Új hozzászólás Aktív témák
-
kromatika
veterán
tetszett.
-
qper
tag
szuper írás, köszi!
-
teratti
senior tag
Üdv!
Igen, az összefogás. Mióta ott dolgozom szakszervezeti tag vagyok de megfordult a fejemben egy párszor, hogy kilépek de maradtam. Én azt gondolom, hogy ameddig az Szakszervezeti Elnök onnan kapja a fizetését nem lesz rend mert csúnya szóval élve "nem szarik oda ahonnan eszik". No meg szerintem a létszám kevesebb mint a fele tag, tehát honnan várjuk, hogy elérjünk valamit.... viszont ha kiharcol valamit az is részesül belőle aki nem tag ezért be sem lép...... Szóval nagy a széthúzás és így nem lesz előrelépés.
-
atee
őstag
Az átlag ember még most is úgy van vele, hogy az autóbusz vezető az szinte köztiszteletben álló személy.
A munkaadók azok akik semmibe veszik ezt a munkát..és az utolsó bőrt is lehúzzák azokról akik a vállukon viszik az egészet.
Ezt nem is értem, hogy lehet megtenni..Miért nincs egy összefogás és végső esetben sztrájk!
Lásd BKV ahol azért evvel már fel tudták hívni a nem megfelelő körülményekre és juttatásokra a figyelmet. -
teratti
senior tag
Régebben volt presztizse az autóbuszvezetői hivatásnak, emberszámba vették azt aki ott ült. Ma már nem tapasztalom mikor vezettem meg a bőrömön éreztem ennek a fordítottját. Nem tudom máshol mi a helyzet de itt Szolnokon ez van többnyire.
-
#90933760
törölt tag
Nem vagyok benne biztos, hogy ez egy fenomenális ötlet...
-
Options
csendes tag
A kerékpárosok egy részére, tényleg igaz. Én is tekerek, de nem egy biciklisnek autója is van. Egyszerűen másabb a kétkerekű, de olykor elfelejtik, hogy a felelősség is létezik.
Amondó vagyok, hogy közlekedjünk felelősségteljesen! Ezen elvárás, sajnos egyeseknél nagy feladat, még akkor is, ha nem csak pénzt adott a jogsijáért cserébe (ha van neki egyáltalán), hanem el is végezte a tanfolyamot. A KRESZ, az utóbbi pár év alatt módosult, bár azért odafigyeltek, hogy az általános szabályok maradnak (jelzőlámpák, stb), csak ésszerű módosítások, kiegészítések történtek. Viszont, a KRESZ-t én, kötelezővé tenném, általánosban mindenkit bicajra ültetnék és azon keresztül is tanuljanak. Később jöhet a moped, a személygépkocsi és így tovább... (igaz, a kamion/buszvezető fülkéjébe, csak bemutatót tartatnék, szimulátorral érdemes lenne csak kipróbálni, közúton nem, bár magánpályán, ha biztonságos, akkor ott lehetne tesztelni). -
JSaN
addikt
Hehehe jo kis cikk.
En zalai vagyok, sokat buszoztam zalaegerszeg, keszhely, nagykanizsa, megbolonditva egy kis Pacsai komboval es sok zsak telepulessel, ami kapasbol meg ketszerezi az ut idejet.
De somogy es vas megye is meg er egy kulon miset.Teljessen mas mint az alfoldi megyek, a ritkabb mezo varosai miatt.
Irhatnal meg ilyen buszos sztorikat. -
teratti
senior tag
Most lebuktatom magam de Én is a Volánnál dolgozom egy pár éve igaz már az operatív irányításon de azelőtt 5 évig tekertem a kormányt a helyi járatnál. A 260-sal imádtam dolgozni persze nem volt a nagy környezettudatosság jelképe de megbízható jó technika volt. Majd Credo buszokat kaptunk(21 db-ot) azokkal komfortosabb és csendes volt a munkavégzés de most 3 évesek és sok a gond az elektronikájával leginkább....még hosszasan sorolhatnám de senkit nem untatok vele.
-
#90933760
törölt tag
Még régebben volt egy durrdefekt nemzetközibe kellett utasokat vinni, egy hulladék volt a busz is, szerszám nuku persze. Két órát kellett egy szájbarohasztott kerékkel szenvedni, de senki egy szót nem szólt és türelmesen vártak. Az egyik utasnak a csomagja szarrá ázott lent, mert a klíma oda folyatta be a vizet, de senki egy rossz arcot nem vágott, szerencsére nem volt benne semmi olyan amiben kárt tehetne. Maximális reszpekt az ilyen utasoknak.
-
atee
őstag
válasz
Moonline. #148 üzenetére
Nincs szükség külön elismerésre. A köszönés egy alapvető dolog, ha bemegyek valahova akkor is köszönök.
Ezek az emberek csak simán nem ismerik az illemtant, vagy nem tartják fontosnak.
Voltak olyan utasaim (Japán turisták) akik az egész napos utazás végén tapssal is kifejezték, hogy köszönik szépen, elégedettek voltak. Persze az egy más világ, de mosolyt csaltak az arcomra és többet ért mint néhány euró apró. -
atee
őstag
válasz
#90933760 #150 üzenetére
Ezek sajnos tényleg jellemző dolgok. Fel se fogják sokan, hogy mivel is játszanak! Csak a nagy szörnyet látják maguk előtt. Persze tudom én és tapasztalom a másik oldalt is. Van amikor a busz útban van.. nem látni tőle, lassú és büdös is. A volán mögött türelemre van szükség és ezt sokan nem értik. Említést kell tenni viszont azokról az autósokról is akik előzékenyek, kiengednek akár megállással is. Vagy akár hátra is tolatnak, ha a helyzet úgy kívánja! Szerencsére ezekből is egyre többet látni!
És minden bántás nélkül, de akik a legbosszantóbbak, figyelmetlenek, felelőtlenek! Azok bizony a kerékpárosok! Van aki lassabb mint egy gyalogos, fel és leszáll az úttest közepén. Jelzések nélkül cikáznak. Vagy egyszerűen nem tudnak kerékpározni, vagy részegek, de egy egész sávot elfoglalnak a bizonytalanságukkal. Komolyan ráférne erre a közlekedési formára is egy szigorúbb szabályozás. Volt már, hogy simán kiborult elém egy szerencsétlen. Már messziről láttam, hogy inkább egy sörpadon kéne ülnie.. amikor pár méterre megközelítettem, körültekintően, figyelmesen és lassan.. akkor kidőlt elém... Fél méteren múlt a sorsunk! -
degu
senior tag
A buszsofőrökkell nincs semmi baj!/A fejétől bűzlik a hal!/
Én is csak csodálni tudom,hogy néha milyen türelmesek tudnak lenni az eszement nyomikkal... -
#90933760
törölt tag
Hát igen. És vannak más, van még sok más hely is ahol kurvára nem becsülik meg és tisztelik a munkát, embert akármit. Az a legundorítóbb mikor családi vállalkozásba megy az ilyen.
Előfordulnak érdekességek, mikor a busz indexel, kanyarodna be jobbra, a motoros meg megelőzi szintén jobbról. Simán kitekerhette volna elé a kormányt ha nem veszi észre és elkenődik a busz oldalán.
A másik mikor megelőz a kocsi, majd bevág a busz elé, beletipor a fékbe merthogy ő le is akarna kanyarodni a kocsijával. Édesem, ésszel tele van a segged. És akkor ezek még csak a sima mindennapos dolgok amit a sofőrnek el kell hárítania. -
dogi01
aktív tag
válasz
Moonline. #148 üzenetére
Én is el szoktam elmélkedni amikor utazok, hogy ha akarna akkor megboríthatná az egész buszt aztán akkor elég nagy szomorúság lenne. Tapasztaltam is már azt hogy olyan vonalakra ültetik be szerencsétlen sofőrt ahol még életében sem járt. Én navigáltam be a végállomásra.
Sőt ismerősöm került is már olyan helyzetben hogy M7-esen felmosónyéllel nyomta a gázt a hátsó ülésen...
Szomorú hogy ilyen világot élünk... De a rendszer "működik"...
-
dogi01
aktív tag
Durva, az ember nem is gondolná milyen nehéz feladat buszvezetőnek lenni.
-
koshmar
veterán
Igen, én inkább megsülök/megfagyok, mint hogy hazagyalogoljak.
Csak akkor is frusztráló, hogy az ember mondjuk 20 percet vár a buszra, közben csontra fagynak a lábujjai, felszáll a buszra, ott meg olyan hideg van, hogy látszik a lehelete.Én a Classic C56-ot kivéve nem szeretek Ikarusokkal utazni.
Túl sokat mentem már 260-asokkal, 263-asokkal...na meg persze a 280-assal. -
HUNPSP
aktív tag
A BKV-s említett típusnál (ott viszont sima 260-as van tudtom szerint, talán 2db 263-as van, ami szintén vidéki) már el vannak tömítődve a fűtés csövek, hiába van fűtés, az egészet ki kellene pucolni, erre pedig sejtem senkinek se pénze, se ideje, se alkatrésze hozzá, ha pedig igen, akkor egyszerűen nem éri meg sehogy... sajnos.
Ellenben igen, mindig panaszkodnak, hogy télen nincs fűtés, nyáron pedig van. Persze, csak ha nem lenne 25-30 éves szerencsétlen busz, akkor ez sem így lenne (esetleg normális karbantartás).
Ráadásul vagy megsülnek a buszon de haladnak, vagy nem is jön... sajnos ezt nem fogja fel a többség...
Pedig én aztán tényleg laikusként beszélek, egyszerűen csak nagyon jól ismerem már az embereket (bár ne tenném, tisztelet elég sok kivételnek).Azt sajnálom nagyon, hogy a Mi(!) régi Ikarus buszaink így végzik. Ezeket a Mi embereink csinálták, itthon rakták össze, itthon lett forgalomba helyezve (most csak a magyarországiról beszélek), és egész életükben itthon is jártak...
Amerikában is van egy kis hírük, bár mára már egyre kevesebb. Régebben talán még nagy (túlzás) névnek is számított a kinti Ikarus cég, de erről nem sokat tudok. Az biztos, hogy 280-asok is jártak még kint, bár azt nem tudom, hogy forgalomban is-e, de voltak, az biztos.
Mindig örülök, ha egy jobb hangú, kicsit jobb állapotú Ikarus-szal utazhatok, nekem komolyan egy apró öröm a mindennapokban. Igen, sejtem sofőr részről nem, a szerencsétlen szervizeseket nem is említve... -
koshmar
veterán
-
Options
csendes tag
Annyira jókat írtok, hogy lassan meg lesz az elméleti vizsgám!
Komolyra fordítva a szót: ezek érdekelnek, hogy mi a helyzet, buszfronton, bár idáig is tudtam, hogy nem minden buszvezető szeret szarakodni az utasokkal, hanem egyszerűen a helyzet a rossz. Ha ilyen busszal kell járniuk, akkor nincs mese, menni kell, még akkor is, ha útközben, le is robban (utasként volt már bennem része, pont a BKV egyik busznál). Ha kiesik, vagy késik egy járat, akkor az esetek java részében nem a buszvezető a tettes, csak könnyebb neki beszólni, mert ő van ott... Ilyenkor, még sajnálom is őket!
Summa - summárom: az van, amit a főnök, az irodából kitalál.
Most remélem, lesz javulás, buszközlekedés terén is! -
#90933760
törölt tag
Sok előnye van, útban meg nincs. Pl. kerékcserénél ha lassan rá kell járni bakra vagy épp meg kell mozgatni a kereket, valami rohadt szűk helyre kell bemenni, vagy mocskosul meg van pakolva és rohadt nagy az emelkedő vagy épp rohadt lassan kell lefele menni, vagy épp a réten megy az ember és azt nézi épp melyik gödörben akad fent.
-
#90933760
törölt tag
Hátramenetben is így rángatnak. Már amelyik rángatós. Nincs azzal baj, csöcsrázó.
Ez nem rakja ki üresbe, végig morog a motor és remeg tőle a busz is. Ellenben a másik sofőrnél simán jár.
-
#90933760
törölt tag
Az automata gyilkolás itt is előfordul, benthagyja D-ben aztán rá a kézifék és ki nem szarja le. Csak közben az olaj meg melegszik meg nyíródik feleslegesen.
-
koshmar
veterán
válasz
#90933760 #118 üzenetére
Nem tudom, milyen típusú Credók vannak itt. A lényeg az, hogy az áttételek nem teszik lehetővé a 70-80 km/h-s utazást egy dízelnek megfelelő fordulaton.
Kb. a 60-65-tel szoktak menni a sofőrök, ami ugye nem valami sok.Múltkor pl. egy 250-es Ikarussal mentem be Debrecenbe. Ha hiszed, ha nem, óra szerint 80-nal hasítottunk befele. Forgott is a motor rendesen (de hallásra nem többet, mint 1600-1800-at). Volt egy olyan érzésem, hogy egész pontos az óra, mert látszott, hogy elég szépen haladunk.
Ikarus is, régi is, mégis bírt menni.(tegyük hozzá, hogy az tényleg egy távolsági busz).
Nem tudom, mennyit bírnak ki ezek a régi Ikarusok generál nélkül, de az tuti, hogy néhány itt már elég csúnyán el van kopva. Teljesen normális gyorsításnál is kormolnak...
(#119) atee:
Az utolsó szusz kihajtása az itteni 280-asoknál sajnos szó szerint értendő. Az esti busz általában majdnem tele van (képzeld el, az hány embert jelent egy csuklós busznál). Az automatákat egyszerűen gyilkolják.
Minden elindulásnál hallhatóan 2000 fölött forog a motor (gyanítom, hogy padlógáz vagy közel ahhoz)- hallhatóan szenved ilyen fordulaton, meg persze zabál is. -
#90933760
törölt tag
A Credo az tényleg rövidtávos busz, mármint attól függ melyik, mert van azokból is hosszabb távra. De a rövidtávosak vannak elterjedve gondolom azzal is mész. Voltunk vele hosszú úton mikor kidöglött egy nagy járat, hát az az igazság, hogy igen valóban szarrá kell pörgetni a haladáshoz, ilyenkor meg belemárthatják a farkukat az Euro 8564554542 motorjukba környezetkímélés/fogyasztás szempontból. Nem erre van kitalálva az egyértelmű.
Az Ikarusokkal se lenne semmi baj, csak igazából szét kéne kapni darabjaira és felújítani csutra, azt meg nem éri meg. Csak guruljon annyi szervizt kapnak és pancsolják bele a gázolajt. Így az olcsóbb. Pedig egy csutra felújított változattal haladni is lehetne normális szinten. Egyébként buszfüggő teljesen, valamelyik olyan állapotban van hogy tényleg alig megy és minden búg benne, de valamelyik egész tűrhető hangú és jól is ugrik.
-
koshmar
veterán
Tetszett az írás!
Gondoltam, írok pár sort a Hajdú-Volán által használt buszokról.
Itt is vannak még Ikarusok rendesen. 260-assal és 263-as én is rendszeresen szoktam utazni.
Hangos, lassú, és gondolom, sokat is fogyaszt- nagyjából így lehetne jellemezni.
Anno- kb. 7-8 éve még itt is voltak a régi fajta (harmonika ajtós) sárga 260-asok. Azokkal is utaztam elég sokat.
Kedd esténként elég későn járok haza, olyankor a Debrecenből hazavezető 50 perces utat egy 280-as Ikaruson kell végigszenvednem. Komolyan, ilyen hangos busszal még nem utaztam.
Ha középre ülök (ahol a motor van), akkor zenét sem tudok hallgatni, mert egyszerűen csutka hangerőn is simán elnyomja a motor hangja. Ezért szoktam inkább a csukló mögötti részbe menni, ott azért még elviselhető.
Van még belőle kézi és automata váltós is.
Ikarus Classic (C56) is akad, azok viszonylag csendes, kényelmes buszok, és legalább bírnak is menni.
Sőt, csuklós Ikarus Classicból (C80) is szoktam látni néha egy párat, de olyannal még nem utaztam soha.Az én kedvencem az MAN Sü363-as. Csendes, kényelmes, és rendkívül erős. Ott sosem érezni azt, hogy a motor szenvedne a súlytól (az Ikarus 280-nál ez folyamatos). Már nagyjából 900-as fordulattól terhelhető, olyan 1300-tól pedig meglepő vehemenciával indul meg (de általában alig 1000 felett már váltanak is fel a sofőrök).
Egyszer fordult elő, hogy Debrecenből hazafele egy sofőr tényleg rendesen odalépett neki minden gyorsításnál- hát mit mondjak, nagyon élveztem az ülésbe préselést.MAN SL223-as akad (automata, kézi). A rövid áttételek egyből éreztetik, hogy ezek városi buszok- városon kívül már 60 felett is elég sokat forog a motor.
Credóból itt is van sok (Euro 3-4-5-ös motorrol is). Viszonylag csendes, kényelmes, viszont nem valami gyors. Kisebb távolságokra megfelelő. Van automata és kézi váltós is.
Volvo B7R is van, de valamiért már hónapok nem utaztam olyannal.
Ha éppen a Körös-Volán egyik járatával megyek Debrecenbe, akkor mindig tudom, hogy valami jó busszal fogok menni.
Pl. Irisbus Evadys, Volvo Marcopolo Saracakis. -
>Deego..
senior tag
Szép cikk.
Nehéz munka ez is. -
atee
őstag
Egyelőre többre nem volt időm!
-
SzalaiG
addikt
Grat. Jó kis cikk.
Kérlek írj a GKI-ről!
-
doc
nagyúr
jo iras volt, koszi
meg gimiben volt olyan, hogy felszalltam a hazafele meno buszra penteken, kertem jegyet (vegallomasig) majd a sofor megkerdezte, tudom-e merre kell menni. mikor igennel feleltem, kozolte hogy akkor uljek az elso sorba es mondjam
csak egyszer iranyitottam be egy rossz utcaba -
atee
őstag
válasz
hege8888 #104 üzenetére
A hír igaz, hogy a vasút irányába akarják szervezni a közlekedést szép fokozatosan. Legalábbis ezt mondják itt is.
A menetrendek egyébként mindenhol problémásak! Nem lehet minden igénynek megfelelőt készíteni! Persze sokszor benne van a hozzá nem értés.. Időnként én is furcsállom, hogy valaki nem kevés pénzt kap azért, hogy össze állítson egy teljesen értelmetlen menetrendet!A Tisza volánnál elvileg egyébkén mint sofőr,jobb a helyzet. Ismerek egy kollégát aki ott húzta és a buszpark is meg a fizetések is jobbak!
Az óra beállításra errefelé még nem volt panasz. Igaz a buszok 50% ban van csak.. általában pontosak. Vagy max. 1 percet késnek, sietnek. Fogalmam sincs, hogy hol lehet vagy nem lehet beállítani.
-
Igaz másik Volánról szól a kérdés (Tisza), de kérdezném, hogy arról van-e infód, hogy ha a menetrenden módosítanak, akkor mi alapján alakul ki a végeredmény.
Mese:
Január 2.án ér a döbbenet reggel a buszmegállóban, hogy a megszokott reggeli járatom 10 percel később indul. Minden óra 30kor indult a busz. Rajtam kívül elég sok embert sz@rul érintett a dolog, mert a járat beérvén Szeged Mars tér Bpu-ra egy csomó helyijárathoz hozott embert a régi időkben (a kettő közt volt 2-6 perc gyors kaját, bérltetet venni, stb..
Én mondjuk csak a Mars térig mentem, viszont bemenni a munkahelyemre, átöltözni így maradt 11 percem.
(vagy kelhetek egy órával korábban, és csövezhetek az öltözőben 60 reggel percet)Pár hét zúgolódás után módosíottak:
A reggeli legelső járatot előrébb vették 5 perccel, a többi maradt ugyanúgy....
Ejha, ennek aztán így sok értelme volt.Állítólag akármilyen minisztériumi nyomásra k.rták szét direkt a buszokat, hogy a népeket a vonat irányába terelgéssék.
Bírom ezt az állami terelgetést, nehogy hagyjuk már érvényesülni a piaci igényeket...Ja, igen meg a változás kihirdetésére a válasz:
"Benne volt a helyi lapokban, helyi hírportálokon"Ember, ha én egyiket sem olvasom, mert dolgozom mint a barom, netán netem sincs (idősebbek) honnan szopjam ki???
Nem lett volna buszonként 2 A4-es kiragasztani a szélvédőre, hogy 2013. 01. 02-től új menetrend, tájékozódni szíveskedjenek??
Vagy ott az a bazi kijelző a gépjármű feje felett (Volvo E30), a pontatlan időn kívűl vígan kiírathatták volna nagy piros betűkkel.Egyébként megkérdezném, hátha tudsz rá vélaszolni:
Egysszer megkérdeztem az egyik pilótát, nem lehetne beállítani rajtuk a pontos időt, hogy a szundikálásból ébredve ne kapjon el az ideg, hogy elkésem? (azóta már annyit késik, hogy tudom, hogy szarul jár)
A válasz: nem, mert egybe van kötve a tachográffal...Egyébként jó írás volt, sajnálom a pilótákat is, mert ugye a siető utas az ingerült kérdését kinek másnak tegye fel reggel, amiről Ők nem is tehetnek....
-
#90933760
törölt tag
Hangos, ráz, nem olyan környezetbarát, többet is eszik stb. Most ez attól függ mihez hasonlítod. Egy Man SL se sokkal jobb összességében akkor már inkább EC12, a komolyabb buszok meg már jóval drágábbak, meg ezek nem is rövidtávosak (Setra LBH-622, Volvo B12B, Scania Century stb.) tehát ne mis fogják berakni rá. Rövid utakra nem raknak be ilyeneket az az igazság, mert az utas elviseli akármibe ül rövid távon, a sofőrrel van leginkább kicseszve, mert ő a fél életét abba üli le. Úgyhogy ide mindent betesznek amit tudnak, a nagy járatok már többségében normálisak.
-
HUNPSP
aktív tag
Köszönjük szépen az írásod, érdekes volt!
Ha már említetted, akkor a további, pl. fűtés-hűtéses posztot is szerintem szívesen olvasnánk majd.Az Ik260-assal tényleg ennyire probléma van? A BKV-nál is ilyen rossz lehet a helyzet velük kapcsolatban? (igaz, ott automata váltó van, -1 probléma - bár ez is attól függ, hogy milyen szemszögből...)
-
degu
senior tag
Misa-rizsa az egész!
A folyamatos/vátó műszakban dolgozók egyes napokon NEM TUDNAK busszal dolgozni menni,mert...nincs busz! /És ma már ki NEM dolgozik vátó müszakban-12 órában?/
Valami Pethő-intézetes tag,horribilis fizetésért /mert fütyis haver/ átszabta a menetrendet,igy időnként egyáltalán nincs busz,máskor /amikor van / KETTŐ is jön egymás után.Tegnap este a harmadik busz volt az,ami egyedül kellett volna.A többi is jött valahonnan,de biztosan a Párizs-Dakar rallyből,mert majdnem összeutköztek'
Ezmijez? Belsőkém?
Hozzánemértés? Kib*szás?-Vagy pedig az iróasztal mögött vigyorgó *illetékesnek* fogalma sincs,hogy mit kéne,és hogyan kéne csinálni?...Vagy egyszerüen...le vagyunk mi sz*rva... -
bul07
nagyúr
Persze ez itt Román határ melleti rész
De azért vicces dolgok is vannak
Egyik alkalomkor egy kisebb csoport intette le a buszt , busz megáll ajtó kinyit , a felszálók közül egy gyatra németel mondja hogy Berlinbe mennek és a busz oda megy e
A sofőr muttata nekik hogy igen és száljanak fell, elis indult velük, majd a határőr laktanyánál megált és leadta őkett
Az embercsempészek itt rakták ki őket hogy Berlin mellet vannakDe gondolom minden régióban vannak érdekes tőrténetek
-
bul07
nagyúr
Én már láttam sofőrt ordibálni felszáló nem ma barnult utassal, nem értette meg hogy jegy nélkül nem engedi fell
Erefele van egy olyan sofőr hogy pár éve még a pszihére(lehet nem jól írtem le) járt, az idegálapota azóta se lett jobb, és igen ráncigált már meg utastA fűtésnél lehet nem egyre gondolunk, erefele van olyan sofőr hogy nem fűt és kimenti magának a megspórolt üzemanyagott(ez a régi buszokra igaz)
Erefele amúgy tényleg igaz az hogy egyes utvonalakra csak kihalás útján lehet bekerülni
-
atee
őstag
Erélyesnek lenni az utasokkal??? Határozottnak, magabiztosnak kell lenni illetve udvariasnak. Kerülni a konfliktust! Ezek le is vannak írva! Az semmiképp nem fér bele, hogy szándékosan megrángatod a buszt..az utasok meg dőlnek egymásra.. Aki ilyet csinál szándékosan! Az még trágyát se szállítson, de a forgalmat is kerülje, mert orvosilag alkalmatlan!
Teljesen más kérdés, hogy veszély helyzetben a busz úgy áll meg ahogy tud, de a veszély helyzetet szándékosan előidézni, felelőtlen agresszív magatartással..
Ledobja az utast mert az jogosan felháborodik? Ez valami helyi Rambó?
A fűtésre, hűtésre kitérek majd későbbi írásban! -
Napfénysüti
nagyúr
Olyat már átéltem hogy az előttem lévő 4-es ülésnél berobbant a táblaüveg. Nem volt kellemes az ott ülőknek de szerencsére az ilyedtségen kívül nem lett bajuk.
A másik ami történt az szomorúbb, ott egy leszálló nem a napon barnult egyed bedobott a bosz ajtaján egy petárdát ami pont mögöttünk robbant fel. Mit ne mondjak barátnőmnek majdnem kiugrott a szíve a helyéről. Legszívesebben az illető szájába dugtam volna én is egy petárdát.
-
bul07
nagyúr
Utas nem vágja pofán mert simán ledobja a buszrólő a sofőr , és soha többet nem engedi fel ara járatra , vagy ha mégis figyeli hogy mikkor hangosabb kicsit és már szállítja is le mert zajong
Volt olyan Debrecenbe menő busz ami nem a végálomásra kanyarodott be hanem a mentőállomásra mert elnézett valamit a sofőr és nagyott kelllet fékeznie, ez azal járt hogy az álló utasok mint a kuglibábú dőltek ell, megálló meg a mentőállomás volt
Vagy mikkor a csuklósbusz olyan gyorsan vett be egy kanyart hogy megfeszült az egész kaszni és egy oldalsó táblaüveg be is robbant
Erélyes kell lenni az utasokkal de nem lekezelő
Már jött nekem volán busz, igaz csak az utánfutót találta el amit húztam oldalról, azt hogy hívjuk a rendőröket hevesen ellenezte, persze hogy ellenezte a kocsmába volt előtte, nem is hívtuk utána meg sokkalta a javítás összegét
Lehetne még mit írmi az öreg Ikarusokon miért nem fűtenek pl, vagy kinek kell jegyetadni kinek nem
Na mindegy a kollégáid majd beavatnak ha rutinosabb leszel -
atee
őstag
Véleményem szerint! Felelőtlenség így repeszteni egy autóbusszal. Autópályán (külön erre jogosító papírral rendelkező buszok mehetnek 100 km./h val. Egyébként 80.) Egy ekkora járművel és utasokkal..észnél kell lenni! Nincs helye a kinek van nagyobb f@sza versenyeknek.
Az utasok erőszakos hátrébb tessékelésére pedig egyszerűen nem találok szavakat! Ha pedig egy utas jól pofán vágja.. akkor az nem jogos?
Sajnos ilyen ostoba emberek mindenhol vannak, de sehová nem valók! -
atee
őstag
Köszönöm
Egy rövid folytatás már elkészült! Valamikor kikerül az is És össze írtam, hogy mik azok amikről még írni akarok, vagy érdemes lehet.
Tényleg örömteli és egyben szomorú is, hogy van ahol jól tud működni. Nálunk pedig gyalázatos a helyzet.
Nem Kazinczy versenyen vagyunk..semmi probléma! -
IBasterd
tag
Erdekes volt olvasni a "masik oldalrol", koszi. En mindenkepp orulnek, ha raszannad magad tovabbi reszek irasara.
Erdekessegkent megemlitem, reagalva a "lehet ezt profin is csinalni" reszre.
Nincsenek komolyabb tapasztalataim meg, egyelore meg nem dolgozom egy honapja sem Pozsonyban, naprol napra hasznalom a tavolsagi tomegkozlekedest. Igaz, nem messzire, en csak egy kozeli varoskaba utazom, de a kulonbseg dobbenetes - es nem Nemetorszagrol, vagy Ausztriarol beszelunk.
A buszok korszeruek, mukodik a futes - mindenki rutinbol veszi le a kabatot mielott leul...
A jegykezeles pedig parades: relativ nagy szines kijelzos kutyu, ahol a sofor minden infot lat, gondolom tavolsag alapjan lepteti automatikusan a megallokat, es mondja be azokat. Az emberek nem jeleznek, a sofor latja, ha valahol meg kell allnia, mert odaig vettek jegyet. Eddig nem futottam bele ezt kijatszani akaro emberekbe.
Meg a berleteseknek is kell jegyet venni, csak penzt nem adnak a sofornek. Kvazi ervenyesitesz egy chipkartyat, amit leolvas a gep, es ad jegyet, ha minden stimmel. Gyakorlatilag a blicceles kizartnak tunik nekem.
Lehet nem pontos az info, mondom, meg nem vagyok itt sok ideje, de a kulonbseg dramai.Hatha van valaki, aki kijavit.
En is azok koze tartozom, akik csodaljak a soforok turelmet es a korulmenyekhez kepest talan irrealisan nagy elhivatottsagukat.
Kitartast es sok sikert a tovabbiakhoz!Bocs az ekezetek hianyaert, angol bill...
-
bul07
nagyúr
Érdekes ez oké ha egy új utvonalra mész nem... á hagyom
Én szeretem a régi Ikarusokat
A írásban is szereplő sárga is megy mint a veszedelem
Egyik alkalomkor visszahívtak egy nyugdíjas sofőrt mert gyorsan kellet valaki(felakasztotta magát a rendrs sofőr), ebből a sárga buszból simán kihozott 100-110tempót, az öregaszonyok a buszon csöndbe is voltak, nem foglalkozott semivel nyomta neki mint a veszet fenne
Nyugdíjas is volt rákja is volt, ha balesetett okozott volna börtönbe úgyse került volna (három hónapra rá hogy visszahívták ell is távozott)
Ez a sofőr olyat megcsinált hogy:
Hátra szólt hogy menyenek hátrébb mert még szálnának fell, semmi reakció, szolt még egyszer, semmi, ere szolt felszálóknak hogy lépjenek vissza a buszmegálóba, majd becsukta az ajtótt és teligázal megindúlt a tömeg meg ppersze megindult hátra a lendületől, majd megált és visszatolatott az utasokértMásik sofőr ilyen Ikarus
http://www.buszinfo.hu/portal/images/stories/buszok/309_1.jpg
Egy hétel előtte kapták vissza a teljes generálból, elkezdi most megnézük mit bír, hát nem kiakasztotta a kilóméterórát és még gyorsult, csak úgy hasítottAmúgy a sebességel csínyán, tudodd mikkor van szerepe a tachográf-nak mikkor baleset van
Pár éve én hívtam a rendőröket meg a mentőket egy buszos gázoláshoz
Egy fél bolondot ütött ell akinek a mániája volt kiugrálni a kocsik ellé ÁLLJ felkiáltásal, hát sötétedéskor megpróbálta eljátszani ezt a busszal is, nem sikerült neki, a feje szét si pukant a busz elején
Tachográf szerint 61-el ment és csak azért úszta meg a buszsofőr mert a községjelző tábla után 10m-rel ütötte el , becsurgóra vették -
válasz
Napfénysüti #66 üzenetére
Általános tapasztalatom alapján megy, de ez változó azért
Volt már nemegyszer nekem is, hogy a 90es papírra kérdezte a sofőr, hogy pecsételjen-e, vagy 500ért elutazok 100km-t csöndben? Persze az 500ast választottam, nekem megmaradt a pecsét, és még mindig a diáknál olcsóbban utaztam..
Az egyik helyi faluba szoktam ismerősömékhez lejárni, kis borozgatás, hasonlók, visszafelé pedig egy menetrend szerint nem létező, "utolsó" busszal utána visszajönni, aminek random jegyára van, kb jelképes összeg, az eredeti jegy feléért, vagy kevesebbért is behoz a városba
Vannak érdekes dolgokVárom a további írásaidat
-
atee
őstag
válasz
FoxiestFox #80 üzenetére
A szervizről majd a következő részben teszek említést! Az egész rendszer ahogy van. Emlékeztet a kommunizmusra! Tele van semmirekellő naplopókkal! Olyan fizetésekért amit én mondjuk 3-4 hónap alatt keresek csak meg.
Igen sok normális ember is dolgozik természetesen! Különben ez az egész nem működne még így sem! -
atee
őstag
Köszi
A vonalismeretet szerintem látni kell! És a legtöbb esetben nem elég egyszer! Egy normális GPS nagy segítség lenne menet közben. Bár aki ott van már néhány évtizede. Annak nyilván nincs rá szüksége egy vonalon se.
Itt is arra van leginkább, hogy ellenőrízék a járatokat. Nincs avval semmi baj, hogy látni akarják ki merre jár!
Csak annak szólnak aki rendszeresen pontatlan valaki. Mindenki tisztában kell, hogy legyen vele! Tervezett menetidő az csak tájékoztató jellegű! Sok körülmény befolyásolja! (azt nem zárom ki, hogy más társaságnál már egy perc csúszást is szóvá szankcionálnak. Erre azt tudom mondani, hogy az irodából nagyon egyszerű a menetrendet tartani! Át kell ülni egy pár napra és nézzük ki tud hibátlan köröket futni!) Persze akadnak rendszeres reklamálók..és mindig az utasnak van igaza! Ez a politika. Simán elővesznek, ha sok panasz érkezik valakire! Akár csak mondva csinált is! A cégnél gyakorlatilag akik az egészet elviszik! Azok vannak a leginkább semmibe véve és kitéve annak, hogy akkor is hibásak legyenek, ha nem azok! -
Én ugyan nem sofőr voltam, de dolgoztam volántársaságnál majdnem három évet.
Elképesztő dolgok történnek cégen belül is, amiket a hallott történetekből kihámoztam...
Állítólag volt külföldi cég, aki meg akarta venni az egész cégünket, de olyan feltételeik voltak, mint hogy az irodaépületet eladják szállodának, és néhány mobil irodával és egy tucat emberrel megoldják az egész logisztikát, hoznak európai szintű járműparkot, a szervizelést és diagnosztikát pedig kiszervezik...
Ez annyit jelentett volna, hogy a háromszintes irodaépület személyzetének nagy része repült volna, és így már egyből nem akaródzott eladni a céget, pedig az vélhetően minőségi javulást eredményezett volna a város tömegközlekedésében.
Hogy ebből mennyi igaz, azt nem tudom, mert én nem irodán dolgoztam sajnos, de simán elképzelhetőnek tartom.
Hogy szervizben, diagnosztikán mi megy, azt remekül el tudja képzelni, aki ismeri a hazai viszonyokat.. nagyon jól azok keresnek, akik nem különösebben dolgozni járnak be.
Mindazonáltal sok normális és jó fej ember dolgozik/zott nálunk is, de sajnos a mutyizás, szervezetlenség, lehúzás itt is elrontja az összképet. -
Options
csendes tag
Nagyon jó írás!
Valakinek a gyakorikérdések oldalán ajánlottam a logout-ot (is), hogy ha sikerül a felvételije és buszt is vezethet, akkor ossza meg velünk a tapasztalatát.
Az lenne a kérdésem, hogy a vonalismeretet, nem lehetne egy, GPS navigációs rendszerrel letudni? Tudom, hogy az sem, a legpontosabb, de mégis jól használható. Arra kíváncsi leszek, ha az elméleti vonalismereti oktatáson, a Norcot, vagy a Google utcaképét használnák.
Bp.-en, a BKV alvállalkozójaként, egy ideig volt a Nógrád Volán. Az ottani főnökök, a GPS-t arra használták, hogy a buszvezetőket ellenőrizzék vele: ha korábban ért egy megállóba, akkor büntetés járt érte. Igaz, én nem vagyok buszvezető és ezt is, csak az interneten olvastam, de mégsem kételkedek benne. -
atee
őstag
válasz
Napfénysüti #72 üzenetére
Nagyon rövid fokozat az egyes. Éppen csak megmozdítani lehet a járművet. Azért van igazából, hogy nehéz rakománnyal, utasokkal is el lehessen indulni. Csak ritkán van erre szükség buszoknál.
-
atee
őstag
válasz
SteveBeard #73 üzenetére
Nem innen adódik, de valóban ilyen is volt.
-
SteveBeard
senior tag
-
atee
őstag
válasz
Napfénysüti #69 üzenetére
Igen!
-
Napfénysüti
nagyúr
Eszembe jutott egy kérdés: tényleg kettesben indulnak a buszokkal?
-
_Szasza_
tag
Baromi nagy írás
Nagyon tetszett, pláne amit a pénztárgépről, meg a sebességváltásról írtál
-
atee
őstag
válasz
Napfénysüti #66 üzenetére
Sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom a híresztelést!
-
atee
őstag
válasz
Napfénysüti #63 üzenetére
Oszd meg velünk! Hátha hallunk valami újat!
-
Napfénysüti
nagyúr
Jó kis írás!
Van egy-két buszsofőr ismerősöm hallottam már fura dolgokat tőlük. -
atee
őstag
válasz
Moonline. #58 üzenetére
Rögtön megtaláltuk a megfelelő hangnemet! Magyarország én így szeretlek
Többször említem, hogy szeretem a munkám! Tudatosan saját költségen szereztem a jogosítványt is. Kifejezetten azért, hogy dolgozzam vele! Csak avval nem számoltam, hogy valaha a Volán vagy BKV kereteiben fogok majd elhelyezkedni vele.Viszont hiába minden..szív és lélek. Méltatlanul alulfizetettek vagyunk. Nincs arányban a valós felelősség vállalásunk a javadalmazással!
Kedves kolléga! Nem vagyunk egyformák. Van aki szebbé jobbá szeretné tenni az életét és a környezetét.
Van aki meg olyannyira lelkes, hogy mind1 csak kormány legyen a kézbe! A boltba meg majd pislogok a szalámira...
Én azt gondolom, hogy az érdekek ugyan azok. Inkább össze kéne tartani!
A legnagyobb tisztelettel! -
atee
őstag
válasz
Moonline. #57 üzenetére
A D kategória megszerzéséhez szükséges korhatárt 24 évre emelték. Evvel egy időben volt róla szó, hogy nem lesz előfeltétel a C. Aztán ebből mi lett végül, vagy mi lesz azt nem kísérem figyelemmel.
Régen még C kategóriás gyakorlatot is kértek, ha jól tudom 2 évet. Ezért nem is igazán értettem én sem, de hagyatkoztam erre a fél információra amikor a cikk megszületett. Később utána nézek és javítom. Nem kell mindjárt a kést forgatni bennem. -
Moonline.
aktív tag
Más: Nem lep meg ami le van írva. Itthon nem éri meg sofőrnek, rohadtul nem. Pláne nem buszosnak. Csak annak van helye itt, aki szívvel-lélekkel csinálja, azért mert akarja, mert ez az álma, nem azért mert az élet úgy hozta hogy valahogy odakerült.
-
Moonline.
aktív tag
Nem tudom honnan vette a szerző hogy nem kell, de a C kategória megléte alapfeltétel a D-s jogosítványhoz.
-
atee
őstag
Köszönöm az aggodalmat kolléga!
Szép számmal kapok ilyen üzeneteket, nem alaptalan! Óvatosabb és kevésbé rávezető leszek a jövőben. Esetleg egy illetékes elvtárs ide téved. Akkor vagy jót nevet. Vagy nyomozásba kezd, hogy ki is lehetek. Célom a szórakoztatás és nem a lejáratás. Sajnos Magyarországon szinte minden területről lehetne ilyen vagy hasonló, hajmeresztő dolgokat írni. A fejünk homokba dugása nem megoldás!
Hogy miért dolgozom itt! Az egy másik történet. Nem szeretnék evvel is támpontot adni az esetleges fejvadászoknakTúl hosszú karriert nem tervezek a cégnél. Mert ebből a javadalmazásból...nem lehet túl sokáig húzni. Pedig komolyan mondom, hogy szívesen csinálnám és terveznék hosszú távra, ha...
-
atee
őstag
Itt is csak emberek dolgoznak! Mint mindenhol, itt is nagy a szórás. Tényleg vannak parasztok. Ezek akkor is azok lennének, ha meg lennének fizetve. Egyszerűen ilyenek. Nem lehet általánosítani. Az utasok is el tudják magukat ragadtatni! Pl. szakadó hóban reklamál, hogy miért késik a busz
Nincs mit tenni. Hülyék mindenütt vannak!
-
Kube
senior tag
Köszönjük az irományt, jó volt látni egy buszsofőr szemszögéből is a dolgokat
-
Echoo
senior tag
Én a BKV-nál vezetek nagy kék kockát. Szeretem, 15 éve dolgozom itt. A Volán pazar hely, vannak kollégáim, akik onnan menekültek. Pesten is élmény ám buszozni! Itt még úgy-ahogy működőképes vasdarabokkal melózunk, és van rá esély, hogy reggel be is indul.
Mivel itt nincs semmiféle ellenőrzési jogköre a sofőrnek, jönnek szép számmal a bűzveteg csövesek, megáll a levegő is körülöttük. A szívem szurkál, mikor a fertőző osztályt megszégyenítő ruhában ücsörög azon a textil huzatos ülésen, amit később egy fizető vendég fog igénybe venni, némi extra bolháért, rühért.
Nem mernék ennyire nyíltan írni, pedig én el tudnék helyezkedni egy számítógép-szervizben is, ha minden kötél szakadna. A cikkíró gondolom azért csinálja ezt a melót, mert vidéken nem lehet válogatni. Ha pedig kell neki a munkahelye, jobban tenné, ha erősen meggondolná, miket ír le. Nem a munkáltatót védem, ŐT féltem! Ha ezt az írást elolvassa egy illetékes elvtárs, kirugják, mint a fekáliát! -
Zol01
tag
Jó írás, várom a folytatást én is.
-
Rakman
tag
Én naponta járok dolgozni távolsági busszal. Minden tiszteletem a buszsofőröké...
(Felénk kihalásos alapon megy a bekerülés!)
-
fesii
aktív tag
Én elhiszem, hogy nem egyszerű egy ilyen tragacs elvezetése ennyi fizetéssel de közben temérdeknyi képzéssel.
Elhiszem, hogy nem egyszerű 12órákat levezetni, de van néhány olyan szinten paraszt buszsofőr, hogy az valami eszméletlen.
Azt azér sok buszsofőr elfelejti, hogy én egy szolgáltatást veszek igénybe és a szolgáltatáshoz szerintem hozzátartozik az illedelmes viselkedés is. Néha elég extrém dolgokat megtudnak maguknak engedni. Mint ahogy a vevőt se érdekli, hogy én mennyire vagyok másnapos úgy egy buszsofőr se legyen tapló csak azért mert a fizetése szart se ér. Vagy nem tetszik a munka? Nem kötelező...
A gki-ról szívesen látnék egy irományt. Akinek nincs meg annak szerintem fogalma sincs mit is tanítanak egy ilyen képzésen, aki kicsit is elgondolkodik egy c kategórián annak maximum annyit lát, hogy egyedül nálunk van ez a pénzlehúzás oszt ennyi. Esetleg a tanfolyamról beszélhetnél mit is tanítanak ott egy valog pénzér . -
atee
őstag
válasz
ricshard444 #45 üzenetére
Köszi
Tervezem a folytatást!
-
Tetszett az írás. Több kép elfért volna, de mindig érdekelt, hogy egy buszsofőr hogyan vélekedik a munkáról.
Még szívesen olvastam volna 2x ennyit is, köszi -
gubel96
csendes tag
jó cikk,élmény volt olvasni.
amit írtál az mind igaz,tudom mert a családban van volános.rettenetes hogy azok a szerelők mit neveznek
javításnak,pedig a jó öreg 260as-t is fel lehetne úgy újítani hogy jobb legyen mint a mostani ikarus v134-esek,
amelyek télen mindig a műhelyben állnak,tartalék meg nincs mert már mindet elvitték.
várom a fofytatást -
Ati1979
veterán
Érdekes olvasmány! Gratula!
Várjuk a folytatást, ha lesz.
-
atee
őstag
Köszönöm!
Sajnos ebben a rohanó világban sokan elfelejtünk helyesen írni. Vagy meg sem tanultunk rendesen! Szomorú vagy sem! A helyesírásból nem lehet megélni. Mint ahogy egy matek érettségit se tudnék most meglépni. Vannak hiányosságok
Nevezhetjük ezt akár igénytelenségnek is. Én úgy gondolom, hogy vannak ennél fontosabb dolgok. Amik közvetlen kellenek ahhoz, hogy az ember teljes értékű életet élhessen.
Persze ettől még igyekszem, de nem veszem elő újra a szabály könyveket és nem futom át 2-3 alkalomnál többször! -
csibe1
addikt
Igazad van.Néha a falra tudnék mászni a megjelent írásokban hemzsegő hibáktól,
és ez az egész lapcsaládra jellemző.Komolyan kellene már valaki aki rendesen átnézné a megjelenésre váró írásokat,teszteket.Ahogy látom a többség a böngésző a helyesírásellenőrzőjét használja ami kb. kutyát dobálni se jó."Hová tud még süllyedni a ph-s lektorálás? Úgy látszik, mindig van lejjebb..."
Hogyne lenne,a bányászbéka alsó fele még odébb van.Talán....A cikk érdekes,nem nagyon van hasonló témájú írás,de a hibákat tényleg jó lenne kijavítani.
Sokat dobna az íráson.A személyazonosságod meg tényleg óvjad jobban,mert ha úgy gondolják,hogy rontod a cég hírnevét akkor simán kirúghatnak szögletre. -
kovy79
őstag
Sejtettem, hogy ebben a szakmában is rengeteg "szívató tényező" van, de ennyire nem gondoltam.
Nagyon érdekes téma és jó írás.
Leszámítva ezt az irgalmatlan mennyiségű mondatvégi, mondatközi írásjel hibát.
Hová tud még süllyedni a ph-s lektorálás? Úgy látszik, mindig van lejjebb... -
dejaris
addikt
Ezen az irason jot mulattam. Nagyon szellemes
-
atee
őstag
Elnyűhetetlen az nem azt jelenti, hogy ebben a korban még helye lenne. Evvel az erővel a szakóca is elnyűhetetlen. Mégis van már korszerűbb eszközünk.
Persze értem amit mondasz erről a típusról és valóban tény, hogy még mennek.
Azért abban egyet érthetünk, hogy 25+ éves járműveknek nem kéne már szolgálni. Vezetni ezeket rémálom. Hangosak és nem mennek. Nem nyílnak és záródnak rendesen az ajtók. Az ablaktörlő leginkább nem töröl rendesen. A fűtés, hűtés se mondható minden esetben megoldottnak. A váltót már említettem az írásomban. A kormányzás se hasonlítható egy mai korszerű járműjéhez. És hosszan lehetne sorolni. Gyakorlatilag azon kívül, hogy még matuzsálem korukban is mennek. És szerte a világban sok van belőle. Más nem szól mellette.
Szép és sikeres volt a maga idejében.
Az infók viszont hasznosak voltak. Így teljes a kép. -
JHC
tag
Nem szabad leszólni a 260-as típust, mert korunk elnyűhetetlen csodája. Classic-ként tovább fognak még élni, felújítva és már nem saját motorral. Nekem most is kedvencem még a 260 távolsági változata, mert kiváló a légrugózása, magas támlásak az ülések, csak kár hogy nem sikerült egyformára megválasztani az ülés távolságot, mert nem mindenhol fér el a hosszú lábam.
Rengeteget adtunk az oroszoknak, futnak még talán az afgánoknál, és Kína külső tartományaiban is talán. Rába motorját D10-sé alakítva a fogyasztása is javult. Olvastam tesztet ahol a 415, a merci egy típusa, és egy Volvo típus fogyasztását mérték ugyanazon a belvárosi szakaszon. Azért ugye azt tudjuk, hogy a belvárosi buszok nem annyit fogyasztanak 100 km-en mint a távolsági járatok mert itt sok az elindul-megáll-elindul játék. Amennyire rémlik, talán a Volvo fogyasztott legtöbbet 48 litert, a merci 46-ot, és a 415 beérte 38 literrel.
Az hogy az Ikarusz-ok füstösek, nem annyira konstrukciós hiba, a hiba a karbantartás nem megfelelősége, és a sofőr hanyagsága, aki hallotta a Józsi bácsitól, hogy a dízel motort nem szabad pörgetni, és ezres fordulatszámon kínozza padlógázon a szerencsétlent, holott aki ismeri a D10-et az tudja, hogy 1300 alatt alig van nyomatéka, mert csak e fölött indul meg igazán a turbó.
A karbantartásról annyit, amikor zöldkártya külön volt elvégezhető akkor is megoldották a Volánok belsőleg, hogy okosan de átment zöldkártyán a busz. Ha neadj Isten kiszedték a porlasztókat, akkor is csak azt nézték, mekkora nyomáson indul meg a porlasztás, arra már nem figyeltek, hogy utána csepeg, vagy ahogyan szaknyelven mondjuk "hugyozik" a porlasztó, és nem porlaszt. Pedig ha ekkor kicserélnék a csúcsokat akkor ötezer km alatt visszahozta volna az árát, és onnan csak megtakarítást hozna. Ezeken a darabonként 5000-10000 forintos dolgokon múlik leginkább a motor füstje.
Írtam ezeket úgy, hogy 4 évig zöldkártyás voltam egy cégnél, és bizonyítékként álljon itt egy példa. Az egyik ismerős öreg dízel autója már a végét járta, kopott is volt a motorja, vagyis szépen csipegette az olajat, a porlasztó csúcsok is oda voltak benne, mert elég nehezen indult, és eléggé keményen kopogósan járt a megnövekedett gyulladási késedelem miatt. Mivel úgyis csak a csúcs cserére volt pénze, kíváncsiságból elhozta az autóját mérjünk füstöt előtte és utána is. Az előtte mérésnél úgy teleköpte a műszert korommal, hogy az megvakult; le kellett törölgetnem az érzékelőjét. Az utána mérésnél viszont közel a gyári értéket tudta a kocsi, és mindezt úgy, hogy már kevesebb a kompressziója. -
Misi1979
őstag
Köszönöm a cikket!
Nekem van egy pta-4000+(16), anno ezen tanultam programozni
"Fekete Vonat", valaki?
-
atee
őstag
Hivatalosan itt van, hogy mennyit lehet vezetni egy napon vagy egy héten összesen. Illetve, hogy mennyi pihenő időt kell két alkalom között. [link]
Pofon egyszerű
A gyakorlattal ez szinte összeegyeztethetetlen. Főleg mondjuk egy maszek vállalkozónál, tele turistákkal.
Amikor minden nap programod van velük. Baromira nem érdekli őket, hogy neked mennyit lehet menned egy nap és mennyit kéne pihenned utána. Mivel spórolás megy mindenhol. Ezért egy sofőr megy a kettő helyett.
Gyakran kockáztatva a nagyon komoly bírságot. Digitális kártyákat nem lehet kijátszani. Akkor elő fordul, hogy alkalmanként más kártyáját használják. Ez bűncselekmény! A régi menetíró korongok meg olykor a kukában végzik.
Mindezek nem jelentik azt, hogy a sofőr nem felelőssége tudatában ül a volán mögé. Pusztán azt, hogy ez a szabályozás szinte semmi mozgásteret nem ad. Illetve, hogy két sofőrrel nem éri meg sajnos senkinek egy-egy ilyen kaland.
Más a helyzet a Volánnál. Mivel az ellenőrzés itt nem fenyeget ezért mindenki megy és kész. Elvileg úgy van összeállítva minden járat, hogy beleférjen, de a gyakorlat itt is teremt kényszerhelyzeteket.
A tegnapi napom hivatalosan úgy nézett ki, hogy 4 előtt kicsivel ébresztő. Vége 22:55Kimenni a buszhoz 10+ km. 5 kor indulás. Pár kanyar majd egész délelőtt 4.5 óra pihenő. Utána kisebb 40-50 perces megszakításokkal, de menni kell éjszakáig. Természetesen ilyen extrém esetben a másnap mindenképp szabad. Legközelebb hétfőn dolgozom. Amikor egy távolabbi városba indulok hajnalban. Ott van 6 óra semmittevés. Általában elmegyek úszni egyet
Délután meg vissza és végzek 15:30 körül. Még lehetne sorolni. Majd később kitérek rá a következő írásomban, miként dolgoztam még.
A busz azoknak akiknek van külön vonaluk már. Azoknak mindig ugyan az. Kivéve, ha javítani kell. Akkor jön a tartalék busz ami kivétel nélkül! Valami rettenet lesz. Megkérdőjelezem az alkalmasságukat is, de nincs más.
-
Carlo009
tag
Nagyon jó olvasmány! Egy nap hány órát dolgoznak a buszsofőrök? Mindig másik buszt vezetnek vagy van "megszokott saját" busz is?
-
atee
őstag
Pár rövidebb cikkre még van mesélni való. Lehet rászánom magam és lesz rendszeres "napló"
-
atee
őstag
Igen ez így van.
Nem írtam bele, de volt úgynevezett típus ismeret is. Ez arra lenne hivatott, hogy az általam vezetett autóbuszokat megismerjem. Ez úgy nézett ki, hogy 1 hónap munka után behívtak rá. Majd az ember elém tett egy papírt, hogy írjam alá. Ő megtartotta az ismertetéseket
Illetve fél évente van egy tesztlapos "vizsga". Berángatnak a központba és lediktálják a válaszokat. Beszedik és el van intézve. Mindenki megfelelt...
Ilyen és hasonló dolgokért emberek pénzt kapnak.. ez a vicc. -
McDog
aktív tag
Nagyon tetszett a cikk. Ez a betanításos dolog más szakmára is jellemző, nincs arra se idő, se ember, hogy a kezdővel foglalkozzon, de ha nem menekül el, akkor a saját tapasztalatán, sokszor saját hibájából, kárából, jobban megtanulja a szakma csínját-bínját, mintha hetekig a feje felett ülnének és magyaráznának.
-
finest
addikt
Nagyon tudom tisztelni a buszsofőrök hivatástudatát, amivel nap mint nap, ünnepnapokon is, hajnalok hajnalától késő estig melóznak, h utazhassanak mások ide-oda, miközben a saját családjukat alig látják.
Húsz évig heti rendszerességgel jártam egy vonalon, és "törzsutasként" több sofőr is nagyon közeli ismerősömmé vált, és nagyon élveztem azt az állandóságot, amit a jelenlétük biztosított a vonalon.
Sok sikert kívánok a munkahelyeden! -
atee
őstag
Az biztos, hogy nem mindenki alkalmas erre. Viszont tényleg nem azért írtam, hogy bárkit is eltántorítsak. Van egy barátom. aki miatt végül ebbe bele vágtam. Na ő pl. tényleg nagyon jól keres buszozással.
Illetve, ha nem az egyik legrosszabb Volánhoz megy az ember akkor a Magyar viszonyokhoz képest jól is lehet keresni.
Engem az lepett meg, hogy az a hiedelem, hogy az ország nyugati fele jobb helyzetben van. Sokat elárul az a nem hivatalos adat, hogy a 19 megyéből. Ez a Volán a 18. helyen van az összesített rangsorban. Szomszédos megyében a dupláját keresik pl. ugyan azon munkakörben. Nincs is felvétel szinte sosem. -
atee
őstag
Én teljesen más pályáról tévedtem ide. Vezetni mondjuk mindig szerettem. Azt gondolom, hogy ez egy jó foglalkozás. Ideális esetben lehet vele jól is keresni. Igaz ezt az én jelenlegi példám nem támasztja alá
Buszsofőrt elég sokszor keresnek is. Igaz most, hogy csak a 24. életév betöltése után lehet D jogsija valakinek. Így még kevesebben lesznek azok akik ennyi idősen még nem helyezkedtek el más területen.
-
trufa12
addikt
Az a poén én is gondolkodtam még 1 éve ezen. de magamtól is eldöntöttem nem szeretnék végül is az lenni.
Ezután meg hogy elolvastam végképp nempersze tudom hogy a munkaadótól függ hogy milyen a meló de nem nekem való ez.
-
atila4
senior tag
Nekem az a tervem, hogy buszsofőr legyek. Szóval nekem hasznos olvasmány volt.
-
kirkri
addikt
Nekem tetszett.
Szeretek olyan munkakörökbe betekintést nyerni ami az enyémtől merőben eltér. Még akkor is, ha kb. 10 éve nem ültem buszon. Viszont gyerekként buszsofőr szerettem volna lenni.Remélem lesz folytatása, esetleg pozitív élményekkel is.
-
atee
őstag
válasz
Plasticbomb #1 üzenetére
Köszi
Nem nem rúgtak ki. Későn hulla fáradtan írtam. Már a tököm ki volt vele, de be akartam fejezni. Ki is maradt belőle néhány dolog.
-
trufa12
addikt
Jó ez a kis iromány .) ismertető , Nekem tetszett. A helyesírás fontos de nem kötelező
. Én így is értettem miről szól az egész.
-
Plasticbomb
addikt
Javaslom, nézd át, hol kell vesszőnek lenni és hol pontnak, nagybetűnek. Így kicsit olyan, mintha most rúgtak volna ki, és teljesen dühös lennél valamiért rájuk, ezért írtál róluk egy cikket...
Amúgy tetszik!
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- A Temu diktál Magyarországon, a hazai e-kereskedők fulladoznak
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Google Pixel 10 és 10 Pro összehasonlító gyorsteszt
- Eredeti játékok OFF topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Formula-1
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mazda topik
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A53 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- A/C klima, with all pipes and remote
- iPhone 16 PRO 256GB fekete titán gyönyörű ISTYLE számla! Akku:99%! November 14-ig Apple garancia!
- Újszerű Lenovo Thinkpad T16 gen2 (13.gen Core I7 32Gb DDR5 1 Tb SSD) MAGYAR laptop 2 év garancia!!
- Gamer PC - i5 12400f, RTX 3080 és 32gb RAM + GARANCIA
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B650M R5 7500F 32GB DDR5 1TB SSD RTX 3080 10GB Kolink Observatory RGB A-Data 750W
- Xbox Elite Series 2 Kontroller AKCIÓ!!! // Számla + garancia //
- Surface Laptop 5 Touch 13.5 Retina i7-1265U 10mag 4.8Ghz 16GB 512GB Intel Iris XE Win11 Pro Garancia
- Telenor 5G Indoor WiFi Router (FA7550) + töltő
- BESZÁMÍTÁS! ASUS Prime H370 i5 8600K 32GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Zalman N5 BitFenix 550W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest