Új hozzászólás Aktív témák
-
wolfnet
tag
válasz
Aprósólyom #154 üzenetére
Igen csak az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy Dunaújváros és környékén pénzügyi szigorítás van. Eddig a dunaújvárosi kapitányságnak volt közvetlen bejelentő telefonszáma, én azt is használtam (értsd: 0625-s körzetről), ám ezt megszüntették. Tehát most már csak a 107-et lehet hívni, pesten felveszi valaki, onnan lekapcsol dujvba ha kéred. Agyfasz!
-
Aprósólyom
addikt
Ja egyzsrűen a jól ismert számokat kell hívni. Amúgy a 112-t hirdetik mindenhol, de nekem valaki azt javasolta, hogy hívjam a rendes hívószámokat, mert akkor gyorsabb a reagálás: 104, 105, 107.
Én pl. egyszer bejelentettem a 105-ön, hogy egy tűzcsapot látok szivárogni Budapesten. Elnézést kértem, hogy nem tudtam hirtelen másik számot hívni, de be akarom jelenteni. Egyáltalán nem haragudtak, hanem megköszönték.
Ha egyből a megfelelő számot hívod, akkor egyből a megfelelő személyzet veszi fel:
értsd, ha beazonosítható a hívás által, hogy hol tartózkodsz, akkor azonnal a hozzád legközelebb eső körzeti mentőszolgálat, tűzoltóság vagy rendőrség diszpécsere veszi fel a telefont, tudtommal. -
wolfnet
tag
válasz
Napfénysüti #151 üzenetére
Köszönöm szépen
:@tal-garius: köszi
-
tal-garius
aktív tag
Széles utat!
-
Napfénysüti
nagyúr
Jó írás lett, szerencse hogy nem lett bajod az esésnél.
A károkozót meg nem is kommentelném...
Sok balesetmentes km-t! -
-
Hurkafej
aktív tag
Igen, ez a service manualok bűne is, hogy emlegetnek kompressziómérést. Ugyanis túl sok tényező befolyásolja az értékét. A két fő az a motor aktuális hőmérséklete és az akkumulátor állapota. Utóbbi állapota miatt lehet belefutni fals eredménybe.
Rendben van a karbi tömítéseinek vizsgálata és a tűszelep zárás, jobb is az asztalon megnézni, mint ismét szétszedniCsak én nyomás próbán a tűszelepek zárásának vizsgálatát értettem volna, egy kis nyomást létrehozó kézi pumpával, nagyon hasznos és drága szerkezet.
Üdv, jó motorozást!
-
wolfnet
tag
válasz
Hurkafej #147 üzenetére
Hello!
Nem tudom elolvastad-e a cikket vagy csak kommenteltél, de ha elolvastad akkor láthatod hogy nem én szereltem, hanem egy szerelő, így a kérdéseidre nem tudok válaszolni értelem szerűen, mert nem értek hozzá ilyen szinten. Annyi bizonyos hogy a szerelőben 100%-osan megbízom, azóta amióta elkészült semmi nemű hibával nem találkoztam (1500km). Azt is tudom hogy több száz motort újított fel az elmúlt években, akiknek a gazdái szintén nem mondtak semmi rosszat róla, ezért bíztam rá többek között.
Próbálok válaszolni a kérdéseidre is. amelyikre tudok persze.
- A kompresszió mérés valóban nem minden. Szerintem itt azt az alapvető információt szolgáltatta csak, ami a nevében is van, hogy mekkora a motor kompressziója. Nem kell ebbe többet látni, a manual-ban sem írnak veszteségmérésről.
- A karburátor "nyomáspróbájánál" - én úgy tudom - azt szokta megvizsgálni, hogy egy tank benzint rákötve ereszt-e valahol a karburátor vagy sem.
- A tárcsa a baleset során sérült meg. A baleset előtt pont úgy kotyogott ahogyan te leírtad amivel semmi gond sem lenne, viszont átszerelve az új felnire a balesetet követően behúzva a fékkart a kerék tovább forgott 1-2 centit. Nem millimétert, centit. Ezért kellett cserélni úgy gondolom.Ha van még kérdésed tedd fel nyugodtan,
üdv
Márk -
Hurkafej
aktív tag
Szia!
A hengerek illetve a hengerfej állapotának megállapítására a kompressziómérés nem jó, az csak összehasonlító mérésre alkalmas, a hengerek egymáshoz képesti állapotáról. Amivel ténylegesen meg lehet mondani az állapotot az a veszteség mérés.
A tárcsáidnak pedig kottyannia kell sugár irányban, mivel ez egy úszóágyazású féktárcsa. Vannak motorok, melyeknél ez 2mm felett is lehet, azért mert így van kitalálva. (pl.: versenymotorok)A karburátor nyomáspróba alatt mi lett vele csinálva?
Meg lett nézve csak sűrített levegővel, hogy légsebességre működik-e a cv egység?
Vagy ilyen kis nyomású pumpával a tűszelepek zárása lett ellenőrizve? (ehhez fejjel lefelé kellene tartani a karburátorokat)Üdv!
-
creation
senior tag
Ja a másik, a "mit képzel magáról", akkor arra pedig egyszerű lett volna a válasz!
Én vagyok a legfőbb munkaadód b'zd+! Én adom a fizetést a zsebedbe. És amíg én az adómat fizetem és te itt ülsz a valagadon és a jómodor nélküli dumáddal próbálod behajtani azt a pénzt amit én áldozatos munkával keresek, addig úgy érzem, hogy a főnököd vagyok. Ha pedig én panaszt kívánok tenni ellened, akkor az a minimum, hogy megpróbálod jóvá tenni legalább egy elnézést kéréssel, azt amit eddig csináltál. Vagy ha nem akkor keressük csak meg szépen a főnököd!
Tudom nagypofájú ugatás az amit írtam, így távolról. De nem hiszem, hogy az ilyennel másképp kell bánni!
Sajnos ez ma kis hazánk, bunkóék megkapták a forgószéket!
-
wolfnet
tag
Bement a srác a rendőrségre, megkérdezte hogy lehet-e panaszt tenni amiatt mert az intézkedés szerinte nem volt megfelelő, illetve ha igen kinél. Kiderült hogy az ember akivel az incidens történt, ő itt dujv.-ban valami közlekedés rendészeti főf@sz és panaszt is nála lehet tenni! Na ezt kapd ki, panaszt tenni annál akire panaszod van. Be is hívták, de ő ezt csak menet közben tudta meg. Az ember kb megalázta, hogy mit képzel magáról, stb stb, na és ilyenkor mit lehet tenni? Kinél panaszoljuk be a főnököt?
Vicc! Miért nem lehet emberszámba venni az állampolgárt.
Kcsa: különben a srác sem a "Jómotor = van pénz" kategória. Két évet spórolt rá, megvette, amúgy havi 100 rugót keres, neki egy 30 rugós bünti az elég húzós. Persze továbbra is fenntartja hogy hibás volt benne, de nem kellene egy darab szarként kezelni, meg bűnözőként, amikor senkinek se ártott, csak figyelmetlen volt.
-
kondás
tag
Én is nap mint nap motorozok és hihetetlen dolgokat látok
-kiscsaj kiteszi jobbra az irányjelzőt, kezd lehúzódni majd egyböl átkanyarodik balra
-biciklis szembejön a te sávodba
-szintén kiscsaj vagy idősebb nő kitolat a főútra és öt másodpercig keresi az egyes fokozatot
-kamionos bejön eléd a körforgalomban,-na ez teljesen alap.Egyszer majdnem eltaknyoltam mert vizes csúszós volt az út ,azon kellett fékezni.
-tegnapelőtt meg simán kijött elém egy kocsi a baloldali mellékutrólMarhára kell figyelni motoron
háromszor annyira mint kocsiban
Sokkal szigorúbb feltételekhez kötném a jogosítványhoz jutást! -
creation
senior tag
Igen, az ilyen felfogás, idehaza az emberek nagy többségét elég sok dologra feljogosítja...
Sajnos azon kívül hogy felháborodsz és ezt ide leírod, nem sok másra volt jó amit tettél. Nyilvánvaló, hogy legtöbben egyetértünk azzal, hogy a rend őreinek olykor problémáik vannak a jó modorral és az emberséggel...
Ha naív lennék, azt mondanám, hogy ez biztos egy véletlen eset lehetett, mert biztos rossz napja volt a rend őrének... Ha meg a józan észt nézem, akkor az előttem szólónak van igaza...Ahogy írtad is, a felelősség elismerésével barátodnak sem volt gondja. Ellenben az intézkedés módja az ami nem tetszett neki. A jó válasz pedig valami olyasmi, hogy miért nem igazoltatta akkor a bírság kiszabása után ő is az intézkedő rendőrt?! Jelvényszám és tsa... Utána élhet panasszal a megfelelő helyen. Ha tanúja is van, akár még előnyre is tehet szert.
Bár idehaza a jelenlegi helyzetet elnézve, valahol az aktakupacok alján végzi az ügy
-
wolfnet
tag
Csak egy zárójeles történetet osztanék meg a tisztelt társasággal, aminek a kedvéért nem akartam új blogbejegyzést írni, mert annyit viszont nem ér. A véleményeteket várom az üggyel kapcsolatban. Tegnapi napon történt hogy ismerősöm motorozott Dunaújvárosban, mögötte haladó rendőrautó félreállította, a rendőr megkúrta 30rugóra lejárt műszaki miatt, ami 10 nappal járt le. A srác a hibás nyilván valóan, mert nem emlékezett jól, úgy emlékezett június közepén kell vinni majd, de már most lejárt. AnyWay+, mindenbe belekötött neki, kioktató volt, szemétkedő, kötekedő, a semmire. A motorkerékpár műszaki talán jól tudjátok gyakorlatilag semmiről sem szól, csak a pénzbehajtásról. Megnézik azokat amiket minden motoros indulás előtt megnéz gyakorlatilag azzal hogy kiáll a garázsból. (Lámpa + fékek). Ezért lehúznak 7-10e forintra. Na a srácnak egy millás motorja van, 2008-as, vadi újnak néz ki, nyilván láthatta a rendőr hogy nem egy szakadt 35 éves ön és közveszélyes fék nélküli ronccsal közlekedik a srác, hanem valószínűleg elfelejtette. A mérlegelési rendszer szerint 5-50 közötti összeget szabhat ki itt is. Ezt szeretném azzal szembe állítani hogy az engem elütő autóst 5'000FT-ra büntette meg a rendőr, aki nekem jelentős anyagi és lelki kárt okozott és több szabályt megsértett. Ne értsetek félre, nyilván ha kell büntesse meg a lejárt műszakist, mert lusta volt megnézni, de ez lehetne intelligensebb kedvesebb módon is. Jó napot Uram, biztos elkerülte figyelmét, már 10 nappal lejárt a műszakija, a motor egyébként rendben van látom blablalb,a és ekkor valószínű a sofőr is máshogy reagál a beszélgetésre.
Kedved Rendőrök, akkor tudunk tisztelni titeket ha ti is tiszteltek minket! Agymenés vége, köszi.
-
simonzé
addikt
Süt a cikkről, hogy imádod a motort.
Sok boldog utazást kívánok.
-
HSM
félisten
Ha ültél volna rajta, nem írnál ilyen zöldségeket. Amúgy igen, azt jelenti, de a műszaki tartalom? Ott van a kutya elásva...
(#133) kelly416: Igazad van, elnézést kérek az érintettektől.
Az utolsó mondatodban 100%-osan összefoglaltad a lényeget.
Részemről ez a vita ezzel a gondolatoddal le van zárva.
-
kelly416
veterán
Srácok! (Nem csak HSM, bárki aki ennyire eltér a témától)
Nem zavar Titeket, hogy egy teljesen nem erről szóló cikk fórumát "teleszemetelitek", amikor van a beszélgetéseknek megfelelő fóruma is? Ráadásul olyan dologgal nyomjátok tele, ami abszolute objektív. Tudni kellene, mekkora a gyerek fizikailag, mennyire érett fejben, milyen testfelépítése van, milyen vérmérséklete, és nem utolsó sorban Neki kellene letesztelni pár motort, hogy mi felel meg és mi nem, ezért nem is értem, miért Ti vitatjátok meg, hogy Ő milyen motort vegyen?
Ha akar, vesz egy 1300-ast, azzal is meg lehet tanulni motorozni, csak ész és hely kell hozzá, aki meg olyan hozzáállású vagy vérmérsékletű, egy Babettán is meghalhat. -
HSM
félisten
Ne kitérő választ adj, a kérdésemre válaszolj, egyenesen! Ültél már ilyen 600-as sor4 gépen vagy sem? Van összehasonlítási alapod, amihez hasonlítod az SV-t vagy nincs? Dobálózol a "szupersport" szóval, de tudod mit jelent az műszakilag egy motornál? Tapasztaltál már olyan motort a segged alatt?
-
HSM
félisten
válasz
creation #125 üzenetére
A VTR250 nem SV650.
Az valóban nem dadog le a beszámolók alapján. Az SV650 viszont elég dadogós, rángatja a láncot 1800rpm alatt már kettesben, tehát 2. fokozatban 18km/h alatt el lehet felejteni vele a közlekedést, ami mondjuk kanyarokban megkíván némi rutint és precíz gázkezelést. Egyesben oké, ott viszont egy meggondolatlan mozdulat a gázon, és a hatalmas nyomaték és kis fokozat okán ilyenkor kb. véged van...
Egy nőnek amúgy elképzelni sem tudnék jobb kezdőmotort a VTR250-nél, remek választás.
Amúgy 100%-ig egyetértünk, próbáljon ki néhányat, tapasztalja ki, min érzi jól magát, akár motorikusan, akár üléspozícióra, és olyat vegyen.
(#126) Zeratul: Látom lövésed sincs az említett motorokról, ami csak annyiból kellemetlen, mivel azt hiszed, a netes tesztekből majd jól kiokosítod azokat, akik már tapasztalták az adott típusokat, akár napokig, vagy esetleg évekig.
Ez pedig gáz.
Amúgy CB400SF-ről beszéltem, egy "kicsit" más motor, mint a CB400F. -
Zeratul
addikt
Visszafojtott Hornetről meg CB400Fről beszélsz ami egyik se a Gixer kategóriája, a Hornet még fojtatlanul is egy csak erős naked bike aminek a Bandit a Suzuki megfelelője. Az hogy annyira finom kézzel kellene bánni a SVvel nem teljesen igaz, max elinduláskor, kezdőként gyorsan el kell váltani az egyest és többi fokozatot használni a körülményeknek megfelelően, de váltani is el lehet felejteni mert nyomatékból minden megold a motor.
-
creation
senior tag
Én jelenleg páromat egy VTR250-el tanítgatom. Előnye, hogy nem csak "majdnemhogy" nem dadog le, hanem gyakorlatilag alapjáraton tud vele pöfögni akár még 2-ben is. Szerintem kezdőnek inkább való egy nyomaték motor mint egy fordulat motor.
Ennek ellenére van ismerősöm aki még él és "nagyobbal kezdett", pedig motoros múltja a Simson-t leszámítva soha nem volt. Egyik barátom egy 400-as Banditot vett magának kezdő motornak. Másik leányzó ismerősöm pedig egy gikszert vásárolt magának, mert az volt az álma (hozzá teszem, hogy nem meri vezetni, csak nagyon jó időben, mert fél tőle).
Párom aki a kis 250-es motorkával kezd (bár én ezt is sokallom neki), álmaiban egy Triumph Bonneville-t lát. Főleg tegnap után, amikor élőben is megpillanthatott egyet menet közben, a szülinapján
Szóval itt senki félre ne értsen, nem akarom én senki álmát visszafogni. Csak inkább azt javaslom s ebbe szerintem te is egyet fogsz érteni, hogy előbb próbáljon ki pár motort, mielőtt vesz egy olyat, amit esetleg szeretni sem fog.
-
HSM
félisten
Nézd, nem véletlen írtam, amit. Elég sokat motoroztam SV650-el. Tényleg, remek motor. Ezenkívül eleget motoroztam 35kw-ra fojtott 600-as Hornettel (Honda vezetéstechnikai képzésén mindkét szinten, tehát ki kellett ismerni), és Honda CB400SF-el is, és nekem határozotottan az a tapasztalatom, hogy ezen két sor4-es Honda sokkal kezesebb, elnézőbb, hülyebiztosabb motor, mint az SV, és motorikusan a GSXR is ugyanez a konstrukció, mint ezek, csak szénné pörgetve van még benne +20LE.
Az SV-ben tökigazad van, hogy marha hosszú a gázmarkolat útja, de ha mentél már vele azt is tudnod kell, hogy elég rálehelni, és már izomból megy is a szekér az alul ébredő nyomatékból kisgázzal, ezért NAGYON finom kezet igényel a használata, míg a fent említett két Hondánál ha nincsenek pörgetve tökmindegy, negyed vagy fél gázt húzol, nem fog megviccelni egy hirtelen megindulással. Kanyarból kigyorsításnál is (motor felállítása) sokkal jobban tolerálják ezek a motorok a fakezű sofőrt, ahogy egy esetleges hirtelen gázelvételnél is sokkal megbocsájtóbbak.
Persze, egy tapasztalt (versenyzői tudásszint) pilótának nyilván egy remek kis élménymotor az SV ezen karakterisztikája révén, ugyanakkor egy abszolút kezdőnek első motornak éppen ezért nem tudom olyan jó szívvel ajánlani, mint ahogy mondjuk egy Hornetet tudnék. SV-t én csak és kizárólag olyannak ajánlanék, akinek van már legalább egy év tapasztalata kisebb (vagy nagyobb) motorokon, de nem akarnak 250-el száguldani, nekik viszont nyugodtan, mert amúgy az egyik legjobb ár/értékű élménymotor a piacon. -
Zeratul
addikt
A dyno méréseket legmagasabb fokozattban full gázon mérik ami aligha ad információt alacsonyabb fokozaton a gázreakciókról, ennyire mérvadó a teljesítmény pad. kb semmenyire. Az se mindegy hogy a gázmarkolat útja mekkora. SVnél egy fogásból nem lehet csutkára tekerni, a gixernél igen.
-
Zeratul
addikt
-
HSM
félisten
válasz
BlackPriest #120 üzenetére
Nézd, én csak azt mondtam, ha a GSXR600 sok lesz neki elsőre, akkor az SV650 is. Nem mondtam, hogy ezt csinálja. De ha leteszi az A jogsit, azért kénytelen lesz megtanulni kezelni (de nem uralni, az még évek rutinja!) egy ekkora gépet is, a többi pedig fejben dől el.
Amúgy szerintem kezdőknek a legjobb választás vagy valami a 250-300ccm-es géposztályból, vagy valami sor4 400ccm körüli gép, de az itthon elég ritka. Valami olcsó, amivel nem anyagi csőd elborulni. Ugyanakkor a kis géppel is lehet óriásit esni, ha az ember azt hiszi, a kis ccm majd megvédi a felelőtlen vezetéstől. -
HSM
félisten
Amiről Te beszélsz, az az R6-os Yamahák, amik 40NM-ről hirtelen 60NM-re ugranak 9000rpm-nél. A GSXR nem ilyen, annak szépen egyenletesen jön meg az ereje. Itt a fékpadi kép, ha nekem nem hiszel: [link]
Szerintem sokkal jobb a tapasztalatlan motorosnak, hogyha tudja, hogy forgatja a motort akkor van erő, amúgy meg csak simán hajt a gép, mint az SV-n, ami csak simán a mindennaposan használt fordulatoknál is akkorát tud tolni, hogy a vér megfagy az ereiben. Arról nem is beszélve, hogy a sor4-es motor kisebb fordulatszámokon sokkal kevésbé érzékeny a gázállásra, mint a V2, kanyarban ledöntve kettesben arra véletlenül ráhúzod a gázt, csak finoman indul meg, míg az SV kikaprná alólad az aszfaltot ilyenkor, ami könnyen végződik bukással.(#115) BlackPriest: Jó, ez az 50-es... Tudom, 125ccm, 2T, vigyázz, kinyit a power, hű, így meg úgy nagyon megindul. Aztán mikor teligázt húzol neki és kinyit, annyi történik, hogy a nyitott powerrel már gyorsul is, nemcsak vánszorog.
(#117) creation: Nem akarom én ráültetni semmire, de nekem teljesen ésszerűnek tűnik a fojtott GSXR, majd beleszokás után a folytás kiszedése. [link]
Bár szerintem a fojtás is felesleges, ne pörgesse az első években, és akkor nincs nagy erő és gond.
Ledadogni meg nem fog, a sor4-es 400-as gépek se dadognak le, érzéssel kezelve majdnemcsak alapjáraton sem, ez sem fog. Az SV inkább, az nem szeret 2000rpm alatt működni.Én úgy gondolom, nem az erő veszélyes kezdőként a motorban, hanem a vezetői tapasztalatlanság és az önismeret esetleges hiánya. Máshogy kell vezetni egy motort, mint más járművet, itt nem csak a karosszéria törik, itt a motorosnak kell gondolkozni mindenki más helyett is. Ugyanúgy csúnyát lehet esni egy nagyrobogóval, vagy 125/250-es motorral, mint egy 600-assal. Ez úgyis a sofőrön múlik, képes-e a határain belül maradni. Persze, a nagyobb mocikon ott a kísértés, ezzel kell számolni. Ha a kísértés túl nagy, és emberünk tudja magáról, hogy úgysem bírna magával, akkor marad a szamárlétra. Egy év 50ccm, egy év 125/250ccm, aztán a nagymotor, meg túra.
-
Móci
addikt
Nagyon szép lett a motor, remélem sokáig fog szolgálni!
Attól a baromtól meg el kellene venni a jogosítványt. Hogy a fenébe tud az ilyen közlekedni?
-
creation
senior tag
Most tényleg próbálunk egy kezdőt ráültetni egy gixerre?!
Ahogy írtad "nem megy", ha nem pörgeted nem megy. Az sport motor, kár is erőltetni. Ahhoz hogy meginduljon pörgetnie kell, ha nem szokik hozzá a hangjához és a pörgetés során keletkező erőhöz, akkor irány az árok. Ha nem szokik hozzá, hogy a fékkel tisztelettel kell bánjon, akkor "kisujjtól fog előre szaltót". Ha nem húzza ledadog és kocsisorban előre menve fog tükröt bontani (de ne legyen igazam!).
Az SV... Alacsony fordulaton is húz, ahogy írtad is. Nem fog megijedni, mert stabil, egyenletes a teljesítmény leadása. Alacsony fordulaton pöfögve is kényelmesen haladhat vele, nem kell ordíttatnia. A motorféke jóval erősebb, így hozzászokhat ahhoz, hogy kellemesebben fékezhető, de a váltásokra oda kell figyelnie visszafelé.
Ahogy engem megelőzően, mások is írták, próbáljon ki pár motorkát, akár 20-50km távokon is ha van rá lehetősége. Amelyik neki kényelmes, azt vegye meg. A barátoknak, ha valóban azok, akkor meg megértőnek kell lenniük, akár gikszer, akár sv lesz vagy más a megoldás.
Bocs kollega a nem ide kapcsolódó társalgásért
-
Zeratul
addikt
válasz
BlackPriest #115 üzenetére
Simson után meglepő tud lenni egy hegyes 50-es.
Yamaha Jog-gal is lehetett egy kerekezni.
-
BlackPriest
őstag
-
Zeratul
addikt
Úgy néz ki nem érted mire célzok, a hirtelen megjelenő erőről. A gixer alul nem húz, de ha beér az erőtartományba azonnal akkorát ránt mint egy lórugás, az SV viszont alapról húz végig. Melyik jobb a kezdőnek amikor tudja hogy bármikor rácsavarja akkor rögtön jön az erő lineárisan a markolat állásától függően, vagy az amikor fordulattól függően ugyanaz a gázállás jelenthet lehörgést vagy egy kerékre állást is?
-
HSM
félisten
válasz
BlackPriest #110 üzenetére
Ahogy írtam, és írod is, rá kell ülni, kipróbálni, aztán kialakul, kinek mi jön be.
Az S1000RR-ről menekültem, még ráülni is kényelmetlen volt, míg a hasonlóan szupersport CBR600RR tökre kézreállt, ahogy a csutkakormányos SV650 is.
Amúgy annyi a trükk ilyen gépeken, hogy a tankba kell kapaszkodni térddel, és máris nem fájdul meg a csukló, cserébe stabilabban is ülsz onnantól a nyeregben. Ugyan hatalmas távokat nem tettem meg ilyen gépeken, de egy nap bő 400km-re volt már példa, mindenféle csuklóbántalom nélkül.(#111) wolfnet: Félidomos banditnál van szélvédelem.
(#112) Zeratul: Továbbra is ugyanaz a véleményem. Ha GSXR600-on tiszteletlenül ráhúz a gázra és megijed, akkor ugyanúgy megijedne az SV650-en is, vagy még kétszer annyira, mivel annak rövidebb az áttételezése és nyomatékosabb a blokkja, elég vad gyorsulást tud egyesben, de még kettesben is.
A féket meg meg kell tanulni használni. Ha ész nélkül belemarkol, az SV-n is blokkol.
-
Zeratul
addikt
Gixerre ültetni egy kezdő motorost kb. olyan mint a kezdő lovast egy angol telivérre és szabadjára engedni. A hirtelen megjelenő erő sokkal inkább megijeszti a kezdőt és akkor vagy a gázba kapaszkodik bele vagy a fékbe, egyik se jó, a jobb fék csak értő kezekben ér valami akinek még fék adagolás is problémát okoz annak inkább veszélyes ha egy ujjal is blokkolni tudja az első kereket. Ha valaki már egy SV-t határon tud motorozni akkor megérett a gixerre.
-
wolfnet
tag
válasz
BlackPriest #110 üzenetére
Én ezzel a kis négyszázas rf-el 80-100km-eket túrázok, olykor asszonnyal is. Rendes kapaszkodó, doboz, hely az utasnak. Nekem azért jön be ez a kicsi sport-túra, mert országúti tempónál szélcsendes időben szinte nincs szélterhelés se rajtam se az utason, míg a banditán azért ezzel számolni kell. (Van aki szereti van aki nem, utas általában nem.) Az biztos hogy kezdő motornak ideális egy idősebb vas, mert nem fogsz rá annyira vigyázni.
-
BlackPriest
őstag
hát nem tudom. nekem egy 88-as gsx600f-em van, nekem egy bp-pécs távon már az is kényelmetlen túratempóban. haver 750-es gsxr-je nekem már rövid távon is csuklógyilkos volt, meg úgy éreztem, mintha a lámpa fölött lenne a fejem, hogy gyorsan vissza is adtam. túránál meg illik a leglassabbhoz igazodni, nem kell belehajszolni egy bukásba. én kirándulni tuti egy banditot, vagy valami hasonlóan kényelmes motort választanék, esetleg hely az asszonynak, túradoboznak, stb. de ízlések és pofonok, vétel előtt nem árt elkérni a haveroktól egy-egy gépet, ha van többféle és kipróbálni
-
HSM
félisten
Egyáltalán nem értek egyet a leírtakkal.
A hajtogatás sem mindenkinek kényelmetlen, nekem pl. sokkal kényelmesebb a hajtogatós Honda CBR600RR, mint a Hornet, biztonságosabban is tudom navigálni. Ugyanakkor a szintén hajtogatós BMW S1000RR-ről úgy menekültem lefelé, hogy öröm volt nézni, olyan kényelmetlen volt. Szóval rá kell ülni, kipróbálni, kinek melyik jön be jobban.
Ami a "túramotor" részt illeti, az a túramotor, amivel túrázni mennek. Lehet túrázni menni a GSXR600-al és az SV-vel is. Ahogy egy DRZ400-al, vagy Super Ténéré-vel, vagy akár Hayabusával is. Halkan megjegyzem, az Sv sem sokkal túrásabb, mint a GSXR, úgy a praktikus szempontokból, sokkal inkább mondanám egy sportos általános célú bicajnak, mint túramotornak.Ami a hibázás büntetését illeti, szerintem az SV sokkal jobban bünteti a tapasztalatlan sofőrt. A GSXR egyszerűen nem megy, ha nem pörgeted, nincs nyomatéka kis fordulaton ezért "hülyebiztos", ehhez képest az SV nyomatékból kilő kis fordulaton is, ha felelőtlenül bánsz a gázzal, visszaváltani, és gyorsítani is óvatosabban kell vele, sőt, a gázt elengedni is, a sokkal erősebb motorféke miatt. Ezenkívül a sete-suta futómű és gyengébb fékek sem éppen a megbocsájtást segítik egy vezetői hiba esetén.
Halkan jegyzem meg, a béna futómű az SV-n a kényelemre sincs éppen túl jó hatással, bár jóminőségű utakon ezzel nincs gond.
Pláne, ha csak kényelmesen gurulnak, és nem egymást hajtják a halálba, úgy végképp nem látom, miért ne vehetne magának nyugodtan GSXR-t... Ésszel és tisztelettel kell vele bánni, a tudásunknak megfelelően, ahogy az SV-vel is, különben mindkettő csúnyán ledobja magáról az utasát.
Azért azt hozzátenném, nem az SV ellen beszélek, mivel remek motor, és bátran merem ajánlani bárkinek, csak azt akarom mondani, hogy ugyanannyi érv szól a GSXR mellett, mint amennyi az SV mellett. A legjobb, ha kipróbálja mindkettőt, illetve utána informálódik.
-
Zeratul
addikt
Gixer nem túramotor, nem tanuló motor, sokkal jobban rá kell magát hajtogatni mint egy SVre vagy Hornetre, ha nem akarja motorozást nagyon gyorsan megutálni akkor olyat érdemes vennie amin kényelmesen tud motorozni és hibázást nem azonnal bünteti. Túrázás meg nem arról szól hogy csoportosan egymásra licitálva száguldozunk bele a halálba.
-
HSM
félisten
Az SV kanyarsebességet eléggé behatárolja a csapnivaló futómű is. Nem egy GSXR na. Szerintem ha kifejezetten GSXR600 tulajokkal akar túrázni, és a pénz nem akadály, szerintem miért ne, sőt. Ha nem pörgeti, még barátságosabb a karaktere a GSXR-nek, remek a futóműve is gyárilag. Ha pedig kezdő a tulaj és túlvállalja magát, vagy nem tiszteli a fizikát, ugyanúgy az árokban fog kikötni 200-zal egy SV-vel, ahogy egy GSXR-el is.
Persze, kitűnő motor az SV is, szó se róla, de másra van kitalálva, és más árfekvésű is...Viszont szerintem nem ezt a topikot kéne ezzel szemetelni, erre van a motoros topik....
-
Zeratul
addikt
válasz
Areturus #105 üzenetére
Szerpentinen az SV simán tartja a lépést a gixerrel. Az SV-m előző tulaja elég rég óta motorozott és mondta hogy gyakorlatilag csak lábtartó határolta be a kanyarsebességet, pedig már elég viseltesek voltak a gumijai. Az SV amire nem való az pályázás. Versenypályára lágy futómű és gyenge a fék, autópálya csőgázt meg a motor nem viseli el hosszú távon.
-
Areturus
tag
válasz
User64476 #101 üzenetére
Izgalmasan hangzik... De ezt inkább csak a GTA V-ben próbálnám ki
(#103) BlackPriest: Nekik csak ilyen kategóriájú motorjaik vannak ezért gondoltam, hogy én is hozzájuk igazodnék, s hasonló motort vennék. A koncepció valami olyasmi lenne, hogy országon belül mennénk együtt mindenfelé. Két főtől egészen nyolcig. Ők ismerik jobban az országot, én még nem. Én csak mennék velük, pontosabban utánuk. Illetve az ausztriai Alpok gyönyörű útjait és szerpentinjeit is megcéloznánk. Ha pedig hosszabb utakra megyünk megszállunk hotelekben. Legalábbis ők ezt mívelik már pár éve.
(#104) Zeratul: Ment privát!
-
Zeratul
addikt
Legjobb ha bőrruha pontosan illik rád és kényelmes, azt viszont érdemes belekalkulálni hogy vastagodhat illetve vékonyodhat az ember szezonálisan vagy tartósan és hogy hidegebb időben jó lenne alávenni egy polár vagy termo alsót. Ha nagyon lötyög a ruha és nincsenek a helyükön a protektorok az nem jó, ha szorít megint csak nem jó. Sisaknál a baleset egyértelműsíti a cserét mert belső energia elnyelő hab deformálódott és tönkrement, ebben a drága és olcsó sisakok között sincs különbség. Leesés, vagy garázsajtó lefejelése más kérdés. Ott a sisak héj anyaga szokott általában károsodni főleg ha betonon csattan. A bevert fej esete viszont erősen hasonlít a balesethez ha izomból megfejelted a szemöldökfát, persze ha csak megakadt a bukó az nem károsítja max pár karcolással lesz gazdagabb, de ezek nagyon szubjektív megítélések, mert senki se lát bele az anyagszerkezetbe. Bukó leesése leggyakrabban abból ered hogy motor ülésén hagyjuk és lecsúszik, általában ilyenkor nem esik nagyot és a héj se károsodik. Másik hiba hogy sokan szeretik az utaskapaszkodóra rögzíteni a bukót levétel után alatta meg ott a forró kipufogó, gyorsabban tönkretenni nem is lehetne az energia elnyelő habot mint a sugárzó hővel.
Ha inkább túrázásra használnád akkor kezdésnek inkább a SV650N vagy SV650S-t ajánlanám amit ideális kezdőmotornak tartanak. Nagyon jóindulatú futómű és motor, könnyen dönthető kanyarban is élvezetes, az Snek megfelelő szélvédelme van az N meg kényelmes.
-
Sanchez638
addikt
Jó volt végig olvasni, de szegény vasnak ilyet átélnie, meg persze neked is
...
-
Areturus
tag
Köszönöm a tanácsokat! Borzasztó sok dolgot tanultam már attól is, hogy az itteni kommenteket olvasgattam. A tanácsokat pedig meg is fogadom. Utánanéztem ezeknek a vezetéstechnikai tréningeknek, annyira nem vészesek. Cserébe rengeteg valóban hasznos tudást sajátíthatok el. A felszereléseket itt nézegettem, innen jöttek ki a számok: [link]. Biztos van olcsóbb bolt is (ha egyáltalán számít egy 200ezres kétrészes ruhánál, hogy a másik helyen megkapom 185-ért), még nem fordítottam rá sok időt, hogy kutakodjak. Amúgy pedig jó hallani, hogy el lehet kezdeni 600-zal is a motorozást ahogy te is tetted! Nyílván a step-by-step elve minden esetben kifizetődőbb de esetemben ez a lehetőség sajnos olyan egyszerű.
(#67) Zeratul: Köszönöm a tanácsot! Gondoltam jól bevásárolnék ruhákból (természetesen mindent bőrből ahogy írod) mivel ezeket csak egyszer kell megvenni, plusz életet menthetnek. Azonban így már jobban megfontolom a ruhavásárlást. Pályázás nincs tervben, nem akarok én száguldozni se versenyző lenni se semmi durvulás. Kocsival sem szoktam soha ökörködni és baromkodni mert én nem az az ember vagyok. Ezt amit írsz nem tudtam a bukókról, köszi jó tudni most már! Akkor a kinézett AGV GT Veloce TXT bukósisak egy pillanat alatt tönkremegy ha véletlenül magasabbról leejtem vagy csak felöltözve megbotlom a garázshoz vezető lefagyott betonúton. Atya ég.
Anno volt nekem egy három éves testépítő elmeroggyantásom. Akkor szezontól függően 15-25 kilóval vastagabb voltam. Ha ismét elkezdek komolyabban foglalkozni a testépítéssel akkor milyen szisztéma javasolt a motoros ruhákkal kapcsolatban? Tekintve, hogy folyamatosan vastagodni fogok, illetve ha szüneteltetem pedig időarányosan vesztek a súlyomból
-
Gratt a vashoz !
-
Devilhun_HUN
aktív tag
Gratula szép munkát végeztek! Esetleg privátban elkuldhetned a mester elérhetőségeit. Köszi
-
PH-User
addikt
Gratulálok hozzá, igazán szép lett! Végtelen balesetmentes km-t!
-
KamuMazsola
őstag
Jó utat!
-
zgajdatsy
csendes tag
Gratulálok, jó látni hogy vannak az országban ennyire lelkiismeretes és megbízható szerelők!
Fantasztikus munkát végeztek, élvezd!
Millió balasetentes kilómétert! -
Geffry
aktív tag
Az arrogáns magatartás igazából meg se lep. Bár tudom hogy nem szép sablont húzni az emberekre, természetesen számos kivétel van, de a kiskirályok országában az a hierarchia hogy több kerék több jog.
Az autósok útálják a motorosokat, az országúti bicikliseket (ebben volnék érintett én) pedig embernek se tartják. Szándékosan leszorít, rámdudál amikor megelőz holott két kombájn elférne mellettem... Bocsánat, ezek már csak személyes sérelmek, semmi köze az íráshoz csak eszembejutott.Viszont a gép remekül fest, remélem sokkal kellemesebb élményekkel fog gazdagítani a jövőben!
-
kondás
tag
Hülye kérdés de hogy kell ilyenkor hívni a rendőrt, simán 107-et tárcsázod?
-
hemaka
nagyúr
Szépen fel lett újítva.
-
kelly416
veterán
Nem vette, azt hittem, Te vetted.
Sajnálatos ez a tapasztalati arány. Na ez egy olyan dolog, amiben igazán változnia kellene a népnek.
Egy kalappal a szépítéshez. Sajna lengéscsillapítóm nincs, azaz van, de közép-rugózású a gép, egy teló van csak, és azt is cserélni kéne, mert hivatalból egy személyes. Kibírja a két személyt meg a cuccokat, de néha-néha felkoppan így is.
Vannak olyan esetek, amikor az ember elfordul, de azt kikövetelik általában. Az Öreg mesélte, hogy annak idején kamionozott elég sokat, nyugati autó még nem nagyon volt az országban, legalábbis nem érték egymást még akkoriban. Szakadó hóban ment a hókotró után, egy Merci meg csak úgy eltépett mellettük. 100-120 méterrel később áll az árokban az út szélén. Hókotró megáll, Ő is mögötte, kötél elő, Merci kihúz, tovább. A Merci megint előz, sietős. Nem sokat kellett menni, megint árokban csücsül. Nem voltak mély árkok, csak úgy lankás az út széle, baj nem volt, csak nem nagyon tudott visszakapaszkodni egyedül. Megint kihúzta a hókotró, megint elindultak, megint előz a Merci. Harmadjára csak egy kicsit korrigált a hókotrós a nyomvonalon, hogy ne kapja el a Merci orrát, rátolta a havat és ott hagyta a fenébe.
Vagy Wolverine stílusban.
De nem akartam kitenni a képet, nehogy bárki is magára vegye, elég ez így link formájában.
-
creation
senior tag
Ne vedd támadásnak.
Sajnos amikor én estem, ilyen tapasztalattal lettem gazdagabb. Úgyhogy ha történne valami, már tudom, hogy kb 3-ból 2-re az arány... Vagyis inkább a tapasztalat. És előbb áll meg a motoros segíteni, mint aki az autóban ül...
A motorka már majdnem teljesen fel van újítva. Már csak az esztétikai dolgok vannak hátra. Meg le kellene cserélnem a hátsó központi telót egy erősebb kivitelre, mert ez sajnos két kis Japánra van tervezve és 150kg tömegre... Namost mi párommal "kicsit többet" nyomunk mint a "tervezett"
Szóval akinek van valamilyen telója odahaza elfekvőben, az ne tartsa magában
-
Zeratul
addikt
A bukó sisak nem rohamsisak, tompa trauma kivédésére szolgál , a külső héj eloszlatja a belső hab elnyeli az ütést. Ahol elnyelte az ütést deformálódik és többé nem képes ellátni az védelmet amire tervezték illetve a héj is meggyengül. Polikarbonát elreped láthatólag, az üvegszálas anyagban bizonyosan a karbonban feltehetőleg mikrorepedések képződnek. Az autóban is cserélni kell baleset után az övet, piropatront, légzsákot, ugyanígy kell eljárni a bukóval is.
Allbest: hogy egy polikarbonát bukó elreped egy éles tárgyal történő ütközés esetén nem minősíti a tompa trauma kivédésének képességét. Nem rohamsisaknak kell használni. Azt elismerem hogy egy karbon vagy üvegszálas héj többet kibír, de alapvetően nem az védi meg a fejedet az ütéstől hanem az alatta lévő műanyag hab.
-
kelly416
veterán
Nem Neked nem hiszek. Az emberekben csalódom nap mint nap, de ez még így is hihetetlen. Nem is azt mondtam, hogy jelents fel mindenkit, hisz tudom, ilyenkor az embernek az a legkisebb baja, hogy ki nem segít, csak ezt így el sem tudom hinni. Ennyire nincs empátia az emberekben? Ennyire "dögöljön meg, minek közlekedik" felfogásuk van? Basszus, lehet, hogy kevés balesetet láttam eddig, de ezt nem gondoltam volna.
Mondjuk így utólag belegondolva, amikor engem elütöttek, az a gyerek is lelépett azonnal, aki kihívta a rendőröket.Rozsomák a kedvencem a csapatból, de nem szokott szép munkát végezni. Szegény motor/bukó.
Széles utat és minden kilométered legyen balesetmentes a továbbiakban.
Szerk.: No meg mindenkinek balesetmenteset kívánok, nem legyek már bunkó. -
.mf
veterán
Hiába izmozol, ez így van. Ütéselnyelő hab van benne, ami az ütközéskor deformálódva nyeli el az erőt, és mivel nem rugalmas, úgy is marad utána, elvégezte a feladatát. Még egy ütés ugyanoda, és töredéke lesz az ütéselnyelő képessége. Ha estél vele, még ha csak kicsit is koppant le a fejed, már jó eséllyel annyi a bukónak.
S amúgy is cserélendő 5-6 év után. -
caprine
senior tag
Jó cikk, élvezd sokáig a verdát!
Az 400-as RF azért elég ritka (bár mostanság mindig találkozok egy VFR 400-assal az se gyakori nálunk), inkább 6/900 asokat láttam eddig és sokáig nekem is a kedvencem volt.
Én mondjuk (ha már úgyis a burkolat nagy részét kellett akkor) élénkebb színre festettem volna a gépet, hamarabb észreveszik. Alapelv pláne kétkerekűeknél a látni és látszani. Én már csak tudom, volt néhány akcióm szürke színű autókkal, szerencsére mindet megusztam.
Biztonságos utat mindenkinek!
-
creation
senior tag
Nem írnám, ha nem így lett volna. De arra volt a legkisebb gondom, hogy felírogassam a rendszámukat, első körben örültem hogy élek, második körben meg azon járt az agyam, hogy "csak a motornak ne legyen nagy baja"...
A kötelező alkatrészek kukázódtak rajta meg a sisakomon is.
Motor baja:
- jobb oldali indexek
- tank jobb oldalon behorpadt
- jobb lábtartó
- jobb tükör
- Első sárvédőn mintha átment volna Rozsomák...Sisak:
- leugrott a plexi és széttört
- Rozsomák a sisakot is megnézte, jobb oldalon plexi fölött kezdve kb a fejtetőig 4 "penge" nyom...A motorozás előtt még terveztem, hogy lehet nyitott bukóban megyek, mert "úgyse megyek messzire". A kesztyűmet nem vittem, volt rajtam egy póló meg egy farmer. Az utóbbi jobb térden szétnyílt, azóta is az a motoros farmerem, csak kapott egy plusz foltot.
Ez volt egy szép vasárnap délután, hétfőn mentem dolgozni
Kicsit szédültem, meg hányinger, meg kissé húztam mindkét lábam térdből... Olcsón megúsztam.
Előtte is, de utána többször álltam meg baleseteknél, ha láttam is, hogy minden OK, akkor is megálltam, mert lehet bármi is a látszat ellenére.
-
szmissz
senior tag
Értem én. A bukósisakok lakkozott tojáshabból vannak és AZONNAL, végérvényesen tönkremennek egy koppanástól.
Sőt,szerintem már attól is, ha egy harkály koppant valahol a közelében.
Ha meg leesik a kormányról, vagy kiesik a kezemből, akkor érdemes lecserélni, mint a cikkben is írják. Mert egy 50-80 ezer Ft-os sisakot csak úgy cserélget az ember, mint a zokniját. Hisz azonnal tönkremegy és nem véd. Azzzzzzonnnal.
-
AllTheBest
őstag
Ja hát a bogarak... régi bukómmal hányat nyeltem le...
Meg mennyit kellett kiszedni a szememből...
Amióta szinte csak andurozok, azóta egy O'neal 3series Wild bukót használok egy O'neal szemüvegel ami elég jó kombó mert kegyetlen jól szellőzik, könnyű és kegyetlen jól néz ki -
caprine
senior tag
válasz
AllTheBest #70 üzenetére
.. meg a bogaraktól. Nekem volt olyan hogy bringázás közben félig leverte rólam a szemüveget egy nagyobb bogár, pedig sík úton kb. 30-al ha gurultam.
-
-
kelly416
veterán
Azta... nem mondod komolyan. Gyakorlatilag fel lehetne jelenteni a traktorost is és az autóst is jogosan. Ez állampolgári kötelesség elmulasztása, és gyakorlatilag szándékos cserbenhagyás. Aztaqrvaéletbebele. Ezt azért nem gondoltam volna, hiszen ez az ország amúgy szeret "katasztrófatúristáskodni".
Zeratul:
Azt ne feledjétek, hogy Németben akar motorozni, ahol gyakorlatilag "legalizált a gyorshajtás" a legtöbb autópálya szakaszon. Ha valaki ennyire kezdőként akar ilyen gépre ülni, nem árt, ha költ a ruhájára és kidobja vagy eladja jó állapotban. Még így is jobb, mintha nem költene rá sokat és a saját bőrét kukázná.Amúgy meg pont én beszélek, aki Romet után VN 800-ra ült ár 6-7 év kihagyással és rövid naciban nyomja meg pólóban.
Csak én nem száguldozok most sem, ezt nem arra tervezték, a 600-as sportmotort meg nem 80-ra tervezték országúton. Hogy is írta zeon.hu fórumtárs? "Csak talppal előre
"
-
AllTheBest
őstag
20e ft-os thh bukóm volt, egyik nap mentem ki a garázsba és nem figyeltem arra, hogy bukó van fejemen és szép lendülettel megakadtam az ajtó keretében, ettől a bukó felül meg is repedt! Mellesleg egy ilyen bukóban nincs nagy technika, csak a széltől véd, mástól nem igazán. MONDJUK A 200e ft-os meg megint más kategória, ott lényegében csak a dizájnt meg a márkát fizeted meg, max annyi, hogy könnyebb anyagból van
-
Zeratul
addikt
-
szmissz
senior tag
"ha koppant a fejed akkor kuka a bukó legyen az 20 vagy 200 ezer Ft-os is."
Sőt, ha erősebbet fékez, akkor meg azonnal amputáltassa az ujjait, mert legközelebb már nem fognak tudni úgy szorítani.
Koppanástól varázsütésre, azonnal elpárolog egy sisak minden védelmi képessége, legyen az bármekkora.
-
Zeratul
addikt
Motorosruhával nem kell egyből a legdrágábbal kezdeni, mint ahogy a legnagyobb motorra se felülni. Bőr cuccod legyen, a lényeg hogy protektorok a helyükön legyenek és megfelelő minősítéssel bírjanak. Közúti motoros balesetek általában alacsonyabb sebességekkel történik így ha nem pályázol rendszeresen akkor nem kötelező méregdrága versenyruha, lényeg hó jó legyen rád. Bukó: fontos szabály hogy egy bukásra szolgál, ha koppant a fejed akkor kuka a bukó legyen az 20 vagy 200 ezer Ft-os is. Az EUban engedélyezett olcsó bukóknak is alkalmasnak kell lenni egy átlagos motoros baleset kivédésére, mert alapvetően a bukó belsejének zsugorodó energiaelnyelő anyaga véd, a héj feladata az áthatoló sérülések elleni védelem.
-
creation
senior tag
Ezt tudod te, ezt tudom én, a traktoros meg biztos a vödör vízért ment, hogy lemoshassa
Amikor landoltam az árokban, még fetrengve elment mellettem egy zöld traktor, meg egy fehér Opel, amiben 4 öreg ült. Végül két robogós, az apja meg a fia álltak meg megkérdezni, amikor már én kimásztam az árokból, hogy minden OK e és esetleg nem tudnak e segíteni valamiben...
-
Medocsabi
addikt
megérte megmenteni!!
én szerencsés vagyok,édesapám autószerelő,és nála lelkiismeretesebb,jobb szerelőt(embert) nem ismerek!Hasonlóan ahhoz,akihez Te vitted,addig semmit nem ad ki a kezéből,amíg szerinte nem 100%-os a munka,mondhat akárki akármit!
Én családi okok miatt eladtam a vasat,jó volt végigolvasni,kicsit irigykedem is....dehát már gondolom kell a családra is... -
asvald
senior tag
Elsőnek gratulálok hozzá a másik dolog :szeretem az ilyen gazdikat ,még látnak fantáziát az öreg motorokban és időt pénzt nem kímélve belefektetnek ,hogy megmentsék a drágaságukat! Én bár nem törtem össze a mocit, de én is megadok neki mindent !Az is igaz hogy felújítva volt hírdetve a tuareg 600 ezzel szemben - >elsőkerék csapágyak romokban -szelepek sziszegnek teljesen feloldott himba mellet is- karburátor gyorsítómembrán
lyukas,-alapjárati fő fúvóka kettétörve ,simson szivató tollatyú a gyári tüskés helyett-szívócsonk szétrepedezve , berúgókar szimering ereszt -hátsó fékpofa tűréshatár alatt, új akkumulátor helyett kb 2 éves van benne stb ezeket nem nézve belekezdtem a felújításába ami remélem éppen olyan szerencsésen fog alakulni mint a tied -
_-ORANGE-_
senior tag
Rohadt jól néz ki, îgy a végére. Szép munka.
-
kelly416
veterán
Egy dolgot ne felejts el. Az, hogy a traktor felhordja a sarat az útra, a traktoros hibája, nem bárki másé. Legjobb tudomásom szerint nekik le kellene takarítani a traktort és az utat, ha mégis bemocskolták. Lévén a sár ganyébb, mint a jég, és az év bármely szakában ott lehet.
wolfnet:
Gyalogolok, biciklit-, motort-, autót-, mikrobuszt-, vonatot vezetek... na meg háztartást, de az nem ez a kategória.Amikor tegnap rászóltam egy autósra, hogy nem kellene a balra kanyarodni tilosnál balra kanyarodni, a sétálóutcán felismert és kioktatott, utána megtalálta a táblát is, és bocsi-t kért. Na ilyen is ritkán van. Ráadásul csaj volt. Általában mindenki a saját igazát erőlteti, a saját nézőpontját, és a saját szája íze szerint akar alkalmazni szabályokat. Nem kell senkinek sem a másik fejével gondolkozni, figyelmesen kell közlekedni. Nagyon sokszor megmondtam volt barátnőmnek is, hogy melyik biciklis fog balra fordulni az orrunk előtt, és kivétel nélkül igazam volt. Látszik, ahogy csellengenek, 10 fokot balra néznek (mintha onnan hátra lehetne látni), stb. Ha harcviselt autó van előttem, akkor jobban odafigyelek rá, mint egy idősebb polír gépre. Ha hülyegyerek járgány van előttem/mögöttem/mellettem, már megyek is el onnan. Úgyis viszket a talpa, és csak a jobb pedálon tudja vakarni.
Mindegy is, a lényeg, hogy oda kell figyelni a környezetünkre, folyamatosan legalább 360 fokban tudni kell, mi van körülöttünk, de néha felfelé sem árt pislogni, és mindig tudni kell, hol a menekülő út. Sokszor agresszív vagyok a szabálytalankodókkal szemben, sokszor kiélvezem azt, hogy én már jó előre sejtettem, ez lesz a szituáció, felkészültem rá és az ellenszerére is. Be is ismerem, bunkó vagyok nem kevésszer. Nem egyszer megcsináltam, hogy a balra kanyarodó sávban balra indexelve állok a lámpánál, a biciklis meg beáll mellém, BALRA. Lassan kikanyarodok, elkísérem 50-100 métert az út közepén, és amikor már teljesen kétségbe van esve, kiengedem az út szélére. Legutóbb a rendőrök röhögtek a megoldásomon és lájkolták. De mindig tudom, hol a határ, ameddig el lehet menni komoly következmények nélkül. Az, hogy a másik idegbeteg lesz, a rosszabb kimenetel, a jobb, ha előveszi a KRESZ könyvet és rájön, nem neki volt igaza.Ursache:
A képen nincs záróvonal, de a 6 méternél szűkebb utcákra nem szoktak ilyent festeni, mert 3-3 méternek kellene lennie egy sávnak, és MO-on az az egyszerűbb, hogy nem festjük fel, ameddig máshol egyirányúsítanak vagy szélesítenek. -
XSiGma
aktív tag
Jó volt olvasni a képekkel dokumentált írást ex-típustárs.
Nagyon szép lett az elkészült gép,szerintem minden motoros/autós ugyanilyen gyors,lelkiismeretes,megbízható,precíz szerelőt szeretne,de ez a szakma nagyon kis hányadára jellemző.
Mindenesetre további sok balesetmentes kilométert kívánok,ha készen lesz az én gépem is végre összefuthatnánk!
-
Ursache
senior tag
Helyszini otezer??? De miert? Annyira hulye vilagot elunk, legalabbis Mo-n.
Persze lehet balesetet okozni anelkul is, hogy egy rohadt kanyart nem a szembe! savban veszek be. Szerintem ha en csak egy zarovonalat (felteszem az volt, vagy ha nem, akkor is a jobbra huzodas...) atlepek, biztos ennek tobbszorosere vagnanak meg, ami nagyon helyes, azon a szinten, hogy legyen egyeseges. Otezer? Nem hiszem el, mi rettenti el, hogy legkozelebb ne csapjon el egy masik motorost? Hihetetlen...
-
Petyyyyy
addikt
Jó volt olvasni az írásod, külön jó pont, hogy kellően, de nem túl részletesen közlöd mi-mikor és hogyan történt. A szakihoz meg gratula, ugyan van egy laza beszédstílusa amit a videóból sejteni, de megdöbbentő volt látni, hogy laptopot is használ. Tényleg precíz figura lehet.
És persze a járgány is jól néz ki.
Tricsillió balesetmenteset! -
szmissz
senior tag
Nagyon jó lett a post, külön öröm, hogy egyből végig lehetett nézni a teljes folyamatot!
Eleinte kételkedtem, (ahogy te is
) hogy biztos érdemes -e megcsinálni, de jó volt látni a végredményt!
Sok szerencsét hozzá a továbbiakban!
-
zeon.hu
nagyúr
jó volt olvasni, hogy lelkiismeretesen rendbe lett rakva a vas, még ha nem is az én stílusom (csak talppal előre
), de 2 kereke van és ez a lényeg.
olcsó benzint és gumifákat! -
kelly416
veterán
Én haladtam a körforgalomban a harmadik kijárat felé, egy kedves hölgyemény pedig egy piros Swifttel úgy döntött, a két kerék nem akadály, Neki négy van, és a (behajtásomhoz képest) második behajtón simán belém jött oldalról. A Szuzi orrát beszúrta a bukócső és a lábam közé. Nem én hívtam rendőrt, talpon maradtam, csak a motor feküdt el, de mire kerékre rántottam a vasat, már egy autós szólt, hogy rendőrt hívott. A rendőr azzal kezdte, hogy a motoromból ítélve biztos nem 120-al jöttem (VN-800 Drifter), a nyomokból ítélve meg a Hölgy a vétkes. Elismeri? Naná, hogy "nem" volt a válasz vagy háromszor, végül elismerte, intézkedést nem kértünk, elmentünk a biztosítóhoz. Direkt számlás kárrendezést kértem, tehát a beküldött javítási számlákat fizetik ki. 4 hónap után kaptam pénzt, ebben volt árajánlatra várás (volt, aki küldött 80.000Ft ajánlatot, nem mertem oda vinni, végül 390.000Ft volt a számlás javítás, amiből 360.000-at ki is fizettek, no comment), alkatrészrendelés Amcsiból, és gyakorlatilag oda volt az egész nyaram.
Még egyszer nem fogom azt mondani a rend éber őrének, hogy nem kérünk intézkedést. Utólag azt is sajnálom, hogy nem barackolták meg vétkest, meg idő közben is félő volt néha, hogy elhajtanak, hiszen kis híján visszalépett a biztosítónál is. A Hölgyike azóta majdnem bejött alám biciklivel, kisgyerekkel a kerékpárülésben, én meg Jumperrel voltam.
Tanulság: Ne csak rendőrt hívj, kérj intézkedést is, még ha részben hibásnak is nyilvánítanak, akkor is jobb tiszta lappal játszani. De csak, ha más mód nincs, amúgy inkább kerüljétek el a baleseteket, és széles utat mindenkinek!
-
kcsa
veterán
Ó de még mennyire eltérők az emberek...
Évekig meg voltam arról győződve hogy én biztosan ön- és közveszélyesen robogózok, mert reggeli dugóban előzgetem a sort, ha üres a szembejövő sáv. Aztán pár éve megjelent pár új motoros a környékünkön, na őket már az sem tartja vissza, hogy ha szembe kamion jön, ők bemennek közéjük. Azóta tudom hogy nem én vagyok a közveszélyes
Autósból is megvan az összes típus amit leírtál, de a személyes kedvencem az, amelyik a tükörből szuggerál és fehéredő ujjvégekkel szorítja a kormányt, hogy nehogy el tudjak menni, ezért a záróvonalon, vagy azon halad, de inkább áll.
De ha autóval megyek és nem motorral, akkor is van kedvencem: a 45+ női vezető. Óbudai temetőnél megszűnik a külső sáv: a kettőből egy lesz, és klasszikus kretén közlekedő módjára a belső sávban fix sor van, a (megszűnő) külső pedig kvázi üres. Úgyhogy én szép szorgalmasan végiggurulok, majd beindexelek. Ilyenkor a már említett vezetőtípus égő kuplunggal bőgő motorral igyekszik nehogy be tudjak sorolni - cipzárelv az smafu ugye
. De nem is idegesítem magam, röhögve állok be mögé, tudva hogy ő végigsz.pta a sort, és ezért erőlködik nehogy be tudjak sorolni. Megérdemli a sorsát, kemény az élet na
De hogy ontopic is legyek: remélem jó lesz az RF400 a következő pár évben is
-
creation
senior tag
1998 óta motorozok. Babettával kezdtem. Volt Romet Kadet-em, Verhovinám, Simsonom, TS125-ös MZ-m, 350-es Jawa-m, Ültem sokat RD400-as Yamahán, majd megszereztem a korlátlan jogsit.
Utána lett egy ETZ250-em... Kihajtott elém egy autós és megálltam az első lökhárítójában oldalról. Megbeszéltük az esetet, sem személyi, sem tárgyi kár nem volt.
Majd eladtam, pedig azért volt vele motorozás bőven ([link] - [link] - [link] )... Volt is pár írásom ezzel kapcsolatban, s véleményemért kaptam hideget s meleget is a fórumtársaktól...
Majd végül 2014 júliusában vettem egy VTR250-et... Megkapta a műszakit és írtam a véleményemről és tapasztalataimról is...
Mégis hiába a megfontolt (na jó néha azért nekem is elgurul a gyógyszer) vezetési morálom, mégis 2014 szeptemberében, alig 1 hónap használat után az árokban kötöttem ki vele. Az a kanyar amit évek óta jól ismertem megviccelt. Ilyen az ha a traktor kihordja a saras földet az útra. Nem kell a balesethez vétkest találni, sokszor mi magunk vagyunk saját gyilkosaink!
Majd később egy vészfékező autó hátsóját figyelhettem meg jobban, egy felelőtlenül (és indokolatlanul) vészfékező másik autós okán... (De én voltam a hibás és be is ismertem, mert nem volt meg a kellő követési távolság és a sebességemet is (bár határon belül) rosszul és rosszkor választottam meg (éppen kigyorsítottam, mert dinamikusan haladt a sor)).
Szóval cikk írója... Gratulálok a motor kitartó és gyönyörű felújításához és örülök, hogy sikerült szakértő kezek közt újjászületnie. Valamint annak is, hogy ilyen "olcsón" sikerült megúsznod az első "kalandodat".
Vigyázz magadra és a motorodra is, ahogy még eddig sosem.Minden autós és motoros kollegának (mert azok vagyunk, még a kerékpáros és a gyalogos is, ahogy kilép az ajtón, s az aszfaltcsíkra teszi lábát) ajánlom figyelmébe a youtube-on fellelhető autós és motoros, kamionos és kerékpáros balesetek százait. Nagyon jó "ingyenes" tapasztalatszerzés céljából. Mert sokszor sokunk el sem tudja képzelni, milyen szituációkból adódhat baleset. Sokkal könnyebb egy balesetet úgy elkerülni, ha már az ember fejében korábban (a szeme előtt) lezajlott (Ha már volt ilyen inger).
Maradok tisztelettel
Tervben van már a kategória váltás, talán jövőre TDM850
Ja... Széles utat, gumi fákat, olcsó benzint minden társnak
-
User64476
őstag
Én pl. motorral betartom a sebességhatárokat az esetek 98%ban, főleg ha van forgalom, sőt, városban sokszor 30-40el csorgok ha nagy a forgalom és mindenki összevissza kavar, nem kell nekem hogy egy kóbor őrült ne vegyen észre, én meg nem látok 360 fokban. Szerintem nem csak az a baj, hogy nem figyelnek az autósok, hanem más a reakciók tempója. Kocsiban kényelmesen elterpeszkedve ülsz egy fotelban, és jellemzően nem csinálsz hirtelen dolgokat, de nem is számítasz arra, hogy más cikázik és egyszer csak a semmiből ott terem. Ehhez próbálok motorral is alkalmazkodni, lassan, az autók tempójában, hogy legyen ideje eljutni az agyáig a sofőrnek, hogy itt van valaki és milyen a sebessége, iránya, mit akar csinálni. Nem értem azokat, akik a mozgó kocsisorban sávok között mennek, cikáznak. Mennyi időt spórol vele? Pár percet maximum. Szerintem ott lehet spórolni, ahol beáll a forgalom és előre lehet csorogni gyök kettővel a sorok között, de amint indul a sor én sosem megyek előre, mert mindig van valaki aki nem bír magával és átvág a másik sávba mert az épp 1 centivel előrébb van.
A cimbim pont most balesetezett, balra kanyarodó sávban ment, az egyenesen menőben valaki állt, aki a GPSét nyomogatta ami mondta neki hogy MOST balra menjen. Belenézett a tükörbe, balról jött egy kamion, elengedte és még egyszer nem nézett bele hanem kifordult, a cimbim meg pont a kamion mögött ment, telibe kapta fék nélkül 60-al a kocsit. Mondtam neki, hogy ne menjen mint az őrült városban még ott sem, ahol egyértelműnek tűnik a szitu. Erre az volt a válasz, hogy ő nem tudja nem húzni neki meg cikázni, ő ilyen. Ja kérem, akkor hajrá.
-
wolfnet
tag
Ugye! Köszönöm szépen!
@zsoltti: gratulálok hozzá, én cbf-ben szeretnék egyszer olyat. Sajnos az új jogositvány rendszer miatt be kell érni ezzel egy ideig, de már szeretem, szóval meg leszünk.
@kelly416: Köszi. Sajnos ez benne van igen.
@D1Rect: Nem tudom... azt le sem írtam hogy a pali megúszta helyszíni ötezerrel...
-
Xaels
félisten
Megsúgom neked, hogy motoros és motoros között is hatalmas eltérések vannak. Sokszor én is csak lesek ki a fejemből amikor a semmiből feltűnik mögöttem/mellettem egy speed motoros vagy egy kis SMK, de amikor észlelem elengedem amint tudom. Senki fejével nem lehet gondolkozni, hisz ahány ember annyi féle nézőpont van. Autós is van aki mindenáron be akar sorolni és erőszakos, de van aki normális. Van aki szándékosan rámhúz ne férjek el a lámpánál, de van aki segíti is az előre jutásom. Kedvencem aki beesik féktávon a lámpánál elém veszélyeztetve másokat az úton amikor én úgy is elmehetek előle és 1 cm-rel sem kerül előrébb. Kicsit több mint 7éve motorozom, eddig ütközéses balesetem nem volt. Igyekszem odafigyelni, de voltak már elég necces eseteim amikor tényleg csak másodperc vagy az töredékén múlt mert az emberek kiszámíthatatlanok. Index nélkül besorolás a buszsávba ott ahol nem lehet és hasonlók.
-
hhx
tag
Az a piros felni csík elég sokat dobott az amúgy sem rossz kinézetén!
Használt egészséggel, balesetmentes közlekedést kívánok! -
BlackPriest
őstag
El lehet kezdeni 600-assal, de pont gsxr? En mentem a havereval, az versenymotor, marha kenyelmetlen, el nem tudom kepzelni milyen lehet vele kirandulni. A karakterisztikaja is teljesen mas, mint pl egy banditnak ideges. Masik haver asszem 1.2-es mbw-je szamomra sokkal nagyonlbb elmeny volt.
-
zsoltti
senior tag
Tanultam ma is, mindig hívj rendőrt, ha még nincs személyi sérülés is! És a balfasz szuzukisok (AUTÓS) autóból kiszálva is azok maradnak (többség)
Neked meg gratula , a motorhoz, annó én is ilyennel akartam kezdeni , de cbr 600 f2 lett belőle
-
kelly416
veterán
Gratula!
Egy kicsit együtt tudok érezni Veled és igazat is adok több dologban. Alólam is ütötték ki a vasat, eléggé harcos volt a biztosítós része, és ki sem fizették az egészet.
-
Mégis mennyire idiótának kell lenni, hogy valaki ne vegyen észre egy ekkora motort?
Most komolyan, hogy kapnak ezek jogosítványt?Szépen rendbe hoztad.
-
wolfnet
tag
Nem kellene a fejünkkel gondolkoznia, elég lenne ha megadná az elsőbbséget amit meg kellene. Mindennapos, hogy kikanyarodnak elém, mert habár a szemembe néz a bácsi/néni, de nem jutok el az agyáig, aztán a gyorsítósávból is kivágódnak elém.. lehet belenéz a tükörbe, de valószínűleg autót keres....
Amiket tehetek ellenük azt megtettem, egyszerűen ha nem akar észrevenni az ellen mit tegyek? Fényszóró beállítás feljebb rakva... hangosabb kipufogó, fényvisszaverős kabát + bukó... what else?
-
gekkoXT
senior tag
szép lett nagyon
-
.mf
veterán
Annyira nem vészesesen sok a ruha.
Kétrészes protektoros bőrruha 100-120-tól,
Üvegszálas bukó 40-50-től,
Jó csizma 40-50-től,
Kesztyű 10-15-től,
Utcai kemény térdvédő 10-12-től már van. S ezek már a normálisabb minőségű darabok. E szint felett már a kényelmet és extra szolgáltatásokat (meg a márkát) fizeted meg.
Én még a bőrruha alatt hordok Forcefield Flite mell+hátvértet, az 62 volt Moto-fc-ről, bár annak már tán 3 éve; előtte csak egy sima kemény gerincvédőt hordtam, az megintcsak 10k-tól van.
Plusz még apróságok: sisak alá maszk (azt egyszerűbb mosni, mint a sisak-bélést) 800-1000-től, technikai aláöltöző (nyári napokon nagyon jól vezeti el az izzadságot) Decathlon és egyéb sportboltokból 6-10/szett.Amire viszont tegyél félre a különbözetből: vezetéstechnikai tréningek, pl. Safety-Hungary, RiLi, stb. Nagyon ajánlott. Meg jó, tapadós gumik. Motorozásom első évében 3x estem (nem nagyokat, s pontosabban csúsztam). Utána ledobtam azokat a túra-bakeliteket. Azóta nem estem... És még egy: Kakucsring, Kecsóring - gyakorolj pályán döntögetni, ne utcán; az a tudás, amit ott felszedsz, az esés vagy nem-esést jelentheti egy olyan helyzetben.
Túl lehet élni egyből a 600-ast is - én is bármilyen motoros tapasztalat nélkül egy 600-as Ninjával kezdtem, azóta 40k km-t mentem. Fejben dől el - ésszel kell menni. Jobb fokozatosan nagyobb motorra váltani, de nem úgy jött ki a lépés.
Amúgy a motoros topikban is folytathatjuk.
-
JoeYi
őstag
és amire még nem gondol a motoros, hogy az autósok nem tudnak motoros fejjel gondolkodni, fogalmunk sincs egy motoros hogy él meg, hogy értelmez, hogy próbál megoldani egy szituációt.
Bringás fejjel tudok gondolkozni, ezért ha bringást látok tudom hogy ő úgyse tart be túl sok szabályt, csak ami vasbetonból van
-
JoeYi
őstag
tényleg nem tudom milyen, de hasonlót érzek mikor kocsi vagy bkv helyett bringával megyek melóba szóval egy kicsit mégis
Én csak arra akartam felhívni a figyelmet hogy ha maga vagy a kresszkönyv a motoron akkor is vesztes helyzetben vagy, mert nagyon kicsi látható felületed szemből és hátulról, És még ha szabályosan sorolsz előre álló kocsisor mellett akkor is megjárhatod mert nem látlak a holtérben, nem is számítok rá hogy álló sornál van vmi a holtérben és még ha számítok is akkor is egy jobbra/balra nézésem között te megteszel 20 métert és koccanunk ha húzódok vmelyik irányba...
Amit nem tanítanak semelyik motoros suliban az az alázat, ehelyett viszont kap a motoros jó sok önbizalmat a kiemelkedő súly/lóerő arány miatt.
És én most nem kötekszek, csak autósként próbálom szavakba önteni mennyire megijedek néha hogy hol tűnnek fel körülöttem a legváratlanabb pillanatokban motorosok.
-
Areturus
tag
Uhh... Ilyen amikor az emberek elkezdenek sztorizni. Máris szimpatikusabb JoeYi kabriós javaslata. Így belülről úgy gondolom level 25-ön már rendelkezem ezzel a felelősség skillel. Aztán mikor ráülök életem első motorjára valószínűleg kislány módjára fogok sikongatni.
(#35) AllTheBest: Én is így gondolom ha valaki szép fokozatosan tanul bele valamibe az a legjobb. Azonban sajnos életem során csak most adatik meg a motorozás téma, ráadásul rögtön a "felnőtt" kategóriában. Én sem akartam, hogy így legyen de sajnos ezt dobta a gép, igyekszem alkalmazkodni. A tanácsot köszönöm szépen! Kaufbeurenben ez a gyakorlópálya pont meg is oldható és még közel is van. Mindenképp élni fogok vele.
(#36) Xaels: De vaksi vagyok, köszönöm!!
-
Xaels
félisten
Nekem ne mond
Január elején hagytam ki egy kis időt amíg az ülés a kárpitosnál volt. Mondjuk volt év elején egy rövid időszak amikor munkába menet a fél óra hosszú volt a hidegben, de az az olcsó téli kesztyű hibája. Idén veszek valami komolyabbat. Engem is mindig kérdeznek, hogy nincs-e hideg, olyankor mindig magyarázhatom mi merre hány réteg. Viszont fagyban nem megyek ki a városból, arra nincs meg a tudásom még.
-
wolfnet
tag
+++
Nálunk se érti senki itthon, és főleg most. De amint felülsz egy motorra, szűknek fogod érezni a világot kocsiban / kabrióban. Egyesek ezt kimaxolják... és ahogy említetted teljesen lesz@rják a szabályokat, de ésszerűen betartva azokat is marhajó élmény. Én egészen decemberig motoroztam, mert nem nagyon volt tél. Télen különleges kihívás, testileg, lelkileg, technikailag is. A motor gumi hidegben gyakorlatilag nem funkcionál. Teljesen máshogy kell közlekedni, én szeretem a kihívást, a küzdést, és amikor odaérek valahova, akkor látod a döbbent arcokat és a kérdések: Nincs hideg a motoron? Nem nincs hideg a motoron.
-
Xaels
félisten
Aláírom sok motoros van akik fittyet hánynak a szabályokra, de ne általánosítsunk. Én például nem közlekedem a terelővonalon, csak amikor áll a sor megyek előre, ha szükségesnek érzem(ugye ezt szabályosan meg is tehetem pár éve).
Viszont amíg nem próbáltad, addig nem értheted meg miért is motorozunk. Tisztában vagyunk vele, hogy törékenyek vagyunk és nekünk mind a 4 évszakban meg kell küzdeni a természettel is, de amikor nyeregbe pattanunk ezt mind-mind a hátunk mögött tudjuk. Egy 10órás műszak után olyan vagyok mint a mosott szar, de amikor felülök és elindulok akkor egyből olyan mintha nem is dolgoztam volna. Jó kedvűen érek haza a családomhoz, friss energiákkal. Remgeteg időt és idegeskedést megspórolunk még az autóhoz képest is.
Areturus van motoros topik [link]
-
AllTheBest
őstag
Én kb 10 éve motorom(19 vagyok...
) és szerintem a legjobb az ha az ember szépen lassan tanul bele az egészbe. Jó, van aki egyből profin érzi a gépet ha bicikliről átül egy Hayabusára, de nem ez a leggyakoribb.
Gixxerrel az a gond, hogy dönteni kell, az első fékkel vigyázni kell, meg persze a benne rejlő lovakkal is. Javaslom, hogy mielőtt kimennél az utakra először próbálj elmenni egy autósiskola gyakorlópályájára pár órát, hogy legalább tisztában legyél a motor korlátaival. Nyilván ahhoz, hogy érezd a géped nem pár óra kell ,de legalább tudni fogod, hogy nagyjából mit szabad és mit nem( pl kanyar közepén berántani az első féket...) -
wolfnet
tag
Na igen... a kárfelmérővel elbeszélgettem amúgy. Mondta hogy fontos a ruha, de általában a túl nagy sebességgel van a baj. Mesélte egy sztorit egy motorosról, aki elé országúton kifordult egy bácsi kocsival, a motoros pedig elég nagy tempóval érkezett meg, és a B-C oszlop között átment.... Nem élte túl... de belegondolva hogy átszakítani egy kocsit.... Vannak bajok az emberek fejeiben. A motorosokéban is, nem mondom hogy nem esik jól néha húzni a gázt meg gyorsan menni, de fel kell nőni agyban egy bizonyos szintre ahhoz hogy tudd minek mikor hol a helye. Felelősség.
-
Areturus
tag
Sajnos még nincs. Kisebb motorokkal közlekedtem már, de nem sokat. Kipróbáltam néhány 125-öst is a kertek alatt, s (mert az A lesz az első motoros jogosítványom) roppant élveztem. Igen, ez a mélyvíz kifejezésre a lehető legjobb példa!
(#28) AllTheBest: Nincs mese, akkor bizony erre költeni kell. Nincs alternatíva, full protektoros minőségi bőr felszerelés. Akkor viszont van 700 is már a kontó
De legalább nyugtatom magam, hogy más ennyiért Titan X SLI-t vesz.
(#29) wolfnet: Köszi! Ahogy olvasom jól be voltál akkor bugyolálva és fullos ruha felszerelést viseltél + protektorok mindenhol. Tehát mindent megtettél a saját biztonságod érdekében ha karamboloznál. Milyen jól tetted! S még nem is mentetek emberi sebességgel. Bele sem merek gondolni mi lett volna egy 50-es tempónál...
Kint fogok motorozni Németországban ahol élnek unokatestvéreim. Úgymond nincs választásom ezt illetően ha velük szeretnék tartani, ők már kinőttek a 125-ből. Nagy motorosok, nyolc motorból kettő GSX-R 600. Ez a széria nagyon elnyerte a tetszésemet. Az egyik K8-as, s van benne ez az S-DMS rendszer ami lekorlátozza a motor teljesítményét. Erre gondoltam én is, hogy kapásból C-vel kezdenék és maradnék vele akár egy évig is amíg "beleszokom" ebbe a kategóriába. Ez 60%-ra lekorlátozza a leadható teljesítményt. Ez már talán baráti egy kezdőnek.
Btw itt PH-n van motoros topik amit lehetne olvasgatni esetleg kérdezni a veteránoktól?
-
babkukta
senior tag
hát igen, valszeg tényleg nem. Gondolom nincs 8 napon túli sérülés, így nem b.e., hanem szabálysértési eljárás indul. Így kap egy pár tízezres befizetni valót, és ennyi. De szerintem jobb is így, legalább nincs komolyabb sérülés, ami talán jobb hír, mint egy büntetőeljárás.
Első komolyabb borulásod?(#30) JoeYi: Így van, a motoros az úton ugyanolyan puhatestű, mint gyalogos a zebrán. És mivel sokan lesz.rják a motorosokat, bátran ki is hajtanak eléjük. És teljesen igazad van abban, mind1 ki a hibás, a motoros nem marad a motoron. Szerencsésebb esetben nem esik semminek a repülési fázis ideje alatt, és a sisak is rajta marad
-
JoeYi
őstag
minden évben megfordul a fejemben hogy elkezdek mocizni, de aztán minden évben belefutok jópár hasonló storyba. Autó vs motor, motor vs fa, motor vs csúszós kanyar. Ha nem is a motoros a hibás, akkor is mindig ő húzza a rövidebbet, és sokszor nagynagyon rövidebbet....
Teljesen mindegy hogy a faszi hétvégi söfőr, meg hogy ő hibázott, ha roppan a gerinced akkor kilehet törölni azzal hogy neked volt igazad
Szerintem cseréld le egy kabrióra
ui.: kedves motorosok. Én nagyon figyelek minden közlekedő társamra, de a motorral és bringával a legváratlanabb irányokból, hihetetlen tempóval és fantasztikusan kicsi látszó felülettel szoktatok feltűnni. Kérlek számítsatok rá hogy nem vesznek észre ha épp olyan manővert csináltok amit egy autóval nem lehetne megcsinálni (jobbról-balról sávok között előzés pl)
-
wolfnet
tag
Hmm, én kettes alapjáraton mentem. (20kmh körül), ő állítása szerint szintén kettesben, de a gázon állt, hallottam a motorja hangját amikor átestem a kocsija felett. Akkor kezdett fékezni amikor már csattantunk. Sajnos nem néztem be a szélvédőn hogy mivel foglalkozott... lett volna 2-3 másodperce elkerülni, én már teljesen az út szélén mentem. De igen szóval teljesen frontális volt az ütközés, átrepültem a kocsi felett és a hátamra érkeztem, a fejemet bevertem a földbe. Szerencsére a bukóm hátulja "széles" ezért nem húztam meg a nyakam annyira, másnap azért fájt pár napig, ahogy a hátam is hetekig. A legrosszabb egyébként az amikor tényleg lelassul a világ.... tudod hogy ütközöl... és reméled hogy felébredsz a végén... majd a csattanás hangja. Senkinek se kívánom átélésre!
A hatszázas gigszerrel óvatosan majd főleg ha tapasztalat nélkül veszed. Én azért 2 évet 125ösöztem ez előtt. Észnél kell majd lenned, mert senki se hívja fel a figyelmedet az oktatáson a gumi, fék hőfokok odafigyelésére, a helyes kanyarív választásra, hátsó fék kezelésre, stb stb.. széles utat kívánok hozzá.
Én Racing kabátot viseltem, full protektoros, (ütésre felkeményedő gumi váll, alkar protektorok és gerinc protektor.) Alatta szerencsére volt 2 réteg ruha a hideg miatt és vese védő is. Lábamon 2 réteg gagya, felül pedig motoros gatya, alatta térdvédő. Jól hallottad, ne spórolj a ruhán, de használtan is be lehet szerezni. Ezek is használt holmik kivéve a sisak.
-
Areturus
tag
Gratulálok, hogy volt hozzá türelmed és energiád megjavíttatni a motort! Megérte beletenni a pénzt, gyönyörű munkát végzett vele az úriember és szerintem most már te is nyugodt vagy, hogy a motor ismét megszületett a gyári kigurulása óta.
A balesetre vonatkozóan lenne kérdésem. Mikor összetalálkoztál a parasztjával kb mekkora sebességgel mentél? S ő? Ezt lehet tudni saccra? Ha tippelnem kéne akkor te pedig átestél a paraszt autóján? Illetve ha szabad kérdezni milyen motorosruhát, s kiegészítőket viseltél ami megóvott a sérülésektől?
Most kezdtem el az "A"-t, s amint meglesz egy Suzuki GSX-R 600-as motort fogok venni. Leginkább K6-tól felfelé. Azért kérdem, mert a motorosruhával és a kiegészítőkkel viszont nem igazán vagyok tisztában. Ahogy számolgattam ha jó minőségű darabokat vásárolok a boltból akkor az fél millió fölöttre rúg (ha használtan veszem, akkor tudok spórolni kicsit). Többektől hallottam már, hogy ha van valami amin nem érdemes spórolni na az a motorosruha.
Köszönöm!
-
Pete55555
addikt
Szándékosan nem írtam semmit a Suzukisra, mert nem igazán tudom cizelláltan megfogalmazni a mondandómat.
Ezek után meg pláne...SZUSZAAAAa
Nah...szóval. Lehet neki gyors voltál, gondolom kicsit "lassú" volt a csávó.
Az ilyentől amúgy instant elvenném a jogsit vagy 2évre, hogy gondolkozzon kicsit. A felfogásával van nagy baj. Mert az, hogy eddig balesetmentes volt, az kb a csodának köszönhető. (már ha az volt)(Hülye motoros, minek közlekedik itt erre, pont előttem...)
-
wolfnet
tag
Köszi mindenkinek, az érdem csak részben az enyém.
@babkukta: egyes számban.
, mindent tudok róla, 2 hétre rá meg volt csináltatva a kocsija. De senki se fogja megkúrni. MO!
@vinibali: volt vele meló rendesen, de megérte. Nagyon becsületes munkát végeztek, azóta túl vagyunk az ezredik kilométeren.
Amikor odaértünk, beindítottam, nem ismertem rá. Csodálatosan egyben volt gyakorlatilag minden. Egy lefingott de szépre púderezett motort vettem novemberben, és most egy új motorral közlekedem.
@Ursache: Megkérdeztem a századost a Rendőrségen, aki kiadta a papírjaimat, meghúzta a vállait, és azt mondta "Igen Magyarországon ez mindennapos, sajnos nem tud mit tenni."
@Pete55555:
széles utat, valójában te jobban jártál igen. Elhangzott a helyszínen olyan is az úr szájából hogy: "F@szom a p@cs motorosokba, mi a f@szért kell erre járkálni." ennél a résznél tudtam hogy reménytelen tőle bármit is várni. A rendőr kiért, mondta hogy a faszi a hibás, erre: "De nem lehet hogy a motoros jött gyorsan?"
fuckme
@SymbianOS: já! köszönöm szépen.
@Dr V: Az a szerencse hogy csak egy ~harmincas tempónál történt mindez, így volt esélye a kis rf-nek.
@AllTheBest: nekem is ez volt a legnagyobb problémám. Főiskolás vagyok, 3 évet dolgoztam azért hogy meglegyen a jogsi, a felszerelés, és végül a motor. Majd... jön a kopasz és 5 másodperc alatt lehúzza az egészet a budin és még elnézést se kér. tapstaps
-
babkukta
senior tag
ez tényleg rebuild
Ügyes volt a bácsi (meg a csapata?)! Az ügyintézés meg elég nagy gáz.. ennyit várni egy sz.ros papírra. Egyébként így gondolom a Wagonr+os volt a hibás, nem? Róla tudsz vmit? Ha ennyire k.csög, remélem jól megkúrják a száját
-
Ursache
senior tag
BTW, amikor túlcsúszik az 5 munkanapon, akkor nem szabnak ki rá valamilyen bírságot?
-
vinibali
őstag
amikor láttam a kis képet, már gondoltam, hogy ismerős motot lesz. néztem a videókat is Tasi oldalán, tényleg jól rendbe rakták
-
Ursache
senior tag
Nem semmi történet. Megérte elolvasni. A motor nagyon király lett, a biztosítók meg a tahó paraszt suzukis elmehet a sunyiba. Hihetetlen, hogy valaki ennyire antipatikus legyen, felháborító
Széles utat!
-
Pete55555
addikt
Szép munka, jól döntöttél, hogy rendbe hozatod.
Engem is csaptak ár el, de talán kicsit szerencsésebb volt a dolog. A "motor": Yamaha ZR SuperJog (3YK)
Miután elütöttek, és feltápászkodtam, összeszedtem a motort, majd odamentem az " **** biztosító" feliratos kocsihoz, aki elütött, majd mondtam: "Gondolom biztosítása van"
Egyből el is ismerte a faszi, hogy ő volt a hibás, bár kicsit "kómás" voltam, meg volt 1-2 sérülésem, de nem hívtam rendőrt - mint utólag megtudtam simán megtehettem volna - de nem is bánom, lényegében rendes volt a csávó, mivel elismerte, hogy hibázott.
A kárrendezés gördülékenyen ment, a motort totálkárra vették, 75-öt kaptam, + megtarthattam a roncsot (25-re értékelték a roncsot) motorikusan, szerkezetileg semmi baja nem lett, csak a burkolatokat kellett kicserélnem, 25-ért vettem egy donor motort, és átraktam az idomokat.
Sajnos ugyanilyen szép ezüst színűt nem találtam, így fekete lett, de végül is egész jól kijöttem belőle. -
macskea
őstag
Szép meló, gratula, jól tetted, hogy megcsináltad!
-
.mf
veterán
Szépen helyre lett hozva, úgy néz ki, mint újkorában.
-
Szia!
Mint kolléga, sajnálattal olvastam a történet elejét. Pedig egy szép tavaszias januári napon szépet lehet motorozni
Örülök, h nem adtad fel és a bálna újra tündököl. -
davidsone
addikt
Undorító emberek élnek ezen az elb*szott bolygón ezt nap mint nap tapasztalom, de végül jól jöttél ki a dologból és a vas is megszépült/újult uh megérte neki az a kis reccs
-
Gyáá Tasi edisön!
-
BlackPriest
őstag
szép lett, gratula, ha nem titok, megtudhatom ki és hol csinálta? az én hasonló korú gépemre is ráférne egy kis törődés
-
Xaels
félisten
Haver Hornettel járt úgy, hogy 3-szor fektették el. A biztosító mind3-szor perkált neki és a végén még hozott is neki pénzt a motor
Bezzeg én sikerrel elkerülök mindent és vigyázok a gépre, de a motor meg megadta magát alattam és folyamatosan csak a pénzt viszi. Most is 100+ a javítás, lehet én nem leszek olyan kitartó mint te és cserélek inkább. Múltkor ont azt beszéltem a szerelőmmel, hogyha tudok kicsit spórolni akkor én is szépen újrafényezem apránként és rendbe rakom. Most gyakorlatilag megint 0-ra vágott.
(#11) AllTheBest sajnos dolgozó, családos emberként sem könnyű feladat. Az én álommotoromért még 15éves állapotukban is elkérnek millió fölött. Pedig egy közkedvelt sokat látott típus és még csak nem is olyan "nagyszám"...
-
AllTheBest
őstag
Legszívesebben én is egy drz-t vagy egy xt660-at látnék a garázsban, de még sajnos nem tartok ott
Diákként nehéz saját erőből előteremteni azt a laza 7-800 ezer ft-ot amit elkérnek a jobb állapotúakért
Szóval én még jelenleg kismotorral poroszkálok, de jövő héten kezdem az a2-t és ha minden jól megy akkor nyár év végén kezdésnek veszek egy gs500-at -
wolfnet
tag
Köszi, szerencse hogy helyre lehetett hozni, de ez egy kapcsolat. Habár nem az én hibámból tört össze szegény, de felelős vagyok érte, és most úgymond le lett nullázva a kapcsolat. Most már vigyázhatok rá. Sajnos az előző tulajdonosok nem nagyon adták meg neki amit kellett volna.
@AllTheBest: igen, nagyon szeretem az sm-eket is, élmény motorok a javából, viszont távolságokat motorozok és arra ez a szoftos sport-túra alkalmasabb. Az erő országútra bőven elég, a fogyi meg még ésszerű. Ha gazdag lennék a garázsba tennék egy drz-400-at is, mert néha-néha nagyon jó lenne vele ökörködni.
-
big-J
őstag
Suzuki hétvégi kalapos kisautó sofőrök kitesznek magukért... és mit ad, tényleg hétvége volt.. életveszélyes legtöbbje.
A legjobb, amikor csak azért dudálnak mert füles van a fülemben miközben teljesen szabályosan átmegyek a zebrán. -
-
Xaels
félisten
Sok szerencsét és rengeteg jó élményt hozzon. Valamint becsülöm, hogy nem hagytad, hogy a motor a szemétben végezze és teljesen korrektül rendberakattad.
-
wolfnet
tag
válasz
AllTheBest #3 üzenetére
@AllTheBest: ráfizetős volt a manőver, de nem annyira nagyon vészesen. Sajnos a biztosító olyan 85%-t állt a történetből. Ez az általános tapasztalat amúgy a biztosítók irányából.
Köszi
-
Lomha 8V
addikt
Imádom a röfit, örülök, hogy megmentetted.
-
Nagyon szépen és igényesen lett rendbe téve, megfogtad az isten lábát avval a szerelővel. Innentől sok balesetmentes kilómétert kívánok!
-
AllTheBest
őstag
Szép lett a végeredmény
Sok balesetmentes km-et vele
A biztosítótól kapott pénzből kijött a rendbehozatal, vagy neked is kellett ráfizetni?
-
Jimmy66
senior tag
Én is Gratulálok! Millió balesetmentes kilómétert...
-
Daffchy
őstag
Gratulálok a munkához! Használd egészséggel!
Új hozzászólás Aktív témák
- új iPhone Air 256GB space black asztrofekete független Apple 1 év garancia
- Apple Watch Series 9 45mm GPS
- újszerű iPhone 16 Pro 128GB black titanium fekete titán független Apple 2 év garancia
- Intel NUC 5CPYB mini pc eladó
- újszerű iPhone 15 Pro 128GB natural titanium natúr titán független Apple ajándék tok
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3395, 94% Akkumulátor
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14400F 32/64GB RAM RX 9060 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Lenovo Thinkpad T14 Gen 5 üzleti - Ultra 7 165U 16GB DDR5 512GB SSD Intel Graphics WIN11
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2955
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest