-
Fototrend
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD AKTUÁLIS ÁRFOLYAM: [link]
-----
SUPPORT: [email]
-----
VÁLTOZÁSOK 2024. MÁRCIUS 21-TŐL:
- ettől a naptól minden limit számítása naptári hónap szerint történik
- NINCS hétvégi díj, ha HUF-ra állított kártyával EUR, USD vagy GBP devizában történik vásárlás [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉSEK
Eddig ingyen vettem fel készpénzt a Curve-vel, de most többet vontak le, mint amennyit felvettem. Miért?
2023 novemberétől az ingyenes csomagban megszűnt az ingyenes készpénzfelvétel, minden tranzakcióért 2 százalék (de minimum 2 euró) díjat kell fizetni. Curve X-ben havi 300, Black esetén 500, Metal csomagban 1000 eurónak megfelelő összeget lehet díjmentesen felvenni, efölött 2 euró vagy 2 százalék díjat kell fizetni (amelyik nagyobb). A havi limit naptári hónapra vonatkozik.
-----
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis levonták az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha zárolásban is marad, aztán néhány nap elteltével automatikusan felszabadul. Ha mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb), a levonás mellett (valamikor) lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, mégis lekönyvelt tranzakciót 7-10 nap után automatikusan visszatérít a Curve rendszere. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, ezen a formon tegyél bejelentést (Topic -› Transactions -› Declines).
Ha viszont az érintett tranzakciónál ilyeneket látsz az appban rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ezek azt jelentik, hogy a Curve rendszere kezdeményezte a zárolás feloldását, vagy visszatérítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A második szöveggel találkozhatsz akkor is, ha éppen nem azonnal, de legfeljebb 7-10 nap után automatikusan elindult a visszatérítés, innentől már csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap):
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ka999
tag
Helyzetjelentés, ha esetleg más is jár hasonló helyen a jövőben: működik a Curve Ománban gond nélkül. Az átváltási árfolyam sem tragikus. Revolut és Wise kicsit jobb árfolyamon vált. Pl egy 5000 forintos tételnél a Curve kb 100 forinttal drágább a Revolutnál.
[ Szerkesztve ]
-
pictigjis
Topikgazda
válasz Oliverda #15100 üzenetére
azzal valószínűleg pont beletaláltál abba az időszakba, amikor a leállás volt
amíg nem jött a resolved üzenet, direkt nem használtam, de utána se működött. nem sokkal dél előtt is volt már egy 074-es elutasítás (ez így összesen három), szóval nálam egyszerűen teljesen megszűnt megbízhatóan működni
a legutóbbi két alkalommal (ami mintának persze még kevés) azután döglött le nálam a cucc, miután vettem fel készpénzt a fizikai kártyával. persze ez lehet véletlen is, de múlt héten 5 perccel a készpénzfelvétel után már jött egy hiba, legutóbb tegnap voltam atm-nél, hogy kivegyek egy szaros 10-est, a következő (POS) tranzakció már ma volt, egyből hibával
[ Szerkesztve ]
-
dredjudge84
őstag
Milyen jó hogy van kp ha beüt a sz.r. Nálam a posta pos terminálok ma se működtek, megint vehettem fel kp-t.
-
Oliverda
félisten
-
66zio
aktív tag
Akciós az USD. Itt az egyik utolsó esély az ingyenes csomagosoknak, hogy elhasználják az 1000$ váltási kapacitásuk november 15 előtt.
-
pictigjis
Topikgazda
nemrég ugye írtam arról, hogy black-előfizetőként nemrég variáltam a cashback-üzleteimmel, a tescót lecseréltem lidl-re. tegnap csináltam néhány (tucat) gbit-et, és az történt, hogy azokra a lidl-vásárlásokra, amelyek már a blackre váltás után, de még a cashback-változtatás előtt történtek, közvetlenül a gbit után visszamenőleg megadta a cashbacket a rendszer. ez elég sajátos programozói logikát sejtet, de annyi baj legyen, legalább egy kis kompenzáció azért, mert a zárolt, de elutasított aldi(k)ra nem kaptam semmit
-
pictigjis
Topikgazda
további érdekesség: reggel három sikeres vásárlásom volt itt a helyi piacon, ezek közül egyik sem látszik a KH appban és netbankban. a curve itt kivételesen talán nem hibás, valamiért a kh nem jeleníti meg a zárolt tételek között a mai vásárlásokat, pedig a zárolt tételek összegébe bele vannak számolva - csak nem látszanak...
-
pictigjis
Topikgazda
na, szuper, 8 sikeres tranzakcio utan ismet ledoglott a kartyam, minden elutasitva 050-nel, es mar az app is a supporthoz iranyit, ahonnan aligha fogok valaszt kapni. szuper, parades, hogy ezert elore kifizettem a 100 eurot. amikor korabban mar irtam arrol, adhatnanak valami kompenzaciot, nem is reagaltak ra semmit erdemben. barmelyik kartyamat valasztom ki, doglott ez a fos
-
pictigjis
Topikgazda
válasz pictigjis #15118 üzenetére
kaptam, de minek. tragédia, ami most itt megy, lehetetlen érdemi segítséget kapni. továbbra is minden teljesen halott, back in time se működik, és már abban sem vagyok biztos, ha kérek egy új kártyát, akkor megoldódik a probléma
Thanks for getting in touch, and I'm sorry to hear that you've had a decline.
I’ve had a look at your account and I can see that your transaction to ALDI for the amount of HUF 6,196.00 that occurred on 4/11/23, was declined by your card ending 3530 with a “Do Not Honour” response sent by your bank.
This indicates that your bank’s risk engine likely kicks in, blocking your transactions. To prevent this from happening in the future, can I kindly suggest contacting your bank and request to allow Curve transactions?
Please note that their first level support may not always see these declines, and it would be best to ask to be put through their Fraud or Risk Team directly; they’ll then be able to help.
I’m sorry for any inconvenience this might have caused. Please let us know if you have any other questions, and we’ll be happy to help.
[ Szerkesztve ]
-
tobias40
veterán
válasz pictigjis #15119 üzenetére
Te milyen gyakran használod a kártyát hogy ennyi hiba jön nálad?
Én napi szinten 3-5 alkalommal de ha évente 1 hiba van akkor sokat mondok.(csak éttermi-bolti fizetésre meg a neten való kártyás fizetésre is használom néha)
Nekem ingyenes van,nem tudom van- jelentősége...Nem támadlak csak kíváncsiságból kérdezem...
-
pictigjis
Topikgazda
válasz tobias40 #15122 üzenetére
van olyan nap, amikor 10 feletti tranzakcio van, nem is egy. a blackre valtas ota mindkettonk telefonjaban az en kartyam van, mert igy van ertelme a cashback es egyebek miatt. viszont ilyen tranzakcioszammal sem normalis, ami nalam tortenik, eleg rejtelyes az egesz ugy. elszortan nehany usernel ugyanez tortenik a napokban, egyszer csak elkezd nem mukodni a kartya es a back in time, a curve pedig csak annyit lat a sajat rendszereben, hogy a bank utasitja el a tranzakciot. pedig nyilvan nem, de ok egyszeruen nem latnak semmit
de miutan megnyitjak az accountomat, kattintgatnak benne, hogy hatha latnak valamit, utana megjavul. mondhatnam, hogy izgis, de kicsit sem az
-
-
iceQ!
addikt
válasz pictigjis #15095 üzenetére
Írtam a Curve-nek is egy emailt, de továbbra sem válaszolnak. Ilyenkor mit lehet tenni?
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
pictigjis
Topikgazda
válasz TrollBalint #15128 üzenetére
nincs. ígérték, hogy black és metal ügyfeleknek lesz ilyen, sose valósult meg. mindenki egyforma (egyformán rossz) esélyekkel indul a supportnál
-
pictigjis
Topikgazda
válasz zerodot #15132 üzenetére
ez mondjuk konkrétan jogi szempontból megfoghatatlan, mert olyan átlagos válaszadási időket generálnak le, amilyeneket akarnak, vagyis kihozhatják könnyedén, hogy a black és metal userek korábban kapnak választ
én inkább onnan fognám meg, hogy minek olyat ígérni, aminek a betartására még csak halvány esély sincs?
-
tobias40
veterán
Meddig lehet még ingyenes kp. felvételt csinálni OTP automatáknál? Revolut kártya van mögötte ha ez számít...
Köszi a választ!
-
pictigjis
Topikgazda
Issues processing transactions
Incident status: Identified
The issue has been identified and a fix is being implemented.
Time posted
Nov 7, 13:31 UTC -
ddsteel
aktív tag
válasz tobias40 #15135 üzenetére
Nem számít, mi van mögötte. Én is elkezdtem némi pénzt felvenni, kell majd decemberre és be kell spájzolni. Mindenki szigorít, árat emel. Én Plutust is használok, szerettem eddig, de januártól azt is emelik. Lehet, hogy a Curve-vel és a Plutussal is leállok, főleg, hogy EDDIG tényleg jól működött nálam a Curve, de most pl Banggodon kb 8x nem tudtam fizetni egymás után Curve-vel, appos, sms-ses módszerrel se, mögötte Plutus kártyával. Közvetlenül Plutussal aztán elsőre ment. Amilyen szar lett a Curve, úgy emelik most az árát (nekem X lenne használható az ingyenes után). Ami nagyon fog hiányozni, az a telós, karpereces fizetés NFCvel, azt nagyon megszoktam. A puruttya Magnetbank még mindig nem támogatja az NFC-t, de nem fogok EUR1000 felett 2% sápot fizetni a Curvenek csak azért, mert kártyával fizetek. Van más módszer NFC fizetésre nem támogatott bank kártyájával, vagy csak a Curve az egyetlen lehetőség? Én jelenleg nem tudok mást, de ha van valakinek erre (ingyenes) ötlete, azt szívesen fogadom.
[ Szerkesztve ]
-
pictigjis
Topikgazda
válasz pictigjis #15138 üzenetére
Incident resolved
One of our partners has had technical issues which affected our transaction processing platform.
Our service has now been fully restored (from around 12:42 GMT).
We apologize again for any inconvenience this might have caused you.
Time posted
Nov 7, 13:52 UTC -
zerodot
aktív tag
válasz ddsteel #15139 üzenetére
Nem a kiesés miatt nem tudtál most fizetni? (feletted levő poszt...)
Mire gondolsz az 1000 eur feletti 2%-kal? Mert az fx fee az amúgy 2,5% lesz... Illetve az ugye csak pénzváltásra vonatkozik, szóval ha te forintban akarsz fizetni, forintos mögöttes kártyával, ott nincs váltás, így váltási díj sem. Simán használhatod az ingyenes tiert is, ha csak arra kell, hogy a magnetbankot NFC-sítsd...
-
ddsteel
aktív tag
válasz zerodot #15141 üzenetére
Erre gondolok, ami a linkben van.
[link]
De most figyelmesebben megnézve ez a KÜLFÖLDI fizetésekre vonatkozik csak. Viszont, mivel én Plutus kártyát használok, ott váltani kell, nem tudom, hogy ez minek számít, külföldi fizetésnek-e, hiszen ez EUR alapú kártya és HUFfal fizetek amire a Curve vált. Kicsit zavar van a fejemben ez ügyben. Ha Magyarországon az EUR alapú Plutus kártyámmal vásárolok, akkor az minek minősül? Illetve ha ugyanígy elutazom mondjuk HR-ba és ott a Curve mögötti EUR alapú Plutussal fizetek, az mi? Eddig itthon fizetve Curve alatt Plutussal nem volt ez az 1000EUR limit, de nem tudom, ez most akkor mire vonatkozik... -
zerodot
aktív tag
válasz ddsteel #15142 üzenetére
Ahogy írtam is feljebb, a pénzváltásra (FX) vonatkozik az a limit és a díj. Vagyis amikor a Curve vált: azaz amikor a tranzakció eredeti pénzneme (amiben a kereskedő terhel) és a mögöttes kártya pénzneme különböznek. Tehát pl. ha HUF-ban fizetsz és a mögöttes kártya EURós Plutus. Ez mindig is így volt. A Curve néha külföldi fizetésnek nevezi, de ez nem számít (mindegy melyik országban fizetsz éppen), az a lényeg, hogy a Curve által történt-e pénzváltás vagy sem.
Amit belinkeltél, az még a mostani szabályzat, de jön az új, azt nézd meg, mert változnak a limitek és díjak. Free-ben pl. csak havi 250 eur FX lesz ingyenes, fölötte 2.5% fee.
[ Szerkesztve ]
-
ddsteel
aktív tag
válasz zerodot #15145 üzenetére
Köszi, akkor az elég rosszul hangzik. Lehet, hogy így nem fogja megérni Plutust használni, bár akkor ezek szerint eddig is fizettem 1000EUR felett 2% extra díjat (észre sem vettem), ami most 250 felett lenne 2,5%. Hogy 1000 felett legyen csak a 2,5%, most elő kellene fizetnem Curve Xre...
-
dredjudge84
őstag
Én elköszönök! Elegem van már, hogy állandóan valami nyűg van! Köszönöm mindenkinek aki segített akármikor akármiben is!
A legjobbakat!
-
kircsi21
csendes tag
Próbálnék előfizetni Black-re és a fizetésnél a Curve mögötti Revolut kártyát jelölöm ki, de visszadobál, hogy azt nem tudja megterhelni erre az előfizetésre. Vajon ez valami ismert összeférhetetlenség a Curve és a Revolut között, vagy csak nálam szerencsétlenkedik? Amúgy egyéb esetekben (vásárlás) simán terheli a Curve a Revolutot, legalábbis pár napja még megtette. Próbáltam a Revolutot kivenni és visszatenni, de ugyanaz... Természetesen van elég pénz a Revoluton, hogy fedezze a költséget (EUR-ban). Mondjuk az fura, hogy a Revolut GBP terhelési kísérletet lát a Curve felől. Valakinek valami ötlete?
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- További aktív témák...