Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Ezekiell #553 üzenetére

    Szerintem consumer vonalon - elméletben - pont nem erős az egyszálas teljesítmény igény.

    Windows ökoszisztémában persze igen, mert a consumer szoftvereket próbálják a legminimálisabb hardverkövetelményekhez igazítani, hogy a lehető legnagyobb közönséget érjék el, és ugyebár a legcsirkébb procikban 1 max. 2 mag van, így ahhoz igazítják a szoftvert is. Ezért alakult ki az a tapasztalat a felhasználókban, hogy kétszer annyi GHz többet ér, mint kérszer annyi cpu core, mert az egyszálas teljesítmény növelése azonnal érezhető, a több mag meg nem.
    Amúgy már a 80-as évek óta probléma a fejlesztőknél, hogy nem nagyon használják ki a fejlettebb hardvert ha az felülről kompatibilis a gyengébbel, mert úgy nagyobb piacot érnek el akkor is, ha emiatt a szoftver minőségében kell kompromisszumot kötni. Commodore 128-ra pl. szinte semennyi játékot sem fejlesztettek, mert úgyis tudott C64 módban futni. Így viszont szinte mindenki C64 módban futtatta, azaz a fejlettebb hardvert a userek igen nagy százaléka egyszerűen nem használta.

    Ma ugyanez van PC-n a többmagos CPU-kkal: egy (esetleg két) magot maxra pörget a játék, a többi 3-6-8 pedig tétlenül várakozik, esetleg OS feladatok használják a maradék teljesítmény alig 1-2%-át.
    Ezen fejlesztői mentalitás mögött viszont nem technikai, hanem a fent leírt piaci megfontolások vannak, mert pl. a játékok nagyon is ki tudnák használni akár egy 64 cpu-s gép teljesítményét is, hiszen maga a feladat alapvetően párhuzamosítható.

    Na most Mac-en - mint általában - más a helyzet, mint Windows-on.
    Először is pont az ARM-ra váltással megszűnik a "legacy support" probléma, azaz a fejlesztők nem vesztenek piacot azzal, ha a consumer felhasználóknak is többszálú szoftvereket fejlesztenek, így - legalábbis Mac-en - elhárul az üzleti akadály a többszálúsítás elől.
    A másik, hogy a Mac nem játék platform, tehát ha a játékfejlesztést visszafogja a PC-s mentalitás (mert nyilván nem fogják a játékok zömét alapjaitól újraírni a Mac kedvéért), az amúgy sem érinti a Mac-es consumer felhasználók zömét.

Új hozzászólás Aktív témák