-
Fototrend
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlást a tranzakciót követő nyolcadik napon automatikusan visszatérít a Curve rendszere, ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines). Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Oliverda
titán
válasz
pictigjis #17666 üzenetére
Velem még nem fordult elő, hogy egy elindított refund nem érkezett meg. Talán egyszer fordult elő, hogy problémás elutasításból tévesen beterhelt összeget nem kaptam vissza automatikusan a Curve hibájából.
Egyébként épp pár hete történt meg, hogy a webshop és a fizetési szolgáltató (Viva) közötti kommunikációs probléma miatt egy sikeres fizetést sikertelenként értékelt az előbbi. Írtam nekik és kézzel elindítottál a refundot.
-
sparks
senior tag
válasz
pictigjis #17657 üzenetére
Akkor az a megoldás, hogy új kártyát igényeltem és ezek szerint a kártyához volt csatolva az előfizetés. Ezek szerint a PayPro volt, mert ilyen 10 eurókat fizettem havonta. Na köszi, akkor megújítottam. Csak meglepődtem, hogy miért lettem ismét előfizetés nélküli, mert korábban volt, hogy valamit váltani akartam és az ÜSZ-al kellett közelharcot vívni, hogy megoldják. De eszerint egy kártya megújítás (ami ingyenes volt) megold egy ilyen kérdést is
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
pictigjis #17651 üzenetére
Incident status: Monitoring
We have moved payment traffic over to another acquirer to process payments. This should mitigate any issues, while our other acquirer gets things up and running. We apologise for any inconvenience caused.
Time posted Apr 30, 13:54
(teszteltem, nálam semmi változás)
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
pictigjis #17650 üzenetére
New incident: Investigating
We’re aware of some issues affecting the payment processing at the moment. One of our partners is having an issue. We’re already looking into this to mitigate the problem. We are sorry to say, some of your purchases may get declined in the meantime. We apologise for any inconvenience this will cause you.
Time posted Apr 30, 13:52
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
pictigjis #17610 üzenetére
vegul megis refund lett a megoldas, viszont tovabbra is problemasnak es felrevezetonek tartom, hogy a cashbacket korabban veszi vissza az app, mint hogy a visszateritest jelezne
ez persze csak azoknal a tranzakcioknal problemas, amelyeket visszateritenek es meg cashback is jart ertuk, de akkor ma is tanultam valamit, ez most mar igy mukodik
-
Oliverda
titán
válasz
pictigjis #17606 üzenetére
Nem rémlik, hogy lett volna ilyen gyakorlat az elmúlt legalább fél évben. A taxis cégeknél (leginkább az Ubernél) szokás, hogy a foglalásnál beterhelnek egy általuk jellemzően kissé túlbecsült összeget, amit az út vége után korrigálnak. Utóbbit legfeljebb úgy vehetem észre, ha feljegyeztem a korábbi összeget, mert sem a Curve, sem semelyik bank (még a Revolut sem) nem küld értesítőt az összeg változásáról. Ergo, ez nem külön refundként jelenik meg, hanem az eredetileg terhelt összeget változtatják meg. Valószínűleg épp ez történik az esetedben is.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
pictigjis #17602 üzenetére
hat, meglatjuk. ezek szerint mar azelott visszaveszik a cashbacket, hogy egy refund tenylegesen megerkezne egy userhez. ez nagyon bena
Thanks for getting back to us.
As the refund was only processed by the merchant today it does take a few days to show on your end, you should receive an email or app notification about the refund when it has been processed.
There will be a tab in the app showing the transaction as being credited to your account which should arrive in the coming week.
I hope this clarifies your query, is there anything else I can help you with? -
pictigjis
Topikgazda
válasz
pictigjis #17599 üzenetére
toroltem a felesegem telefonjabol is, hozzaadtam
ujra. o kapott "uj" kartyat, nala nullazodott a tranzakciotortenet. ezen felbuzdulva tettem magamnal meg egy probat, de hiaba. erthetetlenviszont e-mailes ertesites a masik telefonon tortent digitalizacio utan is jott, ez hasznos ujitas
-
sb
veterán
válasz
pictigjis #17576 üzenetére
Ezt a pontot néztem én is, de ott van felette, hogy "ilyen célból" (cash recycling) elkövetett feltöltés/utalásra vonatkozik. A cél pedig felette vmi hitelkártya-visszatérítős/curve cashback ügyeskedésre vonatkozik. Tehát ez a szakasz az én értelmezésem szerint nem szimpla feltöltésre vonatkozik hanem amikor vmi visszaélés, cashback miatt trükközöl.
ATM-hitelkártya példával kezdődik, szerintem elég világosan mutatja.Az összeg önmagában nagy. De épp azt írom, hogy a historyhoz képest nem az. Legalábbis én nem venném annak, ha vki mondjuk mozgat 5-10M Ft-ot (ez a nagyságrend...) ami amúgy megfordul a számlán mondjuk normál kártyás műveletekkel is már 5-6 éve mondjuk 3-6 hónapos szinten.
Ha a normál kártyás fizetéseim ugyanebbe a nagyságrendbe esnek, pl. egy évben elköltök rendszeresen, évek óta X Ft-ot, akkor a hónap alatt egy többhavi összeg megmozgatása elég fura, hogy kiveri a biztosítékot. Mi van ha autót veszek?
Példa hasraütve: költök pl. havi 1 misit... évek óta. És akkor mondjuk mi van ha egyszer csak kifizetsz 15M-t egy autóra.@Oliverda
Nyilván valamit küldök. Csak nem látom hol lesz a sztori vége... amiről töltöttem az egy Wise számla volt, csak átfutott rajta a pénz, lóf*** sem fog látszódni a kivonatokból. Fizetésre meg a fenti áll: ha eddig elhitték, hogy van annyi akkor most egyben miért nem? Ha nem hiszik, hogy egyben lehet ennyi akkor meg a fizetési kivonat se mond semmi újat.
Nem tudom meddig lehet és kell ilyenkor elmenni... 20 éves fizetési, megtakarítási és minden más kivonatot nyilván nem fogok tudni beküldeni, hogy ők rekonstruálják a fél életem belőle.A limit/policy-ra köszi a megerősítést, ez nem volt világos, hogy még gondolhatnak-e másra. De ha önmagában az összeg a necces akkor valami alátámasztást adni kell, az világos.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
pictigjis #17500 üzenetére
kerek egy hónappal később vette észre a curve rendszere, hogy itt valami nem sikerült. "természetesen" nem ugyanarra a kártyára terhelték be utólag, mint ahova eredetileg szántam a gbit-et, ami elég nevetséges, de ez van. szinte meglepődtem volna, ha sikerül eltalálni, hogy melyik kártyára kellett volna utólag beterhelni
-
-
-
-
válasz
pictigjis #17543 üzenetére
02.12 -én utalták vissza.
Írtam complaints@curve.com -re is ez már fél siker, hogy nem jött vissza email 5 mp alatt, hogy nincs ilyen fiók. -
HoTDoG
tag
válasz
pictigjis #17535 üzenetére
Tavaly novemberben is volt már hasonló. Akkor konkrétan a Curve-nek kellett visszautalnia ("refund -olni") kézzel.
Sajnos most nincs meg a cetli. Az egyik tranzakció egy étteremben volt, ahol nem nyomtatott a terminál, illetve van egy feb 20-ai tranzakció is, ugyanezzel a hibával, de ott még nem telt el a 10 nap. Az a SPAR önkiszolgáló kasszájánál történt, aminek a kártya terminálja szintén nem nyomtat.
-
sb
veterán
válasz
pictigjis #17504 üzenetére
Épp fel akartam vetni, hogy ha csoportos akkor az MCC kód is ugrik, ill. nem egy eredeti tr refundjaként írhatják jóvá, hanem teljesen új tr-ként. ?
Utóbbi talán még hasznos is lehet, előbbi semmiképp. Nagyon remélem, hogy ebből nem GBIT kivezetés/csere/megnyirbálás jön... -
zerodot
aktív tag
válasz
pictigjis #17504 üzenetére
Nálam már aktív, egy ilyen csúszkával lehet állítani, hogy mennyi tranzakciót szeretnél átrakni, de aztán egyesével is ki lehet választani a tranzakciókat. 4 hónapig visszamenőleg. Ez mondjuk érdekes, mert én jelenleg az ingyenesben vagyok, ahol max 30 nap és 3 db lenne a GBIT, ezzel a ReFivel pedig úgy tűnik 4 hónapnyi tranzakciót is átrakhatnék. De ja, csak debitcard-ra ingyenes, kreditre 1.5% fee.
Viszont: csak azokat a tranzakciókat kínálja fel, ahol nem volt FX. Ezt mondjuk nem értem miért van így.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
pictigjis #17503 üzenetére
nalam tovabbra sem aktiv a refi. lenyegeben amugy egy olyan "gbit" lehet, amivel tobb tranzakciot lehet kijelolni egyszerre. az eredeti kartyara is egy osszegben erkezik visszaterites, mig az uj kartyara is egyben megy a kijelolt tranzakciok osszerteke, az eddigi visszajelzesek alapjan 8999-es mcc-vel. a hitelkartyas felar miatt sok ertelmet tovabbra sem latom
-
HoTDoG
tag
válasz
pictigjis #17500 üzenetére
Nálam ma reggel volt ilyen. Kártyás fizetés sikertelen volt, de közben jött a push üzenet a sikeres tranzakcióról, illetve az appban is sikeres azóta is. Ami még fontosabb, hogy a mögöttes kártyán is levonva szerepel.
Legutóbb több, mint 10 napba telt mire visszajutott a pénz. Nagyon kellemetlen. Nézegetni, ellenőrizgetni utólag...
-
-
sb
veterán
válasz
pictigjis #17468 üzenetére
Fura, nálam a sikertelen fizetések az első 1 évben (vagy talán még utána vmi átállás kapcsán) voltak. Azóta kb. egy, max két kezemen meg tudom számolni az éves elutasított tranzakciókat. Pedig 2020 óta elsődleges kártya és rengeteget használom.A többi sem rossz, bónuszként ezek szerint.
Azért is kérdeztem mert azért ott pl. nem triviális rájönni van-e gond, most hogy olvastam biztosan ránézek jobban ezekre is. És gondoltam rákérdezek mire kellene még figyelni.
Akkor nálam ezek szerint maradnak a "kiegészítők" amiknek utána kell néznem. -
sb
veterán
válasz
pictigjis #17463 üzenetére
Ott nem néztem.
Egyébként vicc, hogy nem írják ki normálisan. Ezek alapján akkor gondolom EUR-ra, USD-re is külön van. Vagy a HUF mint "alap deviza" számít és csak annyi, hogy ebből kéne visszaszámolni a többit, nem az 5000GBP limitből?Nekem a spending powernél is évekig fontot írt, de láthatóan HUF értékekre (vmi bődületes számok voltak ott). A timeline-ban meg most sem kezel devizát...
összesített limit nincs
Köszi! -
Gabesz984
tag
válasz
pictigjis #17434 üzenetére
Ezt én is meg tudom erősíteni. Portugáliában voltunk egy hetet, út közben is használtam több országban, csak Curve kártyával fizettem, egy elutasítás sem volt. A DCC vicces árfolyamokat adott valóban
. Nekem is nagyon kezd annak tűnni, hogy magyarspecifikus lehet a hiba... Kár mart ezért otthon nyilván jóval többet használjuk.
-
-
-
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
pictigjis #17394 üzenetére
az egyik erintett mar kapott valaszt a supporttol. szoval majd lehet ezert is levelezni, mert az o hibajavitasi tempojukat ismerve...
Thanks for your response, and I’m sorry to hear that your Curve cash was deducted when you performed GBIT on some of your transactions. We’ve identified some issues with our system, which unfortunately led to removing your Curve cash points as expected. I understand how frustrating this must have been. Rest assured that we’re working to fix this as soon as possible.I’ve manually returned the deducted amount.
-
kircsi21
csendes tag
válasz
pictigjis #17381 üzenetére
Köszönöm a jótanácsot! Ma kigyűjtöttem a hiányzó cashback-es tranzakciókat és listáztam nekik a complaints-es emil cimükre, először jött egy lepattintó válaszlevél, hogy inkább a sima ügyfélszolgálattal vegyem fel a kapcsolatot, de aztán 4 órán belül az összes cashback landolt a Curve Cash-en. "Érdekes" ez a mentalitás a Curve részéről... Ja, magyarázat a történtekre természetesen nuku.
-
ACE-
addikt
válasz
pictigjis #17388 üzenetére
Az általad megjelölt link1-es példa pont nem ide tartozik, mert ott láthatóan Google Wallet-ba rakták a kártyát, és ahhoz meg ugye PSD2 hitelesítés szükséges. Tehát a delikvenst valszeg átverték egy hamis fizető oldallal, ami manapság elég elterjedt. Onnantól már az adott telefonnal, Google fiókkal karöltve ott vásárolnak, ahol akarnak... Ez nem épp binattack-os példa, lehet a tiéd is valami ilyen áldozata lett, nagyon durván be tudják az emberek nézni, főleg akinek ennyi kártyás tranzakciója van, mint neked.
-
Mauzes
addikt
válasz
pictigjis #17386 üzenetére
Úgy értettem, hogy ha van mondjuk 3 bankkártyád és egy Curve kártyád, akkor a Curve "letiltásával" pusztán annyival vagy beljebb, hogy 1/4 részben csökken a kitettséged, mert kevesebb kártyáról tudnak lopni, vagy pedig a Curve-nél van valami extra kockázat és a másik 3 kártyád valószínűleg nagyobb biztonságban van.
A vláaszod alapján az előbbi érvényes, de azért kifejetettem, mire is gondoltam eredetileg.
-
kircsi21
csendes tag
válasz
pictigjis #17379 üzenetére
Jah, emlékszem, csak nekem ez nem működött, mert a hülye robotjuk azt is képtelen volt felismerni, hog Pro Plan-ben vagyok és automatikusan kipattintott az 1%-os reklamációs chat-ből. De most rápróbáltam újra és megy! Megírtam nekik, hogy van egy csomó elmaradt reward, ott van a timeline-ban, ők is láthatják. De ha azt akarják, akkor egyesével megreklamálom mindet (kb. 20 tranzakció...). Meglátjuk mit sütnek ki.
-
TigerDzsó
tag
válasz
pictigjis #17364 üzenetére
Pontosan megnéztem, hogyan alakultak az elutasított tranzakciók*.
A virtuális Plutus kártyát először 2023 augusztus közepén regisztráltam a Curve-be, azóta 503 tranzakciót bonyolítottam le, ebből 10 volt az elutasítás, 4x Revolut és 1x ZEN feltöltési próbálkozás, a többit pedig másodjára ki tudtam fizetni.
*Timeline-on belül a virtuális Plutus kártya kiválasztása után rákerestem a "declined" szóra.Lehet, hogy csak szerencsés vagyok, de eddig elégedett vagyok a Curve-el.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
pictigjis #17244 üzenetére
és akkor újabb 10 nap elteltével jött most egy ilyen levél is
Josel here from the Fraud Team, following up on your case.
I would like to extend my sincerest apologies for the significant delay in responding to your previous message. I understand the importance of timely communication and the frustration that a delayed response can cause. Your patience is much appreciated.
As for the transactions with Coffee shop, I can see that the amount(s) in question has now been refunded.
Don’t forget, if you have any subscriptions or recurring card payments on your old card such as Netflix, gym memberships, etc, you'll need to update them with your new card details.
If there’s anything else we can help you with, please don’t hesitate to get in touch.
I hope you have a great day :)Best regards,
US Disputes Team support
Team Curve -
pictigjis
Topikgazda
válasz
pictigjis #17337 üzenetére
és erre pont most jött a gls futár, hogy a 35 ezer forintos utánvét megint decline-ra fusson, de persze azonnal gbit-elhetővé váljon. és ezek még bizonylatot se nyomtatnak, az ilyeneket azért nem hagyom szó nélkül
ezek a gls-es mobil terminálok is simplepayt futtatnak nyilván, istenkísértés mostanában azon keresztül is bármit curve-vel fizetni. másodszorra meg se próbáltam. ha megjön a fizikai kártyám, át fogok állni arra, hogy a kockázatos helyeken meg se próbálok mobillal fizetni. szép visszafejlődés
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Dell Inspiron 5406 2-in-1i5-1135G7 16GB DDR4 3200 512GB NVME 14" FHD Érintőkijelző W11Pro
- Eladó MacBook Pro 14" M1 Pro (2021) 16/512 99% akku Makulátlan állapotban!
- Újszeru GIGABYTE G5 - 15.6" FullHD 144Hz - i7-13620H - 48GB - 1TB - RTX 4050 - Win11 - 1,5 év gari
- Eladó garanciás,új állapotu projektorom kihasználatlanság miatt!
- Acer Nitro V ANV15 - 15.6"FHD IPS 144Hz - i5-13420H - 16GB - 512GB - Win11 - RTX 3050 - 2,5 év gari
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Azonnali A320 B350 X370 B450 X470 A520 B550 X570 chipset alaplap felvásárlás személyes/csomagküldés
- Laptop felvásárlás , egy darab, több darab, új , használt ! Korrekt áron !
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! XFX MERC 310 RX 7900 XTX 24GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest