Új hozzászólás Aktív témák
-
F-ECT$
titán
Lehet, hogy ez aztán már tényleg full offtopic, de hátha tud valaki segíteni. A barátnőmnek szeretnék biciklit venni, a lényeg, hogy elöl legyen rajta kosár. Nem gond, ha van néhány fokozat rajta, meg sárvédő + lámpa, de ezek annyira nem lényegesek.
A gondom az, hogy 2 féle boltot tudok:
-bevásárlóközpont(Tesco, Obi) - itt gondolom gagyi van occsó'ért
-kimondott bicajbolt - itt drága és jó minőségű cuccok vannakNekem kb 30-50e Ft körüli keretem lenne rá, tehát valahol a 2 véglet között kellene megtalálnom az arany középutat. Tud valaki ilyesmi boltot?
-
illusiON
őstag
na akkor leirom a kis kalandom:
ugy döntöttem, legyőzöm félelmeim, és kimegyek a kőszegi dh-pályára, megyek pár kiszakadáson... mentem is páron, de egy érkező után berántottam a fékem, nehogy eldögöljek a sok falevélben... a fékkarból kitéptem a bovdent, tanyáltam 40el egyet a finom bogárdús avarban, és a gagyámon pont a 2 lábam közt volt egy jókora lyuk, így mentem hazáig... és bukó se volt rajtam, mer televolt csinéssel a nyakam, és szoritottkomoylabb sérülésem mondjuk szerencsére nem lett
-
-NoVa-
veterán
Azért 2 dologról ne feledkezz meg. Légellenállás és gördülési ellenállás. Montival 70 fölött igen ritkán mentem eddig, azt is csak terepen lejtőn. Síkon max 56-ig tudtam kitekerni, ott már a 44-11 kevés volt. Országútival rendszeresen mentem 70 fölött szélárnyékban síkon, buszok, teherautók mögött, colos gumival 52-13-on kényelmesen tartható volt. Ismerek olyan országútist, akinek 55-11-es áttétel a legdurvább. Panaszkodott, hogy egy ponyvás Avia mögött ment már 30 kilómétert, amikor a teherautó 97-nél még rágyorsított, és már nem bírta olyan gyorsan pörgetni, hogy a légellenállásában maradjon.
-
Kamisama
tag
TheVeryGuest: Úgy 4 éve nyáron egy dögmeleg napon hazafele jöttem Ómassáról. Tök üresek voltak az utak, úgy negyedóránként ment el egy-egy autó jobbról-balról, tökre élveztem a dolgot, amikor Garadnánál egy fiatal négy fős család megkérdezték tőlem hogy merre van Sebesvíz? Gondolkodtam..., tudtam hogy már hallottam ezt a nevet, sőt azt is ogy már voltam ott de akkor vhogy nem ugrott be. Szóval, mondtam nekik hogy ismerem a helyet de most nem ugrik be. Kicsit továbbhajtottam, aztán beugrott hogy Jávor-kút felé kell menni. Szal fogtam magam és visszafordultam, mondtam nekik hogy kövessenek a kocsival, majd mondom mikor kell lefordúrni az útról. Mikor eljött az elágazás, ők megköszönték, a két kisgyerek még integetett is nekem. Vírultam mint atom aztán elengedett kormánnyal gurultam egy kicsit, majd egyszer csak akkorát nyaltam hogy csak na. Ugyanis az első kerekem véletlenül az egyik kanyarban lecsúszott az aszfaltról a homokba, ami közöt ezért van egy 3 centi szintkülönbség. Mivel semmi védőfelszerelés nem volt rajtam és előre estem kézre, ezért az egyik kezemről a hüvelykújjam alatt egy 3 centis körben lejött a bőr. A térdem is vérzett egy kicsit, de az nem volt annyira nagy baj. A mobilom is összetört ami az oldalamra volt csíptetve. Az volt a legnagyobb poén hogy ott ültem látványosan vérző kézzel az út szélén, bicóm is kitekeredve a földön de senki nem állt volna meg segíteni egy szar gézzel meg valami jóddal. Szal nekem kellett kiállni az út közepére lestobbolni egy kocsit hogy segítsenek nekem. Szal azóta már nem nagyon szeretem elengedni a kormányt.
Egyébként 1.9es Schwalbe Land Cruiser fél-cross kerekeim vannak, ami elég jó aszfaltra mert középen egy vékony sávban összefüggő rész van.
Bgs: igaz, igaz tényleg jobb mtb-vel menni és tényleg biztonságosabb érzés. -
Bgs
senior tag
válasz
Kamisama #217 üzenetére
hegyivel _sokkal_ konyebb megfogni a dolgokat, mint versennyel. Erosebb a szerkezet, szelesebb es jobb fogasu a kormany. Hegyivel meg terepen is mentem 70 korul, pedig ez nem nagy szam egy komolyabb downhill-hez kepest.... (Mondjuk en egy 18 eves biciklivel csinaltam
).
-
Bgs
senior tag
válasz
TheVeryGuest #218 üzenetére
A 100-at azert sajnos nem olyan egyszeru atlepni. Altalaban tobb ember is kell hozza akik osszedolgoznak. Egyedul mentem mar 90 folott, de a 100-att meg nem sikerult atlepni. Hallottam mar tippeket 100-as helyekrol, de tobbnyire az derul ki, hogy 'oh, ott vagy 100-at is lehet menni' tipusu velemenyek alapjan adtak tovabb.
Ha tudtok megbizhato infot ilyen helyrol akkor legyszives osszatok meg -
mbit
tag
tesómmal mentem túrázni a hegyekbe. hazafele 1.5 km-t mentünk 40 körül fékezve folyamatosan. megálltunk és vizet önötttem a kontrafékes agyra. abban a pillanatban felforrt a víz!
Amúgy én is egyedül szoktam menni akár 160 km-es túrára is. Senki nem bír ekorra utat egy nap az ismerősök közül! -
TheVeryGuest
senior tag
válasz
Kamisama #217 üzenetére
Kirepültem a családi fészekből.
Asszem valahol Eger fellé is van egy jó rész, de nem tudom már pontosan hol, talán Bélapátfalva-Eger, igaz az egy kicsit messzebb van. Nekem azt mondta valaki ott akár 100-at is lehet menni versenybiciklivel, persze lehet, hogy csak vakítás volt.
Egyszer egy cimborám esett a Hollóstető-Lillafüred szakaszon. Van ott egy nagy alattomos kanyar, valahol a vizműtelep felett. Előtte lehet jönni szélsebesen, aztán jön ez a kanyar, ami szép ívesnek látszik, de valójában nagyon kemény. A barátom alól kifordult a versenybringa hátsókereke, igaz vizes volt az út. A fenekén csúszott egy darabon, el is olvadt a rövidnadrág azon a részen. Más baja nem lett, szerencsére nem jöttek szemből.
Ha sokat mész jó minőségű aszfalton, meg gyors hegyi utakon érdemes 1.6-1.75 -ös gumikat szerezni. Csak azzal meg szar a városi kátyúkban döcögni. Meg vigyázni kell az út széli gyöngykaviccsal.
[Szerkesztve] -
Kamisama
tag
válasz
TheVeryGuest #216 üzenetére
70 fölött már elég brutál, azért az sztem montival már kicsit veszélyes is. Mindenesetre ki fogom próbálni azt a szakaszt amit mondtál. És hogy-hogy csak voltál?
-
TheVeryGuest
senior tag
válasz
Kamisama #211 üzenetére
Én voltam Miskolci bringás. Azért a büüki utak sem mindig a legjobbak. Bükkszentkereszt-Bükkszentlászló például rettenetes. Nekem eddig a Bákút-Újmassa útvonalon sikerült a leggyorsabban haladni valamivel 70 fölött.
A városban meg menni kell a sáv közepén az úton aztán jóvan. -
pampika
őstag
Jó kis totyik
Én is régen kezdtem már a bicózást,anno a kék bmx-szel.Első nagy élményem egy óriási nagy fejreállás,miközben teszteltük az első féket
Aztán jöttek szépen sorba a balesetek,de igazából ezeket sose bántam,mert komoly bajom eddig nem volt belőle.Az egyik ilyen nagy bukásom a mátrában volt.
Vonatoztunk a hegy lábáig,majd bicó.Azt hittük,hogy 25km az nem sok,hegyen is max 2-3 óra.jah...6 órát toltuk hegynek fel a bringát a sok sátor,meg minden cumó miatt4en voltunk,egyik srácnak nem volt jó a fékje.Galyatetőn előreküldtük,hogy a völgyben levő kempinghez majd ő ér le először.Majdnem így is lett,de az uccsó kanyarban utolértem.A kemping egy nagy mezőn volt,oda leérve gondoltam,majd kirántom a gépet jobbra és akkor nem megyünk össze.Kirántani sikerült,csak épp első kerék keresztbe állt és 4-szer bukfenceztünk a bringával.Élmény volt...bár azóta a hegeket büszkén viselem
A hegyről lefele jövet 60-75 körül nem vmi nagy feeling kisodródni az út szélére kb 30 kg-nyi csomaggal a hátad mögötted..szal akkor tényleg veszélben éreztem magam,mivel kb 300m után vissza kellett volna menni az útra,de staufék szóba se jöhet,az út melletti sáv meg megszűnik,szal ott kicsit para volt,de azóta is egyben vagyunk -
Kamisama
tag
miért mi bajod van a járdás rájderekkel? Tekintettel arra hogy itt Miskolcon elmebetegek vannak, és minden második autós átmegy a piroson nem sok kedvem van nekem sem lemenni az autóútra. Mondjuk, nem mintha ott mennék mindig, de azért ha nem akad párhuzamos mellékút akkor járdára kényszerülök.
-
rii
nagyúr
észrevettem, hogy ez egy régi topic, amit én niyottam, és még él, gondoltam benézek, és trafipaxról jutott eszembe valami ....
nevezetesen az, hogy menyire elegem van azokból a vagány csávókból, akik járdán krosszoznak a gyalogosok között. Ha akkora máyer, akkor menjen ki az István krt. 6 sávjára, - én is azt tettem, amikor Pesten kerékpárral jártam dolozni, csak úgy ragadt magával a forgalom, 40-eket tekertem a kocsik közt. Versenyszerszellem befigyelt... - ott lehet fakítani 1000el.... -
CuKoR
senior tag
Ide nem szándékozik vki jönni ? Bővebben: link
Garantáltan felejthetetlen élmény -
Kamisama
tag
Hi!
Egy éve elköltöztünk Miskolcon egy másik helyre, mondhatni a város másik végébe, ezért sajna kihagytam majdnem 2 évet. A fa**omnak sem volt kedve a belvárosban szmogot szívva bringázni a sok ember között. Aztán most tavasz elejétől már nem bírtam tovább és újra elkezdtem nyomulni. Először csak 15-20 km-eket, de most vagy 1 hét kihagyással már kemény 32km-ert nyomtam. Majd szét szakadtam mire hazaértem. Szal, szar dolog ez. Régen a Bükk közelében laktunk, minden nap felmentem Lilafüredre, Ómassára olykor Bükkszentkereszte. Iszonyúan jó volt, imádtam erdőben nyomulni. Mostanság hogy városi trekker lettem, rájöttem hogy mennyi haszna lenne egy telónak (ugye az még nincs), mert régen a Bükkben sehova nem kellett, sztem nagyon szépen rendben vannak ott az utak. Itt bent a városban egyszerűen borzadály, minden egyes alkalommal szétszakad a csuklóm a rázkódástól annyi a kátyu és az úthiba, a patkákról már nem is beszélve. Tegnap döntöttem meg a sebességrekordomat 55km/h, le Lillafüredről. Szerintem ez még simán kormányozható sebesség, csak azért csínnyán a heves mozdulatokkal.
Vannak itt miskolci bringások?
[Szerkesztve] -
Zordkaszás
senior tag
-
Shim
őstag
no igen, így van, sztem helytelenül. majdnem meghaltam mert nem reagáltam elég gyorsan. téptem ezerrel (''sebességhatáron'', 40-nel mivel páran leszakadtunk a csoporttól) egy kis vidéki városban, mikor hirtelen előbukkant a semmiből egy elsőbbségadás tábla. mire leesett nekem, h az a kis aranyos háromszög piros széllel mit jelent, már az úton voltam, bal oldalamon meg egy fiat punto padlófékezett, mert meglepődött, h mit keres előtte vasárnap kora reggel egy villámsebes kerós
kb két méterre állt meg. ránéztem, bólintottam egyet, ő még ott ült pár percig falfehéren a kocsiban. ha elvégeztették volna velem a kreszt, biztos gyorsabban lereagálom a dolgot (az már más kérdés, h esélyem se lett volan megállni, mivel ráadásul nedves volt az út és a slick gumi előszeretettel fut fel a vízre
)
-
funky
tag
azt nem ertem hogy a rendőr mi alapjan birsagolja meg a biciklist ? ugyanis a kerékpár vezetéséhez nem kell elvégezni semmilyen tanfolyamot
-
funky
tag
csak az első oldalt olvastam el eddig (1-30ig), de elfogom olvasni az egészet, úgy is itt a rossz idő.
Kékestetőről mennyivel lehet lefele jönni ha nem a féket húzza az ember folyamatosanmég jo hogy nincs kihelyezett trafipax.
bicoval tényleg max 40 km/h ?
[Szerkesztve] -
Shim
őstag
nos mégse 8ezrest vettem hanem Kanadából szereztem egy Mongoose All-terraint Bővebben: link kemény 2500HUF-ért. no igen mivel kint kötelező a sisak, le is ment az ára mindnek. míg itthon a jó kategória 10e körül indul ott az a maximum. no comment...
mondjuk elég széles, és magas a sisak úgyhogy sztem elég komikus (legalábbis eltér attól amit megszoktam), de vagy 20 ventihelye, van érezezni is, nem forr fel az agyam, és jól is jött az kétségtelen, elment mindkét fékem egy lejtőn a kanyarbanteljes sebességgel neikiszálltam a falnak, egy 2x2m-es helyen nem maradt növényzet
-
tocsa
senior tag
válasz
TheVeryGuest #198 üzenetére
Hármashatárhyegyen vigyázni kell, tényleg nagyon rossz az átminőség. Ha sokat jársz majd, akkor majd ismerni fogod a kátyúkat, nyár vége fele betömtek párat. Mindenesetre, ha valahol elsőre vagy, nem ismered az utat, akkor semmi esetre se ereszd meg. Még manapság is néha megilyedek HHH-ról lefele van két élesebb kanyar, és néha jönnek föl túristabuszok. Volt olyan, hoygha repesztettem volna, akkor baleset lett volna belőle.
Ja, és a HHH meredekebb, mint egy Dobogóő, de viszont rövidebb is. -
tocsa
senior tag
Mindig hordjatok sisakot!!!!
Tudtátok, hoyg a sisak a gerincet is védi? Ugyanis ha a fejeddel szántanád az aszfaltot, akkor az beleakadna, és megbicsaklana, ez pedig gerinc sérülésekhez vezethetne. Ha viszont van rajtad sisak, akkor az csúszik, és így védi a gerinced is. Kulcscsont töréstől persze nem véd sajna.
Jelenleg egy CASCO Alpent használok költségtakarékossági okokból, mindössze 5000 forint, hátul állítható tarkós tekerőréssze (5000 HUF-nál az nem trivi), van napellenzéje, és bogárhálója is. Kivehető szivacsok. -
tocsa
senior tag
Nagyon off, meg nagyon régi história, meg lehet, hogy nem is itt kéne.
De boicsánatot szeretnék kérni, hogy nem jött össze a kerékpáros nadrágos biznisz. Egyszer már majdnem megvettem hétvégén (elhoztad volna), de éppen szüleimnek valamit kellett segíteni. Aztán meg elfelejtettem a dolgot. Mind1, már úgyis biztos eladtad. Rövid kerékpáros nadrágom egyébként azóta se volt, pár hete szereztem kettőt.
Mind1, ezt csak azért írom, mert köcsögség volt, hoyg nem hívtalak vissza, és bocsánatot szeretnék kérni. Hogy ne tartsál esetleg emiatt tirpáknak. -
tocsa
senior tag
Yesss. Végre valaki gondolkodik is.
(((Amúgy a számításba nem vetted bele a kerék vastagságát. Mert pl az én városi progresszív romboló montimra 1.75'' Schwalbe marathon slick-et tettem, ami 1.5-2''-al megnoveli a kerületet. Nagyon ballonos kerék, és persze jól felfújom, hogy guruljon.
Ezen kívül gondoskodtam róla, hogy legyen áttétel is rajta: egy régi 10 éves LX 46-36-24 hajtómű van rajta (plusz van egy pót hajtómű is belőle), és hátul meg van 11-es a kazettán.)))
Ettől függetlenül nem hősködnék, hogy miket tekertem. Nagyon igazad van, hoyg kétségbe vonod ezeket a számokat. Lejtőn tényleg lehet jókat gurulni, de sík terepen...52 meg 62...
Megmondom hol van a kutya elesve: nem teljesen sík a terep. Bizony ha végigmész a városon van jó pár hely, ahol nagyon meg elhet tekerni. Párat mondok: budai oldalon szabadság híd->erzsébet híd. Mondjuk ott feltűnő, hogy lejt egy picit, de ha az út környező része lejt 1 fokot, és egy rész meg 2 fokot, akkor nem lehet egy olyan helyen észrevenni, ahol nem folyik mellette egy folyó vízszint etalonnak.
Ugyanúgy, ahogy egy 20 km hosszú sunyi pár fokos emelkedő meg tudja szivtani az embert (nem érti, hogy miért fogy el az ereje), ugyanúgy _nagyon_ sokat számít, ha már _picit_ is lejt az a huncut út.
Na. így lehet ''sík'' terepen repeszteni. -
TheVeryGuest
senior tag
Na, megkezdtem Bp.-i bringás pályafutásomat. Elmentem Visegrádra, ami elég unalmas volt, érdekesen értlemezik a bicikliutat néhol, úgy tűnt a használaton kívűli járda tölti be ezt a szerepet. Jó nagy forgalom volt a 11-es úton. Szerencsére összeakadtam egy jó kondiban lévő bringáscsapattal, így ellubickoltam a farvizükön. Nincs is ettől jobb. Sajnos visszafelé már magamnak kellett törnöm a szelet.
Voltam a Hármashatárhegyen is, felfelé majd meghaltam, de ez valószínűleg csak a kihagyott 3-4 évnek volt köszönhető. Lefelé lehet gyorsan jönni, csak egy okádék az útminőség. Sajnos egy lóbaszó Grand Cheerokee-t sikerült utolérnem, majd belehajtani egy jó nagy kátyúba, vagy negyvennel, mert nem láttam az autótól. Persze én vagyok a hülye minek mentem annyira rá. MEgelőzni meg nem akartam, mert tapasztalat szerint az autósok nem örülnek, ha a bicikli előz. Plusz, ha elhasalok, jobb ha nem rögtön mögöttem jön egy V6-os SUV. Mindegy megúsztam egy kitört küllővel (azt is csak otthon vettem észre, mert a hang miatt keresni kezdtem, hogy wtf). Hiába öreg már a tecnika, egy 10-12 éves Schwinn-Csepel Bakony típusú MTB-m van, de már csak váz a nyereg/szár és a kormány/szár eredeti (ja és a macskaszemek persze meg a műanyagpedál). A kormány már rohad, de nem zavar különösebben. Na, mindegy, remélem a ráfnak nincs baja, nem láttam rajta sérülést. Jó kis Xplorer, kell is, hogy hordozza a 9xkg-ot. A gyári tróger ráfot egyszer úgy felütöttem (szintén kátyúban), hogy kirogyott kétoldalt. Vicces volt, állandóan fogott a fék azon a ponton.
Szóval elég cigány az út a Hármashatárhegynél, a Bükkben vannak sokkal jobbak. A Bánkút-Lillafüred-Miskolc, Bánkút-Mályinka, vagy a Hollóstető-Lillafüred-Miskolc, Jávorkút-Ómassa esetleg a Bükkszentlászló-Miskolc. Ott csak az útmenti gyöngykaviccsal kell megküzdeni. Persze van ott is nagyon szar, a Bükkszentkereszt-Bükkszentlászló út az már kriminális, ott egyszer sikerült külsőt szálszakítani. Mindegy azért jó volt, aki mögöttem jött az rosszabbul járt, a ráf elnyírta a belsőt két helyen is. Lejmoltunk foltot, ragasztottunk, teszteltünk végül felrakta a buszra, majd a HÉV-re. Jó mulatság volt.
Esetleg tudna valaki kellemes BP környéki egynapos bringatúra-útvonalakat ajánlani? Egyenlőre jobban örülnék sík terepnek, esetleg igazi erdei bringázásnak (ösvények, fák, túristajelzés, emberek sehol). Minél eldugottab/elhagyatottabb a hely annál jobb. -
Bencom
senior tag
ELADÓ!
Nos:
Éppen felújítás alatt áll a BMX em, amit el fogok adni.
Most lesz bovdencsere, a fékkarokat is kicseréltük, és erősen meg lesz tisztítva.
DATA: Duplavállas villa, 20x2.125 kerekek, alufelni, új csapágy, a többi még eredeti Csehszlovák gyártmány.
Überbrutál egy bringa, szerintem már az is megér egy tizest, hogy ráülhetsz!
10K, de erősen alkudható.
ELADÓ!
Eladó még:
Mozo usa rm120 76mm teleszkóp 9K
eurobike össztelós váz 5K
logan alumínium v-fék 1K
logan fékkar 0,5K
shimano markolatváltó 2K
mach1 210 duplafalu felni első:2K hátsó: 3K
a többi gyári.
Össz. Ára:20K, de ez már kevésbé alkudható, mint a BMX.
ELADÓ! -
hm
aktív tag
-
Shim
őstag
válasz
jerry311 #191 üzenetére
öcsém életét is megmentette, nem a feje ment széjjel hanem a sisak, szerencsére. ezért gondolkodom, h veszek egyet, csak még össze kell kunyiznom a nyolcezret rá, ami elég sok így mostanában, de azért még mindig kevesebb az életemnél.
Mangot szándékozok venni, vélemények tapasztalatok, a fentebb említett árkategóriában? -
Shim
őstag
a bringáról: semmiképpen se tescót, ill. egyéb ''20ezerért összteleszkóp'' variációt vegyél. menj el egy ''szak''boltba, ott vehetsz acélvázast 40-50től, aluvázast 50-60tól, azokban bízhatsz, nem lesz velük gond. felszerelés ami kell: kesztű mindenképp, sisak se árt (gondolom nem szereted az agyvelődet a betonon látni), pumpa, pótbelső, gumijavítószett, lámpák. hálózsák szinten sztem tök8 mit választasz, csak kicsi legyen (el kell férnie), alá nem árt egy polifoam, sátor jódolog, sok sátoros kemping van, s relatíve olcsók (sátorhelyenként van a fizetésmód, tehát érdemes sokszemélyest választani, így olcsóbb), kulacs kell, különben meghalsz szomjan. én személy szerint használok még kerékpáros nadrágot, nem tudnék meglenni nélküle, sok előnye van. nem árt még egy napszemüveg sem (ez is spec. bringás legyen, a divatnapszemüvegnél ált. bejöhetnek oldalról a bogarak, kavics, stb. esőkabát jól jöhet. így most ennyi jutott eszembe, én ezekkel szoktam menni cirka 800kmes túrákra.
az edzés attól függ mikor lesz a túra, én egy ilyen hosszú téli kihagyás után 1-1,5 hónap alatt fel tudok készülni heti 3x úszással, napi 1-2 óra bringázással, de akkor fullosan -
hm
aktív tag
Valaki meg tudná mondani, hogy ~0-ról mennyi, és milyen edzés kell, valamint milyen bicaj minimum egy Szentendre-Zakopane túrához? Meg milyen felszerelés? (Papírok, hátizsák, sátor, vagy vannak kempingek, stb.)
[Szerkesztve] -
Damage
senior tag
Bővebben: link
A negyedik oldalon az utolsó két kép a Scott teszt. -
jerry311
nagyúr
Jó dolog ez a biciklizés főleg a belvárosban
Eddig egy taxit sikerült összetörnöm, úgy hogy magamat egyáltalán nem
Mondjuk egy dolog jobb/izgalmasabb mint a belváros egy jó kis lejtő. Pl Dobogókőről lefelé, hát akkor nem volt nálam óra, hogy mérjen, de a könnyem hátrafelé folyt a halántékomon a menetszéltől -
The_Tom
senior tag
pontosan mit kellene felsorolnom?? annyira nem vagyok benne az alkatreszekben, sajnos.
ha nem nagy gond scanned be legyszives, johet mailre vagy ha felteszed vhova johet a link is.
Kösz.
mod: amit a #169-ben linkeltem, ugyanaz a pedal van rajta, nem vmi jol latszik a kepen, de az muanyag.
Üdv.
[Szerkesztve] -
Damage
senior tag
Szerintem nem kicsi a 17,5''-os váz. Én 177 vagyok, de nekem a 16''os biztos jobb lenne, de én inkább a kisebb vázakat szeretem. Amennyiben nekem kellene választanom én is a Scott-ot választanám és ha 101 ezer Ft, akkor kérdés sincs. Egyértelműen az a nyerő választás. A kérdés csak annyi, hogy mivel van szerelve??? Műanayag a pedálja??? Ezen nagyon meglepődtem. Talán a Cora-ban lehet manapság műanyag pedállal találkozni. A 4-5 éves gyerekeknek biztos, hogy elég, de még ugrálni sem kell ahhoz, hogy egy 180 cm-es ember alatt előbb-utóbb kitörjön a pedál. Fel tudod sorolni hogy mivel van szerelve ez a Scott, amit kínálnak neked? Bescanneljem az ehavi BikeMagból a Scott-os tesztet?
-
Cefa
senior tag
2 szer tört el a kezem bicajjal.
ilyen nagy kalandjaim voltak. -
The_Tom
senior tag
válasz
Papa-Georgo #177 üzenetére
szerencses csillagzat alatt szulettel.
na, en nem igy szeretnem majd felavatni, ezert valoszinuleg a vallamon viszem hazaig.
Üdv. -
The_Tom
senior tag
Kösz.
a merettablazat szerint mivel a szobanforgo darab egy ''L''-es darab, az kb 177-187cm kozott jo. na en 180 vagyok kb, akkor most ez nekem kicsi?? vagy csak a tobbihez hasonlitva kicsi a vaz??
az elobb irtam hogy max 100e-t akarok rakolteni, szerintem amiket ajanlottal boven tul vannak ezen.ha esetleg tevedtnek, johetnek a kepek.
mert akkor meg meggondolom.
ujabb kerdes: alapban ezen a bicajon muanyag pedal van, erdemes femre kicserelni?? a boltban egy hauser-rol atraktak egy fem pedalt ra, mert ugy gondoltam nekem fem kell, mivel muanyag pedalom mar tort el, de lehet hogy az eredeti is birna??
Üdv. -
Papa-Georgo
senior tag
Akkor én is leírom pár kalandom:
első az új keróval teperek haza sötétben, épp egy villamos megállónál akarok átkelni a síneken de volt e vagy 20centis patka. mondom sebaj bunnyhop és már fent is vaok.....csakhogy elmértem az egészet és leszálló ágban kaptam el a szélét....hujjaj...első kereket megffogta engem meg vágott tovább a betonra..nemvolt kellemes
kb. 20km/h szembe térdel betonra esni....
bringa rázuhant a sinekre......ott fetrengek a földön látom jön a villamos, vhogy lerángattam róla, aztán tovább fetrengtem, mert k... ra fájt. Jön két csaj kérdezik minden OK, mondom jah.... kb. 30perc után felis tudtam állni és hazacipelni a vállamon a kerót....puff kellemetlen vót....
Másik, egy elég meredély domboldalon álltam és épp méregettem lemegyek e, de látom hogy a megállóban ami alatta volt buszmegálló öreg néne álldogál, mondom megvárom míg elmegy mert pont jött a busz, és nem akarok szívrohamot hozni rá....csahogy nem ment el a busszal.....időközben meg elengedtem a féket....keró megindult fékezem ...semmi..megy tovább.....hupsz mondom előtem egy fa elkapom és megtart...hát nem elhajlott alatt..úgyhogy mentem tovább..szerencsémre a következő fa megtartott, de szépet zúgtam..emberek néztek miez....hát az sem volt kellemes mert elég kis akácos cucc volt és szúrt mint a ......
még az is szép volt amikor kezdő koromban próbálgattam trükköket. erdei ösvényenm haladtam, jött szép kis ugrató, mondom nyomok egy kormány 90et. repülök meg is van...gondolkodok mi is felejtettem Lhát ja, visszakelett volna tekreni
már nem volt időm. landoltam Lvágódtam mint a szar és becsúsztam a bokor alá, fél pofám telement földel meg minden szar levéllel ami épp ott volt...
haverok mögöttem megállnak....lassan odajönnek..rámnéznek majd megkérdik: Élsz még? --- mondom nem.... asszonták azthitték ott maradok mert akkorát zúgtam
úgyhogy vót pár szép esésem, de mindegyiket túléltem még....
jajj, még van egy...tekerek mint a zállat mert siettem edzésre..(járdán) mire egy kis részen elém vág egy kocsi...satufék, de látom nem fogok tudni megállni, ráhúztam az eslőt vagyis elengedtem a hátsó és így szépen kb. 60-70cmre ment fel a segge a kerónak..épp hogy megálltam mert elvittem volna a motorháztetőt. Kocsi is megállt, csávó kinéz és megkérdi mi afaszt csinálok mert itt nem lehet bicajozni...mondom mi' va, mert tudtommal járdán lehet vagyis ott ahol én mentem, és ráadásul neki kelett volna elsőbsegget adni....nah mindegy sok fasz autós van.
Másik az ilyen öntelt országúti bicajosok. Megyek szentmihályi úton, egy elég jó 40es tempóban és elöttem tötyög egy BVSC-s bringa csapat (4fő), mondom megelőzöm őket....lehajtom őket, de pont jött akereszteződés ahol kocsik álltak, én meg slalom két kocsi között kanyarodtam jobbra..persze lassítanom kelett mert ilyen széles kormánnyal nem olyan könnyű elmenni olyan keskeny helyen...erre wazze elkezd ugatni mögöttem csávó, hogy mia faszt képzelek, hogy megelőzöm őket, aztám meg most belassítok.....mondom ez sem komp-lett..aztán kanyarodok és megyek tovább, látom hogy küzdenek mögöttem...1km tekertünk mire letudtak előzni, de csak mert én meg kanyarodtam haza....
ezek sem normálisak, annyira nagyra vannak hogy ők versenybringások...
-
Damage
senior tag
16'' és 17,5'' méretekben kapható, vagyis ez sem egy nagy váz. Ugrálásra van (az ehavi BikeMag szerint) ezzel egyet is értenék, ha a vázról lenne szó, de ebben az esetben szerintem egyből egy telót kellene cserélni + első váltó le, helyette egy láncterelő. A váltó ezen sem valami nagy szám (Alivio), bár a célnak szerintem megfelel, és ha törik, kevesebb pénz vész kárba
Igazat adok TexT BoY-nak, két linken 2 CC szerű gép. A Kona-k nekem nagyon bejönnek, bár szerintem az X Factor elég drága bolt (Mo hivatalos Kona forgalmazója) Szerintem is jobb választás lenne a számodra, amennyiben fontos a nagyobb váz. Ezek az ugrálós bringák alapból aránylag kis vázakkal kaphatóak (nem utolsó sorban nem lenne kellemes a tököd a felsőcsőről lekaparni egy rosszabb ugrás után)
Írtad, hogy hegyen lefele erdőben. Ez esetben jó választás lenne a Scott, max amikor felfele mentek nyereg fel, lefele jövet gondolom amúgy sem ülnél sokat, ezért a nyereg mehet le (gyors zár) és biztos vagyok benne, hogy jobban viselkedne a terepen, mint egy CC szerű gép. Könnyebb vele kanyarodni is, ugrálni is. Igény esetén bescannelem azt a két oldalt a BikeMagból, amiben pont erről a bringáról esett szó. -
TexT-BoY
addikt
Bővebben: link ezt jobban elképzelném alattad...
vagy ez Bővebben: link bár egyikse 1forint de naggyon jók
A kellys 135e Ft /az ajánlot ár/
A Kona 200e Ft /az X-factorban/
[Szerkesztve] -
The_Tom
senior tag
hobby szinten szertnek biciklizni. itt van kozell a bukk oda szoktunk menni, felfele aszfalton lefele az erdoben. nem vmi extrem downhillre kell, hanem egy megbizhato hobby biciklit szeretnek. a mostanival annyi a bajom, h mar kicsi a vaza es tul gornyedten ulok emiatt rajta, es a valto mar kicsit szar, nem lehet rendesen bealliani. az kb 30e volt vagy 5 eve, kisebb-nagyobb (
) hianyossagokkal az is teljesitette a vele szemen tamasztott kovetelmenyket.
Kösz.
Üdv. -
Cardinella
aktív tag
Végre egy szakmai topic.
''Fiatal koromban'' bejártam fél M.o.-ot, Ausztria, Olaszország...
Ki bicajozott már Rómában, vagy cipelte a cuccot Velencében a lépcsőkön...?
Egyébként az Alpok is gyönyőrű testközelből, 70-80-al le a lejtőn; visszafelé Tarvisio-ig 130km emelkedő...( az hány pont 3DMark2003-ban?
)
És mindezt egy '87-es évjáratú Favorit-tal.Még ma is azt használom, igaz már szinte csak a váz eredeti.
-
The_Tom
senior tag
Kedves biciklihez ertők!
mi a velemenyetek errol: SCOTT VOLTAGE YZ 3
Bővebben: link
esetleg hasonlo kategoriaban mit ajanlotok.
Előre is kösz.
Üdv. -
Damage
senior tag
-
Damage
senior tag
Mi ebből a tanulság? Az hegyekben (erdőben) kell a bringával száguldozni. Ott nem tudnak a rendőrök követni. Egyébként szívesen megnézném, hogy ki állítana fel a bringámmal sík terepen sebességrekordot. ~18kg
-
MaTT
aktív tag
nah ma a zsaruk komolyan vették a lámpás dolgot és megállítottak
meg épp amikor láttak akkor nem fogtam a kormányt és ezért is szóltak. de benn van ez a kreszben hogy fogni kell a kormányt?!
kicsit szivóztak aztán elengedtek szerencsére
A találkozót támogatom! csak még most a nyáron kéne míg jó az idő (no meg persze nincs suli)
Üdv -
Dirtyz
őstag
Szerveni kellene egy biciklis PH!-s talit!
Esetleg 1 közös kis bicózást.
-
-
crab
senior tag
válasz
Pc Monster #146 üzenetére
nem is ott megy vegig, hanem a kormány alatt kijön és a teleszkóp elött fut végig!
-
Manitou
veterán
Én nem igazán járok versenyekre.Inkább a haverokkal szoktunk túrázni Bükkbe,Mátrába stb... Régebben pár éve vagy 4 éve voltam két CC OB-n,aztán ennyi. Meg inkább lefele szeretek jönni,nem felfele mászni, de ezzel szerintem sokan így vannak. Most lehet megyek majd a Bükkmaratonra, ha mindenigaz.
-
crab
senior tag
válasz
Pc Monster #141 üzenetére
igen a vázban fut végig a tengely! biztos nehezebb tekerni azért kérdeztem én is, hogy ér-e valamit, vagy csak felesleges ficsör amivel az egekbe szökik az ára!
-
Pc Monster
tag
nem hiszem hogy összkerék hajtásos
-
crab
senior tag
Na ezt nézzétek meg:http://www.jeepbikes.com/rubiconawd.html
Ér valamit az ''összkerék'' hajtás? -
biker
nagyúr
montival sík terepen 62...
nem lehetetelen, de nem montival, illetve nem alap monti 44-34-26 kerékkel...
áttétel: 44-12
3.5 kerékfordulat/hajtókarfordulat
átlagember max 90-as hajtókarfordulatot bír erővel, efelett csak lejtőn, hátszélben, mert erővel nem bírod nyomni, csak tekerni.
tehát max 280fordulat/perc keréken (!!!)
montikerék 26 collos, kerülete ~200cm (630m/perc)
38km/h
100-as karnál pedig olyan 50 alatti...
vagy országúti kar volt fenn???
53/13 volt az áttétem, ennek a max sebessége uigy:
(4.1 fordulat kerékre)
(214cm-es kerületű 700-as singo)
790m/sec
49km/h kerekítve
100as hajtókar sebességgel:
53km/h
versenyzők mennek 55/11-es áttéttel, itt már 5ford / hajtókar, ergo:
100-asállásnál:
64.5km/h
pályán: 58/10-es, sprintverseny, max 100-105-s kipörgéssel, mert pályán 200m-en megy az is, 100-as állásnál:
74.5km/h
jelenleg a 200m-es sprintben 70kmh az álomküszöb... -
Cathfaern
nagyúr
válasz
Intelligencs #128 üzenetére
Azért ez nem semmi
Gyanítom nem sokon múlt, hogy a másnapi újságok nem cikkeztek egy biciklis kislányról, meg 4 kóborkutyáról
-
válasz
Intelligencs #128 üzenetére
bigup neked ecsém, yo voltál.
-
_Volkovy_
nagyúr
válasz
Intelligencs #128 üzenetére
Valahogy én is így csináltam volna..
-
Húgommal ketten bicajoztunk a XV. kerületi kiserdőben, amikor szemből 4 kóbor kutya rontott nekünk. Azonnal megfordultunk és tekertünk mint az állat, csak sajnos a húgom annyira rettegett a kutyáktól, hogy elesett a biciklijével nagy igyekezetében, a kutyák meg már rontottak is rá. Hát alapvetően tartok a kutyáktól, de akkor olyan idegesség fogott el, hogy lefékeztem, visszatekertem a húgomhoz, és puszta ököllel üvöltve rontottam a kutyákra. 4-ből 3 azonnal elkezdett menekülni, a 4. akkor adta fel, amikor hozzávágtam a bicajomat. Elképesztően nevetséges volt - persze csak utólag - hogy 4 kutya menekül 1 ember elől. Igaz, mikor lecsillapodtam kissé, magamhoz vettem egy letört ágdarabot, amely igen alkalmas volt kutyaformájú élőlények agyonverésére, biztos ami biztos alapon.
-
kocacola
csendes tag
Egyik regi haveron Lillafuredrol lefele kapott durrdefektet elso kerekre. Szerencseje volt, kisebb agyrazkodassal es zuzodassal meguszta.
-
Manitou
veterán
Velem is valami ilyen történt egyszer. Csak akkor este tekertem, haza, amikor hallok valami eszeveszett loholást,meg hörgést,de nem tudtam honnan jön, mire észbe kaptam már akkorát taknyáltam, egy pitbullkeverékféleség rontott nekem.Még az volt a szerencse ,hogy akkorát estem ,hogy akutya ilyedtében elrohant.Jó hogy nem kóstolt meg.
-
MaTT
aktív tag
helosztok!
nem annyira izgi sztori de le kell írnom annyira bosszant!!
eddig volt egy velolux mtb-m.7 éves..ideje volt lecserélni. tegnap meg is kaptam végre álmaim bringáját!
ma megyek bringázni..már jövök hazafele amikor azt veszem észre hogy defektes a hátsó!!! nem tudom elhinni! 1napos a gép..holnap már szerelhetem..
na mind1..utána mehet a száguldás
más:
pár éve történt hogy téptem le erdészeti úton és egyszer csak azt látom hogy az út közepén áll egy rotweiler és egy pitbull. enyhén öxexartam magammegálltam mer nem akartam hogy menet közben tépjenek le a bringáról. erre odajönnek, elkezdenek szaglászni. közben jön szembe egy autós és kérdezi hogy ''mér nem mész? a kutyák miatt?''. mondom ''ja''. erre volt olyan rendes és megvárta a történéseket a kocsiban
szóval lassan elkezdtem gurulni aztán amikor már eléggé elhagytam a dögöket elkezdtem izomból tekerni. szerencsére nem értek utol,de dobogott a szivem rendesen
dögök sux!
Üdv -
Bgs
senior tag
Latom igazitva lett a topic cim
Akkor egy 'kaland' mara: lejton autot elozom, o eszreveszi es a szokasos 'ha beledoglom sem elozol meg' effektus lep eletbe. Padlogazzal gyorsitani kezd amivel termeszetesen nem tudok mit kezdeni. A gond csak az, hogy szembol is jonnek es 3-an nem ferunk el. Veszfek, a bal hatso lokharitotol 5 centire sikerult behuzodni moge amikor a szemkozti auto kb 2-3m-re volt mar csak. Az autos a kovetkezo kanyarig boldog lehetett ... -
sebela
aktív tag
55-el vízes úton kanyarban megcsúszni és az erdőben kikötni elég jó?
Én élveztem (majdnem összasz*rtam magam). -
rATdrAgOn
senior tag
okes, rii ;)
Szoval, az egyik eset
Megcsinaltam a Simsonomat tutira, szepen be is lett jaratva minden, szoval olyan lett amilyennek szerettem volna.
Eppen zuztam be vele valami szivattyualkatreszert a faluba, mar bent vagyok a falu teruleten (atompara indul, mert akkor meg nem volt semmilyen papirom amivel segedmotort vezethettem volna)
mikor egy trazsi az egyik portarol szepen kilo, majd az uttest kozepen megfullad elottem ~3 meterre
Na, kormany elkap, motor bedont, labtarto beakad egy godorba, onnan motorral porges (mert en meg beakadtam a kormanyba), majd trabant oldala lebont.
Vegeredmeny - jopar horzsolas, jopar eges (kipuff rulez), egy buko odalett, a motor meg a hossztengelye korul elcsavarodott ~30 fokban.
Ja, ugy kb. 40-el mehettem -
rii
nagyúr
bocs, hogy megszakitalak itt titeket..
ugyhogy /OFF
de az is durva rész volt, amikor Lillafüred felöl Varbó-ra kellett lefordulni, és az egy 10-20km-es erdei, BETONos, de az erdészet magánutja volt, ésmint olyan tiszta kavics, meg por.... meg lejt ezerrel, egy kocsi széles ....
itt is de állat volt 40-50 lefelé zugni, csúszott a hátsó kerék, dobálta magár gépezet az út közepén lévő kavicssávtöl mer ott volt a keréknyomköz, ahogy jobbra-balra kellett cikáznom az ideális ivek miatt....
nem azé, de vévig üvöltöttem az egészet.... ugy hogy: VÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ VÁ Á Á Á Á ÉÉÉÉ ÁÁ Á ÁÁ ÉÉ ÁÁ ÁÁ
/ON
HAJRÁÁ .... -
Bgs
senior tag
válasz
TheVeryGuest #102 üzenetére
''A kedvenc balesetem az volt mikor az M1-esen megelőzött egy motor, úgy kb. 200 körül hajthatott.''
Biciklivel az M1-esen ? -
TheVeryGuest
senior tag
Úgy tűnik a biciklis egy túlélő fajta, szerencsére.
Mondjuk igazán nagy esésem még nem volt. Soha nem tört el semmim, vagy legalábbis nem tudtam róla.
E'ccer Miskolc Avas-Dél aljában elütöttem egy álló kockaladát hátúlról vagy negyvennel. Otthon vettem észre, hogy kicsit behajlott a villa.
Persze előfordult már, hogy a Hollóstető-Lillafüred úton lévő ''ravasz-kanyar'' megtréfálta a versenybicajos kollégát. Kicsúszott alóla a hátsó kerék mert vizes volt az út. Leéget a fenekéről a rövidnadrág, de más baja nem lett.
Az is előfordult a Szentlélek-Pisztrángtelep közötti szakaszon, hogy valaki túlzottan bedőlt a kanyarban és nem maradt a térdén bőr.
Sőt eccer bukott az egyik srác úgy, hogy sebes lett a szemgödre. Ő se tudja hogy.
Bánkút-Lillafüred között sikerült 72km/h-t mennem, lehetett volna gyorsabban is haladni, csak elfogyott az áttétel. Utána meg már csak lassulsz ha pedálozol. Szerintem MTB-vel is lehet 100 fölé menni, csak kell két jó műanyagos slick gumi, keményre fújva, mondjuk ezzel meg könnyű elszállni kanyarban.
Én azt hallottam, hogy eger felé versenybringával nem ügy 100-at menni, de lehet, hogy csak urban legend.
A kedvenc balesetem az volt mikor az M1-esen megelőzött egy motor, úgy kb. 200 körül hajthatott. Szlalomozva (már amennyire 200-nál lehet) előzte az autókat. Előttünk két kamion előzte egymást a csóka meg köztük akart elmenni. Persze nem sikerült. Beleakadt az egyik kamion sarkába a kormány. Elhasalt, le az útról, és iszonyatos porfelhőt húzva maga után egy nagy útjelző tábla oszlopa fogta meg. A motor teljes műanyagborítása közben ránk zúdult. Megnéztük mi van vele, egész jól volt, csak kicsit fehéren. Segítettünk neki összeszedni az 500 méteren szétszóródott holmiját. A tárcája, pénze, mobilja, egy 20 méteres vonalban szóródott szét. Még a mobil is ment, Timeport volt. A kisujját azt nem találtuk, az istennek se. Mondjuk láttam a többiek arcán is, hogy ''csak ne én találjam meg''. Végül az is előkerült, a motor mögé rögzített dobozba eset, azt hogy hogy senki sem tudta.
Ja, már nem biciklizek, öreg vagyok, megmaradnak a hegek.
Új hozzászólás Aktív témák
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Steam topic
- Eredeti játékok OFF topik
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Az Apple bemutatta az iPhone 17-et
- E-roller topik
- További aktív témák...
- DJI AVATA 2 Fly More Combo drón - vadonatúj, aktiválatlan
- DJI Air 3 Fly More Combo RC-N2 21 hónap garancia
- Töredék áron! Csere-Beszámítás! DJi Air 3 Fly More Combo RC2! Garancia: 2027.09.27!
- DJI Mini 4 pro Fly More Combo RC2 drón 6 akkumulátorral - Garancia, Care Refresh
- DJI Mavic 3 Pro drón szett új állapotban
- Samsung Galaxy A53 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Asus B760M i7 12700KF 32GB DDR4 512GB SSD RX 7700XT 12GB Zalman Z1 Plus CM 750W
- Lenovo ThinkPad T15 Gen 2 Intel Core i5-1135G7
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 128GB Silver -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3387, 96% Akkumulátor
- Creative Sound BlasterX G6 7.1 USB külső hangkártya
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest