-
Fototrend
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD AKTUÁLIS ÁRFOLYAM: [link]
-----
SUPPORT: [email]
-----
VÁLTOZÁSOK 2024. MÁRCIUS 21-TŐL:
- ettől a naptól minden limit számítása naptári hónap szerint történik
- NINCS hétvégi díj, ha HUF-ra állított kártyával EUR, USD vagy GBP devizában történik vásárlás [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉSEK
Eddig ingyen vettem fel készpénzt a Curve-vel, de most többet vontak le, mint amennyit felvettem. Miért?
2023 novemberétől az ingyenes csomagban megszűnt az ingyenes készpénzfelvétel, minden tranzakcióért 2 százalék (de minimum 2 euró) díjat kell fizetni. Curve X-ben havi 300, Black esetén 500, Metal csomagban 1000 eurónak megfelelő összeget lehet díjmentesen felvenni, efölött 2 euró vagy 2 százalék díjat kell fizetni (amelyik nagyobb). A havi limit naptári hónapra vonatkozik.
-----
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis levonták az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha zárolásban is marad, aztán néhány nap elteltével automatikusan felszabadul. Ha mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb), a levonás mellett (valamikor) lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, mégis lekönyvelt tranzakciót 7-10 nap után automatikusan visszatérít a Curve rendszere. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, ezen a formon tegyél bejelentést (Topic -› Transactions -› Declines).
Ha viszont az érintett tranzakciónál ilyeneket látsz az appban rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ezek azt jelentik, hogy a Curve rendszere kezdeményezte a zárolás feloldását, vagy visszatérítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A második szöveggel találkozhatsz akkor is, ha éppen nem azonnal, de legfeljebb 7-10 nap után automatikusan elindult a visszatérítés, innentől már csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap):
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
sb
veterán
válasz pictigjis #5328 üzenetére
Köszi.
Hát ez így nem sokat ér.
Jön levél, hogy "visszaállt", de igazából újraindult, a régiek meg kuka... és az újrainduláshoz meg ott az MCC probléma...Mondjuk az sem világos mi köze a GBIT-nek az átálláshoz. Nem értek hozzá, technikailag biztos van, de elvben a mögöttes A kártyáról teszik át B-re a terhelést. Így az elé felhúzott C (wirecard) kártyától akár független is lehetne.
-
sb
veterán
válasz pictigjis #5330 üzenetére
Pont az első bekezdés szerint gondoltam, hogy nem érinti a wirecard-os kaland. Mert ez már belső elszámolás, az eredeti, külső, wirecardos tr-t/processt már nem érinti az egész.
Az nem világos nekem, hogy a saját, belső rendszerüket is cserélik ezek szerint? Nekem a gbit eltűnése összefolyt a wirecard dologgal... időben ugyanaz volt. De ha attól technikailag független akkor meg tervezetten kellett volna bejelenteni előre és akkor nem ragad rajta egy rakás tétel.
Én csak Erste Maxra használom. Nekem az időbeli csúsztatás miatt volt jó, mert van amikor a havi 200k-s visszatérítési limit felett költenék a hitelkártyáról. Ilyenkor megy másikra és köv. 1-2 hónapra elosztva tesztem rá.
Most van rajta kb. 3-400e beragadt, már nem mozgatható régi tr.
Meg 100-150e új tétel amire már aktív a GBIT, de szar az MCC kódja ezek szerint.
(Én nem látok kódot csak olvastam, hogy rossz. Ezt is kérdezni akartam hol látjátok. Így már világos. )[ Szerkesztve ]
-
sb
veterán
válasz pictigjis #5379 üzenetére
Nekem nem sikerült feleségem kártyáját és az enyémet átregisztrálni a két Curve alá.
Az enyém az övé alá nem ment be, akkor a duplikációra gondoltam mivel az enyém alatt is be van regisztrálva.Viszont az ő Erste virtuális kártyáját sem engedte nálam, pedig annál az lett volna az egyetlen regisztráció.
Próbáltam kb. 1 éve és most is amikor láttam a topicban, hogy van akinek még/már sikerült.
-
sb
veterán
válasz pictigjis #5382 üzenetére
Limittel nem volt gond.
Én csak infóként írtam, hogy nálam nem ment. Egyébiránt én így tartom helyesnek - még ha nem is praktikus - hogy más személy bankkártyája ne legyen regisztrálható.
Erre a társkártyát találták ki ami minden esetben a tulajdonos jóváhagyásával kerül előállításra. Az más kérdés, hogy ez így macerás és költséges is. Ha elterjedtebb lenne a virtuális kártyázás akkor lehetne ennél a formulánál maradni.
-
sb
veterán
válasz pictigjis #5384 üzenetére
Ettől függetlenül más számlájáról költeni még mindig szebb ha külön/hivatalosabb engedélyezés van, mint egy kód megosztása.
De az is igaz, hogy ezek is változnak a 2FA-val... amit én írtam, hogy legyen virtuális a társkártya, nyilván az is gyengébb mint a fizikai kártya legyártatása. De efelé megyünk, valóban. Lehetne ennek mintájára bank által kiadott egyedi kulcsokkal is operálni pl. a CVC helyett.
-
balinlin
senior tag
válasz pictigjis #5394 üzenetére
Netbanki hozzáférés nem feltétlen kell, ha valaki sms szolgáltatást használ és látszik az ellenőrző sms teljes tartalma.
Az meg nem teljesen elrugaszkodott, hogy egyszerre lopjanak telefont és kártyát.
Ezért is mondom mindenkinek, hogy valamilyen védelmet tegyen a telefonra+nejeleníttesse meg az üzenetek tartalmát zárolt képernyőn.100% biztonság meg tényleg nincs.
[ Szerkesztve ]
-
iceQ!
addikt
válasz pictigjis #5394 üzenetére
SIM Swap a kulcs szó. Nem kell semmit ellopni...fizikailag.
https://24.hu/belfold/2020/03/31/otp-netbank-lopas-telefon-sim-kartya-koronavirus/
[ Szerkesztve ]
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
pictigjis
Topikgazda
válasz pictigjis #5439 üzenetére
egy kis trukk: a levelemet az "urgent" szoval kezdtem, es mar valaszoltak is. tudnak arrol is, hogy bugos az app
Thanks for getting in touch and I'm sorry you've had a decline.
I can confirm that the first transaction was approved, however, the merchant then declined it. We charged your card when we approved the transaction, and then reversed it immediately once it was declined. You should see the amount we charged drop off your payment card statement and reflected in your balance in the next 3-5 working days.
We’re aware of a display issue that shows these transactions as successful in the app. This has been flagged to our product team and they’re working hard to improve the in-app messaging.
It's not clear why it declined; this can be because the internet connection dropped or because the billing address was being entered incorrectly. Let us know what you're entering if you would like us to check it.
Also for the second transaction, at the moment the merchant hasn't sent us a message to cancel the transaction.
Do you have a decline receipt? Once we receive this, we can reverse the transaction for you straight away.
Looking forward to hearing from you. -
sb
veterán
válasz pictigjis #5493 üzenetére
Én átléptem volna a 10000 fontos vásárlási limitet így én is kértem a limitnövelést.
Nálam így nézett ki:
Az első válaszukban megemelték a duplájára. És bár említve volt a levélben a személyi/szelfi de csak vmi második körös verifikációhoz opcionálisan. Így nem küldtem semmit.
Ettől függetlenül a vásárlási limitem emelkedett, a kp felvétel viszont maradt az eredeti. -
-
zerodot
aktív tag
válasz pictigjis #5517 üzenetére
Azert irtam "kulfoldot", mert igy szerepel a curve doksijaban es igy volt egyszeru leirni. De hogy ez milyen korulmenyek kozott ervenyesul valojaban az itt most nem relevans, ugyanis en nem errol beszelek.
Hanem arrol, hogy van ket olyan (egymastol fuggetlen) dolog, aminek a havi limitje 200 gbp. Te azt irtad, hogy kizarolag egy ilyen dolog (eset) letezik. En pedig erre azt, hogy nem egy, mert ketto.
-
sb
veterán
válasz pictigjis #5506 üzenetére
Közben válaszolt a support.
Ők is azt írták, hogy régin nem tudnak módosítani.
Arra nem érkezett válasz (előre ezt kérdeztem pedig sejtetve, hogy nem a múltban akarok turkálni!), hogy ha GBIT-tel átrakom és egy tök új terhelés keletkezik akkor vajon mi a f*szért nem lehet megcsinálni.Ha technikailag nézem akkor volt:
1. 1db jó MCC-s terhelés a Curve Card-ról (Wirecard) - ezt elhiszem, hogy nem lehet már módosítani, nem is értelmezhető a kérdés.
2. 1db terhelés az X mögöttes kártyámról rossz MCC kóddal. Ezt ők cseszték el. De itt sem értelmezhető a kérdés, hiszen már rég megtörtént...Eddig a múlt. És a jövő:
3. Viszont nem is érdekes az X kártyás tranzakció, hiszen ez a terhelés lenne visszaállítva GBIT-tel.
4. És most jönne 1db új terhelés az Y kártyámról a GBIT után. Semmi elvi akadályát nem látom, hogy jó MCC-t kapjon pl. jövő hét kedden. Csak technikai/hozzáállásbelit.De a többi válaszuk is ugyanez a szint. Most elég pipa lettem.
- Van kb. 300-350k régi tranzim amit eleve úgy vettem fel, hogy később GBIT-tel átrakom a hitelkártyára. Ezek mentek a kukába.
- Utána elkezdtem emiatt a hitelkártyát használni a Curve kártya mögött amíg a GBIT szar.
Ezek a rossz MCC miatt mentek/mennek a kukába, kb. 200k.
- Mióta van GBIT újra az új tr-eket legalább még át lehetne rakni és menthetőek lennének... de a fentiek miatt ezek is kuka.
Nyilván ha szólnak az egész problémakörről, vagy kint van az a rohadt MCC amit mindenáron próbálnak visszatartani, akkor az egész Curve kártyát hagyom és vásároltam volna direktben a hitelkártyával.Ezt mind leírtam nekik, egyértelműen vagy olyan hiba ami az övék: Technikai amit nem tudnak megoldani, technikai amit nem akarnak megoldani... illetve kommunikációs: ha szólnak az MCC-ről időben akkor is előrébb vagyok.
Válasz ezekre is annyi jött, hogy arról ők nem tehetnek, nem tudják megoldani és egyébként naaaaaagyon sajnálják.
Még megkérdezem ezek után mi alapján használjam a szolgáltatásukat tovább (ingyen), hiszen bármikor lehet szar és semmi nem biztosítja, hogy nem lesz belőle károm. Jobban járok ha hordom a hitelkártyám...
Ill. mi alapján forduljon meg a fejemben ezek után, hogy fizessek is ezért a bármikor nem szolgáltatásért.[ Szerkesztve ]
-
viktorhu
veterán
válasz pictigjis #5642 üzenetére
Igen, egy tescos, auchanos terminálon egyszerű, ki is írja, hogy hogyan kell, de ott is két-három másodpercet simán elvisz - már ha számítasz rá, és figyeled egyáltalán a terminált. Viszont a Revolut még egyszerűbb, mert ott nem is kell választani.
Az autógumisnál nem volt ilyen, ott egysoros volt a terminál számgombokkal, és nem írta ki, hogy mit kell nyomni, ha pedig több mint 2 másodperc kitalálni, akkor nem tartom fel vele a sort.
Nemcsak ezért hagytam abba, hanem mert nem nagyon ad cserébe mást. Ha revoluton fizetem a tankolást, akkor azonnal jóváírja a maradékot, ha curve-ön, akkor kb. egy hét, miközben ugyanannyit fizettem, tehát itt sem komoly a hátrány, de nincs előny a másik oldalon.
[ Szerkesztve ]
-
kmarci25
veterán
válasz pictigjis #5703 üzenetére
Köszi.
Nekem biztos szerencsém van, de se fizikai kártyával, se Gpay alatt egy elutasított fizetésem sem volt. Pedig májusban majd 600 ezer forintot fizettem a kártyával, és azóta is folyamatosan havi 200 ezer körüli költés van rajta.
[ Szerkesztve ]
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
Zirowe
nagyúr
válasz pictigjis #5712 üzenetére
Köszi, akkor várok egy kicsit mielőtt írnék supportnak.
We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
Zirowe
nagyúr
válasz pictigjis #5712 üzenetére
7-én írtam a supportnak, de azóta se válaszoltak, a dupla 09.03-i terhelés pedig még mindig ott van a második kártyámon, az eredeti vásárlás pedig azóta jóváíródott az első kártyán.
Ilyenkor mi a teendő?
We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
Zirowe
nagyúr
válasz pictigjis #5753 üzenetére
Köszönöm a válaszokat, az egyik már le van könyvelve, a másik még csak foglalás, akkor elvileg még van remény?
Kb mennyi ideig marad kártyafoglalásként?We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
pictigjis
Topikgazda
-
emeritus
tag
válasz pictigjis #5917 üzenetére
Androidon használom a GPay-t minden trükk nélkül, így tartom helyesnek. Az apk nem Google Play eredetű, jó idegen forrásnak kicsi a kockázata. (Nem mellesleg időbe telt, míg a telefon észrevette az idegen eredetet, addig az appot a Play Áruházból valónak jelölte.) A BIN alapú megállapodás nyilván lehetséges, de azt is jelenti, hogy minden alkalommal. amikor a Google új területen bevezeti a GPay-t, a felek által közösen kezelendő új helyzet áll elő. Gondolom a Google saját készülékei (Pixel) és a külföldi GPay előélet is bonyolítaná a BIN alapú kezelést.
[ Szerkesztve ]
Az a jó megoldás, amelyről ez a gyakorlatban bebizonyosodik.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz pictigjis #5930 üzenetére
tegnap este megint kipróbáltam, mert a feleségemnél volt egy dupla terhelés (mindkét regisztrált kártyájára rátettek egy tranzakciót), és mondtam, megírom helyette az üzit, hogy az URGENT szóval kezdhessem
tegnap este 7-kor küldtem el, és az első válasz máris megjött: Our Payments team is looking into this and will be in touch as soon as possible.
nyilván sablon, de máskor erre a sablonra is napokat kell várni
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Napelem
- Raspberry Pi
- Futás, futópályák
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Fujifilm X
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Gyúrósok ide!
- További aktív témák...