Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Piftuka

    veterán

    válasz Duppy #55413 üzenetére

    Ebben a hozzászólásban leírtam minden fontos vonatkozó jogi tudnivalót.

    Kiegészítés: azért sem érdemes a "garancia biztosítást" választanod, mert abban, a garanciális szolgáltatás (biztosítás) +3 évére vonatkozóan már lehet (sőt, van is) olyan kitétel, hogy abban az időtartamban már nem viheted a forgalmazóhoz a terméket, csak a szervizen keresztül, neked kell intézned mindent.

    Sőt, olyan is lehet benne, hogy a "10 kg-nál súlyosabb/rögzített bekötésű" termékek esetében megszűnik a vonatkozó fogyasztóvédelmi jogszabály által számodra biztosított "háznál javítás + ő költségükre el- és visszaszállítás" lehetősége.

    Magyarul: a +3 év során, ha meghibásodik, viheted a terméket magad be a szerviz központjába, úgy, ahogyan tudod és akarod, a saját időd és költséged terhére.

  • Technoman

    őstag

    válasz Duppy #55413 üzenetére

    Az idevágó jogszabály a következőt mondja ki: a garanciális idő alatti meghibásodásnál a 10 kg feletti eszközt az adott gyártó, vagy a vele szerződésben lévő (márka)szerviznek kell a fogyasztótól beszállítani, ha az adott helyszínen nem tudják megjavítani. Helyszínit, tudtommal a Samsung szokott csinálni, állítólag még a kijelzőt is kiviszik neked. A másik véglet a Pana, ott minden piszlicsáré ok miatt beviszik (ezeket a fővárosra értem, vidéken nem tudom hogy dolgoznak) Tehát NEM neked kell bevinni.
    Ugyan ez igaz az MM-ben vásárolt garira is (a legnagyobb biztosító áll a szerződésed mögött, az Aegon) A 3./4./5. évben -azaz esetünkben a 2 éves gyári gar. lejárta után- a meghibásodott készüléket, -mint egy karambol esetén is- be kell jelentened a megadott számon. Az MM-ben nem is fognak veled foglalkozni, hisz nem az ővék a szolgáltatás. Ők ebben az esetben, csak a közvetítő szerepét játsszák. A biztosító a vele szerződésben álló szervizzel javíttatja meg a a TV-det (ez sok esetben az Oktogon Szerviz Kft. szokott lenni, tehát nem minden esetben a márkaszerviz)
    Hogy a gyártói, kiterjesztett Sony-s garinál ez hogy van, nem tudom. Ezt nem kérdeztem meg.
    Szerintem ugyan úgy kell lennie, mint az alapnál, hisz itt is a gyártóval állsz szerződésben, függetlenül attól a ténytől, hogy ezért te fizettél (ezt igazolja az a tény is, hogy a régebbi Pana 5 éves gar promóciók is -bár az ingyé' volt- de ott is a Panasonic Mo. Kft szerződött partnere szállította el a TV-t)
    Mindkettőnek van előnye és hátránya, ezt neked kell eldönteni. Pár hsz.-el feljebb írtam pár sort ez ügyben.

    Piftuka
    Ma csökkentette az Mm online egy kilóval (!) a TV-t (KD65-XH9096) Szerintem lesz ez még olcsóbb is. Ha tippelnék, akkor idénre talán meg lesz a 350K ár is a 65"-osnál. (én is erre várok)

Új hozzászólás Aktív témák