-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz Malibutomi #18671 üzenetére
Nem túl erős az angolom. Itt nem VR 4K videó lejátszásra gondol, mint amilyen YouTube-on a 360° videók?
solfilo
-
#45185024
törölt tag
válasz Malibutomi #18680 üzenetére
Akkor viszont a Polaris =400 sorozattal.
-
nagyúr
válasz Malibutomi #18698 üzenetére
86W volt a Polaris gép és 140W a GTX950, ami minden bizonnyal egy custom kártya volt ref órajelekkel. Ezeknek a fogyasztása valahol 110W körül van, tehát a Polaris 55W körül lehetett. A használt tápot sajnos nem tudom, ezért azt nem tudom, mennyit kell rá korrigálni, de így azt mondanám, hogy a GPU 45W körül ehetett, viszont, ahogy írod, sem a teljesítménye, sem a fogyasztása nem volt a maximumon. Ha elengedik a gyeplőt, akkor akár az R9 380 körül is kaparászhat a kis Polaris, viszont a fogyasztása is 50-80%-kal magasabb lehet. Ez ki is jön 2-2.5x javulásra - a Tongához képest.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
#45185024
törölt tag
válasz Malibutomi #18718 üzenetére
Hát igen csak ha a Polarisz 10 felel meg a 490x nek akkor nem adhatja a Fury x et egy árba, ez vagy azt jelenti hogy a polaris 10 lesz 220 ezer vagy azt hogy Fury x nek veszteséges a gyártása.
Oké potom pénzért kiárulja akkor bukik rajta és akkor utána mit árul? szeptember és karácsony között nem lesz felső kategória...[ Szerkesztve ]
-
#45997568
törölt tag
válasz Malibutomi #18718 üzenetére
helyes, 300£-ert huzok meg egyet
-
#45185024
törölt tag
válasz Malibutomi #18721 üzenetére
Oké ez így logikus ahogy mondod, de ebben a történetben ha most leállnak mert nem gazdaságos a gyártás akkor mi van a Hynix gyárban ?
Leállítja a HBM1 gyártását, de még fél évig nincs HBM2 akkor addig áll a gyár ?
Vagy van már most is HBM2 csak karácsonyig jön össze az az adag amivel ki akarnak jönni, akkor viszont lehetnek az E3-ra működőképes Vega és Pascal kártya bemutatók tényleg... -
Z10N
veterán
válasz Malibutomi #18739 üzenetére
Akkor ujra: A PS4K-nal (ha lesz ilyen) a pcie slotba ki mire tippel (hbm1/2, gddr5x, polaris, 16nm, stb.)? Egy biztos a multi-adapter felhasznalasnak adna egy lokest. Mar csak azert is erdekel, mivel kivancsi vagyok mit tud majd produkalni egy 7870+7790 dx12/vulkan-nal, mielott Polaris 11-re valtanek. A VR-t most hagyjuk.
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Z10N
veterán
válasz Malibutomi #18741 üzenetére
Azt mondod?Azert remelem jobban torik majd magukat a fejlesztok. Foleg az UT4/Dreadnought erdekel majd. A P11-nel meg az ar lesz a donto, mivel $150-nal nem adnek erte tobbet (annyi volt osszesen a masik ketto).
[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
füles_
őstag
válasz Malibutomi #18763 üzenetére
Hát nem lenne rossz
Én ezeket találtam:
-A Baffinnak,Ellesmerenek is lesz ez a Carrizo féle powergating,azaz lekapcsolja a CU-kat amikor nincs rájuk szükség
drm/amd/powerplay: add thermal control for elm/baf
drm/amd/powerplay: add UVD&VCE DPM and powergating support for elm/baf
drm/amd/powerplay: add all blocks clockgating support through
SMU/powerplay
drm/amd/powerplay: add GFX/SYS clockgating support for ELM/BAFdrm/amd/powerplay: add GFX per cu powergating support through
SMU/powerplay
drm/amd/powerplay: add GFX per cu powergating for Baffindrm/amd/amdgpu: add medium grain powergating support for Baffin
drm/amd/amdgpu: add power gating initialization support for GFX8.0
drm/amd/amdgpu: add power gating init for Baffin-Baffin,Ellesmere 8 HWS tömbbel érkezik
+ case CHIP_BAFFIN:
+ ret = amdgpu_atombios_get_gfx_info(adev);
+ if (ret)
+ return ret;
+ adev->gfx.config.max_gprs = 256;
+ adev->gfx.config.max_gs_threads = 32;
+ adev->gfx.config.max_hw_contexts = 8;+ case CHIP_ELLESMERE:
+ ret = amdgpu_atombios_get_gfx_info(adev);
+ if (ret)
+ return ret;
+ adev->gfx.config.max_gprs = 256;
+ adev->gfx.config.max_gs_threads = 32;
+ adev->gfx.config.max_hw_contexts = 8;Már lassan az egész oldal tele lesz ezekkel a hülye driveres írásokkal
[ Szerkesztve ]
-
füles_
őstag
válasz Malibutomi #18777 üzenetére
Szerintem is,de úgy látszik hogy valami nagyot alkottak ezen a téren.
Amúgy ha mégnézed a 2880 shaderes 780Ti-t is jó 15%-kal odakente a 2048 shaderes 980 -
#45185024
törölt tag
válasz Malibutomi #18790 üzenetére
Én nagyon szomorú lennék ha csak 30% ot hozna egy Fury Xre a Vega, egyrészt mert akkor bár gondoljunk bármit is a 980 TI-ról, túl közel lenne hozzá az eredménye, és lehet úgy csűrni csavarni tesztet hogy megverje egy Moha színű Supportedben, ami elég nagy blama lenne neki.
Meg az ártényező is , az nem lenne túl nagy előrelépés hogy a mostani 200 as kártyákat felváltja egy 300 as kártya+30% ért, akkor ugyanott vagy ár teljesítményben talán még rosszabbul, meg kellene nézni az előző csíkszélességváltást , aki még emlékszik rá hogy ott mekkora eltérés volt azonos shaderszám esetén.
Amit szerintem itt nézegettek 2-3000-es shaderszámokkal az a 400-as széria alja, és annak tök rendben is van.
De ha egy majdnem felezős csíkszélesség váltás nem hoz legalább 50% shader emelkedést és vagy ROP emelkedést, akkor én szomorú maradok.
Bár kaptunk egy ígéretet hogy nem lesznek akkora eltérések a rop szám miatt mert jobb lesz a szervezése, mondjuk erről többet szívesen olvasnék Abutól ha kijózanodott a tegnapi buliból lol[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Malibutomi #18831 üzenetére
persze. kevesebb fogyasztás mellett végzi el ugyanazt a munkát = hatékonyabb.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
nagyúr
válasz Malibutomi #18833 üzenetére
ha számítási teljesítményt nézel, akkor az frekifüggő, amelyben az alacsonyabb csíkszélességű node szintén előnyösebb helyzetben van (kevesebb szivárgás, stb.)
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
nagyúr
válasz Malibutomi #18833 üzenetére
Több tranzisztorral, megfelelő architektúrával több feladatot tudsz elvégezni persze.
Régi core mondjuk elvégzett 1 utasítást órajelenként, az új meg pl 2 ugyanolyan utasítás végrehajtására képes egy órajel alatt...
Máris +100% javulás van... teszem azt kétszer annyi tranzisztorból.
Vagy ugyanakkora helyen 2x annyi ugyanolyan végrehajtó lehet egy core-on belül pl.[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
válasz Malibutomi #18836 üzenetére
Persze, attól függ milyen felépítésű és mit csinál belül az SP.
Meg ügye mivel hogyan tudják etetni, milyen ütemezéssel/gyakorisággal.[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
válasz Malibutomi #18831 üzenetére
Marhaság. Egy ALU (SP) akkor sem csinál egynél több MADD műveletet egy órajelciklus alatt, ha beledöglik. Ha javítanak a kihasználtságon (erről ugye szó van), vagy ha magasabb az órajel, akkor lesz gyorsabb.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Z10N
veterán
válasz Malibutomi #18831 üzenetére
Tippre es a korabbit alapul veve csokkeno a sorrend a driver-nel. Azaz eddig a legkisebb sku-k szivarogtak ki.
67FF : C8 1024sp
67DF : C4 2304spA p10 akkor 40/44CU lesz 2560-2816. A kerdes az, hogy fiji vagy hawaii/tonga leptekben 8/4 tiltjak le. Szerintem utobbi es akkor a 2560sp eselyesebb.
A p11-nel pedig 6 sku-ra szetdobva es 16-rol indulva lepesenkent 2-vel 26-ra jon ki max, ami szvsz tul izmos lenne mar 1664-gyel, bar nem bannam.
Ui: A p12 pedig majd a belepokategoria lesz 440/450. Amugy ennyi sku 1 chipre elegge nagy torlodast fog okozni. Bar meg lenne belole a 460/470/480.
[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
stratova
veterán
válasz Malibutomi #18842 üzenetére
Nos akkor a benchből legfeljebb a CU-k száma (pár egyéb paraméter) és az elérhető legmagasabb órajel derül ki, mert a teljesítményadatok nem mérvadóak.
-
#00137984
törölt tag
válasz Malibutomi #18866 üzenetére
Viszont a VR terjedésével és az optimalizálatlan játékok miatt kialakult játékpiacnak időben kell reagálni a változásokra. Nem fejleszthetnek most kis lépésben, mert 10-20% teljesitménynövekedés már nem elég ezekre a megnövekedett igényekre. R9 490X-nek vagy akármelyik felsőkategóriás videókártyának már kevés a 4096 shader és 8GB GDDR5 memória vagy a 64 ROPs. GCN4 architektura és új parancsprocesszor és egyéb más optimalizálás sem pótolja teljesen a hardveren történt visszafogott fejlesztéseket. Mire ment ezzel a HD6850 vagy az R9 380 egyaránt... AMD középkategóriában gyenge teljesitményt nyújt, ami fél évig sem húzza a megjelenést követően és már fejlesztésre szorul. Ha nem érkezik jó teljesitményű R9 480, akkor kivárok a VEGA architektura megjelenéséig.
-
#00137984
törölt tag
válasz Malibutomi #18871 üzenetére
AMD visszafogta magát, miközben az Nvidia megerősitett Pascal architekturával érkezik a középkategóriában. Ha eddig sem voltak jók az AMD R9 300-as középkategóriás videókártyák a konkurencia ellen, akkor majd most R9 400-ak megmutathatják a fejlettebb GCN4 architektúra előnyeit. Kétlem, hogy erős hardveres alapok nélkül, csak a kevés optimalizálás és a 14nm FINFET technologia majd versenyképes videókártyát jelentene. Inkább egy átmeneti megoldásnak tartom a Polaris-t (mint az R9 285/380 vonalat) a VEGA architektúra megérkezéséig. Nem tudom mennyi termékvonalat kell még kiadni, mire teljesitményben megfelelő videókártya érkezhet újra a középkategóriában...
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz Malibutomi #18877 üzenetére
Szerinted megfelelően jó teljesitményszint napjainkban egy GTX 960-as? Polaris meg a középkategóriában ha az R9 390 szintet nyújtana és 64 ROPs alapokra fejlesztene (nem a szüknek mondható 32 ROPs), ott egyből feljavulna a teljesitmény. Szóval az optimalizált GCN4 architektura és 64 ROPs, aztán a HBM-2 megmaradna majd a VEGA-ra vagy még késöbbre, mire a középkategóriában is megérkezne.
-
#00137984
törölt tag
válasz Malibutomi #18879 üzenetére
Én már keveseltem feljebb a GTX 970 teljesitményszintet, és az R9 390 teljesitménye is csak a GCN4 Polaris architekturával elfogadható fejlesztési irány. Egy kategóriányi erősődés most nem elég, mert igy talán a friss játékokban is elérhető lesz az R9 480 videókártyával valamivel simább játékélmény.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Malibutomi #18891 üzenetére
Egész pontosan a 7970GHz edition hagyja le a sima 780-at, ugyanannyival elmarad a 780GHz edition-től. Amúgy ez semmit nem von le az érdemeiből, mert nem egy ligában játszanak.
A mondandód többi része +1, sajna nem lehet elkerülni, hogy a több teljesítmény több pénzbe kerüljön.
Aminek kerekei, vagy mellei vannak, azzal előbb-utóbb gond lesz.
-
füles_
őstag
válasz Malibutomi #18901 üzenetére
Akkor ez egy teljesen új architektúra,és a GCN-hez semmi köze?
A stock órajelek rendben vannak szerintem,tuninggal meg kitudja mennyit fognak menni -
#85552128
törölt tag
válasz Malibutomi #18926 üzenetére
Ami népszerű is és jó pénzt is hoz az ahol most a 970/390 van. Az nVidia eladása nagyon megnőtt a felső kategóriában a 490/X skippelése elég nagy hiba lenne, főleg azért mert az nVidia 99%, hogy jelen lesz ebben a szegmensben. Ha pedig valaki 390/X, 970/980-ról váltani akar akkor nem a 480-at fogja venni. Márpedig a 970/980 tábor elég népes és nem fognak várni ha a Pascal jól sikerült...
[ Szerkesztve ]
-
Z10N
veterán
válasz Malibutomi #18926 üzenetére
Igen, ezeket tippelem en is Tenyleg nem artana a bevetel, illetve vegre a mobil szegmensben is jobban elterjedhet. Mar csak az arazas a kerdeses. Ha alacsonyabb lesz, mint a mostani 290/X a hasznaltpiacon (55-75k) akkor nyero kombinacio
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
#45185024
törölt tag
válasz Malibutomi #18935 üzenetére
Ezzel kapcsolatban azon gondolkoztam el hogy a VS szobában sokszor hangzik el témának a rossz portok helyzete, A 390x nek mindig is meglesz az az előnye (nemcsak az nvidiával szemben, hanem a Fury szériával szemben is ) hogy 1.1 es GCN-ről 1.1 es GCNre lesznek a legtökéletesebbek a portok így itt tapasztalható (optimalizálás nélkül) a legjobb gyorsulás direct X 12-n. Hogy vajon majd ezzel az Új 2.0 GCN el mi lesz a portos helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
=WiNTeR=
senior tag
válasz Malibutomi #18935 üzenetére
A 490/X nem a Vega lesz várhatóan, jól értem?
"I will become a true hardscoping hitmarking sample text legend."
-
#00137984
törölt tag
válasz Malibutomi #18930 üzenetére
Nem zavart eddig sem a közepes 130-170W környékén mérhető fogyasztás, ha ez megfelelő teljesitménnyel párositható. Inkább azt a 30-50W többletfogyasztást elviselem, mint az alulméretezett hardver miatt a teljesitményével vagy a tápellátás minőségével gondok adodjanak. Azért a középkategóriás árazásért azt a teljesitményt el is várom. Megint nem akarom a drága pénzemen megvett videókártyát a megjelenést követően 8 hónapon belül eladni, mert az R9 270X videókártyával ez történt, és az R9 380 is erre a sorsra fog jutni rövidesen. R9 480 talán most megérné fél-egy évig, azután semmi garancia nem mutatkozik a teljesitményének ennél hosszabb ideig való tartósságának. Szóval a fogyasztása javult, de a teljesitményét megint ügyesen belőtték a felmerülő igények alá.
-
Televan74
nagyúr
válasz Malibutomi #18952 üzenetére
Ez így igaz.Meg lehet várni a Vega -t. Bár annak az ára meg hát....
De aki nem akar folyamatosan fejleszteni,annak még mindig ott a konzol.Fixed 30/60fps -el.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
#00137984
törölt tag
válasz Malibutomi #18952 üzenetére
A középkategóriás videókártyák tudása alapján még többet is elvárhatnánk, de teljesitményben évek óta egyre nagyobb lemaradásba kerülnek ettől. Nem elvárási szint az 1440P vagy a gamer 144Hz képfrissités (...de!), de nehogymár az elterjedt 1080P/60Hz vonaltól ennyire leszakadjunk. Jónéhány éve alig 50ezerért megvett videókártyával a még az elterjedőfélben lévő DX11-ben játszhattunk elég jó élményszinten és töredék problámával. A DX10-es egy-két éves nagy cimek végre nagyobb részletességgel újrajátszhatóak voltak. Ami nekem a HD4850 videókártyával alig ment még DX10-ben is, a HD6850-es szinte könnyedén vitte ahoz képest. A HD7850 (55ezer) videókártya jelentett egy fordulópontot, és sajnos negativ értelemben. Driveres és játékok közben sokasodó bajok jelentkeztek, megnehezitve ezzel a PC Gaming élményszintjét. Az R9 270X-et tényleg feleslegesnek tünt megvennem (60ezer), de akkor a HD7850 teljesitménye kimerült és nem érkezett az R9 380-ig semmi középkategóriának szánt videókártya AMD-től (majd 80ezer). Most megéreztem a váltást a HD7850 után, de azóta a játékok és a Crimson szoftver fejlesztése körüli anomália miatt az R9 380-at kezdem szüknek érezni. Jól optimalizált játékok és hibátlan és teljesitménynővelő driver esetén fel sem merülne a váltás kérdése, mert hardveresen rendben van ez a videókártya. Ilyen kedvezőtlen feltételeknél már az R9 480 teljesitménye kimerülhet igen hamar a megjelenést követően, mert a 2304 shader egységnek jó magas 1120MHz-es órajeleket kéne megadni alapesetben (1200MHz OC órajelek). Valószinűleg nemigen adnak meg ilyen szép magas órajeleket, mert sajnos ezt nem a teljesitményre, hanem a kedvezőbb fogyasztásra forditották. Ezt a friss 14nm-es gyártástechnológia könnyedén hozni tudná. AMD mindig életképtelen teljesitményszintre lőtte be ezt a középkategóriát, hogy ne zavargassa a felsőház nyugalmát. Nagyobbat csak kedvező árazás esetén vennék, de mostanság az is meredeken emelkedni kezdett. Ha mégis kifizetnék ennyi pénzt egy videókártyáért, annak a szine ezektől eltérő lenne.
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz Malibutomi #18959 üzenetére
Lehet, hogy csak az irritálja, hogy a piac szűkülése miatt nincs árverseny. A gyártók belövik a kártyáikat egymáshoz, ha pedig valahol lyuk keletkezik, oda terveznek egy öszvért a selejtből, de nem csökkentik az árakat, csak mikor már új szériát akarnak behozni.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
#00137984
törölt tag
válasz Malibutomi #18959 üzenetére
Az R9 380-at majd 80ezerért vettem. A fix 1080P/60Hz pedig ennyi pénzért elvárás. GTX 960 4GB pedig egy papiron gyengébb teljesitményű és jóval szerényebb hardveres felépitésű videókártya (azért a HDMI 2.0 csak most érkezik AMD-nek), de ezekből a játékos nem sokat érzékelt. Ahová gyenge volt a GTX 960 4GB teljesitménye, ott az R9 380 4GB sem rughatott labdába. Ezért most adnak 8GB-ot a játékosoknak, de a magasabb órajelek és a több shader lett volna fontos a középkategória szinten tartásához. Szerintem pedig jogosak a megjegyzéseim, mert visszafogott teljesitmény esetén ezeket felesleges volt megvennie a játékosnak, mert elég lett volna az alapszintű játékra jóval olcsóbban az R9 370 / GTX 950 és GTX960 2GB-os videókártya. HD7850 nálam a 14.12 Omega drivernél volt a legjobb, de néhány hónap elteltével már az R9 270X-nek az ereje is kifújt. Most szintén az R9 380 teljesitménye kezd kevés lenni, ezért nagyon nem mindegy az R9 480 árazása és teljesitménye. Több bukta nem megbocsátható az AMD-nek, mert lehet szépen felnyomni azt a kakaót azokban az új GCN4-es GPU-ban a középkategóriában is. Érdekel úgyan az R9 490 és a felsőház teljesitményének alakulása, de sajnos nem vagyok érintett a témában.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz Malibutomi #18964 üzenetére
Részemről most is AMD-t használok és nem részlehajlóan a másik oldal középkategóriás teljesitményét is keveseltem. Találgatós topik nevéhez méltóan én is csak találgatásokba bocsátkoztam. Nagy igéretekkel eddig is bőségesen el voltunk látva, de most megtapasztalni is szeretnénk valami ennél jobbat. A majd végleges információk alapján számitott teljesitmény és ennek árazása olyan sok bizakodásra nem adott eddig okot. Természetesen jobban szeretném, ha nagy tévedésben lennének és az R9 380 kezdő 80ezres árazásában megkapnám ezt az R9 480-as videókártyát. A kivánt szintre megnővekedett teljesitménye (1080P/60Hz) nyilván nagy örömet okozna nem csak számomra és akkor elfelejthető ez a sok badarság amit összehordtam mostanság ilyen információkra alapozva. Performance/Watt teljesitmény addig érdekel engem, amig a teljesitmény eléri a 2016-ban elvárható szintet. Ezt pedig a játékok határozzák meg és itt nagy elmaradások vannak a középkategóriában.
[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
válasz Malibutomi #18982 üzenetére
De, sőt Pascalnál csak a legnagyobb GPU órajele ismert, Polarisnal pedig a kisebbeké. De erről beszélgettünk korábban is. Bár megjelenéshez most P104/106 és Polaris 10, 11 van közel. Hardware.fr-nek adott válasza alapján Nvidiánál jelenleg nem terveznek P100 alapú Geforce-ot bemutatni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Malibutomi #18982 üzenetére
Nem feltétlen. Az órajel egy necces kérdés. Különböző módszerekkel lehet javítani az elérhető órajelen extra tranzisztor beépítésével. Ilyet alkalmaztak régen a GeForce-ok, amikor magas volt a shader órajel, de a magórajel nem, mert csak az ALU-kat tervezték ehhez. Szóval az órajel kérdése mindig egy balansz és figyelembe kell venni az elkölthető tranzisztorokat, illetve az architektúra skálázhatóságát. Akkor érdemes a magasabb órajelet megcélozni, ha a felhasznált rendszer maximális konfigurációja beleütközik a skálázhatósági limitbe. Ezt alapvetően a memóriamodell határozza meg, és ilyet nem sokszor váltanak a cégek. Ha skálázódna a rendszer, akkor a magas órajel nem előnyös, mert extra tranzisztorokba kerül és jobban növeli a fogyasztást, mintha csak az ALU-k száma nőne.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Laja333
őstag
válasz Malibutomi #18999 üzenetére
Meg az AMD hiányossága, hogy nem használják ki, mint marketing. Simán elsüthetnék ezt a 390@1100 =970@1500... De valahogy tényleg nem megy AMDnek a marketing.
-
nagyúr
válasz Malibutomi #18999 üzenetére
Hát ja, az sem kizárt, hogy valami world's highest clocked video card ever reklámduma lesz. Bár a 9800GTX+ 1840MHz-es shader clockján nem lesz egyszerű túltenni
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
#45185024
törölt tag
válasz Malibutomi #19007 üzenetére
Ez most azt jelenti hogy megint felvásárolja a 480x sorozatot az Apple és majd nem lehet ilyen kártyát kapni ?
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz Malibutomi #18999 üzenetére
Az emberek vagy a játékok szeretik a magas órajeleket. Nem számit most még annyira sok esetben a CPU magok jelentős számbeli fölénye játékokban ( i5 (4 mag / 4 szál) vs. i7 (8 mag / akár 16 szál), mert jelenleg a magas órajelek dominálnak. Ez a játékfejlesztőknek mind elpazarolható erőforrás vagy kihasználatlanul hagyja ezek felét, de az akkor pöröghet (4-5) ezerrel... különben nem játszhatsz nyugodtságban. Videókártyán megint kezd a tuning elég felesleges móka lenni, mert alig néhány FPS-t kisajtolva főhet szénné a gépedben a videókártya. Inkább a több shader egység számit jelentősen, akkor is ha ezek alacsonyabb fordulaton vannak. Természetesen a VGA hardveres felépitése (ROP-ok mennyisége és a VRAM sávszélesség) is fontos, ha ezeket jó kihasználtsággal és ütemezéssel (ami a drivert is érinti) szeretnénk jó teljesitménnyel kihasználni. Itt meg a két gyártó jelenleg eltérő úton haladt, de most az Nvidia is közeledik a GCN architektura felépitéséhez. Ez órajelekben majd meglátjuk mennyire érzékelhető változás lesz, és 16nm-en hogyan viszonyul az AMD-hez.
[ Szerkesztve ]
-
Televan74
nagyúr
válasz Malibutomi #19021 üzenetére
Ha megkapjuk a jó kis konzolportokat,akkor lehet 390X,Fury, P10, Vega, mind fix 60fps -el fog szakítani.Sőt ide vehetem a konkurenciát is. Mindegy lesz 1080p -ben milyen kártyád van.Max a 1440p agy a 4k felbontás miatt kell nagyobb kártyát venni.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
nagyúr
válasz Malibutomi #19037 üzenetére
Persze... csak a várakozásokhoz meg ígéretekhez képest ez jó kis csalódás lesz, ha így lesz.
Csak ennyit mondok.[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
#45997568
törölt tag
válasz Malibutomi #19056 üzenetére
Nagyon izgi Johetnek a kartyak most mar szepen lassan, meg max honap es kiderul minden lenyeges a VGA piacon
[ Szerkesztve ]
-
Z10N
veterán
válasz Malibutomi #19056 üzenetére
Valami hibazik a cikkben:
"Further up ahead, we have the C98XXX board, which is without a doubt, the Polaris 10 GPU. Shipping data from Zauba has actually identified this particular GPU as Baffin XT. Which means we are looking at the cut down variant of Polaris 10. The full-fledged variant (previously known as Ellesmere) is what forms the final flagship of AMD’s 14nm FinFET GPUs."Ha a c98 p10, akkor hogyan lehet Baffin XT? Ennek "Ellesmere Pro"-nak kene lennie. Eleve, ha cut-down, akkor nem lehet xt Tobbszorosen hibas. Bar mondjuk nem lepodtem meg a wccf szinvonalon.
"PRINTED CIRCUIT BOARD ASSEMBLY (VIDEO / GRAPHIC CARD)C98101 BAFFIN XT G5 4GB CHANNEL P/N 102-C98101-00 (FOC)"
A bejegyzes alapjan a c98 egyertelmuen BaffinXT, azaz p11. Azaz jol vissza lesz nyesve/csonkitva ahogy sejtettuk. Pozicionalas szempontjabol azert eleg erdekes: c91-c94-c98. Ezekszerint van 4 board jelenleg c91, c94, c98 es c99, amirol tudunk.
[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Malibutomi #19063 üzenetére
Ha tényleg kivágja az áteresztett, de nem látható háromszögeket, akkor az nyilván előny, hiszen azok nem jutnak el a raszterizálás fázisig, vagyis nem akkor dől el, hogy nem látszanak, amikor már ki lett számolva minden rájuk.
A másik meg gondolom a prefetch. Nyilván nem mindegy, hogy előre betölti az adatokat, vagy utólag tart az egész ~10-100 ns-ig.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Z10N
veterán
válasz Malibutomi #19060 üzenetére
Ezt en is neztem, de ha mindegyikbol van tobb alverzio akkor meg mar tul sok varians van. Hamarosan kiderul.
[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
#85552128
törölt tag
válasz Malibutomi #19067 üzenetére
Milyen "felsőt" ? Két GPU-van bejelentve 2016-ra, a Polaris 10 ami a legerősebb "mainstream" nem high-end.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Malibutomi #19063 üzenetére
Bőven elég érdekes újdonság van (pletykálva) a Polarisban ahhoz, hogy bizonyos szituációkban top legyen. A szokásos két kérdés áll fenn ilyenkor - a bizonyos szituációk milyen sűrűn fordulnak elő, és amikor előfordulnak, akkor milyen súlyt képviselnek a teljes képkocka kiszámításában.
Ha tényleg (jelentősen) jobb az early reject benne, az komplex scene-ek esetén biztosan nagy előny, mert ugyanahhoz a képkockához kevesebbet (akár sokkal kevesebbet) kell számolnia a megvilágítástól kezdve az utolsó post-process effektig. A kétkedő természetem azt mondatja velem, hogy a fals pozitívoknak csak egy részét fogja kiszűrni, nem mindet - erről bizony érdekes lenne valami profilozott összehasonlítás vagy fél tucat játékkal
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
#45185024
törölt tag
válasz Malibutomi #19076 üzenetére
Igaz nem engem kérdeztél de én is elmondom a véleményem
Az rengeteget számítana ha a nem látható háromszögeket előre kiszűrné a rendszer, ezzel jó sokat foglalkoztak régen a motrok, ez akár hozhatna nagyon sok időt is a kártyának ha textúrázás meg fényhatásokat megússza a kártya , de csak bizonyos esetekben, a minél komplexebb esetekben.
Ha egy grafikus Low Poly val dolgozik 30 FPS-en a motorban akkor nem sokat ér az egész.
Ha lesz ilyen és jól sikerül az ad az ilyen összehasonlító FPS táblázatoknak nagyon mert 3 eltérő játéknál teljesen máshogy fognak beállni a kártyák. Aztán az 500 as sorozatn meg majd jobban optimalizálja az egészet és jobban összedolgozik a motrokkal és majd ott fog kb tökéletesen futni mindenen.
De ha egy ilyen rendszert behoznának a másik oldalon meg nem, akkor megint arról fog szólni a történet hogy ki írja a játékot és melyik kártyán szeretné hogy jól fusson a dolog. Mindent ki lehet használni meg ki is lehet kerülni.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Malibutomi #19183 üzenetére
A 390 és a 390X egyforma backenddel rendelkezik, a P10-ben meg 256-bites busz van a pletyka szerint gDDR5-ös RAM-mal. Nem tudom, mennyire változott a backend architektúra, de a Tonga esetében ez csak 32 ROP-ot jelentett...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Sony Ericsson K600i - csőszelet
- Jogász topic
- Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Amazon Fire TV stick/box
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
- MSI RTX 3070 8GB Gaming X Trio - 1 év magyar garanciával - eladó!
- Inno3D Geforce RTX 4070 Ti X3 (Garancia 2026.01-ig!)
- PCX Garancia! MSI RTX 3080 Ti 12GB GDDR6X Gaming X TRIO Videokártya! BeszámítOK
- ASUS GeForce GTX 660 DirectCU II OC 2GB GDDR5 192bit lVideokártya
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen