Új hozzászólás Aktív témák
-
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #814 üzenetére
KC10-esek/KDC10-esek még fognak repülni jópár évig.
A VC-10-et sem repüli egyetlen légitársaság sem, a RAF viszont igen. Ahogy a Comet is már csak náluk van szolgálatban.
MaddeNNNN: Semmi sem tart örökké. És műszaki/karbantartási szempontból a Tomcat mára túlhaladott lett. A sorsát igazából a hajtómű pecsételte meg. De mindezt Te magad is tudod, ha valóban ismered a típust.
[Szerkesztve] -
Boeing 737
senior tag
válasz Boeing 737 #821 üzenetére
Vajon egy KDC10 mekkora távlságot tud menni a plussz üzemanyaggal? (amit ugye tanker ként magával visz de saját használatra is mehet)
A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #822 üzenetére
Itt utánanézhetsz: [link] Persze lehet számolnod is kell hozzá.
-
nRu3
addikt
válasz Boeing 737 #821 üzenetére
igen MD11 még sok viszonylag és sok társaságnál repked szépen.
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
Boeing 737
senior tag
válasz Boeing 737 #826 üzenetére
Illetve pontosítanék mert nem vagyok biztos az infóban vagy a DC-10 tanker változatával vagy pedig az MD-11-ével váltamák a régi vasakat.
[Szerkesztve]A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #826 üzenetére
Ez nem igaz. Jelenleg zajlik a (megismételt) tender, aminek részleteiről pl itt olvashatsz: [link]; [link]; [link] Volt itt minden, még korrupció(s gyanú is), ami miatt újratárgyalják az egészet.
Szóval a KC-135-öt ennek a tendernek a nyertese váltja. A KC-10 (és MD-11) egy másik kategória, ott a B777 lehet a befutó. -
Boeing 737
senior tag
válasz Boeing 737 #829 üzenetére
A repülés kulisszatitkai (fókusz riport )
[link]
[Szerkesztve]A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
nRu3
addikt
válasz Boeing 737 #829 üzenetére
Majd akkor áll le a 767 gyártásával talán ha a 787 beválik, különben a 767 túl jó model hogy azt a légitársaságok is csak úgy kivonják.
ui: a raktérben böven elég az a súly a gépnek, azzal is már nehéz felszálni, gondolj bele ha az utas térben is tartályok lennének az milyen többlet súly lenne, azzal már nem is tudna felszálni sose.
[Szerkesztve]''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
nRu3
addikt
válasz Boeing 737 #830 üzenetére
Érdekes hogy arra is kitértek miket találnak az útasok után az ülések közt
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #829 üzenetére
Azért érdekes, hogy mennyire nyomatják errefelé örrba-szájba, hogy európai megoldást kell választani, az amerikai fújjj. Persze ha Amerikában esetleg ''részrehajlóak'' a saját termékek felé, akkor egyből diszkriminációt kiáltanak az Óceán ezen partján.
A KC-10 váltásának (ami nem 5-10 éven belül lesz) elsődleges oka, hogy már nincs gyártásban. Azaz nehéz hozzá alkaltrészt szerezni. Ilyen problémákkal már nem egyszer szembesült a USAF, pl pont a C-135 család esetén (vagy ott van az U-2R/TR-1A/B esete, amelyekhez a hajtóművet már csak a Davis Monthan raktárbázis selejtállományából tudtak szerezni).
A KC-135 addig ál rendszerben, amíg megfelelő mennyiségben rendelkezésre nem áll majd a váltótípus. Amennyiben az A300 MRTT nyeri a tendert, ez akár nagyon hosszú időre kitolódhat.
A tenderen egyébként feltétel volt az MRTT kialakítás. -
Frakk
tag
válasz Boeing 737 #830 üzenetére
Elég szar lehet bal kézzel kormányozni .
-
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #836 üzenetére
Ez inkább megelőző lépés, nem várnak az alkatrészek tényleges elfogyására. És ez alapvetően egy amerikai intézkedés, a hollandok dönthetnek másképpen is.
Egyébként lehet tévedek, de mintha az MD11 tanker a KC767 ellenfele lenne a tenderen, és még egyáltalán nem létezik. -
nRu3
addikt
válasz Boeing 737 #837 üzenetére
Pot alkatrész gyártás talán van ha nem akkor a raktárokon van bövel egy időre vagy ha az is elfogy jönn az utánygyártás.
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #840 üzenetére
Az MD11 gyártósora csak le lett állítva, nem lett megsemmisítve (pl emiatt a tender miatt is, ugyanis a USAF új gépeket akar nem átépített használt gépeket, mint pl a brit VC10 K Mk.1-ek). Erős a gyanúm, hogy a KC-10-esek sorsa erősen függ e tender kimenetelétől. Ha az MD11 nyer, akkor a KC-10-ek is repülni fognak még sokáig.
[Szerkesztve] -
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #843 üzenetére
Avionikai szempontból tényleg nincs vele baj. Ettől függetlenül nem hiszem, hogy csak úgy bármiféle fejlesztés nélkül kezdenék el újra gyártani.
-
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #845 üzenetére
Nincs piaca. Úgyhogy biztosan nem fogják gyártani. A jövő a kéthajtóműves gépeké. Márpedig az MD-11 katagóriájában ott van a B777, ami ellen esélye sincs. Egyébként eddig is leginkább a szállítmányozócégek vették (ahogy a DC-10-et is.)
-
nRu3
addikt
válasz Boeing 737 #848 üzenetére
Az is érdekes szempont hogy azért az europai légitásaságok valamenyire az airbust választják, sőt van egy légitársaság amely az öszes 737-st lecserélte és helyete a 320-s család 3 tipusábol vett egy adagal.
az hogy külsöleg a 2 vagy 3hajtóműves néz ki jobban az nézőpont kérdés, de a légitársaságok profit , fentartási költség és gazdaságosági szempontbol vesznek gépeket és cserélgetik.''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #849 üzenetére
Igen.
Egyébként minden egyes hajtómű növeli a karbantartási igényt, az üzemanyagköltségeket, és nem utolsó sorban a légellenállást. -
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #853 üzenetére
Szabadulnak is. Az A340 gyártása emiatt fog leállni, ugyanis nem kell senkinek az azonos kapacitású B777 árnyékában. A korai változatok lassúak, a későbbiek viszont túlmotorizáltak (ez is növeli a fogyasztást). Nagyon drágán üzembentarthatóak.
A B747 alatt már nem gazdaságos a négyhajtóműves kialakítás.
[link] Ennek viszont nem állnék alá.
[Szerkesztve] -
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #855 üzenetére
Szerinted a B747-8x és az A380 kisebb, mint a B747?
Elméletileg létezik az A340E terv, de hogy meg is valósul-e az már másik kérdés. A jelenlegi A340-esektől mindenki szabadulni akar, még a Lufthansa is!
Az A340-re ebben az évben összesen 15db megrendelés érkezett [link], de itt még nem a legfissebb idei adatok találhatóak. Érdemes összehasonlítani a közvetlen ellenfél B777-es megrendelésállományával: [link]. Az A340 minden, csak nem sikeres típus. -
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #861 üzenetére
Ezért jó a B-52. Annak a futóművei le- és felszállás közben is elfordíthatóak.
-
Boeing 737
senior tag
válasz Boeing 737 #864 üzenetére
sry asszem nem működik a link délelőtt még ment.
Az volt benne taglalva hogy miért hátrányos vagy miért nem az Airbus gépek automatizálása.
ugyebár az Airbus filozófiája szerint (és ebben eggyet értek) a fedélzeti számítógép mindent jobban tud a gép visszahozza a repülőgépet ha esetleg a pilóta hibázik stb... na ennek voltak leírva az előnyei és a hátrányai.
[Szerkesztve]A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
Frakk
tag
válasz Boeing 737 #867 üzenetére
Jól elbeszélgetsz itt magadban
-
Boeing 737
senior tag
válasz Boeing 737 #869 üzenetére
Egyre élesebb az Airbus-Boeing-vita
EurActiv.hu
2006 november 21.20:36
Az Európai Unió és az Amerikai Egyesült Államok a WTO előtti eddigi legnagyobb harcára készül. A vita tárgya a két gazdasági világhatalom jelképe a repülőgépiparban: az Airbus és a Boeing.
Az USA november 15-én a WTO előtt bizonyítékot mutatott be arra vonatkozóan, hogy az EU (Franciaország, Németország, Spanyolország és Nagy-Britannia) állami támogatást juttatott az európai gyártónak, az Airbus-nak. Ez új állomást jelentett a vitában, amely két éve folyik arról, hogy tisztességes eszközökkel versenyez-e egymással a két mamutcég a piacon.
Mindeddig a két fél kerülte a konfliktust, mondván, hogy tárgyalásos megoldásra van szükség. Ajogvitát nem próbálták kiélezni, inkább eljárásbeli formaságok alkalmazásával lassították a folyamatot. Szakértők szerint valószínű, hogy mindkét fél részéről bizonyítható a jogsértő támogatás, ami nem csak a két cégre nézve járhat katasztrofális következményekkel, hanem a transzatlanti kapcsolatokat is befagyaszthatja.
Az EU kereskedelmi szóvivője, Peter Power azzal vádolta meg az USA-t és a Boeing-et, hogy a tárgyalás szándékát feladva a vita jogi útra terelésével igyekeznek kedvező pozícióba kerülni.
Az Euractiv-nak adott nyilatkozatában a Boeing nemzetközi kereskedelméért felelős alelnöke hangsúlyozta: országa csupán egy határidőt tartott be, s az amerikai dokumentum WTO előtti bemutatása nem zárja ki annak lehetőségét, hogy ''barátságosan és tárgyalással oldják meg a kérdést''. Visszautasította azokat a feltételezéseket, miszerint az amerikai lépés időzített akció volt, hogy a rossz passzban lévő európai cégnek megadják a kegyelemdöfést.A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
Boeing 737
senior tag
válasz Boeing 737 #870 üzenetére
Véget ért a szuperjumbo világkörüli tesztrepülése
[link]
Most ez a jövőhónapbeli forgalomba állítás hogy van??? nem úgy volt hogy jövő év végén?
[Szerkesztve]A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
nRu3
addikt
válasz Boeing 737 #874 üzenetére
tudom, de ez egy másik , de találtam egy ilyet is ahol kinek mie és menyi van és honnan hová történetel.[link]
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
nRu3
addikt
válasz Boeing 737 #876 üzenetére
Ez az A350 tudd majd állitolag egyhuzamban 16000km is repülni.
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
nRu3
addikt
válasz Boeing 737 #878 üzenetére
Egyiksem képes megpakolva utasokal tele egyhuzamba 16000Km-t megteni csak alatta.
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #876 üzenetére
Ez a kötbérkövetelés várható volt. És gyanítom lesz még egy-két légitársaság, aki előáll ilyesmivel. Teszem hozzá: teljesen jogosan.
-
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #881 üzenetére
Talán nem kellene irreális határidőket kitűzni, és akkor nem futnának bele ilyesmibe.
-
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #883 üzenetére
Fognak egy protopéldányt és szolgálatban állónak minősítik, repülnek vele néhány utat, aztán meg folytatják a berepülést.
Egyébként Európában szokás félkész gépeket rendszerbeállítani, lásd Gripen, Typhoon, Rafale. Mindegyik a tervezett képességeinek kevesebb, mint harmadával állt szolgálatba, még a fejlesztési berepülés befejezése előtt.
[Szerkesztve] -
Boeing 737
senior tag
válasz Boeing 737 #885 üzenetére
Az Airbusnál nem értik a Lufthansa választását...
2006. december 08.
A Lufthansa 20 Boeing 747-8-as repülőgépet rendelt, további 20 rendelésére pedig opciós jogot szerzett. Ezzel a Lufthansa lett az első nagy európai légitársaság, amely a 747-8-ból utasszállító változatot rendelt.
A cargo változatra már 73 megrendeléssel rendelkezik a Boeing, várhatóan az első gép 2009-től fog repülni a Cargolux színeiben. Az új gépeket a német légitársaság 2010-től kezdődően szeretné átvenni, és az ázsiai, ill. az észak-amerikai útvonalakon fogja használni. Ezzel egyidőben az Airbusnak is küldtek egy rendelést 7 A340-600-as repülőgépre, melyeket 2008-tól fognak használatba venni. A Lufthansa 333 gépes flottával rendelkezik, ebből jelenleg 13 darab az a A340-600-astípusú repülőgép. Az új gépek néhány kiöregedő félben lévő repülőgépet fognak leváltani, ezzel csökkenteni lehet a társaság üzemeltetési költségeit a modern típusok kevesebb üzemanyag felhasználása révén.
Természetesen az Airbusnál értetlenséget váltott ki a német légitársaság döntése, amiért további A380-as gépek helyett a Lufthansa Boeingeket rendelt. A németek 2001 decemberében már rendeltek 15 darab A380-at, ezért az Airbusnál azt várták, hogy a Lufthansa a nagygépes flottáját a jövőben az Airbus típusaival fogja bővíteni. Persze a német légitársaság eddig is ''vegyes'' flottát üzemeltetett, amelybe a következő típusok tartoznak: 92 db Boeing 737 és 747, 143 db Airbus A300, A 319, A320, A321, A330, A340, ezenkívül Avro, és Canadair regionális jetek, és 19 db MD11F típus.
A Boeing szakértőit a vetélytársaikkal ellentétben magabiztossá teszi a megrendelés, és azt várják, hogy további nagy európai társaságok is (pld.: British Airways, SAS) megfontolják a 747-8 megrendelését. Jó jelnek látják a mostani megrendelést is arra, hogy a 747-8 kemény vetélytársa lehet az A380-nak.A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
Boeing 737
senior tag
válasz Boeing 737 #886 üzenetére
Airbus vs. Boeing - adatok az év első 11 hónapjából[link]
A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #885 üzenetére
A világűr 100km magasságban kezdődik. A valaha legnagyobb magasságba jutott embervezette repülőgéptípus az X-15 (354,200láb). A MiG-25 dinamikus csúcsmagassága sem igazán haladja meg a 30km-t. A Ye-266M-mel rekordrepülésen elérték a 37650m-t, de még ez is édeskevés, hogy az űr peremének nevezzük.
A megrendelésekről: érdemes összehasonlítani az A340 és a B777, illetve A330/350 és B787 sorokat. Eléggé beszédes. Az Airbusz lényegében visszaszorult a kis utasszállítók piacára. És ott is éppen csak megelőzi a Boeinget. És ez a tendencia csak erősödni fog a B787 szolgáltbaállásával. Az Airbus-nak volt pár jó éve, de a jelek szerint ki is fulladt. -
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #892 üzenetére
Ha így látod, hát lásd. Az elvakultság egyáltalán nem igaz, de nem tagadom, hogy szimpatikusabbak a Boeing megoldásai. Nem azért mert amerikai.
Az A340 kudarca nem az én képzeletem szüleménye, maga az Airbus is így látja!
Azt Te magad sem tagadhatod, hogy jelenleg nincs versenyképes típusa az Airbus-nak a nagy és közepes kategóriában (A330/B767-től felfelé).
Rendelésállomány:
A320 család: 580
B737 család: 586
Rettenetes Airbus fölény.
Az A380 érdekes típus. Ugye szokásos európai kincstári optimizmussal határozták meg a fejlesztés idő- és pénzszükségletét. Aztán szinte meglepődtek, hogy egyiket sem tudták tartani, és emiatt több megrendelőjük kártérítést/kötbért követel, vagy tervez követelni. Maga a típus létjogosultsága sem teljesen igazolt, erről még sokáig vita fog folyni. Műszaki problémák minden fejlesztés során előfordulnak, az Airbus ezek esélyét elbagatelizálta, ennek isszák most a levét. És ez akár a vállalat pénzügyi összeomlásához is vezethet (amit már a fejlesztés bejelentése után pedzegettek sokan). Az Airbus messze nem olyan stabil pénzügyileg, mint a Boeing, nagyon erősen függ a tagországok állami támogatásától, ellenben a Boeinggel. Ennek következménye, hogy az Airbus-nak óvatosabban kellene radikális fejlesztésekre vállalkoznia, mert sokkal kisebb kudarcokat tud elviselni, mint a Boeing. Márpedig másfél évtized alatt két (A340 az, az A380 még az, mivel egyelőre alig több mint a fele megrendelés érkezett, mint amennyi a gazdaságos gyártáshoz kellene) sikertelen típus egy ilyen érzékeny cégnek nagy érvágás, többnyire bukással jár. Még az egyébként erős cég Lockheed is inkább kiszállt a polgári gépek piacáról. -
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #895 üzenetére
Mit értesz ''normálisan kifejlesztve'' alatt? Ha a biztonsági előírásoknak nem felelt meg, akkor nem kapott volna típusengedélyt már a hajtómű sem. (Egyébként erről még nem hallottam.) Emellett a legtöbb hajtómű első szériáival mindig baj van.
Hogy van-e létjogosultsága az A380-nak? Ez majd a szolgálatbalépése után fog igazából kiderülni. Ha marad a jelenlegi megrendelésállomány, akkor ki lehet jelenteni, hogy nincs. -
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #899 üzenetére
A 737-nek is vannak ilyen jellegű magángép változatai (vagy csak tervezték?)
-
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #903 üzenetére
A kulcs: ''50 passengers''. Kevesebb utas -> kevesebb csomag -> több hely üzemanyagnak. Még kérdés? Egyébként ez szinte minden repülőgépnél így van, az An-124 pl csak az üzemanyagkapacitás kárára tud 10t feletti terhet szállítani. A hivatalos oldal is ennek függvényében adja meg a hatótávolságot [link] (Egyébként a Wikipedia-n csak éppen nem ütötte ki a szemem a BBJ kitétel )
csigi: Első betűtől az utolsóig igaz amit írtál. -
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #909 üzenetére
Olyat keress, hogy Wedgetail/B737 AEW (&C), és kijelenthető, hogy a P-8 Poseidon is ilyen kialakítású lesz.
747-esből létezik több utántölthető változat, pl az E-4 is ilyen (nem keverendő a VC-25A-val).
És létezik jó ideje BBJ illetve magángép változata is a B747-nek (tipikusan a rövidtörzsű verzióból építve). De tervezik a B747-8-ből, B787-8 és 9--ből is.
nRu3: Ezt hogy érted? Az An-124 egy ritka rosszul megtervezett gép ebből a szempontból. Választanod kell, hogy messzire repülsz közepes terheléssel, vagy a szomszédba sokkal. Ha teletankolod, akkor már nem lehet 10t-nál több terhet berakodni. Ráadásul levegőben nem lehet utántölteni. És nem túlnyomásos a tehertere, tehát személyszállításra csak korlátozottan alkalmas.
[Szerkesztve] -
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #912 üzenetére
Jól látod.
Viszont a fehér szín pont jó atomrobbanás esetén (ezért festették fehérre egy időben az angolok a bombázóik hasát).
nRu3: Ha nagy méretű teher szállítása volt a cél, akkor arra megfelelt a 3M-T / BM-T. Amit egyébként az An-124 nem is tudott leváltani, csak a Mrija.
(Cikk végén ott a mennyivel-meddig [link] Persze érdemes összehasonlítani a Galaxy hasonszőrű adataival, ami a maximális (békeidős) 118t terheléssel 6000km körüli távot tud lerepülni utántöltés nélkül). -
nRu3
addikt
válasz Boeing 737 #919 üzenetére
St. Maarten szigetröl sok érdekes kép és video készült és fogg készülni.
de ez talán izgisebb [link]''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #918 üzenetére
Lehetni lehet, csak a Boeing nem gyárt. Home made kivitelben viszont bármi elképzelhető.
-
nRu3
addikt
válasz Boeing 737 #930 üzenetére
Ez az? [link] nincs.meg nékem.
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
nRu3
addikt
válasz Boeing 737 #934 üzenetére
Nézőpont kérdés melyik a legbiztonságosabb gép, amiböl készitetek 1000db és volt belőle mondjuk 20 problémás gép , vagy készitetek valamiböl 2db -ot és azal a 2-vel semmi gond nem volt vagy volt, szal lehet elemezni ezt darbszámra össze-vissza.
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #939 üzenetére
Model - Típus
Rate - Arány (felszállásokra vonatkoztatva, kisebb a jobb)
Events - Események száma
No. Flights - Repülések száma (gondolom felszállások lennének)
Rank - Helyezés (itt is a kisebb jelenti a biztonságosabbat)
Nem szídtam, csak egy (epés) megjegyzés volt részemről. Azért az A320 családnak nincs szégyenkeznivalója. Viszont a nagyobb típusaik nem éppen tűnnek megbízhatóaknak. Az A310 négyszer annyi eséllyel zuhan le mint a közvetlen ellenfele, a B767. Ez kissé snassz. Legyártott darabszámra vonatkoztatva még elkeserítőbb a helyzet. Az MD-11 meg, hát, hogy is mondjam...
Ami szintén döbbenetes, az a B737 felszállásainak száma az A320 családhoz viszonyítva. -
Boeing 737
senior tag
válasz Boeing 737 #942 üzenetére
A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #942 üzenetére
-
nRu3
addikt
válasz Boeing 737 #946 üzenetére
csak most le is kapcsolták őket
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
nRu3
addikt
válasz Boeing 737 #948 üzenetére
mindnkit lekapcsoltak ,mert mindenki ítokás mámorban volt. mert náluk most van karácsony.
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
lesaux
veterán
válasz Boeing 737 #957 üzenetére
Azt nem, hogy ingyen. Tisztában voltam vele, hogy jönnek még rá adók meg illetékek, repültem már máskor is fapadossal. Csak ez a foglalási díj volt valahogy nagyon elrejtve és szemét módon megoldva: amikor kiválasztom a bankkártya típusát, hopp, ugrik egyet az összeg.
Amúgy meg ha jól emlékszem, pár éve pont a foglalási díj miatt szívatták meg a Malévot, hogy tudniillik nincs mögötte valós szolgáltatás. De majd megpróbálok rákeresni valahol.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyere el a 9. BRSZK-ra!
- OLED TV topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- EAFC 24
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- iPhone topik
- Dragon Age: The Veilguard címmel jön a sorozat régóta készülő új része
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen