-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
robi1979
aktív tag
válasz kovsol #32557 üzenetére
Ezek szerint ha jó értem, vehetek nyugodtan 2db USH-I-es kártyát is? Ebből 2db jó lesz nekem? Sportot nem fotózok csak gyereket meg portrét. Videózni sem videózok. Gondolom az UHS II visszafelé kompatibilis? Egyébként megéri az UHSII? 36 euro VS 172 euro azért elég nagy különbség.
Pótakkuból, töltőből (mert gondom gyárilag nincs külső töltő az A7III-hoz) ezt néztem ki. Esetleg használ itt ilyet valaki? Olvastam hogy az utángyártott akksikkal lehet valami baja az A7III-nak.
Illetve ez a portré markolat elég pofásnak tűnik programozható gombokkal stb. Ez is vajon amolyan "kívülről USB-be kell bedugni" típus hogy a gombokat is lehessen rajta használni mint a Meike a6300-hoz?
-
robi1979
aktív tag
válasz nozs23 #32553 üzenetére
Ebben a videóban említi hogy decenteres 35 1.8-FE-t kapott. Az obi IQ-ja is van olyan mint az 55 1.8 Zeiss?
Memória kártyák közül ez a kártya jó lesz nekem Amazonról? Az A7III kezeli a 2x128GB-s kártyát vagy csak 2x64GB-ig érdemes kártyát venni? Két kártyaslotos gépem még sosem volt, fogalmam sincs hogy mit hogy állítsak itt be és hogy meddig mit kezel.
Egyébként a Sony 85 1.8-al mi a gond? Mindenhol dícsérik. Valaki írta itt hogy inkább Samyangra vált.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz Mirman #32543 üzenetére
Természetesen a cashbackre gondoltam hogy mi ez után a teendőm. 30 nap után vagy 30 napon belül kell regisztrálnom a gépet?
35mm-es objektívből portréra mi mostanság az ajánlott kategória portréra? A 35 1.8 FE-re azt írják hogy elég gyengére sikerült (CA, plussz nagy a gyártási szórás stb)
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Csak nem hagyott nyugodni, úgyhogy csak csak elgyegültem. Ennél olcsóbb nem lesz ez, úgyhogy még boldogítalak itt titeket egy darabig. Elvileg 300 euro cashback jár vissza, ezután mi a teendőm?
-
robi1979
aktív tag
*Kovsol: nem csak vázat vennék, hanem a Tamron 28-75 2.8 mellé 35 és 85 1.8-at is.
"Figyeld a német MM-ot."
Figyelem már egy ideje - de a német MM nem szállít Ausztriába - az osztrákkal együtt, de ezt az ÁFA mentes árat nem láttam amit írtál. Az osztrák Media Marktban most ez az akció van: képernyő bal felső sarkában 400 euro cashback, a jobb oladalon középen 200 euro cashback. Most akkor mi van? Ja, és itt nincs + akku +1 év a 2év mellett mint amelyiket legelőször linkeltem, Németországban.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz kovsol #31876 üzenetére
A bolt Németországban van, ezt az akciót néztem.
Én Ausztriában lakom, osztrák bankszámlám van, német nincs. A regisztrációhoz cimet is meg kell adni vagy elég csak a bankszámla szám?Ausztriában meg sehol nincs ilyen akció mint amit kinéztem - a winter cashbacken felül.
Itt nálunk ez az akció Innsbruckban.
A magyar ASZF-ben ezt találtam:
"14.A Pénzvisszatérítés közvetlen banki átutalás formájában, forintban történik meg bármilyen EU országbeli pénzintézetnél vezetett számlára. Ez feltételezi, hogy megfelelő elektronikus banki átutalási adatok lettek megadva. A bankszámla információ megadásával a vásárlás országán kívüli országban Ön elfogadja, hogy a kapott összeg a helyi pénznemtől és a fizetés napjának árfolyamától függően változhat.A pénzvisszafizetés más módon nem teljesíthető.Megjegyezzük, hogy a sikeres igénylők közvetlen banki átutalással kapják meg a Pénzvisszatérítést, ha helyes banki adatokat adtak meg, és a bizonylat érvényes és olvasható."
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Valaki meg tudja nekem mondani hogy a Sony pénzvisszatéritést hogyan lehet igénybe venni ha
1. Ausztriában lakom (Tirol), de német webshopból veszem meg a vázat (A7III), osztrák bankszámlám van német nincs.
2. Ilyenkor az osztrákoknál vagy a németeknél kell regisztrálni?
3. Van valami plussz akció, ha vázat veszek küldenek kupon kódot obikhoz? 35 1.8 és 85 1.8 a kiszemelt a Tamron mellé (Tamron már van) a fotokoch.de-en a 85 1.8 a7iii-mal 2000eurora jön ki. A váz maga 200euro cashback-al 1680.4. A Sony 35 1.8 éri az árát? Van aki használja közületek vagy a Tamron 28-75 mellé felesleges? Főleg portrézni szabadtéren és stúdióban egyaránt.
-
robi1979
aktív tag
Mit vettél? Szerintem nálam jobban itt senki sem szidta a Sanyit és senki sem várta jobban a z6II bejelentését, dehát qrvaanyjukat, 2600euroról indul a váz, 1445 szürkén. És Tamron 28-75 2.8 am már van az a6300 hoz meg mc11 Sigma 105 2.8-al. Meg Sigma 30 1.4 APSC-re meg 56 1.4 szintén. Egy kis matek (mint mikor kijött a várva várt Sony 16-55 2.8 kit). Nikon z6II 2600 euro a Sony a7III meg most akcióban ha jól értem 1600euro körül van?! Figyelem jó ideje az árakat, egy 100-assal ment följebb az A7III. Viszont most az A7III meg a 85 1.8 2045 euro együtt?
Kérdés:
1. az a 85 1.8 tényleg olyan jó mint amilyennek Írtátok (pl kovsol)?
2. a taron 28-75 2.8 képes kiszolgálni egy RIV-es vázat is kompromisszum mentesen (RIV új - Nikon szerű R6 menü -, pixel eltolás meg egy csomó minden ami számomra megér 2500 eurot szürkén is és még mindig Nikon z6II közeli árakról beszélünk. Illetve Canon R5 árazásról. 20MP nem kell. Keveset croppolok, de ki tuja ki akar majd plekát méretű fotót kidolgoztatni.
3. Bár az a7III elég csábÍtó 1700 euro körül, de ezt a nyitott rekeszes featuret akkor is átb@szásnak érzem a Sonytól - vagy csak túl sok a fókuszmód?!
4. A banding kérdés ellenfényben engem is érdekel. A SIgma 30 1.4
eshutter nélkül is csinálta nálam
5. Expodiscem meg X-rite Color Checker photo II-m más van, szarok a Sony szÍnei számomra a konkurenciához viszonÍtva, a Capture One meg nem tetszik (a családomtól nem veszem el az időt).Évek óta PS-t használok. De szerintem a Sony szÍnei profilozással megoldható!? Már A6300-nál iszonyat sok a különbség PS alatt.[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz kovsol #31275 üzenetére
Mi ebben az "izgalmas"? Majdnem nativ mc11+17-70mm F2.8-4 DC MACRO OS HSM C013 már régóta létezik.
"Update Date
2020.08.20
● Optimized exposure during viewfinder shooting when used in combination with EOS 90D.
● It has improved the AF accuracy when using SIGMA MOUNT CONVERTER MC-11 EF-E and SIGMA MOUNT CONVERTER MC-21 EF-L."[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Mármint Tamron 28-75 2.8-at FF obit APSC-hez? Nem jó az a 16-55 kettőnyóc csilliárdért? :-D Mikor én mondtam a 28-75 2.8-at meg a főbb javasolt obik között volt a 16-55 kettőnyóc. De viccet félre téve, az én Tamronom a6300-on símán talál szemet még szar fényviszonyok között is, jobban mint a Sigma 30 1.4.Pl itt
-
robi1979
aktív tag
válasz kovsol #29541 üzenetére
A Sigma 70-200 2.8 Sport nem játszik ha már van MC11? Igaz nem natív, de a támogatott objektívek listáján rajta van, tehát már majdnem az.
A Sony FE 70-200 f4 pedig 1000euro alatt van einfyn, kérdés hogy ér e 500al többet az európai garis Tamron 2.8 oss nélkül...
Neck: a Sigma 16 1.4-re most tettem fel neked 4. alkalommal ugyan azt a kérdést, válasz sehol.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz konyi79 #29482 üzenetére
Köszönöm, de Meike AF-es közgyűrűim már vannak meg egy Sigma 105 2.8 OS HSM macro obi is. Gondoltam kipróbálom a fordított objektíves makrózást mert ugye közgyűrűknél van fényerő veszteség is. De annyit nem ér hogy bekapcsolt vázról kelljen lekapkodnom az obit. Gondolkodom egy régi Tamron Adaptall 2.8 28mm-en, találtam is Canon FD bajonettel, de ezt ha nem fordítva akarom macrora használni milyen adapter kell hozzá? Síma Canon FD vagy valami Adaptall lópikula?
Neck:
Mielőtt agyon istenítenénk ezt az 1.4-es Contemporary (nem Art) Sigma sort, kérdés hogy milyen monitoron, felbontáson nézed? Az hogy a fotók milyen körülmények között készültek sem egy utolsó hátrány. Pl. a 30-as nyitott vagy 1.8 körüli rekeszen olyat CA-zik amilyet még a Tokina 11-16 sem 2.8-on. Feltételezem hogy Tamron 28-75 2.8-at sosem próbáltál APSC-n ha már a fixeket meg a zoomokat hasonlítod össze? Egyébként milyen vázad volt előtte?
Itt már többször kérdeztem tőled hogy az általad rendelt 2db Sigma 16 1.4-ből tényleg gyári hibás volt az egyik vagy csak user error volt? Eddig sosem kaptam választ tőled erre a kérdésre.
A macro obit egyébként használhatod portréra is, oda jól jöhet az AF. A Sigma 105 2.8 MC11-el nem egy villám de a rajzolata, élessége, háttérmosása nekem bőven elég.[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Valaki próbált már itt közületek forditó gyűrűvel macrozni milcen? A Sigma 56 1.4-et próbálnám ki de ezen nincs külső rekesz állitó gyűrű. A DSLR-eken van aperture lock gomb pont az új objektivek miatt, az a6300-on viszont nem találtam. MILC-en ez hogy működik? Itt hogyan állitok rekeszt forditott objektivvel? Gondolom a peaking forditott objektivvel is megy?
(*sajnos hosszú "I"-m nincs)[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Valaki mondja már meg nekem legyen szíves hogy a6300on és úgy egyáltalán Sony-n hol lehet kikapcsolni MF módnál ezt a szájbatekert belenagyítást. Ha egyáltalán ki lehet a 200nyócvanmilliomodik menüt is átböngészve. Köszönöm!
-
robi1979
aktív tag
Tényleg nem akarlak lelökni a kis rózsaszín felhődről, de láthatóan (évek óta) pont telibe xarják az APSC vonalat.
Viszont Kína az APSC szegmensben is feltalája magát. Igaz nem tele. Van valakinek ezekkel a kínai lencsékkel tapasztalata? Zonlai 22mm E bajonett és társaival?
Sigma 16mm-re vissza térve ugye jól olvastam hogy te 2db-ot is rendeltél belőle? User error volt vagy tényleg nagy a szórás Sigma 16 1.4-ből?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz Németh Péter #29261 üzenetére
Köszönöm! A \CameraRaw\CameraProfiles mappa nálam rejtve volt és 1db index.dat file volt benne.
Az a6300 Portrait nálam sokkal xarabb mint az Adobe Color. Indokolatlanul narancsos, pirosas az arcbőr.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
A color chekkeren műr rég túl vagyok, persze hogy van. Meg szürke kártya is nagyobb méretben ha nem lenne nálam a color chekker. Nem véletlenül kérdeztem amit kérdeztem és szerintem ezt már előttem mások is leírták. Portrénál nekem indokolatlanul pirosas, narancsos a bőrszín.
" Egyébként meg LR-ba mikor betöltöd alapból az adobe standard színt tölti be. Ott ki tudod választani melyiket szeretnéd. Szóval az amit ott látsz az az Adobe színprofilja, nem a sony profilja. " - Ok, de akkor a Sony színeit hol tudom beállítani? Letöltöttem a profilokat, a .DCP fileokat hogyan tudom betolni Camera Raw-ba? Sehol nem találom, csak az XMP-ket húzza be.
Ez az ár mennyire kamu a6500-ra? Ez pedig A7III-ra 800 euroért?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz kovsol #29245 üzenetére
"Egyébként meg LR-ba mikor betöltöd alapból az adobe standard színt tölti be." - inkább PS-t használok, de van LR is a gépemen. Hol tudom ezt beállítani? Nálam PS alatt camera raw-ban csak színes meg fekete fehér van a color profilok alatt.
DXO Optics Pro-t is használok. Ott tudom hogy lehet gépváz szerinti színprofilt választani. Viszont azt nem tudom hogy ha DXO-ból közvetlenül exportálom az ARW-t, (RAW) akkor 8 vagy 16 bites TIFF-ként érdemes a PS-be átdobni?
-
robi1979
aktív tag
Portréhoz szeretnék jobb, szebb bőrszíneket az a6300-ra. Leginkább RAW-ban fotózok így bármilyen LUT, XMP is jó PS alá ami tényleg működik. Illetve olvastam erről: EOSHD Pro Color v4 . Ezzel kapcsolatban van valakinek tapasztalata? Ez hogyan működik? Ugye ez csak a jpg-re van hatással, raw-ra nem? 40 dollárért telepít valami színprofilt a kamerára, vagy csak küld egy .pdf-et amiben le van írva hogy hová huzogassam a csúszkákat ha Canon bőrszínt szeretnék?
Itt az a6300 meg van jelölve az A7III mellett, mindegyiknél ugyan az a színséma?
Illetve szeretnék még a kis gépre egy Focus Stacking, Focus Bracketing programot. Van is a play memoriesen, de ezt sehogy nem tudom letölteni. Olvastam valami a6300 tweakról amiben állítólag ez benne van. Használja valaki?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Illetve azt meg tudja valaki mondani hogy ha a6300-on kikapcsolom az Electronic Front Curtain Shutter-t miért 2x kattan miután lenyomom az expo gombot? Ilyenkor 2x exponál vagy mi? Ez teljesen normális? Ezen video alapján ennek OFF-ban kell lennie mert elcseszheti a bokeh minőségét portrénál. Illetve 3th party lencsékkel kötelező kikapcsolni. Viszont azt is olvasom hogy ON állásban HSS esetén csíkozódás jelenik meg a fotókon 1/1000s felett. Nekem az eleje óta ON-ban volt, ON-ban csak 1x kattan exponálás után. Ti ezt hogyan használjátok? OFF vagy ON-ban?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Találtam egy érdekes dolgot Sony APSC-hez. Az ISO invariant mit is jelent pontosan a gyakorlatban? Nekem ez homályos.
-
robi1979
aktív tag
"Miért nem valami Sigma art akkor már? 17-70" - mert Sigma ART-ból nincs 17-70, az a Contemporary, az meg már van.
16-55 2.8 meg APSC obi (méregdrágán) aminek az árából meg kijön egy A7RII.
A7RII-n meg az általam említett és Kovsol által használt Tamron obit meg már tesztelték, egész jó eredménnyel AF, képminőség tekintetében. Gondolom a6300-on sem lehet sokkal xarabb az AF.
"Az élességet azonos rekeszen nèzed ugye?" - persze. De ami a leggázabb a Sigma 30-nál hogy beállító fény mellett bárhol rekeszeled, az esetek 50%-ban huntol. Stúdiólámpa mellett hogy a lámpa villanási erejét csökkentsem, kénytelen vagyok ND szűrőt használni ha tágabb rekesszel fotózok. ND szűrővel meg szinte használhatatlan bent a 30 1.4. A Tamronnal ilyen gondom nincs. Az már nyitva is éles. Az 56 1.4 meg szűk bentre. A Sigma 30 1.4 rohangálós, általános fixnek jó kintre, bent, stúdió körülmények között viszont szinte használhatatlan. És nem f8-as rekeszről beszéltem meg AF-C-ről mert az meg a Sonytól gáz hogy AF-C-ben beállító fény mellett nem tud nyitott rekesszel fókuszálni szűkebb rekesz esetén. Na ezért gondoltam a Tamron 17-35-re, vagy a 35 ART-ra, úgyis FF a cél ha már van Tamron 28-75 2.8-am. A Tamron 17-28 meg dupla annyi.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz koxkids #29090 üzenetére
Nekem van Sigma 30 és 56 1.4-ből. Meg mellette Tamron 28-75 (FF) egyenlőre Sony a6300-al használom. A 30-as AF-je szerintem sokkal lassabb mint az említett obiké. Mintha azt venném észre hogy a Tamron sok esetben van olyan éles APSC-n mint az említett Sigmák. (portré). Arra számíts hogy a 30-as az nyitott rekeszen napfényben szeret CA-zni.
Neck! Ha jól tudom te annó 2db 16-os 1.4-est rendeltél. Mi volt a baj velük? User error vagy hibás darabot fogtál ki?
Én most azon agyalok hogy a 30-ast cserélem E mountos Sigma 35 ART-ra ha maradok Sonyn. Alá pedig egy Tamron 17-35 2.8-4 (MC-11). Szerintetek ez mennyire használható APSC-n is?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz Ed Parker #29066 üzenetére
Ide raktam föl még 2db képet, hátha ebből jobban látszik. Ezek állványról, F9-el készültek, ha jól emlékszem MF-al. A kép közepe élesnek tűnik, de a széleken homályosnak, életlennek tűnik f8-on. Lehet csak azért, mert 200%-on nézem 31,5"-on. Szerintetek egy 10-18 Sony jobb, élesebb nagylátóban mint a Tokina 11-16 2.8? Canonon nagyon dícsérik. A linkelt állványos tesztre sajnos most nincs időm. A fotókon nem mókoltam, szerkesztettem, max a chromatikus aberrációt szedtem le.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
"3: PS-ben ne oldalarányt állíts be, hanem 70 és 100 cm-t, amikor croppolsz"
Ok, de ha én méretezem át a képet előre IMAGE SIZE menüben 70x100cm-re PS-ben 300 dpi mellett azzal nem lesz minőség romlás egy 32x21 cm 300 dpi-s képből ha 70x100-ra átméretezve adom le a nyomdának?
-
robi1979
aktív tag
válasz p_adam #29005 üzenetére
Köszönöm szépen!
Most kicsit bele bonyolódtam a PS cropjába és a CROP oldalarányaiba. Sony (a6300) ugye tud 4:3-ban és 16:9-ben is képet rögzíteni. 4:3-ban szoktam, 24 mp-n. Leginkább portrézok. Szeretnék az egyik képemből nyomatot készíttetni. A PS cropját mindig 2:3-ra állítottam a 10x15-ös papírképek miatt. Most 70x100-at szeretnék készíttetni, de a 2:3-as oldalaránnyal croppolt képekből mind levág. Nem nagyon tudok kiigazodni a nyomda vágásmentes oldalarányai között, ebben kérném a segítségetek. Pl. nem tudom hogy a 70x100 az most 2:3-as oldalaránynak felel meg vagy 4:3-nak. Van ezekről valami leírás valahol? Honnan lehet tudni hogy melyik méret melyik vágásmentes oldalaránynak felel meg? Mármint megszerkesztem én, retusálom, CROPPOLOM (2:3 vagy 4:3?) de abból amit én megszerkesztek már ne vágjon többet a nyomda. Ti nyomat készítésénél milyen oldalarányra állítjátok a CROP eszközt PS-ben?
A másik kérdés hogy a nyomdának a saját alkalmazásán keresztül tudom feltölteni a fotóm. Mindent .ARW-ben, azaz RAW-ban fotózok, szerkesztek. Milyen formátumot érdemes átadni a nyomdának a lehető legjobb minőség miatt? Gondolom a .JPG kevés, inkább TIFF vagy RAW? Ezekhez mit érdemes beállítani? -
robi1979
aktív tag
Tényleg nem kötekedni akarok, de itt hol a svenk?
Más: egyre jobban elgondolkodtat a FF-re váltás. Valamelyik A7R-el, mondjuk az A7IIR vagy a III. De az A7III sincs teljesen kizárva részemről. Kérdés hogy a Sony 24 mp-je mekkora nagyításra elég? Azt látom APSC-n is hogy 33,87x50,8 cm 300 dpi-ben, de mondjuk ha egy 50x70-es nagyítást szeretnék egy már croppolt 24mp-s fotóból, az mennyire lehetséges? Kell e vajon ekkora mérethez a 42mp?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Itt nem az a kérdés számomra hogy mennyivel jobb az új APSC obi 1200-ért vagy 1000-ért (APSC ennyiért?) egy Sigma fényerős APSC fixnél, hanem az a kérdés hogy egy A7RII 42 MP-n mennyivel rosszabb egy Tamron 28-75 2.8-al mint a méregdrága 16-55 2.8+Sony APSC kombó?!
Bár nem tagadom hogy ha a 16-55 2.8 legalább 17-70 2.8-(4) lenne natívban közel hasonló minőségben elgondolkodnék rajta ennyiért. A Sigma 17-70 Cont. is egy jó obi APSC-re általános városnézős obinak, bőven éri az árát, de az nem baba portrékra való stúdióba.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz Ed Parker #28886 üzenetére
Már hogyne tudnám hogy miért akarok FF-re váltani. Most született decemberben a kislányom és úgy látom hogy itt külföldön ahol élek van igény babafotókra. Egyenlőre referenciát gyűjtök, nem pénzkereset. Természetesen minél jobb minőséget szeretnék, ehhez tervezem a büdzsét is. Jó lenne hosszabb távra berendezkedni egy rendszer mellett. Azt viszont nem tudhatom hogy a jövőbeli "megrendelőim" a későbbiekben mekkora nagyítást szeretnének a fotókból, ezért gondoltam ha már FF, legyen 42MP, ha Sony akkor meg R (egyenlőre kezdésnek 1200 euróért). Amíg meg van az APSC a6300 és az APSC obik, addig nem nagyon tudok mozdulni FF obik irányába - a Tamron meg már meg van - (85 1.8, és ez alá valami 50-55mm). Baba lábakra meg kezekre macrózni meg jó a Sigma 105 2.8 OS HSM adapterezve. Sony irányába ezért gondoltam az a7RII-re.
Természetesen a Z6 nagyon csábító akcióban (amiről lemaradtam). Ha Nikon az irány Sony helyett, akkor D750 (egy régi Tamron 28-75 2.8-am már van, nem G2). Ott az 50 1.8G és a 85 1.8G ami olcsó, kitben meg ott a 24-70 f4. De ha Nikon akkor adhatok el a jelenlegiből mindent. Amíg a D750 kiszolgál, addig meg úgyis kijön egy Z6 mark II.
Ezért szeretnék FF-re váltani, mert szerintem ehhez a projecthez az APSC kevés (de cáfoljatok meg ha nem így van).
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Tamron 28-75 2.8 már van. A második kép azzal készült és APSC-n is jó portréra. De az APSC Sigma fixeket (56, 30 1.4) nem szeretném kukázni. Ha cserélem akkor az egész Sony rendszert. Mert qrva idegesítő ez a beállítófény melletti nyitott rekeszen való Sony-s nem fókuszálás de a 42MP nagyon vonzó 1200 eurós árral. És mint 80HUN is írta, a FF azért részletgazdagabb. Bár van mellette mc11 és az Econ által javasolt városnézős 17-70 2.8-4 Sigma + Sigma 105 2.8 OS HSM macro (ez igaz FF és lehetne használni az a7RII-n is bár kérdés hogy a 42MP-re elég e) meg Tokina 11-16 ami szintén APSC (ez is kirajzolja 14mm-től a FF-et).
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Az akku kérdés annyira nem érint, az a6300-hoz van 4 akksim. Fókuszban az A7RII mennyivel rosszabb az a6300-nál? Gondolok itt az adapterezett obikra is. Sorozatban azt tudom hogy gyengébb 5 vs 11 fps. Miben gyengébb még az A7RII az a6300-nál?
Illetve ezt az APSC módot nem értem: ha felcsavarok egy 56 vagy 30-as 1.4-es Sigmát, addig ok hogy APSC módban csinál egy képkivágást amiből még így is marad 18mp, ami azért sokmindenre elég lehet. Viszont a szenzor az FF és nem APSC. DOF stb hogy alakul ebben a módban APSC lencsékkel?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Sziasztok! Sony APSC-ről (a6300)szeretnék FF-re váltani. Van itt olyan köztetek aki használ/használt Sony a7RII-t? Miben marad el az a7RII az a7III-tól? Gondolok itt Eye- AF pontosságra, ISO érzékenységre/tűrésre, szenzor, képek minőségére stb. Az adapterezett obikat hogyan kezeli az a7RII az a7III-hoz képest? Natívok közül van Tamron 28-75 2.8-am, Sigma 30, 56 1.4 és MC11 Sigma 105 2.8 DG OS HSM macro-m (Canon).
Azért ezt a típust kérdezem mert így az APSC obikat sem kell eladogatnom, a 42MP-ből marad 18MP. Leginkább portréra, stúdióra és tájképre használnám.Fókuszban milyen az a7RII az a6300-hoz képest?
Persze mindemellett játszik még a Nikon Z6 is akcióban - de ahhoz a teljes Sony szettem el kellene adnom.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz vihartigris #28753 üzenetére
Ebben mi az akció a7III esetében 624 890 Ft-ért (1855 euro mai árfolyammal számolva)? Ez a normál ára a németeknél:
Preis vor der Aktion 1.949,00 € Cashback - 150,00 € Preis nach der Aktion 1.799,00 € Sie zahlen heute 1.949,00 € *
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz Ed Parker #28721 üzenetére
Nálam a Sigma MC11+Sigma 17-70 2.8-4 Contemp. tud nyitott rekesszel fókuszálni. Eddig nem próbáltam mert ki az az őrült aki adapterezett obival próbál AF-C-ben beállítófény mellett portrézni?!
Kovsol: Nincs nálam a Sigma 105 2.8 OS HSM-em, ha megérlek, megnéznéd azzal is?
Ed Parker: Z6-on mi a helyzet ez ügyben?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz kovsol #28714 üzenetére
Tudom, hiszen én tettem fel ezt a kérdést. Tudom hogy nem az AF segédfény a gond, kb 2 hónapja küzdök ezzel. Viszont itt azt íja az egyik hozzászóló hogy a nyitott rekeszen való fókuszálást low loght mellett eleve a MILC technológia nem tudja. Erre írtam hogy az m100 is MILC. A thread címe pedig ez: A7III AF issue with low light flash photography (aperture stopped down).
Ez is érdekes: "I use a Canon 35Lii, focuses wide open, stops down on capture. I told a Sigma rep years ago that chasing perfect emulation of native focusing with the MC-11 wasn't a great idea because (Mkii body at the time) AF-S was better adapted without the native cdaf pulse delay."
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz kovsol #28700 üzenetére
Ez azért érdekes mert az M100 is MILC de itt meg ezt írják:
"Most SLR cameras can use infrared on-flash focusing. Because they have a mirror box, the focus array can read out the infrared signal and focus in very low light (or even complete darkness)
Unfortunately, all mirrorless cameras have IR filters on the sensors and so they can not use this technique since their focus array is on sensor.
To my knowledge, there is not yet a good solution to this issue for Sony. I know that Godox flashes will place a red grid on the subject with Nikon cameras. I don’t know if this is true for Sony as I do not have an on-camera Sony compatible Godox flash." -
robi1979
aktív tag
válasz Bullitz #28657 üzenetére
Kezd azzal hogy direkbe soha nem vakuzunk (én legalábbis nem verem tele vakuval az alanyt). Vakut is tehetsz softboxba, max nem lesz beállítófényed. Van 3db TT600-am (manuális vaku), AD200pro-m, Godox MS300-am. A TT600 teljesítménye (GN58?) is bőven elég (ha nem szines) plafonról való derítéshez. Ha a tűző napot akarod túl lőni portrénál, én 0.9 és 1.8-as ND-ket használok (még az AD200pro mellé is). Viszont a TT600, 680 nagy és nehéz. A 350 vázra való, de ki használ manapság gépvázról vakut?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz NandorHUN #28616 üzenetére
A Sony a7 III és a Nikon z6 összehasonlításából a legtöbb helyen azt olvasom hogy a z6-nak szebbek a színei és sokkal jobb a dinamikatartománya is. Ebből mi igaz? Őszintén szólva nem értem mi a különbség a tömörített és a tömörítetlen RAW között felhasználásban, de elvileg ebben is jobb a z6 az a7III-nál. Illetve állítólag stúdióban a z6 tud nyitott rekesszel fókuszálni, míg az a7III nem. Ezért stúdióban, beállítófénnyel sokat huntol az a7III. Ezekből mi igaz?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Ha érdekel valakit, az MC-11-re van új (vagy csak nekem az) frissítés, 1.28. Nem tudom mit mókoltak vele, de a Sigma 105 2.8 OS HSM Macro obim mintha megtáltosodott volna a6300-on sz@r fények mellett.
Ezt írja a changelog:
-
Firmware Version 1.28
It has become compatible with the SIGMA 28mm F1.4 DG HSM | Art for CANON EF mount, that has the latest firmware Ver.1.01.
It has become compatible with the SIGMA 24-70mm F2.8 DG OS HSM | Art for CANON EF mount, that has the latest firmware Ver.2.04.
It has become compatible with the SIGMA 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM | Sports for CANON EF mount, that has the latest firmware Ver.2.01.
It has become compatible with the SIGMA 500mm F4 DG OS HSM | Sports for CANON EF mount, that has the latest firmware Ver.2.01.
-
Firmware Version 1.27
It has become compatible with the SIGMA 50mm F1.4 DG HSM | Art for CANON EF mount, that has the latest firmware Ver.2.02.
It has become compatible with the SIGMA 70-200mm F2.8 DG OS HSM | Sports for CANON EF mount, that has the latest firmware Ver.1.01.
It has become compatible with the SIGMA 60-600mm F4.5-6.3 DG OS HSM | Sports for CANON EF mount, that has the latest firmware Ver.1.02.
It has become compatible with the SIGMA 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM | Contemporary for CANON EF mount, that has the latest firmware Ver.2.02. -
robi1979
aktív tag
válasz kovsol #28578 üzenetére
Egyszer Balassát kérdezték hogy ő hol fotózna rétisast, széncinkét meg vörösbegyet. Az ő válasza az volt hogy csakis preparátornál mert madár fotóban ő sem tudna már újat mutatni. Grat a képhez, a végén még jön egy vörös bögyös is - vihartigrisnek lesz igaza.
Német Média Marktan vásárolt 2 év garis a6300 garanciája is kierjeszthető? A német MM alapból 2 évet ad rá - ha jól tudom otthon 1év.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz Márton #28530 üzenetére
Viszont van ahol az APSC előnyben van a FF-hez képest. Pl. macro és a tele vége (1,5x miatt). A portrézás sem hátrány már APSC-n a Sigma 1.4-ek miatt. A kérdés az hogy a felhasználási szokásaidhoz mérten neked szükséged van e FF-re.
A részletgazdagság meg számomra is kérdés. Tényleg láthatóan, számottevően részletgazdagabb ugyanazon fotó FF-en mint APSC-n?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
"Amúgy kipróbáltam, 3-ból 3x elsőre beállítottam az ISO 1600-at az a6500-amon" - próbáld mindezt napsütésben, expo korrekcióval, úgy hogy még a záridőn is állítasz mondjuk egy természetes megvilágítású portrénál.
Azért sok igazság van abban amit ott mondanak. Az is igaz hogy a Canon, Nikon jóval a Sony előtt rendelkezett gyártási, előállítási szaktudással ezzel együtt a megfelelő minőség biztosításával. Mindezzel együtt vitathatatlan hogy van fogalmuk az ergonómiáról. Nekem is Sonym van, igaz "csak" egy a6300. De mai napig jó érzés megfogni a régi tükrös Nikonom. Nem véletlenül hívják a jog dialt "szerencse keréknek" pl. Az időjárás állóság megint csak nem szubjektív, hanem sokkal inkább hasznos feature amelyet akár egy egyszerű gumiborítással megoldottak. A7III esetében a fordított kártya foglalatok... Nyakból obicsere...Ellenfényben csíkozódás 14biten vagy 12bit csíkmentesen... Kis dinamikájú kijelző (napsütésben)... A riportban 1:35-nél sötétben, beállítófénnyel AF-C-vel zárt rekesszel fókuszálás Ahogyan a riportban is elmondják, tág rekesznél kapod meg csak azt a fókuszsebességet amit ígér a Sony. "Azért vettem hogy jobb legyen a fókuszálásom és nem azért hogy rosszabb". Ez is szubjektív? Persze mindez stúdió körülmények között.
Hogy ez szubjektív vagy sem. Mindenki el tudja dönteni. Én terveztem a FF-re váltást Sonyn belül, de komolyan elgondolkodtat a Z6.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
A Tamron AF 70-210mm f/4,0 Di VC USD-t Canon véggel próbálta már valaki közületek Sony vázon MC11-el? Elég jókat írnak róla és az ára s barátinak tűnik.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
-
robi1979
aktív tag
válasz kovsol #28257 üzenetére
Természetesen vicceltem. De AF-C-vel mindenki tud az agyasok szerint portrézni. Kis is szedem az a6300 szoftveréből mert nem érzem más gyártókkal SZEMBEN fernek.
A gond az az én módszeremmel hogy a modelljeim sajnos nem mindig nyitják ki a szemüket 2-3-4-5 napos korukban. De értem amit írsz és jogos. Ezért is szeretjük a Sonyt.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Egy gyors kérdés: 2-3-4 emberes portrénál, csoportképnél milyen fénymérést és AF-et érdemes kiválasztani a Sonynál hogy mindenki éles legyen rajta? F5.6-al lőttem, L-flexible spottal, spot vagy középre súlyozott fényméréssel de nem lett mindenki éles rajta (bent vakukkal Sigma 30 1.4).
-
robi1979
aktív tag
válasz t72killer #28089 üzenetére
"A Gazsiék esküvőjét számla nélkül végiglőni tökéletes." - erre is meg "mindenre IS". Ezt a saroktól sarokig éles dolgot soha sem értettem. Portrénál mi a xarnak kellene saroktól sarokig élesnek lennie???? Ez egy annyira túl HYPOLT dolog, de te tudod. Szerintem egy baromi jó kis objektív, igaz én APSC-n használom egyenlőre (a6300). Azt hiszem Duna-nak volt egy YT tesztje, ott a Sigma 56 1.4-el hasonlította össze, 56-on nem sokban marad le élességben a Tamron.Van mellette Sigma 30, 56 1.4-em, így van viszonyítási alapom. Az más kérdés hogy APSC-re nem ajánlják (42-től indul). Ezért vettem mellé egy Sigma 17-70 2.8-4-et MC11-el, az meg APSC-re hurcolászósnak best buy. Próbálj ki egyszer egyet, hidd el, megéri, egy penge kis obi ez. Egy pár kép a Tamronnal még a kezdeti időszakből (szar fényekkel, szar beállítással):
-
robi1979
aktív tag
Nézd meg Fasttone (freeware) alatt is (win képnézegetője helyett). A gyári képnézegető nagy xar. Én tegnap raktam pont föl a Capture One 12-t LR és PS mellé. Egyenlőre semmit nem találok benne. Teljesen más mint az Adobe termékek, egy egyszerű "save as-t" sem találok benne... Vannak fura dolgai így első nekifutásra pl.: minden megnyitott mappában csinál egy Cap- One mappát, minek? De mintha másabbak lennének a színek Capture One alatt - de lehet csak placebó - az AOC Q3279VWFD8 31.5"-on. (8+2bit).
Neck! Gratula és használd egészséggel! FB sony-s csoportban láttam egy Sigma 16 + a6000-el készült hegyes tájképet. Az illető kb 400km-re van tőlem, ezek szerint te lehettél?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Hát, te tudod. De mire beesik az ára az a6600-nak a TechMffiózó által agyon sztárolt hyper szuper objektívvel, addig az "átlagos, alap" A7III+Tamron 28-75 2.8 ára is ugyan ott lesz kb. És nem azért mert a Tamron ára esne, max az A7III-é ha jön valami újabb a helyére.
Én tényleg elhiszem: a "legújabb technológiát tartalmazó pro szett". De nem kizárólag ettől lesznek jobbak a fotóim. Biztosan qrvajó - a sznob túristáknak talán akik méregdrágán megélik az újdonság varázsát. De ha választanom kell szett és szett között, akkor inkább az igáslovat választom mert azzal akár dolgozni is lehet ha úgy adódik. És egy APSC 16-55 2.8 árából simán kijön egy Tamron 28-75 2.8 meg egy 85 1.8.
Azt is elhiszem hogy baromi jó az új Sony APSC "kit". A teljesség igénye nélkül nekem - igaz még a6300-on és ugyan úgy várom hogy beessenek az árak mint te is (A7III) - de a Tamron tökéletesen megfelel. Itt meg lehet lesni egy vele készült .jpg-t és ebből egy 200%-os croppot+az .ARW-t (utómunka nélkül). De értem, a 16-55 2.8 élesebb, jobb mert a techmaffiózó kissrác azt mondja.
A techmaffiózó tesztje meg tényleg "korrekt" lenne ha - kizárólag az üveg képminősége miatt bár nem egy kategória - mellé rakott volna egy Sigma 18-35 1.8-at amit szintén tesztelt és ami agyon üti ezt a méregdrága "kitobit" (szerintem).
Ja, az meg hogy nem Sony van ráírva, qrvára nem érdekel, ennyire sznob sosem voltam hogy ez érdekeljen.Bár lehet sokunknak itt ez is fontos a képminőségen kívül (ez nem Necked szól és nem is azoknak akik megelégedettséggel használnak 3th party lencséket).
Nekem tetszik a Tamron felirat is - és ha kijön végre a Tamron natív teléje, lehet még jobban fog tetszeni ez a márkajelzés. Bár "nem is értem hogy hogy lehetne natív ha nem is Sony"... Mintha úgy hallottam volna hogy a Sony APSC-s új teléje nem valami acélos.
Téma részemről lezárva. Kinek mi.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz kovsol #27547 üzenetére
Értem, ha már Sony topic és Sony árképzésről/ár érték arányról és a magukat hiteltelen qrvaként eladó "influencerekről" - és magukat "technoloDZSÍ DON-nak" eladó borzos hajú YT kissrácokról - beszélünk ebben a rózsaszín lufiban amit úgy hívnak hogy "fogyasztói" társadalom akkor csakis 2700 euro vs 2800 euro áll szemben ezen rendszeren belül (és persze ott van még Fuji is meg az összes többi gyártó) - viccesen hangzik the mindegyik 3th party a Sonyn kívül.
(a6600+16-55 2.8=2700euro
A7III+Tamron 28-75 2.8=2800euro) - ez azért szerintem elég komoly szempont ezen rendszeren belül amit lehet csak én hiányolok egy ilyen "technodoDZSYÍ maffiózó" "hiteles" videóból - és ezzel senkit sem akartam megbántani.[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Azért van itt komolyabb vélemény is a Sony új APSC lecséiről és ezt a drágaságot a "teknolodzsííííííííí maffiózóval" ellentétben legalább ő látja. Amikor Sigmák voltak porondon akkor azokat sztárolta. Most meg a 16-55-től lett megömlése mert "sosem volt még ilyen éles objektívje" mind1 mennyibe kerül...Tény, a Sigmák baromi jók portrézni, 30 1.4 és 56 1.4 van nekem is a Tamron 28-75 2.8 mellett, de a Sony új APSC üvegei pofátlanul kib@szott drágák.
a6600+16-55 2.8=2700euro
A7III+Tamron 28-75 2.8=2800euroKi melyiket választaná?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz t72killer #27520 üzenetére
Azért tud a Sigma újat mutatni. Pl. most nézem a 18-35 1.8-at, ez még ma is durva. Kíváncsi lennék egy Tamron 17-28 vs. Sigma 18-35 1.8 APSC tesztre. Ennek van FF megfelelője is, a 24-35 f2 vagy mi.
Szabi!
Gratulálok az új A7II-höz! Milyen az Oly után?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Erre valaki esetleg tudja a választ? Hogyan számozza a Sigma a firmwarejeit ami a vázról látszik melyik firm? e-infnről rendeltem egy Sigma 17-70 2.8-4 C-t (Econ által preferált canon obi). Az a6300 szerint a lens version ami rajta van: "ver.01".Ez létezik hogy 1.01 vagy ez már a 2.01 lehet? A legutolsó ami idén jött ki rá, 2.01. A vázon pedig csak ver.01 van. Ezt a vázról (vagy MC11-ről) tudom frissíteni optimization pro-n keresztül?
-
robi1979
aktív tag
válasz kovsol #27486 üzenetére
M azaz manuál módban fotózok kb amióta megvettem az első Nikonom jópár évvel ezelőtt. Annyit szerettem volna hogy az ISO-t minél alacsonyabbra állítva pl napsütésben expo korrekcióval vissza venni az ég kiégését. Vagy pl. fa lombajit alulról fotózva M módban, úgy hogy látszik az ég is és ne égjen ki fehérre. Vagy nappal, félig leszálló tejködöt fotózni amely mögött látszik a hegy meg a napsütés.
Más: e-infnről rendeltem egy Sigma 17-70 2.8-4 C-t (Econ által preferált canon obi). Az a6300 szerint a lens version ami rajta van: "ver.01".Ez létezik hogy 1.01 vagy ez már a 2.01 lehet? A legutolsó ami idén jött ki rá, 2.01. A vázon pedig csak ver.01 van. Ezt a vázról (vagy MC11-ről) tudom frissíteni optimization pro-n keresztül?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Valaki meg tudja nekem mondani hogy a6300-nál mit kell kikapcsolnom, bekapcsolnom ahhoz hogy az expozíció korrekciót M módban ne csak auto ison tudjam használni? Csak auto ISO-n engedi.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Dehogynem, általánosságban, 1 mondattal leírja az alap fogalmat, kb ennyi. De gyakorlati felhasználás semmi, ajánlott beállítás semmi. Ezért kérdeztem mert sehol nem találtam a kérdésemre a választ.
"Ti portrézáshoz milyen beállításokat használtok Sony vázakon? Én AF-A-t, legtöbbször spot fénymérést és felxible spot AF területet - vakuhoz. De ezek mellett nem értem hogy az Eye-AF és fénymérés hogyan működik Sonyn és honnan mér fényt. Illetve hogy tudok e fényt mérni a6300-on focus ponton, mondjuk eye af-nél szemről. Stúdióhoz fontos lenne."
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Portréknál, a6300 esetében spot vagy center fénymérés között azt értem hogy a lényegi különbség az hogy a spot kisebb területen mér fényt. Viszont ha a focus area-t flexible spot S-re állítom, tehát a legkisebbre, szemre, akkor innen fog az a6300 fényt mérni vagy csak a kép közepéről? Mert ugye ha jól értem a spot és a center fénymérés is középről mér fényt?! Nálam ha a spot fénymérést választom, szürke kör látszik a kijelzőn vagy a keresőben a kép közepén, ha a center fénymérést választom akkor meg nincs szürke kör - ezt értelem szerűen nem fordítva kellene jelezze?
Ti portrézáshoz milyen beállításokat használtok Sony vázakon? Én AF-A-t, legtöbbször spot fénymérést és felxible spot AF területet - vakuhoz. De ezek mellett nem értem hogy az Eye-AF és fénymérés hogyan működik Sonyn és honnan mér fényt. Illetve hogy tudok e fényt mérni a6300-on focus ponton, mondjuk eye af-nél szemről. Stúdióhoz fontos lenne.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz Simulacrum #27359 üzenetére
"Nyilván adja magát a Sigma" - ezek szerint a Sigma 56 1.4 jobb mint a Sony 85 1.8FE?
-
robi1979
aktív tag
Ugye nem ezt kérdeztem én is az a6300 esetében pár nappal ezelőtt?
Erre valaki?
"Találtam egy cikket vaku+spot fénymérés kombó MILC-es használatáról, "fókuszponthoz (esetleg arcfelismeréshez) kötött spotmérés". A kérdésem hogy létezik e olyan a6300-nál hogy "spot" focus point link"? Ha igen, hol találom?"
Vagy csak 1szerűen ha fekete háttér előtt akarok néger (azaz színesbőrű) gyereket fotózni (ma már símán cigózni sem lehet, a cigánykereket is úgy mondják hogy "etnikai fordulat" az új nyelvtan szerint) a6300-al akkor SPOT fénymérés van csak?" -
robi1979
aktív tag
válasz Speeedfire #27293 üzenetére
Szabi!
Ide raktam fel két képet Sigma 105 2.8 (Canon FF)+mc11+a6300-al. Ez az objektív nem egy világbajnok AF-ben mint ahogyan a macro objektívek nagy része sem az de ha meg van a fókusz akkor azt nem ereszti (ez látszik az átlátszó ledes bizbaszra fókuszálva) és háttér mosásra, elkülönítésre szerintem egész használható. Nyers képek, ahogyan a gépből kipottyant.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz topikk #27285 üzenetére
Mennyivel lenne előrébb lépés egy 45 1.2 Samyang egy Sigma 56 1.4-nél MFT-n? Szabi leginkább portrézik és olyan csodás képek gördülnek elő ebből az MFT masinából hogy csak na! De az valóban nagy kérdés hogy szükség van e FF vázra jelenleg vagy az a6xxx szériából a6300-a6600-ig (kivéve az a6100 mert az belépő APSC) + FF fixek + a Tamron 28-75 2.8 (a későbbi formátum váltáshoz) amíg az a7III ára lejjebb megy? Az már nem 1 hanem két lépés lenne FF-n.
Az A7II fókuszrendszere még régi (sokkal elavultabb a többihez képest) az A7III AF-ben teljesen más világ és ahogyan olvastam, a legutolsó frissítéssel az adapterezett (MC-11) obikat is "teljesen más dimenzióban kezeli". Az a6300 fókuszrendszere már sokkal fejlettebb az A7II-nél - az újabbak meg még jobbak.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz Rapid136 #27247 üzenetére
Baszki! Rapid! Ez volt a gond! A markolathoz kapott távkapcsot használtam, és nem kapcsoltam ki utána. Köszönöm hogy szóltál! Akkor ezért nem engedi stand by-ba?!
Erre valaki?
"Találtam egy cikket vaku+spot fénymérés kombó MILC-es használatáról, "fókuszponthoz (esetleg arcfelismeréshez) kötött spotmérés". A kérdésem hogy létezik e olyan a6300-nál hogy "spot" focus point link"? Ha igen, hol találom?"Vagy csak 1szerűen ha fekete háttér előtt akarok néger (azaz színesbőrű) gyereket fotózni (ma már símán cigózni sem lehet, a cigánykereket is úgy mondják hogy "etnikai fordulat" az új nyelvtan szerint) a6300-al akkor SPOT fénymérés van csak?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz kovsol #27240 üzenetére
Hogy? Ha a főkapcsolóval kikapcsolom, akkor kikapcsol. Valami olyan megoldásra gondoltam én hogy 1. pl bill. zár (1 gombnyomásra lezárom a gombokat) 2. magától SLEEP módba vált kb 1 percen belül, és ha használnom kell, félig lenyomva az exponáló gombot "felkel".
80hun: drága békés megyei sorstáram! Használd már picit a képzelő erőd: a gép karabéneres vállpánton a vállamon, oldalamon, közben mászok felfelé egy kitaposott hegyi ösvényen úgy hogy - szinte magam előtt látom a reggeli esőcseppekbe zárva az órákkal ezelőtt ugyan itt elhaladó pata nyomokat miközben a tüdőmet tele szívom az éltető, friss hegyi levegővel és közben arra gondolok hogy ezeket a harmat cseppeket szűz tündérlányok szivattyúzták 1000m mélyről a saját kis szájukkal amit utána gyengéden ráleheltek a harmatos és vibráló zöld fűre amelybe éppen már a tüdőmet kiköpve kellemesen süppedek felfelé menet ----- De ne kanyarodjunk el a témától - közben fogom a gépet a kezemben. Tehát a gépnek, obinak esélye sincs neki ütődnie a testemnek, vagy bármi másnak. Fogom, és ilyenkor óhatatlanul eltekeredik vagy benyomódik rajta valami. Na erre szeretnék valami megoldást bill. zár vagy sleep mód valamelyikét.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Találtam egy cikket vaku+spot fénymérés kombó MILC-es használatáról, "fókuszponthoz (esetleg arcfelismeréshez) kötött spotmérés". A kérdésem hogy létezik e olyan a6300-nál hogy "spot" focus point link"? Ha igen, hol találom?
A másik kérdésem hogy szintén Sony a6300-nél létezik e olyan opció hogy gombnyomásra lezárja a billentyűket mint pl egy telefonos billentyűzárat? Hétvégén erdőben fotóztam, a gép egy karabéneres vállpánton az oldalamon. Mikor nem használtam (és nem kapcsoltam ki) azt hittem hogy default kb 2perc után elszundít autosleep módban. Hát nem, és ahogy nyúlkáltam persze véletlenül mindent sikerült el is állítanom a gépen. Ti ezt hogyan oldjátok meg?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
?
-
robi1979
aktív tag
válasz t72killer #27083 üzenetére
Ezt a log-os dolgot én nem igazán értem. Mondjuk videózni sosem videóztam a6300-al, bár volt már némi próbálkozásom p20 pro+DJI OSMO 2 gimballal. A log ha jól értem, egyszerű színezést jelent a sony vázaknál. Nem egyszerűbb, azaz nem tök mindegy a úgymond "video raw-ban, fakó színekkel" veszek fel valamit (ezt már az SJCAM SJ8PRO is tudja) és utána LUT-olom mondjuk egy Premier Pro-ban vagy egy Filmora-ban olyanra amilyenre akarom? Tehát a gyári Sony Log az nem egy 1xerű LUT?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
-
robi1979
aktív tag
Valaki próbált már a6300-as vázon vagy attól fölfelé MC11-el Sigma 70-200 2.8 HSM II-t vagy Tamron 70-200-at?
-
robi1979
aktív tag
Nem csoda ha néha a Sony-ra áttérők megzavarodnak:
"A Tamron elérhetővé tette APS-C szenzoros Sony MILC gépekhez fejlesztett Tamron 28-75mm f/2,8 Di III RXD objektívének firmware frissítését."
Forrás: [link]
-
robi1979
aktív tag
válasz Bullitz #26834 üzenetére
Ha az asszony győzött meg, az baj és csak pillanatnyi állapot. Ne érts félre, de a bogár már most ott van a füledben a FF irányába. Te is tudod, hogy úgyis az lesz a vége. Hogy valóban szükséged lesz e rá, az már más kérdés. De ha FF, Sigma 16-od már van, nézz egy FF zoomot hogy később már azt ne kelljen cserélni. Ezt APSC-n tudod használni, a Sigma 16 mellett.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz kovsol #26813 üzenetére
Köszönöm szépen a lehetőséget, lehet élek vele. Én Tirolban élek jelenleg de pont a héten megyek haza. Dunaújváros-Gyula vonalon, de lehet lesz 1-2 napom Pesten is. (12 évig laktam a XI.-ben).
Nekem jelenleg egy a6300-am van, a Sigma 30 és 56 1.4 fixek mellé egy Tamron 28-75 2.8-at vettem. Igaz nem olcsó, de ha később FF-re váltok akkor már egy közép zoom meg van. Portrézni meg lehet megtartom az a6300-at a fixekkel az A7III mellé. Igaz, jelenleg is 95%-ban portrézok. Ahhoz a Tamron zoomból meg nekem tökéletes.
Neck szerintem tökéletesen körbe írta a témát én csakis a saját szempontomat írtam le neked, alternatívaként. Nekem az új Sony APSC zoomja akkor sem érne 1300 eurot ha aranyból lenne.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Path of Exile 2
- Szólánc.
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Futás, futópályák
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Apple asztali gépek
- De mennyi az annyi?
- Kémia topic
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest