Új hozzászólás Aktív témák

  • Czo

    őstag

    válasz envagyok #81888 üzenetére

    Hangmintak alatt a soundfontokat erted? Az AWE Windowsos drivere tamogatja az SF2-t (amit a Live es a tobbiek is hasznalnak), azokat be tudja tolteni a hangkartyaba. Ennek a betoltese alapvetoen nem a player feladata, teljesen mas "reteg".

    A Windowsos MIDI playerek, ha rendes MIDI playerek, akkor azok a Windows eszkozok kozul a kivalasztott szintetizatort fogjak megszolaltatni. Igy ha az AWE32 a kivalasztott szinti es be van toltve valamilyen soundfont, akkor azzal fog megszolalni a hanglekepzes. Pont ugy, ahogy Live/Audigy eseteben is megy.

    DOS alatt sokkal rosszabb a helyzet. A Creative nem drotozta ossze ezt egyalalan, egyszeruen odaadta a fejlesztoknek az EMU8k-t kozvetlenul. Mivel ez egy bonyolult valami, a szoftverek 99.9%-a nem lep tul, a mindig meglevo, ROM mintak lejatszasan (plussz, ugye, nincs standard hagnszer patch keszlet, mint GUS-nal, aminek ismert loakcioja, fileneve van a lemezen). Volt aweutil, amivel DOS alatt tudtal, regebbi verzios soundfontot (sbk emlekeim szerint) betolteni es ehhez adott GM vagy MT emulaciot, de ez a protected modu jatekok eloretoresevel ment a sullyesztobe (crashek es rebootok).

    Itt a legjobb hangot, ugy tudod elerni DOS-os jatekoknal, ha Windows alatt futtatod oket. Marmint, 9x-ben, MS-DOS promptban. Igy a Windowsban betoltott SF2 sounfonttal meg a GM emulacio, igy az igy elinditott DOOM (ofkorsz GM-re allitva a setupban), nem a ROM-ban levo hagnszereket, hanem a betoltott hangkeszletet (akar 28 mega) fogja hasznalni.

Új hozzászólás Aktív témák