Új hozzászólás Aktív témák
-
btprg
senior tag
válasz
#48584626 #318 üzenetére
"Nade a W123 egy primitiv faék egy mai S Klasse-hoz képest."
És ezzel megint eljutottunk oda, hogy minek gyártanak ilyen túlbonyolított szemetet, amiről aztán kiderül, hogy ez a vásárlók igénye. Tehát végeredményben a vásárlók maguknak köszönhetik azt, hogy egyre jobban lehúzzák őket egyre nagyobb szarért
-
#48584626
törölt tag
"udod, azoknál nem kellett kifogást keresni arra, hogy 4 éves korára miért kell 7x szervizbe vinni javítani, és hogy miért kell 6 évesen motort cserélni benne. Mert nem kellett."
Azoknál is volt olyan amelyiknél kellett.
"Kis túlzással egy modern s klasse már rég a bontóban lesz, amikor ugandában még mindig vígan taxiznak a w123-asokkal."
Nade a W123 egy primitiv faék egy mai S Klasse-hoz képest.
-
cucka
addikt
válasz
#48584626 #316 üzenetére
Azért ne haragudj, de amikor arról van szó, hogy kiemelkedő minőségű német prémium autó, akkor nekem a w123 meg a w126 jut eszembe, nem ezek a modern fospisztolyok.
Tudod, azoknál nem kellett kifogást keresni arra, hogy 4 éves korára miért kell 7x szervizbe vinni javítani, és hogy miért kell 6 évesen motort cserélni benne. Mert nem kellett.
Kis túlzással egy modern s klasse már rég a bontóban lesz, amikor ugandában még mindig vígan taxiznak a w123-asokkal.
-
#48584626
törölt tag
válasz
tordaitibi #307 üzenetére
Nyilván minden meghibásodás probléma, de a minőségi szintet nem azon mérjük hogy van-e meghibásodás vagy nincs, hanem azon hogy a legyártott autók számához képest mennyi meghibásodás van.
Természetesen az ügyfél szempontjából bosszantó minden hiba. Teljesen érthető ha ezek után elfordulnak a márkától. Bár abban elég nagy összegben mernék fogadni hogy nem Teslára váltottak.
-
-
btprg
senior tag
Ha a kiadás nem is jelent akkora problémát, de azért elég nevetséges, ha egy ilyen drága autó többet van szervizbe mint az úton. Ettől függetlenül gyanús nekem hogy user error is lehet a dologban. Például ha a városi közlekedés azt jelenti neki, hogy minden lámpa, zene stb.-t bekapcsolva 500 métereket megy a kisboltig, aztán ott is amíg bemegy addig minden égve hagy...
-
8th
addikt
válasz
tordaitibi #307 üzenetére
Aki "leg-leg" luxusautót vásárol annak nem jelentenek problémát az ilyen kiadások. Amennyiben mégis akkor a majom és a banán tipikus esete lép életbe.
-
Nem pörgettem végig a össza hsz.-t, csak bele-beleolvastam.
Az elején sokan lefikázták a minőséget és pléldálóztak a német autóiparral.
Erre reagálnék úgy hogy soha nem volt presztízsautóm csak a melóhelyemen látom mi van.A főnököm és családja 20 éve Mercedes hívő.
Mindig a legleg, az s és a luxusosztály.
És ők azok akik most 3 éve úgy döntöttek hogy megválnak a márkától mert az utolsó 3 Merci egy fostalicska, nem én mondom hanem a tulajok.
Az autók 6, 4 és 3 évesek, a létező legdrágább modellek.A 6 éves most esett át egy 7 milliós javításon mert a motorba átszakadt valami nemtudommi, a fagyálló belefolyt az olajba.
A Merciszerviz ajánlata ládás motor cserével 12milláért. Egy kisebb cég elvállalta a javítást, totális kitakarítás, a 2 turbó cseréje, fekvőcsapágysor cseréje stb. stb.A 4 éves 7x volt szervizbe, klímapkompresszor meghalt, 5 hónapot vártak az újra, valamint pitiáner hibák tömkelege, pl. 3x cseréltek start-stop akkut mert alulméretezett.
A 3 éves szintén szervizrajongó, de a legbosszantóbb hibája hogy a gyártó túllőtt a célon és annyi elektronikát b@szott bele hogy 2-3 nap városi közlekedés után az autó ordítva írja ki a műszerfalra hogy Akku kritikus, kérem töltse fel.
Ezzel a hibával 3x voltak másmás szakszervizekbe, az egyöntetű válasz az hogy ez ilyen, tessék vele 4-5 naponta kiszaladni pl. németországba akkor feltölt.Egy 48 milliós kocsit a garázsba kell töltögetni, hááát tudjátok a 22 éves Feliciámat felgyújtottam volna ha ilyet csinál.
Aki azt hiszi hogy a presztízsmárkák , és itt mindegy hogy egy Merci, egy Marshall gitárkombó vagy valami übernegymúltú nevet említek, hogy az még a régi hát óriásit téved.
-
Ha gpt3-at kizárólag boomer Facebook komment szekción tanítanák azzal le is lehetne cserélni Shadowbull-t 1-1.
-
#48584626
törölt tag
Barátom, nem tudom hány éves vagy, de gyanítom hogy én már akkor globális felmelegedéssel kapcsolatos tanulmányokat és szakcikkeket olvastam, amikor te a csattogós lepkét tologattad a homokozóban.
Egyetlen érved sincs, egyetlen önálló gondolatod sincs, csak a tekintélyre hivatkozás meg a laposföldezés.
ès akkor az én stilusom a probléma. LOL.
-
#48584626
törölt tag
". Legutóbb pont azt olvastam, hogy az új modellezések szerint eddig még alá is becsülték a változás sebességét. "
15 éve olvassuk ezt félévente. Ennek pusztán az az oka, hogy egyre szörnyübb és kegyetlenebb elörejelzésekkel lehet bekerülni a sajtóba, és lehet megszerezni a pályázati pénzeket.
"el kell olvasni a vonatkozó számtalan tanulmányt."
Van egy olyan érzésem hogy te egyet sem olvastál.
-
stellaz
veterán
"minden nagyon rossz irányba megy és katasztrófa lesz"
Ez nem vita vagy hit kérdése, hanem tudományosan megalapozott tény, hogy a jelenlegi trendek mellett ez be fog következni. Legutóbb pont azt olvastam, hogy az új modellezések szerint eddig még alá is becsülték a változás sebességét. A hatásairól sem kell nagyon vitázni, el kell olvasni a vonatkozó számtalan tanulmányt. A fentiek figyelmen kívül hagyása konvergál a laposföldezéshez.
-
stellaz
veterán
válasz
#48584626 #288 üzenetére
"A stílusom meg olyan amilyen."
Hát igen, a kommunikáció is sokat árulkodik valaki képességeiről. Így teljesen komolyan vehetetlen, arcoskodó kocsmai hőzöngést nyomsz csak, még csak alátámasztott érveket sem soroltál fel. Olyan vagy, mint amikor a pálya széléről üvöltözik ocsményul valaki egy sörrel a kezében, hogy itt mindenki szar, de majd ő megmondja a tutit. Persze csak hülyeségeket beszél. De ha ennyire futja, hát akkor ennyire.
-
#48584626
törölt tag
"Számos hatást alábecsülsz, vagy ignorálsz,, te olyanokból indulsz ki, hogy neked pl nem kell a tölgy"
Természetesen, hiszen én végig magamról beszéltem. Az én életemről, az azt befolyásoló tényezőkről.
"Európa tud kaját termelni, de ha romlik az hozam, az bizony drágulást okoz"
Így van. Csakhogy Európában globálisan nézve baromi olcsó az élelmiszer, simán elviseli a társadalom ennek a többszörösét is, anélkül hogy bárkinek is éhezni kellene. Mellesleg már ma is van aki éhezik, különösen az olyan hiányos szociális hálóval rendelkező országokban mint Magyarország. Aztán te sem foglalkozol vele ha valami borsodi zsákfaluban egy kisgyerek mondjunk vacsora nélkül fekszik le aludni.
"morális oldalát kíváncsian várom"
A sötétzöld korlátozó gondolkodás (kisebb autó, energia kvóta, stb) nem másban gyökerezik, mint a szélsőbalos elitellenességben. Valójában ezek a csoportok nem azért akarják korlátozni mások életét mert aggódnak a bébifókákért, hanem azért mert zavarja őket hogy másoknak mire futja.
Természetesen a saját fogyasztásuk teljesen rendben van, az nem környezetszennyezés.És persze van egy óriási csoport a zöldeken belül, akiknek halvány fogalma sincs hogyan működik a civilizáció ami körülveszi őket. Tipikus példa erre a jómódú nyugati középosztály gyerekeiből verbuválódott Friday for Future mozgalom. Akik kimennek tüntetni a klímáért pénteken, ezt megosztják az Instagramnon a legújabb ájfónjukkal, aztán hazamennek, beülnek a családi SUVba, és elutaznak az olaszországi hétvégi házukba vagy elrepülnek nyaralni.
Engem rettentően irritál a képmutatás és a tudatlanság, a zöld oldalon pedig van belőlük bőven.
A stílusom meg olyan amilyen.
-
stellaz
veterán
válasz
#48584626 #286 üzenetére
A logikai érveléd éppen csak logikát nem tartalmaz. Számos hatást alábecsülsz, vagy ignorálsz,, te olyanokból indulsz ki, hogy neked pl nem kell a tölgy. A tölgy is egy indikátor, de persze van számos gazdasági vonzata is. Tudod, nekem személyesen Ukrajnára sincsen szükségem, aztán mégis felfogom, hogy miért lenne problémás, ha most megszűnne.
Európa tud kaját termelni, de ha romlik az hozam, az bizony drágulást okoz, ahogy a mostani lokális háború is. Ha nő a megélhetés költsége, akkor csökken a vásárló erő. A vehetünk máshonnan gabonát is csak addig érvényes, ameddig van felesleg. COVID alatt itthon is volt export korlátozás.
Az ilyesmi pl az autóiparra is.ki szokott hatni, globálisan nézve pedig pláne.
A morális oldalát kíváncsian várom. Tényleg.Amit pedig nem tudok elfogadni, az a minősíthetetlen stílusod.
-
#48584626
törölt tag
"Alapvető logikai hibákat vétesz, a morális oldalról nem is beszélve."
Nagyon is következetes a logika, ami alapján írom amit írok. A morális részét is elkezdhetjük boncolgatni, de annak megint nem lesz rád nézve jó vége.
"Viszont a globális felmelegedésnek globális hatásai vannak, amik mindenkit érintenek valamilyen formában"
És én ezt nem is tagadtam, sőt ezzel kezdtem, hogy nyilván engem is érinteni fognak. Én csak annyit tettem hozzá, hogy ezek a hatások minimálisak lesznek, és az életemet nem fogják érdemben befolyásolni. Na ezt nem tudtad elfogadni.
-
stellaz
veterán
válasz
#48584626 #284 üzenetére
Alapvető logikai hibákat vétesz, a morális oldalról nem is beszélve.
Amit nem értesz, hogy itt nem arról can szó, hogy mondjuk Afrikában ilyen -olyan okok miatt éheznek és az minket nem érint. Az tényleg nem érint. Viszont a globális felmelegedésnek globális hatásai vannak, amik mindenkit érintenek valamilyen formában. És a probléma, hogy egy idő után visszafordíthatatlan a folyamat.
Biztosan ismersz olyan embert, aki megmagyarázza, hogy a biztonsági öv hülyeség, mert volt akit az olt meg, meg ő amúgy is istenfasta módon vezet, tehát nem érheti baj. Meg igaza is lehetne, csak éppen a statisztika az ellenkezőjét támasztja alá. Na most a tudományos előrejelzések szintén nem a te koncepciódat támasztják alá. -
#48584626
törölt tag
"ha nagyon sokan körülötted elkezdenek éhezni"
Légyszi maradjunk a realitásoknál. Európában nem lesz éhezés, bármilyen is lesz a globális felmelegedés. Ennek két oka van:
- Európa jóval több élelmiszert termel mint amennyire igénye van.
- Európa bármilyen áron meg tudja venni az élelmiszert.Éppen ezért teljesen felesleges ilyen armageddonos szcenáriókat felvázolni.
"megnézni a világ leggazdagabb országát (USA), hogy mire megy a saját természeti katasztrófáival (Katrina hurrikán, Kaliforniai erdőtüzek)."
Sem a hurrikánok, sem az erdőtűzek nem új jelenségek. A kaliforniai erdőtűzek annyira részei a természetnek hogy a mammutfenyők magjai az erdőtűz hatására nyílnak szét, az evolúció kifejezetten alkalmazkodott hozzá.
Egyébként is arról van szó, hogy a globális felmelegedés miatt ezek az események statisztikai alapon gyakrabban lépnek majd fel. De amikor látsz egy árvizet vagy vihart, akkor konkrétan nem tudod hogy az a globális felmelegedés miatt van, vagy amúgy is lett volna."Az euro7, kitiltósdi erre egy válasz, csak hát nagyon erőtlen"
Az euró 7 az pont nem, annak nincs köze a CO2-höz. Az csak a sötétzöld lobbi által kezdeményezett marhaság, azzal a hátsó céllal hogy kicsinálják az európai autóipart. Remélhetőleg sikerül értelmes irányba fordítani, talán még nem késő, és van néhány értelmes ember a döntéshozók között.
A 2035ös kitiltósdi az már inkabb erről szól. De valójában az autóipar globális felmelegedés miatti szívatása nem most kezdődött, hanem vagy 20 éve, lehet korábban.
"ez nem hisztéria. A globális felmelegedésről tudományos konszenzus van."
A hisztéria az éhezés meg a világvége itt Európában. Ez nem fog megtörténni.
Hogy másutt éhezés lesz? Az lehet, de az sem újdonság, és nem a globális felmelegedés a fő oka annak sem, hanem a túlnépesedés. -
válasz
#48584626 #278 üzenetére
Odáig nem jutott el hogy elgondolkozzon rajta: vajon mindenkit érint ha az Alföldön aszály van? Vagy hőségriasztás? Vagy mindenkit komolyan érint ha drágább lesz az élelmiszer? Egyáltalán, mindenki az Alföldön él? Vagy Magyarországon? Vagy mindenkit havi kétszáz nettóból spórol a parizerre mint ő?
Igen, mindenkit érint. Mint ahogy Brazíliában a gazdagokat is érinti, hogy rengeteg a szegény, hiszen megkéselnek 1 kiló kenyérért is. Erre próbáltam utalni azzal, hogy komplex rendszer, ami mindenkire hat. Lehet, hogy te jól keresel, jól élsz, de ha nagyon sokan körülötted elkezdenek éhezni, akkor bizony majd elveszik tőled azt, ami szerintük nekik jár. És erre nem megoldás, hogy beköltözöl egy erődbe, mert egymillió embert nem lehet visszatartani.
Illúzió azt gondolni, hogy a jóléti társadalmakat elkerülik a globális felmelegedés káros hatásai. Elég csak megnézni a világ leggazdagabb országát (USA), hogy mire megy a saját természeti katasztrófáival (Katrina hurrikán, Kaliforniai erdőtüzek). Nagyjából semmire.
Az euro7, kitiltósdi erre egy válasz, csak hát nagyon erőtlen. Ha a nép elkezdi érzékelni ténylegesen a negatívumokat, akkor jönnek majd szépen a radikális intézkedések.
Egyszerűen ledobta a vallásos agyad a láncot, hogy valaki nem buzul bele a globális felmelegedés hisztériába.
No offense, de ez nem hisztéria. A globális felmelegedésről tudományos konszenzus van. A hatásokat pedig látjuk nap mint nap, amik lekövetik a korábbi klímamodellekben jósoltakat. Szóval elég jól előre lehet jelezni, hogy mi fog történni mondjuk 10-20-30-50-100 év múlva. -
#48584626
törölt tag
Hogy ki hazudik azt elég könnyű leellenōrizni, szépen vissza kell olvasni a topikot, itt van minden.
Egyszerűen ledobta a vallásos agyad a láncot, hogy valaki nem buzul bele a globális felmelegedés hisztériába. Azóta nem bírod ezt feldolgozni, személyeskedsz, fenyegetőzöl, hazudozol.
Fogadd el, nem mindenki úgy gondolkodik ahogy te, és az én személyes véleményem felett nincs hatalmad.
Majd ha ezt beláttad, akkor fogunk tudni értelmesen beszélgetni, addig nem.
-
stellaz
veterán
válasz
#48584626 #278 üzenetére
de még haudsz is, meg személyeskedsz is egyfolytában
minden topikban ezt csinálod, egy csomó téma azzal van tele, hogy neked szólnak, hogy fejezzed már be, mert elege van mindenkinek abból, amit leművelszkinyilatkoztatsz és lehülyézel mindenkit, de még a válaszokat is elferdíted, szalmabáb érveléseket folytatsz, semmit nem értesz abból, amit mondanak neked, de érvelés helyett agresszíven támadsz vissza és hülyézel. Mert ennyit tudsz, ennyire futja.
tipikus nárcisztikus személyiség vagy, roppant kellemetlen veled diskurálni
-
#48584626
törölt tag
Szerintem olvass vissza. Onnan indultunk hogy miért jó a SUV. Én erre írtam pár szempontot. Erre jött a megjegyzés hogy erről le kéne mondani. Én meg írtam hogy le lehetne, de nem fogunk.
Na ekkor indult be a zöld roham meg a habzás, hogy hát én mit gondolok, hogy majd ezután is úgy fogok autózni meg élni ahogy eddig, meg majd meglátom.
Erre írtam hogy nyilván valamennyire érinteni fog, de ettől még az életem nem fog jelentősen megváltozni.
Na itt ledobta az agya a láncot, de konkrét példát utána sem tudott mondani.
Odáig nem jutott el hogy elgondolkozzon rajta: vajon mindenkit érint ha az Alföldön aszály van? Vagy hőségriasztás? Vagy mindenkit komolyan érint ha drágább lesz az élelmiszer? Egyáltalán, mindenki az Alföldön él? Vagy Magyarországon? Vagy mindenkit havi kétszáz nettóból spórol a parizerre mint ő?Pont ez a szűklátókörűség, ha nagy általános trendeket akartok erőszakkal ráhúzni mindenki életére.
-
válasz
#48584626 #272 üzenetére
Esetleg kifejthetnéd hogy miért is lesz súlyos hatása az életemre annak hogy száz év múlva kipusztulnak a tölgyesek Magyarországon.
No offense, de ez tényleg nettó szűklátókörűség. Mert az téged személy szerint nem fog érinteni, hogy kipusztulnak a tölgyesek, de a kipusztulás oka igen. A kipusztulás oka az átlaghőmérséklet emelkedése, ami a hőségnapok számának emelkedésében is megnyilvánul. Már most is. Az pedig statisztikai tény, hogy hőségben az idősek sokkal sérülékenyebbek. Kiszámolták, hogy naponta mennyien halnak meg önmagában a hőség miatt. Ez rád is hatással lesz, a gyerekeidre méginkább.De hozok egy másik példát. Olvadnak a gleccserek. A laikusok azt mondják, hogy ki nem szarja le? Na igen, csak a gleccserek táplálnak számtalan folyót Ázsiában, de még Európában is. Ha a gleccserek elolvadnak, akkor a folyók vízhozama is csökken, ami sivatagosodáshoz, éhezéshez, aztán népvándorláshoz vezet. És ez nem a távoli jövő, hanem a jelen.
Milliónyi példát tudnék még hozni, ami első látásra irrelevánsnak tűnik a te mikrovilágod szempontjából, de mégsem az, mert a környezet, az időjárás, a bioszféra egy végtelenül bonyolult rendszer, amelyben 1-1 apróbb változás is egészen távoli helyeken fejthet ki negatív hatásokat. Amúgy pont most mosott el pár települést a villámárvíz az országban. A klímamodellek szerint ezek gyakorisága nőni fog. Ez elől nem tudsz elbújni.
-
Danex
addikt
De ezzel csak azt támasztod alá amit írtam is, hogy van olyan akinek nem felel meg mert különleges eset, pl ha körbekérdeznék szerintem 1000ból 999embernek nem lenne olyan problémája, hogy hetente autóalkatrészekkel bizniszel, gyorshajt és néha még egy komplett motort is be kéne pakolni... az meg, hogy egy 20-30p töltés nem férne bele a teljes útvonalba az pedig logisztikai hiba.
Különleges eseteket mindig lehetne hozni, mint pl mikor a háború vagy covid miatt nem lehetett tankolni vagy az emberek 40 perces sorokban várakoztak, hogy talán jut-e még nekik üzemanyag. Közben a villanyos ember hazament, fél perces mozdulattal feldugta a töltőre és mehetett is a családdal foglalkozni. -
cucka
addikt
válasz
#48584626 #264 üzenetére
A gond az, hogy az elektromos autók legdrágább alkatrészénél, az akkunál nem lineáris a költségcsökkentés a termelés felfuttatásával.
Igen, de ez minden egyes iparágban így van. Idővel ellaposodik a görbe. Az első 10 évben 6x olcsóbb lett az akkumulátor, valószínűleg a köv. 10 évben egy 2x-es szorzót tudnak összehozni, utána még kevesebbet, stb.
Amire még lehet számítani, az a lítium gyártási kapacitás növelése miatti árcsökkentés. Ugyen lítium annyi van a földben mint a szar, sose fogyunk ki belőle, a szűk keresztmetszet, amitől drága, az a bányászat és a finomítás.ICE esetében ez a görbe gyakorlatilag lapos, ha minden maradna ugyanígy a hatósági szabályozásokkal, akkor se tudnának jelentős spórolást eszközölni a gyártási költségeken.
-
#48584626
törölt tag
"Az ICE relatív olcsóságának egyik oka a méretgazdaság"
Ez valóban így van. A gond az, hogy az elektromos autók legdrágább alkatrészénél, az akkunál nem lineáris a költségcsökkentés a termelés felfuttatásával. 10 év alatt leesett egy KWh litiumos akku gyártási költsége 1200 dolláról 200 dollár közelébe, de ott gyakorlatilag megállt. Persze ez az NMC kémiára vonatkozik, az LFP valamivel olcsóbb, de a 200 dollár azt jelenti, hogy egy átlagos 60KWhs pakk celláinak a gyártási költsége 12.000 dollár, plusz a beépítés, elektronika, hűtés, stb.
Namost ez a 12e dollár önmagában többszöröse mint egy hagyományos benzines hajtáslánc motorral, váltóval, tankkal mindennel együtt. -
-
cucka
addikt
válasz
#48584626 #261 üzenetére
Igen, az ICE egyre drágább a szabályozások miatt, az elektromos platfrom megy egyre olcsóbb a tömegtermelés felfutása és az intenzív K+F miatt. A kettő egyszerre történik.
Sőt, továbbmegyek. Az ICE relatív olcsóságának egyik oka a méretgazdaság. És ahogy haladunk 2035 felé, és csökken az ICE-k darabszáma, úgy csökken ez a méretgazdasági előny is.
Mert valójában az ICE sokkal komplexebb szerkezet, sokkal több alkatrész, sokkal több hibalehetőség. Ha elveszti a méretgazdasági előnyét, akkor kampó van. -
Na nehogy már ne tudj 300-500 kilométert menni egy nap alatt egy Teslával
ez ilyen csinált kifogás, teljesen nevetséges. Főleg hogy ez nem is nagy átlagsebesség a te felhasználásodban. Lehet csak MEB autót próbáltál, azzal valóban nehéz télen mert nem működik a heat pump bennük.
Megint megy a hazudozás...
Szerintem ez Detroitnál is nagyobb bukás lesz, egész országokat fog elvinni, nem csak egy pár várost. Nagyon hasonló a helyzet.
-
8th
addikt
Nem kell ehhez Németországba járni. Saját példa. Munkám mellett hobbi jelleggel gép és autóalkatrészt adok veszek jövedelemkiegészítésként. Összeszervezek egy napra egy útvonalra xy találkozót és megyek 350-500 kilométert aznap. Találkozom fél tucat vagy még több emberrel akikhez időre megyek így nem fér bele az a luxus, hogy autópályán a külső sávban száztízzel szarakodjak majd megálljak fél órákra töltögetni. Így is van, hogy elindulok reggel és este hétkor szállok ki a kocsiból úgy, hogy előző nap megtankolok, hogy még csak azért se kelljen megállni. Sűrűn előfordul, hogy várnom kell mert elmegy otthonról az illető vagy nem szerelte még ki az alkatrészt stb. ilyenkor borul minden és a kiesett időt út közben kell behozni de van hogy egyszerűen csak otthagyom és megyek tovább mert nem éri meg várni rá. Emellett ötvenhez közeledvén már elég kényelmes típus is vagyok. Ha olyan az időjárás nem spórolok sem a klímával sem a fűtéssel. És néha tényleg tempót kell menni (150+++) mert ott kell lenni a megbeszélt időben. Képtelenség ezt bármilyen villanyautóval teljesíteni. Munkanapokon hiába megyek csak 30-50 kilométert ha ilyenkor meg beleszalad a tízszerese egy nap alatt. És mindez országon belül! Persze, lehetne egy két találkozóval kevesebbet szervezni vagy épp töltőhöz megbeszélni a találkozót és míg tölt a kocsi ott bonyolítani az adásvételt de kösz nem. Meg aztán amikor egyéb dolgok mellett mondjuk egy komplett motorral térek haza azt milyen villanyautóba rakjam be? Vagy kölcsönözzek havi 2-3x autót ami tudja ezt? Bármilyen jó is nem mindenkinek opció a villanyautó és akkor az ár/használati érték arányáról még nem is beszéltünk.
-
Danex
addikt
válasz
#48584626 #225 üzenetére
Összekattintottam egy közel azonos felszereltséget , hogy funkcionalitásban közel megegyezzenek az autók.
a Golf 10.6M -> 13.5M
Passat 14.6M -> 16.9M
4 év garancia van mindkettőre, de ugye VW-nél évente legalább vinni kell, magasabb futásnál még gyakrabban a kötelező szervizre ami még extra költség a teslaval szemben.
Plusz pl a Tesla teljesítményben sokkal jobb a fenti 2-nél.
Szóval kolléga azon állítása ,hogy 3x drágább egy teljesen elektromos az nagyon messze nem állja meg a helyét, Golf-al szemben sanszosan egy új MG elektromos közel ugyan ott lehet. (nyilván itt nincs supercharger hálózat)
Persze, ha valaki minden héten 3x kijár németországban és egy seggel levezet 1300km-t annak egyértelműen nem az elektromos a megfelelő autó, de a magyar átlag a 15-20e km-jével nagyon ritkán találkozna olyan alkalommal ami nem megoldható vagy éppen túl nagy kellemetlenséggel járna.
De ha tud otthon tölteni akkor a megspórolt pénzből az esetleg isten háta mögötti kirándulásokhoz bőven beleférhet egy autó kölcsönzés is. -
#48584626
törölt tag
-
#48584626
törölt tag
-
#48584626
törölt tag
-
#48584626
törölt tag
válasz
Kristof93 #242 üzenetére
" sötét, beképzelt"
Hat, hogy ki a sotet arrol lehet vitatkozni. Az a sok ostoabsag, amit eddig bemutattal itt, nem melletted szol.
"ddig, röhögték a Teslát amíg most szét nem szedtek egyet."
Aham, a teslafan legendarium szerint. amibol persze szokas szerint egy szo sem igaz.
"Jó eséllyel az egész japán gazdaságot bedönti 10 éven belül"
Muhaha
-
Ha a gorillánk itt valóban autómérnök, akkor az felvet egy nagyon érdekes kérdést. Vajon mennyire elterjedt ez a sötét, beképzelt strucc politika a legacy autóiparban? - főleg a felsőbb körökben. Toyotánál és Japánban lehet, hogy ez ment eddig, röhögték a Teslát amíg most szét nem szedtek egyet. Jó eséllyel az egész japán gazdaságot bedönti 10 éven belül, nagyon le vannak maradva.
-
#48584626
törölt tag
"Előrejelzések szerint Magyarországon a tölgyesek is kihalnak 60 - 100 éven belül"
Hát, ha van valami ami hidegen hagy, akkor ez tuti.
"De amúgy talaj errozió, vizmegkötő képesség csökkenése, érdei és mezőgazdasági területek sivatagosodása, mezőgazdaság drámai visszaesése, ilyesmi."
Majd lesznek új mezőgazdasági technológiák. Mellesleg az EUban élelmiszer túltermelés van.
". A lassan leálló Golf áramlat"
Ez nem más mint egy nagyon billegő feltételezés, pont annyi tudományos érv szól ellene mint mellette.
"ha kiolvad a permafrost vagy a sekély self tengerek felmelegszenekkor felszabadul a fenéken kristályos állapotban lévő metánhidrát."
HA kiolvad, HA felszabadul. Egyébként sem fog megtörténni addig amíg élek, de valószínűleg addig sem ameddig a gyerekem él.
"hollandok pl már elég keményen be vannak szarva"
Igen, persze
azért lehet alig haladni nyáron innen Olaszország felé a sok hollandtól az autópályán, mert be vannak szarva. Ugyan kérlek.
-
stellaz
veterán
A talaj minősége olyan amilyen, ez most is tudható. Gyanítom azért nem csak a téli hideg miatt nem nő sok minden a tajgán és a tundra vidékén, pedig nyáron ott is meleg van.
Az indiai területek vagy az arab részek irrelevánsak a mi éghajlati, földrajzi és mezőgazdasági viszonyainkat tekintve.
A folyó szabályozás megszüntetésének valóban nincs akadálya, pusztán az árterületen lévő ingatlanokat, telkeket, utakat kell odébb vinni. Nyilván gond nélkül fog menni. Egyébként az egyenlőtlen csapadék eloszlást és a forró napokat ez sem ellensúlyozná szerintem.A Nazka birodalom vagy a Húsvét szigeteki civilizáció is mind hasonló okok miatt omlott össze. Erdőirtás, intenzív talajművelés, talaj errozió, összeomlás és komplett civilizációk tűntek el egy pillanat alatt.
-
cucka
addikt
Igen, lehet, hogy a talajminőség szar. És az is lehet, hogy nem szar, hanem kitűnő.
Semmi sem biztos.De most olyat írni, hogy nem lesz hótakaró, és ez mekkora probléma. Hát képzeld a világ legjobb termőterületein (kína, indiai szubkontinens) nem nagyon van hótakaró. És a közel-keleten, ahol vélhetően feltalálták a mezőgazdaságot sok ezer éve, ott sincs hótakaró.
Magyarországon a vízellátás pedig elvileg biztosított. Semmi akadálya visszacsinálni a folyószabályozást, és ismét engedni a tavaszi árvizeket meg néhány terület elmocsarasodását, és akkor rögtön lesz elég talajvíz.
-
stellaz
veterán
Nem biztos, hogy nő a hideg területek potenciálja jelentősen, mert a talaj minőség lehet, hogy szar és a csapadekviszonyok, vagy éppen az éves megvilágítás sem biztos, hogy optimálisak lesznek.
Pluszban ha itt tönkre megy a mezőgazdaság, akkor nem vigasztal, hogy máshol picit javul talán. Oroszok bíznak ilyesmiben amúgy.Az apokaliptijus víziókat nem is hónapra ígérték, de pl. a tavalyi aszály azért nekünk is adhatott ízelítőt a közeljövőben várható fejleményekről.
-
cucka
addikt
Persze, a klíma változása az zajlik, ez nem kérdés. Ami nem jött be, azok az apokaliptikus víziók.
Igen, a jelenlegi félsivatagos területek tovább sivatagosodnak, ez probléma. Viszont a hideg klímájú területek mezőgazdasági potenciálja meg növekedni fog.
A háború meg folyhat ezért, meg folyhat más okból is, például földrajzi-stratégiai okokból. Hogy Ukrajna esetében mi volt a pontos indíték, csak találgatni lehet, jó eséllyel ezek kombinációja.
-
stellaz
veterán
válasz
#48584626 #224 üzenetére
Előrejelzések szerint Magyarországon a tölgyesek is kihalnak 60 - 100 éven belül. De amúgy talaj errozió, vizmegkötő képesség csökkenése, érdei és mezőgazdasági területek sivatagosodása, mezőgazdaság drámai visszaesése, ilyesmi. Ezzel együtt nyáron aszály, egyéb esetben lezúduló nagymennyiségű csapadék, hiányzó hótakaró,amik mind a mezőgazdaság ellen hatnak. A lassan leálló Golf áramlat miatt befagynak majd télen az északi kikötők, amik a gazdaságra hatnak negatívan. Ha ez egy másik országba történik, akkor valami olyasmi, mint amikor a ruszkik blokkolják az ukrán gabona exportotot... örökre.
A folyamat egyre gyorsuló ütemű, ha kiolvad a permafrost vagy a sekély self tengerek felmelegszenekkor felszabadul a fenéken kristályos állapotban lévő metánhidrát.
A hollandok pl már elég keményen be vannak szarva, hogy az ország jó része tengerszint alatt van. Majd befogadhat az unokád pár hollandot.
-
stellaz
veterán
Nem én mondtam a túlnépesedést....
Viszont a termő területek sivatagosodása létező folyamat.
Jah, és minden háború az erőforrásokért megy, mindegy hogy milyen köntösbe teszik. Ukrajna is értékes mezőgazdasági területekkel rendelkezik, plusz olaj és gáz. Ha nem így lenne, jó eséllyel háború sem lenne éppen. -
cucka
addikt
Bocsánat, semmiképp se akarok belerondítani a gondolatmenetbe. De azért szólnék, hogy a globális túlnépesedéssel kapcsolatos jóslatok azok nem jöttek be. 20-30 éve még úgy látták sokan, hogy ez fog történni, azóta kiderült, hogy tévedtek, nem ez lett.
Lokális problémaként valóban létezik ez, elsősorban Afrika egyes részein. De az, hogy a túlnépesedés miatt nem fogunk tudni elég élelmiszert termelni, hát ez belátható időn belül nem fog bekövetkezni.
-
stellaz
veterán
válasz
#48584626 #219 üzenetére
"Nem befolyásolja különösebben az életem az hogy télen nincs fagy, maximum annyiban hogy olcsóbb a fűtés, de mivel az egész éves fűtés költsége elhanyagolható a jövedelmemhez képest ezért tökmindegy. A telet amúgy is utálom, úgyhogy annyira nem bánom. Nyáron melegebb van, hát istenem, annyira az sem izgat. "
húha, itt aztán van baj és tudatlanság bőven
Nem tudom próbáltál-e már mondjuk kis fenyőt a fűtött lakásban átteleltetni. A lényege, hogy a tél végére lesz egy kis halott fenyőd. Esetleg nyáron 40 fokban víz nélkül hagyni a kis növényeidet. A levonható következtetéseket meghagyom neked. -
#48584626
törölt tag
Semmiféle cinikus kifogás nincs benne. Ezek ténymegállapítások, amiket te valahogy nem bírsz elfogadni. Nem befolyásolja különösebben az életem az hogy télen nincs fagy, maximum annyiban hogy olcsóbb a fűtés, de mivel az egész éves fűtés költsége elhanyagolható a jövedelmemhez képest ezért tökmindegy. A telet amúgy is utálom, úgyhogy annyira nem bánom. Nyáron melegebb van, hát istenem, annyira az sem izgat.
Egyszerűen nagyoknak tűnő dolgokat sorolsz, anélkül hogy a valódi hatásokròl részletesen elgondolkodnál.
-
stellaz
veterán
válasz
#48584626 #216 üzenetére
"Egészen sok észérvet írtam minden témához."
Inkább úgy mondanám, hogy egészen sok cinikus kifogást."Tapasztalom is, de ahogy írtam, ezeknek vajmi kevés befolyása van az életemre. Ezen akadtál ki, pedig kicsit végiggondolhatnád. "
Mert te nem eszel mezőgazdasági terméket, nem kell hűtened a házadat, téged nem érhetnek el a menekülthullámok? Nem látod, hogy még a természetes növényzeteink is változnak? A téli turisztikán keresztül a gazdaság is befolyásolva van Európa több országában. Ez egyszerűen strucc politika, hogy neked ehhez semmi közöd. És a folyamat elején vagyunk, ha azt nézem, hogy sokkal súlyosabb előrejelzéseket adnak."Erre írtam hogy ezen háborúk fő oka a túlnépesedés, és nem a klímaváltozás. Írtam is pár példát. De ettől függetlenül, ez sem fogja különösebben befolyásolni az életem."
Erről is le lett írva, hogy a túlnépesedés az egy viszonyítás az eltartó képességhez. Ha vagyunk 8 milliárdan, de van mit enni, akkor nem vagyunk túlnépesedve. De ha 30 év múlva már csak 6 vagy 7 milliárd embernek lesz mit ennie, mert elsivatagosodnak a mezőgazdasái területek, akkor már túl leszünk népesedve. És hogy ez téged nem érint, az azért furcsa elképzelés, mert éppen egy elég komoly menekültválságon van túl(?) Európa. Ja és itt sem lesz nekik mit enni. A többit hozzágondolhatod.
"A fenét. Tételesen elmondtam hogy miért tartom jónak. "
Leírtad miért tartod jónak, de arra nem sikerült rámutatnod, hogy ezek az előnyök miért haladják meg a hátrányokat összességében. Egyénileg lehet, hogy neked is jó, de a közösségre nézve szerintem simán negatív a mérleg. Erre nem mondtál semmilyen észérvet, csak hogy te azt csinálsz, amit akarsz, a többiek meg fasiszták.
"Na ezek a kijelentések nevetségesek igazán. " A valóság megkövetelne"
Milyen valóság? Az hogy az autók tömege többek között a biztonsági követelmények miatt nőtt? Az hogy az általad követelt elektromos átállás automatikusan jelenti a tömeg további növekedését? "Semmilyen elektromos átállást nem követelek, ezt találtad ki konkrétan.
A valóság alatt a valódi problémákat értem, amikre valódi megoldás kell. A biztonság pedig igen relatív, mert a 300+ lóerős, 2+ tonnás kupé suv senkire sem biztonságos a zilen innen, és pontosan tudjuk, hogy egy tonna mínusszal is vannak biztonságos autók. De persze a biztonságot lehetne növelni sebesség csökkentéssel is, de akkor felételezem, hogy megint az lenne, hogy itt mindenki fasiszta állat. -
#48584626
törölt tag
"Nulla észérv részedről"
Egészen sok észérvet írtam minden témához.
"tapasztalhatod magad is (nő a forró napok száma, egyenlőtlen csapadékeloszlás, elmaradó tartós fagyok és hótakaró, növekvő globális átlaghőmérséklet"
Tapasztalom is, de ahogy írtam, ezeknek vajmi kevés befolyása van az életemre. Ezen akadtál ki, pedig kicsit végiggondolhatnád.
"pl a klímamenekültek tömegei, de a jobb területekért lesz majd nem kevés háború is vélhetően, ahogyan az lenni szokott"
Erre írtam hogy ezen háborúk fő oka a túlnépesedés, és nem a klímaváltozás. Írtam is pár példát. De ettől függetlenül, ez sem fogja különösebben befolyásolni az életem.
"baszott nagy suvokra annyi észérvet tudtál mondani, hogy mert neked az tetszik"
A fenét. Tételesen elmondtam hogy miért tartom jónak.
"A lényeg, hogy pont ellentétes folyamatok zajlanak, mint amit a valóság megkövetelne."
Na ezek a kijelentések nevetségesek igazán. " A valóság megkövetelne"
Milyen valóság? Az hogy az autók tömege többek között a biztonsági követelmények miatt nőtt? Az hogy az általad követelt elektromos átállás automatikusan jelenti a tömeg további növekedését? -
stellaz
veterán
válasz
#48584626 #211 üzenetére
Nulla észérv részedről, mert annyi hangzott el, leszarsz mindent
Az, hogy a felmelegedésnek milyen konkrét hatásai vannak és lesznek, azok egy részét már tapasztalhatod magad is (nő a forró napok száma, egyenlőtlen csapadékeloszlás, elmaradó tartós fagyok és hótakaró, növekvő globális átlaghőmérséklet), egy részét mások tapasztalják (pl. olvadó gleccserek Svájcban) a többiről (további várható hatások az ökoszisztémára és társadalmi kihatások, mint pl a klímamenekültek tömegei, de a jobb területekért lesz majd nem kevés háború is vélhetően, ahogyan az lenni szokott) meg elég sok tudományos előrejelzés létezik. Na, neked ez a misztikus vajákolás, meg fenyegetés. Bocsánat, de nem vagy komolyan vehető semennyire sem.
Az autók össztömegének a csökkentése nem a megoldás, hanem a megoldás egy része -amit én pl több másik részproblémával együtt említettem, mint pl a légi közlekedés, szállítás, gyártás, pet palack előllítás, stb -, ami nem csak energiamegtakarítás miatt lenne előnyös, hanem a baleseti mutatók miatt is, de még a tüdődbe jutó gumiporra is van hatása, vagy éppen az útkarbantartásra. A baszott nagy suvokra annyi észérvet tudtál mondani, hogy mert neked az tetszik, meg jobban érzed magad benne. Ez a helyi kocsmában még érthető hozzáállás, de tanult embertől az ember elvárná, hogy a probléma és a megoldandó feladat tágabb aspektusait is átlássa.
A totalcaros link most megint azért hülyeség, mert a totalcaron jelent meg? Vagy mert kiderült, hogy nincs igazad? Gyanítom, hogy ez utóbbi, mert ezt nyilván megtalálhatod más portálokon is, talán még az EB honlapján is, de akkor mi maradna ellenérvnek? Ja, hogy ez csak javaslat?! Mintha nem ezt írtam volna. A német vonalat máshol olvastam, de ez sem cáfolja, illetve nincs is nagy jelentősége végeredményét tekintve. A lényeg, hogy pont ellentétes folyamatok zajlanak, mint amit a valóság megkövetelne.
-
Danex
addikt
válasz
worxland #152 üzenetére
Milyen 4-5x áron gyorstöltve? Jelenleg ha mindig tesla gyorstoltőn töltene az ember akkor akkor alacsonyabb fogyasztással lehetne számolni városban pl mint egy teljesen átlagos Vitarával... úgy, hogy a 2 autó teljesítményben nagyon nem egy kávéház. De még ha egy dizelt termelő szuper német autóval számolnánk se lenne 2x.
Gyakorlatban pedig a túlnyomó többség tud otthon ölteni amivel pedig már a dizel fog többszörös értéket fogyasztani.
Illetve nézzük már meg az új autó árakat is, mert valahogy mindig a 10 éves használt autó árát sikerült összehasonlitani egy új autó árával vagy jobb esetben 2-3 évesével.
Mert pl az egyik legnépszerűbb hazai autóból (Vitara) ha automata váltóval szeretné az ember akkor az jelenleg 10.5M miközben egy Model3 az 17.8M, de egy Golf is 10.6M egy Passat pedig fapad 13.6M, a kicsit erősebb motorral 14.6M, de ha a VW csoportba bepattintgatnám ugyan azt a felszereltséget biztos vagyok benne hogy Model3 árban lennénk már. -
Shyciii
veterán
válasz
worxland #207 üzenetére
valójában meg pár hét múlva kijött az újabb szoftver és el lett feledve a történet.
Annyira el lett felejtve a történet, hogy a sorozatos balesetek miatt az USA és EU több területén is folyik vizsgálat ellenük
Tényleg semmi fogalmam nincs hogy mennyit tudsz, lazán megmutatod te magad -
#48584626
törölt tag
"Minden érvet lesöpörsz és adod az értetlent."
Nincsenek érveid, csak ködös elképzeléseid és ezoterikus fenyegetéseid, lásd: majd te is megérzed, majd a jövőben szar lesz neked is, majd a gyerekeknek szar lesz, satöbbi. Nulla konkrétum, nulla észérv.
Szar a linked amúgy, de a jó link is csak egy dilettáns TC cikkre mutat, amiben semmiféle forrásmegjelölés sincs.
Kicsit utánaolvasva a dolog a B jogosítvánnyal vezethető maximális össztömegről szól, nem a járműosztályokról. Ráadásul sehol nincs arra utalás hogy a javaslat német javaslatra történt volna. Jelenleg amúgy ia még csak javaslat.
-
stellaz
veterán
válasz
worxland #201 üzenetére
Egyébként amikor a Tesla hangosan hirdette, hogy az autóik begyűjtik a kamerával az infókat és ez milyen előnyt jelent a fejlesztésben, akkor eszembe jutott egy kb 8-10 évvel ezelőtti cikk, hogy az akkor új A8-as audik mindegyik tartalmaz már kamerát, amit nem használ az autó még semmire, csak adatgyűjtésre, amit neten küld a központba.
-
stellaz
veterán
válasz
#48584626 #197 üzenetére
"Mondom, vallási szekta. Nincsenek érvek, csak dogmák, nincs vita, csak térítés."
Ez volnál te. Minden érvet lesöpörsz és adod az értetlent.
"Én meg nem tudok ilyesmiről, pláne nem "német nyomásról". Pedig követem az autóipari témákat."
Ezek szerint a tudásod mégsem olyan uptodate....
-
#48584626
törölt tag
válasz
worxland #206 üzenetére
"aha, persze, az NHTSA arról híres, hogy enged engedély nélküli szoftverrel felruházott autókat közlekedni százezerszámra "
Semmi köze az NHTSA-nak az FSDhez. Semmiféle tipusengedélyezésen nem esett át. Az USAban lehet így bétatesztelni, a cég amúgy is azt mondja hivatalosan hogy a rendszer nem önvezető, a sofőr a felelős minden pillanatban, ha valami történik a sofőr szorul.
"ugyan dobjál már egy videót róla, ha annyira van ilyen másnál is."
Figyi, a Merci kísérleti rendszere már 10 éve elment beavatkozás nélkül Mannheim-ból Pforzheimba.
Gyakorlatilag minden autógyárnak vannak ilyen kísérleti projektjei, sőt jópár beszállítónak is. Mobileye például itt tart most:
Szóval az FSD egyetlen extrája hogy kiengedik az amatőrök közé, de ez szimplán Musk felelőtlensége, addig fogja ezt csinálni amíg valaki bele nem hal látványosan.
"végül is csak sok százezer Autopilot teszi ezt naponta"
Nem teszi. Ott kezdődik hogy az Autopilot nem ismeri fel a táblákat az autópályán, tehát messze van a konkurencia tudásától.
-
worxland
addikt
A linket már láttam jópár alkalommal (először legalább 5 éve, de inkább több), így csak az derült ki, hogy tájékozatlannak tartasz anélkül, hogy halovány segédfogalmad lenne arról, mit tudok a témáról.
"Volt olyan hónap, hogy 3(!) verziót is visszavontak, és 3-at ugrott vissza a verziószám. Persze mondhatod, hogy mindenki hülye, a szakma is, csak te vagy helikopter..." - tudok a visszahívásokról is (ki nem?), elég nagy feneket kerített Shadowbull neki (ott is írogattunk sokat róla), mintha legalábbis beszántották volna a Teslát, valójában meg pár hét múlva kijött az újabb szoftver és el lett feledve a történet. Mellesleg a visszahívásos hibák jó része nem is az Autopilot-ot érinti, mivel kanyarodósávból egyenesen továbbhaladni és átmenni a piroson viszonylag erős kihívás autópályán, ahol az Autopilot működik. És akkor én vagyok tájékozatlan. Remélem, elég nagy a tükör otthon, mert ekkora archoz kell. -
worxland
addikt
válasz
#48584626 #204 üzenetére
"Ez egy kísérleti béta rendszer, ami semmiféle engedéllyel nem rendelkezik." - aha, persze, az NHTSA arról híres, hogy enged engedély nélküli szoftverrel felruházott autókat közlekedni százezerszámra - 400k FSD beta user: [link].
" Ilyen van másoknak is, csak nem mutogatják olyan sűrűn." - egyetlen egyet láttam eddig az oroszoktól pár éve (rögzített pályán, pár utcát ment), ugyan dobjál már egy videót róla, ha annyira van ilyen másnál is. Tesla FSD béta video ezrével van a neten, csak akad a konkurenciánál is egy-kettő.
"Jaj dehogy tud." - végül is csak sok százezer Autopilot teszi ezt naponta.
Érdekes, én itt fullba tolom a videókat, bárki megnézheti, te pedig csak hülyeségeket tudsz ideböffögni hónapok óta. -
Shyciii
veterán
válasz
#48584626 #204 üzenetére
Hagyd. Látszik, hogy teljesen tájékozatlan, vagyis a youtube-os videók alapján magyaráz. Ott kezdődik, hogy a konkurencia egy része Level 3, de vannak már Level 4-ek.
Egyébként meg tök mindegy a többiek hol vannak. Ha csak azt a trendet nézzük, hogy a tesla mit ígér, és mit teljesít, és mennyire töri magát azon, hogy javítson, akkor látszik, hogy már itt bukik a dolog. Bugosabb szoftvereket adnak ki több alkalommal is, mint a Microsoft a legrosszabb napjain. -
#48584626
törölt tag
válasz
worxland #201 üzenetére
"Tesla (hivatalosan level 2) FSD béta 11.4.1 - elvisz A-ból B-be beavatkozás nélkül"
Ez egy kísérleti béta rendszer, ami semmiféle engedéllyel nem rendelkezik. Ilyen van másoknak is, csak nem mutogatják olyan sűrűn. Én nem erről beszélek, hanem az Autopilotról, amit Európában árulnak.
"Konkurencia (hivatalosan level 3) - autópályán elvezet helyetted, amit a Tesla Autopilot is tud,"
Jaj dehogy tud.
-
Shyciii
veterán
válasz
worxland #201 üzenetére
Itt egy normális leírás: link Látszik, hogy tájékozatlan vagy...
Az hogy miért csak Level 2-őt kapta meg hivatalosan a Tesla, az nem véletlen. Instabil bug halmaz a szoftverük. Volt olyan hónap, hogy 3(!) verziót is visszavontak, és 3-at ugrott vissza a verziószám. Persze mondhatod, hogy mindenki hülye, a szakma is, csak te vagy helikopter, de attól még tény marad, hogy a Tesla autopilotja csak szép ígéret évek óta (akárcsak a cybertruck...), csak a valóság nem az, amit az emberek arcába nyomnak. -
worxland
addikt
Ja, Tesla (hivatalosan level 2) FSD béta 11.4.1 - elvisz A-ból B-be beavatkozás nélkül
[link] - hangot tekerd le, csávónak kicsit eldurrant az agya a teslahater-ektőlElindul, kanyarodik, sávot vált, elsőbbséget ad, pirosnál megáll, kikerül, navi által megadott útvonalat követi, betartja (amennyire a felhasználó kéri) a sebességkorlátozást, figyel a gyalogosokra, biciklisekre, úton lévő akadályokra.
Csinál hibákat, de az elmúlt 3 évben iszonyat mértékben fejlődött.Konkurencia (hivatalosan level 3) - autópályán elvezet helyetted, amit a Tesla Autopilot is tud, nem hogy az FSD.
Ha neked ebből az jön le, hogy a konkurencia jobb, egészségedre.
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS TUF RTX 5070Ti OC 16GB GDDR7 Videokártya! BeszámítOK
- Acer Swift 3 Ultrabook / Ryzen 7 5700U / RX Vega 5 / 16 GB RAM / 512 GB SSD
- ASUS TUF FX505DU - 15,6"FHD IPS 120Hz - Ryzen 7-3750H - 8GB - 512GB - Win11 - GTX 1660 Ti - MAGYAR
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 3600 / RX 5700 / 16GB DDR4 / 512GB SSD
- GIGABYTE Z390 AORUS MASTER WiFi Alaplap
- SzinteÚJ! HP Elitebook 860 G9 i7-1255U 32GB 1000GB 16" FHD+ Gar.: 1 év
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 16/32/64GB RAM RX 9060XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! 64GB (2x32) G.Skill Trident Z RGB 4000MHz DDR4 memória garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Zalman N4 FSP 700W
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest