-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ati3x
senior tag
válasz PRO-peller #811 üzenetére
A probléma, hogy 20x zoomnál, már igencsak nem marad fényerő! És bizony a sok fénynél egy jobb dolog van, a még több fény, vagy a mind jobb fényerő... Bizony a nagy zoom átfogásnál a másik nagy gond, hogy nem lehet végig optimalizálni az optikai minőséget.. Vagyis lehet valamennyire, csak iszonyat drága...
-
fattyu
veterán
válasz PRO-peller #1189 üzenetére
hagyjuk már Kisfilmes obikból van kissebb ( és gyorsabb ) 50es Nem lazaság érzés kell hanem kegyetlen iq egy kis vázban amire könnyen adaptálhatom a meglevő obijaim ( meg még amit kitalálok ) Ez pedig a nex lesz. Főleg a 6.
X100 csecse. ekv 35mm nem barátom. ekv 50lenne már lenne olyanom.
Kompakoktól undorkodom. Se kis dof se iq. ( megpróbáltam de az s95től is csak szomorkodtam. )
szerk: nex rendszerben amugy az a 24es zeiss az nagyon büntet és ha nexhez jutok előbb utóbb az meglesz batársága ellenére.
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz PRO-peller #3005 üzenetére
Pár hete vettem, akkor még jobb volt az ára: MM-ben a 100k-s árban adtak hozzá még 10k értékű ajándékutalványt, amit 2 perccel később le is vásároltam ugyanott. Éppen kijött belőle egy 16GB-os gyors SD kártya, meg egy Sony kameratáska. Így összesen volt 100k HUF.
Én Canon 30D DSLR-ről váltok (most kínálom eladásra a cuccot). Tájképezni jobb minőségű a kis Sony mint a Canon a kitobijával, viszont ha a tele tartományt szereted, akkor nagyon fog hiányozni. Később persze vehetsz hozzá azt is, de akkor meg oda a "kompaktsága", praktikussága. (Nekem 70-200F4L-em van, mondjuk ilyesmit nehéz lenne hozzá szerezni).
Abba hagytam a fotózást mint hobbit, most éppen motorozgatok. Oda viszont nem tudtam magammal cipelni a Canon felszerelést, így nekem ideális volt a váltás. Csak tájképezgetek, emlékfotókat gyártogatok.
Ez a kis Sony-val készült, a motoromról (katt):
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz PRO-peller #3008 üzenetére
Az AF az nagyon lassú szerintem. Tájképre, városképekre tökéletes, de gyorsan mozgó dolgokat reménytelen vele "elkapni" úgy, hogy ott legyen az élesség, ahol Te szeretnéd.... Mondjuk minden kontrasztérzékelős gép ilyen tudtommal, de a kis kompaktok biztosan.
Akkura nem tudok mit mondani, még félig sem sikerült lemerítenem sohasem (kb. 100 kép egyszerre). A Canon 30D egy akkuval egész nap elvolt (akár 1000 vaku nélküli kép!), ráadásul 4 db akksim van hozzá!
Pótakkut majd a Sony-hoz is vennem kell, bár a motoron van szivargyújtó aljzat, így egy USB-s töltővel menet közben is tölthetem.szerk: viszont kitűnő a Sony panorámakép funkciója, kis gyakorlás után meglepően szép dolgokat lehet vele csinálni. Más: a Canonnal kénytelen voltam RAW-ban fotózni és otthon bíbelődni velük (alapból pocsék jpeg-ket gyárt), a Sony viszont alapból egész jó képeket jpeg csinál, fölösleges ezzel kínlódni.
Megint más: a 30D ISO 800-ig dolgozott szépen, a Sony ugyanazt a minőséget ISO 3200-on tudja. Szóval csak fejlődött az érzékelőgyártás az elmúlt 7 évben. A képstabi is nagy előny a NEX kitobijában.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Drótszamár
őstag
válasz PRO-peller #3008 üzenetére
5n tapasztalat: nagyon sokat szamit a kijelzo fenyereje.
Minimalis lcd fenyerovel ejszakai csillag fotozasnal (vegtelen sorozat) majdnem 6 orat birt ki egy gyari es egy utangyartott akku.
/2 akkus markolat/Full fenyeron kb 1,5-2 orad van 1 akkuval. Erdemes kikapcsolni ha nem hasznalod, de szerintem egesz jol birja az atlagos hasznalatot.
( 2b || !2b ) az itt a kérdés...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz PRO-peller #3014 üzenetére
Ha meg tudsz lenni komolyabb tele nélkül, akkor főnyeremény ez a kis gép a 16-50-es obijával, ennyiért. Meglehetősen jó képminőség, sok szolgáltatás, nagyon kompakt méret. Ha már "bővítgetni" fogod mindenféle obikkal, akkor én mégis csak egy belépő DSLR-t vennék, vagy legalábbis olyan MILC-et, aminek van EVF keresője is. Nálam - a fotózási szokásaim gyökeres megváltozása miatt - a könnyű hordozhatóság, kis méret volt a legfontosabb szempont a váltásnál.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz PRO-peller #3019 üzenetére
Akkor meg ne várj vele, mert most még van, szerintem még egyszer már nem fogják leárazni.
Alternatívaként nézegettem vásárlás előtt a Samsung NX1000-est is, azt az utolsó pár darabnál 65.000,- (!!!) forintért lehetett megvenni, azóta már nem is kapható az Edigitalnál. A képstabi hiánya, illetve a - szubjektíve - valamivel talán rosszabb képminősége miatt vettem inkább a Sony-t. A Samsung nem tudott ekkora nagylátószöget, így ez is befolyásolt a döntésnél.szerk: olcsóbb alternatívaként most az Oly E-PM1 jöhet számításba, de az meglátásom szerint jóval hitványabb masina.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz PRO-peller #3119 üzenetére
Ha jpg-ben fotózol, akkor automatikusan korrigál, de menüből ki lehet kapcsolni.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz PRO-peller #3139 üzenetére
Természetesen megy. Most próbáltam ki, mert eddig még nem videóztam vele, és szerintem nem is fogok. Az a műfaj sohasem érdekelt.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz PRO-peller #3175 üzenetére
Örülök neki, hogy megvetted. Remélem, hogy meg leszel vele elégedve!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
HÁZIGAZDA
válasz PRO-peller #3261 üzenetére
a pana azért - szerintem - komolyabb váz picit, az obi meg sokkal jobb, viszont tök új és tök drága. a nex-3nl kit meg best buy már vagy fél éve, annak, aki aztán nem akar például telét (mert az idétlenül nagy és nem is olcsó és nem is különlegesen jó), keresőt stb.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz PRO-peller #3263 üzenetére
kisebb a pana átfogása (ekv. 24-65 mm), viszont optikailag lényegesen jobb. és méretre is kisebb. és drágább, sajnos.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz PRO-peller #3261 üzenetére
Na de ez az, hogy nekem nem fekszenek azok a MILC-ek amik alapvetően a kompaktról váltóknak készülnek. Nincsenek olyan nagyon nagy igényeim, de a vakupapucs (akár opcionálisan megtoldva, mint a NEX-5R esetében), megfelelő kezelhetőség és az elfogadható minőségű videó azért kellenek egy vázon. Aztán jöhetnek a továbbiak: Objektív választék, EVF, Wi-Fi meg persze maga az élmény, hogy mennyire szórakoztató vele fotózni. Például a Fujifilm X rendszert azért is kedvelem, mert bár fogásra nem a legjobbak, de olyan érzés, mintha egy igazi fényképezőgép lenne a kezemben. Minden X vázon van kellő mennyiségű gomb, kapcsoló, tekerő, ahogy azt kell.
Bár most meg a Panasonic GX7 is kezd egyre szimpatikusabb lenni ahogy nézem a sample videókat. Kár, hogy túl van a kereten, pedig úgy érzem abban lenne jelenleg a legkevesebb kompromisszum.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz PRO-peller #3267 üzenetére
Az túlzás, hogy minden igényre van már gép, mondom ezt úgy, hogy ismerem a piacot. Valóban nagyon szerteágazó a kínálat, sokféle igényt kielégít (feltételezve egy korlátlan pénztárcát), de leginkább akkor kerül bajba a vásárló, amikor a fotózáson túl egyéb igényei is vannak. Nálam ott a videózás, ami nagyjából a Panasonic, Canon, Sony hármasra redukálja a versenyt a MILC piacon.
1.) A Panasonic jelenleg nem kínál méretben megfelelő gépet. A GX1-nek még nincs igazi utódja, mert a GX7 egy kategóriával magasabb szint (egyébként nem volna rossz, de többe kerül, mint amennyit költenék), a GM1 túl apró a G6 meg kicsit már nagy. A GH3 nem csak árban van túl a kereten, hanem méretben is, de abban nagyon.
2.) A Canon EOS M egy vicc. Nagyon nagyon jó videós kütyü, van már rá Magic Lantern Alpha/Beta amitől még jobb. De ez meg pont fotózásra béna. Ha valóban kijön a következő verzió a 70D szenzorával, akkor meg még mindig probléma lesz a szinte nem létező objektív kínálat. Ezzel a tempóval olyan 4-5 év múlva már talán számításba lehet venni.
3.) A Sony már egészen közel áll az igényeimhez. De egyet kell értenem egy korábbi hozzászólással: A szenzor és a videó kiváló, minden más pedig idegesítő. Arról nem is beszélve, hogy az objektíveket a képességeikhez képest hajmeresztően túlárazottnak érzem. De végül is meg lehet szokni... csak ne kelljen belekotorni a menübe vagy olyat átállítani amihez nincs dedikált vagy beprogramozott gomb, ott megőszülsz. Tele van logikai bukfencekkel és idegesítően ostoba megoldásokkal. A tegnap előtt linkelt Digitalrev-es Sony A7/A7r tesztben is felbukkant, hogy például az audio peaking level állításakor bevisz egy külön menübe, fekete háttér felvétel közben, te meg nem látsz semmit... na ezt tuti nem lehetett volna egy átlátszó háttérrel megoldani, ahogy azt mindenki más csinálja. Ilyen apróságok tudják nagyon felnyomni az ember vérnyomását mikor egy Sony gépet használ. Persze a fotó/videó minőség kárpótol, kérdés, hogy az ember képes-e együtt élni egy kiismerhetetlen, szeszélyes, akaratos, makacs
nővelfényképezőgéppel.[ Szerkesztve ]
-
tailor
őstag
válasz PRO-peller #3333 üzenetére
Még arra sem képesek, hogy egy normális termékfotót keressenek a gépről...
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz PRO-peller #3333 üzenetére
Gáz amikor egy szakújságíró követi el azt az amatőr hibát, hogy nem tudja megkülönböztetni egyik gépet a másiktól. A NEX-3 már rég nem kapható, van helyette NEX-3N 110k pénzért. De ez őket nem zavarta, simán azt hiszik, hogy a most kapható gép egy 3 éves, elavult váz.
De nem ez az első eset. Múltkor valaki vagy itt vagy a másik topikban fejezte ki aggodalmát, hogy a NEX-6 nem képes videó alatt a manuális vezérlésre. Én rögtön rávágtam, hogy ezt biztosan a Pixinfo tesztjéből vette le... Ugyanis az a teszt az egyedüli a világon, mely ilyet állít és semmi köze a valósághoz.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz PRO-peller #3543 üzenetére
-
sebgutkopf
őstag
válasz PRO-peller #3545 üzenetére
Szerinted olyan hihetetlen, ha valaki ilyen obit megvesz?
Én megvettem és nem érzem magam tőle csodabogárnak. -
sebgutkopf
őstag
válasz PRO-peller #3557 üzenetére
Minden E mount obi focus by wire, tehát ez is elektronikus. Ezt mondjuk kevésbé érzem fájdalmasnak videónál, mert puhán jár a gyűrű, bár ebben nem biztos, hogy mérvadó vagyok, mert nem vagyok egy manual focusos emberke.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz PRO-peller #3570 üzenetére
"Ha nem tévedek nagyot a broadcast kamerákon is kézzel fókuszálnak többnyire."
Kevés olyan területet tudok a videózásban, illetve filmkészítésben ahol használnak automata fókuszt (nagyjából sehol, ha az MF nem játszik, akkor máshogy érdemes megoldani). Én a NEX és A7 vázak legjobb tulajdonságával a focus peaking-el valamikor 6 évvel ezelőtt ismerkedtem meg amikor napi kapcsolatba kerültem több Sony broadcast kamerával. Volt ugyan már a Sony EX1-en (amivel a legjobban össze voltam gyógyulva) AF mód, de nagyjából csak dísznek.
A filmesek előbb rekeszelnek le annyira, hogy hatalmas legyen a mélységélesség, minthogy AF-et használjanak. Például ha steadicam-et használunk, ott nem lehet a fókuszt buzerálni, mert elbillen a kamera.