-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus
#52115
üzenetére
Most is beérheti, nem kötelező beállítani a maximális textúrarészletességet. Ez amúgy sem módosítja a sebességet, hiszen a méretesebb textúráknál is pont ugyanannyi a mintavétel egy adott felbontáson. Általában a 4096x4096 texeles textúrák főleg 4K-s felbontásra kellenek. Alatta azért annyira nem látszanak meg.
A konzolon nem fog ennyi tartalom lenni a memóriában, sokkal hatékonyabb a finomszemcsés menedzsment. A PC-n ez durva szemcsézettségű, azért kell ennyi VRAM. Amúgy simán elég lenne 5-6 GB is, csak nem tudod elérni durva szemcsézettség mellett, hogy mindig a szükséges tartalom legyen a memóriában, nem alkalmas erre a WDDM 2.
A textúrarészletesség nem befolyásolna nagymértékben a sebességet. A mintavétel low és ultra részletesség mellett is ugyanannyi. Az a különbség, hogy a visszatért szűrt minták pontosabbak, hiszen több texelnyi információból lesz kiválasztva az adat. De ez csak a memória kapacitására jelent terhelést, a valós sebesség low és ultra szinten is megközelítőlegesen ugyanannyi. Próbálj ki egy játékot, ahol elég a VRAM a teljes textúrabeállításhoz. Vedd le low-ra, és nézd meg, hogy alig nő ettől a teljesítmény.Igen, az AMD fejlesztette ezt az irányt. De a DirectX 12 alapvetően a Microsoft API-ja. Ez a Mantle mellett készült, de az alapja mindkettőnek az a prototípus kód, amit az AMD összerakott. A sztorit sokszor elmesélték anno. A fejlesztők rágták a gyártók fülét, hogy ez így szar, az AMD pedig rágta a Microsoft fülét, hogy ez nem hatékony. És a Microsoft mondta nekik, hogy ha tudnak jobbat, akkor mutassák meg. Csináltak egy prototípus API-t, ami sokkal hatékonyabb volt, mint a DirectX 11. Ezután a Microsoft ezt a kódot átvette, és erre építette fel a DirectX 12-t. A kódot az AMD is továbbvitte, és felépítették rá a Mantle-t, amiből végül lett a Vulkan. Tehát az igaz, hogy az AMD vitte rá az ipart erre az irányra, de azért nem csak egyedül csinálták ezt, az ipar is nagyon akarta, mert akarat nélkül még ma is csak Mantle lenne.
#52116 KillerKollar : Ez lefordítható máshogy is. Ha ragaszkodsz a fullos textúrákhoz, eleve nem veszel 8-10 GB-os VGA-t. Ez nem az ár, hanem a preferencia kérdése. Erre van a 24 GB-os 3090 az NVIDIA oldalán.
Nem az határozza meg ezt, hogy mennyit eszik egy játék a VRAM-ból. Mint írtam a Godfall is ellenne 6-8 GB-tal, ha nem hoznák át a PS5-ból a 4096x4096 texeles textúrákat. Simán ugyanolyan jó játék lenne 2048x2048 texeles textúraminőséggel. De úgy döntöttek a fejlesztők, hogy áthozzák, ha akarod bekapcsolod, ha nem, akkor maradhatsz 2048x2048 texeles minőségen. Én nem látom azt, hogy a fejlesztők ezzel a döntéssel olyan nagy problémát követtek volna el. Ha már a konzolon ilyen minőséggel szállítják, akkor a tartalom megvan, azt onnantól egyszerű másolni PC-re.
#52122 X2N : Jó az a 3080, csak a 10 GB-jával nem jó mindenre. Ez van. A 3090 a 24 GB-jával már a legjobb minőségű textúrákkal is elbánik. De ettől mondjuk a 3080 jó marad, maximum némelyik játékban nem ultra lesz a textúraminőség, hanem high. Nem nagy ügy szerintem.
#52163 szmörlock007 : Microsoft egyik Xbox Series S/X-re tervezett játéka. A házon belüli fejlesztések nagyon ki fogják ám használni az új konzolok lehetőségeit, és eldurvulnak a textúrákkal. Nézd majd meg, hogy a Gears 5-öt mennyire átszabták. Durván jobb a minősége a PC-s maximumnál.
-
válasz
Locutus
#52129
üzenetére
A targyi tevedesre valo ravilagitas nem kotekedes

De ezen elv alapjan magamat is helyesbitenem kell, nem 1honap, hanem 7 het.
Tenyleg nem tudom megerteni, hogy miert nem tudsz annyi objektivitast kifacsarni magadbol, hogy elismerd, hogy akinek van egy kis esze, az most kivar... (kiveve, ha fanatic)

-
válasz
Locutus
#52118
üzenetére
Nem, semmit se lehet tudni se az ar-, se a teljesitmenysávrol ahova erkezik az uj AMD szeria...
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
A "mindig erkezik valami uj" versus "1 honapon belul van a konkurencia launch" (raadasul az elmult 7-8 evben az elso olyan, hogy a termekpaletta csucsan is versenyezni tud) kozott azert elegge nagy az elteres...
Aki most nem varta meg a vasarlasaval az AMD launch-ot (es nem elet-halal volt a beszerzes kerdese) az nem tudatos vasarlo, amivel semmi gond... csak utana vicces olvasni a "10GB-nak mindenre elegnek kell lennie, kulonben morci leszek" eszmefuttatasokat...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus
#52110
üzenetére
Tehát minden, amire nem elég a 10 GB VRAM, az AMD techdemó? Értelek. Mi van akkor, ha ennél sokkal egyszerűbb a helyzet? Mi van akkor, ha a fejlesztők egyszerűen úgy döntenek, hogy nem csökkentik a konzolra elkészített textúrák felbontását, hanem áthozzák ugyanazt a minőséget? Akkor az már automatikusan AMd techdemó?
A DirectX 12 azért kellett, hogy skálázódjanak a játékok. A legacy API-k nem skálázódtak egy bizonyos számú rajzolási parancs fölé. Az explicit API-k skálázódnak.
Az RDR2 alapvetően egy igencsak jó minőségű port. Persze megterhelő, de a belerakott minőség miatt, nem azért, mert rosszul van optimalizálva.
#52111 KillerKollar : És rosszul járnak akik megveszik? Visszakapcsolnak ultra textúrából high-ra, és játszanak tovább. Ez nem egy harakirivel felérő kompromisszum.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Azonnali játékos kérdések órája
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Elemlámpa, zseblámpa
- BestBuy topik
- Gaming notebook topik
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Milyen okostelefont vegyek?
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- További aktív témák...
- Nvidia GeForce RTX3060 Elite 12Gb
- PowerColor 9070 XT Hellhound Spectral White OC 16GB - Garancia 2028.05.28 - BESZÁMÍTÁS
- MSI Radeon RX 6950 XT GAMING X 16GB DDR6 Videokártya! BeszámítOK
- PC bontás - Thermaltake ház, Fsp 650W, GIGYBYTE AB350M, AMD RYZEN 5 1600x, 16GB DDR4 3000, GTX 1080
- MSI RTX 3070 8GB GDDR6 SUPRIM X - Dobozos, Újszerű - Eladó!
- BESZÁMÍTÁS! Asrock B450M R5 5600X 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700 10GB Zalman T4 PLUS A-Data 750W
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 4000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- ÓRIÁSI AKCIÓK / MICROSOFT WINDOWS 10,11 / OFFICE 16,19,21,24 / VÍRUS,VPN VÉDELEM / SZÁMLA / 0-24
- Intel Core i5 3470 confidential Ivy bridge Quad Core
- GYÖNYÖRŰ iPhone SE 2020 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3920, 100% Akksi
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő



![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)

