Új hozzászólás Aktív témák
-
Yeffy
veterán
erdekes koncepciok
-
csongi
veterán
Teljesitmeny.
Sokkal osszetetteb a dolog, hogy egyszeru teljesitmeny korlatozasokat lehessen alkalmazni. A Sebesseg korlat eletszerubb.
Ezeket fogja a teljes onvezeto rendszer megoldani.
Jelenleg egyik futyi hegyezo eladasi tenyezo, a teljesitmeny.
Aminek a kb 50 talan 60% at autozza ki, es ennek az erzete olyan, mintha a teljes teljesitmenyt kihozna az autobol.
Es ez csak a teljesitmeny. A vezetesi tudas, a jarmu uton tartasa egy masik dolog.
Nem reprezentativ, de mindennapi.
Adott uszakaszon tobb korforgalom van egymas utan, kb 4-5Km tavolsagba.
Ugyan azokat az autokat elozom le korforgalmba a 70Le autoval, akik a ket korforgalom kozott eloznek le 130al foutvonalon.Vagyis a teknikas egyenesbe minden megy. Ehhez kell a sok LE.
-
csongi
veterán
Mindegy mire nem lesz penz, benzinre vagy aramra
Most a szervizeles van elsinkofalva. A garancia idejere meg csak csak megcsinaljak. Aztan azt sem.Nem az akkupakk ararol beszeltem, hanem az auto gyartasarol.
Osszesegeben uzemelesi koktseg van, es nem lesz olcsobb az elektromos uzemeltetese.
-
Igazatok van abban, hogy a egyedi szituációkban sokat dob a rendelkezésre álló mobilizálható teljesítmény.
Bizonyára ebben a kocsiban is van több fokozatú teljesítmény határozó. Ami a visszatöltéssel is kombinálható hogy és mit termel vissza.
A kocsi jól néz ki, de a sok kijelző tényleg csak felesleges játék.
Amúgy meg gondolom egyedileg lekapcsolható. Mondjuk lekapcsolva uncsi és ronda. -
Fr@nkieWilde
senior tag
Van létjogosultsága a "nagy" teljesítmények, de szerintem nem kell, hogy a nagy teljesítmény kéz a kézben járjon a nagy sebességgel.
180Km/h minden személyautóban bőven elég kellene lenni, és ezzel együtt nyugodtan lehetne majd minden autó kb. 200Le körüli és ehhez megfelelő nyomtaték.
Nem mindig arra kell gondolni, hogy addig kell nyomni/húzni a gázt, amíg a fordulatszám kiakad. Akár végsebességet elérve.
Sokszor bizonyos vezetési helyzetekben nagyon is jól jön a "nagy" teljesítmény. Ilyen pld. egy-egy előzéses szituáció, vagy pl. kapaszkodósávon való felgyorsulás.
Ha ezek a manőverek megvannak, akkor nyugodtan vissza lehet állni a megengedett sebességhatárra.
Előzéses szituációban hányszor van, hogy jön-jön balról előzne, de nem megy az autó, miközben szemből megjelenik egy másik kocsi.
Nah ilyenkor jó, hogy odalép aztán megelőz 3-4 kocsit is és nem késztet senkit sem fékezésre az előző, főleg nem történik baleset.
Sok helyen van nagyon rövid kapaszkodósáv, egyszerűen kis teljesítményű autóval nem tudja az ember felvenni az autópálya forgalmának ritmusát.Vagy másik példa: supercross és motocross.
A 450 köbcentis, 4 ütemű, sokszor beállítástól függően 70 Le-t is produkáló gépnek egy 25m-es ugrónak kb. 60-70-nel kell megközelíteni, hogy ne a töltetlen ugró falába préselődjön a vezető és ott halljon szörnyet. És ezt a sebességet nagyon rövid távon kell elérnie.
Ezért a kedvencem mikor egy gyári krosszmotornál megkérdezik, hogy mi a végsebessége.
Kit érdekel mi a végsebessége, mikor 60-nal odaérkezel 25m-es ugróhoz úgyis összeszarod magad.
Miközben 1.3-as Hayabusával 300-zal mész egy tök egyenes szakaszon... aztán semmi. -
worxland
addikt
Nem a hol számít, hanem a kinek. IMHO sok ember nem veszi meg, ha le van korlátozva. Akárhogy is csűritek-csavarjátok, a statisztikák azt mutatják, hogy egyre erősebb autókat vásárolnak az emberek. És nem azért, hogy 130-al menjenek.
ACEA riport - fotelhuszároknál talán kicsit jobban tudják -
_flamer
aktív tag
Wow, nekem valahogy nagyon bejön.
-
beef
őstag
Inkább arra gondolt, hogy nem az LCD panelek számát kellene feleslegesen növelni, hanem végre HUD-ot készíteni, hogy miközben a forgalmat nézed, látod az autó fontosabb adatait is a szélvédőn. Esetleg még szemkövetéssel is. Ezeknek lenne értelme, nem a "mi rakjuk a legtöbb kijelzőt az autóba" szemléletnek.
-
worxland
addikt
"Nincs penz toltesre? Nem lesz vicces, de hamarosan annyi penzbe kerul 100Km elektromos autoval, mint belso egesuvel." - Csak a lényeget hagytad ki. 10-20-30 milliós EV-re van pénz, töltésre nincs?
"Jol latszik, hogy elektromos jarmuvet jelentosen egyszerubb gyartani, es ennek lesznek "kedvezo" hatasai es "kedvezotlenek" is." - ja, 3-4 millió az akkupakk, a maradék része az autónak egyszerűbb és olcsóbb, mint az ICE, ezért kerül 5-10 millióval többe, mint az ICE. Logikus.
-
Jaja! Nagyon szép kívül. Igen izléses.
De a k sok kijelző!!! -
csongi
veterán
Nezhetjuk forditva is. Minek adnak hozza 500Le? Minek kell 5mp-es gyorsulas?Gyakorlatilag pont ugy gyorsulnak el vele, mint a tobbi belso egesu autoval. Semmivel nem gyorsabb a forgalom az 5 mp gyorsulasu jarmuvekkel.
Nincs penz toltesre? Nem lesz vicces, de hamarosan annyi penzbe kerul 100Km elektromos autoval, mint belso egesuvel.
Mas:
Kezd korvonalzodni, miert is volt eddig elnyomva, az elektromos rendszerek, es lobbizva a belso egesu motorok iranyaba.
Jol latszik, hogy elektromos jarmuvet jelentosen egyszerubb gyartani, es ennek lesznek "kedvezo" hatasai es "kedvezotlenek" is. -
prolad
addikt
Muszáj, az erő még meglenne, de a hatékonyság jóval gyengébb ennél a sebességnél meg felette,sajnos azt nem szeretik az elektromos motorok (meg gondolom a benzinesek se, de ott nincs hatótávpara).
Meg ugye hol mész akár 180-nal meg afelett? Versenypályára ezt senki se fogja vinni, az a pár korlátozás nélküli szakasz a németeknél se érint sok mindenkit. Máshol meg többnyite nem legális 130 felett se.
500 ló (meg a vele járó nyomaték) is csak azért kell, hogy a 2+tonnás autónak legyen a ma divatos 5 másodperc alatti 0-100 értéke, mert ugye attól versenyképes meg prémium.
Iparági trend amúgy is 180-ra vagy lejjeb korlátozni, ott van pl a Volvo, akik ezt csinálják, mintha a franciák is kezdenék. Részben biztonság, részben lehet kicsit spórolni/nem kell túltervezni, mert 0.1%ban valaki kihasználná a nagyobb végsebességet. -
bostone
addikt
Nem tudom miért jutott eszembe a boci mobil reklám.
Egyes cégek évtizedek óta foglalkoznak gépjármű előállítással. Fölöslegessé vált az a rengeteg tapasztalat, hogy minden mobil gyár átáll az automobilra?
-
mjani1172
addikt
Mindegy hol van a lehatárolás, kb sehol nem lehet ennyivel menni.
Értelmetlen. A 180 szerintem bőven elég mindenre pláne hogy már az is több mint a megengedett.
Aki meg soha nem használja ki, annak minek az 500 paci?
Ezt mondom: felesleges, baromság.
Nem kell állandóan ennyivel menni, de miért veszik el még a lehetőségét is?
Nincs ilyen lehetőség szinte (ha kihagyjuk németország egyes szakaszait akkor ) sehol.
Ez persze nemcsak az EV autóknál hülyeség.
Kb mintha olyan számítógéped lenne ami csak 589 voltról működik.Nagyon jó csak sehol nem használható.
Tényleg értelmetlen. Én úgy gondolom a takarékosság felé kéne elindulni, ha még élni akarunk egy pár évig. -
David75
őstag
Nekem túl kevés benne a kijelző.
-
worxland
addikt
"Nem az a baj hogy ciki," - dehogynem. 500 ló nem azért kerül a járgányba, hogy gyökkettővel haladj. 200-250-el haladva semmivel sem fog kevesebbet fogyasztani, mint ha padlófék-padlógáz üzemmódban használod az autót. Meg ha egyszer ott az erő, akkor ne korlátozzák már le 160-180-nál. Hasonló kaliberű ICE járgányokban 250-nél van lehatárolás, már amelyikben. Model 3-nak 210-220 a vége (erősebb kivitelnél szpojlerral 260). Aki meg soha nem használja ki, annak minek az 500 paci? Nem kell állandóan ennyivel menni, de miért veszik el még a lehetőségét is? Még csak azt se mondhatod, hogy mozgó státszimnek veszi a delikvens, mert azt a kategóriát ezer éve kibérelte magának a német trió. Az ilyen mentalitású EV tulajokon (menjünk lassan autópályán, mert akkor nem fogyaszt) mindig jót röhögök, amikor 90-nel bandukolnak a külsőben és kerülgetik őket a Seicentók... 10+ milláért veszel autót, de töltésre már nem futja?
-
mjani1172
addikt
Nem az a baj hogy ciki, (szerintem nem) hanem egyszerűen pazarló és értelmetlen.
Pont nem erről kéne szólnia. A Prius pl nem erről szólt, és mennyien szeretik.
Egy kis Fiat Panda az környezetkárosító, egy 500 Le- 2,5 tonnás sz.r meg környezetbarát. Korrekt.
Ha a Tesla kiadna olyan modellt is ami tényleg a takarékosságra van optimalizálva, mennyivel jobb lenne.......
A céges villany számla (ma egész nap ezzel foglalkoztam) 2017 óta 17ft/KW most 68 ft/KW. Tehát nem lesz ez olcsó mulatság. -
-
Avistan
csendes tag
Érdekes lesz egy Apple vs Sony autófronton.
-
pusszycat
nagyúr
Azok a széles tablet keretek hátul, már innen lehet tudni, h Sony. Buknak a széles kávákra.
-
elmo
aktív tag
Jópofa a videóban, hogy minden hangosabb, mint az autó. Amúgy eléggé hatásvadász, persze, de ez elvárás ilyenkor.
Új hozzászólás Aktív témák
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Battlefield 6
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Bluetooth hangszórók
- Óra topik
- Milyen notebookot vegyek?
- Napelem
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
- Dell Precision M4700- I7 4. generációs - 16Gb - Nvidia Quadro
- Panasonic Toughbook CF-MX4-1 12.5" Érintős- - Akár 8-10 órás akkuval
- Gyermek okosóra GPS nyomkövetővel, Wonlex CT06PRO-L 4G lila, új
- BH Fitness Prisma M30 futópad kedvező áron, első tulajdonostól
- Weboldal készítés verhetetlen áron! - Vállalkozásoknak, Portfóliónak, Cégeknek
- AKCIÓ! Apple Mac Studio M1 MAX 2022 32GB 512GB számítógép garanciával, hibátlan működéssel
- Oppo Reno7 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 34WQ75X-B - 34" Ívelt IPS Panel - 3440x1440 2K QHD - 60Hz 5ms - FreeSync - USB Type-C 90W
- Bomba ár! Microsoft Surface Laptop - i5-7G I 8GB I 256GB SSD I 13,5" Touch I Cam I W10 I Garancia!
- Gamer Notebook! Csere-Beszámítás! Asus Tuf F15 FX506H / 11400H / RTX 3050 / 16GB DDR4 / 512 SSD
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest