-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
Első ránézésre képélesség szempontjából úgy néz ki a sigma 30/2,8 meglepően jó, ráadásul a sarkok is élesek akár egészen nyitva is:
http://www.dpreview.com/articles/4560015991/sigma-30mm-f28-on-the-nex-7Videózásra viszont kerülendő az AF egy traktor.
-
sebgutkopf
őstag
Legutóbb azt olvastam, hogy 26-án szállítják ki világszerte a boltokba. Szerintem így reálisan április lesz. Most már az sincs túl messze
Akinek már van azok alapján elég jónak tűnik. Csak azt nem tudom, hogy mihez képest? Csak árkategóriájában, vagy egyébként is jó obi?
Mostanában zsebben hordom a gépet a 16-ossal. Viszont lesz egy videó projektem, amihez jó lesz az 50-es és a fényereje.
-
sebgutkopf
őstag
A nap híre számunkra, hogy a samyang autófókuszos E mount obikat dob jövőre piacra.
Egyrészt örömteli, hogy belátták igen is kell az AF és igazán nagy mennyiséget csak azzal lehet eladni a 21. században. Nem is értettem eddig se, hogy miért szórakoznak a manuál obikkal, max azért volt helyük a piacon, mert a milc rendszerekre annyira hiányos az obi kínálat.
A sony meg addig ül a roadmapján, hogy a samy simán beelőz. Már azt mondom, hogy a sony ne is foglalkozzon fixekkel azt majd szállítja a samy rendes fényerővel (pl 35/1,4), a sony meg csináljon néhány jó és fényerősebb zoom-ot. Más nem is kell. -
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
Az őszi óra átállításig el is leszel. Utána meg megint előjön, hogy kéne valami fényerős fix
Egyébként nem tudom miért fikázzák a G3-at olyan sokan. Lehet, hogy van tőle szebb gép, de szerintem jó. Fogdostam egyszer olyat is, azzal is együtt tudnék élni, jó a kijelzője lehet tapizni, jó a szenzora, vannak gombjai tud képet és videót csinálni és gyors az AF. Mi kell még?
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Közben jön a tavasz meg a nyár, ki lehet menni a szobából és megfordult a fejemben, hogy egyáltalán szükség van-e egy ilyen obira?
Ha célzottan nem akarok portrézni, akkor tulajdonképpen a nagy fényerő lényegtelen. Kirándulni nem fogom magammal vinni az 50-est, se bringázni. Bringázáshoz a 16-os a legesélyesebb a méret és látószöge miatt, míg minden máshoz a zoom univerzalitásáról nem tudok lemondani.Ahogy kisütött a nap, hirtelen elmúlt a vágyam a 24-es zeiss birtoklásával kapcsolatban is, úgyse 1,8-on használnám tavassazl, akkor meg minek. Pedig amennyi bejött a dslr cuccok eladásából akár 2db zeiss-t is vehetnék.
Amit az utóbbi időben megfogalmaztam egyre több értelmet nyer. Jól elvagyok most a kit zoom-al (zsebre a 16-os), ha pedig egyszer kijön majd egy jó minőségű zoom, akkor arra lecserélem a kitzoom-ot és más tényleg nem kell. Az pedig lehet akár drága is lévén több obira nincs szükségem.
A technózás és sóvárgás helyett mehetek újra fotózni, jön a hosszú hétvége szép idővel.
-
sebgutkopf
őstag
Kár, hogy a sigma nem macro, vagy ha nem macro lehetne fényerősebb.
Már sokszor elmondtuk, hogy jobb lenne a két obi fordítva. Egy 50-es makró és egy 30-as fényerős... de valahogy a sony után sigmánál is másként gondolják.A 30-as macro-ról most elmondható, hogy párba lehet akasztani a 16-ossal.
Legutóbbi huzamosabb használat során (kiállításon) megint azzal szembesültem, hogy a zoom obi az én világom, ilyen helyzetben pótolhatatlan. Ha csak egy fixet használhattam volna, akkor vagy nem tudom mi lenne jó, hogy ne legyen túl szűk, és még részleteket is lehessen fotózni. Már a 24-es is túl szűk látószög lett volna, míg a 16-ossal a közeli téma már belefér, de nem lehet részleteket fotózni.
Valamint zárt térben megint szépen működött a nex, illetve örültem, hogy egy témáról elég volt egy kép, mindegyik éles lett. -
sebgutkopf
őstag
Teljesen tudok azonosulni azzal, hogy nem szeretsz obit cserélgetni. Nem szeretek sűrűn cserélni a lehető legkevesebb obi cserével akarom megúszni a dolgokat. Ez nálam elsősorban ott nyilvánul meg, hogy nem rajongok igazán a fix obikért. Nekem is megvan a saját agylövésem, hogy melyik tartományt szeretem.
Viszont a képminőségük és fényerejük miatt már a dslr-eken se szerettem az ultra zoom obikat, míg a milc-ek világában az ultrától még a méret és súly is eltántorít, így igyekeztem meghatározni azt a tartományt, amit valóban sokat használok és jól használható stb... Nálam a 24-100 (esetleg 120) mm ekv gyujtótáv a vágyak tárgya. Ettől hosszabb már tényleg csak tele célra kellene, nagyon nagyon ritkán, ami sok pusz méretbe és súlyba kerül és gyakran kihasználatlan. Ellenben lent nekem az évek alatt a 24mm ekv látószög nagyon bevált. A nagyobb látószögeket néha már nehézen kezelem, a 28 viszont sokszor szűk. -
sebgutkopf
őstag
Itthon még nem láttam Tamront boltban, és magyar árat se láttam még. A külföldi árak esetén annyira kicsi a különbség közöttük, hogy nem látom az okát, hogy miért kéne a tamront venni. Méretben talán kicsit kisebb, de a ennyi. A Sony verzió is kimondottan videóra optimalizált, eleve a vg10 és vg20-as kamerákhoz adják kit objektívnek.
-
sebgutkopf
őstag
Tulajdonképpen a G1 féle sebesség így reálisnak is tűnik. Lévén a szenzort 50 fps-el tudja olvasni a gép és azt tudja használni, illetve nem tudom, hogy itt van-e különbség az európai vagy amerikai verzió között, mert ott a videó is 60p-s tehát akkor annak az af-je is annyival megy, a kérdés, hogy az eu csak 50 a videó speckó miatt, vagy amikor fotózunk, akkor a szenzor által elérhető 60-al dolgozik?
Jól látod, nem gyorsabban tekeri az obit, hanem határozottabban és a lényeg, hogy a jó irányba és a megfelelő pozícióba, nem huntingol. Hétvégén használtam viszonylag kevés fényben és ami a végén a legjobban megmaradt, hogy nem kellett egy egy témára többször állítani, hanem ráállt és a kép éles is lett elsőre, nincs szűkség a biztonság kedvéért 2 képre, 1-ből 1 jó.
Az a 240hz elég komoly dolog. A lényeg, hogy látszik a törekvés és van remény, hogy idővel valóban elfogadható legyen.
-
sebgutkopf
őstag
Na ugye!
Annak idején nekem a G1 sebessége abszolút kellemes meglepetés volt. Most pedig úgy kaptam meg ezt a sebességet, hogy a gép megvételekor nem számoltam vele, hogy valaha ilyen lesz, így ez egy bónusz, aminek nagyon örülök.
Ezzel már együtt lehet élni.Ha ezek után valamelyik gyártó (feltételezem erre a panának a legjobbak az esélyei) meg tudná csinálni, hogy használható C-AF közben értelmes sebességű sorozatot is lehetne lőni és közben a téma a kijelzőn/evf-en következő maradna, akkor végképp a dlsr-ek nyakára mászna a milc.
-
sebgutkopf
őstag
válasz realmadrid #480 üzenetére
A hülye sony leírás volt a kaland. Rádugtam a gépet és szerintem az fw update progit elindítva csak végig kellett volna a next-eket nyomogatni. Erre az idióta progi kiírja, hogy a mint amikor egy usb drive-ot eltávolítok kattintsak oda és távolítsam el a reseteléshez. Na nálam ilyen ikon nem volt (utólag utodm, mert a gép eleve update módba kapcsolt a progi észlelésén és eltávolította magát). Na mondom, akkor újrakezdem az egészet, leszedem a gépet és újra csatlakoztatom. Aha persze. Leszedem ok megnyom erre a gépen fekete kép és a kártyára író led villog mint az őrült. Se kikapcsolni semmire nem reagált. A progi meg közben ott állt, hogy kattintsak, hogy indítom a frissítést. Jobb ötlet hiányában visszadugtam a gépre az 5n-t és annyi pozitívum volt, hogy a pc észlelte a csatlakozás tényét. Na mondom akkor próbáljuk meg, katt az update-re és a folymat láthatóan elindult. Kezdtem megnyugodni és reméltem, hogy végig is megy. Végigment, újraindult az 5n és minden rendbe jött.
Idióta sony, nem tudom minek írogat olyan folyamatokat amiket nem kell megcsinálni.
Egyébként baromi egyszerű egy hülye leírással. -
sebgutkopf
őstag
Akit érdekel mennyit gyorsul az új fw-el az 5n, itt egy videó róla. Nem én csináltam, de a különbség látszik és tényleg ilyen:
5n fw1.00 vs 1.01 -
sebgutkopf
őstag
Némi próbálgatás után úgy tűnik, hogy valóban más az af. Mintha agresszívebben tekerné az obit. Ahogy ígérik nagy tárgytávolság különbség esetén ez elég feltűnő. Videó alatt nem tudom egyértelműen eldönteni, hogy van-e különbség csak egy próbát tette, idióta kameramozgással és ott is jól élesen tartja a témát, persze videónál azért finomabban mozog az af mint fotó előtt és nem húzza az élesen annyira túl és vissza. Fotónál látni egy kis pumpáló hatást, de gyorsan lezavarja.
Ha nem is csoda, de jobb.
Ráadásul, ha elmondanám milyen kalandos lett az fw frissítésem... örülök, hogy egyáltalán megcsinálta és működik a gép.
-
sebgutkopf
őstag
Beírtátok már a naptáratokba a március 13-at?
Nagyon mondják, hogy nex-eseknek is lesz érdekes bejelentés. -
sebgutkopf
őstag
Én is így csinálom, és mivel az oly dslr-eknél sose volt ilyen gondom meg is lepődtem, amikor először ilyet fedeztem fel a képen. A nex3-nál 10 hónap használat alatt 1x volt gond, míg az 5n-nél szintén 1x jött elő szeptember óta. Nem sűrű és mivel óvatos vagyok nem esett jól, hogy mégis ott van.
Ahogy madgie írta csak szűk rekesznél tűnt fel, ami lényegében azt jelentette, hogy keményen ellenfényes képnél ahol a kereső képhez a rekeszt simán 10-nél szűkebbre vette.Mondjuk az oly-nál az is nagy segítség, hogy a gép és obijaim is szigeteltek, meg az az sswf rendszer se kutya.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
Igazából az a baj vele, hogy annyira általános infók, hogy nem lehet tudni milyen obik lesznek valójában. Végleteket nézve, ha az új obikat ésszel készítik el, akkor alapvető lyukaktól mentessé válhatna a nex obi választék 2013-ban. A másik véglet, hogy néhány obit nagyon mellé lőnek, nem az lesz, amit várunk, akkor pedig egy rakat értelmetlen cucc lesz a boltokban.
Meglátjuk. Jöhetne a Sigma és a Tamron is valami tervvel. -
sebgutkopf
őstag
-
-
sebgutkopf
őstag
Mivel egyensúlyoztad ki, vagy hogy kell ezt érteni?
Más: tegnap kaptam mailt a sony centertől, hogy a korábban visszaigazolt 50/1,8 rendelésem március 2 hetében fog érkezni. Legalább van valami dátum.
Vajon tényleg akkor érkezik, vagy egy korábbi szállítmány már teljesen le lett foglalva és csak ebben az időpontban tudják az én rendelésemet teljesíteni? Végülis a lényeg, hogy lesz. -
sebgutkopf
őstag
Azt még meg lehet emészteni, hogy van c3, ami a nex3 szellemi utódja. Azt viszont én sem tudom felfogni, hogy miért van olyan közel árazva az 5n-hez. Ezzel lényegében a kis árkülönbség miatt a c3 teljesen értelmetlenné vált. Korábban a 3 és az 5 között annyi volt az árkülönbség, hogy a 3-as best buy tudott lenni azoknak akik nem a csúcs videó volt a lényeg. Még ha egy sima avchd-t belettek volna a c3-ba és a 2-es verziót meghagyják az 5n-nek, akkor a mostani ár is emészthetőbb lenne. 2012-ben azért egy full hd felvételi lehetőség nem kéne, hogy ördögi funkcióként a felsőbb kategória privilégiuma legyen.
-
sebgutkopf
őstag
A géptől függ, hogy mennyire engedi a videó expóba történi beavatkozást. A nex5n-nél pl S módba dobom a gépet beállítom az 1/100 záridőt és szépen használja a fénymérést hozzárendeli a rekeszt és iso-t ahogy kell és követi a fényviszonyokat felvétel közben, sőt ha akarom felvétel közben a záridőt kézzel módosíthatom tetszőlegesen, illetve expó korrekciót is lehet állítani szintén menet közben nem csak előre.
Hogy ezt a beállíthatóságot megadta-e a sony az slt gépeinek nem tudom, az 5n és a nex7 tudja, de a c3 pl nem, lévén nem videóra kihegyezett gép. -
sebgutkopf
őstag
Ez a zeiss egy örök szálka marad a szememben. Egyrészt a 24mm azt abszolút telitalálat, nálam egy elég gyakran használt látószög a nex-en. Másrészt fényerős és a képminősége pedig az, amire az ember vágyik. Ezzel szemben jóval nagyobb mint szeretnénk és kb 3x annyiba kerül mint a valós inger küszöb.
Más: Azt vettem észre, hogy videó közben az AF sebességét alapvetően meghatározza, hogy milyen módban készül a felvétel. Egész pontosan ha 25p-s a felvétel akkor lassú és bizonytalanabb az af, míg 50p és 50i-s felvétel esetén az af egy teljesen másik dimenzióban dolgozik, gyorsabb, pontosabb, jobban követi a témát.
Ez tulajdonképpen magyarázhatónak is tűnik. Lévén cd af esetén a szenzor dupla kiolvasási gyakorisága miatt érthetőnek tűnik, hogy ebből az af rendszer is profitál. -
sebgutkopf
őstag
Számomat tudod, ha próbálgatni akarod. Úgyis járkálsz a városban
Szórás mindenhol van az obik között. Annak idején amikor a nex indult az első széria nagyon gyenge volt, utána a későbbiek állítólag kicsit javultak. A mostaniról és az 5n-ről együtt még ezt el is hiszem, mert valóban jobb.
-
sebgutkopf
őstag
Ezért volt, hogy amikor megvettem az 5n-t egy ideig azt firtattam, hogy mit csinál pluszban az 5n az obival, mert számomra nagyon szembetűnő volt a különbség a nex3 + az ahhoz adott 16-oshoz képest az eredmény.
A nex3-as topicban hónapokig ostoroztam az obi minőségét, lényegében jó, hogy akkor is dupla kittet vettem, mert a 18-55 mindig sokat ment a helyzeten. f8-on nyáron azért jó szolgálatot tett kirándulásokon a 16-os.Azért ezt a darabot se kell agyon magasztalni, mert 2,8-on taknyol a széleken keményen, 4-en már szódával elmegy, az 5,6-ot láttátok és f8-on elég jól vállalható.
-
sebgutkopf
őstag
Nem lehet, hogy a tiéd valami extrém gyenge 16-os volt?
Csináltam az érdekesség kedvéért egy rekesz sort ahol a kép jobb oldalára komponáltam a könyvespolcot. ilyen lett az out of camera jpg.A kép bal oldalát ne nézzétek az fókuszon kívüli rész, lévén hátrébb van mint a könyvek és a kép elég közelről készült.
Most csak egy képet teszek fel, de 2,8-tól 11-ig egész rekeszenként végiglőttem természetesen állványról, hogy összevethető legyen. Ha valakit érdekel mailben tudok több képet és raw-ot (arw) is küldeni. -
sebgutkopf
őstag
válasz petrasgabor #378 üzenetére
Már nincs meg a nex3-am, már 5n-t használok, így nem tudom megnézni mit lehet ráprogramozni. Az biztos, hogy az 5n-nél több funkció közül lehet választani és összesen 7 funkció tehető ki gyors elérésre. A nex3-nál a középsőre talán csak 3-at lehetett plusz az alsó az 4.
Egyébként az is segíthet, ha bekapcsolod, hogy a menüpontok megjegyezzék hol álltál utoljára. Akkor a képminőség menüben ha a raw-jpg soron voltál utoljára és csak arra használod azt a menüt, akkor egész gyors lehet az elérés. -
sebgutkopf
őstag
válasz sebgutkopf #374 üzenetére
Kibújt a szög a zsákból. Úgy tűnik, hogy a 18-55 oss obi jelenti a nagyobb terhelést a gépnek. Azzal valóban kb 15 perc után elkezd figyelmeztetni a gép, hogy melegszik, míg a 16-os esetén nem kezd nyüszögni.
Pedig a zoom obi nagyobb hőleadó felület, mégis a kicsivel van hosszú felvétel. Vajon a képstabi miatt? -
sebgutkopf
őstag
válasz petrasgabor #375 üzenetére
A 3-as fw óta (már 4 és 5-ös verziót is van) a sima nex3 és 5 is képes arra, hogy az alsó és a középső gombra is egyedi funkciók rendelhetők. A középső gomb esetén több funkciót is rá lehet rakni melyik közül a jobbra balra irányokkal lehet váltani és a tárcsával pedig állítotd az értékét. Az 5n-nél az az extra, hogy ott a jobb oldali iránygomb funkciója is testre szabható.
Fotóban nincs különbség a sima 3 és 5 között. Ugyanaz a szenzor is. A váz építésében és a videó képességekben van a különbség.
-
sebgutkopf
őstag
Egyéni színnél arra gondoltam, hogy van a standard, porté, landscape, sunset stb... és azokat ahogy külön testre lehet szabni kontraszt, szaturáció és élesség tekintetében. Ezekkel kísérleteztem és készítettem elég sok próbafelvételt. Télen hó nélkül lakásban el lehet vele játszani jobb híján, jól jön még a tapasztalat máskor.
-
sebgutkopf
őstag
Ez úgyis utófeldolgozott videó. Amikor megvágta akkor szűrőzte és effektezte a képet és a végleges élesítést is akkor kapta meg, így az eredeti mts valószínűleg elég lapos lehet, de az kell a jó alapanyaghoz.
Hétvégén próbálkoztam elég sokat az egyéni szín beállításokkal, miből lesz jó nyers videó alapanyag feldolgozásra. A végén az általam szimpinek vélt beállítással elkezdtem mászkálni, majd ezt addig tettem, hogy betelt a 4gb-os memó kari. Ebben igazából az a nagy cucc, hogy megállás nélkül vettem fel, ami kb 18-20 percet jelent és érdekes módon meg se nyikkant a gép, hogy túl akarna melegedni. Az eddigi tapasztalatok alapján általában olyan 15 perc körül jön a figyelmeztetés és 20-23 percnél lekapcsol. Na most nem jött figyelmeztetés se, pedig kézben fogtam, így a kezem is melegítette a gépet. Kellemes meglepi.
Az ok, hogy télen nincs olyan meleg a lakásban mint most ősszel volt, de az csak pár fok különbség. Vajon most olyan beállítást alkalmaztam volna, ami kevesebb munkát jelentene a gép feldolgozó rendszerének? -
sebgutkopf
őstag
Az utóbbi évek tanulsága után még aki reménykedett annak is be kell látnia, hogy itt minden gyártó saját bajonettet és rendszert épít és eszük ágában sincs bárkinek is csatlakoznia egy már meglévőhöz. Mondhatni ahány szereplő annyi bajonett, ha még lesz új belépő az is egy új rendszer lesz, ha a canon mégis majd belép az is új rendszer lesz. Mondhatni ma már az is csoda, hogy a pana és oly egy foglalatot nyomnak.
Más: ma került fel a SAR-ra. Hogy idén az eredeti 3 nex obi helyett legalább 6 új obit fog készíteni a sony. Tehát az ismert G zoom, nagylátó zoom és fix telén kívül jön legalább 3 további fix obi. Valószínű, hogy ezekből egy kiesik a képből a Z betű miatt.
Ez nagyon szép és ígéretes csak jó lenne, ha nem csak a marketingesek dolgoznának a bejelentgetésekkel, hanem végre gyártanának is valamit.
Mondom én, hogy sok minden el fog itt dőlni idén a merre továbbal kapcsolatban. -
sebgutkopf
őstag
Igen ez még kifizethetőnek tűnik. Sokkal drágábban viszont már nem igazán jó vétel. Egyszerűen hihetetlen, hogy mit össze töketlenkednek a gyártással és eladással a sony-nál. Akkor ne jelentsék be az obit, ha nem lehet kapni, vagy jelentsék be, hogy lesz, de a forgalmazás kezdésének időpontja még nem ismert. Ezzel szemben itt már van 3 féle dátummal lassan fél éve szívatják a fél világot.
-
sebgutkopf
őstag
Az 50-esnél szerencsére nem a 16-os volt a mérce
Nem is értem, hogy ha a sigma úgyis csak olyan obikat csinál ami már van, akkor a 19-essel miért tett kivételt? Ha 16-os lenne és jobb a sony félénél, akkor az az obi bizony piacképes lehetne. Akkora látószögnél 2,8-nál több fény úgyse nagyon igény.
Mikor lesz vajon az az állítólagos új 2012-es roadmap közzétéve?
-
sebgutkopf
őstag
Nekem, ha meglesz az 50/1,8, akkor én egy ideig csöndbe leszek és használom azt ami van. Jön a tavasz meg a nyár, arra a 18-55 simán jó, szabad térben városra f8-on a 16-os is jó, művészkedni meg ott lesz az 50-es. Használom és időmet raw feldolgozással meg videó vágással fogom tölteni. Ha meg jövőre véletlen kijönne egy 16-50, akkor minden más obit eladnék és az az egy rágyógyulna a vázra. Legalább nem kéne félteni a szenzort a portól.
Látószögre egyébként a 24-es zeiss a legszimpibb, de egy fixért annyit mégse áldozunk egy kezdő rendszerbe.
-
sebgutkopf
őstag
Tehát akkor nex-re is ugyanezek lesznek mint az mft-re. Mondjuk mire számítottunk.
Tehát akkor 30-sban már van a sony féle makró, amitől (3,5) fényerősebbre vágyunk, erre a sigma jól alávágott 2/3 FÉ-el. Azta!
Van valami új törvény, hogy F2-es obit tilos gyáratni?Most már tényleg azt mondom, hogy adja ki a sony a 16-50-et és onnantól letojom ki mit jelent, vagy épp nem jelet be. Olyan obit ezek szerint senki sem hajlandó gyártani, amire vágyunk.
-
sebgutkopf
őstag
Az elektronikus első redőny jó dolog, mert egyrészt csökkenti a shutter lag-et, másrészt az exponáláskor nem okoz mechanikus rázkódást (ezzel csökken a bemozdult kép készítésének az esélye), harmadrészt pedig kisebb mechanikai terhelés a zárszerkezetnek és talán tovább életképes.
Milyen korrekciókra gondolsz?
-
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
1. nincs újabb. Néhány funkció konfigurálhatóságát jó lenne hozzáadni a menühöz.
2. nem állítható 3200 az auto limit kivéve a handheld twilight és hasonló módokban ahol 6400.
3. az automata funkciók rendelkeznek megkötésekkel ez is ilyen, pl raw-ban nem érhető el egy rakat automata funkció illetve az általad hiányolt beállítás kombináció se lehetséges. Ha előre beállítanád az expó késleltetést, a hdr mód akkor is felülbírálja.Annyi azért szóljon a sony mentségére, hogy ez egy kényelmi funkció. Ha valaki állványról akar hosszú záridős hdr képet lőni, akkor nincs is szűkséged erre a módra. Késleltetés és lőssz 3db képet alá, helyesen és túlexponálva raw-ba, majd utólag a pc-n előhívod és összerakod a hdr-t.
-
sebgutkopf
őstag
Indulhat a verseny kié lesz a 300. post
Nekem ez a fix felállás tetszik a legjobban. Mondhatni elég jól tudok vele azonosulni. Mondjuk a 30-35 körüli f2 esetén nem bánnám, ha inkább 28/2 lenne. A 16 mk2 is egy vanabe. Bár ha igaz és tényleg jön a 16-50, akkor már nem feltétlen érdekelne. A 16-50 viszont méret oldalról jobb lenne ha f4 lenne, vagy esne a fényereje mondjuk 2,8-4 között. Számomra talán ez a zoom kéne a legjobban.
Esetleg a 24-es zeiss-nek egy zeiss felirat mentes változata -
sebgutkopf
őstag
Itt nem az a baj, hogy gyenge lenne az utángyártott akksi, hanem az 5n sajnos valóban csak a gyári akksit eszi meg. Utángyártottnál kiírja, hogy rakjál be eredetit és kicsit később le is kapcsol a gép.
Ha nyaralni megy az ember akkor viszont szerintem ajánlott, ha van egy feltöltött tartalék a táskában. Egy nagyon aktív nap és sok videó esetén előfordulhat, hogy az egy akksi kevés. -
sebgutkopf
őstag
Ez is egy logika. Viszont ha jól értem te a cégedre is meg tudod venni rendes számlával.
Egy dolog, hogy a számlának le tudod vonni az áfa-ját, de mint vállalkozó a számlát költségként mint kis értékű tárgyi eszköz (100e alatt) le is tudod írni egyben. Az pedig nem mindegy, hogy van 80e + adalék ktg-ed a cégedben, vagy kifizetsz 95e ft-ot és azt a te adózott nettó jövedelmedből fizeted. Mert ugye a 95 e nettóhoz neked mennyi árbevételt is kell produkálnod? Áfa, nyereségadó, szja... ha felbruttósítod kimenő számla értékre... khmm.... Ha evá-s vagy akkor kicsit kevesebbet.
Míg a cég névre szóló számla után egy fillér egyéb adót nem kell fizetned ahhoz elég az a 80e nettó árbevételért megdolgozni.
A fényképezőgép pedig munka dokumentálásra kell senki se köthet bele, hogy nem a vállalkozás érdekében felmerült költség lenne.Szerintem.
-
sebgutkopf
őstag
Pontosan.
Családi képeknél nekem tetszetős kényelmi funkció, hogy ha emberek lesznek a téma, akkor mehet a gép a multi AF módba, mert akkor megy az arcfelismerés és szépen rá áll a fókusz, plusz a saját gyereket és asszony arcát megjegyeztettem a géppel, így több ember esetén őket részesíti előnyben a gép.
Valamint van valami arc simítós funkció, amit szigorúan low módban szabad használni, mert a többi túlzásba viszi, de nyugodtan bekapcsolva lehet hagyni, mert csak akkor nyúl a képhez, ha arcot talált a gép, a többi kép érintetlen. Egy rakat ilyen képnél úgy voltam, hogy nem érdemes a raw-al szórakozni jó ahogy kiesett a gépből.Videózásnál is sokat segít az arcfelismerés.
Régen az ilyen funkcióknak nagy fújolója voltam, de kénytelen voltam meghasonulni és ma már gyakran használom, mert gyors és kényelmes.
A legjobb gyerekfotókat meg magukról tudják csinálni. Leteszem a gépet valahova arcfelismerő mód és mosoly expó bekapcs és otthagyom. Az összes ismerős gyerek elkezd pózolni és össze vissza vigyorogva versenyezni, hogy ki tudja gyorsabban expóra bírni a gépet. Én meg röhögök a markomba, hogy mi sül ki belőle.
-
sebgutkopf
őstag
Rendszer obinál annyira nem hiányzik az iso automata mód, mert az 5n okosabban állítja a rekeszt, vagy zárat mint a korábbi modellek, így nem akarom felülbírálni elég ha az egyiket megmondom. A nex3-nál jó lett volna, mert ott zavart, hogy rekesz előválasztáson állandóan olyan záridőket adott, amiket nem tudtam bemozdulás nélkül megtartani, S módban meg nem akart rekeszelni csak ha az iso a minimumon volt. Ekkor jól jött volna, ha M módban beállíthattam volna mind a rekeszt és záridőt és iso-t dob hozzá. Az 5n-nél viszont A módban is hajlandó rekeszelni és A módban is végre olyan záridőket dob, amiket ki tudok tartani.
pontszerűnél is elveszi az alsó gombot és kinevezi dedikált fókuszpont állítást kezdeményező baromgombnak? Mert nálam ez a helyzet, és egy kissé idegesít.
Ha az AF terület center, vagy multi, és úgy kezdem el bökdösni a kijelzőt saját pont kijelölésére, akkor nem veszi el az alsó gombot. Csak ha az a mozgatható spot mód van, akkor veszi el, de mint mondtam annak a módnak semmi értelme a másik kettőt kell használni. Majd megmutatom legközelebb.
-
sebgutkopf
őstag
Én nem használom a mozgatható pont szerű AF módot, mert pont a tapi miatt nincs értelme. Vagy csak középső AF vagy a multi (akkor megy az arcfelismerés) és ha pont kell akkor ezen módokban is bármikor bökve a kijelzőt ott az élesség és az alsó gomb is megmarad iso gombnak. Azóta már az af tracking-et is kikapcsoltam, így a bökésre nem követő mezőt csinál az 5n, hanem egy nagyon pici területet jelölsz ki, ami fix ott van a spot kikapcsolásáig, menü turkászásig. Ha kell meg átbökhető bármikor. Tulajdonképpen így a középső AF pont mint mód se létfontosságú, mert egy bökés középre és ott van, lehet élesre állítani és átkomponálni.
Nálam amúgy az alsóra az iso van állítva. Ez most gond nálam először, hogy próbálgatom a manual obidat, hogy akkor elveszi a belenagyítás funkció. Rendszerobival nagyon jó ott.
Egyébként a manual obival S módban olyan a gép mint ha manual módban lenne auto iso. Lévén a zárat állítjuk a gépen, a rekeszt az obin és a gép meg S módban tud auto iso-t azt meg hozzárendeli. Csak át lehet verni -
sebgutkopf
őstag
Én még tegnap is láttam saturnban dupla 5n kittet. Ott volt a polcon csak fel kell kapni és a pénztárhoz vinni.
Azért a 250 elég durván hangzik. Nekem a megjelenés körül vásárlást sürgető tény volt, hogy folyamatosan gyengült a forint és még az első árfolyamon beszerzett készletből akartam venni. Félek is, hogy mire elérhető lesz az 50/1,8 annak 300 usd-s árát is szépen feltornásszák
-
sebgutkopf
őstag
Úgy tűnik, hogy elég jól tudok alkalmazkodni a különféle kezelésekhez. Egyrészt imádom a dedikált gombokat, az ideális gép az, amelyiknél a menüt egyszer látom, amikor magamra szabom a gombokat és alapértékeket és soha többet. DSLR-nél már egyenesen azt mondom, hogy amelyiken nincs két vezérlő tárcsa olyan nekem már nem kéne.
Ehhez képest elég jól megbarátkoztam a nex-ek kezelésével, ami enyhén szólva sem kényeztet el a dedikált gombok rengetegével Azért meg tudnék barátkozni vele, ha lenne rajta mondjuk +2 programozható gomb. Akárhol. -
sebgutkopf
őstag
Ha raw + jpg-et lőssz, akkor kell a minimum 8 giga még a nex3-hoz is. Én meguntam a kártya variát és vettem egy 16 gigás karit, ma már azt is lehet class10-esben bővel 10k alatt venni. Egyébként a kártya sebesség fontos egy ilyen gépbe class10 alatti kártyát nem szabad betenni, mert különben nagyon lelassul az élet.
-
sebgutkopf
őstag
A 18-200 egy kimondottan videóra tervezett obi, elsősorban a VG-10 videó kamerához adják kitben, amit láttam róla a képe élesebb mint a 18-55-é. A kis nexekhez szerintem nagyon nagy és nehéz. Annyi ellentmondás azért van benne, hogy videóhoz én biztosan fényerősebb obit akarnék használni, de akkor meg még nagyobb lenne.
Saturnban doboz számra ott állnak az 5n-ek mindenféle kitben az ára pedig normális max 2-3e Ft szórás lehet a legolcsóbbhoz képest, ami nem biztos, hogy ott van készleten.
Amikor nex3-on használtam a 16-os obit azt nagyon sokat szidtam a képét. F8-on lehetett belőle valami normálisat kihozni. Az 5n-en sokkal jobban szerepel ez az obi is, de azért szupernek nem mondanám. Pedig egy baromi jó látószög és azzal az 5n kabátzsebbe való. A 18-55-öt szerintem mindenképpen vedd meg a géppel kitben. Kitobi, használható, a bokeh-re ahhoz képest szép, képe kitobis viszont obival x év múlva mégiscsak eladhatóbb egy gép mint egy csupasz váz.
-
sebgutkopf
őstag
Nekem úgy tűnik, hogy azt azért már sikerült megcáfolni, hogy a 24mp-es szenzor sz@r, vagy zajos lenne. Az egy másik kérdés, hogy a jelenlegi és várható objektív választék mellett szükségünk van-e ekkora felbontásra. Elég meredek belegondolni,hogy nagyobb a felbontása mint sok stúdióba szánt FF gépnek. Vagy titokban a sony oda szánná?
A kétféle adapterrel való összevetésnek tényleg lenne értelme.
-
sebgutkopf
őstag
Na ugye. Akinek számít a pénz erre jut. A 7-esnek van egy új 24 mp-es szenzora, ami megosztja a közönséget, sokan jobban örülnének, ha az 5n-ből áttették volna simán a 16-osat. Ez talán túlzás, de a 24-es szenzor plusz pénzt biztosan nem ér. A másik nagy különbség pedig a beépített EVF és a 3 vezérlőtárcsa, illetve nincs tapi képernyője. Másban nem tud többet.
Érdekes, hogy a rajongók szerint a sonynál az év dobása a nex7, míg én Tulkuval értek egyet. Az eladások, érdeklődés szerint az 5n az év dobása, aki először fúj is rá, kézbe véve mindenkit meghódít. A 7 szuper meg minden, de az marad a vágyak tárgya az ára miatt.
-
sebgutkopf
őstag
Mostanában már több alkalommal pozitívan csalódtam a saturnban. Amikor bejött az országba nem értettem a szlogenjüket, mert baromi drágák voltak akármit néztél, max bemutató teremnek volt használható. Idén pedig többször azt láttam, hogy jellemzően a neten összevetve is normális áron vannak a cuccok egyre több termék esetén.
Sony-t talán azért ad jó áron, mert hivatalos sony partnerek.
Észbe kaptak volna? -
sebgutkopf
őstag
Ha elég a sima hd (720p), akkor tényleg elég a nex3 is olcsón. A 3-assal csak azt kell elfogadni, hogy ott a jpg motor még nem az igazi, így annak a szenzornak a képességeit raw-ból tudod csak igazán kihasználni. Raw-ból viszont tud villantani, jó szenzor az a 14 MP-es is nagyon, de az alap jpg színei nincsenek a helyükön.
Ezeknél a gépeknél a videó hosszának van korlátja. Egész pontosan megszakítás nélkül nem lehet akármennyit felvenni, aminek vannak fájlméret korlátai is, meg egy idő után ezeken a gépeken a szenzor is túlmelegszik. Tehát a megállás nélküli vágatlan 3 órás videó elkészítésére nem ezek a gépek valók (egyik milc se). Végtelen hosszú videót egyikkel se lehet csinálni egyben.Ha tetszik az 5n a családi cuccokat lehet full hd-ban, míg munkát lehet mp4-ben felvenni, ami kisebb bitráta, hosszabb felvételt tesz lehetővé természetesen az avchd-nál gyengébb képminőséggel.
Jó dilemmázást
-
sebgutkopf
őstag
Ha videózásban a király kell, akkor a nex 5n, nex 7, vagy a pana gh2 jöhet szóba. A nex-ek előnye, hogytudnak 50p-t, míg minden más csak 50i-t, vagy szaggatós 25p-t.
Van aki szereti a filmes 24p recés mozgását elfogadom, de amit az 50p nyújt az számomra az, amire már nagyon régóta vágytam.
A panát azért említem, mert annak dslr jellegű a fogása és felépítése, meg vannak hozzá hackelt fw-ek, amikkel a gyárinál jóval nagyobb bitrátával lehet felvenni azoknak akik extrém részletes képre vágynak.
-
sebgutkopf
őstag
Nem tudom milyen videó minőséget vársz el, de a felhasználásodra elsőre azt mondanám, hogy elég egy nex3.
A 18-55-ös obival max 60-80e közötti sávban. 90-ért a használt az durván túl van árazva, annyiért a végén újonnan lehetett kapni és 2 obival vettem annak idején 115-ért nem eggyel és igaz barátnak adtam el, de 2 obival is 90 alatt adtam oda neki.
Ha használtat veszel akkor ne kapkodj.A 3-as és 5-ös között a fő különbség valóban a videó volt. Jó ott van az építés lévén az 5-ös az fém vázas és más a fogása, meg kisebb mint a 3-as. A nex3 műanyag teljesen, de ennek ellenére jó a minőségérzete. Videóban nem csak a felbontás és kódolás a különbség. Ez persze önmagában sokkal jobb videó képminőséget ad, de ami még fontos, hogy az 5-ösnél a videó expoziciós értékei is vezérelhetőek, mint rekesz, zár, iso. A nex3-nál csak rekeszt lehet előválasztani és felvétel közben már nem lehet belenyúlni.
Ez most hosszú lesz
Akkor jöjjön az 5n. Azt mondod a videó fontos, de nem ér meg +100k-t abból veszel egy profi kamerát. Ebben viszont egy nagyon nagyon téves gondolat. Egyrészt a profi kamera az 1 millától kezdődik. Másrészt az akármilyen full hd-s kamerákat az 5n keresztbe hosszába lenyeli videó minőségben, egy 100k-s videó kamera pedig a sarokba se bújhat abban a szobában ahol az 5n jelen van. Remélem ez elég szemléletes volt. Egy ilyen nagy szenzoros 5n videó képességeit egy profi tv-s broadcast kamera vagy egy 20-30 millás mozi kamera persze már meghaladja, az viszont látszik, hogy milyen árszintről beszélünk ott ahol kétség kívül jobbat kapsz.
A videó kamerák 50i-t tudnak csak felvenni, tehát csak fél képeket. Az 5n 50p-t tehát másodpercenként 50 teljes képkockát rögzít. A kép ezért részlegesebb lesz és a mozgás is teljesen folyamatos a szaggató 25 illetve 30p-s videókhoz képest.
Egy barátom néhány napja adta kölcsön a sony full hd hancycam-jét, hogy vessem össze az 5n-el. Ahol a handycam már zajtengert gyárt szobai fényeknél ott az 5n képe részletes és zajmentes. A színek nagyon mások és egy igen fontos dolog, hogy az 5n-hez képest a kézi kamerákon a csúcsfények állandóan beégnek egy nagyobb dinamikájú témánál, ami az 5n esetén teljes részletességében beégés mentesen képi infót tartalmaz. Ezen kívül ott van a nagy szenzor adta lehetőség a mélységélességgel. Amit mozi filmeken látni, hogy a tű éles téma gyönyörűen leválik a fókuszon kívüli mosott háttérről ilyet lehet a nex-ekkel csinálni. Ami még egy nagy előny, hogy a kis kamerákon nincs nagylátószög, míg az 5n esetén megkapod azt a teljes nagylátószöget és perspektívát, amilyen obit rá pakolsz. Zárt térben nem mindegy, hogy a teljes téma belefér a képbe, vagy csak annak egy része.
Ez ne érne meg +100k-t?Aki csak és kizárólag fotózik annak nem. Viszont aki videózni is akar az bolond, ha vesz egy külön kamerát ahelyett, hogy +100k-t rádobna és vesz egy 5n-t.
Ma már ilyen gépekkel tv-s reklámokat, videóklippeket is készítenek, sőt a nex alapú videókamerákat tv-s hírtudósításoknál is használnak.
-
sebgutkopf
őstag
Az ész és a szív ritkán van közös véleményen, ha hobbiról van szó.
Már beletörődtem, hogy hiába akarok fotózásban racionálisan dönteni addig úgyse tudok megnyugodni, amíg vágyakozom valamire. Azért szerencsére nem szokásom minden lépcsőt kipróbálni, de amikor valami olyan jön ki, ami beletalál valamelyik korábbi vágyamba, akkor nincs mese. Még sose vettem semmit az elsők között, az 5n volt a kivétel.
-
sebgutkopf
őstag
Két különböző gépet nézel.
Van a sima nex-5 és van a nex-5n, ami két külön gép az 5n-ben újabb szenzor (iso 100-25600 érzékenységgel), érintőképernyő, elektromos első zár illetve 1080/50p videó van (a sima 5-ös csak 50i-t vagy 25p-t tud), amik tekintetében többlet a sima 5-höz képest.A nex-5k azt jelenti, hogy a sima 5-öshöz milyen obit adnak kitben, tehát van 5a, 5k és 5d. Az "a" csak a pancake obi van, a k-hoz a kit zoom, míg a d-hez mindkettő. Az 5n esetén ugyanezek a betű kiegészítők jelölik, hogy milyen obi van a csomagban, de fontos, hogy előtte ott van az N, ami jelzi, hogy az új gépről van szó.
Ezért van az árkülönbség.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Akkor inkább nem mondok semmit az 5n-ről, mert véletlen rábeszéllek.
Egy dolog az új szenzor tudjuk, hogy jó, de az 50p-s video végre valami ami nem kompromisszumos megoldás, hanem valóban ász. A többi gyártónak is át kéne ezt vennie, had terjedjen.
Az érintőképernyő is jó dolog. Ezzel lényegében nyugodtan lehet az AF area multi módban, ha kell egy bökés a kijelzőre és máris ott a spot ahova böktél (ha ki van kapcsolva az AF tracking, különben a megjelölt témát próbálja követni). "Bökésre" nem exponál így ha kell át lehet komponálni. -
sebgutkopf
őstag
Neked aztán éles volt a váltás.
Félelmetes ez a halszem. Szeretem a nagylátószöget, de a halszemtől mindig féltem, hogy nem tudom rendesen kezelni, az ilyen képek meg mindig kedvet csinálnak.
Gondolom te is várod akkor a 50/1,8-at
Kíváncsi vagyok hány új obi jön idén. A roumor-on nagyon azt mondják, hogy a nex váratlan nagy sikere miatt új roadmap van 2012-re. Hát úgy legyen, jöjjenek végre az obik.
-
sebgutkopf
őstag
válasz GAgyiXyXy #158 üzenetére
Az új fw csak az LA-EA2 féligáteresztő tükrös konverter támogatásáról szól a 4-eshez képest, amit az újabb nex-ek alapból már ismernek. Az adatper használatán kívül a menübe is bekerülnek a hozzá kapcsolódó funkciók.
Ez szerintem a nex3/5 tulajok kb 99,5%-át nem érdekli. Ilyen drága adaptert max nex7 tulaj vesz, ha már rendelkezik amúgy is egy valag SAL obival. -
sebgutkopf
őstag
Akkor összekevertelek egy másik bee-vel. Sorry!
Vázsapit a sony nem ad a kitben vásárolt gépekhez, talán ha csak gépet veszel akkor külön. Obi hátsó kupak dettő csak a második obira raknak egyet. Nyilván ezzel is spórilnak 30 ft-ot dobozonként. Nem mintha a vázsapi annyira hiányozna, de az obi hátsó talán valamikor jól jönne, ha mondjuk egyéb obi kerül fel a gépre.
Lcd-t gariztasd ne nyeld le a slendirán munkát. Amúgy ez a kijelző részletességben gyönyörű.
-
sebgutkopf
őstag
Itt valami eljövendő full frame gépről regélnek, amire fel lehet tenni sel és sal obikat is. Ha sal obi, akkor full frame, ha sel obi kerül rá, akkor pedig croppolt képet készít. Nekem elég fura dolognak tűnik, sőt egyre furább. Ha nem lenne 4-s valószínűsége simán rávágnám, hogy hülyeség.
Vagy ezzel akarják azt izmozni, hogy full frame gépen is a tükörnélküliség felé halad a sony? -
sebgutkopf
őstag
Érdekes dolog ez az alfa/nex hibrid bajonett, amiről a roumor-on írnak ráadásul elég nagy megbízhatósági fokkal. Ezek szerint elkezdik még jobban átjárhatóvá tenni a két rendszert. Mi lesz itt?
-
sebgutkopf
őstag
Egyetlen egy dolog van, amire érdemes figyelni, illetve ha még garis, akkor javítják. A kijelzőről kopik a tükröződésmentesítő réteg. Ezt először a széleknél foltok megjelenésével lehet látni. Az enyém megkopott, és külföldön is sokan számoltak be ugyanilyen jelenségről. Amikor eladtam a nex3-amat már az átvevőm intézte a gariztatást, pár nap alatt megvolt. Utána kapott egy védőfóliát.
Szóval, ha garis nem érdekes, ha nem garis már, akkor viszont ne legyen rajta egyáltalán kopás.Szóval akármilyen is a nex-ekre úgy néz ki kötelező a fólia, az 5n-re már a vásárlás napján felkerült a védő, bár másfajta a réteg rajta, nem mertem kockáztatni.
A sony központi Etele téri szervize szerint hiába sok az eladott nex náluk nem igazán jár belőlük.
-
sebgutkopf
őstag
Na most jól felcsigáztál.
Videózásnál már próbálkoztam mf-al a rendszer obikkal is, de a focus by wire rendszerrel fura, hogy néha azt se tudom merre tekerem
Most már megvárom az 50/1,8-at azt megveszem és ha még mindig hiányérzetem lenne, akkor újra fontolóra veszem a manual nővér módszert.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest