Új hozzászólás Aktív témák

  • mave13

    őstag

    Ennyit tud a szenzor, meg az optika.
    A fényérték az nem lineálisan változik. Az f/1,5 az sokkal több fényt enged be, mint az f/2,4. Most pontosan nem fogom megmondani az arányszámot, de nem lineáris a különbség.

    "A szabványos rekesz számértékek a következők:
    1; 1,4; 2; 2,8; 4; 5,6; 8; 11; 16; 22; 32; 64

    A következő érték mindig 1,4-szerese az előzőnek, és így rekesznyílás felülete is feleződik, és a vetített kép fényessége is feleakkora lesz. A kisebb számértékhez nagyobb átmérőjű nyílás, és ezáltal nagyobb fényerejű vetített kép tartozik. A kisebb szám nagyobb fényerőt jelent. Ahogy haladunk jobbra a fenti felsorolásban, a következő érték beállításával kapott vetített kép fényereje mindig fele az előző értékkel kapottnak."

    Aki egy kicsit jobban el akar mélyedni a témában: LINK, LINK

    Ezek a kicsi CMOS szenzorok sajna ennyit tudnak. És ezen szoftveresen is csak annyit lehet javítani, hogy alacsonybb ISO, hosszabb záridő kihasználása, ha már egyszer van optikai stabi, azt használja ki a telefon.
    Mint korábban írtam a Panasonic Fz-150 gép ISO 200 felett felejtős. Pedig, abban nagyobb szenzor van, mint ezekben.

    Amíg van fény, és az ISO 100 alatt marad, álleejtős képeket tud a rendszer, afelett háááát...
    De ez nem mobilfüggő. A P30 pro, vagy a Mate 20 pro is kűzd ezzel.
    Ez az összed bridge gép betegsége is amikben 1/2,3-as szenzor van. Sőt, szmély szerint a micro 4/3-os rendszereket sem tartom sokra, mondjuk sokat fejlődtek a legutóbbi találkozásunk óta. Amikor a Panasonic kidobta az Fz-1000-et 1"-os szenzorral a bridge kategóriában, brutálisan javult a képminőség (nagyobb szenzor, nagyobb fényérzékelő egység, ami egységnyi idő alatt több beeső fotont tud érzékelni). Persze ehhez az optika mérete is növekedett, mert a kisebb szenzorhoz alkalmazott lencserendszer nem volt alkalmas a nagyobb érzékelő átfogására. Így az egész gép nagyobb. Mobilban a vastagságot kéne növelni, az meg mostanában nem divat.

    Ebből a szempontból ez a két féle apertura a Samsungnál kapufa, ha nem tudja jól használni a szoftver. Mert ahol lehetne f/1,5, ott azt kéne nyomnia kicsit hosszabb záridő mellett is. Azért van az optikai stabi, hogy ezt kompenzálja, és meg lehessen tartani a gépet bemozdulás mentesen magasabb záridő mellett is.
    Ezért jobbak a Note 8 képei, mert az fix f/1,7-et használ, tehát több fény esik a szenzorra, így alacsonyabb ISO használata lehetséges, és ezért volt minőségi esés a Note 9 esetében is, mert ott jött be ez a kétféle apertúra egy kamerában téma.

    Persze manuálisan ez mind kompenzálható, csak az már nem a shot and go kategória...

Új hozzászólás Aktív témák