Új hozzászólás Aktív témák
-
GIJoe
addikt
Várom a véleményeket, kritikákat.
Alonso? Na ne...
X2 volt világbajnok, ebből x1 kilökte a csapattársa az ellenfélt, másikban meg lerobbant MS kocsija.Személy szerint ki nem állhatom a Spanyol,Olasz sport képviselőit, mindnek valahogy úgy épül fel az eredménye, hogy 1/3 tehetség, 1/3 mázli, 1/3 sunyi aljasság. Az első kettő ok, de a 3. ...
Na most ugye, jön a sok kritika, meg a rajongók összecsapása, olyan emberek véleményére kellene adni, meghallgatni őket (ez is fontos) aki nap mint nap kapcsolatban van velük, nem vérpistike bekiabál valamit... pl, ez a videó
-
ceia
őstag
A magam részéről nagyon várom a 2014-es évadot, izgalmas újítások, változások lesznek és talán fel fog borulni az eddigi forma. Természetesen jövőre is Hamiltonnak szurkolok!
Észrevettétek, hogy Maldonado-t ritkán mondanak a kommentátorok? Ő szinte mindig Pastor Maldonado, míg a többi simán lehet csak Vettel, Alonso, Massa, Grosjean.. stb. Nagyon tetszhet nekik a teljes neve..
-
pcsabap
csendes tag
Habár a piros autók gyengén villogtak a 2013-as szezonban, Alonsót remek pilótának tartom, igaz jobban kedveltem míg nem piros gépet hajtott, de egyértelmüen nem a szín a lényeg.
-
emerico2004
aktív tag
szerintem bajumgártner zsóti a király .... rá nem lehetett szavazni ?
-
Nowhereman
őstag
Elösször 100% felett senki sem megy, maximum csak a sóderágyba.
Másodszorm, ha meg csak az eredményekre hívatkoztok, mi a francnak nézitek a futamot, elég lenne csak megnépzni az eredményt oszt annyi.
Vettel STR-es miegyfrancáról meg annyit, hogy furamód az STR kisköltségvetésű fiókcsapat létére kétszer is kapott átszabást, míg a főcsapat...(az ominózus versenyen, meg ha Bourdais nem a boxból indul körhátránnyal a mezőny után, akkor a tiszta körei alapján a 18 helyett az 1. lett volna azzal a vacak autóval)
A csapattárshoz meg legfeljebb akkor lehet viszonyítani, ha a csapatnak mindegy, melyik nyer. Ha a harmadik helyen lévő azért nem kap esőgumit, hogy a másfél kör hátrányban lévő(és ponttabellán is hátrébb lévő) csapattárs gumicseréjét nehogy megzavarják, no ott olyasmi nincs... -
Persze, válasz van, de a válasznak - mint tudjuk - értelme már nincs. Vagy ha valaki értelmesnek tartja azt, hogy egy csapat szándékosan rossz fejlesztéseket ad a versenyzőjének, valamint szándékos műszaki hibákat eszközöl az autóján, akkor azzal az emberrel nincs értelme beszélgetnünk. De ilyet kis gondolkodás után senki nem fog kijelenteni őszintén.
-
válasz
Remus389 #183 üzenetére
a 2008-as Toro Rosso egy elég furcsa állat volt, a kasztni konkrétan nem állt messze a Red Bulltól, a motor pedig Ferrari volt, ami Monzában szintén nem volt egy hátrány. ráadásul ők kezdettől esős versenyre hangolták a beállításokat, míg ez a többi csapatra nem volt mind igaz.
ezzel együtt mondjuk a TR-nak egy dobogó közeli helyezés lett volna reális, a futamgyőzelemhez szükséges további néhány hely már egyértelműen Vettel érdeme.
-
Remus389
veterán
mondjuk ez a 2008-as évre amikor a Torro rosso-nál volt, nem igaz
ott rendesen lenyomta a csapattársát, sőt futamot is nyert! (azon a futamon a csapattársa 18. lett
)
de erre is megvan a magyarázat: "gyenge volt a csapattársa"(de Vettel persze továbbra sem "erős")
szóval neverending sztori
2008 STR2B
STR3 Ferrari 056 2.4 V8 B AUS MAL BHR ESP TUR MON CAN FRA GBR GER HUN EUR BEL ITA SIN JPN CHN BRA 39 6th
France Sébastien Bourdais 7† Ret 15 Ret Ret Ret 13 17 11 12 18 10 7 18 12 10 13 14
Germany Sebastian Vettel Ret Ret Ret Ret 17 5 8 12 Ret 8 Ret 6 5 1 5 6 9 4és azért vannak ott ötödik-hatodik helyezések is, amik nem semmik egy sereghajtó autóval
persze erre is megvan a magyarázat már: "a 2008-as Torro Rosso nem is volt gyenge hanem erős"
-
válasz
Nowhereman #176 üzenetére
Nem tudom, volt-e lehetőséged nézni az 1997-es évadot, azon belül a magyar futamot.
Akkor a futottak még kategóriában levő Arrows Yamaha-val versenyzett az előző évi világbajnok Damon Hill (akit hívtak a McLarenhez és a Ferrarihoz is, mindkettő erős csapat volt akkor is, de Hill élvezte a lehetetlent). Előtte azt mondták, Hill csak azért lett világbajnok, mert a létező legjobb autóban ült, amivel ő lett az év végén az első, újonc csapattársa, Villeneuve pedig a második, csapatban pedig természetesen a Williams lett a bajnok (A futamok 3/4-ét ők nyerték). Az 1997-es magyar futamon tehát ott ült az esélytelen autóban Hill, aki 3. helyre kvalifikálta magát, már ettől mindenki elalélt, aztán a futamon pár kör után élre állt és az utolsó körig ott volt, amikor is műszaki hiba miatt alig gurult az autója, így a messze mögötte lemaradt második (azt hiszem, pont a korábbi csapattárs, Villeneuve volt az) végül megelőzte. Hill becsorgott aztán a második helyen a megdöglő Arrows-zal. Utána mindenki abbahagyta annak a mondogatását, hogy Hill csak az autó miatt lett világbajnok. Elgondolkodtató, hogy vajon ha Hill elfogadja a köv évben 2. Ferrari ajánlatát és nyer még VB-t, akkor jobban emlékeznének rá. Vajon megérte-e inkább a "noname" csapatot választani...
Mindenképpen hozzá kell tenni: Ha nincs alatta egy akkor szinte mindent verő technika, akkor nem biztos, hogy nyer. Villeneuve a következő évben a továbbra is legjobb Renault-val világbajnok lett, mert valóban tuti autó volt (hiszen Newey emelte fel a csapatot '92-től, ahogy tette a RBR csapatával is), de ebben is megmutatkozik, hogy Hill győzelme nem csak az autón múlott, mert neki le kellett győznie csapattársát is.
Amikor arról beszélünk, hogy egy autó mennyire kiemelkedően jó és erős, hogy csak amiatt nyer és lesz világbajnok valaki, akkor a legjobb mérce, amivel ellenőrizni lehet a versenyző kvalitásait, éppen a csapattárssal szemben elért eredmény az. A kilencvenes években a Williams-Renault a csúcsot képviselte (93-ban Prost messze megverte Hill-t, 94-ben azért vonult vissza, mert az elviselhetetlen személyiségű Senna jött a csapathoz, és nem volt Prost-nak kedve ahhoz, hogy megint ugyanaz a viselkedés és hangulat alakuljon ki, mint amit Senna "kemény munkával elért" a McLare-nél) Mivel Frank Williams híresen nem szerette rendesen fizetni a pilótáit, itt még nem látszott meg annyira az, hogy egy ember sok bajnokságot nyer ugyanazzal a csapattal. A 2000-es évek elején a Ferrarinál volt még inkább ugyanez, hogy a kiemelkedő csapat mindent visz. Mindegyik esetben úgy tudták lemérni igazán, hogy mennyire jó a VB pilóta, hogy összevetették a csapattársával. Ezt tették Mansel-Patrese, Prost-Hill, Hill-Villeneuve kapcsán, majd Schumacher-Barrichello vonatkozásban is.
Ha látni akarod, hogy tényleg jó-e Vettel, akkor a csapattársával vesd össze az eredményeit... -
Kroni1
veterán
válasz
Nowhereman #176 üzenetére
Vitatkoznék, mert sztem nem az autó gyorsabb a többinél, hanem az autó+Vettel. Ha megnézzük Webber fele annyi pontot szerzett mint Seb, egész évben a Mercisekkel és a Alonsoval kűzdött, pedig ő sem egy nagyon szar versenyző.
"Ha a másodperccel gyorsabb autóban ott hagy a csóka körönként fél másodpercet, akkor vállon veregetik, hogy milyen taktikusan versenyzett, ha a levesben teszi ez valaki, akkor búúú - még pontot se szerzett..."
Fordítsuk meg a dolgot. Nyilván a leggyorsabb autóban a legkönnyebb, de könyörgöm mit csinálhatna szerencsétlen? Ha épp megveri a többieket akkor a fanyalgók szemében nem ő a taktikus, hanem mondjuk Alonso csodával határos módon 120%-ot hozott ki a kocsiból. Ha meg agyon ver mindenkit akkor az meg csak az autó miatt van..
-
Nowhereman
őstag
Látom, elég kevesen gondolnak bele, hogy mennyire más, ha egy a mezőnynél egy másodperccel gyorsabb autót vezet, mintha benne van valaki a levesben. Ha a másodperccel gyorsabb autóban ott hagy a csóka körönként fél másodpercet, akkor vállon veregetik, hogy milyen taktikusan versenyzett, ha a levesben teszi ez valaki, akkor búúú - még pontot se szerzett...
-
Leginkább az alapján, amit Schumacherben is tiszteltem: mindent - és még annál többet is - készek megtenni a győzelemért. Beleértve a futamokon kívüli teszteket, azt a készséget, hogy amennyire tőlük telik, együttműködjenek a mérnökökkel, a küzdőszellemet. Náluk ezt szinte mindig látni (bár Vettelnek még nem megy annyira jól), míg pl Hamiltonnál, Massanál, Raikkönennél, stb ezeket inkább hullámhegyekben és hullámvölgyekben látom. Pedig nem egyszer ez dönti el, hogy valaki VB lesz vagy sem. Örülök, hogy Kiminek éppen jókor volt egy ilyen hullámhegy 2007 végén, és nem feladta három futammal és 27 pont hátránnyal a végel előtt (akkor még ugyebár 3 futamon a max megszerezhető pont 30 volt, tehát a mostani rendszerben kb olyan, mintha 3-mal a vége előtt valaki 68 ponttal lenne lemaradva), hanem küzdött, méghozzá megdöbbentő módon.
Ha Kimi úgy tudna rajtolni, mint Alonso (de legalább mint Vettel), akkor besorolnám harmadiknak e kettő mellé, de a motiváció ingadozását és a rajtolási gyengeséget nem feltétlenül tudja kiegyensúlyozni a legkiegyensúlyozottabb versenyzői tudással (amiben ő a legerősebb).
Hülkenbergnek még kell egy kis tanulás ahhoz, hogy felérjen a legjobbak közé, remélem, lesz rá lehetősége és nem ragad meg az örök reménység szintjén.
Hamiltont pedig mindig is nagy versenyzőnek tartottam, de még nem látom azt, hogy érett személyiség lenne, ami pedig mindenképp kell neki a sikerhez. Ha választanom kellene Hülkenberg, Hamilton és Grosjean között (a hármast nagyjából egyformának látom), akkor leginkább a német ellett döntenék, mert őt látom a legérettebb személyiségnek, ami a kiegyensúlyozott vezetés miatt lehet nagyon fontos. Talán ha Hamilton nem kapott volna a McLarentől már kis korától fogva olyan támogatást, akkor most még erősebb pilóta lehetne, de akkor nem került volna abba az ülésbe sem, ahol VB lett, így nem igazán lehet ilyen kijelentést biztosan alátámasztani.Lényeg a lényeg, Vettelt és Alonsot nem azért látom erősebbnek, mert jobb pilóták a másik négy általam felsoroltnál, hanem mert készek bármit és mindent megtenni a győzelemért. Ezt személy szerint nem tartom egyébként emberi erénynek, sőt! Mindazonáltal ez mindenképp kell ebben a sportban.
Azt még hozzáteszem, hogy nagyon sajnálom, hogy Hülkenberg a Force Indiánál lesz jövőre. Nem gyenge csapat ugyan, de nem látom esélyesnek, hogy élcsapat legyen, mert nincs még meg a szükséges mérnöki háttér, bár tőke az van.
-
DZs
senior tag
válasz
Balint1986 #8 üzenetére
+1
-
Nowhereman
őstag
válasz
Motion_Blur #169 üzenetére
hja, kissé siettem a határidő után...
-
Motion_Blur
félisten
válasz
Nowhereman #168 üzenetére
" továbbá az elmúlt két év versenyzőire is lehetett szavazni, papíron tehát az egyelőre minden idők legeredményesebbjeként nyugdíjas éveit tengető Michael Schumacher ("a hétszeres") is játékban volt a dobogós helyekért"
-
Nowhereman
őstag
Sumi meg Barika? Nem is voltak a mezőnyben az idén!
-
enterlaci
senior tag
válasz
quailstorm #21 üzenetére
Én totál lemaradtam erről a szavazzunk dologról, de igazából ott a pont! Nagyon a dolgok mögé kell nézni, hogy egyszer-egyszer megláthassuk a pilóták tudását - kicsit sokszor már műanyag a buli.
Egyébként a szavazás első kábé 3 helyét erősítettem volna én is a mostani mezőnyből. -
ronson
őstag
Az, hogy Vettel a legjobb, az nem vitatható, hisz 4 világbajnokságot nyert, egymás után.
Az, hogy Alonsonak van a legnagyobb szurkoló tábora, az sem vitatható, hisz pirosban van.
-
stevewonder
aktív tag
Az a baj az idei szezonnal, hogy szerintem bunda szagú. A gumimódosítás után nem lehetett megverni az osztrákokat. Feljött a merci is(ott még volt 1000km plusz teszt is), a ferka és a force india meg megállt a fejlődésben.
Az év eleje sokkal izgalmasabb,élvezhetőbb versenyt hozott. Én imádom az f1-et, de ez nagyon idegesít. Mi az, hogy szezon közben változtatnak valamin? Mindenki tudta, hogy milyenek a gumik. Miért nem olyan autóval álltak rajthoz Ausztráliában ami nem zabálta szét az abroncsokat? Érdekes módon volt akinek nem durrantak el a gumik az autóin......
Az egészből annyit akarok kihozni, hogy ez nem volt fair a FIA részéről szerintem. Gondolom, ha csak a kis csapatok szívtak volna, akkor nem történik semmi, de ugye az rb sok nagy ember kedvence...
Ebben az évben szerintem a lotus volt a legjobb csapat, mivel ők valamennyire tudtak alkalmazkodni mindkét helyzethez. Jók voltak végig. Mondom ezt úgy, hogy Diaz a kedvencem, de sajnos neki sem jött össze semmi.
Remélem, hogy jövőre nem lesz variálás! -
Legendd
senior tag
Azt nem is vitattam. Hamilton idén nem nagyon találta önmagát. Sőt úgy mostanában így van ez. Most is azt nyilatkozta, hogy nem találja a lelkesedését, de talán majd jövőre. Pedig ő sem rossz versenyző.
Egyébként a szavazatom még nem is mondtam: Raikkönen
nem vagyok fan, de talán ő az, akit senki és semmi nem érdekel, csak megy és versenyez, sosem nyafog.
Ezután Alonso és Vettel. Alonso azért, mert embertelen, amit kihoz a Ferrariból (és már megérdemelne egy VB címet), Vettel meg azért, mert négyszeres bajnok. -
Andrew_31
Modder
Én abba a szerencsés helyzetbe vagyok ,hogy csapatnak szurkolok.
Ez egy gyermekkori betegség. Ez a csapat a Ferrari.
Így igazából nem izgat ki vezeti, csak nyerjen.
De amikor Massa 2008-ban elbuktat a VB. címet azt nagyon sajnáltam.
Speciel öt nagyon kedvelem, kár ,hogy 2009-es balesete után úgy vissza esett.
Sajnos a 2008-as idényt nem tudta megismételni többet.
De kívánom neki,hogy sikerüljön ,az se baj ha ezt már nem Ferrari-val teszi ezt. -
djdaniel
senior tag
Forma-1-ről eszembe jutott egy vicc ;
A McLaren istálló Magyarországon állított össze új team-et, mivel észrevették, hogy a cig@ny fiatalok hihetetlen rövid idő alatt képesek leszerelni az autók kerekeit.
Kirúgták hát a sokat próbált team-üket, és romákból összeállított csapattal vágtak neki a versenyeknek.
Eleinte minden a legnagyobb rendben zajlott, a romák 2-3 másodperc alatt le- és felszerelték a versenyautó kerekeit. A probléma a következő tíz másodpercben keletkezett, amikor a romák átfestették az autót, átütötték a gyártási számát, és eladták az egész gépet Lewis Hamilton-al együtt!" -
KraX
őstag
Koszi, ezt en sem ismertem, pedig viszonylag sok f1 temaju cikket olvasok.
Azert remenykedek, hogy jovore meg fogjak fogni a Redbullt vegre, iden az ideny masodik feleben megint bohocot csinaltak a tobbi csapatbol. A merci ev elejen nagyon jo volt (fole az idomerokon), de latvanyosan visszazuhantak. Kivancsi leszek az 1.6-os turbokra vajon mit fognak tudni az uj motorokkal kezdeni es mennyire lesznek uzembiztosak az elejetol, ez a vegelszamolasban sokat hozhat majd a konyhara.
-
GIJoe
addikt
válasz
ricsi8800gt #146 üzenetére
A csapat verseny legalább olyan fontos mint az egyéni, 100 milliókról van szó, szerinted ezt bevállalják
szimpátia miatt? Tinilány naivitást ezt gondolni. Inkább arról van szó, konkrét példa,rászolnak a versenyzőkre, hogy gond van a váltóval, seb visszaszól understood megteszi, márknak x2, szólnak, ki is írják, két körrel később kiáll váltó hiba miatt... -
atike
nagyúr
Bevallom kicsit félve kattintottam a címre, na mondom egy jó nagy vitahalmaz lesz itt, meg mindenféle objektivitást nélkülöző vélemények és jó sok vagdalkozás... Na meg egy teljesen irreális lista...
Ehhez képest nagyon is tetszik ami kikerekedett ebből Részemről nem szavaztam, de a végeredménnyel teljesen egyet tudok érteni, és a kis rövid elemzés az adott pilótáról is találó.
-
Zeratul
addikt
A kipörgés gátló egy aktív eszköz ami figyeli hátsó kerekek megpörgését és leszabályozza a motort, ez jellegzetes dadogó daráló hangot ad, főleg esős pályán. A nyomatékkontrol a motor nyomatékát korlátozza le ha elért egy kritikus értéket. Valójában itt ez se történ meg mert aktívan a nyomatékot nem figyelték csak a motor vezérlési térképet és a szerint kapcsolt be KERS töltés csökkentve a motor nyomatékát. Ez egyszerűen megoldható lenne az vezérlési térkép kritikus szakaszainak újraírásával, igen ám de ezt egy tavalyi döntés értelmében megtiltották. Addig csavarták csűrték a szabályzatot míg motorvezérlés megváltoztatását is sikerült aktív aerodinamikai elemnek minősíttetni. Ennek előzménye az volt hogy Renault alacsonyabb nyomatékra írta meg egy adott tartományban a motorvezérlést és ezzel növelte a mechanikai tapadást, na ebből kreáltak a kipufogógáz többletre hivatkozva aktív aerodinamikai elemet. FIAnál valakiknek nagyon elmentek otthonról mikor ezt kitalálták. Visszatérve az idei helyzetre, mivel nem írhatják át alacsonyabb nyomatékra vezérlést, KERSt használják a nyomaték csökkentésére és ezzel a mechanikai tapadás növelésére mivel csökkent kipörgési hajlam.
-
Legendd
senior tag
válasz
Motion_Blur #134 üzenetére
Persze, ebben teljesen egyetértek, veszélyes volt. Elismerem a RedBullt, de valahogy egy kicsit akkor is részrehajlónak éreztem a döntést.
Gondolom sokan nézitek a mai futamot is...
Megint ez volt:
- kicsit keményebb előzés, már vizsgálták
- rámentek a fehér csíkra (amire eddig évtizedeken át rámentek), boxutca áthajtás
stb.
Ez már nem verseny. -
KraX
őstag
Igazibol mas nevet is raakaszthatunk, de a lenyeg, hogy ugy hasznaljak mint egy kiporgesgatlo ezek szerint. Abban igazad van, hogy a lehetoseg nyitva allt a tobbi csapat elott is es nem sirankozni kellene, hanem fejleszteni mint a gep. En mint nezo viszont sajnalkozhatok, hogy az elso helyet ki lehetne venni a versenybol, totalisan erdektelenne teszi a versenyeket legalabbis szamomra. Par versenyig elmegy, hogy a kovetok harcat nezem, de az kozel sem ugyanaz mint amikor az elen folyik a csata. Igy eleg sok f1 kedvelo
fog elfordulni az f1-tol ugyanugy ahogy 2004ben a Schmi dominancia idejen. Persze elobb utobb a Vettel-Horner-Newey triumviratus is ki fog fulladni, ugyanugy ahogy eddig az osszes tobbi is. A kerdes csak az, hogy mikor.Ezt a futamot is csak az eso menthetne meg (talan).
-
Kroni1
veterán
Érdekes, hogy te is Vettel 2. helyén vagy kiakadva, MSC-vel szemben és nem Alonso 1. helyén. Ha a teljes pályafutást nézzük Schumi szerintem is egyértelműen többet ért el, és jobb mint bárki a mai mezőnyből, de ha elolvastad volna a cikket tudnád, hogy a jelenlegi forma szerint kellett osztályozni, ezért mivel a kisöreg nemrég hagyta abba még befért, de pl. Lauda, Senna, Stewart, Fittipaldi vagy pl. Fangio nem véletlenül nincs is benne a listában.
Az meg megmosolyogtató, h Vettelt középszerűnek tartod, de ez is egy vélemény, az igazságot meg sose fogjuk tudni, de ha igazad volna akkor mégnagyobb király, hogy pl. az itt is listavezető Alonsot már négy éve veri.
A ROC-t meg mégviccesebb, hogy felhozod, tavaly az egyénit Grosean nyerte ha nem tévedek, elverte schumit és vettelt is. Ennek ellenére aki tudja mi megy ott, (egész éjjel tivornya, bulizás ezerrel) az nem von le messzemenő következtetéseket a ROC-ból. A német válogatottat is megvertük nemrég egy barátságos focimeccsen 2-0-ra, de ez nem azt jelenti hogy keresnivalónk lenne a VB-n, ahol ők általában a legjobbak közt vannak. (Sőt..)
-
Zeratul
addikt
válasz
ricsi8800gt #146 üzenetére
Mert baromi érzékeny technikáról van szó és Webber kinyomja a belét ennyi. Vettel vezető helyről esett Silverstoneban váltóhiba miatt. A generátor visszatérő hiba a retyónál, főleg tavaly szívtak vele rendesen.
-
Zeratul
addikt
Nincs kipörgésgátló. Nyomaték korlátozó van. Az hogy KERSel fogják a motort teljesen szabályos, mert nevében is benne van kinetikus energia visszanyerő rendszer valamint nincs aktív feedback a KERS és Motorteljesítmény között. Egy adott gázpedál állásnál és fordulatnál aktív de nincs rá hatással a túlpörgő hátsókerék. Mivel a nyomatékot szoftveresen nem engedték korlátozni, megcsinálták hardweresen. De ez akkors sem nem kipörgésgátló hanem nyomaték korlátozó amimnek bár ugyanaz a célja, de nem azonos szerkezet. Többieknek is lehetőségük volt kifejleszteni, nem tették. Ez szerkezetet meg kellet tanulni használni is na Webbernek nem ment, a gyakori KERS lerohadásnak ez is az egyik oka.
-
zolee5016
őstag
SZVSZ!!!!!!!!(soha nem voltam MSC fun!)
MSC-t egyvalami emeli a többi versenyző fölé....ő ott volt még a régi nagyágyúkkal legyen az Senna -Prost-Patrese-Hill stb és akkor tőllük velük tanult versenyezni -vezetni...a fejlődés(a technikai is) kicsit lassabb volt.
Beletanult beindult,és versenyképes lett.....A Ferrarinál meg ő maga lett a technikai fejlődés is és éveken keresztül az ő keze munkája is benne volt a Ferkában,és tökélyre vitték.....(Az sem véletlen,hogy csak egy másik vén róka lehetett vele éveken keresztül pariban (Barrichello),hiszen egyazon keménymagból jöttek....
A régi nagyok kiszálltak(Prost,Piquet,Mnsell) és övék lett a pálya,és mesterien kihasználták a lehetőségeket!
Néha nem épp fair módon,de nem lehet elvitatni az érdemeit.2-4 év alatt annyit fejlődött velük az F1,mint addig 10 év alatt kb....
A Sennás dologhoz meg annyit.....agresszív,céltudatos,csökönyös emberként ő lehetett volna az egyedüli akadály MSC felemelkedésének.....Sokan nem szeretik az ilyen embereket,mint amilyen ő is volt,de eredményes,és pár szezont még megérdemelt volna.......... -
Jenson Button.
-
peti_s
addikt
Ezért írtam h nagy szorgalommal és kitartással. Vettel amikor ROC-n u.olyan autóval kell menni, elég gyengén teljesít. Németország már vagy 7-8 éve folyamat nyeri, de Schumi miatt, nem Vettel miatt. Visszatérve az F1-re, rengeteg kigyorsításán látszik, hogy van kipörgésgátló az autóban. Ezt nem én mondom, hanem igazi szakértők, és a többi F1-s pilóta. Youtube-n is vannak felvételek futamokból, ahol tökéletesen látszik a kipörgésgátló használata. Ott gyorsít ki padlógázzal, ahol más feles gázzal tud max. Ezt az utsót egyébként pont Hamilton tette hozzá ehhez a sztorihoz.
-
Zeratul
addikt
Persze középszerű pilóta 4x VB címmel. Ugyan már. Ki a fene teszteli ki a szimulátorban az új fejlesztési csomagokat? Egész véletlenül Vettel. Mikor Webber bedurcizott, őt elküldték szabira, Vettel meg ment szimulátorozni. Hiába van zseni konstruktőröd ha nincs aki segítsen neki. Sumi is azzal lett legyőzhetetlen hogy a versenyen kívül sok száz órán át tesztelt Maranellóban a Ferrari teszpályáján. Kimi pl.: nem hajlandó szimulátorban tesztelni, holott a Lotus szimulátora is nagyon jó.
-
Zeratul
addikt
A gumihelyzet kezdett életveszélyessé válni, Silvestone látványos gumirobbanásai ha a többi pályán is folytatódottak volna előbb utóbb vki meghal. Akkor kíváncsi lettem volna hogy Force India vagy Lotus hogy áll ki a közönség elé, hogy megtehették volna hogy megelőzik bajt de önös érdekből nem tették. Vettel a régi gumikon is vezette a VB, de érdekes módon az új gumik nem RBnak kedveztek mert Hungaroringen Mercedes győzött. A RB SPA után vált legyőzhetetlenné, de ott mint egyszer kifejtettem radikális változtatások voltak kasznin, a szokásos nagy leszorítóerő alacsony végsebesség helyett, alacsony leszorítóerő nagy végsebesség lett a konfig.
-
peti_s
addikt
válasz
Qorthral #110 üzenetére
Nem lenne ezzel a cikkel semmi gond, ha nem tetted volna sorrendbe a pilótákat, egyes emberek szavazása folytán. 1xű példa. Vettel egy középszerű pilóta, nagyon nagy szorgalommal, és kitartással, de középszerű képességekkel, mégis a lista 2. helyén áll. Miért, mi alapján? Mert akkor legyen az h pilóta-autó kombinációban ki milyen erős. Azt megértem. De csak pilótákat sorrendbe tenni egyes emberek szavazatai alapján nem tartom korrektnek, főleg h gondolom nem szaktekintélyek szavaztak. Nekem nem közömbös amúgy az F1, 1998 óta folyamatosan nézem, és pl. hiába volt öreg Schumi, hiába voltak hibái, még öregen is egy sokkal jobb képességű pilóta mint Vettel. Mégis az itteni listán Vettelnél jóval hátrább van. Független pilóta összehasonlító amúgy a ROC, ahol u.olyan autóval mennek a pilóták.
-
Motion_Blur
félisten
Nagyon leegyszerűsítve látod a helyzetet..
A gumik szerkezetének megváltoztatására minden csapat rábólintott, de nem is ez hozta a Red Bull számára az átütő sikert. Hanem a fejlesztések, amik sokkal jobban beváltak náluk mint a többi csapatnál. Gondolok itt pl. a hagyományokkal szakító low-aero csomagra amit Monzára és Spa-ra készített Newey, de annyira bevált hogy azóta mindent pályán megtartották ezt a beállítási filozófiát (legkeskenyebb hátsó szárny, és végre jó topspeed).Mindennél többet mond hogy az ellenfelek is elismerték, a fejlesztési versenyben maradtak alul és nem fognak mindent a gumikra.
-
Khan13
senior tag
Túlszabályozáshoz (technikai oldalról):
Röviden: nem tetszik.
Kifejtve: Az a baj, hogy 3-4 csapaton kívül mindegyik pénz hiánnyal küszködik. Én mindig azt mondtam, hogy a Forma 1 ha már a "király kategória", akkor legyen szabad fejlesztés és szabad tesztelés, hiszen ebből nem csak ők profitálnak, hanem az egész világ, ahogy a technológiák átkerülnek más területekre is (pl.: közútra, űrkutatásba, stb). Viszont, ha ez megengedett lenne, akkor a többi csapat szépen kivonulna, mert esélyük nem lenne az egészre. Korábban azt vallottam, versenyezzen itt az, aki megteheti, hogy fejleszt és tesztel, azóta részben velátom, hogy ez sajnos ma nem működik, viszont ettől függetlenül túlzás a leszabályozás.
Ami a nem technikai részét illeti, hogy lényegében nem lehet versenyezni, mert jön a box áthajtás vagy 10mp, az egyenesen szégyen. Legyen biztonság, de azért lássuk be, tudják mit vállalnak. Még rendületlenül nézem a versenyeket, de nem vagyok biztos abban, hogy jó az irány. (Bár a megszűnéstől egyelőre jobb) -
KraX
őstag
Lehet, hogy rosszul fejeztem ki magam, a mostani ev masodik fele az ami nagyon nyomaszto es unalmas, ahogy anno 2002-2004 volt az a vorosok reszerol. Az ev eleje teljesen elfogadhato volt, legalabbis szamomra. Most csak azert nezem meg a brazil nagydijat mert ahogy nezem, esik Sao Paoloban es igy legalabb lehet valami kis izgalom a vegere.
-
Kroni1
veterán
Igazad van, biztos nem véletlenül sirt többek közt az RB is a gumiváltoztatásért, gondolom tudták, h az jó lenne nekik.. De ha minden rendbe lett volna a gumikkal akkor hiába sírtak volna szerintem, És amúgy már a gumi változás előtt is Vettel vezette már a pontversenyt, szóval szerintem azzal is behúzták volna az idei évet, viszont úgy talán izgalmasabb lett volna a 2. fele. A jövő év remélem izgalmasabb lesz, de ha egy csapat megint talál valamit amit a többi nem (főleg ha ez megint a RBR lesz) akkor sajnos van rá esély, hogy a második fele ugyanilyen unalmassá válik.
-
Legendd
senior tag
Na igen, viszont sajnos akkor sem fog már előrelépni az F1, pont a túlzott szabályozások miatt. Anno a 2005-ös amerikai nagydíjon milyen szabotázs volt a gumik miatt?
Én azt nem bírom, hogy nyárig a RedBull szar volt, sírtak, mindenkit támadtak, hogy más gumi kell...ám legyen, a Pirelli és mindenki rábólintott. Azóta ki az egyetlen esélyes? A RedBull. Na EZ a szégyen.
Nekem mindegy, ki nyer, ha izgalmas, de ami csinált ez a csapat, az a legantipatikusabb dolog a földön...
Nézem inkább a NASCAR sorozatot, az legalább tényleg kiélezett. -
Kroni1
veterán
Azért a tavalyi év koránt sem volt ilyen unalmas, az első 7 futamot más nyerte.. A 2011-es szezon és az utóbbi két év második fele valóban unalmas lett, de pl. 2010-ben is csak az utolsó futam után vezette először Vettel a pontversenyt! A Schumi dominancia ennél is unalmasabb volt szerintem. Abban egyetértek, hogy a legjobb az lenne, ha engednék az olyan kemény kűzdelmet amik 20 éve mentek, és erősebb autókkal mennének, ahol nem az dönt melyik istálló milyen jól alkalmazkodik a szabályokhoz, hanem hogy melyik pilóta mennyire meri nyomni neki..
Pá: Valami hasonlót akartam írni én is, úgy látom közel egy véleményen vagyunk!
-
Pá
addikt
Abban egyetértek, hogy messze túlszabályzott az F1 és sajnos nagyon is rossz irányba halad etéren. Ráadásul nem is átgondolt a dolog stb, szóval van baj elég.
De nem érzem, hogy unalmas lenne? Idén is gyakorlatilag a nyári szünet utántól lett Vettel uralom, előtte egész változatos volt. De ha megnézzük az elmúlt 10 évet, sztem kifejezetten izgalmas, fordulatos évadok voltak.
2013 - nyári szünetig jó volt, utána unalom
2012 - vagy 7 különböző futamgyőztes, utolsó futamon dőlt el a VB, mi kell még?
2011 - unalom
2010 - egélsz évben 4-5 versenyző váltogatja egymást az élen, utolsó futamon is sokesélyes a dolog és nem is a favorit nyer, mi kell még?
2009 - kicsit egyhangú lett, de a brawn azért érdekes színfolt volt
2008 - utolsó 20mp-ben dől el a VB
2007 - dráma hegyek, nem is sorolom
2006 - kiélezett harc két jó pilóta között
2005 - szintén
2004 - unalomSzóval az emúlt 10 évben, az idei év második fele, 2011 és 2004 volt unalmas. Illetve 2009 is valamennyire. Ez nem olyan sok. Ennél régebb sem volt jobb a helyzet, akkor is voltak olyan évadok, ahol 1 csapat kiemelkedett és a többieknek közük sem volt hozzá. Sztem ha megvizsgálnánk a számokat, nagyon hamar kiderülne, hogy most sokkal közelebb van a mezőny egymáshoz, mint korábban bármikor.
-
Kroni1
veterán
pont ezt akartam írni.. A Senna filmből nekem is az jött le, hogy nem bírta elfogadni, hogy a fiatal schumi körröl körre gyorsabb nála, és mintha túlvállalta volna magát. Azt, hogy hibás volt-e bármi is az autón, és mi történt valóban azt senki sem fogja tudni bebizonyítani már szerintem. De volt egy olyan Senna interjú, (amikor azt firtatták, hogy egymaga többet karambolozott a szezonban mint a többi pilóta együtt) ahol azt mondta, hogy leszarja ha másnak nem tetszik ez a forrófejűség, őt csak a győzelem érdekli, az se érdekli ha az életét kockáztatja érte, meg hogy őt isten vezérli stb, stb... Én megértem, hogy kell az Ego meg a fanatizmus, de nekem sem volt túl szimpatikus az az attitűd amit ő képviselt.
-
KraX
őstag
Egy dologban teljes mertekben egyet kell ertsek. Nagyon unalmas lett az F1. Ismet. Tobb mint husz eve nezek folyamatosan F1-et, de utoljara ilyen foku unalmat 2000-2004-es Schumacher era alatt tapasztaltam (pedig neki szurkoltam mindig is). Vettel-Redbull paros szelveszgyors, kar, hogy nincs olyan csapat, aki fel tudja venni az oda hajitott kesztyut, pedig fel kene. Ha jovore is ennyire jo lesz a Redbull es a Renaultnak jo lesz a turboja, akkor Isten mentsen meg minket. Talan annyi izgalmat hagy majd nekunk, hogy az uj motorok valoszinuleg meg megbizhatatlanabbak lesznek az evad elso feleben, mire megoldjak a gyermekbetegsegeiket. Nagyon bizom a merciben es latszik is, hogy fejlodnek, de meg ennel is tobb kell, hogy el tudjak kapni Vettelt es a Redbullt. Parharcokat szeretnek latni az elso helyert is, nem csak mogotte. Arra vetemedtem amire meg soha, nem neztem mar meg az utolso 5 futamomt, mert annyira nyomaszto volt a Vettel dominancia, hogy teljesen felesleges volt ket orat az eletembol aldozni arra, hogy lassam az ujabb gyozelmet, leggyorsabb kort, rajt elsoseget. Felreertes ne essek, ez nem a redbull hibaja, hanem elsosorban a tobbieke.
En is azt gondolom, hogy tul van szabalyozva az ujkori f1 es ez nem tesz jot neki. Regen sokkal kemenyebb csatakat lehetett latni. A sport az erzelmekrol (is) szol, ezt szepen kiveszik belole. Aki regi motoros es latta eloben Alain Prost es Ayrton Senna parharcait, az tudja, hogy mirol beszelek. Pattanasig feszult ideggel neztuk a japan nagydijat 89 es 90-ben. A feszultseget tenyleg tapintani lehetett meg a kepernyon keresztul is, pedig akkor meg gyerek voltam. Utana jott a Schumacher korszak es az o balhei. Ma mar semmit nem szabad csinalni, mert mindenert azonnal buntetnek, ez egyreszt jo, mert a biztonsag az elso, de ez akkor is egy verseny sport kene, hogy legyen elsosorban.
Sorry ha hosszu voltam.
-
Youri
veterán
2007-ben a római legfelsőbb bíróság elítélte a gyér tervezés és kivitelezés miatt... csak addigra már elévült. Ez tény. Az, hogy pontosan mi okozta a balesetet, már nem fog kiderülni. Sose volt kedvencem a Senna, de az is tény, hogy Schumi szezonja nem feltétlen alakult volna úgy, ahogy, ha nincs a baleset.
Ahogy az is tény, hogy, ha a versenybírák megnézik a felvételen hogyan ütötte ki a Hill-t Ausztráliában, akkor szintén másképp alakul minden. 3 évvel később már odafigyeltek, gondolom ismered a jerez-i sztorit. És ő az isten?
-
Zeratul
addikt
Nem volt hibás a kormány. A vékonyítást Senna kérte. Patrick Headet tisztázták a vádak alól, akárcsak Adrien Newey-t. Ennyire nehéz beismerni hogy a féltisten kedvenc, egy végzetes pilótahiba áldozta lett? Ajánlom figyelmedbe Senna filmet, részletesen benne van mi okozta a tragédiát.
-
Pá
addikt
Jah, még annyi észrevétel a cikkhez, hogy jövőre (ha lesz) lehetne a szezonzáró után tartani.
Pont jó lenne elrágódni rajta a decemberi uborkaszezonban, amikor amúgy sem történik semmi F1 téren. -
Youri
veterán
Persze, sőt, ő kérte a rossz hibás korményt, amiért Patrick Headet el is ítélték sok évvel később....
schumi: Pedig micsoda izgalmak voltak a Schumi érában. "Most 5, vagy 4 futammal a vége előtt lesz bajnok?" A tetőfokára hágott az izgalom. Nincsenek a kezemben statisztikák, de szerintem látványosan több előzés és küzdelem van most, mint akkoriban, amikor a rajthelyezés nagyjából el is döntötte a végeredményt.
-
schumi
aktív tag
Teljesen egyetertek, viszont az elozoekre nem is reagalnek ( amellett h en is nem kicsit elfogult vagyok a temaban ezt bevallom)
.
Totalisan elalvos lett az f1, regen csatak voltak, es igazi futamok ( de akar meghibasodasokat is ide sorolhatnam, vagy a boxutcai hibakat, baleseteket tankolas miatt stb..) es ezt nem csak en mondom, hanem haveri tarsasag, radio, tv... (En is autosport szereto vagyok de lassan szamomra is totalis erdektelensegbe kezd rohanni az f1 (holott 94 ota nezem es rajongok/tamerte)- mielott jonne 1-2 okos a Schumi eraval kb 2003tol, az megint nem emlitheto egy lapon a mostanival, gondolom ezt nem kell ecseteljem, megint johetnenk a technikai vivmanyokkal, folyamatos rossz, a sportot, kuzdelmet, izgalmakat negativan erinto szabalymodositasokkal -de nem szeretnek belemenni, mert hosszu lenne.
En is varom mar nagyon 2014-et, nagyon bizok a v6os turbokba h felkavarjak de totalisan az allo vizet (majd hatterbe futamokhoz beteszek egy v12es regi motor hangot is hogy az f1 feeling is megmaradjon azert
)
-
Zeratul
addikt
Senna döntötte el hogy milyen hasmagasság a megfelelő neki, ő döntött a kanyarsebességről, csak a szerencse nem volt a párját és odaverte fenéklemezt ami megdobta az autót és megszűnt a fenéklemez alatti gyors áramlás ami jelentős leszorító erőt generált, innentől tehetetlen volt. Nem véletlen hogy a szezon közben a hasmagasság korlátozása céljából bevezették a fa kopólemezt ami rontotta az autó alatti áramlást és Senna féle balesetek megismétlődést csökkentette. Sumit azért tiltották el 2 futamra mert túl kopott volt ez falemez amit a kerékvetők agresszív használatával sikerült elérnie.
-
csongi
veterán
Az hogy ki a legjobb pilota az nem ilyen egyszeru. Ki mogott van egy igazan jo kunstruktor egy jo szerelo garda ea penz. Vettel jo helyen volt jo idoben. Ne feledjuk hogy Nemet. Alonso a forrofejusegenek koszonheti az idezojelben lejebb csuszasat. Hamilton is visszabb fogott lett.Es ez egyre tobb szimpatiat valt ki az emberekbol, mind ket versenyzonel. Button kiegyensulyozott de ezt inkabb unalmasnak tartjak. Kimi egy allat!! A ice kulso mogott egy halal laza pasi lakik,egyik legszinesebb versenyzo. Es vissza az elejere. Alonsonak nem lesz jo Kimi csapat tarsnak. Most megmerettetik mennyit fejlodott a turelme es a jozansaga. Kimit nem erdekli ki lesz csapat elso, o akkor is tolni fogja.
.
De legfontosabb ki az aki autot tesz a segguk ala. Shumi evekkel ezelott megmondta uborkaval nem lehet nyerni. A top 6 pilota hajszalakkal vannak elorebb vagy hatrebb egymas mogott. Az elteres az autoban es a pilotahoz illesztesben van. Vettel VB, de koszonje Adrian Newey nak. -
Youri
veterán
94-ben ott verte ahol akarta? Senna 3-ból 3 pole, aztán 3 kiesés, ebből egy végzetes... Mintha 16 versenyen kapott volna ki Schumachertől, úgy állítod be
Schumi lett a bajnok... de hogy? Az egyik favorit meghalt, a másikat szándékosan kiütötte a szezonzárón. Nagy érdemek
-
Qorthral
őstag
Az idő sokszor megszépíti a dolgokat. Az általad emlegetett 2002-es év például legalább annyira egyoldalú és unalmas volt, mint az idei.
"most meg a 25-18-stb. nem teszi ezt meg"
Nana, ezt nem gondoltad át. Egyfelől a tavalyi és a 2010-es év például nagyon izgalmas volt (és más pontszámítással valószínűleg kevésbé lett volna az), másfelől az idei vagy a 2011-es év a korábbi pontrendszerekkel is ugyanilyen unalmas lett volna. Szerintem jó az új rendszer, mely ráadásul nem is tesz mást, csak az általad kedvelt 10-8-6-5-4-3-2-1 rendszer arányait (a 2. helyért járó pontszám kivételével) a lehető legjobban megtartva kiegészíti a pontszerzők számát tízre. -
Zeratul
addikt
válasz
--HARDCORE-- #92 üzenetére
A félisteni magasságokba emelt Senna csak a mezőny legjobb autójával tudott 3x VB lenni, a 1994ben Williamsben ülve a taknyos kölyöknek számító Sumi ott verte ahol akarta. Prost tudott VB lenni gyengébb autóval is Senna nem. Sumi első VBjét egy 80 Le gyengébb 8 hengeressel szerezte a V10 williamsek előtt. Vettel első VBje egy gyors de megbízhatatlan RedBullal sikerül. Mansell is érdekes mert ő is csak az OP williamssal tudott 1x VB lenni. Be is szólt a csapatnak amikor elküldték mert nem voltak hajlandók fizetni neki 24 millát 1993 idényre, hogy ez az autóval egy csimpánz is VB lenne, csak hát ugye ezzel inkább saját magát minősítette nem a csapatot.
-
Legendd
senior tag
Érdekes téma, de nekem egy problémám van a mai Forma 1 kapcsán. Imádom az autósportot, legyen az F1, WRC, NASCAR, IndyCar stb., amit lehet, megnézek.
Viszont inkább keresek YT-on egy 1998-as vagy 2002-es, 2005-ös Forma 1-es versenyt, amikor még tényleg engedték küzdeni a pilótákat.
Ma mi is történik? DRS, vagyis segítség kell ahhoz, hogy "izgalmas" előzések legyenek? Hát ez mi a fene, undorító, semmi izgalom nincs itt.
Vettel nyer, ez egy dolog, átlagon felüli pilóta, mert érdekes, hogy Webber nem tudta ezt megtenni, bár én érzek egy erős elfogultságot a csapat részéről is. Kellett volna mellé Raikkönen, hogy lássuk, akkor mi történik.
Alonso kihozza ebből a sz.r Ferrariból, amit lehet, azért kétszer ő is megverte a VB-n Schumit. Az pedig, hogy Schumachernek nem ment, az inkább volt a Mercedes sara, érdekes, hogy idén mennyivel jobbak.
Raikkönen a személyiségével nyeri meg az embereket, laza, bár az, hogy igazából senki sem érdekli, elvan magával, az is mutatja, hogy mennyire személytelen lett a Forma 1. Ettől még elképesztően jó versenyző.
Button egyszer lehetett világbajnok, a kaotikus évben, meg is csinálta.
Én amúgy ezt várom a jövő évtől, hogy minden más lesz, és megint lehet egy Brawn-féle csapat, aki felborítja a mezőnyt.
Így, jelen állásban egyszerűen UNALMAS, semmit nem lehet csinálni, egy kicsit is erősebb előzés már bokszutca-áthajtásos büntetést jelent, ha előzni akarsz, ott a DRS, amit még a hülye is képes kihasználni.
Ja, és érdemes lenne azért nézni, hogy ki akar versenyezni, mert Hamilton még nagy esőben is mindig mondja, hogy na gyerünk, mások meg sírnak. Tudom, veszélyes, de régen ha futam volt, menni kellett.(#105) schumi:
Egy dologgal egyetértek, ezeket a pontszámos rekordokat el kellene felejteni, mert már MÁS a számítás.
Érdekes, hogy anno a 10-6-4-3-2-1 is izgalmas VB-ket eredményezett, most meg a 25-18-stb. nem teszi ezt meg. A jó rendszer a 10-8-6-5-4-3-2-1 volt -
Kroni1
veterán
Maximálisan egyet értek veled, az ilyen elszólásokből lehet tudni, hogy valaki elvakult anti-vettel fan.. Még Wéber Gabi is elmondta az egyik futam alatt, hogy el lehet gondolkodni azon is, hogy ha Vettelt kivennénk a képletből akkor az RB kb. pont ott lenne ahol a többi élcsapat.
-
Qorthral
őstag
Ez nem vélemény kérdése. Ha megnézed, sokaknak tetszik és már ez önmagában bizonyítja, hogy nem volt felesleges. Sajnálom, hogy számodra nem érdekes (ez már lehet vélemény), de nem kellene egyből általánosítani. Nekem például eléggé közömbös a foci, mégsem mondom, hogy totál felesleges minden cikk, amit arról írnak... Pláne nem a népszerűek.
pocokxx: Köszönöm
-
GIJoe
addikt
válasz
ricsi8800gt #99 üzenetére
.Az is tény hogy ilyen jo autioval mind az RB9-es még Jules Bianchi is VB Esélyes lenne.
Ez nem tény, ez ostobaság, Webber miben ült Force Indiában?
-
Kroni1
veterán
-
Qorthral
őstag
Ha nem mint anyatigris rohannál megvédeni a kedvencedet, mert egy szavazáson csak 6. lett, hanem el is olvasnád rendesen a cikket, amit kritizálsz (ami alapelvárás szvsz), akkor megértenéd miért van ott, ahol.
Az eredményből a legkevésbé sem következik, hogy MSC rosszabb pilóta lett volna bárkinél is a mai mezőnyből. Ugyanakkor itt és most egyáltalán nem az volt a mérvadó, hogy ki mit ért el.
Kérek mindenkit, hogy mielőtt kiakadna, legalább olvassa el a cikket és értse meg miről szól. -
schumi
aktív tag
Ez egy abszolult szubjektiv dolog lett ( lehetne itt a divatdrukkerekrol is beszelni
)
Schumachert egy lapon sem lehet emliteni ezekkel a paprikajancsikkal, aki kovette a palyafutasat, az tudhatja... Az meg hogy meg fognak dolni a rekordjai, az nem azert van mert jobb pilotak erkeztek, hanem mert a szabalyrendszerek folyamatosan valtoztak, es konnyebb lett minden (pontszerzes, boxkiallas, fejlettebb technologia, kevesebb meghibasodas stb.)
Nagyon sok tulertekelt pilota lett itt a cikkben, persze ok nyilvan nem ugyetlenek, csak ha mar Schumi neve is belekeveredett a cikkbe, meltatlanul alacsony helyen, nem mehettem el mellette en sem...Persze ezek a dolgok soha nem fognak kiderulni, mert nem lesznek egyforma technologiaju es technikai autok (ez pont a lenyeget venne az f1 nek)
-
Steve1207
veterán
Nagyon korrekt a levezetésed, jó volt elolvasni és feleleveníteni a dolgokat
Valamint fateless véleményeivel is sok esetben egyetértek. Muszáj voltam megemlíteni.
Nekem a fél mezőny a kedvencem, így nem fogok ódákat zengeni senkiről. Azt viszont megemlíteném, hogy Kubicát azért hiányolom a mezőnyből, mert itt lenne még a helye akárhogy is nézzük.
Kicsit Gro teljesítménye emlékeztet rá, amióta javulgat, ha stabilan hozza jövőre ugyanezt, akkor üde színfolt lesz a mezőnyben.A felmérési eredmény szerintem is hiteles, ha osztogatni lehetne mindenkinek adnék (még) egy címet, mert megérdemelné bármelyikőjük! Ettől függetlenül remélem megtörik az egyeduralom.
-
pocokxx
Közösségépítő
Rendkívül korrekt, elfogulatlan és igényesen megírt cikk! Köszönjük a munkád!
(Lehet jövőre jobb lenne egy első 10es sorrend, akkor nem csúsznának le a listáról a "világbajnokok", és más tehetségek sem.)
-
Kroni1
veterán
válasz
ricsi8800gt #99 üzenetére
Olyan vicces, hogy néhányan így ezt kijelentik mint te, hogy nem Vettel a legjobb pilóta. Szerintem pedig lehet, hogy igen. Elismerem, h van jópár aki a jelenlegi mezőnyből hasonlóra lenne képes ha egyforma autókkal mennének. De az F1 nem erről szól, hanem hogy melyik a legjobb autó-csapat-pilóta kombó. Ebben pedig RBR+Vettel a legjobb négy éve. Ennyi. Kell hozzá a győztes alkaton kívül szerencse, jó helyen lenni, és megfelelő döntések is.
A hozzád hasonló "szakértők" szemében gondolom amíg ő nyer addig csak azért, mert az autója sokkal jobb a többiekénél, de ha egyszer kikap majd Alonsotól, akkor végre győzött az igazság, és kialakult a valós erősorrend, ugye? Mit tegyen szerencsétlen?
A sportban sosem így mérik a dolgot, hogy mi lett volna ha, hanem az elért eredmények után. Persze, Bianchi is VB lenne, mert ez az autó behozza magát a célba? Akkor Webber miért 5. helyen áll a VB pontversenyben?
-
atok666
őstag
válasz
ricsi8800gt #99 üzenetére
...Az Biztos hogy nem Vettel a legjobb pilota a mai F1-ben.Az is tény hogy ilyen jo autioval mind az RB9-es még Jules Bianchi is VB Esélyes lenne...
Ezek szerint Webber az egyik leggyengebb versenyzo a mezonyben.
Atok
-
X3B6O0X
aktív tag
Igazából Vettel semmivel sem másabb, mint a többi pilóta. Csak az ilyen vén görények, mint Helmut bá', elintézték szépen, hogy Vettel érdekeit nézzék először a csapatban. Ez nem Vettel hibája, ahogy az sem, hogy ezt kihasználja, elvégre győzni jött az F1-be. Az emberek többsége viszont ha azt látja, hogy az egyik ember el van nyomva, akkor az elnyomottal kezdenek el szimpatizálni, a kedvezményezettel viszont nem bánnak kesztyűs kézzel.
-
ricsi8800gt
addikt
Az Biztos hogy nem Vettel a legjobb pilota a mai F1-ben.Az is tény hogy ilyen jo autioval mind az RB9-es még Jules Bianchi is VB Esélyes lenne.
Hogy ki a legjobb pilota vagy piloták ? ?Szerintem a Sorrend:Alonso-Hamilton-Räikkönen.Rosberg-Vettel.
De Köszülük Alonso emelkedik ki tehetségben.
Igaz Hamilton Drukker vagyok. -
nyikszi
őstag
Régebben volt Senna-Prost. Prostnak szurkoltam, de sokan Sennának. Voltak allűrjei Prostnak, de agresszióban messze verte Senna.
Schumacher pedig bárki bármit mond, az eddigi legsikeresebb pilóta volt. Nehéz megdönteni a csúcsait. Emlékszem, amikor először ültették be az F1-be és milyen jó időt ment. Már ekkor elkezdtem neki szurkolni, aztán ő lett az ügyeletes kedvenc
Mivel elég sokáig benne volt az F1-ben, így nem igazán volt hosszú kihívója.
Alonso mindig is idegesített és amikor Kimit kipics@zták a Ferraritól miatta, hát.... Örülök, hogy jövőre megmutathatja mindkettő ki a jobb, mert elvileg ugyanaz az autó lesz alattuk
Majd Alonso arcára leszek kíváncsi, amikor sorra Kimi elveri
Kimivel meg úgy vagyok, hogy jó jó, csak ne inna annyit.
Hamiltonnak első pár futamán szurkoltam, aztán nálam teljesen elvágta magát azzal, hogy agresszív, megmondó emberke lett. Mára talán egy picit lenyugodott, de továbbra is nem szeretem emberke nálam.
Vettel is csinált már nem egy rossz dolgot, de soha nem mutatkozott úgy, hogy ki ha én nem. Jó pilóta, ez nem kérdés. Jó autó van alatta, jövőre meglátjuk mi lesz velük.
-
dobobazsy
őstag
Alonso
én úgy vagyok vele, hogy Vettel is jó pilóta, mert valószínű, hogy kihozza az autójából a maximumot, de abban az autóban mások is tudnának világbajnokok lenni. lásd Alonso. hányszor volt már ott a világbajnoki címért a gyenge Ferrarival a szezon végéig?aki még szimpatikus az Kimi, meg mostanában Hamilton, és Grosjean.
remélem jövőre nem lesz ekkora fölénye a Red Bull-nak, és újra izgalmas lehetne a F1.. -
peti_s
addikt
Sztem is totál felesleges volt ez a cikk.
-
greenface
aktív tag
Bár Webber nagyon jó, de nem volt olyan évad, hogy Vettel volt az első, Webber pedig a második a bajnokságban, ami nem csak azt mutatja, hogy Webber gyengébb pilóta, hanem azt is, hogy nem csak az autón múlik Vettel sikere.
Igen, ha 2x Webber van a RB-ban, most lehet szoros volna a VB...
-
--HARDCORE--
senior tag
Most meg az van hogy kb 10 ember tudja hogy ki miért nyer, a többiekkel meg akármit el lehet hitetni, simán meg van magyarázva hogy "ők a legjobbak és kész, hülye vagy ha nem hiszed el"
azután pár év múlva kiderül hogy: ja hát ezzel trükköztek, ja meg azzal is, és még kipörgésgátlójuk is volt...
És még csodálkozunk hogyha 10 futamon át nincs valaki elverve.. vicc az egész legalább lehet a népet egymás ellen hergelni, jelenleg erre jó az F1. -
Kroni1
veterán
Egyet értek, sokan azért utálják Vettelt mert nem túl izgalamas ha ő nyer mindig, ezért már mindenbe belekötnek.
Amúgy valaki írta, hogy Senna neki nem volt szimpi. Kisgyerekként szerettem, mostanában újra megnéztem jópár futamot abból az időből, és rengeteg filmet, többek közt a 2010-es Senna címűt is.. Hát mit is mondjak, azon túl, hogy elismerem az emberfeletti tehetségét, kövezzetek meg, de emberként nekem sem volt a legszimpatikusabb.
-
kukinyo
addikt
Nem értem hogy az ujjmutogatással mi a baj.
Mindenkinek meg vannak a jellegzetes "húúúdeörülök" mozdulatai.
Valami barom kitalálta hogy ez mennyire bosszantó (mert megint megverte a kedvencét) és azóta a fél világ ezt szajkózza, egyszerűen azért mert nincs más amibe bele lehetne kötni.
Már kölyökként is így örült.
Ez egy 2004-es kép: -
Kroni1
veterán
Én is pont valami ilyesmit akartam írni leigaap-nak.. Szeretem én is Schumit, és az egyik legnagyobbnak tartom, de Vettel teljesítményét se kell alulértékelni. Schumi a 2. évében VB 3. lett? Vettel meg a második teljes évében VB 2. Igaz ott már nem a Toro Rosso-nál ment, hanem a feltörekvő Red Bull-nál, de gondolom nem a két szép szeméért tették át oda! Ő lett a Toro Rosso-val a legfiatalabb futamgyőztes és az RBR-el a legfiatalabb VB győztes. Sokszor megkapja, hogy éretlen, amivel én nem értek egyet, de ha tényleg csak ezután fog beérni akkor nem sok izgalom lesz itt a következő években.
-
Pá
addikt
Én nem gondolom, hogy arrogánsabb lenne, mint bármelyik másik élpilóta.
De az tuti, hogy az ujjazás, meg a 'thatswhatimtalkingabout' nem tett jót az image-nek.
szerk: illetve az Ő bálványozása és ezzel kontrasztban Webber mostohasorsa a RB-nál is biztos vastagon benne van
-
Hadd kérdezzem meg tőletek, mert tényleg kíváncsi vagyok, nem a feszültség keltése miatt kérdezem:
Miből látjátok azt, hogy Vettel nagyképű, beképzelt vagy hasonlók? Lehet, hogy én vagyok ilyen szempontból vak csak. Nem a kedvenc pilótám, de annyit támadják, hogy már azért kezdem megkedvelni mert sajnálom, hogy mindig szidják. Énbennem valahogy az a tudat van az elmúlt évtizedek után, hogy egy bajnokságot még meg lehet nyerni csak az autó miatt, de négyet már nem. Mégis sokan ezzel vádolják őt és amikor egyszer-egyszer emiatt kifakad, akkor ő a bunkó, pedig egyébként nagyon normális dolgokat látok csak tőle... ...de lehet, hogy nem veszem észre. -
quailstorm
félisten
Vettel-lel két baj van, az egyiken már elég sokat javított. Ez az, hogy ijedős a gyerek. Ha nem első, akkor ideges, ha meg látható hogy le fogják előzni és első, akkor hibázik. Volt pár példa bénázásra emiatt. De idén már nem nagyon láttam ezt.
A másik a stílus, de annak az F1-hez sok köze nincs.
-
Remus389
veterán
erősen ferdítesz
minden relatív, a torro rosso egy gyenge autóval rendelkezett, azzal nyert Qualyfing-et és egy versenyt is
[link] csekkold le a csapattársához képest
jól ment gyenge autóval is, ahogy Alonso is villantott néha a Minardival
jó pilóta a Vettel, majd belátod...
-
erick_b
tag
Jövőre is RedBull fölény less és aludni fogok a futamok alatt.
aerodinamika jelentősége csökken, ergo a Red Bull előnye is, hajtáslánc teljesen ki lesz cserélve, szóval én max olyan 33%-ot adnák arra, hogy a bikák megint szárnyalni fognak. Egy jó motor nélkül esélyük se lesz, bármennyire is be van szabályozva a sport nehezen hiszem, hogy a három motorgyártó között az elején nem lesz jelentős különbség.
-
legiaap
félisten
Abban biztos vagyok, hogy Kimi sem fog csodát tenni a Ferrárival, bár szeretném. Bírom nagyon a búráját.
Jövőre is RedBull fölény less és aludni fogok a futamok alatt. Még több biztonsági dolgot hoznak be, ne hogy verseneyzni kelljen kicsit, nehogy ínhüvely gyulladást kapjanak a sok gomb nyomogatástól ott a kocsiban. Pár év azt már cask joystick-en nyomják...(#81) Remusz911: Ez ugye csk vicc. Mit is bizonyított ott? 2 év alatt 1-szer nyert futamot. Wow
Ezzel szemben Schumi már a második évében a 3. helyen zárta a VB-t. -
Remus389
veterán
ettel előtte van...érdekes. Erről az emberről meg csak annyit, hogy jókor volt jóhelyen. Alátolták a mezőny legjobb autóját. Így könnyű emberkedni. Tegyék be a legrosszabb autóba és megnézem mit alkot majd.
Vettel és a Torro Rosso...
minek bizonyítson gyenge autóval, már rég megtette
-
erick_b
tag
a csapat meg volt fingatva, a pilóták nem voltak. eleve ha ők nyerték volna a világbajnokságot eléggé gáz lett volna.
Te meg túlbonyolítod a 2007-es évadot. Körülményektől függetlenül egy kétszeres világbajnoknak illik megverni az újonc csapattársát. Alonosonak sose ment ha versenyezni kellett a csapattárssal, Briatore hozzászoktatta, hogy mindenki alá dolgozik a csapatban még a másik pilóta is. Ez hiányzott neki a McLarennél, ezért lépett le onnan és bármennyire is sokat fejlődött egyesek szerint szerintem nem igazán örül Kimi jövetelének és az, hogy mennyire jó pilóta és mennyit változott "agyilag" az majd jövőre fog csak kiderülni. (de szerintem még most is benne van a pakliban, hogy egy versenyképes csapattárs rossz hatással lesz a teljesítményére)
Qorthral nem mondtam, hogy utcahosszal kapott ki de Hamilton volt a második Alonso meg a harmadik. ha fordítva is lett volna akkor se lett volna egy nagy dicsőség, hogy ugyanannyi pontot gyűjtött, mint egy tehetséges újonc. Amíg más pilótáknál az erős csapattárs hiányát vetik fel addig ez áll Alonsora is, mert bár neki volt de ő se boldogult vele, szóval ez az érv mellette szerintem sántít.
-
legiaap
félisten
Akkor mondhatnám azt, hogy Schumiban is benne volt még legalább két vb győzelem.
De ha már ennél a listánál vagyunk ami a cikkben van, akkor sem értem, hogy lehet ennyire szar helyen. Ha már belevették a játékban akkor talán azt is kéne nézni miket ért el, nem cask azt hogy miket szerencsétlenkedett a végén a nem túl erős autóval.Amúgy ezek a mai napok futamai annyira unalmasak, hogy elalszok rajtuk. Semmi izaglom nincs, tök kiszámítható az egész, taktiázunk ide-oda, ésszel megyünk ahelyett, hogy versenyeznénk , csatáznánk egy jót. A mostani mezény régi pilótáinak nem is fekszik annyira ahogy az elért pontokat nézem.
-
Youri
veterán
Eléggé leegyszerűsíted a 2007-es eseményeket
Az egészért leginkább Ron Dennis okolható, és neki tudható be az elbukott egyéni cím is, amiért nem tudta kezelni a csapatot... Az ipari kémkedésért pedig meg kellett volna kivsit fingatni őt is
icezozo: Kimivel csak az a baj, hogy, ha van kedve vb esélyes, ha nincs, akkor nem az. Lásd 2008, amikor a csapattársa Massa volt az esélyesebb.
-
ceia
őstag
Az én első kedvencem Prost volt. Aztán jött Schumacher, és most Hamilton. Szerintem Lewis egyértelműen a legjobb. Csak meg kell nézni, mit tud kihozni a nem túl jó Mercedesből. Olyanok ellen is jól szerepel, akik jobb, vagy kb. hasonló autóval mennek. (Redbull, Ferrari és Lotus) Milyen jó volt a McLaren, amíg ő ott volt, és mennyivel jobb lett a Mercedes, mióta odakerült! A tudásával hozzájárul az autó fejlesztéséhez. Kiváncsi lennék, mire lenne képes a Redbullban, vagy a Ferrariban!
Jónak tartom Raikkönent, Grosjeant és Rosberget is. Amikor Hamiltonnak elmegy egy versenye, nekik szurkolok tovább, hogy akkor legalább valamelyiküknek sikerüljön. Rosberget nem kedvelem, neki csak a csapat miatt, ugye.. -
Qorthral
őstag
Köszönöm szépen!
Sokat jelentenek a szavaid és örülök, hogy tetszett a cikk.
Ahogy az is örömteli, hogy kevéssé érződik a szurkolói hovatartozásom, mert ez volt a cél. Ennek a cikknek nem arról kell szólnia, hogy én kiket kedvelek és kiket nem.Mindenki másnak is köszönöm a kedves szavakat, igyekszem meghálálni egy legalább ennyire igényes és részletes második cikkel a jövő hét során.
Pá: A másik felvetésedre még nem volt időm reagálni, de egyetértek vele. A jövőben lehetőséget adom majd a 4., 5. stb. helyezettek megnevezésére is, természetesen opcionálisan. Az is igaz, hogy ez nagyban segítené a szakadék méretének csökkentését az első 4 és az utánuk következők között illetve részletesebb és reálisabb képet festene a középmezőny (szurkolói) erősorrendjéről.
-
Qorthral
őstag
A cikkben le van írva minden:
"az elmúlt két év versenyzőire is lehetett szavazni, papíron tehát az egyelőre minden idők legeredményesebbjeként nyugdíjas éveit tengető Michael Schumacher ("a hétszeres") is játékban volt a dobogós helyekért"
Továbbá Vettel Schumacher előtt elsősorban ezért van:
"A szavazásnál a pilótákat jelenlegi tudásuk és képességeik alapján kellett rangsorolni, azaz például Schumacher nem a világbajnoki éveivel, hanem a visszatérése utáni, Mercedeses pályafutásával "nevezett""
Még utaltam is rá, hogy a régi MSC sokkal jobban szerepelt volna:
"Schumacherrel megérkeztünk az első versenyzőhöz, aki már abszolút legjobb jelölést is kapott, igaz, csak egyet. Nyilvánvaló, hogy 10 éve magasan nyert volna egy hasonló szavazást, de jelen keretek között kissé fogát vesztett oroszlánnak tartjátok az eredmények alapján."
Látszólag ezekkel te nem találkoztál, így felteszem, hogy nem olvastad el teljes egészében a cikket. Ez esetben viszont nem tudom milyen alapon kritizálod.
erick_b: Nagyon szeretik az Alonsót nem kedvelők felróni neki azt a kikapást. Még ha a körülményeket nem is tekintjük, már akkor is korrektebb azt mondani, hogy Hamiltonnal azonosan teljesítettek, lévén azonos számú pontjuk volt. Ha történetesen Alonso egy egységgel többet gyűjt és ezzel Hamilton előtt végez, nem verném az asztalt, hogy de mennyire elverte Lewist. Így is úgy is kb egálban voltak/lettek volna.
-
erick_b
tag
jó cikk.
az eredménnyel nem értek feltétlenül egyet de lehet csak azért, mert elfogult vagyok. Ellenben Pá ötlete jó, sőt ha rajtam múlna akkor én legközelebb már egyből a 10 legjobbat kérném, így talán kicsit árnyaltabb lenne a pontverseny, mert bár mondjuk nálam se lenne top3-as Webber de azért nem is a futottak még kategória.
Sokan hányják Vettel szemére, hogy nem volt komoly csapattársa de csak jelezni szeretném, hogy a győztes Alonsonak bár volt de kikapott tőle szóval nem tudom miről beszélünk. (tudom, nem kapta meg a tejeskávéját meg csúnyán néztek rá de 2007-ben azt a címet fejen állva is be kellett volna húzza az összelopott McLarennel)
-
Pá
addikt
Viszont most sokkal erősebb a mezőny, mint 2002-ben.
Most Webbernek Alonsokkal meg Hamiltonokkal kell felvenni a versenyt (és általában velük szemben marad le), 2002-ben a fő ellenfél kb Ralf Schumacher volt, meg Montoya meg Coulthard. Azért ez se mindegy. Akkoriban lehet Webber is simán bejött volna másodiknak Vettel mögött egy domináns autoban. -
icezozo
addikt
Go Kimi Go !
-
jól megírt, korrekt cikk
emellett megtudtam, hogy van a pH!-n F1 topik
-
Még annyit (végre valami nem annyira OFF), hogy azért látható különbség van szeritem Schumi és Vettel között a tekintetben, hogy míg pl 2002-ben és 2004-ben ha nem Schumi nyer, akkor a második pilóta (Barrichello) nyer, ráadásul ha lehet ilyet mondani, akkor a 2002-es évad volt a Forma 1 mélypontja, hiszen abban az évben a ferrari annyi pontot szerzett csapatként, mint az összes többi csapat együttvéve!!! Az volt a legrosszabb, legnézhetetlenebb szezon.
Bár Webber nagyon jó, de nem volt olyan évad, hogy Vettel volt az első, Webber pedig a második a bajnokságban, ami nem csak azt mutatja, hogy Webber gyengébb pilóta, hanem azt is, hogy nem csak az autón múlik Vettel sikere. Vettel tehát nem csak legyőzte Webbert úgy, ahogy Schumi csapattársait, hanem emellett olyan sem volt, hogy akkor is az adott csapat nyert volna, ha nincs ott Vettel (azért az igazsághoz hozzátartozik, hogy Webber kétszer is harmadik lett)
De mindkettőt nagyra tartom mindemellett. Valamint szívesen megnézném csapaton belül Vettelt és Alonsot (ahogy már alig várom a jövő évet Alonsoval és Raikkönennel - bár féltem Kimit -, és szerettem Buttont és Hamiltont is együtt) -
GIJoe
addikt
Igen 2 címe van de hogy az elsőnél, motorhiba az ellenfélnél
másodiknál csapattárs kilökte az ellenfélt, hát ezekre büszke lehet Alonso
olyan igazi spanyol sportember 1/3 mázli, vak szerencse 1/3 rinyálás, sunyizás 1/3 tehetség...
(ki nem állhatom fajta, akárcsak a spanyol foci, kézilabda..) -
Ezzel nem értek egyet, hogy Schumi rángatta kia a ferrarit a trutyiból.
Berger és Alesi volt az, akik amikor a ferrari sehol nem volt, akkor is maradtak és úgy teszteltek, mint a gőzgép. Nem csak a versenyeken, azon kívül is rengeteget dolgoztak (akkor még nem volt ilyen teszt-tiltás, mint most. Nem jut eszembe senki az elmúlt húsz évből, aki annyit dolgozott volna, mint ők ketten, főként Berger.
A sikerhez kellett Schumi is, mert ritka az olyan versenyző, aki úgy ért az autóhoz, mint ahogy ő értett hozzá (Schumi még a 60-as 70-es évek versenyzője volt ilyen szempontból), nélküle nem lett volna ott a ferrari, ahova eljutott. Mégis, a két "ismeretlen" mentette meg a ferrarit. -
legiaap
félisten
Abban egyetértek vele, hogy Schumi mindenidők legjobb pilótája szerintem. Ha csak a Wikipediát fellapozza valaki láthatja, hogy még mindig rengeteg rekordot tart.
Amúgy hol van Senna, meg a régiek?
Ne felejtsük el, hogy Schumi a semmiből rángatta ki anno a Ferrarit, megnézném erre hány pilóta alkalmas. Vettel előtte van...érdekes. Erről az emberről meg csak annyit, hogy jókor volt jóhelyen. Alátolták a mezőny legjobb autóját. Így könnyű emberkedni. Tegyék be a legrosszabb autóba és megnézem mit alkot majd. Ha ott képes csodákra akkor elismerem, hogy tud valamit a srác.
A cikkben szereplő sorrend szerintem total nem fedi a valóságot.
Eza cikk már közelebb áll a valósághoz. -
Khan13
senior tag
Hasonlóan vagyok én is. Régen kimondottan nem szerettem Alonsot a nagy arca miatt, de ahogy azt levetkőzte, az egyik kedvencem. Twitteren is rendszeresen olvasom a kiírásait, szerintem jó srác.
Vettelnek sokáig szurkoltam, lényegében első idénye óta, mert láttam benne fantáziát, de mióta megnőtt az arca, azóta nem. A tehetségét elismerem, de ennyi.
Többiekről nem fejtem ki a véleményem, sok jó pilóta van a mezőnyben, sokakat kedvelek és tisztelek a képességeikért. Amit bánok, hogy minden évben valaki "kiesik" és jön a sok újonc, illetve a csapatok közötti rendszeres mozgást. Szívesen megnézném, hogy azonos felállással mennének pár évig, akkor milyen sorrend alakulna ki (persze fejlesztések mennének, csak az emberek stabilak). -
1986 óta (vajon miért pont azóta) követem komolyabban a Forma 1-et, és azt kell, hogy mondjam, ritkán volt annyira élvezetes látni a pilóták különbözőségeiben rejlő szépségét a versenynek, mint manapság. Több kimagasló pilóta is van a mezőnyben, de kettő ember szerintem közülük is kiemelkedik: Alonso és Vettel (bár az első helyért én Raikkönen-Hülkenberg küzdelmet követnék nyomon szívem szerint leginkább alkalomról alkalomra). Bár e kettő közül egyiket sem kedvelem annyira, el kell, hogy ismerjem, hogy jobbak a "finnemnél", mert Kimi nem annyira motivált, mint ők ketten.
Sajnálom, hogy Vettelt annyian támadják, nem ezt érdemli a tudása alapján, illetve kevésbé megosztó, mint a másik nagy profi, Schumi volt.De hol a két igazi legenda: Prost és Hill? A két legprofibb ember számomra még mindig ez a két versenyző, még nem tudott senki más olyan álmélkodásra bírni, mint ők. Kiegyensúlyozottságban a mai mezőnyből csak Raikkönen mérhető hozzájuk, bár Vettel is fejlődik e téren. Senna-t viszont nem szerettem - talán leginkább azért, amit Prost-tal tett'89-ben. Az újkori pontrendszerben '88-ban is Prost nyert volna, nem Senna. Mindegy, ebbe nem megyek bele, mert elismerem, hogy nem volt semmi Senna teljesítménye - de az arca sem volt kicsi. Régen is megvoltak az "Alonso-betegségek".
-
válasz
zolee5016 #33 üzenetére
Valahol igazad van, de ne felejtsüök el, hogy azóta rengeteg idő eltelt, meg fejlődött a technika. Annó csak bele-bele nézegettem a futamokba, inkább rally párti vagyok. De az tény, hogy Senna tudott és hogy nem automata váltóval nyomta, hanem manuálissal. És úgy ért el dolgokat.
-
evo86
csendes tag
Alonso a piros is számít.
Viszont a másik tehetség Hülkenberg és Kimi. -
Laszmen
aktív tag
Räikkönen
-
Zeratul
addikt
Vettel storyhoz némi kiegészítés: A RB nagyon komolyan veszi a PR munkát, versenyzőknek nagyon komoly kötelezettségük van ez irányba az istálló felé. A Tulajdonos élet és halál ura. Vettel kölyökként kerül be a RB pilótaneveldéjébe volt BMW neveltként és így eleve nagyobb volt a lojalitási kényszer a cég felé. Szvsz a RB PR csapata találta ki Vettel imagét, az aranyos, csendes de rendkívül tehetséges kölyköt. A tehetsége kétségtelenül megvan, a felhajtást se szereti maga körül, családja tabu, letudja kötelező PR rendezvényeket és elvonul az ismeretlenbe. Na ez amit nem lehet eladni szurkolóknak. Egyszerűen unalmas és valójában nem is fedi a valóságot. A versenypályán átváltozik vérszomjas ragadozóvá és hajlamos az önfejűsködésre is. Ennek jó példája volt Szingapúr. A csendes, szófogadó jófiú, beállt volna Webber mögé és bejön másodiknak, csak ez nem jellemző Vettelre, illetve joggal gondolhatta hogy a csapatvezetés már megint a bolondját járatja vele. Máig nem értem hogy képzelték a RBnál hogy a 3x VB pilótát sorolják a 2. számú pilóta mögé. Alonso esetén meg se fordult volna senki fejében az a gondolat hogy Massa mögé sorolják. Most hogy megnyerték VBt és hagyják Vettelt vagánykodni érezhetően nő az elfogadottsága.
-
[CS]Blade2
addikt
Ha megnézed az arányokat, akkor látszik, hogy valószínűleg 2 másik világbajnok túrta ki Vettelt a TOP3-ból ennél a 11 szavazatnál. Egyébként sincs rá semmi magyarázat, hogy miért kellene mindenképpen benne lennie az első 3-ban.
Ha TOP10-es vagy 20-at kell jelölni, és beteszik az egyiket elsőnek a másikat utolsónak, vagy be sem teszik, akkor akkor azt mondom ok, de 5 vagy 6 világbajnoknál 3-at jelölve...MSC-vel én nem számoltam egyébként, a 2013-as aktív mezőnyből választottam.
-
Pá
addikt
A holtverseny kezelésével viszont nem értek egyet. (ha jól értettem a koncepciót)
Ha pl én beteszek két versenyzőt a második helyre, akkor mindkettő kap három pontot. Míg a harmadik helyezett 4 pontot, tehát többet, mind az általam erősebbnek értékelt pilóták.
Valakit nem azért rangsorolok előkelőbb helyre, hogy kevesebb pontot kapjon.Persze jó megoldásom nincs a dologra, szerintem a legtisztább az lenne, ha a legközelebbi szavazáson nem lenne megengedett a holtverseny, minden szavazó válasszon sorrendet és kész. Én is ebben a szellemben szavaztam amúgy, még ha nehéz is volt.
A másik észrevétel, hogy esetleg lehetne pontot adni a 4-6 helyezettnek is. Sokkal árnyaltabb lenne a kép a második vonalban. Most a pontozás sajátosságai miatt alakult ki az a helyzet, hogy az első 4 utcahosszal vezet, mögöttük meg hármas holtversenyek vannak.
(egybként ha 3 helyett 6 pilótát is meg lehet nevezni, az talán segít abban is, hogy ne legyen annyi holtverseny, hiszen lehet valakik azért hoztak holtversenre pozikat, mert kevés volt a 3 hely, amire lehetett szavazni)
-
Graphics
Jómunkásember
válasz
zolee5016 #33 üzenetére
Nézz utána kicsit... kipörgésgátló mióta nincs.... évek óta... traction control sincs...
Még a rajtautomatika is kikerült...
Általánosságban:
Olyanok írjanak már a topicba, akik képben vannak a jelenkori F1-gyel és nem csak messziről prüszkölnek rá...
Ne csak azok, akik nézik, hogy x mennyiségű autó x kört mennyi idő alatt tesz meg.. -
IreN!CuS
őstag
Na csak kikerült , jó lett grat! Azért volt számomra meglepetés , de ez csak meggyőzött abban ,hogy próbált mindenki úgy ahogy korrekt lenni
-
zed1983
őstag
Raikkönen
Remélem még egy ideig mézhetem! Mióta nincs nem is nézem az F1-et!
-
Pá
addikt
Az eredmény reális
A cikk jó -
kukinyo
addikt
válasz
quailstorm #23 üzenetére
Jó poén...
Leülhetsz -
zolee5016
őstag
Senna halálával meghalt az F1-is ..irányitott droidautók,tenyészbikákkal...Boxból távvezérelt,egyenfutamok....
Nagyon sokáig néztem,és bíztam...igen kell a technikai fejlődés de az F1 átesett a paci másik felére.....
Váltót vissza,mindenféle menetstabilizáló szuperszart ki,aztán meglátjuk ezek a fiúk mire mennek egy AUTÓ-val!
De a jelenből:
Hamilton-ra jár a voksom..... -
Schumacher, Vettel, Alonso az első három. A sorrendet nem tudom.
Számomra az első név a király. Csak hát sok a különbség az autók és a korszakok közt.
Ami még eszembe jutott, hogy volt egy lengyel srác (Kubica) is nemrég köztük, akit én úgy láttam nagyon sokra viheti. De sajnos már ezt sem tudjuk meg. Mint ahogy azt sem, hogy mi lenne ha autót cserélnének egyesek.
Nehéz ezt így megállapítani ki a jobb.
Ettől még a lista jó. Lehet csámcsogni.
Tiszteljétek a fáradozását az alkotónak. -
Zeratul
addikt
Eltűnt Alonso Arca? Mikor? Tavaly akkora arca volt hogy 4 számmal nagyobb sisak kellett neki, idén amikor esélye nincs beleszólni a küzdelembe vett csak vissza.
Vettel esetén rendesen működik a szurkolói kettős mérce. Sumi mindig a legjobb technikával nyert VB, mert nehéz az állítani hogy 5 év zsinórban egy nem OP Ferrarival össze jött volna. Összehasonlítva Vettel és Sumi pályafutását. Benetton. 1. VB trükkös auto, nem OP de ügyesen használták a kiskapukat. 2. Benetton VB., OP autó. 3év gyenge ferrari + egy lábtörés. 3-7. Ferrari VB OP autó. Többieknek közük nem volt azokban években a VB címhez. A zseni Newey autói sorra estek ki a futamokon, a Williams BMW jó vot de nem elég. A RB meg még csak egy kezdő kis csapat volt. Vettel első futamán pontot szerez a BMWvel. 2 szezonjában futamgyőzelem a TRel amikor Alonso uralta a VBt. Első RB év. Brawn az év elején verhetetlen, RB beleerősít, de nincs KERSe, míg a nagy csapatoknak igen. 2. RB év: gyors de megbízhatatlan RB. Motorhibák, fékhibák, váltóhibák folyamatosan sújtják a csapatot. Év végén Alonso elveszti VB mert képtelen volt megelőzni a "fizetős" Petrovot. 3. RB év, OP autó. 4. RB év, gyors de műszakilag nem megbízható autó, fűszerezve az időmérőre belőtt végáttétellel, Austinban láttuk is ennek eredményét, holott Vettel jó volt Abu Dhabiban hosszúra áttételezett autóval, alacsony leszorító erővel is. Tavalyi év leggyorsabb autója McLaren volt,mind időmérőn mind végsebességben képes volt a topra, ha nincsenek a sorozatos műszaki hibák Csoki behúzza a 2 VBjét. Idén év elején szenvedett a RB a szar gumik miatt, Merci a privát tesztje miatt hirtelen elkezdett feljönni, RB kezdett átállni alacsony leszorító erőre az angol nagydíjat simán nyerhette volna ha nincs a váltóhiba, de volt. Németország, még mindig a régi acélköpenyes gumik, Vettel megnyeri. Hungaroring. Új gumik, a merci utolérhetetlen. 4 hét szünet SPA: a RB a Force Indiákkal megegyező végsebességere áttételezi az autóit, amit több mint a Ferrarié. Ez csak alacsony leszorítóerővel lehetséges. Azóta gyakorlatilag a RB a Ferrari vagy annál nagyobb végsebességgel megy a versenyeken. Kiküszöbölték a legnagyobb hátrányukat. Mi történ a 4 hét alatt? Newey átdolgozta kasznit alacsony leszorító erőre, ami nem volt rá jellemző. A KERS bevetése a mechanikai tapadás növelésére szintén egy zseniális ötlet ami ráadásul teljesen szabályos. Igen ám de ezt autót nem lehetett tesztelni. Vettel sok szimulátor gyakorlás alatt vitte tökélyre az autó által megkívánt vezetési stílust ami gyökeresen eltért az eddigitől. Webber kevésbé szívleli a szimulátort, Kimi pedig nem hajlandó szimulátorban tesztelni. Vettel teherbírása és a szimulátorban nyújtott tesztelő képessége az ami Sumihoz hasonlatossá teszi a pályafutását. Visszatérve Neweyra. Nem mindenható, volt jó pár félresikerült kasznija a Williamsnél, McLarennél és a RB-nál is. Tavaly év eleje is eléggé problémás volt és év 3. harmadára sikerült domináns autót faragni a RBból. Sokan az idén a gumikra, pontosabban a gumiváltásra fogják a RB sikerét, de már az acélköpenyes gumikon is képes volt nyerni, illetve a ha Ferrarihoz hasonló leszorító erővel ment akkor kb ugyanaddig tartott a gumi mint a Ferrarin. A nagy változást a nyári szünetben történ átalakítások hozták meg. Ha nincs gumiváltás a RB szintén ott van ahol most csak akkor Lotushoz hasonlóan egy kerékcserével kevesebbel is tudják teljesíteni a távot. A nagy vesztese gumiváltásnak a Force India és Lotus volt, nekik nem volt elég erőforrásuk a kasznit jelentősen átdolgozni. Kellett e gumiváltás. Silverstoneban életveszélyessé vált a gumihelyzet, ha egy szétrobbanó köpeny beköszön valaki arcába, mint ahogy Alonsoval is majdnem megtörtént, abból nagyon súlyos baleset lett volna. Érdekes összevetni Vettel vs Webber és Alonso vs Massa defektarányát. Mindkét első számú pilóta jóval kevesebb defektet szenvedett mint a 2, számúak. Persze ha vki összeesküvés elméletet gyárt akkor biztos Massa és Webber eleve szarabb gumi kapott, ami a FIA szabályzata miatt is nevetséges feltételezés. Egyszerűen a top pilóták jobban bántak a gumival mint 2. számúak.
-
Qorthral
őstag
válasz
LamerGyuri #20 üzenetére
"Haverok által felállított szubjektív rangsor"
Nem szubjektív és nem haverok, a többi stimmel. Bárki szavazhatott, aki aktív (vagy félaktív) tagja a topiknak.
A felmérés nyilván nem teljesen reprezentatív (sőt), de mégis sokkal objektívebb és reprezentatívabb, mint a te önálló véleményed. Remélem ezt belátod. -
Qorthral
őstag
Hoppá, Rosbergnél el lett írva a második helyek száma (először elszámoltam, aztán korrigáltam, de csak az összpontszámot). Köszönöm, hogy szóltál, javítottam! Mindhárman egyetlen harmadik helyet gyűjtöttek, így teljesen egyforma a statisztikájuk, holtversenyben állnak a 7.-9. helyeken.
-
Viktor77
titán
válasz
LamerGyuri #27 üzenetére
Üldözési mániád van?
Mint a topic rendszeres olvasója, alap volt, hogy elolvasom az írást. Urambocsá', kommentelek is.
A kutyát nem érdekli a véleményed, amíg normális hangnemben kommentelsz, nem leszel szankcionálva.
Csak magadat járatod le, de ha neked ez kell... -
X3B6O0X
aktív tag
Rosberg több pontot szerzett az adatok szerint, mint Button és Grosjean, mégis holtversenyben szerepel velük. Melyik a valós eredmény?
-
Viktor77
titán
válasz
LamerGyuri #20 üzenetére
A legjobb az egészben, hogy láthatóan fel sem merül benned, hogy másoknak lehet más a véleménye mint a tiéd. Gáz."
-
LamerGyuri
senior tag
válasz
quailstorm #21 üzenetére
Ott a pont! Erről beszéltem...
-
quailstorm
félisten
-
quailstorm
félisten
gondolkoztam hogy szavazzak-e, aztán nem történt meg, lévén én amúgy is csak néha olvasom a topicot...
Annyi ott a flame hogy inkább nem szállok be egy hordó etanollal. A lényeg az hogy Webberre ment volna a kedvenc pilóta. Őszinte, nyílt, nem tenyésztett, nem gép, de gyors. Amióta nincs Irvine azóta kb miatta kapcsolom be a TV-t, de Alonso, Raikonnen, vagy Schumacher stílusa is sokszor tetszett. No persze MSC-nél nem az agyonnyeri magát kategória, hanem amikor küzd. Mostanában ritkán látni 40 körön keresztüli kergetőzést hiba nélkül, mert a Pirelli az köll..Aztán lehetne egy összehasonlítást csinálni, hogyan változott az F1. 20 év alatt a szinte üres kormányből 4 Playstation kontroller is kijönne, annyira bonyolult lett, az autók teljesen megváltoztak, le vannak gyengítve, gumi szintén. A hozzáállás meg hihetetlen. Safety car mindenért, tötymörgés, várakozás, hibák.
Megnézel egy régi versenyt, volt olyan hogy a sikánban bója volt. Na nem olyan, mint mostanában, ezek a gumibábuk, amik elhajlanak, hanem szabvány bója, amit mindenki ismer. És nem mentek neki...
Aztán ha történt egy baleset 10 éve, nem az volt, hogy megvárták míg kimegy a sofőr a falon túl és bejön a safety car, hanem esetenként hiába volt egy egyenes végén a roncs, rohantak oda, lesz ami lesz alapon.
A versenyt meg engedték menni, nem szarták magukat össze egy kis esőtől...Mostanában kevés a hiba, a kicsúszás, az elrontott kanyar. Még 10 éve is sokkal több volt. Schuminál az is számított sokat, hogy ő pl nem csúszott ki ha eleredt az eső, mondjuk '96 '97-ben, a béna Ferrarival. De úgy alapból is rengeteg hiba volt a körökben, mert az autó sokkal erősebb volt mint amit a pálya vagy a gumi engedett.
Mondjam azt hogy jobban tetszett? Bár a mostani F1-gyel se lenne sok bajom, csak Vettelt küldjék el a fenébe vagy adjanak neki egy Mclarent azt mutassa mit tud.
-
Plutor
aktív tag
Remek cikk lett,várom a folytatást.
Ahogy nézem a legtöbben külön tudták választani a kedvencüket az általuk legjobbnak tartott versenyzőtől. -
Graphics
Jómunkásember
válasz
LamerGyuri #15 üzenetére
Értelmes hozzászólás..
-
LamerGyuri
senior tag
Michael Schumacher
Szerintem több kérdés fel sem merül. Topic zárható.
Ki ez a hamilton? Valami jegyszedő a parkolóban? Vagy WC-s fiú? Már azokat is számon tartják?
-
atok666
őstag
válasz
predator00 #2 üzenetére
A ..."11 szavazó szerint Alonso a jobb és Vettel nincs a legjobb háromban"... szerintem eleg sokat elarul a szavazok objektivitasarol
szerintem
Atok
-
Graphics
Jómunkásember
válasz
Balint1986 #8 üzenetére
Aha, persze...
neked menekülés,... te ennyit látsz az F1-ből ezt is megtudtuk
-
Viktor77
titán
válasz
Balint1986 #8 üzenetére
Itt a lényeg. Pont az a két gyengébb autóban eltöltött év tette őt azzá amilyen most.
Nagyon jó döntés volt, legalábbis szurkolói részről.
Én sem kedveltem (finoman fogalmaztam), viszont amióta "eltűnt az arca", azóta abszolút kedvenc.Ahogz a cikkben is le van írva, ezt várják nagyon sokan Vettel részéről is (gyengébb autó, több szopás, kisebb arc, bizonyítás, esetleges megkedvelés).
-
cyberkind
félisten
válasz
predator00 #2 üzenetére
Én pl nem rá raktam a legjobb pilóta szavazatot, hol ott 10 éve piros fan vagyok, és leszek is örökre .
Végre, már erre vártam, jó cikk lett, köszi a fáradozást .
(#8) Balint1986
Ez ennél bonyolultabb . -
Balint1986
csendes tag
Nevetséges Alonso első helye. Senki sem emlékszik arra az évre amikor Hamilton újonc ként oktatta a nagy képű spanyolt. Úgy be fosott tőle, hogy 1 év után elmenekült a Renaulthoz.
-
Qorthral
őstag
válasz
predator00 #2 üzenetére
Köszönöm, igyekeztem!
"akik a piros autónak szurkolnak azok úgyis Alonsóra szavaztak"
Ez egész egyszerűen nem igaz. A felmérés másik fele a kedvencekkel foglalkozott és így rengeteg infóm van azzal kapcsolatban, hogy az egyes versenyzők szurkolói milyen arányban szavaztak a saját kedvenceikre illetve másokra. A kedvencek toplistája mellett ezeket az átszavazási prioritásokat is részletesen elemezni fogom a következő cikkemben (várhatóan a jövő héten)!
Mindenesetre az eddigi "ránézéses" tapasztalataim alapján szimplán nem igaz, hogy az emberek többsége a saját kedvenceit véli a legjobbaknak.
-
Youri
veterán
válasz
predator00 #2 üzenetére
cserélnének autót
-
tib-bee
tag
5 éve Vettel fan vagyok. A jelenlegi mezőnyben szerintem egyértelműen Vettel és Alonso a legjobb. Alonso mellett szól a tapasztalat és érettség, fejben előrébb van Vettelnél. Roppant sportszerűen vezet és tényleg profi. Öröm nézni, ahogy versenyzik. Viszont sokszor a síránkozása az idegeimre megy. Vettel még mindig nagyon fiatal, de szerintem azt mindenki elismeri, hogy rengeteget fejlődött az utóbbi 3-4 évben. Sokkal okosabban vezet. Évek óta várom, hogy hasonlóan erős technikát kapjanak ugyanolyan feltételekkel és csapjanak össze, ha csak pár kör erejéig is.
Hajrá Vettel!
-
Cyberpunk
félisten
Raikkönen.
-
#13260800
törölt tag
Még ha azonos kocsiban űlnek sem megmondható ki a jobb. Ugyanis lehet, hogy ép az az autó épp az egyik pilóta vezetési stilusának kedvez. Szerintem persze. Azért kíváncsi lennék a mostani mezőnyben nagyon arra, hogy Hulkenberg mire lenne képes egy normális autóval. Nagyon remélem ha jövőre nem is de aztán végre igazi lehetőséghez jut.
-
predator00
tag
sok értelmét ennek nem látom, akik a piros autónak szurkolnak azok úgyis Alonsóra szavaztak csinálhat bármit... az meg hogy Vettelen kívül nyár óta nem nyert senki nem neki szégyen hanem a másik 21 versenyzőnek, én sem lassítanék le ha a helyében lennék
egyébként jól összeraktad a cikket
-
Qorthral
őstag
Várom a véleményeket, kritikákat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Milyen TV-t vegyek?
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Huawei Watch GT 6 és GT 6 Pro duplateszt
- sellerbuyer: Milyen laptopot vegyek? Segítek: semmilyet!
- Milyen házat vegyek?
- A processzorba integrált hűtésen dolgozik a Microsoft
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Formula-1
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- További aktív témák...
- Fury 15 G8 15.6" FHD IPS i7-11850H RTX A2000 32GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Megkímélt!! Dell Latitude 5480 i7-7820HQ 32GB 1TB SSD
- Új Poco F6 512/12GB Black 2év garancia!
- Western Digital GOLD 12TB SATA3 (WD121KRYZ) HDD
- Intel Core i7-14700 20-Core 2.1GHz LGA1700 (33M Cache, up to 5.40GHz) Processzor
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro Max 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3390, 93% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! 32GB (2x16) G.Skill Ripjaws V 4000MHz DDR4 memória garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 6/Apple Watch Series 7/Apple Watch Series 8
- Xiaomi Mi 11T Pro 5G 256GB // Számla+Garancia//
- Delta ADP-65VH D 65W töltő eladó
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest