Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Jómagam

    csendes tag

    válasz ACE- #8869 üzenetére

    "Most pl. két porszívó is van nálam, tesztelem őket, aztán amelyik jobban tetszik, jobban működik, megtartom, a másikat pedig visszaviszem elállással. Megtehetem? Meg..."
    Na, pont ez a baj. Két terméket tesztelsz, majd a kevésbé megfelelőt visszaviszed elállásba. Tehát valós vásárlási szándék nélkül használod az egyik terméket, úgymond kölcsönzöd azt.
    Így az elállást követően a kereskedő bukni fog az üzleten, a következő vásárló meg kap egy használt terméket.
    Ezért rossz a szabályozás, mert nem átgondolt és sok esetben visszaélésre ad lehetőséget.

  • Jómagam

    csendes tag

    válasz ACE- #8869 üzenetére

    "...így élőben már nem tetszik"
    Ezzel nincs is baj. Az elállás erre van kitalálva, ha valóban csak ennyi történt. Ha meg nem, akkor a következő vásárló fogja megszívni.
    "Biztos vagyok benne hogy az ilyen elállásos terméket simán visszaveszi a gyártó, újracsomagolja, letisztítja, aztán eladja újra."
    Te egy álomvilágban élsz. A gyártó nem vesz vissza semmit és nem is csomagol vissza semmit.
    A gyártó legfeljebb a hibás termékeket újítja fel és csomagolja újra. Azt hogy ezt milyen formában teszi sok mindentől függhet, de nyilván nem zúznak be minden gariba visszavett terméket az biztos (valamiképpen minimalizálják majd a veszteséget).
    Normál értékesítési csatornákon keresztül a gyártó a saját termékeit hazai képviseleten vagy forgalmazókon keresztül értékesíti. Jó esetben. Rosszabb esetben egyéb kerülő utakon érkezik be az országba.
    Majd forgalmazó adja el a viszonteladónak/kereskedőnek, és tőlük veszed meg Te. Így jut el a termék hozzád.
    Ha a vásárolt termék neked nem felelt meg, és elállsz a vásárlástól a bontott, használt termék a kereskedő nyakán marad. Hacsak a kereskedő nem retail, mert akkor az egészet lesz@rja és a kötött szerződés alapján visszatolja a bizományos cuccot a forgalmazóra. Elárulom, itt sem nagyon lesz újracsomagolás.
    A normál (nem retail) kereskedőtől/eladótól bontottan viszont nem veszi vissza a forgalmazó (sokszor bontatlanul sem), a gyártó meg aztán végképp nem, mivel közvetlenül vele nem áll kapcsolatban.
    A kereskedő tehát az elállást követően bukta az egész üzletet. A termék ára mellett a házhozszállítási, illetve az esetleges csomagolási díjat is visszaadta, így nem keresett az üzleten semmit. Viszont van egy bontott, használt esetleg hibás terméke, amit nehezen fog tudni esetleg csak bukóval értékesíteni. A szabályozás tehát nem jó, nem átgondolt. A jogszabályalkotó biztosan nem szakmabeli volt, aki rálát az üzletág buktatóira.

Új hozzászólás Aktív témák