Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz PuMbA #43429 üzenetére

    "Azért, mert 1 magon gyengébbek"
    Pont erre utaltam, nem úgy van a, hogy tetszőlegesen összeszorzod a magok erejét a magszámmal és megvan a proci "ereje". ;)

    "akkor 1 magra 2db program szál megy, például a hang és tárhely kezelés egyszerre."
    Amit kiagytál, hogy tipikusan ez az a pont, amikor vadul beindul a mikrolaggolás, mert lkezdik ölni egymást a szálak az erőforrásért, a játék pedig nem futhat tovább, amíg nincs kész minden részfolyamat.

    "de ez azért nem annyira sok erőforrás egy jó architektúra esetén sok cache-sel."
    Sajnos ez sem így van. :N Gyorsan megnéztem, Cinebench R15 nálam -5%-ot veszít a Ryzen 3600-asomon, ha 12 helyett 24 szálon futtatom, és ez messze a legideálisabb eset, mert a Cinebench jól optimalizált, és egy játékkal ellentétben független szálakat futtat. Ehhez képest egy játékban durván borulhat a tempó, ha nem megfelelő a szálak közötti szinkron, ami pedig csúnyán elromolhat, ha nem annyi szál van a CPU-n, amire a játékot optimalizálták. A te példáddal, ha a hang és tárhely kezelés egy szálra kényszerül, és emiatt nem készül el időre az jelentős lassulás lehet, hiába volt a többi szál gyors, végül a képkocka "lassan" fog elkészülni.

Új hozzászólás Aktív témák