Új hozzászólás Aktív témák
-
tecsu
addikt
válasz
vandeminek #2 üzenetére
Hogy jól meg van írva, az nem a kód nézegetéséből derül ki, hanem a használat során! ;-) -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
assemble #115 üzenetére
Azért nem kapott PowerVR nevet az Apple A7 IGP-je, mert a szoftvert már az Apple írja hozzá. Ennél egyszerűbben ezt nem lehet leírni. Egyébként van köze az Imagination Android drivereihez is. Még az Imaginationban is van részesedésük. Effektíve érdekük, hogy a cég jól szerepeljen minden piacon. De nagyon kevés szoftveres fejlesztést osztanak meg a céggel.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az OS-be még a whitebox gyártók is belenyúlnak. Az már elég.
Nem véletlen. Valamennyire az FPS eredmény is beleszámít, de a CPU overhead a döntő.
Az Intel egy nagyon módosított Androidot használ. Mondom, hogy ez főleg szoftveres kérdés. Jellemzően a gyári Androidok gyengélkednek.
Azért egy Mali-400 esetében volt idő jó drivereket írni, de ezt még nem mentették át a Mali-T600-hoz. De mind mondtam ez csak döntés kérdése. Elsődlegesen az is a cél, hogy a cégek ismerjék fel az ebben rejlő lehetőségeket és ültessék le a programozókat a tartalékok kihasználása érdekében. -
vicze
félisten
válasz
Dilikutya #117 üzenetére
"Viszont érdemes összehasonlítani a Samsung Galaxy Tab 10.1-et és a Meizu MX3-at, mindkettőben ugyanaz a SoC van"
Nem ugyanaz van. MX3-ban Exynos 5410 van (PowerVR SGX544MP3), a TAB-ban Exynos 5420 (Mali-T628 MP6), különböző nem is lehetne."Samsungnál is sokat dolgoznak szoftveresen (legalábbis a drága készülékeknél), míg a kínai gyártók paraméterei továbbra is csak papíron szépek."
Hát hogyne... (Itt azonos a HW...)
Továbbra is teljesen hibás következtetések egy teljesen semmit mondó tesztből, ahogy a cikkben is.
A VM-ben való futtatásra meg nem mondok semmit, a 3D játékok natív kódban futnak.
-
Dilikutya
félisten
Azt amúgy eddig is tudni lehetett, hogy az Apple-nek jól jön, hogy nagy erőket fektet a szoftverfejlesztésbe. A cikkben linkelt Tom's Hardware tesztből is jól látszik, bár a S800-as Nexus 5 látványos lemaradását nem értem így sem. Viszont érdemes összehasonlítani a Samsung Galaxy Tab 10.1-et és a Meizu MX3-at, mindkettőben ugyanaz a SoC van, mégis háromszorosát hozza a Samsung. Ez is egybevág azzal, hogy a Samsungnál is sokat dolgoznak szoftveresen (legalábbis a drága készülékeknél), míg a kínai gyártók paraméterei továbbra is csak papíron szépek.
De ez eddig sem volt titok, hogy az iOS-t jóval kevesebb eszközre kell feltenni, mint az Androidot, így fejleszteni is könnyebb rá, az Androidnak meg pont az a lényege, hogy bármire felteheted, a kernel fölött futó VM miatt ami egyiken fut, a másikon is fog. Elméletben, mert én is találkoztam már pl. olyan játékkal, ami kimondottan Tegrára volt ajánlva. Meg persze van, amit mesterségesen tiltanak le egyes eszközökről, miközben a hardver vígan futtatná. Én is felraktam anno a Real Racing 3-at egy Galaxy Tab2-re, pedig a megjelenéskor nem voltak még kompatibilisek.
-
oraihunter
aktív tag
"de a tesztek során mindenképp érdemes figyelembe venni, hogy a sebességtöbblet nem feltétlenül a hardverből származik" Valamit jól csinál valaki, mások meg irigylik. Ahelyett ,hogy megtalálnák a maguk útját.
-
assemble
addikt
Elkepeszto magabiztossaggal magyarazol elkepeszto nagy butasagokat. Termeszetesen nulla forrassal, nulla alatamasztassal.
A legtobb fent linkelt benchmark eredmeny tobb perces komplex 3d-s helyszinek renderelesenel meri a teljesitmenyt, sokszor egymas utan tobb teljesen mas kontextusban, aminel abszolut semmivel nem nehezebb semmilyen jatekot lerenderelni, sot, a legtobb jatek hatarozottan sokkal butabb szokott lenni grafikailag benchmarkoknal, pont azert hogy mindenen jol fusson, mig a benchmark feladata pont az, hogy ne fusson mindenen jol, hogy kulonbseget lehessen tenni vele a gpu-k teljesitmenye kozott. Gyakorlatilag definiciobol adodoan altalaban sokkal nehezebb dolga van egy gpu-nak egy komoly benchmarknal, mint egy random jateknal.
Csak hogy legyen fogalmad rola, hogy mirol van szo :
[link]Ha egy ilyen komplex tesztre ra lehet gyurni egy drivert (es nem egy ilyen tesztnel veri el tobbek kozott a nexus 5 az iphone 5s gpu-jat, hanem 7-nel csak azokbol amit 2 perc alatt szettem ossze), akkor barmilyen jatekra is ra lehet, igy nincs mirol beszelni. De egyebkent sincs mirol beszelni, mivel semelyik jatekban sincs semmi hasonlo kulonbseg amirol beszelsz. Nem veletlenul nem sikerult egyet sem linkelned. Es triplan sincs mirol beszelni, mert ha az egesz osszeeeskuves elmeleted igaz is lenne (ami alapbol nonszensz), semmivel ne tudod bizonyitani, hogy az iphone-ban alkalmazott driver nem gyurna ugyanugy ra. Legbol kapott tevinformacioid vannak, amiket tenykent kezelsz.
Es egyebkent negyszeresen sincs mirol beszelni, mert meg mindig semmit nem sikerult linkelned, amivel alatamasztanad, hogy az apple-nek barmi koze lett volna az Imageon altal gyartott gpu driverehez. -
vicze
félisten
A listában lévőkről konkrétan tudom, hogy hogy mindegyik ugyanazt a SoC-ot és ugyanazt a 4.4-es android verziót használja, így ugyanazt a SDK-t is. Ezek nagyon kicsi gyártók termékei, akik biztos nem nyúlnak a driverbe.
Apple A7-nél is van egy 10%-os fluktuáció(iPhone-iPad), ami pont az órajeldifi, persze lehet hogy véletlen...Illetve akkor a frissen bekerült XPS12 Intel drivere a legjobb Android alá, meg úgy általánosan is, tehát az Intel jobbat írta mint az Apple. Illetve a Mail driver is egy szinten van az Apple-ével, szóval a cikk következtetései több sebből véreznek az én szememben.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
assemble #111 üzenetére
Nagyon egyszerű sajnos, hogy az Androidon a drivereket specifikusan kigyúrják az ilyen tesztprogramokra. A Futuremark rengeteg ilyenről mesélt nekem, amelyeket nagyon nehéz detektálni, és különböző szituációkban 2-3x-os teljesítmény extrákat nyernek belőle a gyártók. Ezeket folyamatosan keresik, de addig is a driver egy engedélyezett futtatási szinten van, és csak azután lesz letiltva rá az eredmény, ha kiderült, hogy olyan optimalizálást vetett be, amit tilt a szabályzat.
A fix kameramozgás miatt pontosan tudod, hogy a program mikor mit fog számolni. Egyszerűen erre lehet készülni. Lásd a 3DMark03 botrány az FX időkben.
Raja Koduri vezette az Apple saját driver projektjét. Ezért lett saját neve az A7 GPU-nak. Az Apple már nem a gyári drivert használja.
Nem is a tesztprogramokról van szó.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A pontszám nem csak az FPS-től függ, hanem a CPU overheadtől.
Csak elméletben ugyanaz a driver, de a gyakorlatban már rengeteg Android verzió nem ugyanazt a meghajtót használja. Ez nagy eltéréseket ad.
Az Imagination nem kapja meg az Apple kernel driverét. Ebben van a sebesség. Ezt még az iOS esetében is csak az A7-es GPU kapja meg. Ezért nem PowerVR a GPU neve, mert már az Apple írja hozzá a drivert.
-
assemble
addikt
Mi az, hogy miben nem vezet? Csak ebben a topicban, most par hozzaszolassal ezelott 7 (het) tesztet linkeltem, ahol nem vezet, amiket csak 2 perc alatt gyorsan osszeszedtem. Ami azt illeti, a legtobb tesztben amit barhol talalni a neten, nem vezet, plane nem toronymagasan.
Meg ebben az egy konkret kiragadott tesztben sem vezet egyaltalan toronymagasan, lasd: [link]Hogy milyen driver-ben lementett state-ekrol beszelsz milyen driverekben, arrol fogalmam sincs, de szerintem neked sem, kulonben legalabb egy forrast adtal volna ami barmit is alatamaszt abbol amit mondani akarsz (barmi is legyen az).
"Az órajel az gyenge koncepció. Sokkal jobb a számítások mentése, majd azok betöltése. A kameramozgás fix, tehát bármire fel lehet készülni."
Itt mar meg annyira sem tudom, hogy mirol beszelsz."Az Apple saját szoftvert ír. Egyébként ezt használja részben az Imagination is. Csak a kernel drivert nem adják oda."
A konkret gpu driverrol beszeltem, amit nagyjabol mindig a gpu gyartoja biztosit. Ezert kertelek, hogy ha mast allitasz, legalabb adj egy forrast, linket. Mivel ez nem sikerult, elegge gyanus, hogy csak a levegobe beszelsz.#105: nem tudom mit latsz te, de sehol nincs itt 2-3-szoros elony semmilyen offscreen tesztnel.
-
vicze
félisten
Én értem, hogy mit mérne a teszt, azt viszont nem hogy a valóságban mit mér.
Hogyan lehet mind a két esetben az offscreen a nagyobb pont mikor, az egyik esetben a natív feletti a másik esetben natív felett fut a teszt. Ha megnézed az FPS szám korrekt módon növekszik is az N10-nél ahogy elvárható, de pontszám viszont nem tudom, hogy akkor mi?
Nagyon olyan mintha a minél több párhuzamos végrehajtó javítaná az eredményeket, ez magyarázná, hogy az AmLogic 450 MP6-os (vagy 8???) SoC-ja miért végez előrébb és a többi MP4-es 400-as.Ha arról lenne szó amit te mondasz, akkor nem fluktuálna teljesen ugyanaz a SoC teljesítménye majd 2x-esen, hisz elméletileg a driver ugyanaz. Sőt a Imagination termékei, amik az Apple eszközeiben vannak, android alatt a végén kullognak.
De ha csak driver akkor erre mi a magyarázat? 3x-os különbség, számomra elég egyértelmű, hogy ezt a tesztet elég erőteljesen befolyásolja a HW.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezek nem random eredmények, csak a cpu overhead alacsony.
Nagyon fontos megérteni, hogy mit mér a teszt. A Mali-400 és a Vivante eredmények nem meglepők. Eléggé jó drivereket raktak össze hozzájuk.
Itt nem egy hardveres problémáról van szó, hanem arról, hogy melyik cég mennyire veszi a fáradtságot arra, hogy leültessen egy tucat programozót a szék elé, hogy gyors kernel drivert írjanak. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem értelmezhetetlen az. Teljesen normális, hogy az overhead egy szoftveres probléma, így nem a hardver, hanem a szoftver teljesítménye a döntő.
Az teljesít jól benne, amelyik driver CPU overheadje alacsony. De mondtam az Apple számára ez könnyű. A teljes OS-t ők írják, míg az androidos bagázs számára nagyon nehéz az egész, mert a Google sem fejleszti a driver modelljét, így egyéni modifikációkat is csinálnak a cégek.Az androidos eredmények főleg attól függnek, hogy az adott gyártó mennyit módosított az OS-en. Általában azok a hardverek teljesítenek rosszul, amelyek gyári Androidot használnak, míg a Samsung módosításai jellemzően javítanak az eredményeken. Nagyon tipikus, hogy ugyanaz a hardver Samsung telóban jobb, pedig csak az OS-ben van apró különbség.
-
vicze
félisten
És a driver teszt bugosságára mi a magyarázatod?
Maga a teszt tejesen értelmezhetetlen, vagy éppen pont az Apple-re van írva.Mi a magyarázat, a teszt kb. random eredményeire? Főleg, ha megnézem a weboldalon is található eredményeket is nem csak random kiragadottakat, akkor elég sok androidos eszköz ott van a Apple nyakán, akkor hogy is van ez? Tényleg eléggé érdekelne a magyarázat...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
assemble #103 üzenetére
De miben nem vezet? A tesztprogramokban, ahol az Android driverekben le vannak mentve a state-ek és csak azokat tölti be a driver? Milyen teszt ez? Melyik játékban tudod ezt az optimalizálást megcsinálni?
A driver overhead egy magyarázat arra, hogy az Apple alatt ugyanaz a program miért fut hasonló képességű hardveren sokkal gyorsabban, mint Androidon. Ezek tényleges alkalmazások, ahol nem lehet a driverben a számításokat megkerülni.
Az órajel az gyenge koncepció. Sokkal jobb a számítások mentése, majd azok betöltése. A kameramozgás fix, tehát bármire fel lehet készülni.
Az Apple saját szoftvert ír. Egyébként ezt használja részben az Imagination is. Csak a kernel drivert nem adják oda.
-
assemble
addikt
Es ha arrol szol a cikk, az feljogosit valotlan kijelentesek tetelere?
Mert a mondat, miszerint "mégis toronymagasan vezet a teljesítmény tekintetében.", egeszen egyszeruen nem igaz. Mint ahogy azt a meg altalad hivatkozott tesztnel is latni, sokszor egyaltalan nem vezet, neha a top3-ban sincs benne, es ahol vezet, ott is tipikusan epphogy, de egyaltalan nem toronymagasan.
A driver overhead egy konkret programnak egy konkret specialisan kialakitott tesztje, es semmi tobb."a tesztprogramok igen specifikus driveroptimalizálásokat kapnak minden eszközön"
Ha arra gondolsz, hogy bizonyos eszkozok felhuzzak az orajelet, ha erzekelik, hogy egy benchmark program fut: ez egyaltalan nem erint minden eszkozt, Nexus-okbol peldaul egyiket sem erinti."A játékok esetében már 2-3x-os az Apple előnye"
Azert egy ilyen kijelenteshez legalabb odatehetnel egy darab forrast ahol igaz. Mert az egeszen biztos, hogy az offscreen tesztek 90+%-anal - mint ahogy a fenti tesztekbol is latszik - ilyenrol szo sincsen.Alapbol azt sem tudom hogy honnan veszed, hogy a gpu driver-hez barmi koze lenne az apple-nek, es nem a gyartotol (Imageon) kapjak keszen. Van errol barmi forrasod? Mert amennyire tudom, a legtobb esetben konkretan a gyartotol szarmazik a driver, az Adreno 330-hoz is a Qualcomm szallitja a drivert.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
assemble #100 üzenetére
A driver overhead a cikk témája. A játékokban ez lényeges.
A probléma az, hogy a tesztprogramok igen specifikus driveroptimalizálásokat kapnak minden eszközön. De csak ezek. A játékok esetében már 2-3x-os az Apple előnye, pedig ennyivel egyértelműen nem több a hardver.
Fix lefutású tesztprogramokban lehet vitézkedni, de lényegtelen, mert nem ezeken játszol.A játékokban a sebességet viszont némileg magyarázza a brutálisan jó driver az Apple-nél.
-
assemble
addikt
"Az almás cég rendszerchipjeiben található grafikus vezérlő semmi egyedit nem mutat fel, mégis toronymagasan vezet a teljesítmény tekintetében."
Csak az alcimig jutottam, de mar vegem van. Ezt a cikket tenyleg valaki komolyan gondolta?
"semmi egyedit nem mutat fel" - persze, semmi egyedit, csak epp a piacon nagyjabol semmi masban nincs ugyanaz a gpu (de 90+%-ban megcsak hasonlo sem, attol a gyartotol sem), a tesztelt eszkozok kozott pedig vegkepp nincs semmiben hasonlo gpu, igy aztan abszolut nem osszehasonlithato a ket eredmeny ha a rendszer optimalizaltsaga a kerdeses.Es hol vezet toronymagasan a teljesitmeny tekinteteben? Ez valami vicc? Egy kiragadott grafikon alapjan?
Akkor nesze, ugyanabbol a forrasbol par masik kep:Ezek vajon miert nem szerepelnek a cikkben? Most akkor ki vezet toronymagasan?
Vagy pl itt talalni teszteket, GPU Pertformance szekcioban: anandtech Elarulom: a legtobb tesztben nem az iphone gpu-ja lett az elso, eleg sokszor meg csak nem is masodik.
Lasd: -
vicze
félisten
Ha nagyon kutatok, akkor szerintem találok olyan lejátszató, ami megoldja ezt 100MB-ből, most így hirtelen a VLC 300MB-t evett, nincs kedvem nagyon keresgélni. Magát a dekódolást pedig a GPU végzi szóval CPU terhelés minimális. A Broadcom VidoCore IV GPU-ja pedig elég erőteljesen ezekre a feladatokra van kitalálva szóval, nem csoda hogy gond nélkül végzi.
-
mano42
aktív tag
Féligmeddig off, de jó példa gyenge hardverre jó optimizálás a Raspberry Pi. 700 mhz proci, 512 ram, az Xbmc meg párhuzamosan futtat rajta 2 darab fullhd mkv-t (az egyiket tabletre streamel yatseval) úgy, hogy 70-100 mega ramot használ, és közben instant mennek a parancsok, beletekerés, szünetelés, stb. Windowson meg ugyanezt 2 giga ramból meg dualkóros 2ghz procival tudná. Kb.
-
-
Dilikutya
félisten
Én ezeknek sem éreztem hiányát soha. Sőt, kapaszkodj meg, én elégedett vagyok a TouchWiz-el.
Igazából nem nagyon tudom, mi lehetne máshogy pl. a menüjében. Ahogy elnéztem, az iOS is elég hasonló felépítésű menüvel rendelkezik. A WP már eléggé eltér, de abban meg nem turkáltam annyit, hogy jobban átlássam.
A háttérkép pont egy olyan dolog, aminek felnőtt fejjel nem sok értelmét látom. Régen Windows-on sokszáz Mb háttérképem volt, cserélgettem, most lassan 4 éve ugyanaz a kép van kint.
Az ok egyszerű: amikor nem használom a gépet, ki van kapcsolva, amikor használom, akkor meg nem látszik a háttér.
Ugyanez van tableten és telefonon is. Lealacsonyodtam arra a szintre, ahova az emberek jó része, én már nem nézegetni akarom a műszaki cikkeimet, hanem használni, ezért sokadrangú az is, hogy mi a csavar a négyszögletes kijelzőt körülölelő dizájnban. De ezek már nagyon off dolgok egy Apple IGP cikk alatt.
-
mekker
őstag
Bugos teszt, valótlan eredmények...
-
tjb007
nagyúr
Az Amlogic ugye azt írja mindenhol, hogy octo-core, ami úgy kijöhet, hogy 6 fragment proc. + 2 vertex proc. Így kijön a nyolc, viszont az S805/M805-nél meg quad-core van írva, amiknek ugyanezen logika alapján akkor már hexa-core-nak kéne lenniük. A Mali-450-nél az MP4 az alap, ennél lejjebb nem lehet menni, szóval 2+2 nem lehet.
Ha tényleg így számoltak a 801/802/812-nél, akkor a 805-nél és a T866-nál miért nem ? Egyszerűen nem logikus ez az egész akárhonnan és akárhogyan is nézem. -
válasz
aprokaroka87 #79 üzenetére
A 3DMark szerint meg is veri, ez egy nagyon Apple-barát teszt. A gyakorlatban mégis az A7 az abszolút győztes, kb. az a párbaj megy itt, mint az Intel vs AMD. Az AMD dobja ki a 5345829347 gigahertzes és 4893274293 magos procijait, miközben egy középkategóriás négymagos Intel gyakorlatilag megsemmisítő vereséget mér rá.
-
Dilikutya
félisten
válasz
aprokaroka87 #79 üzenetére
4-5 colon feltétlenül meg kell birkózni 4K/8K felbontású videókkal, miközben fullHD-nál nagyobb felbontású kijelző sem nagyon van még telefonon?
Egy Galaxy S5-ön sem kérném számon, mert értelmetlen. A kijelző felbontásával bírjon el a hardver, afölött úgyse veszel észre semmit. -
aprokaroka87
nagyúr
Az lehet hogy GPU-ban erösebb...de vajon a Iphone 5s megbirkózna egy 4K/8K felbontású videóval?
Van egy olyan érzésem hogy vannak dolgok amiben pl egy Qualcomm Snapi 800 porig alázná Az Apple A7-et. -
M@trixfan
addikt
Na igen, többek közt csúcs kategóriában ezért veszek csak Apple telefont ugyanabból az ársávból. (Most nyilván ebből a szempontból figyelmen kívül hagyom az anyagminőséget, az appok minőségét, a stabil működést és a valóban értelmes és jól beágyazott tulajdonságok integrálását, nameg ami a legfontosabb a világon, az ízlést.)
Egyébként a másik tényező az magának a touch digitizer-nek az input lag-ja, ami az Apple után következő legjobb konkurens modellnek is rögtön a kétszerese. Hihetetlen okosak egyébként, hogy utóbbit annyira nem marketingelik, azt megoldja természet, az érzékszerveink. Sokan szerintem nem tudják, hogy a gördülékeny élményben a hardveres késleltetésnek legalább akkora szerepe van mint a szoftvernek. Nekem egyszerűen nem esik jól más készüléket használni, a digitizer input lag WP készülékeken is ugyanúgy ott van.
Amiatt mondjuk nagyon haragszom az Apple-re, hogy ennyire jók IGP optimaizálásban miközben asztali fronton egyáltalán nem aknázzák ki a potenciált az elavult OpenGL driver-ekkel. Mac-es felhasználó még azt is elfogadja ha csak OS point release-szel jön újabb driver, csak akkor az legyen a legfrissebb! Nem is értem egyébként hogy miért nem fordítanak erre több energiát.
-
Komplikato
veterán
válasz
Raysen623 #74 üzenetére
Miért ne lehetne? Eleve a Play HW egyezések alapján engedi telepíteni a szoftvereket. Egy halom olyan program van, amit valamelyik húzónévre optimalizálnak, teszem azt aktuális Galaxy S széria, mert kapásból több millió készüléken futhat. És persze menni fog a hasonló felépítésű bármilyen prémium eszközön is.
Van olyan játék, amit 4-5 különböző verzióban létezik, mert megcsinálták több népszerű felső, közép kategóriás vasra is. Elég régóta van kint az SDK mellett az NDK, nem?
Ráadásul ha nincs optimalizálás, akkor miért kellett sok telefonra bizonyos játékokhoz Wrapper program mondjuk direkt Tegrás cuccok futtatásához? Csak nem azért, mert Tegrára optimalizálták őket? -
Raysen623
addikt
Hogyan akarsz te egy nyílt forráskódú szoftvert szűk hardverre optimalizálni?! Remélem érzed te is az ellentmondást a mondatban. Amikor egy nyílt szoftvert kevés hardveren akarsz futtatni és optimalizálni, onnantól kezdve az már nem nyílt...A droid tömegtermék akart lenni és nem gyors. Ezt a célját el is érte. Az iOS ezzel ellentétben egy jó termék akart lenni, ennek ellenére tömegtermék is lett.
-
Dilikutya
félisten
A többség nem foglalkozik ilyesmivel. És én Androidon sem jöttem rá, hogy lehet a kinézetén bármit is változtatni, igaz nem is kerestem. Root, xml fájlokban turkálás, saját témák készítése nem játszik, az gyakorlatilag statisztikai hibaszázalékot foglalkoztat a teljes androidos tábort nézve.
-
big-J
őstag
Érdekes lenne egy rouge-os android eszközön és megnézni az eredményeket.
-
T_Stark
őstag
Én már több mint egy hete a 8.1-et használom, és tényleg sok a változás.
a_n_d_r_e_w
Swype már nem gond, és az új IE is jó, az oldalak eddig is szépen jelentek meg, de most már a jelszavakat is megjegyzi, eddig ezt hiányoltak belőle sokan. -
vicze
félisten
Most csak a 802-re gondoltam a Mi Box-ban egy S802-H van és MP6-ot írnak, innen passz számomra.
(Még MP8-ban is lassabb kell legyen amúgy.)
-
hallador
addikt
Ahaaaaa, Komolyan, na ne b.....sz. Várj hülyeséget írtál.
Nem nagy baj, hogy a Nexus-on igencsak jól megy az a tákolt "bughalmaz". És a 40 ezres olcsó telefonon nem...
Jaaaa hogy nem láttunk még IOS 7.1.1-el 40 ezres új telefont, csak 150 - 200 000 ezrest. Baszki jól összehasonlítottad...
Nekem egy 1 éves xperia SP-m van szarrá veri mindenben az IPhone 4s IOS 7 kombót. Mert az is van csak céges.... Az a tákolt szutyok oda vissza pofozza a i4s-t mindenben...Várj a szintetikus teszten szarabb.... Ki a f.... érdekel? ...
-
joysefke
veterán
Már miért ne lenne összehasonlítható? Nem a Linpack tehet arról, hogy milyen az Android SW-architektúrája. Másrészt meg az Androidos appok többsége ugyanúgy Dalvik VM-en fut mint a Linpack.
A konklúzió annyi, hogy a HW tudna jóval többet, de a SW architektúra ennyit tud...
49:
Nem kell a számba adni mondatokat, egyedül is megy
Láttad a képeket kettővel fölötted..J.
-
vicze
félisten
Abu már megbocsáss, de egy kicsit elmélyedhettél volna a tesztben.
A legjobb androidos jelenleg az online eredmények alapján egy Onda Allwinner A31-es SoC-kal(5415frame).
Ezt követi a Zeki szuperoptimalizált "drivere", a HW-ra még tippelni se merek, na meg az AMLogic csodák utána.Mag a teszt eléggé bugos. Hogy hogyan számol meg mit(???) az végképp rejtély számomra. Saját tesztek (One mini, N10):
Oncren 720p: 370 (12,3fps)
Offscreen 1080p: 709 (11,8fps)
Oncreen 1600p: 1014 (33,8fps)
Offscreen 1080p: 2315 (38.6fps)Na most ez hogy? Miből és mit számol? Remélem érthető hogy az eredmények alapján mi a problémám...
A cikk max. egy nagyon bugos teszt alapján levont elég rossz következtetés. Elnézést, ez az én véleményem.
Ed3r_X_: Linpack iOS-en natív C kód, Droidon java kód és DalvikVM-ben fut, nem összehasonlítható.
-
Ed3r_X_
nagyúr
De jó látni, hogy Android szapulás itt a fele. Nexust kell venni, és kész
Amúgy szoftverben mindig is az Apple járt az élen, de ennyivel? Az iOS Linpack eredményei meg meglepnek, két maggal hozzák a Snapdragon 600 szintjét. Csak tudnám hogy
-
mdraco
őstag
Egy jó szoftvert egyszer kell megírni, lehet többszörösíteni akárhányszor. Ellenben készülékenként drágább erősebb hardvert tenni. Egyértelmű melyikből lehet több profitot csinálni.
Gondolom én ezt, lehet marhaságot írtam -
válasz
#65675776 #27 üzenetére
Attól, hogy néhány extrém laikus felhasználó CM telepítés során sikeresen legyalulta az EFS-t, még nem azt jelenti, hogy ez a CM hibája. Rengetegszer raktam már CM-et, és sosem tűnt el EFS. Fórumban is ritka az ilyen eset, és azokat az eseteket is - mint írtam - extrém laikus felhasználók kreálják.
(#48) 8th: Igazad van, csak ezt a gyártóknak is jó lenne felfogniuk végre, ahelyett, hogy az ABC teljes betűkészletét felhasználják a naponta megjelenő modellek elnevezésére. (pl.: Xperia J ; E ; M ; Z ; U ; L ; C ; V ; T ............. És akkor a Samsung-ot már meg sem említem.)
-
8th
addikt
Olyan ez mint a játék programozás, fix hardverre (konzolok) egy picit könnyebb egy programot optimalizálni mint a random összetevőkből álló PC-re. Hány iPhone verzió létezik ugyanazzal a verziószámú OS-el és ezzel szemben mennyi okostelefonon fut egyazon android verzió? Amíg nem babrálnak bele a userek vagy nem akarnak hetvennyolc alkalmazást futtatni egyidejűleg egy arra alkalmatlan hardveren azokkal sincs semmi gond. Szerintem. De nem kizárt, hogy én látom rosszul.
-
sirály12
őstag
válasz
zs4k0s3mb3r #41 üzenetére
Ja, hogy utána az epöl jól szétpereljen!
-
FuRiONight
addikt
válasz
Peaceliker #42 üzenetére
Akkor 1525 a neked való (pletyka: 2k kijelző - 3 GB ram - S805) lesz
-
Peaceliker
addikt
válasz
FuRiONight #16 üzenetére
Nem, mer az nekem kicsi!
Amúgy elfondolkodtam 1320 on, bár a mostani "MTK hulladékkal " is jól elvagyok. Nem vt 300k, csak 50, így elnézem ha picit akad és pár tized mp et várnom kell vmire. -
zs4k0s3mb3r
csendes tag
Halkan jegyezném meg, hogy az iOS kernele is nyílt forráskódú, ezért lehet portolni más platformokra, lásd [link]
-
pakriksz
őstag
Ugye hogy nem kell a mantle?
(pc gyak ugyan ez a célja annak, mint az apple driver optimalizációinak).
Egyébként nekem a 2 magos MTK chipsetes, 512 mega rammal ellátott telefonomon nem akar rosszul működni az android... lehet valamit rosszul csinálok. Ja és a carmageddon, meg a vice city sem akar rajta szaggatni. Mindjárt kidobom, és keresek egy sámsungot, vagy teszek rá tácsvízomgwtf UI-t hátha azzal elő tudom hozni azt a sokat emlegetett szaggatást, és lassulást, hiszen a "zokosok" megmondták hogy a zandroid ilyen.
-
bunfi
őstag
Mivel van a tulajdonomban 520, így ezen a a 4S-sel való összehasonlításon csak nevetni tudok. Nagyon szeretném elkerülni, hogy dícsérjem az Apple telefont, de tény, hogy fényévekkel jobb képeket csinál, mint az 520. A 820 pedig kizártnak tartom, hogy az újkori 80-100e forintos árával felvette volna versenyt a többi hasonló árú készülékkel fényképminőség tekintetében (idevágó idézet).
(#37) buherton: És tegyük hozzá a Moto G-hez, hogy ára újonnan, függetlenül $180 (persze nem itthon, mert nekünk ez túl jó lenne). Sőt még $100-ért (aka. kicsivel több, mint egy Deák) is meg lehett venni bliszterben (!), mint nálunk a Nokia 1112-est a Tescoban. És ahhoz képest igen komoly készülék...
-
buherton
őstag
válasz
dozsabalint #33 üzenetére
Nekem Moto G-m van, és egyet kell, hogy értsek. Alapállapotban <500 MB a foglalt RAM mérete. Szaggatni még a rendszert nem láttam.
Az Android nem a saját hibájából olyan amilyen, hanem csak itt csúcsosodik ki probléma.
(#35) lezso6: +1
-
haddent
addikt
Jó cikk, én személy szerint ki sem raknám, hogy "Vélemény:", ezek tények. Kicsit viszont olyan, mintha a számokkal akarnánk dobálózni, nem az azokkal elért eredményekkel. Az még mindig az Android retardáltságát (szó szoros értelmében) mutatja, hogy ennyire el lehet püfölni gyengébb hardverrel. Kár, épp most tervezek visszatérni rá.
-
Jahaaaj!
Hogyne, tehát zárt forráskód mindenek felett, a nyílt forráskódú termékek mind gányolt kakkanatok. Attól még, hogy az androiddal komoly problémák vannak, az nem a nyílt forráskód baja...
A cikk lényege az, hogy egységes hardverre sokkal jobban lehet optimalizálni. Ha sokféle hardverre készítesz egy adott szoftvert, sokkal nehezebb (vagy inkább lehetetlen) mindenhol optimális teljesítményt és stabilitást elérni.
-
joey04
titán
válasz
vandeminek #2 üzenetére
Elég használni is az eszközöket. Note 3-at használva is azt érzem, hogy csak éppen eléri azt a teljesítményt a telefon, mint amit a korábbi gépem, az iPhone 5. Pedig sokkal-sokkal erősebb minden téren. A valóságban ez nem látszik.
-
dozsabalint
senior tag
Ezért nem maga az Android a felelős, sokkal inkább a gyártók, akik teleszórják mindenféle hülyeséggel. Az meg nem a nyiltság/nem nyiltság kérdése, hiszen ezek ugyanolyan appok, mint bármi más, csak nem törölhetők.
Mondjuk a Moto G sem egy bivaly gép, mégis teljesen rendben van a teljesíménye, a Nexus 5-öm sem eszik meg 800 Megánál több ramot, pedig teljesen be van lakva (ebből a Facebook app kapásból 250MB ugye...).
Az uptime-om 93%-ában 1,3GHz alatt volt az órajel (A 7%-os 1,3GHz fölötti órajelért a NFS Most Wanted a felelős egyébként). Ha nem neteznék annyit, akkor valószínűleg nem nagyon menne 1 GHz fölé. És jellemzően egyszerre csak 1-2 magot használ. Sohasem terheli le mind a 4 magot. Még játék közben sem. -
T_Stark
őstag
Nekem volt 520, most meg 820 van, egyik kameráját sem mondanám rossznak a kategóriájában. Mások szerint is jó akik látták eddig. Sőt, haverom összevetette az i4S-ével az 520-at, és még ott is megállta a helyét.
A konkurencia sem csinál hasonló árban jobbat, vagy ha igen, akkor másban marad el. -
Abszolút felhasználói szemmel baromira nem érdekel, hogy:
- a készülékgyártónak mekkora a termékpalettája, és emiatt hány eszköz között oszlik meg a optimalizálást végző fejlesztők munkája.
- az alap operációs rendszert fejlesztő cégnek hányféle hardverspecifikációt kell figyelembe vennie úgy hogy az mindegyik készülékre optimalizálható legyen
- az alkalmazásfejlesztőknek milyen gondjai-bajai vannak az adott platformmal és az eltérő teljesítményű készülékekre való optimalizációval.Talán pont a Mobilarénán olvastam, hogy mi a folyamata egy új Android verzió adaptálásának egy adott készülékre. A készülékgyártónak folyamatosan egyeztetnie kell a Google-lal, a procigyártókkal, és a szolgáltatókkal, hát egy rémálom. Mindeközben szegény végfelhasználó csak annyit lát, hogy másfél évvel a készülék és egy évvel az új Android verzió megjelenése után még mindig nem elérhető számára a frissítés.
Sajnos az iPhone-t drágának tartom én is. Van viszont egy iPad-em, és látom (főleg anyám Prestigio tablet-jéhez viszonyítva), hogy mire képes az iOS egy Android-dal szemben. És ezért inkább nem is használok okostelefont! Bőven elég a 3 éves butatelefonom (Samsung!), mert arra jó amire kell, főleg hogy simán kibír 3 napot aksiról. Minden másra ott az iPad-em. Na, lehet szidni engem is!
-
Valdez
őstag
Volt szerencsém Huawei Y200-ról majd egy 80ezres Sony Xperia P-ről iphone 4S-re váltanom, mondanom sem kell, óriási a különbség, annak ellenére, hogy elvileg a 4S-ben gyengébb a HW mint a P-ben.
2-3 frissítés jött csak ki a P-re, de az alapvető szoftveres gondokat egyik sem oldotta meg.
Iphone részről nincs gond a támogatással, szépen jönnek ki az újabbnál újabb szoftverek és meglepően tapasztaltam, hogy a 7.1-el még gyorsult is a réginek számító telefonom.
Szóval számomra az Android-os telefonok nem jöttek be. -
FeRRaR1
őstag
válasz
#25954560 #21 üzenetére
Ja csak az a baj a tegrával, hogy úgy laggol, hogy olyat előtte még nem láttam, lehet az Nexus 7, HTC One X, de a Nexus az valami katasztrófa, ha gondol egyet, 3-5 sec egy menübe lépés, úgy hogy előtte nem is piszkáltam, nem futott semmi, és ezt máshol is előadja, soha többé tegrát, kitörölhetik a pontszámaikkal, ha a felhasználó élménye -1, még a temple run is képes akadni rajta,
Szerk.: Olyan embert még nem hallottam aki tegra után megint tegrás eszközt venne, ellenben a soha többé tegrát rengeteg embertől olvastam itt is, máshol is.
-
Cathulhu
addikt
Jo ertem en, hogy szoftver, de jelenleg ki az akit ez most zavar? Ki az akinek nem eleg egy Adreno320 teljesitmenye Android alatt mobil vonalon? Felre ertes ne essek, nem akarom vedeni az androidot, mert szerintem is egy ocsmany takolt rendszer, de ettol fuggetlenul jelentkezzen akit zavar a driver overhead.
-
Bogyó bá'
nagyúr
OFF: abszolúte hardverfejlesztő vagyok, gépészmérnök! Nálunk minden a "vasról" szól!
(#17) GeryFlash: Na, így feltörtem?
(#19) puls3: talán azért, mert a beleölt szoftverfejlesztői munkaóra-százezreknek megkérik az árát rendesen.
(#21) &rew: a Tegra-4 sem bír igazán tömegcikké válni, gondolom szintén az ára miatt.
-
GeryFlash
veterán
,,Androidos vonalon lassan 4 db nagy órajelű processzormag, 2 GB memória is kevés a laggolásmentes működéshez, ráadásul a készülékek túlnyomó többsége ettől sokkalta gyengébb hardvert kap."
Esélyes nap legidiótább komment helyezésére. Egy Kitkaten de még egy Jb-n is elég 2 erősebb mag 1Gb memória, ha a készülék nem Samsung.
-
FuRiONight
addikt
válasz
Peaceliker #5 üzenetére
Szóval ősszel te is Nokia Lumia 930-at szeretnél venni mint én ?
-
Szatyor95
senior tag
Már megint megy a
cigá...izé, Androidozás. Az senkinek nem szúrt még szemet, hogy a gyártó feladata lenne optimalizálni a saját eszközére? A kutyapiszkot sem a miniszterelnök szedi fel a kutya után, hanem a kutya gazdája. Meg nem olyan alkalmazásokkal kéne telenyomni a rendszert, ami semmire sem jó, csak arra, hogy egye az erőforrásokat? Érdekes... A Nexusnál ritkán hallani csak gondokról. A CyanogenMod szintén ez a kategória. Miért? Mert Nexusból évente jön egy, arra oda tudnak figyelni kellőképpen. A CM-nél meg a bátorkodó felhasználók végzik ezt a munkát -néha jobban, mint a gyártó-, így ők is a kis létszám ellenére magas színvonalú munkát tudnak végezni. De mind a kettő tökéletesen használható -CM esetében ez a stabil kiadást takarja-, gyors, stabil, és mégis mindent tud, amit egy Androidtól vár az ember.Konklúzió: Nem kéne hetente 3 új készülék gyártónként, és oda kéne figyelni a szoftveres oldalra. Lehet akkor sem lesz olyan mint az iOS, de ezt ellensúlyozza a funkcionalitás. Meg hát ott figyel az örök szabály: Mindenkinek más kell. Vagy az iszonyat simán futó rendszer, ami korlátozásokkal rendelkezik, vagy egy olyan rendszer, ami lassabb, nem betonstabil, de azt csinálsz vele amit akarsz.
-
fyi (#4) FuRiONight. ha a vas nem rossz akkor a szoftver lesz a gyanús.
-
bunfi
őstag
válasz
Bogyó bá' #10 üzenetére
Igen, szinte az összes Lumia hasonló hardverral dolgozik, 2 mag, 512-1024 ram. Ennek ellenére a drágább készülékekben is eléggé vitatható minűségű kamera van, nem csupán a belépőszintű 520-635 sávban. Szóval ilyen téren csodálkozom, hogy mire kérnek el bizonyos modellekért annyit.
Egyébként lehet ostorozni bármelyik platformot. A piaci versenytársak nélkül bármelyik annyira nézi hülyének a vásárlókat, amennyire nem szégyelli, a hardrvertől, a szoftvertől vagy az optimalizációtól függetlenül.
-
oszi666
őstag
Nekem spec iphone 5cm van. Az egyik gond, ami miatt valtottam droidrol, hogy folyamatosan bugos volt a hivas. Na, erre az iphonenal is van ilyen: nem tudom felvenni, nem tudom felhivni, nem reagal a kijelzo ha hivnak. No jailbreak, nincs agyonszemetelve. Szoval azert itt is vannak gondok. Kovi valszeg winphone lesz. Par ev mulva
-
Bogyó bá'
nagyúr
A Lumia 520 egy abszolúte alsó árkategóriás készülék, gondolom, hogy az árába ennyi fért bele. Amúgy a kis "vézna" 2 magos, alacsony órajelű CPU-jával, mindössze fél GB RAM-jával is nagyon szépen dolgozik az a készülék a hasonló árkategóriás droidokhoz képest. Szerintem...
szerk: nem a kamerájára gondolok, hanem az összes többi funkciójára.
(#11) oszi666: WP-s vagyok, nem almás. Volt iPhone a kezemben többször is, és piszokul tetszett, viszont én azt nem tudom megfizetni sajna. Ősszel vettem egy Lumia 920-at (a 610 után) 68k-ért boltból, és a mai napig nem számít rossz készüléknek a "gyenge" hardverével sem.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
vandeminek #2 üzenetére
Az iOS és a WP alapú telefonok jellemzően nem túl erős hardverrel is bőven hozzák / túlteljesítik a hozzájuk hasonló androidos készülékek teljesítményét, és a - cikk szerint - sem véletlenül. Nem arra koncentrálnak a fejlesztók hogy 2000 féle, majdnem tök egyforma készülék legyen ("minden napra egy szamsung"), hanem arra, hogy néhány típus, de az a maximumot hozza az adott hardverből. Talán az sem véletlen, hogy az MTK és hasonló bóvli chipkészleteket is nagy ívben kerülik. Persze ennek ára van, amit meg kell fizetni...
Androidos vonalon lassan 4 db nagy órajelű processzormag, 2 GB memória is kevés a laggolásmentes működéshez, ráadásul a készülékek túlnyomó többsége ettől sokkalta gyengébb hardvert kap.(#7) bdlackoo: nem vagyok az, közöm nincs hozzá, de mivel érdekel a téma, így sok mindennek utána szoktam olvasni.
-
Peaceliker
addikt
válasz
FuRiONight #4 üzenetére
Amint lesz olyan teló elérhető áron vmelyik OS el, amire vágyom, dobom is el az androidot …
-
FuRiONight
addikt
válasz
vandeminek #2 üzenetére
Miért kéne látni a kódot?
iOs és WP is negyed olyan erős HW-al is jól fut és nem akad mint a droid..
-
Bogyó bá'
nagyúr
Na, ez a különbség egy jól megírt mobil OS (iOS, WP) és egy mindenki által tákolható bughalmaz (android) között.
Új hozzászólás Aktív témák
- RTX 5070 Ti OC 16G/ új, bontatlan/ 3 év garancia/ beszámítás/ ingyen foxpost
- ASUS ROG Strix GeForce RTX 4070 Ti OC 12GB GDDR6X Videokártya
- MSI RTX 3070 8GB GAMING Z TRIO - eladó!
- GIGABYTE GeForce RTX 4070 Ti SUPER AERO OC 16G - Alza garancia 2027.11
- ASUS ROG-STRIX-RX5700XT-O8G-GAMING RX 5700 XT 8GB GDDR6 OC PCIE
- Gombászkönyvek egyben
- ÚJ BONTATLAN Apple Macbook Air 15,3 M4 10C CPU/10C GPU/16GB/256GB - Égkék - HUN - mc7a4mg/a 3 év gar
- AKCIÓ! AMD Ryzen 7 3800X 8mag 16szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- HP EliteBook 840 G7 i5-10210U 16GB 512GB 1 év garancia
- AKCIÓ! Lenovo Legion Slim 5 Gamer notebook - R7 7435HS 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GB GDDR6 WIN11
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest