Új hozzászólás Aktív témák
-
Winne
nagyúr
Nincs ezzel semmi probléma, amikor megbeszélitek, hogy ki hogy vélekedik a tuning témáról, de pont ez a szép benne, hogy valakinek kell a tuning, valakinek jó szórakozás, de a lényeg, hogy mindenki saját maga dönti el, hogy mit akar kezdeni a megvásárolt cuccaival. Az ember nem szól bele, ha a szomszéd Pisti bácsi megtuningolja az MTZ-t, hogy keményebben tudjon kirugatni a trá*ából.
Nézegettem az értékeket, hogy mire kell figyelnem jobban, de csak azt láttam több helyen is, hogy a VTT és a ramnak adott fesz különbségét kell csak betartani, többi auto, aztán megnézzük mit ad.
@(#7951) abéla: én voltam béna, nem tudtam miért nem megy a béta a 30 nappal, de rájöttem.
[ Szerkesztve ]
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
abéla
senior tag
ok-ok csak fel szerettem volna hívni a figyelmet a kihasználatlansággal párosuló -a még kissé kiforratlan, de legalábbis kevés felhasználói tapasztalattal bíró platform okán jogosnak vélt- bizonytalanságra, de látom méhkasba nyúltam, így be is rekeszteném a kas hergelését
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
N_A_S
veterán
Szerintem 4.6-ig mindent hagyhatsz AUTO-n E4-be, elég ha ezekkel játszol: CPU VC + a ramot rakd 1.5-re (1600-hoz az elég lesz szvsz)
LLC asszem LVL1 (vagy 2?) már nem emlékszem
Szerk: Level 2 [link]
sőt ha 4.4 a cél még CPU Vc-t is AUTO-n hagyhatod, és ha minden igaz majd azt kell csökkenteni amennyit a lap ad. Emlékeim szerint AUTOn a 4.2-4.4 még menni szokott E4-beTehát szinte csak a szorzót kell feltolnod
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/phnas
-
fsb1000
nagyúr
Valamiféle "degradáció" mindig van... alapfeszen is... Különben végtelen hosszú lenne az élettartam.
Az átlagos tuning is megrövidíti az élettartamot az extra meg főleg.
De nem tudjuk mennyivel, valószinüleg 2-3 platformváltásnyi időnél többet birnak igy is.Valamit kifelejtesz az elméketedből! AZ üzemidő igen kis hányadában mennek ezek a procik teljes sebességen és a beállított feszen, mert az energiagazdálkodás működik.
(jó.. nálad nem, de azt te bénázod el nem a Sandy)Van aki napi 24 órában játszik? nincs.
Én még napi 1-et sem. A fennmaradó időben 16x szorzóval és 1V alatt megy a Sandy.
Szerintem a legtöbb usernél 60% felett van az Idle aránya.---
VGA limites környezet....
Hát... aki 100K fölött költ lap+proci+ram-ra csak tud mellé rakni egy felső kategóriás VGA-t.
Különben egy felemás konfigja lesz.
Meg vannak olyan szerencsétlenek is, akik GTA4-et akarnak játszani... na az meg CPU limites még Sandyval is egy combosabb beállításon.Amúgy meg igen nagy élvezet, mikor megveszed a legújabb platformot és úgy érzed ingyen kaptál 25% tuningpotenciált. Olyan mint egy porshéban ülni és a lámpánál megberegtetni a motort.
Nehéz megállni, hogy az ember ne rántsa 4GHZ főlé..Te ebből kimaradsz. zakson'.
-
Antarctica
tag
Minden tuning ártalmas, a gyár nem véletlen arra az értékekre lövi be a műszaki paramétereket, amire. Minden egyéb változtatás előre nem várható következménnyel jár. Persze hazárdírozni lehet, a gond ott van, hogy a hardverek áraiba bizonyos %-ot kitesz a garanciáztatás költsége is. Magyarul aki önhibájából tönkretesz egy procit, viszi a véres rongyot hogy neki még 2 év garanciája van, most és azonnal cseréljék ki neki. Igen, mindenki megfizeti a kontárok "munkáiból" eredő többletköltségeket. De ez már közgazdaságtan
-
AirBooms
addikt
válasz Antarctica #7957 üzenetére
Nem, ez nem közgáz, hanem szimplán butaság, de inkább demagógia.
A tuning szó eredeti jelentése hangolás. De leginkább a mi esetünkben és a legtöbb autótuning esetében finomhangolásról van szó. A gyártó futószalagon készíti a termékeit, aminek meghatározza a működési paramétereit. Nos, ebbe mindegyiknek bele kell férnie. Így a legkézenfekvőbb megoldás az, ha (alaposan) alul húzza meg a határokat, vagyis szinte mindegyik példányban ott lakozik még a hangolás tartaléka. Mindez úgy, hogy az eredeti termék még egyáltalán nem fog sérülni, elromlani, az élettartama nem változik. Mivel eredetileg is erre méretezték. Az extrém tuningot most ne soroljuk ide.
Nem vitázni akarok, csak ha már a "közgáz" szavakkal dobálózunk, akkor feltételeznék némi szakmaiságot, hozzáértést. -
Antarctica
tag
válasz AirBooms #7958 üzenetére
Gondolom ezért nem vonatkozik a bizonyíthatóan tuning miatt bekövetkezett alkatrészek károsodása miatti garancia érvényesítés. Te, a második, harmadik, én, bárki aki valamilyen számítástechnikai eszközt vásárol, igen is megfizeti ezt a költséget. Persze abban az esetben ha nem látszik fizikai sérülés az adott hardveren a tuning következtében De jó, akkor ezek szerint véleményed alapján a tuning semmiféle hátrányos következménnyel nem jár, sőt csak előnyei vannak. Te véleményed, tiszteletben tartom
-
dime27
őstag
4-4.4ghzig akkor nem érdemes a vtt-hez ill bármilyen más feszhez nyulni ill melyikhez érdemes ha nincs kellő stabilitás vagy elég mindíg a cpu feszhez nyulni Asrock Fatal1tym van
Google Pixel 6a+iPad 2021
-
MPowerPH
félisten
válasz Antarctica #7957 üzenetére
Eh. Nincs itt semmiféle hazárdírozás. Aki tuningol, az nem kontár. Ez egy normális dolog. Szerinted az Intel miért csinált a sima procik mellé K-s jelűeket? De most komolyan. Tisztában vannak vele, mit lehet, és mit nem. Elég ritka, ha egy proci tönkremegy, valljuk be.
Don't Tread On Me
-
fsb1000
nagyúr
válasz Antarctica #7959 üzenetére
Nézd... 12 éve tuningolgatok (p3 350-es celkával kezdtem), legalább 6 éve olvasom a PH! tuning rovatait.
Nagyon ritka, hogy valakinél CPU tönkrement volna.. A VGA-k viszont hullanak tuning miatt, néha az alaplap is.A másik:
Tuning okozta meghibásodást hogy bizonyítasz egy CPU esetében? -
MPowerPH
félisten
válasz fsb1000 #7962 üzenetére
Sehogy, hacsak nincs megégve az érintkezője. Nálam pont tönkrement egy i7 930-as, igaz nem a tuningtól, mivel a mem vezérlője szállt el, ami tulajdonképpen az életben nem volt meghajtva. Szóval előfordul meghibásodás, de nem a tuning miatt.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
AirBooms
addikt
válasz Antarctica #7959 üzenetére
Nem, egyáltalán nem látom az ésszel végrehajtott tuning hátrányos következményeit. Csak plusz teljesítményt, jobban összehangolható rendszert, s alaphelyzetben a fogyasztás sem nő, csak, ha szükség van a plusz kraftra. Nekem tuning miatt még soha semmim nem ment tönkre.
Ugyanez vonatkozik az autókra, sőt! (leginkább a turbodízelek esetében) még csökken is alaphelyzetben az átlagfogyasztás, mint ahogy azt sok-sok autó példáján be is bizonyítottuk. Mivel, mint említettem a tuning eredeti célja az optimalizálás, hangolás. Ha egy motorban a valósnál több teljesítmény rejlik, akkor önmagához képest fajlagosan csökken a fogyasztása ugyanakkora teljesítmény leadásakor. Csak a gyártók (a nagy szórás miatt) egy veszettül óvatos határt húznak. Pl. még egyik peugetot vagy Citroen esetében sem sikerült megmérnünk a 110 lovasnak nevezett HDi motornak a 110 lóerejét. Olyan 85 és 100 között mozogtak a mérőpadon. Óvatos tuninggal simán kijön belőlük füstölés és többletfogyasztás nélkül 130-140 lóerő, vagyis nem keletkezik több károsanyag, hanem a befektetett energia hasznosul jobban. Emiatt ugyanolyan terhelésen kimutathatóan csökken a fogyasztás, az élettartam pedig nem változik. Viszont ha a sofőr mondjuk előzni akar, akkor az plusz 30-40 lóerő, s akár 100 newtonméter nyomatéktöbblet nagyon jól jön. Ugyanez a helyzet a prociknál is. Simán bennük van ez a többlet, de a gyártó a gyártási szórás miatt kénytelen lejjebb meghúzni a határokat.
Amúgy ha a tuning annyira veszélyes lenne, akkor miért adnak ki maguk a gyártók néha pl. extrémtuningos VGA-kat, Superclocked, meg miegyéb fantázianévvel? Arra nem vonatkozik a gari? Dehogynem. Csak éppen hozzáértésel végeztek minden húzást. Éppen ezért, ha valaki otthon ugyanilyen óvatossággal hozzáértéssl teszi mindenki ugyanezt, akkor ugyanúgy nem lesz gond. Az viszont jogos, hogy vérpistikék agyelborulására nem fognak garit adni. -
N_A_S
veterán
Van amikor érdemes. Ebből elég sok minden kiderül: BSOD error codes.
Én pl mára is 0x124-et kaptam, tegnap már emeltem a vCore-t, ma tettem a QPI/VTT-re is (1.08-at)
szerk.: 4600-hoz
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/phnas
-
MPowerPH
félisten
válasz AirBooms #7965 üzenetére
Mondjuk itt vitába szállnék, de csak mert utálom a traktorokat. Én nem egy esetről tudok, amikor a chiptuning miatt szétesett a diesel. Ott is van egy határ, amit nem szabad átlépni. Néha elég közel is van. Mondjuk a füstölés az majdnem garantált egy chiptuning után, persze annak a mértéke is változik. Nekem a benzinesen van chip, azok ugye azért jobban bírják a nyúzást, és igen, ott érezhető a chiptuning hatása minden tekintetben. Mondjuk nincs eltúlozva, mert plusz 11Le.
A 980X -em ami nitrot kapott köszöni jól van. Pedig annál nagyobb igénybevételt nehéz elképzelni. Ha ésszel van húzgálva, akkor nincs ártalmas következmény.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
AirBooms
addikt
válasz MPowerPH #7970 üzenetére
Ne offoljuk szét a topikot, így lezárásként csak annyit, ami a te hsz-edben is benne van: tuning, csak ésszel! És hozzáértéssel!. Amikor egy verda széthullik tuning után, akkor ott valamelyik hiányzott, illetve a motor már amúgy is haldoklott, a tuning csak megadta a kegyelemdöfést!
-
Peace
nagyúr
No nekiállok összerakni a masinát. Nem kapkodom el, de ha a délután folyamán nem jelentkezem, akkor baj van. Tudnám díjazni, ha nem lenne!
-
dime27
őstag
No egyenlőre ettől lejebb nem stabil ezen a feszen(1.208-1.216V) az 50 kört kibírta.BIOSban 1.22V van adva.
délután próbálom hozzá a ramokat belőni remélem fog sikerülni 2100 felett stabilizálni őket(Gskill Trident 2000Mhz cl9)
amugy azt honnan tudom h a linx memfesz ill rossz memóriaidőzítés miatt vagy pl kevés trfc érték miatt dobja el magát és nem a cpu fesz miatt?!
Vagy inkább futassak sokablakos memtestet a memória tuninghoz?
Google Pixel 6a+iPad 2021
-
Sefi84
senior tag
Vagy inkább futassak sokablakos memtestet a memória tuninghoz?
Én inkább Hyper PI-t futtatnék a RAM-VTT párosnak, biztos megbízható 32M-et és kész is!
A kettő közötti érték ne legyen nagyobb, mint 0.5, ez tényleg fontos, inkább adj többet a VVT-nek max 1.2V a vége, annál többet ne!
Pl 1.6V ram mellé 1.116V VTT-t, különben eldobja magát!Házi-mozi mindenek felett!!! :)
-
strebacom
senior tag
Egy 2600K alapfeszen elmegy 4ghz-en???
-
Winne
nagyúr
Kérdés: amikor indul a gép, még UEFI-nél jobb alul írja egy pillanatra, hogy D2 és B4 váltogatva. A D2 a proci értéke, a B4 lehet a laphoz tartozó érték. A cpuz természetesen B3-nak írja a lapot, csak mégis fura.
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
Winne
nagyúr
válasz Goldmen75 #7982 üzenetére
Így van, nekem is az a 3. variáció.
Nézzetek rá elsőre pls, hogy az irány jó-e, addig futtatok nagyobb mb-al linxet.
Kevés a GFlop érték valamiért..
[ Szerkesztve ]
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
#02119936
törölt tag
64-bit-es módban fusson a progi és ha lehet (all) memóriával. Pl 4GBos szettnél enged 2048MB-ot max 2500 valamennyit. +A TDP emelése is dob a Gfolson 10+-Gflopsot kb , de nem tudom normál használat esetén ki jön-e a + teljesítmény. 100-120GFpsnak kellene lennyi azért ilyen órajelen.
Ami még fontos 1,2 volt környékén sem stabil már a rendszer 1,24-1,27V illik adni Egy 4,2 Hz-nél. A fogyasztáson nem sokat dob de nem lesz bizonytalan a rendszer.
[ Szerkesztve ]
-
Winne
nagyúr
SP1 fennt van és lefuttattam 2048-on is:
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
Fore
tag
És itt a végeredmény: 200 LinX 2600MB
-
abéla
senior tag
válasz fsb1000 #7955 üzenetére
Azért azt nem mondtam, hogy később, ha kihasználnám alapfesz környékén nem lökném 4 ghz környékére (addigra kiderülnek az esetleges, ezzel kapcsolatos problémák is), ellenben a fentiekben arról beszéltem, hogy teljesen felselegesen van járatva magas órajeleken a cpu, mivel vga-limit van. Azért nézd már végig kinek van hozzá vga terén is vasa (az egy szál 6950cf mellett de még oda is elég az alapórajel), azért nem hiszem, hogy túl sokan rohannának 6990-et vagy 590-et venni... pedig némelyik konfigot elnézve lehet inkább a vga terén kellett volna meglépni azt a 100k-s ugrást (ami ugye csere esetén inkább 30-40k) annyira aránytalan a különbség vgs vs. cpu téren (ahogy itt pH!-n is elhangzott már néhányszor). A autós példádban pedig porshe(sic) helyett inkább egy középkat. csííptyuningos verda lámpánál való berregtetése ugrik be, aminek a teljesítménye pikk-pakk ugrik 50%-ot, aztán a büszke tulaj csodálkozik, ha leolvad a dugattyú, de minimum szétégnek a tömítések, persze ha alig megy vele gyorsan csak a lámpánál állva nyomja neki (a rokonszenves úrvezető, ugye ) lehet csak később jönnek elő a gondok. De oké azt elfogadom, hogy a minimális energia és idő ráfordítása melletti sikerélmény mindent elsöprő érzése egy 30millás luxusverda hajtásával egyenértékű .
hootka!
-
Qru
MODERÁTOR
A legutóbbi pack frissítésével nem frissül együtt a program verziószáma (mert maga a progi motorja nem frissült csak amit számoltat a prockóval). Valószínűleg neked a régebbi pack-os volt fent.
Itt tudod nyomonkövetni, melyik a legfrissebb. Egy könyvjelzőt megér szvsz.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Peace
nagyúr
Tudtam, hogy kegyetlenül megszopat majd a cpu hűtő, úgy éreztem!!!
Becsavaroztam lapot nagy vidáman, mondván, hogy úgyis hozzáférek a cpu foglalat hátuljához, mert olyan a gépházam. A nagy lóbránert, azt! Az előző gépnél pontosan ott volt a foglalat, de ebben nem, szóval alaplap kicsavaroz, és kezdődik a szopás. Nem sikerült szintbe hozni a Gaia 4 csavarját, pedig sokat játszottam vele, hogy egyforma legyen, de végül feladtam, és így rögzítettem. Végül már atomstabil volt, nem mozgott, és jónak is tűnt, szóval így hagytam, bár a 45 fokos idle hőmérséklet az nem tűnik túl egészségesnek egy 2500K-nak, vagy igen? Legalábbis bios ennyit mutatott, azóta még nem néztem, mert a programokat rakosgatom fel éppen. A venti felszerelése a bordára még jobban meg szopatott a kis gumi rögzítőkkel, szóval iszonyatosan felment a pumpa emiatt. Más gond nem volt, pöccre indult szépen, pendrive-ról pikk-pakk felment a windows is, csak az a hőmérséklet aggaszt. Mindjárt meglesem most mennyit mutat...
Everest szerint most 36 és 40 fok között ugrálnak a maghőmérsékletek. Az normális lehet Gaia-val?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Elemzés Megateszt: Intel CPU-k Nehalemtől Skylake-ig
- Elemzés Intel Sandy Bridge teszt
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest