Új hozzászólás Aktív témák
-
p-rolee
tag
itt a lecke:
Bővebben: link -
micro
addikt
Az előző problémára már kaptam választ, de itt a következő kérdésem:
Hogyan lehet a egy vagy több sávon található klippek bizonyos pont után vagy elött lévő összes részét együtt mozgatni? -
micro
addikt
Hátha itt jobban látszik.
Lenne egy kérdésem:
Bedigiztem egy videót a Premiere-rel. Szép a képe a gépen.
Megvágtam, elmentettem avibe, de ez az anaag a gépen nézve _interlace-es_.
A Project PAL DV interlaced.
Ha DVD-vel TV-n nézem majd, akkor jó lesz, vagy máshogy kell elmenteni?
Ha máshogy, akkor hogyan? -
micro
addikt
Lenne egy kérdésem:
Bedigiztem egy videót a Premiere-rel. Szép a képe a gépen.
Megvágtam, elmentettem avibe, de ez az anaag a gépen nézve _interlace-es_.
A Project PAL DV interlaced.
Ha DVD-vel TV-n nézem majd, akkor jó lesz, vagy máshogy kell elmenteni?
Ha máshogy, akkor hogyan? -
Atyus
tag
válasz
bitfarkas #10 üzenetére
Mire a megoldás a kék lézer ?
A DVD társadalom megoszlik ezen a téren !
Egyik fele ebben látja a jövő DVD-jét. (Persze még mindig nem tudták eldönteni, hogy az új szabvány MPEG2 vagy DivX kódolású legyen). A másik nagy fele meg azt bizonygatja, hogy a sávszélesség nem elég a HDTV minőséghez.. -
bitfarkas
őstag
válasz
bitfarkas #26 üzenetére
A fenébe, tabulátorra elment a félkész üzenet.
Tehát:
DivX - 2' 7''
Xvid - 2' 12''
DVD - 3' 32''
SVCD - 4' 18''
A minőségi sorrend: DVD, (érdekes módon) Svcd, DivX, Xvid. Persze a DVD mérete a legnagyonbb a (multiplexálatlan) hanggal együtt több mint 40 MB. A többiek 20 MB alatt maradtak.
A feldolgozási sebesség egyértelműen csak a processzor órajeltől függ, a 7KTA nem tunningbajnok, az FSB pár megahertzes emelésével 50 MHz-et tudtam rajta gyorsítani, az összes tömörítésnél meglátszott. A memória duplázása, és a memória beállítás (késleltetés?) 3-ról 2-re való változtatása tökmindegy volt a sebbesség szempontjából.
Az sem érdekelte különösebben, hogy azonos IDE kábelen levő vinyóra írja-e a kimeneti fájlt, mint ahol a forrás van. -
bitfarkas
őstag
Játszottam egy kicsit. Az 1 perces (1500 frém) dv avi (221 MB) tömörítetlen állapotban 1,8 GB. Sem a MP, sem a WINDVD nem volt képes lejátszani rendesen. (lassított felvételként, akadozva futott, majd időnként normál sebességre gyorsult, aztán megint akadt.)
Ugyanezzel a klippel csináltam Xvid, DivX, SVCD és DVD tömörítéseket.
A gépem Acorp 1GHz Athlon 256 MB SD ram.
A feldolgozási idők: DivX 2' 7''
Xvid 2' 12'' -
bitfarkas
őstag
Tegnap megnéztem a file export beállításokat. Valóban nem tömörít, mert az újratömörítéshez külön meg kell adni az engedélyt. Elvileg ez azt jelenti, hogy a DV AVI formátumban a vinyóra mentett filmet sem tömöríti újra, csak amibe belenyúltál.
Ami viszont érdekes, hogy Microsoft AVI formátumban van lehetőség tömörítetlen mentésre is. Kíváncsi vagyok, mennyi lehet egy perc ilyen anyag tárigénye. -
shtml
őstag
válasz
bitfarkas #18 üzenetére
Ha csak beolvasod a kameráról és visszaírod szalagra, majd ezt megismétled 10-szer, akkor tömörítési veszteség nem lép fel, mert nincs is tömörítés. Ugyanis a Firewire kábelen már a tömörített anyag mozog oda-vissza, így a kamera ilyenkor nem tömörít újra (és a PC sem).
Ha effektezel, akkor persze a PC kibont, effektez és újratömörít - de ilyenkor bitenkénti összehasonlításnak amúgy sincs értelme. Arra kell csak ügyelni, hogy ha effektezel, akkor NE az egész anyagot tömörítsd újra, hanem csak az effektes részt, a többit meg eredeti tömörített formában kell visszaírni. A Premiere-rel épp az a gondom, hogy nem sikerült rájönnöm, miként állíthatom be úgy, hogy szükségtelenül ne tömörítsen újra. Ezt úgy szoktam kikerülni, hogy vágás után nem DV-AVI formátumban és a winchesterre írom ki az eredményt, hanem vissza a szalagra. Ilyenkor a Premiere nem tömöríti újra a Timeline-t.
Az oda-vissza másolás közben természetesen fellépnek egyéb hibák, mivel úgy tudom, igencsak minimális hibajavítás van a rendszerben. Talán csak olyan szintű, mint az audió CD-knél, de nem akarok hülyeségeket írni, mert nem tudom pontosan. Ha valaki pontosabbat tud erről, szívesen okosodnék én is. -
bitfarkas
őstag
-
killer
tag
válasz
bitfarkas #16 üzenetére
Majd írd meg mire jutottál. Én kb arról a veszteségről beszélek, amit te is említesz, azaz oda kell figyelni, hogy észrevedd a különbséget, de van... Szőrszálhasogatásnak tűnhet, de csak annyi bosszant, hogy ha az a speckó, hogy nincs romlás, akkor miért van mégis?
Legjobb tudomásom szerint pedig a DV is tömörít, és nagyon-nagyon kicsi esélyét látom annak, hogy adott framet 2-szer ugyanúgy tömörítene. Hallottam már olyanról, hogy fejlesztenek (esetleg már létezik is) olyat, hogy ez garantáltan bitről-bitre ugyanolyan eredményt hozzon, de erről nem tudok többet elmondani
Még csak annyi, hogy a frameenkénti összehasonlításnál a jpg nem a legjobb formátum, mert újabb tömörítést végzel rajta, így tehát ha a tényleges legkisebb veszteséget akarjuk elérni, pontosabb képet kapsz, ha mondjuk tömörítetlen TIF-be exportálsz. -
bitfarkas
őstag
Na, ha sok időm lesz, kipróbálom.
Persze, hogy vannak írás és olvasás közben bitvesztések, illetve tévesztések. De nem tudom elhinni, hogy ez néhányszoros átírásnál észrevehető legyen.
Kétszeri oda-vissza játszást már kipróbáltam, nem érzékeltem változást. Az igazi persze az lenne, hogy beolvasás-mentés, visszaírás-beolvasás után a két beolvasott file bitről bitre történő összehasonlítása mutatna pontosat.
Illetve, hát az időkódok, meg esetleges vezérlő jelek miatti eltérések kiszűrése érdekében a két file adott frémjeinek az összehasonlítása. (a videoszerkesztő a frémet akár jpegben is elmenti.) -
killer
tag
válasz
bitfarkas #13 üzenetére
Igen, pontosan erről beszélek, azaz hogy elméletben a digitális tárolás a minőségromlást 0-vá redukálja, én azonban nem ezt tapasztaltam. Viszont ezért tettem hozzá, hogy még csak gagyi/költséghatékony kártyákkal játszottam, és a kamerák sem broadcast minőséget produkáltak, tehát nem kizárt, hogy ez csak ezekkel volt probléma (pl. nem próbáltam, de láttam félprofi cuccot, ami tényleg úgy működött, ahogy kellett, csak az misis kamera volt és x100ropis zsuga).
Természetesen nem úgy kell elképzelni, hogy 10-szer oda-vissza játszol és vhs közeli minőséget kapsz, csak kicsit romlik (bőven jó még, de romlik, ami a 0 romláshoz képest sántít). Ha megnézed a master anyagodat, majd összehasonlítod a 10. kiírás eredményével, szerintem észre fogod venni te is, ha nem, akkor érdekelne milyen felszereléssel sikerült ezt elérni, mert valszeg belenyúltál a tutiba -
bitfarkas
őstag
[]Elméletben persze a DV, gépre és kazira visszajátszása nem okoz romlást, de a gyakorlat ezt cáfolja, vagy csak nem dolgoztam még full profi DV-zsugával
Ezt nem nagyon értem. DV Avi formátumot hozol a gépre, és ugyanazt viszed vissza. Az egyes frémekbe, az effekteket és szűrőket leszámítva nem nyúlsz bele, ugyanazt a tartalmat - frémvesztés nélkül - írod vissza. Mi okozhatná a minőségromlást?
Szerinted, ha egy klipet 10szer oda vissza írok a kamera és a gép között, szemmel érzékelhető minőségromlás lesz? -
-
killer
tag
Szvsz több dolgotól függ, hogy milyen codecet célszerű használni. Mindenkinek más és más az igénye, ezért neked is ki kell választanod a neked megfelelőt, de megpróbálok egy kis segítséget adni. Vegyünk mondjuk 3 szempontot: minőség, adatmennyiség, szerkeszthetőség. Bocs, ha olyat írok, ami egyértelmű, vagy tiszta számodra, de hátha segítek valamit.
A VCD-t, SVCD-t azért nem szeretem, mert az általános felhasználása annyit tesz, hogy ~1,5 órányi videót tárolnak ilyen codekkel 1-2 CD-n és a minősége hagy némi kívánnivalót maga után...
Sokkal jobban kedvelem a Divx/Xvid vonulatot, ami már 1-2 cd-s változatnál is elfogadható minőséget nyújt (maradva a 1,5 órányi filenál), így ugyanakkora fileméret mellett jobb képet produkál, mint az előző 2. Ha rendelkezel DVD-íróval, egész jó minőséget lehet elérni.
Szerkeszthetőség alapján a DV, Mpeg2(DVD), illetve Mjpegek jönnek szóba (biztosan van ezer egyéb is, én felhasználás során ezekkel találkoztam). Sajnos azonban mindről elmondható általánosságban, hogy nagyon sok helyet foglalnak (persze relatív). Ha esetleg támogatva vannak egy hardware-es gyorsítóval, akkor az adott szempont alapján (szerkeszthetőség) ezek a legjobbak (különösen az mjpegek) és minőségben is.
Ha tehát (mondjuk Premierben) készítesz egy videót, amit a későbbiekben is szeretnél változtatni a lehető legkisebb minőségromlás mellett, akkor azt javaslom, hogy a gépre felvitt elsődleges, valamint az egyéb, a film készítéséhez használt forrásfileokat a projektfilelal együtt írd ki DVD-(k)re, esetleg mentsd vissza DV-re a videót, a többit meg lemezre (bár ennek csak akkor lehet értelme, ha agyon vannak effektezve a file-ok, azokat kiszámoltatod egyenként a bevitelivel megegyező beállításokkal és úgy teszed ki egyenként, ezzel számolási időt takaríthatsz meg a későbbiekre gondolva; ha nincsenek effektek, timecode alapján újra be tudod olvastatni a master kaziról, tehát feleslegesen tárolnád még1x). Persze ha nagy vinyóid vannak, azokon is tárolhatod, bár nem a legbiztonságosabbElméletben persze a DV, gépre és kazira visszajátszása nem okoz romlást, de a gyakorlat ezt cáfolja, vagy csak nem dolgoztam még full profi DV-zsugával
A kész videót, amit vágtál, ízlés szerint tömörítheted VCD/SVCD/Divx/Xvid/stb... formátumban, és mivel learchíválod a forrást és a ppj-t, a későbbiekben egyszerűen változtathatsz rajta, vagy másik formátumba teheted, csak persze ez újabb számoltatással jár majd (make movie). -
shtml
őstag
Keravillban 999 Ft egy 60/90 perces TDK kazetta (miniDV). Én is kazettán archiválom az anyagaimat, persze szerkesztés stb. után.
Ha még egy kicsit lejjebb megy a DVD-R ára, akkor esetleg igen nagy bitrátájú mpeg-2-be, de azt is eredeti felbontásban és interlace-szel. A gondom ezzel egyelőre csak az, hogy nem lehet tudni, mely DVD-R-ek lesznek pár év múlva is jól olvashatók. -
bitfarkas
őstag
Jelenleg a szalagon való archiválásnál kisebb veszteségű, és olcsóbb eljárás nem igen van. Ha a kamerádon van DV in, a legcélszerűbb a filmet a szerkesztés után szalagra visszaírni. Ha tömörítesz, az így keletkező infoveszteség már nem ''csinálható'' vissza.
Elvileg Cd-n is tudod tárolni a dv.avi formátumot, de egy lemez mindössze 3 percnyi anyagot tud így fogadni. A Dvd meg kb 21 percnyit.
A dvd minőség a mindennapi használatban kiváló, így ha lesz íród a szerkesztett anyagot ebben a formátumban tárolhatod.
A premierre 6.5 verziójában komplett vcd-svcd-dvd tömörítő van, ráadásul saját beállítással is tudsz vele Mpeget készíteni. -
Bluebird
csendes tag
Kösz az ötletet. Megpróbálom. Azt írod, hogy nem szereted ezt a formátumot. Mit használsz? Örömmel fogadok minden ötletet, mert még gyakorlatlan vagyok a témában. Egyébként most akarok beruházni DVD íróra, de ugyanezek a problémák akkor is fennállnak.
Van-e arra valami ötleted, hogy a legpraktikusabb DV kamerával felvett anyagot minőségromlás nélkül CD-re vagy DVD-re archiválni úgy, hogy az később AVI-ra visszaalakítva szerkeszthető legyen? Jelenleg csak a szalagon AVI-ban való tárolást ismerem. -
killer
tag
Sajnos a TEMPGenc-et nem ismerem, de ha jól hámozok, van egy avi-d, amit premierrel vágtál és számoltattál, a Tempg pedig gondolom ahhoz kell, hogy SVCD-t tudj készíteni belőle. Ennek elég sok módja van, pl. Nero alá is van SVCD plugin (ha jól emlékszem), a Premiere-ben a számoltatásánál a kimeneti file codecjét átállíthatod pl. tmpg-re, de a VirtualDub is képes ilyesmire. Valószínűleg azért nem nyitja meg a file-t a tmpg, mert olyan codecet használ, ami számára nem feldolgozható, esetleg másik gépen akarod ezt véghezvinni és ott nincsen feltéve a prem-ben számoltatott avi kimeneti codecje. Pródáld ki ezeket, de ha valaki készít SVCD-ket, biztosan tud valami frappáns választ. Én nem szeretem, nem is használom, így sajna csak ennyit tudok segíteni.
-
Bluebird
csendes tag
Hi Killer!
Tudnál segíteni? A Premiere-rel szerkesztett anyagot nem tudja kezelni a TEMPGenc. Állítólag valami trükk kell hozzá. Mi lehet az, vagy van-e valami jó (és elérhető) progi ahhoz, hogy a szerkesztett AVI-ból SVCD-t tudjak csinálni? -
killer
tag
Valósznűleg a kimeneti file van úgy be-/elállítva, hogy az fps-e pl. nem 25, hanem 15. Presets alatt tudsz magadnak testreszabott munkakörnyezetet kialakítani, de egyszerűbb, ha a ''make movie''-nál az options alatt beállítod a helyes/kellő értékeket (mert gondolom a projekt file már adott/készen van). Pontosan írd meg mit mire állítasz, úgy könnyebb kiszúrni, hogy mi a rossz, mint 2 oldalas útmutatót adni.
-
Vizes8as
csendes tag
Hello
Adobe Premiere 6 al próbálok egy másfél gigás mpeg 2 őt jelenetekre szedni és az istenért sem csinálja jól. Az eredmény kb. mintha másodpercenként kiszedne egy-egy framet és azt tenné ki nekem avi ba.
Mit kell ott még beállítanom hogy jóra megcsinálja. Van alatta vas rendesen ne szaggat gördülékenyen megy minden csak a végeredmény egy nagy trutyi.
Könyörgöm valaki aki használta már segítsen mert kitépem a hajamat.
Kössz
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- Komoly együttműködésre készül az OpenAI és az NVIDIA
- Milyen videókártyát?
- Vicces képek
- Synology NAS
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Napelem
- TCL LCD és LED TV-k
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Furcsa névvel dönt rekordokat a Snapdragon 8 Elite Gen 5
- További aktív témák...
- MS SQL Server 2016, 2017, 2019
- Windows 10/11 Home/Pro , Office 2024 kulcsok
- Game Pass Ultimate előfizetések 4 - 19 hónapig azonnali kézbesítéssel a LEGOLCSÓBBAN! AKCIÓ!
- Bitdefender Total Security 3év/3eszköz! - Tökéletes védelem, Most kedvező áron!
- Eredeti Microsoft termékek - MEGA Akciók! Windows, Office Pro Plus, Project Pro, Visio Pro stb.
- Samsung Galaxy S24 Ultra / 12/256GB / Gyári független / 12Hó Garancia
- AKCIÓ! Intel Core i7 7700K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Apple iPhone 15Pro 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- 156 - Lenovo LOQ (15IRH8) - Intel Core i5-13505H, RTX 4060
- Bomba ár! Dell Latitude 7480 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest