Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Alogonomus

    őstag

    válasz b. #54731 üzenetére

    Raytracing tekintetében látszólag hasonló (tűzoltás, ami gyenge teljesítményt eredményezett) a helyzet az AMD térfelén, de valójában mégis más a helyzet.
    Szintén a HU egyik Q&A adásában jól elmagyarázták a jelenlegi helyzetet. A jelenlegi programok raytracing megoldásait még az Nvidia kártyák erősségeire építették, míg amikben az Nvidia kártyái gyengébbek voltak, azokat a funkciókat kihagyták. Például Abu is említette, hogy bizonyos "AMD-szponzorált" játékban (talán az új Spiderman?, vagy a Godfall?) a raytracing hatósugarát nagyon kiterjesztették, így már nem csak a pár méteres környezet "tükröződik", és míg ez az RDNA2 kártyáknak nem okoz gondot, addig Nvidia oldalon komoly teljesítménycsökkenést okoz. Körülbelül, mint az AMD kártyákra "kódolt" AC: Valhalla esete, amiben 1440p mellett az RX 6900 XT 1%-os minimuma is magasabb, mint az RTX 3090 átlagsebessége, de még az Ampere kártyák "mentsvárának" számító 4K esetén is megőrzi egy "sima" RX 6900 XT az első helyet az RTX 3090 legvadabbul feltuningolt változataival szemben.
    Ráadásul a konzolokban AMD "vas" van, így a még készülő játékok várhatóan az RDNA2 képességeihez is lesznek alakítva, hogy a konzolokon (is) jól fussanak. Ezért is mondja Tim a videóban, hogy ki kell várni legalább 2021 végét, és az akkori friss játékokon lehet majd lemérni, hogy mik az erőviszonyok raytracing terén.
    Szóval míg a BAR funkció egy iparági szabvány, amit vagy alkalmazol, vagy nem, addig a raytracing csak egy képességtár, amiből mindenki annyit alkalmaz, amennyit akar, amennyit tud.
    A raytracing helyzet mindenképpen javulni fog az AMD kártyákon, mert a számítógépekben és konzolokban levő RDNA2 kártyák tulajdonosait is ki akarják majd szolgálni a szoftvercégek, így a jelenleg fejlesztés alatt álló programokat már legalább ugyanúgy cél lesz RDNA2 kártyához optimalizálni, amennyire Ampere kártyához.
    A BAR funkcióra viszont ha optimalizálnak is a szoftvercégek, az egységesen segíti mind a két gyártót, szóval ha az Nvidia utol akarja érni az AMD-t, akkor csak a saját szoftvermérnökeire számíthat, hogy azok találjanak valamit az "idegen" platformon(-ban), amit az AMD nem vett észre, és nem implementált a SAM keretein belül. Az AMD viszont aligha fog segíteni hasznos ötletekkel az Nvidia megoldásának csiszolásában.

Új hozzászólás Aktív témák