Új hozzászólás Aktív témák
-
#70364160
törölt tag
Sziasztok!
Akkor most el küldöm a jogosítványom fotóját, nézzétek meg, és számoljátok ki hogy én hogy tettem le a kategóriákat, mindig mentem amikor meglehetett csinálni valamit!
Feleslegesnek tartom a horhatár felhuzását B nél 17 ről 21 re mert egy idősebb szarabbul tanul, és szerintem, nem a fitatalok okozzák a baleseteket, hanem a vén faszok, de ez az én véleményem!Sok az írigy f@sz akinek néncs pénze levizsgázni, avgy teljesen alkalmatlan az egészre, és ő meg csak csupán kárörvendeskedik.
A psziologia vizsgálatnak megint nem látom értelmét, 18 évesen PÁV 1 2 kategóriát csináltam meg, 17 évesen meg PÁV 3 at a PÁV 1 2 hőz kell a kettő éves jogsi, ami Nemtezi kategóriánál nem alkalmazható!Mivel 14 évesen már meg volt az M kategóriám, szóval a PÁV vizsgát is remélem hogy törölni fogják a francba, mert semmi köze nincs a járművezetéshez, hogy te ott vagy bent 6-7 órát, és a psziologusok huzzák az agyadat, aki meg tudja magát huzzni, azt ugysem szürik ki, ugy ahogy engem sem, amikor ki jöttem köpködtem meg anyáztam őket össze vissza az utpn, mert undorító az egész..
Köze nincs a járművezetéshez, ezt egy 12-13 éves gyerek is meg tudja csinálni, aki mindig a PS t vagy a PC t nyomja, szal nem egy húú de nagy az egész egy marhaság!
Én 24 éves vagyok jelen pillanatban, és most jött el az hogy már utálom az egészet, inkább a vasút fele vitte az életemet a szél!
Kép a jogsiról:
http://kepfeltoltes.hu/view/110501/Jogsim_www.kepfeltoltes.hu_.jpgÉs ne írjátok le a tizen éveseket, mert én is ugy keztem, egy tizen évesnek mindig jobb a reflexe mint egy vén szarnak!
A nagy motornak nem látom értelmét, azt sosem vezettem csak a vizsgán, mert a cél az volt hogy tele legyen az egész..
Amit használtam és haszálok az a B,D a többi nem érdekel.Hát kb röviden ennyi lettem volna, kitartást fiatalok! És mindig ésszel csináljátok, ne állatkodjatok és akkor nem lesz semmi baj, én tuléltem ti is tulfogjátok élni!
üdv:
Deák Cs. Krisztián -
@Töki15
tag
De hogy 21 éves kor alatt, nem lehet korlátlan motor jogsi azt viszont díjazom.
-
17ker
újonc
tud valaki v.mit arról h kb mikor hozzák be ezt a szabályt?
választ előre is köszönöm
-
Vandit.
addikt
Azt ugye hallottátok, hogy hamarosan 30 k lesz a forgalmi vizsga? Szép lesz.
-
keIdor
titán
válasz
BÁ Nutrition #189 üzenetére
Nem kell arra 5000-10000km se. 1x-i kipróbálás után tudni kell. És nyilván nem parkolós kipróbálásra gondolok.
-
glutamin
őstag
válasz
BÁ Nutrition #189 üzenetére
Szerinem a megtett km-ereken túl nagyon hasznos, ha több különféle autóval, eltérő utasszámmal és a lehető legkülönfélébb szituációkban vezet az ember. Ettől jön meg a gyakorlat igazán. Én is vezettem többször külföldre több száz km-t egy huzamban éjjel, ködben/esőben teli autóval. Olyankor az ember nem vagánykodik
-
BÁ Nutrition
addikt
"mikor mar ugy "erzed" az autot mintha hozzadnone, mintha reszed lenne, tisztaban vagy a mereteivel, a korlataival akkor mar mindenkeppen magabiztosnak vagy tekintheto"
ezt irtam, akirol te irsz az nincs tisztaban az auto korlataival, ezert el is szallnak.
abszolut biztonsag ugysem lesz soha, barmilyen korhoz is kotnek a jogsit, ill ha 10millio km-t vezettel akkor is okozhatsz balesetet, eleg ha van egy rossz napod, vagy masnak van rossz napja, kiugrik eled egy oz stb.. ezer dolog kozrejatszhat.. egy reszukre nem lehet felkeszulni es szerintem nem is biztos hogy feltetlen elvarhato hogy fel legyen keszulve az ember.. de ettol meg vezethet jol valaki.
talan igy erthetobb mire gondoltam
-
nesa
veterán
Nagyon odafigyelve kell csinalni
nekem eddig mindig bejott mikor sok kocsi jon szembe es lehetetlen elozni ovatossan kezdj lassitani ,en ha ugyvan megis alok,sot ha megugy lenne kiis szalnek, ez idaig 1x fordult elo varosba a buszos madarnak nezett bealtam a kov megaloba es o inkabb a megalo elotti keresztezodesen nemjott at intettem neki de hiaba par perc alatt dugo lett azt inkabb ott hagytam.....
BÁ Nutrition!
Es ezek az emberek esnek elsok kozt az arokba mert kurvara erezte a gepet
Vag a fenenagy magabiztosagba nem adott elsobseget..... sok magabiztos sik hulye van az utakon ..nezz mar szet 1 kicsit... -
uborka3
tag
Több órára nincs lehetőség / országos átlag /, egy ember kézébe adni a döntést, főleg oktatónak sehová nem vezet. Pszihocoioelkk teszt volt már, semmi értelme.
Mindenkinek meg kell adni a lehetőséget a jogsi megszerzésére, de nem kell mindenkinek megkapnia. Azt ne felejtsd el , hogy aki megszerezte a jogsit, csupán a lehetőséget kapja meg , hogy tovább gyakoroljon egyedül. Ő még nem gyakorlot vezető.
-
L.T.
tag
Ismét feléledt a topic
Semmilyen törvénymódosításról szó sincsen. Csak a topicnyitó hallott valamit. Ha be is vezetnek valamit az nem a korhatár emeléséről szól, hanem egy újabb fizetnivalóról ami csak látszatintézkedés. A valódi megoldás a rendőri ellenőrzés és szankció. Ami jelenleg nincs vagy ha van azaz izzókészletre és az Eü láda érvényességére terjed ki. -
nesa
veterán
Szerintem nem a 17 evvel van a baj ,inkabb 1 alapos elmeorvosi vizsgalat kellene.
uborka3
Megkozelitleg 300+k km mentem (balesetmentessen) eddig de meg nemmernem kimondani azt hogy mindenre felkeszult vagyok(egyre tobb a taho az utakon), de amit lehet csuklobol haritok el ,hamarossan lehet menni csuszos treningre,mar aki kozeleben van olyan utszakasz ahol ezt biztonsagba lehet muvelni
Amit utalok ha seggembe jon valaki...bar ere van 1 jo modszerem mar
-
niti
aktív tag
Hol írtam olyat, hogy 17 évesen érettségizik? Azt írtam, hogy készül(hetne) rá. Persze tudom, nem lehet mindent eköré építeni. Meg nem is kell.
Igen, ebben van valami, hogy melóhoz is kellhet... Bár szűk ez a réteg, aki pont autóval dolgozna 18 évesen, de tény, hogy vannak néhányan.
Nem tudom, bonyolult ez a kérdés. Leginkábbis nem kéne jogsit adni mindenkinek.
Szigorúan nézve én sem engedtem volna át magamat akkor.
Sokkal több gyakorlati óra kéne sokkal több szituációval plusz pszichológiai alkalmasság, ami nem is feltétlen teszt kéne hogy legyen, hanem valahogy az oktató meghatározhatná. -
nemma
addikt
És esetleg, ha valaki érettségi után dolgozni szeretne, mondjuk kaját akar kihordani? Megspórol fél évet, ha még suli alatt megcsinálja. Valamint 17 évesen nem sokan érettségiznek
Én nagyon örülök, hogy 17 évesen meglett a jogsim, most suli mellett újságot hordok ki, ami autó nélkül nem nagyon menne... -
niti
aktív tag
Nem arra írtam. Konkrétan erre értettem:
"mikor mar ugy "erzed" az autot mintha hozzadnone, mintha reszed lenne, tisztaban vagy a mereteivel, a korlataival "
Mindenre nyilván nem lehetek felkészült. Pont tegnaprlőtt éjszaka konvojkodtunk egy másik autóval, ő ment elöl. Kiugrott elé egy őz, de szerencsére elég messze volt. Utána nagyon féltem, úgy sasoltam mindenfelé mint a fene, de ráadásul köd is volt. Na arra biztos nem voltam felkészülve, hogy elém is kiugorjon egy.
(Meg nem is tudom, utána őt sajnáltam volna jobban, vagy az autüt) -
niti
aktív tag
válasz
BÁ Nutrition #189 üzenetére
Azt hiszem, hogy én ezzel értek egyet.
Nekem fél éves a jogsim, km-ben kifejezve nem vezettem túl sokat, kb 3-4ezret. Viszont mostanában mindennap egy kicsit.Nem nagyképűségből, de szerintem elértem az általad említett állapotot.
17 évesen inkább az érettségire készüljenek, szerintem.
De ha mindenképp kell, akkor pszichológiai teszt (mondjuk ez legyen inkább mindenkire érvényes) meg lóerőkorlát...
-
BÁ Nutrition
addikt
válasz
zsolt1129 #183 üzenetére
szerintem meg aki 100.000 km alatt nem szerez magabiztos rutint az orokre egy segg lesz a vezeteshez..
ezt nagyon komolyan mondom..
itt most nem arrol van szo hogy x millio kilometerrel mar mekkora a tapasztalata a kamionosoknak.. arrol inkabb hogy mikor mar ugy "erzed" az autot mintha hozzadnone, mintha reszed lenne, tisztaban vagy a mereteivel, a korlataival akkor mar mindenkeppen magabiztosnak vagy tekintheto. valaki erre 5-10.000 km utan is kepes, valaki soha.
-
nolika
senior tag
Így a vitába belelapozva akkor most törvény módosítás készül, avagy már életbe lép valamikor jövőre. Nekem most lett meg a jogsi, mindenből elsőre, azt gondolom énis, hogy aki 17 évesen nagyramenő buta, akkor 21 évesen is úgy lesz. Lehet valamennyire szűrni, de tökéletesen sose, mert akinek elborul az agya...
-
nemma
addikt
Vannak ám középkorú nők Polo-val is
Ott megy a belső sávban 30-cal, közben pedig nézegeti magát a tükörben, aztán jelez, hogy bejön elém, aztán meggondolja magát, majd kiteszi az indexet jobbra és elfordul balra.
Na de persze nyilván én több veszélyhelyzetet teremtek 17 évesen... -
keIdor
titán
válasz
zsolt1129 #183 üzenetére
Egy szóval se mondtam, hogy 100.000 "elég".
Az igazi rutinosok a kamionosok több millió km-el a hátuk mögött.
raczger: Középkorú nők nagyon szarul tudnak vezetni... (tisztelet a kivétel) ha 500m-re van elöttem egy ilyen már akkor ki lehet szúrni, hogy egy nő vezet.
És általában mindig régi Swift-el.
-
raczger
őstag
válasz
zsolt1129 #183 üzenetére
Viszont szerintem az a baj, hogy aki 17 éves korában hülyeséget csinál, akkor 21 évesen is ugyanazt fogja csinálni. Mindenkinél más az a kor, amikor "benő a feje lágya", sőt vannak olyanok, akiknek sosem. Kiszűrni pedig szinte lehetetlenség akármilyen tesztel, hogy valóban ki lenne alkalmas igazán a vezetésre (vagy csak én nem tudok ilyen tesztről/módszerről).
Ma is pl azt láttam, hogy egy középkorú nő főúton befordult a kocsibejárójára, amikor szemből meg jött 120-al a szirénázó mentő, azthittem durva dolog fog történni. Azt már meg sem említem, hogy mikor délben bicikliztem, kishíján halálragázolt egy paraszt. -
zsolt1129
addikt
Én nem akarok belefolyni ebbe a témába de szerintem 100.000km is nagyon kevés még egy megfelelő rutinhoz.
Abban viszont eggyetértek hogy a 17 éves korhatár nagyon alacsony. A kiszüréssel meg az a gond hogy van a b@asz 17 éves és van aki nem az. De hogy fogsz közöttük szelektálni hogy te kaphatsz jogsit te meg nem. Na ebben itt vannak a paradoxonok szerintem. -
keIdor
titán
Igen pl. a 6-os főút (is) ilyen. Pest felé végig 40 meg 60-as táblák vannak kint, pedig már kész van az út. Az egész fél éve még fel volt marva és amiatt volt ennyi a korlátozás, csak ebben a szerencsétlen országban kintmaradnak a táblák.
Valóban lehetetlen betartani... autópálya minőségű az út és 40-el meg 60-al kéne közlekedni csak mert valami hülye nem végzi rendesen a munkáját.
#111: Tudtommal is 2 év.
-
keIdor
titán
Baromságnak tartom ezt a 21 éves korhatárt. 17 évesen szereztem meg a B kategóriás jogsit, 20 éves vagyok és már több, mint 100.000km van a hátam mögött és érdekes, hogy soha semmi balesetem nem volt. Egy autót nem nyomtam meg, egy kukának nem mentem neki, egy gyalogost nem ütöttem el, és nem is ijesztettem halálra őket... külföldön is rengeteget mentem már. (Ausztria, Svájc, Franciaország, Németország stb.)
Tapasztalatból mondom, hogy aki 17 éves és balfasz a vezetéshez/száguldozik/szarik a kreszre, az 21 évesen is ugyanilyen lesz. Az első pár hozzászólásban írta valaki, hogy valaki 2x lefullad tolatás közben. Na az ilyen ne vezessen, az ilyen NE is kapjon jogsit, mert az ilyen szerencsétlen képes megnyomni a parkolókban a kocsikat.
Ki kéne szűrni az ilyeneket, valaki már 17 évesen is olyan érett/felelősségtudó, mint egy 30 éves, de valaki olyan hülye 30 évesen, mint egy mai 17 éves kamasz. Magán az oktatáson kéne sokat szigorítani, meg az orvosi vizsgálatokat... meg egyszerüen nem kéne minden hülyének jogsit adni...
(#16) Ndruu: 4 év alatt 20.000km az picsa.
Jó nem magamból indulok ki, mert én az átlagnál többet megyek (alkalmi munkák miatt is) de évi 5.000km kevés.
-
matyi2101
újonc
Abba is gondojjatok bele hogy milessz akkor ha 21re feltoják mennyi jogosítvány nélküöli gyere fog szaladgálni az utakon.Vannak kivételek.Én 17 éves vok rallyversenyző ha ezt emelik még versenyen se indulhatok kocsikáuztam énis sokat jogsi nélkül de ésszel vannak kivételek is.
-
Szabesz
őstag
Nem írtam, hogy tisztelet a kivételnek... Azt írtam, hogy általánosítani nem lehet. Kor alapján főleg nem. Jobban kellene szűrni, hogy ki kap jogosítványt, s ki nem...
Én 18 éves vagyok, nyár eleje óta van jogosítványom, mindent elsőre leraktam. Nem érzem magam felelőtlennek, legf. még rutintalannak, de rendre szinte csak rajtam és a szerencsémen múlik egy-egy baleset elkerülése, láthatóan nem mostanában vizsgázott vezetőkkel balesetveszélyes magatartásával szemben...Rendszeresen felül kellene vizsgálni a jogosítványokat, vagy legalább a kiadásukat szigorítani tudásra, s nem korra vonatkoztatva.
-
P00By
nagyúr
Én részben egyet értek, részben nem! A lényeg, hogy valamin változtatni kell
Felőlem lehet 21, csak ne vegyék el az enyémet! -
LoliKa
tag
válasz
mancs1989 #173 üzenetére
Ja és az szerinted smafu, hogy 7 napja egy 17 éves srác okozta négy ember halálát, az önfeledt száguldása miatt, mert képtelen volt 130-al bevenni egy kanyart apuci kocsijával!? Egy 21 évesnél is megesik ha buta, de ennyire már nem...nc.
Legyen 21.
Abban viszont egyetértek, hogy nehéz betartani, de hidd el, hogy befogod tartani, ha pont téged büntet majd meg a rendőr gyorshajtásért, és majd nagyívben fox sz*rni a mögötted lévőre. Abban is egyetértek, hogy sok hülyeség rajtad nem múlik, inkább függ a környezettől, de gondolj bele, hogy mi van ha egy buta 17 éves fog beléd menni...
Visszatérve a topicra, nem hülyeség felemelni a korhatárt, igenis tegyék meg, hidd el több balesetet okoznak a 21 év alattiak megfelelő arányos számítás alapján.
Kommentemet ne tekintsd támadó jellegűnek, abszolút nem annak szánom, csak megosztom én is gondolataimat ezzel a témával kapcsolatban. Üdvözletem
-
mancs1989
újonc
Én 19 éves vagyok.
Szerintem hülyeség felemelni a korhatárt, nem ott van a baj, hanem a magyar közlekedés mentalitásával. A sebességhatárokat tényleg nehéz betartani amikor mögöttem nagy sor van városba 50-nel megyek és mintha valami traktorral mennék ,mindenki csak a dudát nyomja.... Én 18 évesen tettem le a jogsit mindent elsőre, kresz vizsgán 1 pontot vesztettem, és kereken 1 éve van jogsim ,de naponta 2x annyit vezetek mint az átlag. Én az idősebbektől félek jobban akiknek 60 -as szemüvegük van és maguk elé látnak 1 métert, meg persze a kormányra hajoló sofőrök :arról nem is beszélek ....!Az is igaz hogy sok fiatal vagánykodik az utakon, de szerintem nem lehet ráverni a fiatalokra a "balhét". Azzal én is egyetértek hogy évente vagy 2 évente kéne vizsgázni, ugyanis bevallom az 1 év alatt én is sokat felejtettem.
Például apukám aki hivatásos sofőr, kitöltettem a kresz- tesztet és megbukott igaz 1 képest se rontott, de akkor se ment volna át. Valamelyik nap én is kitöltöttem és én is éppen hogy csak átmentem a kresz-teszten igaz én se rontottam képes feladatot. Szóval el tudom képzelni hogy aki 5-10-20 éve tette le a jogsit az mire emlékszik, ha én 1 év alatt ennyit felejtettem. Egyébként gyakorlás kérdése az egész ugyanis pár hónap alatt lehet 1 kis rutinra szert tenni ahogy én is szereztem egy kicsit, de ilyenkor van a legtöbb baleset amikor a legmagabiztosabban vezetünk hogy velünk nem fordulhat elő stb.... Nekem szerencsére nem volt balesetem, és remélem nem is lesz.!!!!!Szerintem nem csak a fiatalokkal van a baj!!!!!!
-
L.T.
tag
3. számú melléklet a 35/2000. (XI. 30.) BM rendelethez
Járművezetésre jogosító okmányok kiadásának életkori és jártassági feltételei
I. Életkori feltételek
1. 14. életév az „M” kategóriába tartozó jármű vezetésére.
2. 16. életév az „A1” alkategóriába tartozó gépjármű, a „T” és a „K” kategóriába tartozó jármű vezetésére.
3. 17. életév a „B” kategóriába tartozó gépjármű vezetésére.
4. 18. életév az „A” korlátozott, a „C”, „C1”, „B+E”, „C+E” és a „C1+E” kategóriába (al-, kombinált kategóriába) tartozó gépjármű vezetésére.
5. 20. életév a „V” kategóriában és a „TR” kategóriában a jármű vezetésére.
6. 21. életév a „D”, „D1”, „D+E”, „D1+E” kategóriába (al-, kombinált kategóriába) tartozó gépjármű vezetésére.
7. 21. életév az „A” kategóriába tartozó, teljesítmény korlátozás nélküli motorkerékpár vezetésére. A vezetési jogosultság 18. életév betöltésétől bejegyezhető, ha a gépjárművezető legalább két éve rendelkezik „A” korlátozott kategóriára vagy „A1” alkategóriára jogosító érvényes engedéllyel.
8. „D” kategóriába vagy a „D1” alkategóriába tartozó gépjármű vezetésére jogosító engedély, kizárólag a Magyar Honvédség kezelésében lévő autóbuszok belföldön történő vezetésére való korlátozással, a 18. életév betöltésétől is kiadható, amennyiben a járművezető a „D1” alkategória megszerzése esetén már „B” kategóriára érvényes bejegyzéssel, továbbá „D” kategória megszerzése esetén „B” és „C” kategóriára érvényes bejegyzésekkel rendelkezik. A vezetői engedélybe bejegyzett korlátozást a 21. életév betöltése után kérelemre a vezetői engedély cseréjével törölni kell.
-
Igazából elég meddő ez a vita, mert max 18 éves korra lehet felvinni, onnantól kezdve alkotmányelllenes lenne. Ugyanis 18 év után az ember nagykorú, és pontosan ugyanazok a jogok és kötelességek vonatkoznak rá, mint egy 22 évesre, nem lehet ilyen módon lekorlátozni semmiben.
-
"No ez az, amin segít a kor."
Szerintem nagy altalanossagban a 17 es huszoniksz ev kozott ezen pont nem segit, hanem ront - majd csak azutan, de harminc evre megse lehet felvinni a korhatart.
(Mondjuk nekem feltett szandekom az, hogy a szemem fenyet amint csak lehet, megismertessem vmi motorsporttal (gokart v motor), hogy tudja, hol lehet hulyeskedni meg hogy hol vannak a hatarai.) -
Ribi
nagyúr
Haat, de mindenkinek at kell esni a száguldozós időszakon. Ami szerintem nem korfüggő. Persze valamennyit segít, de mindenkinél ez más. Van aki még 30 évesen is 300-al megy le Balcsira a motorral, aztán csodálkozik hogy 2km-en keresztul kell felmosni utána az aszfaltot. Nekem is volt sok para akcióm, szerencsére mindet megúsztam kocc nélkül, erre 26 évesen töröm össze a kocsit egy hülye miatt.
Vezetés tréningre kellene elküldeni mindenkit, mert amit a jogsi megszerzése alatt "tanul" az ember az nulla. Cihológiai teszt is kellene szerintem. Es aki azon megbukik azt minimum 2-3 evre eltiltani. Aki azon megbukik az nagyon mélyen lehet. Ez a 2 evig uljon mellettem olyan akinek tobb mint 2 eve van jogsi ez akkor necces, ha olyan ul ott aki jogsi megszerzése óta kb 20km-ert vezetett. Nem sértésként, de igensok ilyen női "sofőrt" ismerek. Kb 30-40-évesen kezdtek el ténylegesen vezetni. A probláma mindig a para helyzeteknál van. Erre sehol sem készítenek fel senkit. Ilyenkor a tapasztalatlan vezető satu féken kívül semmit sem tud. Amíg nem próbálgatja az autót, hogy viselkedik szélsőséges helyzetekben, addig gőze sem lesz arról, hogy mik a lehetőségei. Tehát nem az életkor a gond, hanem az igazi tapasztalat hiánya. Szerintem...Egy jó 5let: első pár évben mindnekivel végig kellene nézetni az azévi balesetek képeit, a fára felcsavarodott kocsit, amiben papír vékonyra préselődött valaki. Biztos elvenné a kedvét az embernek a száguldozástól.
-
borsodika
őstag
Én pedig úgy hallottam ha nem is 21-re de 18ra felakarják vinni.A másik amit hallottam az hogy ha megvan a jogsid 1évig csak úgy vezethetsz hogy 1 olyan emberke is ül a kocsiba akinek több mint 1 éve van jogsija.Erről hallott valaki valamit?Örülnék ha végre valaki megtudna nyugtatni
-
borsodika
őstag
Én nagyon nem örülök ennek hogy feljebb akarják vinni a korhatárt az hogy fiatal vagy nem egyenlő hogy hüly vagy és nyomatod mint az állat.igaz ebből több van mint aki 16 és fél vagy 17 éves és megszeretne tanulni vezetni hogy vidékről bejárjon suliba,dolgozni stb..
Van valami hír erről hogy mikkora akarják ezt bevezetni? Ha jövő nyárig nem akkor engem nem érint.mert akkor már elkezdem -
Peet210
őstag
Valahogy jobban be kellene vésni a köztudatba, hogy milyen veszélyes is lehet egy felelőtlen sofőr. Ez talán hatna egy kicsit az emberekre, főleg talán a fiatalokra. Emelhetjük a kort (bár szerintem is a 18-19 év lenne reális) ha sokan nem veszik figyelembe mekkora felelősség van rajtuk ha volán mögé ülnek. A gondolkodás módon kellene változtatni. Erre talán ott lehetne a média úgy is sok haszontalan dologgal próbálnak hülyíteni minket, így haszna is lenne.
Tehát emelhetjük az életkort, tandíjat, vizsgaszínvonalat meg a kutyafülét is ha nem figyelünk oda magunkra és egymásra egy kicsit, mert a felelőtlenül veszélyes manővereket bevállaló türelmetlen izgága fiatal aki "csapatja" meg az "xy év rutin van a hátam mögött nekem ne szóljon be senki" típusú színvonal nem járja. -
MaciG
addikt
-
pH érték
aktív tag
Én úgy tudom, hogy mopedautót segédmotor-jogosítvánnyal lehet vezetni. SKMP jogsit már 14 évtől lehet szerezni. Ez igaz?
-
MaciG
addikt
21 éves kortól? Hogy ez mekkora baromság... Aki 17/18 évesen száguldozik az később is fog. Én már azt is túlzásnak tartom, hogy ha megszerzed a B jogsit akkor kerek 2 évet kell várnod arra, hogy vontathass utánfutót..
-
iXuf
tag
17 vs 21 év: Valószínűleg komolyodik 4 év alatt az ember, de 18 évesen már nagykorú az ember: dönthet az ország és környezete sorsáról (szavazhat és választható), családot alapíthat, munkát vállalhat, szabadon ihat, dohányozhat stb...
Nagyobb problémának érzem, hogy felkészületlenül kerülnek a forgalomba a friss jogosítvánnyal rendelkezők. 25 évesen kaptam jogosítványt, és az elején bizony csináltam hajmeresztő dolgokat csupán a rutintalanság miatt. Kezdetben az ember el van foglalva az autó kezelésével és kevésbé képes a forgalomra koncentrálni, pláne, ha átül az ember egy másik, a tanuló autótól eltérően viselkedő autóba. Szvsz a problémás vezetés 2. időszaka, amikor már kellő rutint szerez a vezető és belemegy élesebb szituációkba is...
Hajlamosak vagyunk általánosítani, néhány felelőtlen ifjú miatt az egész fiatalságot megítélni, s közben megfeledkezünk a körforgalomban befelé indexelő, kifelé simán kihajtó vezetőkről, a záróvonalon előzőkről (Nyerges szerelvény autóbuszt!), azokról, akik a sebességhatárt jelentősen túllépve megelőznek, csak hogy 50 m múlva leforduljanak egy kereszteződésben, stb.
-
TheReMiXeR
senior tag
17éve vezetek, nem csak B-m van és én mondjuk egy PÁV jellegű vizsgához kötném a jogsit. Nem emelném a korhatárt, hanem jól megszigorítanám.
Morális problémákat orvosolnám (hogyan azt nem tudom). Az utakon nem feltétlenül a 20év alattiak okozzák a gondot.
A halál esetek hány százaléka történik hétvégén? (nem néztem utána)
Mert ha akkor nagyobb, akkor bizony a rend őreinek kellene jobban szemmel tartaniuk az ilyen "góc pontokat". Szórakozó helyek és környéke, nagyobb közlekedési pontok.
...de gondolom egy statisztika után simán kiderülne hová kellene kiállítani a kékfejű elvtársokat. Nagyobb szigor és máris javulna a statisztika.Majdnem minden hétvégén dolgozom éjjel, azaz vasárnap hajnalban megyek haza 2-6 között és hát szvsz 1db rendőrt nem szoktam látni egy olyan városban, ahol kapitányság üzemel. Még kisebb helyen meg pláne nincs senki aki miatt mondjuk kis tizenéves barátaink betartanák az általános közlekedési szabályokat.
Uff én beszéltem
-
-
"kötelezővé tennék a pszichológiai vizsgát" - szerintem ez fontos lenne... Én is ezt vetettem fel még az elején.
-
L.T.
tag
Nincs semmilyen tervezet és nincs korkedvezmény sem. 17 év a B kategóriás jogosítvány megszerzésének határa. pont.
-
N4r4ncs
aktív tag
Ez jelenleg szintén csak tervezet,de szerintem soha nem lesz 21 év. Óriási kiesést jelentene az iskoláknak. Már az én koromban is mindenki 17-18 évesen megszerezte a jogsiját. Mondjuk annyira rég nem volt
de lényeg,hogy az oktatók nem örülnének neki,ám bizonyos korlátozásokat ők is támogatnának. Egyébként mint minden más országban én 18 évre tenném a korhatárt nem 17-re.
-
zsid
senior tag
Szerintem felesleges 21 évre emelni a korhatárt. Aki idióta az 21 évesen is idióta lesz, aki nem annak meg mind1. Én 14 éves koromtól vezettem ( sokáig jogsi nélkül ) , 19 évesen csináltam jogsit B,C kategóriára. Ésszel közlekedtem, nem is volt gondom belőle.
Egy ismerős pár év vezetés után (B kat.) megcsinálta az A kategóriát, aztán simsonról átült egy 600as kawára. Elötte se volt teljesen beszámítható, mondtuk is neki, hogy elöbb utóbb összetöri magát. Egy hónapon belül be is következett...Szerencsére csak a motorját meg a saját pofáját törte össze.
Példálózni lehet mindkét oldallal, a lényegen nem változtat. Ha pl a multkori szentendrei eset sofőrje 21 lett volna akkor is meghalnak ketten.. Általában a korral komolyodunk valamennyit, de nem mindenki.
Az sem megoldás ha minden friss jogsis pávra megy..
Van aki alkalmas a közösségi közlekedésre, van aki nem. Sztem jó a mostani 18 év , esetleg az 1 év korkedvezmény eltörlésést el tudnám fogadni. -
juhi07
senior tag
Üdv mindenkinek.
nem hittem volna hogy ennyien irnak ide de köszönöm véleményeket.... ha van még nyugottan irhatok -
BossBoss
őstag
Nagyon helyes! Támogatom!
-
deniro2
senior tag
Nos, mint fentebb is említették nem arról szól konkrétan a tervezet, hogy feljebb tolják a korhatárt, tehát az ezirányú vita értelmetlen.
Ami pedig a 17-18 éves emberek hiányzó felelőségtudatát illeti -és itt most tekintsünk el az ilyen korúak nem feltétlen objektív véleményétől-, a többség, ha visszatekint, akkor szerintem érzi, hogy van a megállapításban némi ráció... Én speciel egy idióta voltam ilyen idős koromban, csináltam olyan balf*szságokat, hogy ihaj, pedig -ha némi nagyképűséget megengedtek- az értelmesebb emberek közé tartozom és tartoztam már akkor is. Nem vezetésre gondolok itt kimondottan, hanem tulajdonképpen mindenre, a nőügyektől az ön- és közveszélyes bizonyítási kényszeren át az emberi kapcsolatokig. Igazi felelőségtudat az önálló élet mellett alakul ki idővel szerintem. Persze van sok kivétel pro és kontra, de általában véve egy 17 éves gyerek éretlen még nagyon sok mindenben, ami nem hiba, hanem életkori sajátosság. -
FehérHolló
veterán
Nekem anno azt mondta vizsgáztató a sikeres forgalmi vizsga után, hogy nagyon jól vezetek, viszont még éretlen vagyok a vezetésre. Mondjuk úgy, túl könnyelműen veszem a dolgokat.
Igazat adtam neki, és bár volt jogsim, nem nagyon vezettem, csak rövidebb távokat és legfeljebb 1 utassal egészen addig, amíg nem éreztem magam elég érettnek.Azért szerintem ez a fajta "önkontroll" a legtöbb 17 évesben kialakul.
-
Lirion
addikt
válasz
nossodros #119 üzenetére
"Most költöztem pestre, és hát... a vidéki és apesti vezetés között van "némi" eltérés... Személy szerint a városi vezetés keretein belül, ahol mód van rá, felhoznám a nebulókat a fővárosba is, hadd szokja a nép. Ha valakinek adnak egy jogsit, aki csak egy kisfaluban tanult, és feltéved a fővárosban, ha nem is okoz balesetet, tuti hogy beragad egy kereszteződésben 4-5 lámpaváltásra, és dugót okoz."
Ennek viszont ott a másik oldala, hogy a sok pesti évente egyszer vezet a városon kívül, hozzá van szokva a 60-70es tempóhoz és városon kívül meg megy 70-nel főúton meg 110-zel autopályán belső sávban... -
nossodros
csendes tag
Érdekes topic, sok jó véleményt olvastam. Véleményem szerint nem a kortól kéne függővé tenni, hanem hozáállástól. Az oktatóknak/vizsgáztatóknak olyan jogot adni, hogy ha látja, a paciens nem kész a jogsira nem adják meg neki!
Vidéken vizsgáztam és tanultam. Nagyon sok fiatal kapott úgy jogsit, hogy átpaszírozták őket a rostán, és úgy búcsúztak el tőlük, hogy egy évig ne vezess!
Az ilyennek, azt mondani, bocsi, próbáld meg egy év múlva!
Ehhez viszont változtatni kell a szabályt, mert a vizsgáid elévülnek, és fizetheted aze gészet újra.Amcsiknál van a rendszer, hogy minden vizsga és tanítás nélkül beültetnek egy kocsiba, mész egy nagy kört, és a vizsgáztató eldönti, tudsz-e vezetni vagy sem.
Most költöztem pestre, és hát... a vidéki és apesti vezetés között van "némi" eltérés... Személy szerint a városi vezetés keretein belül, ahol mód van rá, felhoznám a nebulókat a fővárosba is, hadd szokja a nép. Ha valakinek adnak egy jogsit, aki csak egy kisfaluban tanult, és feltéved a fővárosban, ha nem is okoz balesetet, tuti hogy beragad egy kereszteződésben 4-5 lámpaváltásra, és dugót okoz.
Erre nem lehet mit kitalálni, csak a vezetési morálon kéne változtatni országos szinten.
Olvastam, csomó 5letet, ki milyen korlátozást veztne be.
Legyen, az a szabály, ha egy felelőtlen öreg, vagy suhanc balesetet okoz, ne a vétlen autósok szívják meg!!!TV hírekben hallottak és látottak alapján, az ilyen "fiatalok okoztak balesetet" storykban az esetek nagyon nagy százalékéban a vétlen autósok haltak meg, vagy bénultak le örökre. A balesetet okozók viszont megúszták, mert apuci/anyuci többtízmilliós autójából sértetlenül száll ki mindenki, viszont a szembejövő a kis suzukijával felismerhetetlenségig összeroncsolódott... <-- Engem ez zavar leginkább!
-
válasz
parandroid #114 üzenetére
Igen, ez jogos, viszont utalnék a #105-ös hsz-ben lévő inkorrekt szabályokra is. Úgy érzem, a kreszt is jócskán meg kéne reformálni, mert így egyszerűen lehetetlen betartani azokat a szabályokat, amelyek elvileg értünk, a biztonságunkért jöttek létre. Nem beszélve a hanyagságról, kintfelejtett, vagy susnyással benőtt táblákról...
-
lajafix
addikt
válasz
parandroid #110 üzenetére
erőforrás szerintem van. Az akarat a hiánycikk.
-
válasz
parandroid #110 üzenetére
"a szabálysértési pontokat is számolhatnák még szigorúbban a próbaidő alatt"
Valami ilyen rendszer mar ugy tiz eve van (v legalabbis akkor volt), ill. pl. motoros jogositvany eseten az elso ket evben nem szabad utast szallitani.
"Ezek után már csak annyi kell, hogy legyen erőforrás a szabályok betartatására, illetve a szabálytalankodók lefülelésére is."
Na, ez a nehezebb resz.
-
SaNyEe
aktív tag
így van régóta megy, de nem csak ez tartozik oda, ha balesetet okoz, vagy baleset történik akkor szigorúbban fogják venni, mint ahogy akik egy balesetet követően 2 éven belül újabb balesetet okoznak. Aztán más nemtudom tartozik-e ide .. pl külföldön vezethet-e, ilyesmik.
-
Elolvastam már ezt a hozzászólásodat. Egy kirívó eset alapján nem lehet általánosítani. Túlzottan mikro szinten gondolkozol makro helyett.
peterkeT: a vontatási tilalom egy jó ideje megvan, ha jól emlékszem talán 2 évig... Valaki javítson ki, ha tévednék, régen voltam már kreszen..
-
parandroid
félisten
Nem kell ezt túlmisztifikálni. Amennyire én hallotttam a tervezetet, nem a korhatárt emelnék, hanem a jogosítvány megszerzésétől lépne életbe egy próbaidő (1-2-3 év), ami alatt az újdonsült kolléga nem vontathat, és nem vezethet ennél régebbi jogosítvánnyal rendelkező felügyelő nélkül.
Ehhez én még hozzátnenném, hogy a szabálysértési pontokat is számolhatnák még szigorúbban a próbaidő alatt, ezzel akár kitolva a próbaidőt, vagy új tanfolyamra, vizsgára kötelezve a delikvenst.
Ezek után már csak annyi kell, hogy legyen erőforrás a szabályok betartatására, illetve a szabálytalankodók lefülelésére is.
p
-
Sipi16
őstag
[Én ezzel a hozzászólással] nyitottam a topikba. Itt sem csak a sofőr ült a kocsiba. Ergó a kocsiban ülő személyek életéért is ő "felelt". Mint Szentendrén...
#109 Mikro szint csak sok az ilyen baleset. Csak hazaviszem... Aztán hazafele szépen meghalnak... Nem egy baleset volt ahol a fiatal sofőr vitte magával a fiatal barátokat, ismerősöket... mostanában
-
SaNyEe
aktív tag
"Így beleolvasva a véleményekbe azt vettem le, hogy szerintetek ha 21 éves kor alatt nincs jogosítványod akkor hátráltatva vagy a munkában." ezt írtad. És valóban nem létszükség. Csakhogy mikor állást keresek IT terület, akkor rengetegszer megjelenik feltételként, hogy B kat jogosítvány és innentől kezdve hátráltatva érezném magam, ha nem lenne jogsim. Persze most is csinálhatnám a jogsit(csak ez hónapokat venne el időben), de ugye most sem lenne létszükséglet számomra, hisz nem kötelező számomra bejelölni minezeket az állásokat, csakhogy ezzel kisebb esélyem arra, hogy munkába állhassak. Gondolom érthető. Attól, hogy valami nem létszükséglet attól, még rendelkezhet vele az ember
Mindent tudni kell használni, azokat a nyakon lévő tököket is mikor valaki az autóba ül, ilyen egyszerű az egész, aki nem tudja használni az ne vezessen. És ha rájön, hogy ő 17évesen kocsival akar járni iskolába és apuci megengedheti magának akkor igenis vegye meg neki és használhassa. De apuci akkor kösse mondjuk feltételekhez a használatot, pl tanulmányi átlag, bünti van a rendőröktől vagy akárhonnan akkor majd itthon szépen elkobozzuk a jogsit ilyesmik. Nade a témát lehetne sokáig feszegetni
A fiatal friss jogsisok pedig pont azért mennek egymás után a parkolóba amit leírtam, csak nem írtam oda, hogy az emberek java része bírka. Van egy aki májköl suhamérnak hiszi magát aztán akkor az utána lévő a hemilton aztán jön az alfonzó ... csakhogy mindegyik Takagi aki szarrátör mindent
-
Akkor a fiatal friss jogsisok miért mennek egymás után a parkolóba és miért próbálnak "driftelni"?
Jópár ismerős van, akik jogsisok, ezek közül talán 2-t tudnék mondani, akik "driftelni" szoktak. Nem beszélve arról, hogy mint már említetted, parkolóban csinálják, ami egy erősen izolált terület, és sokkal kevésbé balesetveszélyes, mint mondjuk a közúton tötymörgés...
-
Sipi16
őstag
Megpróbálk minden kérdéesre válaszolni.
"majd ha munkát keresel barátocskám és az interjú egyik kardinális kérdése az lesz, hogy "és van-e B kat jogosítványa" akkor majd megtudod szükséges-e. És ezt a kérdést nem autóbusz/teherautó/taxisofőr interjún teszik fel. Jha neki még vmi .. figy, ha vki 2x 3x éves koráig (bocs nem jegyeztem meg a pontos évszámokat) bejárogat busszal, vilingerrel, metróval, anyja hátán vagy akármivel melózni másnak miért kéne?"
Itt nem sofőrnek jelentkezett az illető. Tegyük fel áruházi eladó, hentes, vagy valami papírmunkát végző személy. Itt a jogosítvány úgy került képbe, hogy szüksége-e a munkahelyre való eljutáshoz. Bízom benne emlékszel, 21 évről beszéltünk. Vagyis 21 év felett már simán kocsikázhatna az illető melóba is.
"Beugrik valaki előtted egy mély kútba és meg vagy győződve arról, hogy belehal, te beugrasz utána a saját logikád szerint. ha más úgy csinálja majd én is csinálom úgy, ahelyett, hogy felmérnéd a saját igényeid/képességeig/lehetőségeid. Azt nem mondom milyen embercsoportnak tartom azokat az embereket akik egymást másolgatják inkább, a végén még sértődés volna."
Akkor a fiatal friss jogsisok miért mennek egymás után a parkolóba és miért próbálnak "driftelni"? Akkor ezeket az emberket a majd úgys megöli az egyik családtagomat csoportba tegyük be?
Tapsi: Igen a saját telkünkön már csak kipróbálhatom a kocsinkat, de az is 2 éve volt. Tőlem nem kell félned mert szerintem eléggé messze lakunk egymástól és valami hatalmas véletlen kéne, hogy veled karambolozzak... Ahol élek itt van vezetési kultúra.
"Arról nem beszélnék, hogy a környéken jópár helyen ki van bacva a település tábla alá a 40-es tábla. Főútról beszélünk. Lehetetlen betartani, aztán nekiállnak trafizni. Mi ez, ha nem lehúzás? Hogy tartod be a 40-es egy jó állípotú, széles, városi főúton?"
Egy sebességkolátozást nem lehetetlen betartani. Inkább csak nem ésszerű. A trafival ellenőrzik, hogy betartod-e a sebességkorlátozást és ha nem akkor megbüntetnek. Ha nagyon zavar a tábla akkor a közútkezelőt vagy az illetékes önkormányzatot kéne felkeresni.
-
100%-os bizonyosságot nem adhat semmi. A hibahatár meg esetleg azok, akik a baleseteket okozzák. Viszont erre legfeljebb a gyerekszoba megléte adhat megoldást.
Nincs az a jogi szabályozás, ami rostálni tudná ezeket az embereket. Kortól, nemtől függetlenül..
Csupán a tapasztalat meg a józan ész hiányzik azelőtt mielőtt rálépnek a gázra...
Megint általánosítasz. Ez téged is jellemez...
Mod:
Arról nem beszélnék, hogy a környéken jópár helyen ki van bacva a település tábla alá a 40-es tábla. Főútról beszélünk. Lehetetlen betartani, aztán nekiállnak trafizni. Mi ez, ha nem lehúzás? Hogy tartod be a 40-es egy jó állípotú, széles, városi főúton?
Talán ezekkel a dolgokkal is foglalkozni kéne....
-
-
SaNyEe
aktív tag
majd ha munkát keresel barátocskám és az interjú egyik kardinális kérdése az lesz, hogy "és van-e B kat jogosítványa" akkor majd megtudod szükséges-e. És ezt a kérdést nem autóbusz/teherautó/taxisofőr interjún teszik fel.
Ennyit arról, hogy ki a fegyvertelen .. és még az észt is osztja
Kábé ugyanez igaz Libriára is. Jha neki még vmi .. figy, ha vki 2x 3x éves koráig (bocs nem jegyeztem meg a pontos évszámokat) bejárogat busszal, vilingerrel, metróval, anyja hátán vagy akármivel melózni másnak miért kéne? Beugrik valaki előtted egy mély kútba és meg vagy győződve arról, hogy belehal, te beugrasz utána a saját logikád szerint. ha más úgy csinálja majd én is csinálom úgy, ahelyett, hogy felmérnéd a saját igényeid/képességeig/lehetőségeid. Azt nem mondom milyen embercsoportnak tartom azokat az embereket akik egymást másolgatják inkább, a végén még sértődés volna.Node hamár beleolvastam a topicba leírom a személyes tapasztalataim és véleményem is a dolgokról.
Szal arról megy az okoskodás, hogy legyen magasabb a korhatár mert a statisztikák kimutatták, hogy a fiatalok és ittas vezetők, meg gyorshajtók esetleg ezek kombinációi adják a balesetek nagy hányadát. Hmm, én már sokfelől láttam sokféle statisztikát és tudjátok mire jutottam? Egy statisztika azt mutatja ki amit akar, egypárat már készítettünk és a hipotéziseinket így-úgy mindig sikerült beigazolni. Vicces ez.
Az a helyzet, hogy 17évesek közt is hatalmas nagy a szórás. Vlaki írta, hogy van aki képes mérlegelni és van aki sokéves korában sem, lesz az. Ezzel maximálisan egyetértek mint ahogy azzal is, hogy szisztematikusan hülyítjük el a fiatalabb nemzedékeket. Már ált. iskolában is azt mondták a tanáraim, hogy régen más volt ám az elvárás (90-es évek elejétől végéig). Persze ekkor nem hittem nekik. Aztán középsuliban ugyanez a nóta. Egyetemen nem mondtak sosem ilyesmit. Aztán mit veszek észre? Kétszintű érettségi jön, oké biztos tök jó dolog. Aztán látom, hogy vmi 20-30%tl kettes, 4x % hármas, 50-60% közt 4es érdemjegy. Nem fogok konkrét személyt említeni, de láttam egy idei érettségi bizonyítványt, 3 tárgyból 50% alatt teljesített az illető és 3asok, vagy 2esek? voltak beírva neki. Nos ... mikor én érettségiztem akkor nekem 3 db karó lett volna az érettségi bizonyítványomban 50% dugó, 60% kettes 75% hármas, 85-90% 4es. Hova lett ez az értékelési rendszer? Jha meg megvannak az érettségi eredmények és kiscsaj jön msn-en írni sírva, hogy te figyi xxx a ponthatár és nekem xxx+yy van. Akkor én most nem vagyok felvéve ugye? és nekiáll lelkizni. Ezt követően megnyugtatom és kikérdem tőle mégegyszer mennyi a határ? xxx feleli. És neked mennyi van? xxx+yy van. Mondom akkor melyik a nagyobb? nagy nehezen kijön belőle. Mondom akkor fel vagy ám véve. És nekiáll újjongani. Nos és ennek a felnőttnek tituált egyénnek ugyanolyan jogai vannak mint neked, ugyanúgy elmegy szavazni, ugyanúgy lehet jogosítványa mint neked stb. A legviccesebb az, hogy még fel is vették felsőoktatásba ....és ez országszerte megy. Felsőoktatásba pedig beköszöntött a Bologna .. marhajó lett, de komolyan. Megjönnek a BSC-s hallgatóink, nincs szigorlat, nincs szóbeli vizsga, amit megtanítottak eddig 2-3 félév alatt azt gyorsan szétszedték 3 tantárgyra és mind 2 féléves.. remélem államvizsgázniuk még kell majd... Mindenkit hülyítenek elfelé. Előző félévemben (azóta végeztem) kellett mennem tanítási gyakorlatra. 14éves kiccsávók meg kislányok, excel téma. annyi volt a hatalmas feladat, hogy két mező különbségét kellett képezniük. Év elején volt 10 maci, eladtunk 4 macit, hány maci maradt? mindenki szépen elkezdi írni a képletet az eredménycellába kivéve egy srácot aki nézelődik jobbra-ballra. Eltelik egy perc, még mindig. Odamegyek hozzá megkérdem mi a baj? No válasz. Tudod, hogy csináltuk az előző példát? Igen tudom feleli. Hát mondom akkor miért nem számoltad még ki? Mit kell kivonni miből? jött a kérdés ... a feladat pedig le volt írva magyarul, érthetően .. csakhát van aki már olvasni sem tud mikor kijön az általánosból.
Ezekután ha meg kell mondanom adnék-e jogosítványt egy 17 évesnek azt mondanám igenis meg nemis. IQ teszt aztán csá. Elméleti oktatás, rutin és forgalmi vizsga után pedig vinném arra a helyes kis 10%os lejtésű sínre szerelt autóülésre ami felgyorsul 30-ra majd hirtelen 0-ra fékeződik le. Rögtön megjönne az esze annak aki kocsiba ül, meg egy kis emlékeztető pár hétig, hogy el ne felejtse(biztonsági öv nyoma a mellkason és egy faszányos nyaki fájdalom). Sajnos nekem is volt autóbalesetem, nem az én hibámból és elég sokat változtatott bennem gondolkodásmódban, pedig egyáltalán nem voltam felelőtlen addig sem.
Aztán a másik véglet, a nyugdíjasok és hétvégi sofőrök, őket legalább annyira veszélyesnek tartom mint a frissjogsisokat. Csak a tükörbe néz mert elmeszesedett a nyaka, reakcióideje fél perc, indexet nem az irányváltási szándék jelzésére használja, hanem az irányváltás közben mikor fél kocsi a belső sávba van már, belső sávban tötymörög 30al 70es limit mellett ésatöbbi. Minden forgalomban részvevőt pár évente újra vizsgáztatnék és aki nem felel meg az mehet gyalogolni.... sokan nem értik meg, hogy a jogosítvánnyal nem csak jogokat, hanem KÖTELESSÉGEKET is kap az ember. A jogait annyira tudja fitoktatni minden ember, csak sokszor megfeletkezünk a kötelességekről.
Magyarán a rendőrei is tehetnék a dolgokat mert amíg nincsenek betartatva a szabályok addig hozhatnak akármilyeneket.
Asszem kb ennyi -
Sipi16
őstag
A postokon felesleges felhúznod magad. Te hogyan szűrnéd ki az alkalmatlan embereket jogosítvány szerzés előtt?? Csak azt kéne vizsgálni, hogy képes-e a normális közlekedésre. Amíg erre a kérdésre nem tudunk 2-3 esetleg 4 módszert találni addig sokan fogják mondani, hogy 21 év...
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- EAFC 26
- Kiegészítette processzorflottáit az AMD
- Windows 11
- Philips LCD és LED TV-k
- Vivo X200 FE – fenséges méret
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Betilthatta az NVIDIA AI gyorsítók vásárlását Kína
- További aktív témák...
- Apple iPhone 14 Pro 256 GB Space Black 1 év Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- iPhone 13 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3430, 91% Akkumulátor
- Eredeti DELL 240W töltők (LA240PM160)
- Clevo 1060 6GB Mxm 3.1 laptop videó kártya ingyen házhoz szálitással
- Honor X7 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest