Új hozzászólás Aktív témák
-
TéKrys
senior tag
A legtöbb kiskereskedés (hipermarketek) nem foglalkozik a garanciával, csak a 3 napos cserével. Utánna mehetsz a márkaszervízbe. És még szerencséd van ha megmondja hogy hol van, meg ha a közeledben van egy ilyen.
Mit érsz vele ha beperled. több hónapig is elhúzódik a per. Kapsz egy másik cuccost, őt meg megbüntetik pár 100.000. Amit simán kifizet. Észre sem veszi. Még az sem érdekli ha soha az életbe nem mész oda többet. -
LKW
aktív tag
Az a ''fehérre nyalt popsiju vevő'' TŐLETEK vette azt a ''szart''. A vevőt kib..aszottul nem érdekli, hogy Ti milyen rablóbandával vagytok kapcsolatban.
Egy hangyányit ismerem a Jogot, ugyhogy a helyzet a következő.
Ti rettenetesen sürgösen kártalanitjátok a Vevőt, aztán mehettek perelni, mindenféle jogcimen a Szervizt.
Ennyi. Tudod a Jog szerint minden amit itt elsirtál, az csak irott malaszt.
A többi, a bizonyíték, átvétpapir, stb, ami a Biróság előtt perdöntő.
A ''fehérre nyalt popsiju vevőt'' nem csak addig kell elviselni, amig az álltalatok forgalmazott ''szart'' megveszi.
Egyébként meg, nem kötelező ''kiskeresnek'' lenni.
Menjél el szervizesnek. -
Rover623
félisten
ĺgy leszen a vevők popsijának fehérre nyalásából (mert nemhogy mi visszük helyettük a szarukat a szervízekbe, de gyakran még cserecuccot is mi adunk a javítás idejére...) az hímtagnak szájunk általi vákuum alá helyezése...
Lehet irigyelni meg fikázni bátran a kiskereket...
No ki akar cserélni velünk...? -
Apol77
tag
válasz
God Vazzeg #80 üzenetére
Szvsz a vevők Rovert perelhetik, mert Vele állnak jogviszonyban. Rover meg perelheti a szervízt.
A vevőnek semmi köze a szervízhez. -
God Vazzeg
veterán
''...ugyan rajta van a garjegyen hogy a márkaszervízbe kell vinni a beteg cuccot (a vevőnek!), de a kuncsaft persze hozzánk hozza mert ''hát itt vette...'', meg ''maguk úgy is járnak arrafelé...''
Nem kell átvenni, vagy ha átveszed akkor vállalni kell érte a felelősséget.
(Raktam volna egy smilet a végére de nem tudtam dönteni...)
-
God Vazzeg
veterán
Jah, hát az stimmt..
Én arra próbáltam reagálni hogy ki vegye meg az ellopott laptopot.. Merhogy neked ott a papírod hogy leadtad a szervíznek, ezért a felelősség rájuk hárul. Nekik kell megvenni/kifizetni/amit akarnak, a lapit. Pont. És ezt ők is tudják!
Ha nem teljesítik ezt a kötelezettségüket polgári peres úton beperelheted, (te is és az ügyfél is, bár ekkor te állsz vele jogviszonyban azt hiszem, de közvetve az ügyfél is) sőt te még hitelrontásért is perbe foghatod. Szal nekik ez nem jó..
A menete uaz mint Cukornál, szal először ügyvéden keresztül fel kell szólitani stb...
(Azért egy laptop már drága dolog, azért megéri)
-
Rover623
félisten
válasz
God Vazzeg #76 üzenetére
Védve éppen vagyok...hátulról...
Előlről meg ott vannak a vevők, akik teljes összhangban az itteni (lincs)hangulattal verik az asztalt, hogy ők ide adták le...én is adjam vissza... -
CuKoR
senior tag
válasz
God Vazzeg #76 üzenetére
''''A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést
legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.'''' -
Rover623
félisten
válasz
God Vazzeg #74 üzenetére
Hogyne kaptam volna, munkalap is van...
Kitörölhetem a popsimat vele... -
CuKoR
senior tag
válasz
viharhozo #70 üzenetére
''''2) A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést
legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.''''
Ez megvédi a kereskedőt mindennemű kártalanítási igénytől..... '' folyamatban van... '' lehet 2 évig..de akkor se tudsz mit tenni.... és ezt kinek köszönhetjük ? Medgyessinek és bandájának....de majd a ferike megoldja.... -
viharhozo
addikt
Ezzel csak az a problema, h a rendszert ugy alakitottak ki, h egyetlen kereskedo sem kepes megfelelni a torvenyeknek. Innentol kezdve roppant erdekes kerdes, ki is a hibas. Persze tisztaban vagyok vele, h a vevonek ehhez semmi koze, de ettol meg verheti az asztalt akarhany kezzel, akkor sem fog elobbre jutni. Szemleletes pelda az elmeleti es a gyakorlati jogalkalmazas kozti kulonbsegre.
-
Rover623
félisten
Fasza...!
Rendes hozzáállás...
A szervíz nem ad cuccot, mert nincs meg...
A biztosítójuk nem fizet, mert nem zárult le a vizsgálat...és lehet hogy nem is fog, mert lehet hogy belső ember is benne volt, és akkor nem kell neki..
Az én biztosítóm se fizet mert nem tőlünk tűnt el...
Tehát vegyünk 3 notebookot és két desktopot meg egy komoly grafikus munkaállomást az ügyfeleknek...mindezt azért, mert ugyan rajta van a garjegyen hogy a márkaszervízbe kell vinni a beteg cuccot (a vevőnek!), de a kuncsaft persze hozzánk hozza mert ''hát itt vette...'', meg ''maguk úgy is járnak arrafelé...'' -
-
CuKoR
senior tag
válasz
God Vazzeg #58 üzenetére
Addig jár a korsó a kútra ......amíg be nem lövik (by Vektor )
-
God Vazzeg
veterán
Érdekes lesz..
Szerinted te tudod jobban a jogszabályokat vagy az üzletvezető? Nekem van egy fogadásom...
Te csak az X-edik h*lye ügyfél leszel aki balhézik. Viszont ügyvéden kersztül felszólíthatod hivatalosan az üzletet a garancia elvégzésére, és ha nem reagálnak rá, akkor és csakis akkor polgári perre vihetedSzép lesz egy pendrive miatt
Én melletted vok amúgy, csak vázolom a helyzetet.. -
CuKoR
senior tag
Ez sajnos már rég lejárt....
Egy Mistralos jóbarát elmondta hogy most mi van :
2003/49
4/ (2) A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
törekednie kell de semmi sem kötelező...ergo addig ülnek rajta ameddig akarnak...
Ez a jogszabály...holnap még egy balhét megjátszok...aztán majd kitalálok vmit
imádom mikor az aprópénz bassza a csőrömet -
sakál
tag
A sulinet nem változtat a jótállási kötelezetségen. A kötelezettség a jótállási jegy kiállítójára - eladó - vonatkozik. Az nem a vevő ügye, hogy az áru hány kereskedőn keresztül került a boltba. Az a kereskedő aki nem tud (vagy nem akar) megfelelni az elvárásoknak, ne áruljon sulinetes cuccot.
-
God Vazzeg
veterán
Sajna Sugar, hiába kérdezgetek, mindenki uezt mondja mint Rover.. Szal szerintem nyugodj le és próbáld megbeszélni Andrissal, mert sokkal jobb lesz neked is meg nekik is, sőt sokkal segítőkészebbek is lesznek hidd el. (Én tudom, mer sose volt balhé
)
Erről meg nem ők tehetnek, hanem az áruért felelős nagyker.. -
kola1234
tag
Ezt nézzétek meg.
http://www.fogyasztovedelem.com/forums/index.php
Ide le van írva minden.
Sőt.Panaszt is lehet tenni. -
Rover623
félisten
A boltban addig balhézol, amíg ki nem dobnak...
Ha a bolt saját árukészletéből vásároltál volna, valszeg már rég kaptál volna másikat, vagy viszakaptad volna a pénzedet...
DE EZ SULINET-ES SZARSÁG VOLT...!
A szerencsétlen boltnak semmi köze hozzá, vissza kellett vinnie a pályázatnyertes nagykerbe, ahonnan hozta!
Nem adhat neked másikat, mert nincs neki! Ezek szigorúan nyilvántartott cuccok, nem lehet csak úgy csereberélni...kurva sok adminisztrációval jár egy ilyen ügylet...
Pénzedet vissza...?
Gondolj bele: lehet hogy már beadtad az adóbevallásodat...
Adják visza a pénzedet, ami után te már megigényelted az adóvisszatérítést...?
Az APEH-et is ők értesítsék...? Sőt elkérhetnék tőled az adóbevallásodat (nagy tisztelettel) és elvégezhetnék helyetted a módosításokat benne, ugye...?
LOL
Tessék tudomásul venni: a Sulinet jó volt nektek, mindenki vásárolt orrba-szájba...de ezzel kötöttségek és kellemetlenségek is járnak... -
e.vid
senior tag
A jótálláson rajta szoktak lenni ezek a határidők. Előkerestem pár jótállást ezeken az van, hogy ha a javitás 15 napon belül elvégezhető akkor nincs csere készülék. Ha a javitás előre láthatólag meghaladja a 15 napot akkor cserekészüléket kell adni. 30 nap után ha nem tudták megjavitani ki kell, hogy cseréljék a készüléket.
-
kola1234
tag
Összevissza beszéltek minden hülyeséget.
http://www.fogyasztovedelem.com/forums/index.php
De sztem él a 15 nap. cserekészülékkel 30ra növekszik. -
e.vid
senior tag
a stílusod valóban nem semmi...Ezt olvasd el :
Bővebben: link
Figyelmedbe ajánlom a 8 ill. 9-ik oldalt, ahol a szavatosságról és a 11-14 oldalt ahol a jótállásról olvashatsz. Mindezt a google segítségével találtam úgy, hogy beírtam ''jotallas'' -
CuKoR
senior tag
49/2003. (VII. 30.) GKM rend. 4. §
4. § (1) A forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni arról, hogy a
kijavítást vagy kicserélést a Ptk. 306. §-ának (2) bekezdése értelmében ? az
áru tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel
? megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség
nélkül kell elvégezni.
(2) A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést
legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
most 30 nap 15 nap vagy akármennyi nap csak törekedni kell ? -
sakál
tag
Úgy gondolom mostmár nem csak értetlen vagy, de arogáns is.
Én idáig segíteni akartam neked, nem ''okoskodni''.
Amúgy úgy látom, ha nem akarsz valamit megérteni, úgysem fogod:
A Te esetedben kaptál jótállást - igen. Akkor mit törődsz azzal, hogy most milyen értéktől kötelezö? ( egyébként az eladó kisebb értékre is vállalhat jótállást)
Azt meg ne várd el senkitől - főleg ilyen stílus mellett - hogy helyetted írja be azt az egy szót a Google-ba. -
CuKoR
senior tag
-
CuKoR
senior tag
''''Jótállás általában a törvény által meghatározott cikkekre vonatkozik. Ezekre a törvény által előírt jótállás kötelezö. Ebbe a körbe tartoznak pl. a törv. által meghatározott érték feletti müszaki cikkek. TV, rádió, videó, DVD lejátszó, mosógép, pendrive (!!!) stb.
Ezek garanciális feltétele nem változott !!!!!!!
Szavatosság a jótálással nem rendelkező termékekre - pl. cipő. táska stb - ill a jótállási időn túli meghibásodásra vonatkozik. Itt történtek változások.''''
Ez az érték 10000 Ff A pendrive 8900 ...most akkor változott a garanciális feltétel va nem ?Okoskodni én is tudok...a linkelés viszont többet mond.
-
sakál
tag
válasz
Overlocker #36 üzenetére
Sajnos a gyári leírásban is szereplő esetleges mértékű pixelhiba nem jogosít cserére. Ezt szigorú szabványok rögzítik. Ettől függetlenül kicserélhetik - de nem kötelező.
-
-
CuKoR
senior tag
Még mindig az aktuális paragrafust várom...hiába írogatsz vmit..nekem a link kell és a paragrafus száma...mivel nem mondhatom holnap hogy XYZ a ph fórumont ezt azt mondta...
-
Itt a pont:'' mivel a három napos cseregarancia is hibára vonatkozik''- igen,engem nem érdekel hogy hány pixelhiba fogadható el,mivel az eszköz nem 100%-os-an hibátlan kérhetem a cserét! Én így tudom.
A másik: Az eladó köteles olyan áron adni az adott cuccot, pl hipermarketekbe,-már ha vki itt vásárol hw-t- , amely az adott terméken a legalacsonyabb ár által van címkézve!Hiába van több címke,a legalacsonyabb ár alapján kell fizetni a pénztárnál Ha valaki benéz a topikba legalább ezt is tudja. -
CuKoR
senior tag
A fogyasztó igényének teljesítése
Amennyiben a forgalmazó elfogadja a kifogás jogosságát a fogyasztó a szavatossági szabályok szerint, a törvényi sorrendben - és a Polgári Törvénykönyvben meghatározott feltételekkel - az alábbiak teljesítését kérheti a forgalmazótól:
elsősorban kijavítást vagy kicserélést követelhet;
másodsorban megfelelő árleszállítást igényelhet, vagy elállhat a szerződéstől .
A szerződéstől való elállás azt jelenti, hogy a fogyasztónak vissza kell kapnia az áru ellenértékét, és nem azt, hogy az üzletben levásároltatják vele az összeget. A levásároltatásra a fogyasztó nem kötelezhető, ilyen igényérvényesítési lehetőséget a jogszabályok nem ismernek.
Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó akkor is köteles azt kicserélni, ha ez számára aránytalan többletköltséggel jár, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. (Például ha egy tévé már a második napon meghibásodott és nem működött, ám az egyszerűen, alacsony költséggel kijavítható, a vevő nem köteles várni a megjavításra, új készülékre jogosult.) .
Még jó hogy akkor 8900 Ft volt egy 128 as pen -
sakál
tag
Na akkor :
Jótállás általában a törvény által meghatározott cikkekre vonatkozik. Ezekre a törvény által előírt jótállás kötelezö. Ebbe a körbe tartoznak pl. a törv. által meghatározott érték feletti müszaki cikkek. TV, rádió, videó, DVD lejátszó, mosógép, pendrive (!!!) stb.
Ezek garanciális feltétele nem változott !!!!!!!
Szavatosság a jótálással nem rendelkező termékekre - pl. cipő. táska stb - ill a jótállási időn túli meghibásodásra vonatkozik. Itt történtek változások. -
AlBundy
aktív tag
Ma vittem vissza garanciába egy 120Gb-os Samsung Winchestert. Ha jól értelmeztem az itt leírtakat, 2 hét múlva ha nincs kész a javítás (amennyiben javítható), vagy kötelesek adni valami csere winchestert, vagy egy új winchestert?
-
CuKoR
senior tag
Bővebben: link
Ez mostmár tényleg a hivatalos -
CuKoR
senior tag
''a szavatossági jogokra vonatkozó szabályok'' Ezt megtaláltam, de a Jótállásról szóló link nem működik
-
sakál
tag
válasz
Overlocker #17 üzenetére
Nem akarlak elkeseríteni, de az említett esetben nem kell cserélni - öt perc múlva sem - mivel a három napos cseregarancia is hibára vonatkozik. A világ legjobb és legdrágább lcd monitorainak a leírásában benne van, mennyi az elfogadható pixelhiba.
-
CuKoR
senior tag
A történethez hozzátartozik, hogy a pendriven van egy sorozatszám...de mint utólag kiderült, a bolt nem ezt a sorozatszámot jegyezte fel, hanem a dobozra (
)
ragasztottak egy 1x 0,5 centis matricát...és az alapján ellenőrzik hogy az e az a pendrive...
Erre mégjobban begurultam...mi az hogy valaminek a dobozát tartsam meg ? kit érdekel hogy ők mit hova ragasztgatnak...abba a tetves pendrivebe benne van egy ütött sorszám...az alapján azonosítsák be... -
Én csak annyit mondok,hogy haverral megesett hogy Pesten vett notit egy hónapja(nyíregyi mint én).Hazajött és mikor jobban szemügyre vette észrevett 1-etlen pixel hibát
a monitoron,amit sajnos akkor nem vett észre a boltba kipróbáláskor,nem tudom úgy esett rá a fény stb...Másnap felhívta a boltot és azt mondták hogy 1 PIXEL HIBA NEM HIBA
, és ez az asus noti garipapírjába is ez szerepelt
.Viszont én görcsösen mondtam,hogy 3nap cseregarancia márpedig van.Haverom is egyre jobban bepöccent,azért mégis csak újként vette,és végül 6 órás utazás után hazahozta az újjat.Így már sajna nem sokkal jött ki olcsóbba,mintha itt vette volna Nyíregyházán.
1 Tapasztalat.Szóval 3 napon mindent kötelesek cserélni,nekem ne javítsanak semmit rajta! -
CuKoR
senior tag
Az hogy az már 2004 november 25 re nem vonatkozik.....
Bővebben: link
Itt a 3 as és 4 , 4,1 es nagyon tetszetős...holnap lesz nemulass
[Szerkesztve] -
CuKoR
senior tag
valamint a pontos link itt Bővebben: link
-
CuKoR
senior tag
Itt van a fogyasztóvédelem honlapja...segítsetek keresni
Bővebben: link
-
sakál
tag
Bocs, de van aki keveri a szezont a fazonnal..
A szavatosságot ne keverjük össze a jótállással. Ez utóbbi területén nem történt változás. -
CuKoR
senior tag
Bármilyen alkatrészre ezelőtt sem vonatkozott a következő:
''''Ha a termék az eladástól számítva 3 napon belül meghibásodik (és ez nem biztosíték miatt van), akkor az eladó köteles azt azonnal visszacserélni; ha nem tudja azonnal cserélni, akkor a vételárat visszafizetni;''''
a többi viszont igen
a 3 napon túl a javításra 15 napja áll rendelkezésre,
ha cserekészüléket ad, akkor a javítási idő 30 nap;
ha az idő (15 vagy 30 nap) letelik, akkor ''csereutalványt'' ad ki a szervíz, amivel egy másik, hasonló vagy egyező termék vásárolható.
Ezeken túl még egy csomó, főként a jótállásban is leírt szabály van, de azt olvasd el ott.
Viszont ez nem alkatrész hanem rendes termék -
tildy
nagyúr
Valaki belinkelhetné , hogy mikor melyik kormányrendeletben szűnt ez emg, mert én csak mendemondát hallok itt is, miközben senki enem mutatja meg a hatályos jogszabályt.
Bővebben: link
Én mindenütt a régit találom meg... -
CuKoR
senior tag
Bővebben: link
''''
Fontos, hogy a kibővülő fogyasztói jogok csak a vonatkozó jogszabályok életbe lépése, vagyis 2003. július 1. után vásárolt termékre vonatkoznak, a határidő előtt megvett cikkekre továbbra is a vásárlás napjától számított 6 hónap garancia vonatkozik
''''
Eszerint mivel 2004.06.08 ban vásárolt cuccomra a következő vonatkozik :
Valamelyest kedvezőtlen változás, hogy a vevő eddig maga választhatta meg, hogy ha jogosan reklamál, pénzt, cserét, árengedményt vagy javítást kér az eladótól, az új szabályozás azonban bevezette a kétlépcsős panaszintézést. Szeptember 1-jétől eszerint első körben csak javítást vagy cserét kérhet a vevő, és a forgalmazónak az eddigi 8 nappal szemben csupán 15 napon belül kell az ebbéli igényeket kielégítenie. Árleszállítást, vagy a pénz visszaadását csak akkor kérheti a vásárló, ha a javításra/cserére nincs lehetőség. -
CuKoR
senior tag
Sajnos én is így tudom...vesz az ember vmit...1 hét mulva szar...visszaviszi...és addig ülnek rajta amíg akarnak....
Nah mind1 ...hétfőn úgyis írok a vásárlók könyvébe....meg megkeresem a boltvezetőt is....nem érték...de velem nem fog senki kibaszni... -
CuKoR
senior tag
Még 2004 márciusában vettem egy 128 Mb-s pendrive-t sulinet keretében
A pendrive 2004 november elején 1xcsak nem működött....december elején visszavittem oda ahol vettem... hetente visszajártam és kérdezgettem nem e véletlen hoztak vissza...
2 hónap után kezdek kicsit berágni hogy még mindig nincs nálam a pendrive..és egy cseredarabot se adnak hiába kérek...
Él még a 30 nap után cserekészülékes törvény....milyen jogszabályok vonatkoznak erre ? ha netán megtalálod az erre vonatkozo paragrafust valahol...légyszives linkeld...!
Új hozzászólás Aktív témák
- Ennyibe kerülhet a Xiaomi Watch S4 európai változata
- BestBuy topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Túra és kirándulás topic
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Milyen videókártyát?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...
- 14" Dell Latitude laptopok: 5400, 5480, 5490, 7480, E7440, E7450 / SZÁMLA + GARANCIA
- Telefon Felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 6/Apple Watch Series 7/Apple Watch Series 8
- IKEA Format lámpák eladóak (Egyben kedvezménnyel vihető!)
- REFURBISHED - HP USB-C Dock G4 docking station (L13899-001)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest