Új hozzászólás Aktív témák
-
may15
csendes tag
Sziasztok!
Ha leszedtem a spotify premiumot, de nem a google play-ről, akkor az mennyire tud működni rendesen? -
bigsi
csendes tag
A GPM-nál, ha a keresőt megnyitod, legfelül "A most hallható szám azonosítása" van - mely kb olyan mint a Shazam. Továbbá, a GPM-kal tudsz venni albumokat, ugyanúgy, mintha egy sima appot vennél. Én megvettem egy DM albumot, amit a weben bejelentkezve le is töltöttem (zippel tömörített mp3-ak egyébként). Telefonnal is letölthető persze, csak ez megmarad a telefonon mégha az előfizetésed meg is szűnik.
-
Nem kell aggódni. A Painkiller 32 000 000+
A másik Painkiller 14 409 833Jobban aggaszt hogy még "Ezt egy életen át kell játszani" sincs fent Spotin hevesivel.
-
Cifu
félisten
Azért a per pillanat talán legjobban futó fesztivál-zenekarra azt írni, hogy "random zenekar", azért picit erős.
Csak nézz rá a Youtube csatornájukra. Az átlag számaik is egymilliós nézettség felett vannak, a jobbak 10 millió felett, sőt, a Hello Lányok már 25 millió felett van. Ákos például sehol sincs ehhez, ami azért durva dolog...
-
vicze
félisten
válasz
Foglalt név #109 üzenetére
Random magyar előadó, akinek nincs nagy kiadóval szerződése.
"Most így működik, máskor máshogy működött, jó eséllyel a jövőben is máshogy fog."
Hát kb. a 50-es(lehet korábban) évek óta így működik a zeneipar ezért is ipar, amennyire tudom, lehet hogy változni fog, de azt mi már nem fogjuk megélni. (bár szeretném) Szóval lehet hogy úgy gondolod, hogy változnak a dolgok, valójában csak az adathordozó változik folyamatosan, ami mögötte van, az nem nagyon. Még az "átkosban" se volt ez máshogy, 1 kiadó aki megmondta, hogy ki mit játszhat, annyi hogy ott politikai volt a kiválasztás alapja, most pénzügyi.Igen lehet hogy szürreális, de igazából elég egyszerű gazdasági folyamatok, csak nem kicsiben hanem jó nagyban kell gondolkodni hozzá.
Én nagyon nagyon kívül vagyok, csak egy olyan téma amit meg kellett értenem nekem is, mert érdekelt hogyan működnek és miért történek bizonyos dolgok.
-
Foglalt név
addikt
Nem tudom ki hozta fel először ezt a Halott Pénz dolgot, de most már meg fogom hallgatni valami zenéjét, annyit hallottam róla
Azt hiszem a legnagyobb probléma, hogy teljesen más síkon kommunikálunk el egymás mellett. Szerintem az általatok taglalt ipar működését semmilyen természeti törvény, isteni kinyilatkoztatás nem írja elő. Most így működik, máskor máshogy működött, jó eséllyel a jövőben is máshogy fog.
Csak ezt az utolsó hozzászólásod is teljesen szürreális számomra, józan ésszel, nem szakmabeliként, aki már belefásult, hogy így mennek a dolgok.
Az első bekezdés, egy sima fegyverkezési verseny kombinációja a védelmi pénzzel. Ha nem állsz be egy masszív tőkés cég alá, akkor esélyed sincs. Ez lehet, hogy igaz, de talán pont azért, mert ezek a tőkés cégek léteznek. Tudom, tudom így teremtették a világot
Hogy milyen emberi ésszel felfoghatatlan vagyonról van szó, az a második bekezdésedből látszik. Piacnyerés, bla-bla, ettől függetlenül valaki(k) vidáman dobták ki Debrecen város teljes költségvetésnek közel másfélszeresét az ablakon. Amíg ez egy cella az Excelben/SAP-ben, addig lehet róla úgy nyilatkozni, mintha ez a világ legtermészetesebb dolga lenne, de ezzel csak az látszik, hogy mennyire eltávolodunk a valóságtól.
Sajnálom, ha egyeseknek szúrja a szemét, de szerintem éppen olyan korban élünk, ahol rövid idő alatt sok minden változik, így jól látható, hogy mi formáljuk a saját társadalmunkat, annak értékrendjét és folyamatait. Talán túlságosan megragadt bennem annak idején, hogy " vétkesek közt cinkos aki néma".
Leírtam a véleményem a saját nézőpontomból, ami laikus. Ha van igényetek erre visszajelzésre jó, ha nem, akkor engedjétek el. Ti belülről máshogy látjátok, élhetőnek, kialakultnak, működőnek, az átlagmagyart kielégíti a youtube, ahogy Cifu is írta, tehát minden a legnagyobb rendben. Ebbe talán belefér, hogy én itt puffogok egy picit. Ha nem, akkor szóljatok! -
csongi
veterán
Koszi a tesztet, erdemes volt atolvasni.
"Miután Google felhasználónkat használva"
Kicsit nyaka tekert igy, szerintem.
Google fiokunkat....
igy nem lenne jobb? -
Cifu
félisten
Meg is válaszoltál mindent.
A Spoti célja, hogy ők legyenek a legnagyobbak, vagyis ha valaki elgondolkozik azon, hogy na, én most a digitális zenei értékesítésbe akarok fektetni, akkor ne is merülhessen fel más. Kibe fektetnél? Tidal? Deezer? Mindegyik csúszik le a piaci részesedést tekintve.
A tulajdonosok célja pedig szerintem pont valami olyasmi, amit felvázoltál. Piacvezetők lesznek, majd várják a vásárlókat, akik kibélelik őket pár milliárddal. Lásd még Youtube...
Egyébként én még a Microsoft-ot, esetleg a Sony-t is el tudom képzelni potenciális tulajdonosnak.
-
vicze
félisten
Jó de ha a Spoti nem tudja gazdaságos alapokra fektetni az egészet akkor, hosszútávon bedől a fenébe, már most is kezdi felépíteni az adósságokat(ha jól tudom voltak csúszások a kifizetéssel), kisebb kiadók felé, a tőzsdei tőke injekció +2évet adna a jelenlegi "burn rate" mellett. IPO-nak amúgy csak nyereség mellett lenne értelme, mivel ez nem egy Tesla hogy veszteség mellett is megvan a bizalom benne. Amúgy nem csak a befektetői pénzből van fenntartva, hanem kölcsönökből, ami jelenleg 1,5 milliárd, ez az adósságuk jelenleg, és ez év végére 2 fölé mehet elég könnyen. Jelenleg az IPO jó esetben ~3 milliárdot hozna, és a maradék 1 milliárd ki tudja meddig elég, vagy nem fizetik ki a kölcsönt és addig húzzák ameddig csak lehet.
A növekedés meg kb. fenntartatlan ilyen tempó mellett, és inkább csak a veszteségeket növeli, míg el nem éri azt a kritikus tömeget, hogy a sokat hallgatók eltartsák a keveset hallgatókat, pont mint egy biztosítási rendszerben. Kérdés az hogy létezik-e ez a tömeg, és hogy a Sopti az IPO vagy a csőd előtt éri-e el?Megvenni meg csak olyan tudja, aki finanszírozni is tudja a veszteséget, vagy teljes átalakítás user vesztés stb. Egyetlen potenciális felvásárlónak a FB-t tudom elképezni, ők könnyen tudnák finanszírozni a veszteséget, amíg át nem alakítják nyereségessé. Mindenki másnak már van platformja, nekik max. a userek kellenének.
-
Cifu
félisten
Hiába lenne jó a Google Music, ugyan az a gond vele, mint a Tidalal, csak némileg pepitában. Amíg nem ér el komoly piaci részesedést, magyarul a felhasználók nem kezdenek el rá áttérni, addig tök mindegy, mert az egyszeri zenefogyasztó nem fog párhuzamosan Spoti, iTunes, Google Music, Tidal és maréknyi más szereplő szoftverét használni. Erről szól kb. a cikk is, ami alatt kommentelünk.
A felhasználó kiválaszt egyet, ami tetszik neki, megvannak rajta a zenék, amiket keres, és ennyi, onnantól azt fogja használni. Sokszor a rendesen ki sem próbálja a többit. A Spoti meg erre épít. Hiába, a kereskedelemben a marketing az isten. A Spoti pedig jól tolja ezt a szekeret...
Sajnos én nagyon úgy látom, hogy nem lesz mese, a Spoti jött, látott és győzött. Ha ne adj isten nem jönne be a tőzsdére vitel, akkor is akkora szereplő, hogy valaki tuti megvásárolja. Szóval ha csak nem történik valami csoda (a Spoti nem követ el ordas nagy hibát, vagy mondjuk a Tidal vagy a Google Music nem kezd el izomból a marketingre és a PR-re ráfeküdni), akkor itt a digitális zenei értékesítés hamarosan a Spotiról fog szólni, csaknem egyedül...
-
vicze
félisten
Igen tudom az arányokat kb., és hogy GM-ből marginális a bevétele lenne egy előadónak, csak a lehetőséget mondom, hogy van "nagy" aki máshogy csinálja, értelmesen. Azt is tudom, hogy a legtöbb előadó számára ez lehetetlen lenne, a kiadói struktúra miatt.
Világszinten minimálisan jobb a helyzet, de Google a Music marketingjére nem költ semmit sajnos, még mindig a Youtube Red-del szenvednek, meg hogyan legyen belőle pénz... Kellenének a szolgáltatói megállapodások is nagyon, de ott a Sopotify meg exkluzivitással kiszorított mindenki mást.Sopotify marketing marketing marketing. Ahogy írod, minden 1 lapra tesznek fel és vagy beledöglenek magával rántva az egész piacot, vagy sikerül valahogy túlélni... Kíváncsi vagyok mi lesz velük, azért a piac többi része egy fokkal egészségesebb.
-
Cifu
félisten
válasz
nyisziati #99 üzenetére
Befektetők pénzelik, illetve most akarják a tőzsdére vinni a céget, azért pumpálják fel a felhasználói számokat, ahogy csak tudják (egy eurós prémium és társai). Gyakorlatilag kamikaze módra törnek előre, eltaposva a többi szereplőt, meghódítva a digitális zeneértékesítést. Amire kettőt pislogunk, a Spoti a digitális zeneértékesítés egyeduralkodója lesz, már most is megkerülhetetlen....
-
Cifu
félisten
Yepp, csak éppen a Google Music részesedése pl. a mi digitális eladásainkban cirka 2,5%. A Tidal ~0,7%, a Deezer 5%, az Apple Music / iTunes ~14%, Spotify meg 30%. A maradék szinte kizárólag a Youtube.
Ezek márciusi értékesítési számok (én is most meglepődve látom amúgy, mert arányosan a Spoti nagyon megugrott, a Youtube meg visszaesett).Ebből le lehet szűrni, hogy a hazai zenefogyasztók mit használnak, és hogy a Google Music mennyire kis szereplő a piacon...
-
vicze
félisten
Amúgy Google Music esetében azért a kiadás az Artists Hub-on keresztül elég egyszerű és viszonylagosan olcsó is($25). Apple esetében már vannak buktatók, külön szerződés kell minden előadónak, meg "Apple-approved encoding house", akkor meg már inkább aggregátorhoz mész, ez az elrettentés az egyéni előadóknak. Spotify/Deezer-en meg kötelező egy aggregátor.
-
Cifu
félisten
válasz
Foglalt név #93 üzenetére
Továbbra se látsz rá a legkisebb szinten se a zeneiparra, de ettől függetlenül ki akarod találni, hogy is kellene működjön....
vagy inkább
A kiadó nem csak sápot szed, de foglalkozik is az előadóval, intézi a járulékos dolgokat. Mond neked az valamit, hogy mi az az ISRC? Tudod hogy kinek kell egy kész, megjelenés előtt álló zenei művet lejelenteni és hogyan? Megnyugtatlak, a legtöbb kezdő zenész sem tudja, sőt, akad olyan, aki ma sem tudja. Ezeket is végzik a kiadók, ha van rá érdeklődő, intézik a licensz jogosításokat, értékesítéseket, reklámozzák a rádióknak, TV csatornáknak a saját (tehát az általuk képviselt zenészek) zenéit, stb.
Persze, sokan vannak, akik saját maguk csinálják ezt, de általában annyi a különbség, hogy a saját cégükön belül vannak azok az emberek, akik amúgy a kiadónál végzik ugyanezt (ilyen a Halott Pénz is egyébként).
A Youtube, Google Spotify, stb. is egy szolgáltató. Kiadók is próbáltok / csináltak is saját platformot, ha tudtak, de például a Sony is feladta félig-meddig a "saját" Playstation Music-ot, és inkább lepacsizott a Spotify-al. Ez bizonyos szintig a kiadók fafejűsége volt, nagyon hosszú idő volt, amire ráébredtek, hogy a digitális értékesítés nem az ördögtől származik, és hogy nem csak a "hagyományos" értékesítési lehetőségek opciók. Közben a szolgáltatók (iTunes és társai) megjelentek, és a kiadók szembesültek vele, hogy egyszerűbb felülni erre a vontra, mint harcolni és konkurenst állítani.
Az már csak hab a tortán, hogy egy Spotify-on nem fog tudni egy magányos kis zenész/zenekar csak úgy megjelenni, mert nem akar a Spotiy, iTunes, stb. se minden egyes zenésszel külön-külön foglalkozni. Ehhez aggregátor cégekre lesz szükség, akik leszerződnek a szolgáltatókkal, és megcsinálják azokat a szükséges feltöltési formákat, amiket a szolgáltató előír. Így alakult ki a piac...
-
vicze
félisten
válasz
Foglalt név #93 üzenetére
Aha... És milyen platformon népszerűsítené magát az előadó? Ki fizeti a stúdió költséget, marketing és reklám költséget? Ők maguk? Persze... A kiadó belerak nem kevés tőkét abba, hogy egy előadót felfuttasson, ami vagy sikerül vagy nem. Sokkal több a nem sikerült projekt, mint a sikerese és a sikeresből kell finanszírozni a sikertelent. Vagy megérted, hogy a kultúrhazasas haknizás, és a világsiker között egy kiadó a különbség, vagy tolod tovább a hülyeséget.
Youtube, Google Music, Spotify, mind veszteséges, egyedül a Spotify utolsó negyedéves vesztesége 300millió EUR volt. Google lassan 5éve próbálkozik azzal, hogy a legkisebb profitot is kipréselje a Youtube-ből, és eddig nem sikerült.
"ráadásul az én szememben a legkevesebb értéket képviseli"
Az egy dolog hogy te mit képzelsz/mit szeretnél, a valóság egy csöppet más. Legnagyobb probléma, hogy azt hiszed, hogy a zenész csak kiáll zenél és híres lesz, csak úgy a semmiből... Vagy pénz kell hozzá, vagy sok sok év kemény munkája.Csak példának okáért Halott Pénz saját kiadóval rendelkezik, így az online megvett tartalomból kapja a lehető legnagyobb százalékot, mivel minden más médium esetében, sokkal több közvetítő közeg van.
És itt halkan megjegyzem, hogy egy kis előadó saját maga tudjon kiadni, az pont a Youtbe-nak, az internetnek a streamingnek köszönhető, és ezt a irányt pont a streaming támogatásával segíted. Az zeneipar hál ég elkezdet megváltozni, és ez 100%-ban a streamingnek köszönhető. Tehát az általad kedvelt előadót pont úgy támogatod a legkevésbé, ha nem az említett platformokat használod. -
<Lacy85>
addikt
válasz
Foglalt név #87 üzenetére
Nem értem, mi a gond ezzel. Nem kell külön szarakodni a vásárlással, letöltéssel, esetleg konvertálással, majd telóra másolgatással. Elindítod, aztán hallgatod.
Mellesleg rengeteg olyan tartalom is fent van, ami meg sem jelenik megvásárolható formátumban. Pl. a heti rendszerességgel futó "rádió" műsorok, amiket hallgatok (State of Trance, Electric for Life, Wake Your Mind Radio Show, stb.).
Mi a francnak keresgessem, töltögessem, másolgassam állandóan, amikor havi 1500Ft-ért ott van minden.
Meg ugye appon belül is le tudod tölteni, ha esetleg nincs nagy adatkereted. otthon wifivel leszeded, aztán hallgatod offline.Spotinál meg ráadásul baromi jól meg van oldva a kliens. Van telefonra, pc-re, android tv-re, konzolra, stb.
Laptopon elindítom a zenét, és egy kattintással át is toltam a tv-re, vagy konzolra. Telefonról detto. Az összes létező eszközről tudod real time váltogatni a zenéket.Meg még sorolhatnám az előnyöket. Mindezt kb. egy doboz cigi áráért.
-
Foglalt név
addikt
A kiadó, az iTunes de még a Google sem halt éhen az utóbbi 15 évben. Naivan feltételeztem, hogy amennyiben őket kihagynánk az egyenletből, mindenki jobban járna, hiszen folyton megy a sírás, hogy mennyi sápot levesz pl. a Youtube. Azt feltételeztem, hogy ez egy valós probléma(a bevétel aránytalan elosztása a 20-30 szereplő közt egy javára, aki ráadásul az én szememben a legkevesebb értéket képviseli) és nem csak a szokásos nyavalygás. Leírtátok, hogy nem, mert a zenészek/emberek hülyék/kényelmesek. Megértettem, nem fogok szélmalomharcot vívni.
-
vicze
félisten
Én nagyon nem értem, hogy mi a jó fenét óhajt. Azt hogy minden zenész saját maga 1 platformon ossza meg a zenéit és ezt a platformot ingyen adná nekik valaki, hogy minden pénzt az előadó kapjon?
Mondjunk nyilván nincs tisztában azzal, hogy egy db zeneszám után akár 20-30 vagy több felé oszlik az a bevétel. Az előadók továbbra is a koncertezésből élnek meg, az eladott zenéből utóbbi 15évben éhenhalt volna mind, az a kiadók bevétele elsősorban, ezt írtad is csak finomabban, de a valóság kb. ez sajnos nem sajnos.
-
Cifu
félisten
válasz
Foglalt név #87 üzenetére
Megbocsáss, de ahogy Schawo is rámutatott, itt nem mindenki más helikopter, hanem neked van egy olyan elvárásod, amit senki sem fog kielégíteni. Nem csak a Halott Pénz, de az általam ismert zenészek elsöprő többsége sem fog az általad felvázolt lehetőségre építeni.
Tudod ki csinált ilyesmit? A Nine Inch Nails frontembere, Trent Reznor anno 2010-ben a How to Destroy Angles projektjének debütáló albumánál. A honlapjukról a sima mp3 verziót ingyenesen le lehetett szedni, a magasabb bitrátás verziót pedig 2$-os árért lehetett elérni. Aztán leszerződött a Columbia kiadóval a következő lemezére, és a korábbi opciót gyorsan eliminálták.
De Trent Reznort kb. senki sem hívná átlagos zenésznek.
A Halott Pénz oldalára ránéztem, ott van még mindig öt különféle opció, hogy digitálisan megszerezd a zenéjüket. Van iTunes/Apple music az Apple-fanoknak, van Spotify a geekeknek, de van Deezer és Google is. Elnézést, de ha ezek közül egyik sem felel meg neked akkor a hiba nem bennük van, hanem benned...
-
válasz
Foglalt név #87 üzenetére
Szóval számomra ez stream a legnagyobb zenebuzikon és a matekból bukottakon kívül egyedül az első bekezdésben is említett kényelmeseknek lehet buli. Ahogy nézem annyira bőségben élünk, hogy kb. a népesség 90% ebbe a csoportba tartozik.
Az aláhúzott rész a lényeg. A kényelem mindig sokkal többet ér, mint párszáz forint havonta.
-
nyisziati
veterán
válasz
Foglalt név #87 üzenetére
Meg a szolgáltatóknak is jó biznisz. Meg tudja tartani az ügyfeleit ezáltal. Én pl. már féláron kapom a Deezert.
-
Foglalt név
addikt
Zanzásítva egyben válaszolnék mindenkinek.
Cifu megfejtette a dolgot, úgy szeretnék megint valakinek jót, hogy ő nem is szeretné. Ha T. Zenésznek megér annyit a kényelme, hogy nincs lehetőség direkt vásárlásra nála én is csak fejet hajtani tudok. Furának érzem, hogy míg lemezt nyomni van érkezésük, az egyszerűbbnek tűnő digitális terjesztésbe már nem invesztálnak(jellemző, hogy a lemezt meg tudom venni a weboldalon, miképp trikót, kitűzőt, stb.-t, viszont nincs egy mp3/Flac opció). Ezért is nem forszíroztam eddig a Google Music, iTunes és hasonlókon keresztüli vásárlást, mert nem az Alphabetet szeretném pumpálni pénzzel.
A Spotify és társai offline megoldása pedig számomra egyáltalán nem megérős, mert a fizetős modellnél egyszerűen nem jön ki a matek. Országfüggően évi 5-10 albumnyi új hallgatott zenének kéne összejönnie(ennek a negyed is már erős év nálam), ahhoz hogy egyáltalán pariban legyen a zenevásárlással. Ehhez persze az kéne, hogy amikor már nem fizetek elő pl. 2 év múlva, a serpenyő másik oldalán lévő vásárlós valóságban összetörjem az addig felhalmozott 20 CD-m, hiszen ezekhez utáni is hozzáférnék. Szóval számomra ez stream a legnagyobb zenebuzikon és a matekból bukottakon kívül egyedül az első bekezdésben is említett kényelmeseknek lehet buli. Ahogy nézem annyira bőségben élünk, hogy kb. a népesség 90% ebbe a csoportba tartozik. -
vicze
félisten
válasz
Foglalt név #79 üzenetére
Most ha figyelembe veszem a leírt igényedet, akkor pl. Google Music-kel mi a gond a szempontodból?
Te példádat vegyem alapul, fogod Google Music-ba bepötyögnöd, hogy Halott pénz és láss csodát megvehetsz bármit számonként 1-esével, vagy teljes albumot, és letöltheted DRM mentes 320-as MP3-ban! Szerintem ez pontosan az amit te szeretnél... Vagy mit nem látok?
Pont hogy egyesíti a Google Music a stream és a iTunes előnyeit, és még hozzá is ad + lehetőségeket.
Magában a Google Music vásárlós részében még nem nagyon találkoztam olyannal ami nincs fent.Extra lehetőség: 50 ezer számot teljesen ingyen feltölthetsz(tételezzük fel, hogy legálisan birtoklod őket), ezeket az alakozásból Android és iOS alkalmazásban offline tárolhatod, egyetlen hátrány, hogy PC klienssel csak feltölteni tudsz. Nincs semmilyen hálózati erőforrás igény.
De gyakorlatilag bárhol hallgathatod egy webböngészőből. -
vicze
félisten
Tidal-al még azért van egy olyan apró technikai probléma kiadói szempontból, hogy DRM mentes a FLAC teljesen, és így nem éppen kívánatos dolgokat lehet csinálni. (csak developer mód és ADB kell, amivel minden offline tárolt dolgot már csak másolni kell.) Ugyanez van mindenkinél aki offline-ba enged FLAC-et tárolni. És ez a FLAC technikai korlátozása, egyszerűen direkt így lett tervezve.
Ugye a kiadók ezt nem feltétlen szeretik, ha a zenék csak úgy másolgathatóak szabadon. -
Juhaszatti
addikt
válasz
Foglalt név #79 üzenetére
Spotifyon és a többi stream szolgáltatónál is le lehet tölteni a számokat egytől egyig, aztán offline módra állítva már semmi adatforgalmat nem generál.
Én is így használom, több 100 letöltött számom van már Spotifyon amit internet nélkül is bármikor hallgathatok.
Persze ha ezeken a platformokon nincsenek fent az általad preferált előadók vagy dalok, az már más kérdés. Szerencsére ilyen nálam nagyon ritkán fordul elő. -
Cifu
félisten
válasz
Foglalt név #79 üzenetére
Csakhogy ez annyira nem egyszerű. Ha te árulsz valamit, akár csak letölthető mp3-at, akkor a pénzügyi szempontokat is figyelembe kell venni, itthon például webes fizetés megoldása, számlázás, stb.
A zenészek ezt pedig utálják, ők azt szeretnék, hogy csinálják a jó zenéket, aztán megkapják a pénzt. Sok esetben a kettő közötti rész (vagyis hogy lesz eladva a zene, miként lesz belőle pénz és hogy kerül az hozzájuk) egyáltalán nem érdekli őket, nem is értik, nem is akarják megérteni. Értsd: volt rá nem egy példa az én praxisomban is (pedig nem régóta vagyok az iparban), hogy T. művész úgy gondolta, hogy mi csak úgy átutaljuk neki a bevételből a részét, és kész. Hogy neki erről számlát kéne kiállítania? Miért? Vagy hogy miért kéne szerződést csinálni? Ne adj isten a kész szerződést aláírni?
Már megbocsáss, de legalább ennyire naiv az az elvárásod, hogy te felmész egy zenész honlapjára, PayPal-al vagy bankkártyával fizetsz a számodra érdekes új albumjáért vagy számaiért, és letöltöd azokat. Amatőr zenészek próbálkoztak vele még az első időkben, amikor az iTunes mellett nem volt alternatíva, de aztán ők is rájöttek, hogy ez nem életképes megoldás. Túl sok macera (vagy kell valaki, aki megcsinálja nekik ezt és üzemelteti az oldalt, vagy a saját idejükből kell rááldozni, és arányaiban nem kifizetődő), túl kevés a befolyó pénz, foglalkozni kellene a reklámmal, stb.
Ezért fordul egyre inkább mindenki a különféle platformok felé, lásd iTunes, Tidal. Deezer, Spotify, stb.
-
Foglalt név
addikt
Köszönöm az informatív választ!
Ami engem nem átlag fogyasztóként zavar, hogy nem látom a számomra élhető alternatívát. Széles körből, de viszonylag kevés számot hallgatok, változó környezetben. A stream számomra így pazarlás, mert folyamatos hálózati erőforrás igénye van, miközben a tárigényem kicsi. Az ajánlórendszerek AI ide vagy oda nem értenek még sajnos, így ez sem add semmi pluszt számomra. Koncertre a távolság miatt nem járok, viszont annak a pár előadónak, akit tehetségesnek gondolok szívesen fizetnék, de nem számomra használhatatlan saját logós portékáért vagy fizikai adathordozóért, ami lejátszó nélkül mit sem ér.
Ergo amit nem találok/hiányolok az egy-egy saját webshop, ahol le tudom tölteni a számokat/albumokat. Nem szeretnék DRM-el, iTunes telepítéssel bajlódni, hanem bepötyögni, hogy halottpenz.hu, letöltés menüpont, köszönömszépen.
Tudom vén hülye vagyok, a tömegből van annyi pénz, hogy senki nem fog vesződni az én baromságaimmal azokért a pár ezer forintokért. -
válasz
Foglalt név #76 üzenetére
Ne haragudj, de az idézőjelek között leírtam a lényeget kicsit följebb. Ez évszázados tény, és az internet sem segít ezen.
-
Cifu
félisten
válasz
Foglalt név #76 üzenetére
Szereplők vannak, és a hazai piac is megmutatta, hogy nem csak "fentről" (kiadó által megtámogatva) lehet elérni valamint (mint a Wellhello), hanem "lentről", vagyis csak lelkesedésből, egy jó zenét összerakva, Youtubera feltöltve, saját maga promotálva (lásd Halott Pénz).
Viszont azt is látni kell, hogy amíg az 1980-as és 90-es években pusztán a zenekiadásból meg lehetett élni (vagyis fellépések nélkül), a 2000-es évek után az az időszak letűnt. A nélkül, hogy konkrét számokat írnék le, azt azért leírhatom, hogy a spektrum bármelyik szintjén is van a zenész, egyetlen saját szintjén lévő fellépés hoz annyi pénzt számára, mint amennyit 2-3 hónapnyi zeneeladás (ami itthon amúgy is bő 2/3-ad részben a Youtube-ból folyik be, a maradékon osztozik a Spoti, iTunes egyenlő arányban és a maradék (Xbox Music-tól kezdve a Deezerig) már csak a csonton rágódnak).
Ez pedig világviszonylatban is így van, még egy Madonna is tippre annyit kaszálhat egy teltházas koncertjén, mint amennyit az összes digitális és fizikai értékesítésből egy-két hónap alatt (ami persze hétköznapi szemmel nézve is hatalmas összeg, csak hát az arányok...). Nem véletlen, hogy újra ekkora divat lett a koncertezés, és régi előadók is nekiálltak koncertezni sok-sok év után. Egyszerűen azért, mert abból jobban lehet pénzt keresni.
A digitális zeneértékesítés sem veszett balta feje, csak éppen a zeneipar elkényelmesedett kicsit a 80-as és 90-es években. Mostanra szerencsére belátták, hogy az internet és a digitális zeneértékesítés nem rossz dolog, és ebből próbálnak pénzt csinálni. Viszont még mindig megy az útkeresés, hogyan is kéne ezt jól csinálni....
-
Foglalt név
addikt
Teljesen igazad van, nem teszem ki magam ilyen stressznek
Talán éppen ezért lehet érdekes a nézőpontom, hiszen a külső és a belső szemlélő, máshogy látja a dolgokat esetenként (legalábbis Einstein szerint).
Az elméletemben, az általad hozott példa irreleváns, mert a zeneszerző/szövegíró is a termelő halmaz része. Az elvetemült piacos példában akkora anomáliát okoz, hogy továbbra is 20Ft a krumpli kilója mindenkinél, de kivételt képezhet Józsi, aki a lángos mellett rósejbnit is árul, fenntartva ezzel az árusok energiaegyensúlyát is.
Nem szeretném elvenni a kenyereteket, de történelmileg elérkezettnek érezném az időt bizonyos racionalizálásokra a kereskedő réteg tekintetében. A XX. század technikai fejlődése végképp indokolatlanná tette a közvetítő réteg magas járulékát, mert már nem minden harmadik hajó legénysége él túl egy indiai fűszerszállítást. Az internet nyújtotta lehetőségek pedig elérhetővé teszik a szinte globális közvetlen termelő-fogyasztó interakciót.
Persze nem látom a számokat, mint ti, más zsebében pedig nem turkálunk, de érzésre pár Madonna szintű karaktert leszámítva, nem a zenészek/zeneszerzők akik az igazi nyertesei ennek az eddig zsugorodó piacnak, ahol a lejtmenet ellenére azért még dolgoznak páran, sőt új szereplők is vannak, a fejvesztve menekülés helyett. -
Shatter98
tag
En ugyan even ota soundcloudot hasznaltam(hasznalok) de pont most terveztem platform cserelni (nem sorolnam hosszasan miert) szoval pont kapora jott a cikk
ugy tunik nekem inkabb Spotify lesz ebbol
-
Lenry
félisten
GPM-et nem próbáltam, hangminőségre süket vagyok, de amióta van prémium Spotify előfizetésem, azóta lassan a havi 7GB-s mobilnet is kevés kezd lenni
-
nyisziati
veterán
válasz
tothjozsi96 #69 üzenetére
Á.
Tehát ez csak PC-n érhető el, mobilon nem. Köszi. -
-
nyisziati
veterán
válasz
tothjozsi96 #15 üzenetére
Deezernél leírhatná már valaki, hogy kell MP3-at feltölteni, mert nekem eddig nem sikerült.
-
Cifu
félisten
válasz
Foglalt név #61 üzenetére
Megbocsáss, de tippre te nagyon nem vagy tisztában a zeneiparral és a jogdíjakkal.
Kezdjük például ott, hogy az elméletedben ki van hagyva a zeneszerző / szövegíró jogdíja. Ugyebár ha XY előadó úgy dönt, hogy ő mondjuk a Knight Rider főcímzenéjének alapjára akar felénekelni valamit (egy időben folyton ez ment
), akkor a zeneszerzőknek, Stu Philipsnek és Glen A. Larson-nak kell ezért tejelni (jogosítani). Ez megállapodás kérdése, lehet fix összeg, lehet royalty százalék, stb.
A másik fele viszont az, hogy ha ezt mondjuk rádiók játsszák le, vagy fizikai hanghordozón kerül kiadásra, akkor pl. az Artisjus-nak az ebből befolyt pénzekből nekik is kell juttatni.
Félreértés ne essék, senki nem mondta, hogy ez tökéletesen működő rendszer. De egy rendszer...
-
Cifu
félisten
Van egy kis zenei kiadóm, ami amerikai licences, szóval ránk nincs közvetlen hatással az európai kavarc.
Csak technikai szinten: ez annyit jelent, hogy amerikai aggregátor céggel dolgozol / amerikai aggregátorként vagy jelen a piacon?
Ha a streaming szolgáltatók nem fizetnének (nem mondom, hogy rengeteget fizetnek), akkor a kisebb zenészek semmit sem kapnának, ahogy ez működött is a streaming előtt.
Én meg az egyik legnagyobb magyar kiadó digitális értékesítéseinek elszámolásáért felelek, szóval én is látom a számokat.
A félreértések elkerülése végett a Spoti stream vs. download esetén én inkább arra szerettem volna rámutatni, hogy ők stream-ként számolják el azt, amikor valójában a felhasználó ugye letölt.
Elhiszem, hogy a nagyágyúknak ez nem optimális, de a kicsik sokkal jobban járnak, mint nélkülük.
Amennyire én belelátok, a "nagyok" pont, hogy a stream-et támogatják már az utóbbi időben (Vevo és társai).
Összeségében a zenei iparnak nem lett kisebb az árbevétele a streamingszolgáltatók érkezésével, sőt képesek voltak megfordítani a zuhanó trendet, de az elosztás sokkal igazságosabb lett a pontos mérhetőség miatt.
Attól függ, mit tekintesz a streaming szolgáltatók érkezése alatt. Ha a Youtube-ot is annak tartod, akkor azért ezt a kijelentést kétséggel fogadom.
Én sem azt mondom, hogy a streaming rosszat tett a zeneiparral. Én azt mondom, hogy a Spoti especiel iszonyú agresszívan és sokszor vitatható piaci magatartással dolgozik. Én is inkább a Tidal és a Deezer mellett teszem le a voksom...
Már nem csak a nagy marketingköltségvetésű produkcióknak jut pénz. A nekik kevesebb jut tortából, mert eleszik előlük a kicsik a kaját, és ez fáj nekik nagyon.
Ezt gondolom most a magyar piacra érted?
De ahogy a hagyományos szakszervezetek, ezek is éppúgy eltávolodtak az eredeti funkciójuktól, jobb esetben saját fejük után mennek (usa), de általában a politika utasításait követik (európa).
Especiel nem tudom, hogy milyen politikai utasítást követ az Artisjus vagy a GEMA, de biztos én látom rosszul.
A Tidal is pont egy másik kísérlet, hogy a zenei piac felett újra a zenészek rendelkezzenek. A tulajdonosai kör egy csomó zenészből áll. Viszont ahogy a mellékelt ábra is mutatja, "minden zenész hülye", a zenészek nem értenek a marketinghez.
+1
De az itteni hozzászólok nagy része nem is hallott a Tidalról, ugyanígy a zenészek/kis kiadók egy része sem, így sokan elfelejtik feltölteni a zenéiket ide. Ez pedig a Tidal hibája.
Itthon szvsz a Tidal nem rúg labdába, kezdve ott, hogy nincs magyar nyelv...
Mondjuk ez megint a Tidal hibája... -
válasz
Foglalt név #61 üzenetére
Cakkcervezeteket évtizedekkel ezelőtt létrehozták, ezek az artisjus, gema és társai, úgynevezett közös jogkezelők. De ahogy a hagyományos szakszervezetek, ezek is éppúgy eltávolodtak az eredeti funkciójuktól, jobb esetben saját fejük után mennek (usa), de általában a politika utasításait követik (európa). A Tidal is pont egy másik kísérlet, hogy a zenei piac felett újra a zenészek rendelkezzenek. A tulajdonosai kör egy csomó zenészből áll. Viszont ahogy a mellékelt ábra is mutatja, "minden zenész hülye", a zenészek nem értenek a marketinghez. Márpedig egy ilyen szolgáltatást kétfelé kell marketingelni. A felhasználok, és kiadók/jogtulajdonosok felé. És ez nem igazán megy nekik, pedig technikailag messze a legjobb szolgáltatást nyújtják. De az itteni hozzászólok nagy része nem is hallott a Tidalról, ugyanígy a zenészek/kis kiadók egy része sem, így sokan elfelejtik feltölteni a zenéiket ide. Ez pedig a Tidal hibája.
A zenei piac két évtizede zsugorodik. Ez a tendencia állt meg, sőt fordult meg az elmúlt pár évben az on-demand streaming szolgáltatók (spoti, youtube, tidal) érkezésével. Szóval nem biztos, hogy őket kell savazni.
-
Foglalt név
addikt
Lehet, hogy én látom rosszul, de mintha más szintről beszélnétek. Rövid távon és közvetlenül neked van igazad, a kevés is több, mint a semmi és ha valakinek nincs tartaléka, akkor bármilyen bevételnek örül.
Ettől függetlenül a helyzet messze nem ideális és ezért szerintem egyébként az előállító réteg is felelős.
A streaming működik és jól működik, mérhető, elérhető, van rá kereslet. Ha ezt felismerte volna a zenész társadalom és létrehoz egy "cakkcervezetet", aminek a feladata egy ilyen szolgáltatás felállítása, akkor:
a., nem kéne a jogdíjakkal vesződni, mert a jogdíjbirtokos saját szervezete juttatná el a fogyasztóhoz a terméket(boldogabb felhasználok, kevesebb bürokrácia, tisztább, szárazabb, jobb)
b., a termelők csak a valós működési költséget kéne, hogy fizessék, tehát úgy is több maradna nekik, ha olcsóbban adnák.
Érdekes módon, egy vasárnapi piacon eljutnak idáig 6 általánossal a salátaárusok, itt ezt nem sikerült megoldani. Pedig a piaci elosztástól függetlenül megoldható lenne akár most is, mert a zene még mindig a "zenészé".
Kivülről nézve elég érthetetlen ez a sápolás, ami ellen a GEMA is küzd, ami még ha jó szándékot feltételezünk is eléggé félresikerülhet, ha még az is ellened van, akiért tenni próbálsz. Dehát ilyen az ember. -
Én nem. Van egy kis zenei kiadóm, ami amerikai licences, szóval ránk nincs közvetlen hatással az európai kavarc. Ha a streaming szolgáltatók nem fizetnének (nem mondom, hogy rengeteget fizetnek), akkor a kisebb zenészek semmit sem kapnának, ahogy ez működött is a streaming előtt. Elhiszem, hogy a nagyágyúknak ez nem optimális, de a kicsik sokkal jobban járnak, mint nélkülük. Összeségében a zenei iparnak nem lett kisebb az árbevétele a streamingszolgáltatók érkezésével, sőt képesek voltak megfordítani a zuhanó trendet, de az elosztás sokkal igazságosabb lett a pontos mérhetőség miatt. Már nem csak a nagy marketingköltségvetésű produkcióknak jut pénz. A nekik kevesebb jut tortából, mert eleszik előlük a kicsik a kaját, és ez fáj nekik nagyon.
-
Cifu
félisten
Azzal együtt, hogy én sem értek egyet mindig a GEMA húzásaival, azért azt meg kell adni nekik, hogy beleállnak olyan helyzetekbe, amiket mások ilyen vagy olyan okból már elengednek - ezért szívóznak a Spotival is, és a Youtube-al is.
Amiben, ha belegondolsz, van azért valami. Igazuk volt/van abban, hogy a Youtube csúnyán visszaél az erőfölényével, és a Spoti is ezt teszi.
Csak nézd meg a hozzászólásokat.
Eleve nem drága a Spoti prémium itthon, de akkor még családi körrel hogy lehetne ennél is kevesebbet fizetni érte...
Persze, valahol megértem, pszichológiai szempontból hatásos, hiszen el lehet mondani, hogy én nem lopom a zenét, fizetek érte, tessék.
Közben meg a Spoti mindezt azért teszi, hogy nőjön, és megkerülhetetlen legyen. Hivatalosan ők már csak stream szolgáltatást nyújtanak, ugyebár, de prémiummal mégis le tudod tölteni a számokat offline hallgatáshoz - de ugye a Downloadért többet kéne fizetniük, mint a Stream-ért, ám szerintük ez csak Stream, és aszerint is fizetnek.
Az áraik alakítása olyan, hogy a többi szereplő szépen lassan kénytelen hozzájuk alakítani az áraikat, mert máskülönben elsorvadnak.
Taylor Swift esete megmutatja, hogy jól lavíroznak... korábban ugye kivonult a Spotiról, mert hát ingyenes felhasználóval ne hallgathassák a zenéit, lévén az ingyenes felhasználók lejátszása után kb. semmit sem fizetnek, erre most mégis visszatért... mert hát időközben vitán felül a legnagyobb piaci szereplő lett a Spoti....Szóval (még egyszer hangsúlyozom, legalábbis a Youtube és a Spoti esetében) igazat adok a GEMA-nak...
-
khalid98
tag
Én spotify-t használok, egyszemélyes nem családit... Amíg nincs vele probléma, addig tökéletes
Bár néha tényleg csak youtube-on találok meg egy-két zenét. -
-Skylake-
addikt
En 6 emberre fizetem a csaladit, ebbol aki valoban csaladtag az egy ember. Amikor a spoty gcizik megmomdom hogy irjak be az en lakcimemet, egyszer beirjak es le van tudva. Azota hasznalom igy miota van a spotynak csaladi csomagja. Az egyetlen valtozas hogy az elso evekben 4 emberre vettem meg, miota pedig 6 szemelyes azota beraktam +2 embert. Senkit nem fog erdekelni, hogy a baratnod franciaban el
-
-Skylake-
addikt
"Nem használnék telefonon streaming zenét, csak egy giga netem van havonta, az is pont kitart. Nagyobb csomagra pedig nem váltok csak ezért"
Ezt most vicc nelkul mondom : ha annyi penzem lenne, ahonyszor el kellett mar magyaraznom , hogy ez miert faszsag, eletem vegeig nem kene utana dolgoznom. Hihetetlen , hogy tobb eves szolgaltatasokrol beszelunk es meg mindig nem ertik az emberek...
-
sefan67
aktív tag
GPM, spotify, itunes; nekem mind egy kutya.
Számomra nagyon gyatra a kínálat hiszen mindegyik csak mainstream átlaguser zenéket kínálja, így sajnos nem nekem készült.
PC-n 10+ éve, mobilon 5+ éve Winamp shoutcast-et használok.
Fizetni nem kell érte, teljesen ingyenes, de ez a mai világban már kifejezetten ciki.És még a zenéket is összeválogatják helyettem adott genrén belül :-)
-
Ez nálam a minden saját szempontot figyelembe vevő abszolút szubjektív listám. Az hangminőség sokat nyom a latba, mert ami szarul szól, az akkor se kell, csak azért mert létezik. És a Tidal mp3(aac) változatban is jobban szól, mint a többi veszteségmentesen (ahol elérhető). A másik nagy plusz, hogy telefonra a natív kliens mellett az USB Audio Player Pro (uapp) is támogatja. Márpedig az nagy segítség, hogy a dachoz nem kell cipelni még laptopot sem, ha utazok valahova.
Nyilván másnak más lesz a sorrend, ez az enyém.
-
-
Yodafon
őstag
Ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy a GPM jobb minőséget kínál a böngészőből, ami olyan munkahelyeken, ahol nem lehet csak úgy akármit telepítgetni, fontos lehet.
Milyen kár hogy az ilyen helyeken a Google szinte összes oldala így a GPM is tiltva van
-
Tavaly októberig voltam előfizető kb. 1 évig. Ne olyan reklámra gondolj, hogy vegyél mosóport, hanem pl. megjelent Ellie Goulding új száma, és már indult is, én meg kerestem, hogy honnan jön a zene. A beállításokat kétszer átnéztem, de nem találtam rá megoldást. Ekkor már amúgy is bennem volt, hogy ki kellene próbálni másik ilyen szolgáltatást is, így váltottam a google - re, azután deezerre.
-
Cifu
félisten
2016 november elsejétől már kapnak, akkor állapodott meg a GEMA és a Youtube (Alphabet), a jelen megállapodás 2019 április 30-áig tart, nyilván azelőtt újra lesz tárgyalva.
Amennyire én tudom, a GEMA magasabb százalékot harcolt ki, mint más országok, de pontos számokat sehol sem láttam leírva, csak azt, hogy a megállapodás létrejött.
-
Tidal >> Spotify > Deezer >> GPM
-
Kofa
csendes tag
Volt rá panasz, hogy a Spotify-ban jelentős minődésromlást okoz, ha a be van kapcsolva a 'set the same volume level for all tracks' opció. Bár érdekes módon olyan is volt, hogy a vagy a kiadó adott rosszabb minőségű mintát a Spotify-nak, és került fel rosszabb minőségben, van ők rontottak el egy-egy albumot: https://jalla2000.wordpress.com/2010/03/16/spotify-audio-quality/ (lásd a Kari Bremnes dal erősen megvágott spektrumát és az A-ha jól kezelt számát).
-
Cifu
félisten
Youtube vs. Németország: A német Artisjus-t GEMA-nak (Gesellschaft für musikalische Aufführungs- und mechanische Vervielfältigungsrechte) hívják, és mivel a német piac az amerikai után és a japán mellett a legkomolyabb, ezért sokkal komolyabb tárgyalási pozíciókkal bír, mint a kisebb piacok szereplői.
A GEMA eredetileg elérte, hogy a Youtube felelősségre vonható a feltöltött anyagok jogdíjsérelmei miatt, más szóval a Youtube-nak fizetnie kell akkor, ha valaki jogvédett tartalmat oszt meg Németországban, és azt nem blokkolja. Ez a blokkolások oka, de 2015-ben részlegesen feloldották ezt a korlátozást, de továbbra is bonyolult a jogi helyzet, és a GEMA megállapodott, hogy a GEMA által képviselt német zenészeket / szövegírókat és zeneszerzőket a Youtube jogdíjakifizetéssel illeti a lejátszások után.
Ez összetett téma, egyfelől a felhasználók ezért a GEMA-t anyázzák sokszor, de a másik oldalról nézve itt alapvetően arról van szó, hogy a Youtube által generált bevételek elosztásába bele akarnak jobban szólni. Érdemes megnézni az Alphabet nyereségéről szóló tételeket megnézni: tavaly cirka 20 milliárd dollár volt, ami első sorban az internetes reklámpiacról szól, és a GEMA célja az, hogy a németországi bevételekből a német zenészek / tartalomszolgáltatók többet kapjanak, mivel az Alphabet és a Youtube alapvetően nem nagyon engedi, hogy bárki is belenézzen a számaiba, miből mennyi bevétele van, és ebből mennyit oszt vissza a tartalomfeltöltőknek. Más szóval noha az Alphabet igyekszik maradinak kommunikálni a GEMA-t, valójában itt a pénzről szól az egész...
Spoti vs. the rest of the world...: Anno "mókás" visszaolvasni, hogy a zeneipari szereplők mennyire kibuktak azon, hogy az Apple mennyi pénzt tesz zsebre az iTunes bevételekből, és mennyit oszt vissza a jogtulajdonosoknak, mindenki nagyobb szeletett akart magának. Ma meg ott tartunk, hogy az iTunes arányosan a legtöbbet osztja vissza, csak hát a piacon mégis egyre kisebb szereplő.
A Spotify vitatható üzleti módszerekkel éri el, hogy egyre nagyobb legyen (több felhasználó, nagyobb piaci részesedés), de ezeknek köszönhetően mára megkerülhetetlen lett a piacon. Azt nehéz elvitatni, hogy a felhasználók szempontjából sokszor kellemes, amit csinálnak, csak hát ez olyasmi, ami üzleti szempontból megint bebizonyítja, hogy a gátlástalan módszerek a hatásos módszerek...
-
tDr1v3r
veterán
válasz
#72042496 #25 üzenetére
Ez azért van, mert a billing adress-t és a kártyád "nemzetét" (ahol ki lett bocsájtva) nézi a Spotify, meg x havonta az IP címedet. Nekem is ez a bajom vele, mert enyhén szólva is kevés jpop zene van fent amit nem lehet egyszerűen kerülőúttal elérni.
Az Apple Music nem így nézi a régiókat szerencsére, ha kamu címre regisztrálsz be és azon ország gift cardját használod faszán működik, mindent elérhetsz amit az adott régióban élők.
-
Lacc
aktív tag
Kérdezd meg a Supportot, annyit még megtehetsz, hátha van valami.
Igen beírhatod az állandó címet. Öcsém hétköznap Budapesten van az egyetem miatt, de nem szóltak, meg amúgy is a lakcím kártyáján is az állandó cím van, én meg Győrben vagyok legtöbbször. Országon belül eddig nem foglalkoztak vele, meg néha kint vagyok külföldön, de nem kaptam semmi büntit. Bár két külön ország, az már necessebb
Bár nálunk ugyanaz a vezeték név is, lehet azért nem is foglalkoztak velünk
Azért ebből is lehet érezni, hogy mire hogyan vonatkozik a családi fogalom.Deezeren hamarabb volt .srt, sőt ha jól tudom ott van Karaoke mod is
. Tényleg a Spotify a "nyerő" összeségében (nem csak a hangminőségre gondolok), nekem az elején, amikor jött a Spotify és a Deezer, én a Deezer-t láttam mindig több funkcióval felvértezve, de az már régen volt
.
Esetleg valamit kipróbálhatsz, elméleti síkon jutott eszembe. Az én prémium accountom, 1 tableten, 2 telefonon és 2 PC-n van rajta, az az 5 eszközön, ez ok, mert mind az én tulajdonom, de lehet tudnátok egy fiókot használni, 2 külön PC-n vagy telón, ki kell próbálni.
Igen a két telefont is megtudja egymástól különböztetni, szóval ilyen téren lehet kiskapuzni. Ennek van egy hátránya, hogy az egyik eszköz képes távolról vezérelni - a spotify lejátszót - a másik kliensen. PC-ről a telefont.
De még egyszerre nem próbáltam 2 készüléket.Vagy csak webes felületet használja, állítólag valamelyik AdBlocker tudja a spotify reklámot is blokkolni.
-
kr:sz
tag
Köszi! Igen olvastam, hogy egy címen kell lakni, de alapvetően ahogy olvastam neten csak ua azt a címet kellett beírni és kb. itt kész máshogy nem lehet ezt ellenőrizni. Persze ip cím alapján úgy is nyilvánvalóvá válik, hogy egyikünk állandóan Franciaországból jelentkezik. Kár érte, de alapvetően az én hibám is, hogy nem olvastam ennek utána jobban. Spotifyról nem szívesen váltana barátnőm, mert már szép listája van srt. és megvan elégedve a szolgáltatással is.
-
Lacc
aktív tag
Nem tudom, hogy ilyenkor mi a helyzet, nem vagyok Spotify házaló ügynök
Amúgy egyszerű a dolog, a családi kedvezmény, családnak szól. Egy címen kell laknotok, az ha a másik kint van, nem húzamosabb ideig az nem gond.
Talán azt csinálja, mint a coursera, hogy megkér arra, hogy a hivatalos igazolványt szkenneld be addig amíg azonosítanak. (Ott személyi kártyát kértek a coursera-n)
Szóval nálad már pont emiatt is bukás, mert életvitel szerűen kell egy címen laknotok. Ez benne van a szabályzat is. (Szerződési feltételben is, na meg, ha az account oldaladra mész, akkor eléred a prémiumot családoknak leírást, és ott is van kifejtve.
Itt a "Kérdésed van?" szekció alatt a "Barátokat is hozzáadhatok?" kérdésedre kattintasz, akkor ott a válaszban van leírva, hogy egy címen kell lakni.Ez logikus a visszaélesek miatt. Nyaraláskor le menne a holland emberke Görögországba, ott előfizet 5 Euroért és élete végéig 5 Euroért élvezhetné a Spotify-t Hollandiába harmadáron. (Egyébként ilyen élő példa létezik más szolgáltatásnál az EU-n belül
- Bár a Spotify gyakorlatból látszik, hogy nem vagyuk egységes piacként kezelve - mármint mi az Európai Unió értem, de nekünk magyaroknak most kivételesen jobb)
Szerintem a barátnőd lehet jobban jár a Deezer-rel. Mert a Deezer az francia cég. Lehet így a hazai pálya előnye is nála van. (Spotify meg svéd cég)
Balika911: Igen, szűrik németben, de nem tudom, hogy pontosan miért, ezért is érdemes a proxy-nak utánanézni
-
hajbel
addikt
Amikor GPM-et próbáltam, szóra sem olt érdemes, annyira gagyi volt. Később voltam premium spotifyon és deezeren.Sportifyon jobbak a custom lejátszási listák, deezeren viszont a Flow algoritmusa, ami nálam döntő szempont. Spotifyon meg ugye ott a rammstein
Kezelőfelületben az apple music viszi a pálmát, valamint elég jól szól. Ahogy látom, a GPM nem sokat változott, még mindig tökutolsó minden téren.
-
kr:sz
tag
Most gondolkodtam el, hogy előfizetek egy családi csomagra és beleteszem barátnőmet is, de ő életvitelszerűen Franciaországban él (suli miatt) és ott 10EUR a prémium ára. Ha az én nevemen van és érzékeli, hogy a család egyik tagja francia ip-n hallgatja a prémiumot az én családi csomagomon keresztül akkor vajon mi a harci helyzet?
-
#72042496
törölt tag
"Spotify-ra gondoltál a metál "probléma" alatt?"
Igen.
De köszi a tippet, ránézek majd kívánsiságból a Deezerre is. Spotify-on bár volt amit nem találok, de azt gépről meg tudom hallgatni (megvannak a zenéim mp3-ban is, még régről). De sokszor csak egy album radio megy, sok új előadót megismertem így.A proxy-nak utánanézek. Jó, hogy szóltál!
(Mi nem német cég vagyunk, de van ismerősöm aki Németországban él, eléggé szűrik ott a tartalmat - messze durvábban mint itthon, azt mondja. Fel is tűnik, hogy küldök neki egy YouTube linket, és gyakran nem tudja lejátszani.)
-
Lacc
aktív tag
válasz
#72042496 #25 üzenetére
Spotify-ra gondoltál a metál "probléma" alatt? Deezer ingyenes verziót simán kilehet próbálni nincs pénzügyi vonzata, legalább látod a kínálatot.
Külföldi proxy pedig nem jó ötlet a Spotify-hoz. Két dolog miatt. Egyik, hogy a hollandoknak nem 5 EUR az előfizu, hanem 15 EUR. (Onnan tudom, hogy amikor kint voltam akkor a Spotify kliens ezt észlelte, hogy Hollandiában vagyok és ez volt akkor az előfizu ára. Nekem egy dolog miatt ez szimpatikus, hogy tényleg nem nyugat-európai bérekhez mérik a magyar előfizut)
Másik probléma, hogy a német kolléga mondta anno, hogy náluk sok ilyen zenehallgatási probléma van, főleg a Youtube korlátozza őket valamilyen törvény miatt. Nem nagyon értettem, de mondta, hogy náluk ez nagy probléma. (A fejlett nyugattúltolta magát ott). Szóval így érthető, hogy nem engedi lejátszani.
-
Kasya
nagyúr
Spotify Premium és Tidal HiFI elofizeto vagyok.
A Spotin a legjobb a kinalat, de a minoseg gyakorta xar. Hiaba irja, hogy 320kbps, egyes zenek a 128-at verdesik, amik erosen kihallatszodnak.
A Tidal bar a legjobb minosegi kinalatban (regebbi albumok meg igy is AAC minoseguek), random kepesek egy egy eloado teljes tarhazat levenni, ritkitani (lsd. Infected Mushroom). Nehez Master (.mqa) albumok kozt keresgelni, es az aplikacio nem kinal minosegi keresesi lehetoseget. Tehat belehallgatas utan jon ra az ember, hogy milyen minoseget is kap...
Mobilon a hetkoznapokban, kocsiban, munkaban es buliban Spotify a legjobb nekem. Otthon, piheneskor, nyaralaskor (PC vagy mobil eseten) a Tidal a legjobb.
Itt jegyeznem meg, hogy Tidal csaladi csomag elofizeteshez csatlakoznek
-
#72042496
törölt tag
Metálból gyakran belefutok olyanba, hogy adott ablbum nincs fenn, vagy nem engedi lejátszani. Itthon is, és cégnél is, ahol külföldi proxy-n keresztül megy a Spotify is. Rengeteg minden viszont fennvan, néha még most is meglepődöm.
A Deezer nem tudom, hogyan áll ezzel, sosem használtam.
-
Lacc
aktív tag
Spotify Prémiumot használok.
A Spotify-nak két nagy hibáját látom, az egyik, hogy néha eltűnnek zeneszámok a kínálatból (gondolom a licensz miatt, ami érthető, mert a zenészek több pénzt tudnak az iTunes-ból szakítani).
A másik, hogy az android kliensük már nem olyan energiatakarékos mint régen, (3 készüléknél is megfigyeltem), hogy már jobban merülnek a mobilok ha használom. Én letöltöm a lejátszási listákat és úgy használtam mindig is mobilon.
Harmadik, szerintem az új webes kliens felülete nem felhasználó barát, nekem legalábbis nem jön be.Spotify legnagyobb előnye, hogy sok online rádió lejátszási listáját is főleg Spotify-on teszi közé (a legtöbb brit rádiónál találkoztam ezzel)
Deezer ingyenest használtam anno, meglepődtem, hogy ott hamarabb volt lyrics, mint a Spotify-on. Illetve több rock/metál zene (amit én nem kedvelek, de kollégák igen) meg anno kevesebb reklám is volt rajta, mint a Spotin. Azóta nem tudom mi a helyzet (2 vagy 1,5 évvel ezelőtt)
-
válasz
Seraph 16 #18 üzenetére
"A spotify - ra azért haragudtam meg, mert a pc-s programjuk néha, amikor bekapcsoltam a gépet elkezdett reklámokat lejátszani (prémium account mellett), pedig zenét sem hallgattam."
érdekes, az úgy egy évnyi prémium alatt ilyet még nem tapasztaltam. mikor volt ez?
egyébként anno én is próbálgattam ezeket (az ingyenes változatokat), imerős a dreezerre esküszik. nekem nagyon nem jött be az előbbi, a spotify lett végül, igaz azt ingyenes formában kb. azóta használom, hogy van magyarországon (pár hónappal az indulás után kezdtem használni), így a pár év alatt megtanulhatta mit szeretek... a dreezer meg nem ismerve nagyon mellélőtt.. igaz, ott nem is találtam nekem tetsző playlisteket, és volt pár anomália amibe ott belefutottam (elindítottam egy zenestílust és egy idő után másfélét játszott le.. eléggé zavart).kb, 2 hónapnyi deezeres "szenvedés" után tértem vissza a spotifira, majd pár hétre rá előfizettem a prémiumra.
-
Nekem a Deezer Premium+ nagyon bejött, jó mobilon, jó böngészőben, és elég sok extrém/belezős metál is megtalálható rajta, amit nem is gondoltam volna.
A Spotify-t nem próbáltam, de többektől hallottam, hogy a különlegesebb dolgok (akár jazz, klasszikus) nincsenek annyira jelen.
-
Grat a cikkhez. Szívesen vennénk egy folytatást Tidal és Deezer társaságában.
Próbáltam már prémium előfizetéssel a spotify, google és deezer hármast. A spotify - ra azért haragudtam meg, mert a pc-s programjuk néha, amikor bekapcsoltam a gépet elkezdett reklámokat lejátszani (prémium account mellett), pedig zenét sem hallgattam.
Utána tettem egy próbát a google - lel. Első benyomásom az volt, hogy érezhetően jobb a hangminősége (pedig nincs bajom az ogg-gal, de itt nem volt valami az igazi). Viszont a google app-ja nem volt teljesen ok. Nem tudtam pl. Sd kártyára menteni számokat, csak a telóra. Ezzel kapcs még a supportnak is írtam, de hiába.
Így most a Deezer - nél járok, de ennek is megvan a hibája. Kicsit nehézkes a dinamikus lejátszási lista kezelése, ill. nagyon hiányzik néhány klasszikus magyar album (igaz, ez az előbbieknél is igen vegyes). -
vicze
félisten
válasz
tothjozsi96 #12 üzenetére
Csak hogy pontosan legyen itt Spotify-nak is.
"Spotify uses 3 quality ratings for streaming, all in the Ogg Vorbis format.
~96 kbps
Normal quality on mobile.
~160 kbps
Desktop and web player standard quality.
High quality on mobile.
~320 kbps (only available to Premium subscribers)
Desktop high quality.
Extreme quality on mobile." -
vicze
félisten
válasz
petipetya #13 üzenetére
Nem lehet feltölteni. Spotify-nak maradt ez az elég erős hátránya számomra. Hiába nagyobb a kínálat, ha az amit szeretnék nincs fent, az pedig kitárt hogy ne hallgassak valamit mert nincs fent. Illetve mindent meg lehet venni, akkor ugyan úgy streamelhető.
Sajnos Google Music-nál erős probléma számomra hogy a licencenszelés miatt gyakran ki és visszatérnek albumok számok, ami sokszor nagyon zavaró.
GM nagy hiányossága még az előadók tiltásának hiánya, ami szintén zavaró. -
-
petipetya
nagyúr
Kimaradt, hogy a Play Zenébe saját mp3-at is fel lehet tölteni. A Spotifynél van ilyen?
-
Deezer milyen bitrátával dolgozik, tudja valaki? Jelenlegi értékre lennék kíváncsi.320kbps, a Premium+ csomag, és most nézem van Elite is ami FLAC-et tudja.
-
UnSkilleD
senior tag
nekem a spotify web playerrel az a gondon hogy több órai zenehallgatás után crashel, belassítja az egész gépet, megnéztem több mint 1 giga ramot eszik meg, használhatatlan szutyok
-
lexter00
őstag
GMP van nekem már 1 éve, de lehet átmegyek Spotifyre,az valahogy jobban kitalálja hogy mit szeretek.Amúgy remek találmányok ezek miattuk hagytam fel a torr...
,na mindegy egy helyen van minden zene és nem kell turkálni érte a netet.
-
mbalint987
aktív tag
Én Spotify-t (mint prémium felhasználó) használok több mint fél éve, és nagyon elégedett vagyok. A dalok szépen szólnak, a kliensek stabilak és felhasználóbarátak, a zenei felhozatal pedig kielégítő. A telefonomon összesen 2 szám van letöltve, egyébként mobilnettel bárhonnan bármit meghallgathatok (a 4 GB-os netnetcsomagommal simán kijövök).
-
Tidal az brutál nagyon és már elérhetőek rajta a master audio (nagyfelbontású) albumok is, amelyek folyamatosan bővülnek.
-
#15419392
törölt tag
A tidal kevésbé ismert, de lényegesen jobb mindkét tesztben szereplő szolgáltatásnál.
-
d@vee
őstag
Kitérhettél volna az ingyenes használat korlátaira mindkét esetben.
Nálam gépen Spotify + YouTube, telón pedig a maókártyán vannak a zenéim. Nem használnék telefonon streaming zenét, csak egy giga netem van havonta, az is pont kitart. Nagyobb csomagra pedig nem váltok csak ezért -
gery2123
őstag
Én Spotify haszlaok már egy jó 4 hónapja. Családi csomagban szeritnem nagyon megéri ketten a feleségemmel.
Viszont elég sok zene nem a legjobb minőségű..., -
zzola
titán
Én próbáltam a GMP, Spotify, Deezer. Szerintem a GMP a leggyengébb a 3 közül, a G kliens is elég tré! Spotify jó a kliens, viszont a Deezer szebben és hangosabban szól...
-
Rákerestem pár hiányzó dalra a GPM-ben mert Spotin nincs. Marad a Youtube.
Lehet egy próbát kéne tennem az iTunes nevü csodával és dalonként vásárolgatni ha ott fent van.
Viszont a spoti nagyon kényelmes pc+androidon. Csak a Lumia repült párszor izomból annó de ez is inkább a w10 hibája volt.
Új hozzászólás Aktív témák
- iMac 27" ( 2017 ) Core i7 1TB SSD 16Gb
- Eladó iPad Pro 11" (3. generáció) Wi-Fi + Cellular, 128GB + Apple Pencil 2 + tok + üvegfólia
- BONTATLAN GARANCIÁLIS APPLE IPHONE 17 PRO ÉS PRO MAX SZÉRIA
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 10GB OC - Garancia - Wellness done
- Honor Magic5 Pro 12/512gb, Zöld, 13 hónap garanciával, eladó!
- Xiaomi 12T Pro 5G 256GB // Számla+Garancia//
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 12400F / RTX 3070 8GB / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- HIBÁTLAN iPhone 11 Pro 64GB Midnight Green -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3372
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 9000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- BESZÁMÍTÁS! ASUS PRIME Z790M i9 14900K 32GB DDR5 1TB SSD RTX 3080 TI 12GB Zalman Z1 Plus EVGA 850W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest