Új hozzászólás Aktív témák
-
M@trixfan
addikt
Sajnos itthon csak digital 2K IMAX van. A legjobb változat a filmből az IMAX 70mm. A teoretikus digitális megfelelője 18K felbontás, azért az igen kiváló élményt ad a nagy IMAX vásznon. Így szerettem volna megnézni, de mivel itthon ilyen nincs, marad a digitális 4K crop változat. Sajnos mivel bazi nehéz és drága az IMAX kamera, ezért nem minden jelenet készült azzal. Emiatt változik a képarány film közben, amit én nem igazán szeretek. Mondjuk szerintem az összes többi crop változatban, tehát a 70 mm IMAX változaton kívül nincs váltás. Csak sajnos emiatt nem látszik minden részlet amit a rendező elképzelt. Nekem még nem volt idom megnézni a filmet, volt képarány váltás közben?
-
-
#94529552
törölt tag
válasz
LaptopSystem #106 üzenetére
Lassan, szépen, ahogy a csillag megy az égen. Komolyra fordítva, LG most hozta ki 40"-ban az UB800V-t. [link] Bár sokaknak a méret is kicsi, mások a 4K tartalmak kevés volta miatt ellenzik. Tesztek sincsenek róla.
Most jön BlackFriday, meg Karácsony, meglátjuk mi lesz. -
mikor megy le ezeknek a tv-knek az ára?
-
KTTech
veterán
válasz
#94529552 #104 üzenetére
Nincs. De az biztosra vehető, hogy a Sonynak és a Panasonicnak nem lesz köze hozzá, nem ezen az úton fejlesztettek, és a közös fejlesztést le is állították, arra hivatkozva, hogy külön fejlesztenek a továbbiakban, mert a társulás elérte a kitűzött célokat. A hírben jelzett technológiából adódóan LG-nek talán lesz köze hozzá, de az is lehet, hogy kínai gyártóknak fognak gyártani. De konkrétum nincs róla, gyanítom, hogy 1 év múlva már többet lehet tudni, addig csak találgatni lehet.
-
KTTech
veterán
Lehet, hogy az én emlékeimmel van gond, de a mozgókép megjelenítés nem több, mint állóképek sorozata. Remekül példázza ezt a filmszalag. 24 db állókép, ami 1 mp-nyi lefutási idejű szalagra felrögzítve. Se több, se kevesebb. A vetítőgép a film továbbítása közben 2x kitakarja. Ezzel meg is van oldva a mozgókép előállítása, hiszen a film mozgásakor történő elmosódás nem látszódik. Viszont a filmkockákon az anyag elmosódhat (és el is mosódik) a mozgás következtében, ha nagy (max. 1/24s) záridővel lett rögzítve. És itt nem beszélhetünk AA szűrőről sem, mivel nincs a rendszerben, sem pedig utólagos blur-ról.
Viszont van egy nagyobb probléma, ha valaki nagyon rövid záridőt használ: lehet látni a régi filmeknél is. Mivel a rövid záridőnél túl nagy lesz a "rés" a két rögzített kép közt, így lejátszásnál szakadozást - pl. svenkelésnél, de a normál mozgások is kissé valószínűtlenül darabosak lesznek - és pl. látszólag visszafele forgó kerekeket okoz (úgy, hogy maguk a képkockák tökéletesen élesek).Amit Te a 4K->fHD konverziónál látsz az simán abból adódik, hogy jobb volt a master, több részlet marad meg benne, és leméretezés után bőven elviselt még egy extra élesítést is (anélkül ugyanis életlenebb lenne). Lásd: fotózásnál a leméretezés kis méretre: ha a gépem natív 21MP-s képből egy lépésben élesítés nélkül csinálok fHD méretűt, akkor mosott lesz, emiatt kénytelen vagyok élesíteni leméretezés közben, hogy értelmesen nézzen ki abban a méretben is.
Sokkal nagyobb probléma a felbontás növelésénél, hogy a kijelzők lassúak (legalábbis az LCD-k). Sokkal inkább ez okozza a mozgásnál a felbontáscsökkenést. Az AMOLED és a plazma válaszideje nagyon rövid, nagyon nagy energiával jeleníti meg az adott képpontot rövid idő alatt, így ezért (is) jobbak a mozgás megjelenítésére, mivel megjelenítés közben nem mosódik el a kép (a plazmánál régebben volt egy probléma, ami viszont a képpont kioltásából adódott, sokszor az nem volt elég gyors, de ezt kiküszöbölték a végére, legalábbis a Panasonic plazmáknál - ez adta a plazma trail-t).
-
MaUser
addikt
Nézz már utána olyan alap dolgoknak, hogy térfreki, Nyquist és társai. Ha megvan akkor folytassuk... Nem film felbontásáról beszélünk, hanem arról, hogy ha egy x térfrekvenciát rögzítő mozgóképet meg akarsz jeleníteni egy x képfrekit feloldani képes kijelzőn, akkor biza gond van. Egyetemi jelfeldolgozás első óra... Az mindegy hogy már benne van a kamerában valamilyen blur vagy aa filter és emiatt esik a felbontás vagy éppen cgi-nél nyúlsz hozzá. A fizikát ettől még fizika.
Gyak: vegyél fel egy video-t egy olyan lapról amin legalább 960 fehér-fekete ferde képpár van ami pont belefér a képbe és svenkelsz. Ezután csinálj belőle fhd anyagot és nézd meg mit látsz. Nem 960 tökéletesen fehér-fekete képpárt fogsz látni,ha jól sejtem...
-
KTTech
veterán
Pontosítsunk
A bemozdulásmentes képhez nagyon rövid záridő kell. Viszont a rövid záridő nem mutat túl még 120 fps-en sem... és a 120fps csak 1/120s-et jelent legrosszabb esetben. Egy bemozdulásmentes képhez sokszor 1/4000s is túl hosszú idő, lehet utána számolni
De tény, hogy a felbontás minden esetben hajszálpontosan ugyanannyi marad, nem befolyásolja a képismétlések száma.
-
Jack@l
veterán
-
KTTech
veterán
Khm... láttál te már mozifilmet? úgy értem olyat, amit vetíteni lehetett... Ha, ahhoz a filmhez nem használtak sem blurt, sem AA-t, és digitalizálás után is max. élesítést. Hogy miért? mert semmi szükség az AA-ra vagy épp a plusz mosásra. A fHD felbontás meg nem igazán erőlteti meg ezt a hordozót... sem a BD-t.
Grafikánál tényleg szükség van ezekre a trükkökre, filmnél nem (max. ha az egész CGI).
-
MaUser
addikt
A film felbontása fhd, de a rajta lévő tartalom valós felbontása (értsd a néző számára feloldott térfrekije) ennél kisebb. Hogy pontosan mennyivel, az meg az adott jelenettől függ. Álló képnél közel lesz az fhd-hez, mozgás közben meg igen messze lesz tőle egyszerűen már csak az alacsony képfrissítés miatt is. Merevíts ki egy-egy képkockát és meglátod.
-
Jack@l
veterán
De mért ne lenne az filmnél? A kamera amivel felveszik az utóbbi 1-2 évben már 4k-s. Még azt nyomják össze fullhd-ra lemezen. Na mind1, engem annyira azért nem érdekel, ha egy blu-ray filmet megnézek, az tuti fullhd-s. Max a 10 gigára tömörített verzión van minőségromlás, de ott se annyi, hogy 720p-vel kéne keverni.
-
Jack@l
veterán
Megmondom őszintén nem is értem miről beszéltek, ha kamerával felvett filmről, akkor ott nem nagyon beszélünk recés képpontokról. A szenzor maga mossa össze egy blur-al a képet, ez egy ilyen bicikli, vagy pöttyös lesz a kép, vagy minimálisan mosott a nagyobb záridőtől...
Fullhd-ban is nagyjából ugyanannyira van elmosódva egy mozgó kép, mint 4k-ban. Ugyanúgy skálázódik a felbontással a részletesség egy jobb kamerával.Grafikánál már más a helyzet, ott ugyanis hd-ban még elkél az AA, hogy ne legyen recés a kép, ugyanakkor 4k-ban már annyira kicsik lesznek pár méterről a képpontok, hogy lehet AA nélkül is teljesen szép képet kapsz, a szemed fogja "összemosni" a képpontokat.
Sztem kár túlragozni ezt a cicaharcot
Ocsó oledet mindenkinek!
-
MaUser
addikt
Pont erről beszélek. Nem a felvételnél jön elő a gond, hanem a lejátszásnál, ergo simítanod kell valahogy, amit viszont nem bízhatsz a megjelenítőre, hiszen kismillió féle-fajta van. Innentől pedig a képtartalom/mozgás intenzitása (a frissítés függvényében) határozza meg, hogy milyen mérvű simítás kell és emiatt hogyan fog csökkeni a megjelenített részletesség már a felvételen. A gyakorlatban már egy kis sebességű svenkelésnél is jelentősen csökken a felbontás. Nézd meg pl. mennyei királyság vagy a gyűrűk ura csatajeleneteit és azon néhány pillanatot, amikor megáll a kép és nem mozog semmi. A gyakorlatban, ha nem állóképed van (mind a kamera, mind a téma mozdulatlan), a megjelenítés korlátai miatt csökkenni fog a felbontásod, mivel simítanod kell a képet. Innentől pedig a használt algoritmusok függvénye, hogy ez milyen mértékű. Egy mozgalmas jelenetnél 50% körüli (pont ugye a Nyquist-freki miatt, amire az oversampling is alapoz), különben egy baromi nagy fűrészháborút látnál csak a csatajelenet helyett.
Szerk: értsd, ahol mozog a kép/téma és közel vagy a kijelző által meghatározott felbontáshoz, simítani kell, ahol meg nem vagy közel ott meg nem kell. Tehát van alacsonyabb részletességű részed, amit nem simítasz (hülyeség természetesen, mert simítod ezt is, illetve a szemünk mozgásnál segít ebben rengeteget), meg van van nagyobb részletességű részed amit meg kell. Végül így nem fogok kihasználni a teljes felbontást, mert fűrészfogat látnál mindenütt az éleknél, ergo a kép felbontás csökken és nem a megjelenítőd valós felbontásának megfelelő térfrekit látod, hanem annál kevesebbet, akár 50%-kal. Remélem érthető így.
-
mzso
veterán
"Annyit akarok leírni, hogy ha két szomszédos képpontod eltér és nem akarsz vibráló fűrészfogkat látni mozgóképnél, akkor azokat össze kell mosni, ergo mozgás közben csökken a látható térfreki a kijelző felbontásából kiszámolható alá."
De ezeknél elég az éleket simítani hasonlóan mint a 3d játékoknál.
Az alacsony framerate miatt meg amúgy elmosódott eleve az egész mozgásnál.
-
MaUser
addikt
Én hol mondtam, hogy pontosan a fele lesz? Algoritmustól és kép tartalomtól függően mozgóképnél valahol 0 és 50% közötti felbontásvesztésed lesz. Pl. mozgás közben, ahol minden pixel láthatóan eltér a szomszédjától 50%-hoz nagyon közel leszel a teljes képre vetíve (csatajelenet, tájkép ég nélkül, stb.), állóképnél meg lehet nulla, vagy pl. agyonblurolt képnél, vagy homogén képnél, stb.. Persze lehet 50 több is, de azok az algoritmusok már kikoptak jórészt és már egyetemen sem nagyon tanagyagok...
Annyit akarok leírni, hogy ha két szomszédos képpontod eltér és nem akarsz vibráló fűrészfogkat látni mozgóképnél, akkor azokat össze kell mosni, ergo mozgás közben csökken a látható térfreki a kijelző felbontásából kiszámolható alá.
-
mzso
veterán
Jaj már megint ez a "de hát a felbontás az a fele" hülyeség.
"emiatt ezt szűrni kell"
A legjobb védelem az aliasing ellen az oversampling és mivel 4k kamerákat használnak a kijelzők meg 1080p-sek..."ezért van az részben, hogy egy jó 720p rip és eredeti 1080p között nincs felbontásban érdemi különbség"
Nagyno kis részben. Csak akkor hogy ha teljesen tróger minőség az eredeti....
-
MaUser
addikt
Pont fordítva. Röviden:
- mozgóképnél (már ha nem éppen teljesen mozdulatlan minden a képen) aa filter nélkül az egy-az-egyben megjelenített képen erős moire lenne, valamint látnád, hogy az élek vibrálnak. Pontosan úgy, ahogy játéknál látod
- emiatt ezt szűrni kell, de nyilván a kismillió féle és fajta kijelző/kivetítő miatt nem lehet a lejátszási oldalon megoldani, ezért a filmet már alapból úgy készítik el, hogy erre figyelnek. Használhatnak AA szűrőt, játszanak a mélységélességel, van blur bőven, játszanak a fényekkel, stb. A lényeg, hogy pl. egy Blu-ray filmnél az 1920x1080-as felbontást sohasem látod viszont, maximum állóképet mutató résznél (gyakorlatban ott sem, ott is kell aa, de mivel ott nem mozog a kép, a valós felbontás 90-95%-a megmarad). Helyette az alkalmazott technikától függően kb. 50%-ara redukálódik a mozgás alatti felbontás.
- ergo egy 1920*1080-as felbontás hd tv-n lejátszott blu-ray képének a felbontás ennél jóval kisebb (ezért van az részben, hogy egy jó 720p rip és eredeti 1080p között nincs felbontásban érdemi különbség -> 4k remasterek pont emiatt szebbek, mert ott csökkentik az aa hatását hála a jobb minőségű master anyagnak)
- ellenben ha UHD-ra váltasz, akkor végre lesz mozgás közben is látható fhd felbontásod
- fhd felbontást feloldásához egy 50-60"-os tv-n viszont már nem kell szuper szem, 2-3 méterről is simán megoldja egy átlagember szeme -
-
dealerman
aktív tag
Nem mindenkinek vannak nagy helyiségei a lakásában ! nem mindenki akarja 4-5 méterről nézni !!! Ha megengedhetném magamnak,Én is max 1.5 méterről néznék egy UHD kijelzőt
Aki ezt nem érti meg,vegyen magának egy jó régi "1024-es 120cm-es plazmát" és nézze az ÓRIÁSI képtéglákat
-
Jack@l
veterán
Ha jóltom a magyar IMAX-ok 2K-s felbontásúak (magyarul hajszállal UHD felett), azt kenterbe veri bármelyik 4k-s tv. De még egy fullhd-s oled is.
@ALLAT001: Már leíertam, ha egy 40 colos tévét használsz monitornak, mert nem akarsz az asztalodon 2-3 monitort munkára, akkor ideális.
-
orbano
félisten
most néztük meg az Interstellart egy fotós barátommal IMAX-ban és meg kellett állapítanunk, hogy van még hova fejlődnie a moziknak felbontásban... annak ellenére, hogy messze ez volt a legszebben fotózott, leglátványosabb film, amit valaha láttam. Kíváncsi leszek TV-n hogy fog kinézni. Gyanítom (remélem) az elsők között lesz, amit kiadnak UHD formátumban is...
-
dealerman
aktív tag
-
#94529552
törölt tag
Korábbi hírek szerint a Samsung nem tud gazdaságosan gyártani OLED panelt, de a kinaiak majd igen?
-
dealerman
aktív tag
négyszer akkora kijelzőre ( ~ 42 col) 4x akkora felbontás kell,hogy ugyan azt a minőséget jelenítse meg,szóval a full hd 4x -se kell,hogy ugyan az a kép legyen,mint egy 22 col-os (fhd) monitoron
Szóval igen közelről.látszik egy 100cm feletti tv-n ami csak 1080p ,hogy gyenge a felbontás
és "óriásiak" a képpontok
-
mzso
veterán
Igen.
Bár annyi van a dologban, hogy a FullHD-t sem használják ki hatékonyan. Suttyó bitrate-ek VOD esetén és gagyi enkóderek a blu-ray-eken, plusz a kamera miatti veszteségek és mindjárt megközelítőleg sem olyan éles mint ami a felbontásbók következhetne.Ha megnéz az ember egy jól megcsinált fotót a fullHD monitorán elég szembetűnő tud lenni a különbség.
-
mzso
veterán
Szerintem az meg is marad nhk játékszernek és belátható időn belül nem lesz TV-kben.
Elég nehéz akkora kijelzőt és olyan tartalmat előállítani, hogy legyen érdemleges különbség a 4k UHD-hez képest.Max amikor már olyan olcsó lesz a sávszélesség, meg a kijelzőgyártás, hogy "miért ne" alapon megcsinálják.
(Desktopon, extra nagy táblagépen viszont jól jöhet a szuperéles megjelenítés) -
Na ez elég komoly konkurencia lehet az LG-nek.Szinte biztosan jó hatással lehet az árakra.
-
Interceptor
addikt
Ez esetben szó sem volt bucira verésről. Az, hogy általában mi a tendencia abba nem szólok bele mivel nem teszteltem más típusokat, de írtam, hogy a képminőséget több szemszögből is lehet vizsgálni. Az akkori két típus volt összehasonlítva részemről is, de AZ A plazma nekem nem kellett volna akkor sem ha olcsóbb 20-30k-val. Az adott árkategóriájukban ezek voltak akkoriban a legjobbak plazmában és lcd-ben. Az akkori samsung 6-os széria pedig kiemelkedőnek számított az LCD tv-k körében.
-
KTTech
veterán
válasz
Interceptor #40 üzenetére
Pedig a plazmák több téren is bucira verik az LCD-ket. Rosszul beállítva persze nem... Jelen pillanatban egyetlen LCD sem képes arra, mint amit pl. a Panasonic ZT60-as nyújt képminőségben, megközelíteni sem tudják. Persze a nagy fényerő nem a területük, de nem is arra tervezték őket (és igazából szükség sincs rá, hacsak nem világos nappal, fényes szobában nézi az ember a TV-jét). Persze hátrányuk is van, de azok a hátrányok pont meglesznek az OLED-eknél is.
-
flexxx2
őstag
"saját fejlesztésű wrgb"
gondolom teljesen függetlenül az LG mellett
-
Interceptor
addikt
Ez azért nem mindig igaz, mivel egy jó minőségű lcd panelen a fehér is sokkal jobb mint a plazmán. Anno mikor vettem a saját lcd-met, ugyanazon árban(240-250K) volt panasonic plazma(nem emlékszem már a tipusnévre kerestem nem találom), méret minden ugyanaz, de a feketén kívűl semmiben sem tűnt jobbnak. A filmekben sokkal kivehetőbbek voltak pl az arcok részletei a samsungon, főleg az árnyékosabb részeknél. De volt is e két típusról egy részletes teszt, ugyanazeket emelték ki. Képeket egymás mellé rakták ugyanazon jelenetsornál, igen nagy volt a különbség a samu javára(kerestem nem találom, 6 éves cikk). A samsung lcd-je mindenképp jobb választás volt számomra főleg a játékok miatt, pc-re van kötve már 6 éve. Szóval csak azt akartam ezzel mondani, hogy mint képminőség az elég tág fogalom.
-
Jack@l
veterán
Ha betolom a képembe 1-1,5 méterre a tévét vagy monitort, akkor is feleslegesnek tartod? Csak mert ha most kicserélném a 24-es monitoromat egy 40 colos 4K tévére, minimálisan lennének sűrűbbek a pixelek.
Remélem nyárra már bedoják a tömegnek is az olcsó oled tv-ket, várom őket nagyon, játékra must have. (ha a vezérlőelektronika is elég gyors lesz, nem olyan mint a mostani túlárazott vackokban)
-
MaUser
addikt
Nem, meg amúgy is szemedtől függ. De dezz-zel már párszor lezongoráztuk, hogy tévén látható mozgóképnek a gyakorlatban az aa szükségessége miatt gyakorlatilag csak a fele a tv valós felbontásának, így meg már azért nem kell valami óriás méret és átlagtól jobb szem, hogy lássa az ember a 4k előnyeit.
-
ryori
senior tag
8K-nak nem az ilyen óriás kijelzőkön van értelme, hogy ne legyen annyira pixeles, pl: [link]
Az ilyen óriás hirdetőkijelzőkön esetleg jól jöhet a nagyobb felbontás, most nem tudom milyen felbontáson van, de nem valami éles -
nem fogunk megkövezni. majd a piac beárazza és eldönti hogy jó e nekünk. A plazmának is szebb volt a képe, de nem vette fel az igénytelen piac az olcsó lcd mellett, így nem terjedt, nem gyártották tömegben és nem is lett olcsó. egy oled tv gyár sem csinál tavaszt, de legalább lesz
(#34) ALLAT001
például a 8MP-es fényképező éppen kitölti. még tartalom is van rá házilag és mindenki számára elérhető -
ALLAT001
senior tag
Megköveztek ha azt mondom hót felesleges a 4k?
Olyan közelről látszik csak a különbség, ahonnan már nem néz az ember TV-t
-
Zsmester89
őstag
Akkor javítom a kijelentésem, 4K-ra nincs tartalom ezért felesleges. Olednek látom értelmét, de van full hd oled is.
-
KTTech
veterán
válasz
Interceptor #20 üzenetére
A Panasonic tudtommal nem adja fel a TV részlegét, OLED-et is fejlesztett közösen a Sony-val. Jelenleg azonban az LCD-kre koncentrálnak, jó eredményekkel (elég megnézni a 940-es szériát).
-
Interceptor
addikt
Ki beszélt erről? A Panasonic a plazmában utazott, de most már nem éri meg a fejlesztése/gyártása és úgy tudom kivonul a tv piacról is. A Samsungnak még jól megy az lcd ha az eladásokat nézzük, de az oledet pihentetik egyenlőre. A Jó szakember gárda megszerezhető de mint írtam számít a cég stratégia is. A Samsung nem akar egy jól felépített imaget lerombolni gyengébb minőséggel.
-
elefant
őstag
-
Sinesol
veterán
válasz
Interceptor #16 üzenetére
Nyilván a samu, pana
meg csak kóklereket tud megszerezni azert nem megy
nekik -
-
ALLAT001
senior tag
Kína lassan átveszi Japán szerepét
-
Sinesol
veterán
Hát, számomra elég hihetetlen, hogy egy noname kinai gyár hirtelen megtanult oled-et gyártani. Úgy, hogy még a samuhoz hasonló gigavállalatok is csak küszködnek....
Szerintem komoly gondok lesznek a tartóssággal. Amugy meg vicces hogy a drága lg-t kritizálják, az meg teljesen oke hogy mire az tönkremegy ebböl vesz az ember hármat es arban még roszabbul jár. Buy cheap, buy twice -
bteebi
veterán
Kicsit kár, hogy "csak" WRGB, de jó lesz az is, csak jöjjön minél hamarabb és legyen majd olcsó
. A képminőséggel szerintem nem lesznek nagy gondok, és remélhetőleg a tartóssággal sem.
-
RyanGiggs
őstag
De mikor jönnek már a 40"-os OLED-ek, Android Smart-al?
Csak ez a méret fér be a szekrénysoromba! -
7time
senior tag
válasz
Zsmester89 #2 üzenetére
Az OLED -nek nem a tartalom a lényege hanem a színek és a kontraszt.
-
superg
senior tag
válasz
Zsmester89 #2 üzenetére
OLED-re van tartalom csak a 4Kra nem,a másik hogy kijelzőgyárat olvastam monitorban jöhet a 4K is.De tv-ben sem lesz rosszabb feltétlenül az UHD miatt viszont az OLED miatt mindenképp komoly előrelépés.Szóval a lénye hogy a kis szorgos kinai kezek mennyiért állítják majd elő.Tudomásom szerint a kontraszt ,válaszidő adatok valósak.
-
KTTech
veterán
válasz
Zsmester89 #2 üzenetére
A Wrgb miatt jó kesz fHD-ra
-
Reno7
senior tag
"a válaszidő 0,2 ms"
Csak? Valóban ilyen alacsony az OLED panelek válaszideje, vagy ez csak valami marketing szöveg?
-
superg
senior tag
Remélem jövőre már ontja az olcsó Oledeket
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- sellerbuyer: Hogyan turbózd fel a NAS-od sebességét olcsón és egyszerűen?
- Motoros topic
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Autós topik
- iPhone topik
- Lexus, Toyota topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest