Új hozzászólás Aktív témák
-
BSOD
senior tag
Olykor kerül hozzám javításra számítógép. Esetleg dvi-vga átalakítóval tudom használni a monitort, ha nincs a számítógépen digitális kimenet?
-
Nyugdíjas
nagyúr
válasz
#22145024 #83 üzenetére
Az R3000-es a legolcsóbb olyan printer manapság a piacon amivel már neki lehet állni komolyabb szinten dolgozgatni otthon. Érdemes profilozni, és lehet is érdemben. Illetve mivel linearizált, igy annyira nem is fontos, hiszen a jobb papírgyártók (hahnemuehle, tecco, ilyesmik...) adnak az adott nyomtatóhoz, és a papirjaikhoz profilokat.
-
#22145024
törölt tag
válasz
Nyugdíjas #80 üzenetére
Őket pont nem ismerem. Utoljára talán a Madách téren nyomtattam, de akkor még nekik is csak lézeres levilágító volt. Mondjuk, ha azt az akkori ár/minőséget interpolálom a mai piachoz képest, akkor észrevehető lesz a különbség editálás után hogy egy 2312HM-mel, vagy egy a címben szereplő, többé-kevésbé szélesebb gamuttal rendelkező monitoron szerkesztem a képet? Mondjuk náhány vörös virág, vagy kékeszöld bogár jobban hasonul a monitoron látottakhoz? (hogy a nyomaton nincs háttérvilágítás, attól most tekintsünk el)
-
-
#22145024
törölt tag
Ha már újra pörög a topik, szeretném megkérdezni, hogy az erős középkategóriás, szines tintások mekkora területét fedik le az sRGB-nek? Illetve Mo-on a fellelhető szolgáltatóknál ez hogy alalkul. (nem a webes-tömegprintelős cégekre gondolok)
-
-
Angelo69
senior tag
Senki sem használ még ilyet?
Szeretnék erre váltani, de valami "hazai" véleményt jó lenne róla olvasni. -
M@trixfan
addikt
Jó kis frissítés, de ha kijön egy laminált technológiát alkalmazó 5mm vastag Thunderbolt Display akkor nálam lehet annyi is volt az észérveknek. Ezt elismerem, vállalom.
-
trex4d
tag
Most kaptam az infót, hogy "az EU nyugati területére 2013.03
heti, a keleti területére 2013.12 heti szállítás van megadva, és várhatóan
a HUF ára ~220-250e HUF körüli árkategóriába fog esni, mint végfelhasználói
áron!"
Mégsem eszik olyan forrón itthon...
Pedig USA-ban tényleg azonos a két monitor ára, bárki megnézheti.(és itt most nem a szokásos "miért drágább itt, mint kint" nyavajgásról van szó) -
dezz
nagyúr
Hoppala hé! Akkor a piaci ár ennél is kevesebb lesz! Kb. a 2711 szintjén!? Ez már jól hangzik.
(#64) bteebi: Neked ott van az U2713HM.
(#66) KAMELOT: A Dual-Link DVI is tudja ezt a felbontást, és sok Quadro és hasonló kártyán olyan van. Csak a legújabbakon van DP, de ezeket a kártyákat nem szokás félévente lecserélni.
-
trex4d
tag
-
bteebi
veterán
Nagyon szép és jó, de sajnos meg is kérik az árát...
Már fele ennyit se szívesen adnék ki érte, ennyit meg pláne nem.
-
dezz
nagyúr
válasz
#22145024 #57 üzenetére
A vizuális high-end szerintem a natív 16 bit lenne. (Tehát, mindenféle ditherelés nélkül.) Mindez WCG-ben, 180 fokos szöggel, legalább 10000:1 natív kontrasztaránnyal, stb.
A laptopok általában nem nyúlnak a képhez. Mármint, csak a háttérvilágítás állítható a legtöbbön. Így nem nehéz tudni rendesen megjeleníteni a 8 bitet. (A 8 biten dolgozó monitorok többsége is helyesen jelenít meg alapbeállításon.)
(#58) madgie: És, ha odatévedne a kezed a menüben, a másikkal rácsapsz, hogy ezt nem szabad?
(#59) yodamastah: Igen, ezeket értem, bár szerintem WCG módban az átlagos fényképek is sokkal életszerűbbek. Nem csak a kukásmellény... Aláírom, hogy a bőrszín már-már túl élénk lesz. Meg az is egy dolog, hogy a meglévő színkiegyensúlyozatlanságok sokkal jobban kijönnek WCG-ben, de egy ilyen szempontból jó kép nem lesz feltűnően "csálé" színű. És hozzátenném, a mozifilmek színezete sokszor eleve távol áll a valóságostól.
Abban persze igazad van, hogy szükség van referenciapontokra, és pl. én se néznék mindent WCG-ben (mármint ami nem eleve WCG-s).
-
yodamastah
őstag
"Kellene -> sRGB-ben! De hát a gamut beszűkítéssel eleve elvesznek a színességéből is!"
Elvesznek a szinessegbol, de ezt ugy teszik, hogy ami az sRGB-n kivul van az levagodik. Nem lesz minden fakobb, csak az ami sRGB-n kivul lett volna (kukasmelleny pl). Ami belul van az pont ugyanugy fog kinezni mintha wide gamutos lenne a rendszer. Peldaul egy normalisan fotozott emberi arc borszin tartomanya belefer az sRGB-be, nem lenne szinesebb a wide rendszerben. De ha az sRGB-be lekonvertalt arcot atrakod wide gamutra, akkor minden szinesebb lesz az arcon, mivel kitolod a szinelitettsegi ertekeket a teljes tartomanyban.
Egy jol beallitott sRGB megjeleniton nem fakok a filmek. A szaturacios tartomany valoban szukebb, es egy rakas dolgot nem tudsz megjeleniteni sRGB-ben (kukasmellenny, mentoauto), de nagyon sok minden belefer.
Termeszetesen mindenki ugy nezi ahogy akarja. Gyakran szoktam a REC709 melle egy parasztvakitos beallitast is krealni a megrendelonek. Viszont az en dolgom hogy szabvanyos beallitastra torekedjek, nem valamire ami kipattant a fejembol osszeivsszasag
A sajat mozi rendszeremben a megjelenito nagyon pontosan beallithato sRGB-re, es nem erzem ugy hogy fako lenne a kep. Viszont mashol latok nativ gamutban hagyott vetitoket, es neha rettenetesen mutatnak ezeken a filmek.... Persze ha kirakom a 100% Red-et az atom jol nez ki az sRGB RED-hez kepest, de a filmek mar nem neznek ki olyan jol.
Persze lehet csak en vagyok foldhozragadt hogy a szabvany megtartasahoz ragaszkodom
De ugy gondolom igy helyes.
-
#22145024
törölt tag
Köszi a részletes összefoglalót! (bár sok dologgal egyenként tisztában voltam, de így most össze is van szedve
)
Inkább vmi olyamire gondoltam, mint amit már fentebb említettek "Runco vetitő"-trükk néven. Illetve annyiban mégsem erre, mert ez ugye kellemesebb a szemnek, de jól mérhető; csakúgy mint csöves sound.
De akkor ezek alalpján a "vizuális high end" még messze van ettől, ami részben érthető is, hiszen sokszoros adatmennyiséget kell kezelni.
Köszi mégegyszer a részletes leírást!Egyébként ha az általad linkelt 8 bites szürkeskála-részlet minden sávja látható külön egy laptopon, akkor az jónak számít? (ezer éves, TN+Film noti)
-
dezz
nagyúr
Hehe, WCG filmezés, mint tiltott gyümölcs...
Kóstoltad már egyébként (főleg IPS-en)?
Vannak olyan, filmezésre is hivatalosan használatos WCG monitorok, amiken még csak nincs is sRGB mód... A Sony Trinitron tévék és monitorok gamutja is más/szélesebb volt, mint az átlagos. De pl. a legtöbb tévé eleve jól feltolja a szaturációt Movie módban. Akkor már sokkal jobb a WCG-s színesség, mint egy nagyobb adag ugyanabból a téglaszínű pirosból, stb.
-
dezz
nagyúr
Ritkán, de szükség lehet rá.
Hozzátenném a Dual-Link DVI-t is, ami sok használatban lévő profi videókártyán található. Ilyen mondjuk van is a monitoron.
(#52) yodamastah: "akkor egyszeruen azt csinalod hogy minden szinesebb lesz mint kellene."
Kellene -> sRGB-ben! De hát a gamut beszűkítéssel eleve elvesznek a színességéből is!
Lehet, hogy némileg pontatlanok lesznek a színek, de még mindig közelebb fognak állni az eredetihez, mint az sRGB. (A piros valódi piros lesz, nem téglaszín, a zöld zöldebb, nem sárgászöld, stb. A kék meg egyszerűen "fantasztikus".)
Hozzátenném, néha a filmek egyes kiadásai között is eltérések vannak színezetben...
"De bluray-t jelenleg akkor is sRGB-ben kell nezni."
Így lenne szabályos, hivatalos, vagy akármi, de senki sem tiltja meg, hogy úgy nézze az ember, ahogy akarja... Ilyen erővel a szaturáció állítást is tiltani kellene, aztán mégis ott van minden tévén...
Szerintem azért nem vezették még be, mert ezt majd egy újabb rókabőr lehúzásnak tartogatják... Annyival jobb így filmezni, hogy mindenki hanyat homlok rohan majd az újabb cuccokért.
-
KAMELOT
titán
válasz
yodamastah #52 üzenetére
És te mivel foglalkozol ha szabad kérdezni? Filmkészítő vagy?
-
yodamastah
őstag
Teny, hogy a film gamut joval szelesebb mint sRGB, de a monitorok osszevissza vannak, nem pont ott ahol a film. Es ha egyszer mar a HD musor gyartasnal beszukitettek a gamutot, te meg kitolod, akkor egyszeruen azt csinalod hogy minden szinesebb lesz mint kellene. Mindemellett sokszor nem csak szinesebb, hanem pontatlan is, mivel a zold referencia pont es neha a voros is, egeszen mas tengelyt alkot a CIE abran.
A megoldas erre igazan nincs, es valoban fontos problema ez, de akkor sem helyes ha az eredetileg sRGB-re legyartott musorra random gamutot radobunk. Remeljuk elobb utobb lesz uj szabvany erre (REC2020 pl eselyes). De bluray-t jelenleg akkor is sRGB-ben kell nezni.
Erre amugy kitalaltak mar trukkot. A Runco vetitokon mostanaban van olyanmod, ahol szelesebbre engedik ki a gamutot, de csak a 100% kozeli szaturacios ertekeket engedik ki. Igy az lesz, hogy ami nagyon szines, az meg szinesebb, de pl a borszin, es a novenyzet megjelenitest nem rontja el.
Egyebkent ez igen igen szeles, es erdekes tema, nem ebben a topikban a helye
Vetitokkel CIEUV / CIE modban vegyesen szoktam dolgozni. A kek es voros tartomany pontosabban javithato CIEUV-val. Foleg a kek. Persze csak visszaellenorizni tudok CIEUV modban, mert a tizenmillios projektorok CMS rendszere is CIE-t hasznal, szoval amikor a meresi adatokat viszem be a vetitobe, akkor kenytelen vagyok CIE koordinatakkal dolgozni.
-
dezz
nagyúr
válasz
Nyugdíjas #46 üzenetére
Pozitív. (Poén lenne, ha meghackelve a kommunikációs drivert - vagy ha ilyen nincs, hanem a kalibrálóprogramok beépítetten érik el, akkor azt - a korábbi LUT-os monitorok LUT-ja is elérhetővé válna.)
Amúgy nem lesz rajta analóg bemenet?
(#47) yodamastah: Tudom, de ha egyszer én nem fakó sRGB-ben akarok filmezni...
Az eleve nem az, mint az eredeti...
(#48): Igen, de ezért írtam, hogy arányosan. Az WG IPS színtete vörösben, zöldben és kékben is adott %-kal nagyobb. A WG PVA-nál eltérőek a százalékok is.
A CIE az emberi szem abszolút érzékenységét veszi alapul, a CIEUV pedig a relatívot.
-
Isual
veterán
válasz
yodamastah #48 üzenetére
pontosan
(mondjuk szerintem ezzel tisztában van dezz is
)
-
yodamastah
őstag
A zold terulet kiterjedtsege a CIE diagramon vizsgalva attol is van, hogy a CIE diagram elegge torzra lett kitalalva. Tul nagy aranyban abrazolja a zoldet, es pl a keket nagyon kicsiben. Kesobb ezert is hoztak letre a CIEUV abrazolast, ami jobb eloszlasban mutatja a szineket. Sajnos tovabbra is az 1931es CIE abrazolas maradt meg alapnak, amivel nehezeb is pontosan dolgozni.... Pl a kek tartomanyban egeszen nagy pontatlansagok is nagyon kicsinek tunek a CIE abran, es sokkal jobban latszanak a CIEUV abran.
-
yodamastah
őstag
A moziban nem sRGB megy (celluloid). De mint tudjuk Bluray es a HDTV sRGB gamutra keszul. Azaz pontos szineid akkor lesznek ha a megjelenito is sRGB gamutban van. Az igaz hogy a filmeket szejjel szinezik, de a megjelenito akkor vegzi jol a dolgat, ha azt rakja ki ami a lemezen van.
-
-
dezz
nagyúr
Az is fontos, de még mindig elég "durva" mérés. Van egy csomó finomság, amit a legkifinomultabb tesztek sem igazán tudnak "megfogni", pedig nagyon is meghatározóak. Épp ezért van ekkora kavarodás a high-endben, egy bizonyos szint fölött nem lehet tesztekkel alátámasztani a jóságot, ezért aztán sok cég a sima hifinél az egyszeri vevő számára is hallhatóan jobb cuccát high-endnek próbálja eladni. Egyes cégek, akiknek ez nem más, mint kőkemény üzlet, a bevétel jelentős hányadát inkább reklámra fordítják, mint kísérletezésre. Közben meg nevenincs cégek olyat alkotnak, amitől a földbe gyökerezik az ember lába, de viszonylag olcsón is alig van vevőjük, mert nem státuszszimbólum a "társadalmi elit"-ben.
(#39) KAMELOT: Ezek meg a H-t hagyták le?
Itthon is kapható már jópár helyen, ~150k(-tól indul). [link]
-
kromatika
veterán
na ezt szivesen elfoadnám.
-
dezz
nagyúr
válasz
#22145024 #32 üzenetére
A 12-14 bit itt nem a natív (a panel által minden pillanatban tudott), hanem az effektív precizitás, ami a szubjektív látvány szempontjából érvényes. Ennyi biten biten számol és a végeredmény adott panel natív precizitása feletti bitjeit dithereléssel jelenítik meg. (8 biten már nem lesz feltűnő 1 szintnyi ditherezés, 10-en meg főleg nem.)
Nem csak hogy mérhető, de látható is. Nézd meg pl. ezt a képet (eredeti méretben, lehetőleg fekete háttérrel):
Ez 24 lépcsőfok a 8 biten ábrázolható 256-ból (a fekete jelzéseknél vannak a váltások, ha pár helyen hiányzik egy közbülső fokozat, akkor valamilyen oknál fogva nem jelenik meg nálad rendesen a kép, lásd erről alább). Azaz, 8 biten (dithering nélkül) nem lehet ennél finomabb lépcsőket ábrázolni. 10 biten 4x nagyobb finomság érhető el, azaz egy lépcsőfok helyén 4 látszana, 4x halványabb váltásokkal. Az már elég jó, de még ott is látszanak a lépcsők. 12 biten újra minden lépés 4-felé oszlik. Ott már talán nem lehet látni a váltásokat, de a váltások szabályossága, egyenletessége még mindig meglátszik. 14 biten már ez sem igazán.
Lehetne kérdezni, hogy mi szükség a 12 bitre, ha a mai átlag videókártyák 8 biten dolgoznak és a profik is csak 10-en? Nos, itt két dolog van. Az egyik, hogy a videókártyák rendelkeznek egy bizonyos kimenti LUT-tal, amit pl. kalibrációs célra használnak. Ez minden eredeti világossági értékhez hozzárendel egy 16 bites számot, és annyit küld át a monitornak, amennyit az az adott csatlakozáson fogadni képes. (Bár az AMD GPU-k a natív bitekhez itt is hozzátesznek 2-t ditherezéssel, a további képfeldolgozás miatt előnyösebb, ha natívan megy át minél több bit.)
A másik, hogy nagyon nem mindegy, milyen precizitással történik a képfeldolgozás a monitorban. Egy 8 biten dolgozó (képfeldolgozás + effektív megjelenítés) monitor esetén a kerekítési hibák miatt a fenti kép egyes szintjei egyszerűen elvesznek (egy adott művelet eredménye pl. 100,25 lenne, de mivel nincsenek törtek, 100-ast jelenít meg helyette), ami elég randa látvány. Egy 10 biten dolgozó monitornál a +2 bit reprezentálja a törteket, 0,25-ös pontossággal. Azaz, ott megfelelően jelenne meg a "100,25". De a 100,1-et már az is 100-ra kerekítené (vagy a 100,3-at 100,25-re, stb.). Tehát, itt már nem fognak eltűnni az eredeti szintek, de csak 0,25-ös pontossággal biztosítható a távolság közöttük. Ez még bőven látható egyenetlenségeket tud okozni egy szép átmeneten. Egy 12 biten dolgozó monitoron a pontosság 0,0625 (1/16). Még itt is észrevehető lehet adott esetben a szabálytalanság, de nem lesz zavaró. 14 biten pedig igen nehéz lehet kiszúrni. (A pontossági értékek 8 bithez képest értendők.)
Kis gyakorlattal pár mp alatt megállapítható, hogy egy monitor 8, 10, 12 vagy 14+ biten dolgozik. (Feltéve, hogy a videókártyától helyes adatot kap, ami persze szintén ellenőrízhető.) (Egyes monitorok alapbeállításon nem nyúlnak a képhez.)
(#33) emvy: Annó én sokat szórakoztam az RMAA-val, számos esetben tök más hangzás ellenére a sokadik tizedesig egyező eredmények születtek, és a grafikon szemrevételezésével is alig lehetett kiszúrni a különbséget. Azaz, ezek a tesztek nagyon elnagyoltak...
Egyébként számos hiperszupernek beállított (és ilyen árazású) erősítőt láttam már, amik alig voltak jobbak az hifinél. Ezt nem nehéz utólérni. Ugyanakkor vannak tényleg sokkal jobbak is. (Bár az ár nagyobb része itt sem az alkatrászekre megy el.) Kevesen tudnak valódi high-endet csinálni - de sajnos annál több cég akar mégis ebből (jól) megélni.
-
KAMELOT
titán
Cikkben M nélkül volt. De akkor itt az M-es változat is. Dell U2713HM Vagy akkor ez már valami turbzott változat?
-
#22145024
törölt tag
monitoroknál létezik a "nem mérhető" paraméterek userre gyakorolt hatása? Gondolok itt olyanra, mint az audio világban, ahol pl két végfok a mért adatok alapján tökegyforma, de meghallgatva az egyik jobban tetszik a fülnek. Vagy ettől még messze van a videofeldolgozás "felbontása"; és ha valami natív 14bites az egyértelműen jobb, mint egy 12-es, etc?
-
McClane
aktív tag
Nagyon komoly monitor
-
dezz
nagyúr
Mint Isual is utalt rá, az a cikkben is említett U2713HM, csak elírták, de az egyik hátsó fotón látható a típusszám.
(#28) Deadzone41: Nem lesz 100%-osan korrekt, de szerintem a moziban sem sRGB-ben megy. A celluloidos tuti nem, a digitálisakat nem tudom, nem sokat láttam mostanában. Így még mindig közelebb lesz hozzá. A filmek színezése amúgy sem kiadványszerkesztési pontosságú, nem a valóságot akarják visszaadni.
Lejátszót nem tudok, de azt hiszem, a madVR (video renderer felület) tud ilyet, mármint "fordítást" a színterek között. De ha wide-gamutban akarunk filmezni, akkor nincs értelme visszaalakítani sRGB-re. De egyébként a Dell wide-gamutos monitoraiban van sRGB szimuláció/emuláció.
-
KAMELOT
titán
Itt a cikkben azt írja, hogy megkezdik a forgalmazását. Akkor ez nem ez a monitor? Mert ez is Dell U2713H UltraSharp Vagy ez régebbi modell?
-
Stanchore
senior tag
Szép ára lesz, de nem rossz.
-
Isual
veterán
Na igen, mint említettem ezért vagyok nagyon kíváncis, hogy a piroson is tudtak-é szélesíteni, de mivel az EiZO aszodnja igen (CX/CG246-ja ugyanúgy ez az új W-LED-es WCG-s hókuszpókusz) - a CX szériájánál - ezért írtam, hogy gyaníthatóan itt is ez a helyzet.
S erre nem tudok magyarázatot, gondolom tese!?
-
dezz
nagyúr
Ja igen, tényleg, 12 bitesek. Viszont nem top secret az a LUT, páran méltatlankodtak már korábban, hogy utólag nem lehet átprogramozni. (Egy EEPROM-ban van tárolva a tartalom, ami valószínűleg EDID-en keresztül hozzáférhető, de nem hozták nyilvánosságra az elérésének módját.)
Az Adobe RGB nem olyan nagyon széles. Az egy jóféle W-LED-ddel már lefedhető lehet. Korábban olvastam egy fejlesztésről, ami egy speciális adalékkal javít a W-LED-ek gamutján.
-
Ł-IceRocK-Ł
veterán
Az ember szíve szakad meg kb...
-
Isual
veterán
nem 12 bites volt az? én nagyon úgy rémlek, a 14 bitet nyomták volna ezek, de azokban te jobban otthon vagy ... vmiért nekem a 12 ugrott be, de lehet te akkor valami topsecret LUT-ról beszélsz, viszont azzal nem megy az sokra, ha utána nem lehetett kalibrálni... ezt lehet majd, ráadásul hardveresen
mod.: W-LED lesz ez, szintén tolnák az RGB-LED-et, meg drágább is lenne, de hogy hogy érték el az rejtély... a 99%-os AdobeRGB lefedettség azt sugallja, hogy jóval szélesebb és W-LED ... ezt tegye akkor össze valaki, nemtom ki mit talált fel nagoyn ehhez
-
dezz
nagyúr
válasz
stranger28 #13 üzenetére
Bizonyosan, de a linkelt oldal hogy kapcsolódik ehhez?
(#16): Ja, értem. Nos, majd kiderül... Ha csak kicsivel szélesebb, akkor W-LED, de igazán széleshez RGB LED kell.
(#14) Isual: 14 bites programozható LUT mondjuk már az U2410 és U2711-esben is volt, csak sajnos ezt nem tették elérhetővé a userek számára. Csak egyszer kalibrálták őket, a gyárban, de azt is jól elszúrták (legalábbis korábban mind túl zöldes volt natív módban, nem tudom, mostanában mi a helyzet). Reméljük, ilyen áron már nem blokkolják ezt a fícsört.
-
Isual
veterán
" a szigorú Adobe RGB szabványt 99%-ban teljesíti, vagyis a színhűség megfelel a professzionális felhasználásra." - ez miért is ok-okozati viszony? attól még, hogy lefedi, nem jelenti azt, hogy pontosan meg is jeleníti... szerintem
Hiányolom még a hírből, hogy miért is lesz ez professzionális - ugyanis a pletykák szerint hardveresen kalibrálható 14 bites LUT-tal látja el a Dell az új jövevényt, így effektíve 14 biten operál, s tán opcionálisan rendelhető lesz hozzá az x-rite kiváló kolorimétere, az i1 Display Pro!
Ezért főleg professzionális célra szánt, s ennek megfelelően nem kell meglepődni, hogy az U2711-nél ( - amit vált majd -) érezhetően drágábban adja majd a Dell - nem azért mert új termék, hanem mert egy fokkal még annál is profibb cucc ez.@dezz: bizony, W-LED ez, nem RGB, valamit kitaláltak ezek nagyon, mert a 2012-es LG panelek között ott vannak az AdobeRGB-s panelek is, W-LED háttérvilágítással ugyanúgy - link. Az új EiZO CX széria volt az első pár hónapja, ami nyilvánvalóvá tette számunkra, hogy valahogy megoldották a W-LED-nél az sRGB-nél nagyobb gamut elérését. Eddig csak AdobeRGB-s referenciák vannak, nem tudni, hogy a piros terén is szélesebb lesz-e, gyaníthatóan igen.
"Egyébként szerintem akkor lenne abszolút professzionális, ha homogenitás kiegyenlítés is lenne benne, továbbá különféle színterek precíz szimulációja. Megjegyezném még, hogy az igazán profi monitorok 16 bit/csatornás precizitással rendelkeznek, ami a képfeldolgozást és effektív megjelenítést illeti" - Igen, a homogenitás kiegyenlítés kimaradt, az marad az NEC-k, EiZO-k kiváltsága, de a 14 bites LUT miatt a 14 bites precizitás gyanítható, de nem tartom kizártnak a 16 bites belső színszámítást sem ... mint az NEC PA sorozatnál, ahol az ugyanúgy 14 bites (mondjuk 3D) LUT mellé 16 bites precizitással számol az elektronika.
(#9) SzlobiG : Nem bizony, azt csak az adott panel karakterisztikája szabja meg, nem a háttérvilágítás természete. Pl.: a CCFL-es U2311H 1000 körüli kontrasztot tudott, a LED-es utódja, meg jó ha a 800-at eléri kalibrálva... Pedig hány laikus várta, hogy na majd a LED-del elszabadul a kontrasztarány... elszabadult, csak rossz irányba
-
dezz
nagyúr
A wide-gamutos PVA-kra gondoltam. A zöld terület kiterjesztettsége relatíve jóval nagyobb, mint a vörös és a kék, és az utóbbi kettőé sem arányos. A wide-gamutos IPS-ek minden irányban arányosan nagyobbak.
(#9) SzlobiG: Egy időben csak akkor, ha local dimming van, de az a felső kategóriás tévék reszortja. A minden LED-et egyszerre vezérlő panelek csak dinamikus kontrasztarányban tudnak jobbak lenni. (Ez az, amikor sötét képtartalomnál visszaveszik a háttérvilágítást.)
-
Cyberpunk
félisten
Nem rossz.
-
dezz
nagyúr
LED-es és wide gamutos egyszerre? Csak nem RGB LED-es? Erre kíváncsi leszek!
Egyébként szerintem akkor lenne abszolút professzionális, ha homogenitás kiegyenlítés is lenne benne, továbbá különféle színterek precíz szimulációja. Megjegyezném még, hogy az igazán profi monitorok 16 bit/csatornás precizitással rendelkeznek, ami a képfeldolgozást és effektív megjelenítést illeti (a panel natív precizitásától függetlenül). Bár effektív értékben valószínű ez is több, mint 10 bites, hiszen a Dellnél régóta alap a 12 bit, de a jobb monitorai 14 biten dolgoznak.
(#2) SzlobiG: Pedig szerintem nagyon állat wide-gamutban mozifilmezni! (Már kiegyensúlyozottban, amit az IPS-ek tudnak, nem a PVA-s "csáléban".) Sokkal mozisabb élmény, mint a fakó sRGB. Bár ezt meg lehet tenni a jóval olcsóbb U2711-essel is.
(#4) dabadab: A statikus (natív) kontrasztarány valóban nem változik tőle, de a LED-eket jobban le lehet szabályozni, mint a CCFL-t, így nagyobb lehet a dinamikus kontrasztarány. Még ha ezt a fícsört sokan ki is kapcsolják, pl. sötétben való munkánál nem rossz, hogy nem kell visszavenni a kontrasztból is (ezzel csökkentve az aktuálisan megjelenő kontrasztarányt is), mert 0-ás fényerőn is túl világos a kép. Bár az U2711 itt is kivételt képez, CCFL háttérvilágítása ellenére elég jól leszabályozható. (Ellentétben a CCFL-es 24"-esekkel.)
-
F34R
nagyúr
<3 kell
-
"1400 dollár fölött"
Nem lesz olcsó bár aki ilyet vesz az valszeg nem filmezni/játszani veszi.
Persze megnéznék egy ilyet főleg, hogy ez már LED-es verzió még jobb feketével.
-
Angel1981
veterán
Komoly darab!
Bár a profiknak szánt "felár" is érződik.
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF VG34VQL3A 34 180Hz VA 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Rog Falchion Ace bill,Rog Impact 3 egér,Rog XG27ACS-W monitor,ROG xxl egérpad, secretlab monitor arm
- SAMSUNG (LS49CG954EUXEN ) 49" 240HZ NEO-QLED DUAL QHD GAMER ! AKCIÓ!!
- ELADÓ LG 29WK600 UltraWide monitor + INGYEN KONZOL + AKÁR HÁZHOZSZÁLLÍTÁS!
- Gigabyte AORUS FI27Q Gaming monitor, IPS, 27", WQHD, 1ms, 165Hz-Garancia
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3467, 95% Akkumulátor
- Törött, Hibás iPhone felvásárlás!!
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R3 3100 16GB DDR4 512GB SSD 750GB HDD GTX 1050Ti 4GB ZALMAN ZM-T7 Chieftec 400W
- iPhone 11 Pro Max 256GB Midnight Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3261, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest