-
Fototrend
FIGYELEM

A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 11. 17.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Mostanában az elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlásokat legkésőbb a tranzakciót követő 15. napon téríti vissza automatikusan a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de egyes esetekben már a kilencedik napon elindul a visszatérítés. Ha 15 nap után sem történik semmi, érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható: az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de készülj arra, hogy kérni fognak valamilyen igazolást/bizonylatot arról, hogy a tranzakció sikertelen volt, és arra is, hogy képernyőmentéseket újabban nem fogadnak el elutasított internetes vásárlásokról. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
zerodot
aktív tag
A Lloyds megvette a Curve-öt 120m fontért.
Kíváncsi leszek, meddig tartják életben...
-
zerodot
aktív tag
A Curve (havi) előfizu milyen MCC-vel fut, tudja valaki? Régebben 5817 volt, aztán később talán 8999? Mi az aktuális?
-
zerodot
aktív tag
-
zerodot
aktív tag
válasz
janakbacsi
#17936
üzenetére
Attól még hogy walletben működik a kártya, nem feltétlenül fog Curve-ben is, mivel teljesen más a kettő. Curve-ön keresztül online vásárlásnak fogja látni a bankod az összes tranzakciót. Nézd meg a bankkártyád beállításait: engedélyezve vannak a (3DS nélküli) online tranzakciók? Megfelelő limit van beállítva ezekhez?
Ha ezek ellenére se megy, akkor valszeg a bankoddal kell beszélned... -
zerodot
aktív tag
válasz
RoyalAirForc
#17640
üzenetére
Automata kútról van szó. Annál nem fogsz tudni tankolni a módszereddel, egyszerűen el fogja utasítani.
-
zerodot
aktív tag
válasz
Grande Ale
#17621
üzenetére
#CurvePay
Na kipróbáltam én is. Nekem nem tűnt lassabbnak. A különbség az animáció és a hang, illetve hogy nem a Curve kártyát mutatja fizetéskor, hanem az aktuális mögöttes kártyát. A tranzakció normálisan átment.Legalábbis az elsőnél így volt, mert a másodiknál már nem dobta fel az animációt, hangjelzés se volt, semmi, csak a terminálon láttam, hogy folyamatban... De a tranzakció végülis sikeres volt itt is.
Harmadszorra a terminál valami azonosítást kért, írta hogy nézzem az instrukciókat a telefonon, de ott semmi nem jelent meg, se értesítés, se kép, se hang, se semmi. Próbáltam párszor érinteni, lezárni-feloldani, de ugyanez ment körbe-körbe. Végül visszaállítottam Google Pay-re, azzal gond nélkül teljesült a fizetés elsőre, animáció, pittyenés, a normál megszokott módon.
Úgyhogy gratula a Curve-nek, megint sikerült egy fantasztikusan leprogramozott feature-t kiadnia.
-
zerodot
aktív tag
Androidon már kínálja a Curve Pay-t. Nemtom van-e értelme. Esetleg majd egy próba erejéig lehet bekapcsolom.
-
zerodot
aktív tag
Kipróbáltam ezt a ReFi-t két debit kártya között. Az MCC valóban megváltozik Professional Services-re (ami ha jól sejtem 8999). A kereskedő neve pedig "CRV*Curve ReFi" lesz az új kártyán.
A Curve appban mindhárom tranzakció külön látszik: az eredeti kártyánál az eredeti és a refund tranzakciók, az új kártyán pedig a refi tranzakció. (Szemben a GBIT-tel, ami ugye 1 tranzakcióként szerepel -- legalábbis androidon.)
-
zerodot
aktív tag
válasz
pictigjis
#17504
üzenetére
Nálam már aktív, egy ilyen csúszkával lehet állítani, hogy mennyi tranzakciót szeretnél átrakni, de aztán egyesével is ki lehet választani a tranzakciókat. 4 hónapig visszamenőleg. Ez mondjuk érdekes, mert én jelenleg az ingyenesben vagyok, ahol max 30 nap és 3 db lenne a GBIT, ezzel a ReFivel pedig úgy tűnik 4 hónapnyi tranzakciót is átrakhatnék. De ja, csak debitcard-ra ingyenes, kreditre 1.5% fee.
Viszont: csak azokat a tranzakciókat kínálja fel, ahol nem volt FX. Ezt mondjuk nem értem miért van így.
-
zerodot
aktív tag
Szombaton volt két tranzakcióm (POS/GPay), mindkettő rendben átment, viszont a másodiknak semmi nyoma nincs a Curve appban. Értesítés se jött, és a tranzakciók között se jelent meg azóta se (se a kártya alatt, se a timeline-on). Google Wallet mutatja, és a mögöttes kártyát is normálisan beterhelte.
Ez ismert hiba? Nem emlékszem, hogy nálam ilyen előfordult volna eddig...
-
zerodot
aktív tag
Na ez csodás...
Miután megváltoztatták a csomagok neveit és persze nem sikerült minden szöveget következetesen frissíteni, most Pro downgrade esetén úgy néz ki, mintha bőrszín alapján döntenék el, hogy lemondásnál visszakapod-e a maradék havidíjat
-
-
zerodot
aktív tag
Kb. 1 hónapja upgradeltem akciós blackre, a kártya megjött kb. akkor, amikorra írta az app, de csak ma aktiváltam. Újdonság (legalábbis számomra), hogy az aktiválással automatikusan törlődött a google walletből a régi kártya, az újat így gond nélkül hozzáadtam a curve appban rányomva az Add...-ra. Ezekelőtt ugye kézzel kellett kiszedni, és csak úgy lehetett az újat hozzáadni.
Értesítések: ma a változatosság kedvéért a fizetésről jött push, a cashbackről viszont nem...

-
zerodot
aktív tag
válasz
7Heads Drago
#16354
üzenetére
Annyi még, hogy hétvégén és UK ünnepnapon van felár a Curve-nél a pénzváltásra, illetve ha túlléped a havi keretedet (ami az alapcsomagnál 250 EUR).
-
zerodot
aktív tag
válasz
dredjudge84
#16260
üzenetére
Itt a curve az, aki beterhelte az összeget 4 nap után, nem a tesco. Mert a curve rendszere hibásan értékeli ki az elutasított tranzakciót. Majd amikor 10 napig nem kéri a tesco az összeget a curvetől, akkor jön rá (vagy dönt úgy) a curve, hogy hiba történt, és akkor refundolja a pénzt a kártyádra. (És ha lenne cetli, akkor ezt a 10 napot lehetne vele meggyorsítani a curvenél.)
-
zerodot
aktív tag
válasz
pictigjis
#16140
üzenetére
[UK holidays]
Közben írtam nekik én is, nem akarják elismerni, hogy EEA ügyfélre nem vonatkoznak a UK ünnepek. Szokás szerint irreleváns válaszokat küldtek, májusi emailekre hivatkoztak, linkelgették a UK ToS-t és hasonlók, nem akarták felfogni, hogy az EEA doksit kellene nézegetni, amiben ugye a Litván - és nem UK - ünnepek szerepelnek.
Végül jónéhány emailváltás után ma Guilherme egy március 21-i emailre kezdett hivatkozni, amiben szerepel a köv. mondat:
"We've also clarified how the weekend currency conversion fee is applied for purchases and ATM withdrawals over the weekend or UK public holidays."
Ez alapján kellene szerinte egyértelműnek lennie, hogy a UK ünnepek a mérvadóak, ez a hivatalos válasz, ha nem tetszik, írjak panaszt...
Nagyon olyan szaga volt az egésznek, hogy addig kerestek, míg nem találtak egy emailt, amiben véletlen szerepelt a UK holiday kifejezés, hogy arra hivatkozva el tudjanak hajtani.
Amúgy tegnap este én is lemondtam az akciós Black-et, az indokokhoz beírtam, hogy a terms-szel ellenkező fee-k terhelése ill. nagyon lassú support, irreleváns válaszokkal. Nem tudom volt-e köze hozzá, de ma Guilherme fél órán belül válaszolgatott, volt vagy 5 üzenetváltásunk, szinte már live chatnek érződött
-
zerodot
aktív tag
válasz
TrollBalint
#16079
üzenetére
Nálam is volt ez, fillérek csak, de végül írtam nekik már csak kíváncsiságból is.
Szerintem automatikusan biztosan nem fogják visszatéríteni senkinek, a múltkor** sem tették, minden egyes tranzakciót külön meg kellett reklamálni. Sőt a vége felé már egyáltalán nem akarták a hibás fee-t visszatéríteni, bullshit válaszokat küldtek. Gyanítom ezt a hétfőit is majd a UK holiday-jel próbálják indokolni...
** amikor a feltételek szerint nem volt weekend fx fee EUR/USD/GBP alapú mögöttes kártyák esetén (kb. 2023 november - 2024 március között)
-
zerodot
aktív tag
válasz
pictigjis
#15921
üzenetére
Igazad van, valóban, az új szöveg szerint nincs fee EUR/GBP/USD költéseknél forrás pénznemtől függetlenül. Lényegében lecserélték a "source currency"-t "transaction currency"-re.
Ha tényleg így lesz, akkor ja, valóban hasznos lehet sok embernek, mondjuk nekem/nekünk, akik pl. eurós Plutus kártyát használunk forrásnak, pont nem...
Gondolom felmérték, melyik verzió hoz nekik többet a konyhára, és azt vezették most be.
Mindenesetre ez szerintem továbbra is változtatás, nem pedig egyértelműsítés, így a "We’ve also clarified how the weekend currency conversion fee is applied" szöveg nem igazán állja meg a helyét... -
zerodot
aktív tag
válasz
pictigjis
#15917
üzenetére
ugyanakkor eu-s allampolgarkent nem feltetlenul elonytelen, hogy mostantol nyugodtan vasarolhatunk euroban hetvegen HUF-ra allitott kartyaval, nem lesz fee a mastercard arfolyamhoz kepest (ha tenyleg mukodni is fog)
Wait, erre az esetre ugyanúgy maradt a fee, mint eddig is, nem? Vagy én értelmezem rosszul az új szabályokat?
-
zerodot
aktív tag
válasz
pictigjis
#15917
üzenetére
Nekem jónéhány ilyen tranzakcióm volt, írogathattam nekik, eleinte jöttek is a refundok, aztán egy idő után már nem nagyon válaszoltak vagy hülyeségeket írtak vissza (pl. elmagyarázták hogy működik a 30 napos ablak és hasonló nem releváns dolgokat...). Redditen olyat is láttam, akinek már egyenesen elutasították a refundot.
Úgy látszik elkezdtek arra játszani, hogy az a fee mindig is volt, és a mostani frissítéssel belecsempészték a szabályzatba is. Elég szomorú, hogy ilyen sunyi módszerekkel próbálják a szőnyeg alá söpörni a saját bénaságukat. -
zerodot
aktív tag
válasz
pictigjis
#15914
üzenetére
Sikerült sunyi módon a hétvégi fx fee részt is megváltoztatniuk, az új Terms szerint már csak EUR, GBP vagy USD költéskor nincs fee (eddig ugye mindegy volt a tranzakció pénzneme, ha a forrás kártya pénzneme EUR/GBP/USD volt - az más kérdés, hogy eddig sem működött, supportnak kellett írogatni a refundért).
As the changes outlined above are all either clearly in your favour or clarificatory in nature, they will apply with immediate effect.
Mivel ez egy kliens számára negatív változás, a fenti mondat a mailben szerintem hazugság, így nem is vezethették volna be azonnali hatállyal.
-
zerodot
aktív tag
válasz
szabi__memo
#15909
üzenetére
Pedig ott volt a mailekben is a link, legalul, az apróbetűs részben.
For full terms and conditions on the promotion, please see here
-
zerodot
aktív tag
Én X-ben vagyok és én is kaptam. De amúgy benne van a T&C-ben, új regisztrálóknak ill. jelenlegi ingyenes és X tierben levőknek kínálják:
We are offering our Curve Black and Samsung Pay+ Premium subscriptions (a “Premium Subscription”) for £1.99/€1.99 per month for three months if, during the Offer Period, you:
a) sign up for a monthly Premium Subscription; or
b) are an existing Curve Standard or Curve X customer and upgrade to a monthly Premium Subscription. -
zerodot
aktív tag
Szerintem itt nem kell semmilyen "devizát beszereznie". Pl. vásároltál X EUR összegben, amiért az eredeti kártyáról levont 5000 Ft-ot. Ha ezt átGBITeled egy másik forintos kártyára, akkor ez már teljesen forintban zajlik: a második kártyáról leszed 5000 Ft-ot, az eredeti kártyára pedig refundol 5000 Ft-ot.
Új váltásnak esetleg akkor lenne értelme, ha a példában eurós kártyára gbitelnél, mert akkor a második kártyáról levont eurót a curve-nek forintra kellene váltania a refundhoz. -
zerodot
aktív tag
válasz
pictigjis
#15648
üzenetére
Nekem is ezt írta ma Ifeoluwa A.
a tegnap nyitott ticketemre.Egyúttal vissza is térítette a reklamált hétvégi fee-t, hihetetlen módon 24 órán belül megoldva a problémát, pedig ez csak egy apró tranzakció volt. Érdekes módon most nem kellett a speciális teamnek átküldenie...
A múltkori ugyanilyen (fx fee) reklamációmra persze másfél hónapja semmi válasz. Pedig ott több tranzakciót is reklamáltam, inkább azokat térítenék már vissza...
-
zerodot
aktív tag
válasz
pictigjis
#15585
üzenetére
Ja amúgy ezt a régi kártya visszarakásos hibát én is meg tudom erősíteni. Kettő, korábban törölt kártyát is visszaraktam még tavaly (kb. okt-nov környékén), és mindkettőt újként rakta be, tranzakciós történetet elfelejtve. Azóta már megint töröltem azokat a kártyákat, de a Timeline Cards filterben a mai napig duplán jelennek meg (és működik is a filter, kvázi 2x2 teljesen külön kártyaként kezeli ezeket a kártyákat a rendszer).
Nálam nem volt decline vagy hasonló hiba, csak az X max. 5 kártya darabszám korlátai miatt zsonglőrködtem a ki/berakásokkal. "Végtelen hosszú" tranzakciótörténet se volt, az egyik kártyán konkrétan csak 6 régi tranzakció volt.
-
zerodot
aktív tag
válasz
pictigjis
#15581
üzenetére
> I understand your complaint to be in relation to the technical issue preventing you from using the Go Back in Time feature after removing and re-adding one of your payment cards.
Curvenél már ez is pozitívum, h sikerült elsőre pontosan megérteniük a problémát :) Illetve h "technical issue"-nak nevezik, kvázi elismerve, hogy náluk van a gond...
--------
Update a hibásan felszámolt weekend fx fee-kkel kapcs.ban: ugye dec 5-én írtam nekik, másnap válaszoltak, hogy "a dedicated team is now looking into your case". Azóta viszont síri csend. Írtam nekik emlékeztetőt kb. hete, és ma is. Így haladunk, kénytelen leszek én is a complaints-re írni.Amúgy időközben láttam a redditen, hogy valakinek már elismerték a reklamációt és visszaadták neki a jogtalanul terhelt weekend fx fee-ket. Az zavar a leginkább, hogy hiába tudnak nyilvánvalóan a hibáról, még mindig képtelenek voltak kijavítani (és jelét sem látni, hogy igyekeznének vele), pedig lassan két hónapja, hogy bevezették az új árazást/szabályzatot...
-
zerodot
aktív tag
válasz
pictigjis
#15504
üzenetére
A portásig már eljutottam...
----
Guillaume here, I hope you're well today.Thanks for getting in touch - I'm sorry to see that you've incurred some unexpected Weekend Currency Conversion fees.
Please rest assured that a dedicated team is now looking into your case and will be back in touch with you as soon as possible. Please bear with us a little longer!
-
zerodot
aktív tag
válasz
ddsteel
#15513
üzenetére
Nehéz teljesen elutasítani a feltételezésedet
Anno még a régi Curve fórumon, ahol alapvetően még volt érdemi kommunikáció a Curve és a userek között, többször felmerült az fx limit kijelzése is, hogy nagyon kellene, de emlékeim szerint sosem reagáltak rá a Curve oldalról...
#15511 pictigjis
Köszi, ezt jó tudni. -
zerodot
aktív tag
válasz
pictigjis
#15508
üzenetére
> all our fee-free limits that run per calendar month will switch over to a 30-day rolling limit.
Ezt a részt mondjuk nem értem, tudtommal eddig is rolling limit volt, nem naptári hónapos...Nemtom, volt-e 15-én nullázás, viszont nálam úgy tűnik, X-ről free-re váltáskor volt

-
zerodot
aktív tag
válasz
ddsteel
#15505
üzenetére
És amúgy összeszámoltad már a tranzakcióidat? Saját magadnak hamarabb ki tudod deríteni, mint hogy ők válaszolnak
Aztán ha mégis lenne fee, mikor már 250 alatt vagy, akkor írhatsz nekik újból, immáron reklamációt 
> mikor van a fordulónapom, mikor nullazodik a 250EUR limit
Egyébként továbbra se vagyok benne biztos, hogy jól érted. Nincs fix fordulónap, nem nullázódik a limit... ez nem a Revolut...
Illetve nullázódik: 30 nappal az utolsó fx tranzakciód után. De ugye ezt nem kell megvárnod, elég ha az fx összeged bemegy 250 alá, és akkor már lesz valamennyi free limited aznap. -
zerodot
aktív tag
válasz
hakos1987
#15490
üzenetére
Igen, amennyiben van rajta elég euró. Amúgy Revolut topik összefoglaló, Melyik pénznemet használja először rész.
-
zerodot
aktív tag
válasz
hakos1987
#15486
üzenetére
Revoluton még valamivel jobb váltási árfolyamot is kapsz, mint a Curve-ös MC árfolyam, a hétvégi fx fee-t pedig ki tudod kerülni előre váltással. Google Pay ugyanúgy van. Amire te használtad a Curve-öt, arra tényleg jobb a Revolut. Talán egyedüli hátránya, hogy töltögetni kell, de szerencsére az (egyelőre legalábbis...) ingyenes.
-
zerodot
aktív tag
Nem a Curve találja ki az összeget, hanem a kút.
-
zerodot
aktív tag
válasz
ddsteel
#15460
üzenetére
Nekem is eszembe jutott, hogy esetleg dec 1-től majd terhelik, de próbáltam ma is, és nem volt fx fee...
Amúgy miért ne lehetne, hogy nov 17-én pont közel kerültél a 250-hez? Hiszen Plutuson is annyi volt a limit az ingyenesben, és mikor azt elérted, leálltál. És akkor most meg kell várnod (Curve miatt), míg a november eleji fx tranzakcióid elkezdenek kiesni a 30 napos ablakból.
> Az egyébként, hogy business-nek jelölök meg egy tételt, mit jelent a gyakorlatban, mire jó, mivel jár?
Tudtommal semmit nem jelent, az csak egy bejelölés saját magadnak. Jobb lenne, ha eleve a filtereknél lenne opció az fx tranzakciók szűrésére, de mivel olyan nincs, én ezt használom arra. -
zerodot
aktív tag
válasz
ddsteel
#15443
üzenetére
Nem számít a regisztrációd napja, csak mindig a legutolsó 30 nap*.
Én azt csinálom, hogy az fx-es tranzakciókat megjelölöm, mint Business Purchase. (Timeline-on elég balra húzni a tranzakciót és megjelöli egy narancssárga sávval; érdemes megvárni, míg eltűnik a Pending státusz, különben lehet újra jelölni, mert leszedődik, mikor átmegy könyveltbe... újabb Curve bug a millióból...) A Timeline filterben aztán lehet erre szűrni (Business Expense - Yes), ugyanitt beállítom a 30 napos ablakot a Date range alatt, és szépen összeszámolja így az fx-es tranzakciók összegét (fent Filtered Total), ebből látom, hogy állok épp aktuálisan a free fx limitemmel.
*Bár downgrade esetén nem tudom hogyan kezelik, nekem most egyelőre még nem volt fx fee, pedig ha csak a 30 napos szabályt nézem, akkor rögtön ahogy ingyenesre váltottam, már kellett volna lennie ugye... Nem tudom ez bug vagy feature, de az alapján, hogy hétvégi fx fee az sajnos még mindig volt eurós kártyával is, inkább az előbbire gyanakszom...
-
zerodot
aktív tag
Te ugye X-ről váltottál korábban ingyenesre, szóval gondolom akkor megmaradt a (tarka) kártyád.
Most hogy újból upgradeltél X-re, megint maradt a kártya vagy újat adtak?
Nálam is X->free downgrade volt, gondolkodom hogy visszamennék az 1 eurós X-re, de semmi kedvem egy eseteleges kártyacserével szenvedni... -
zerodot
aktív tag
Az 1 eurós X-et meddig lehet aktiválni, tudja valaki?
-
zerodot
aktív tag
válasz
pictigjis
#15305
üzenetére
Haha, valóban... a különböző pénznemekben való számolás mindig is nagyon ment a Curvenek
Egyébként úgy látom, a hétvégi fx fee-t EUR alapú mögöttes kártyánál nem sikerült kikapcsolniuk...
Igaz, csak egy kamuvásárlással próbáltam, lenullázott kártyával, így csak az appban látom a tranzakció részleteinél, hogy lett volna 1% fee. (Bár igazából nem értem, a mögöttes kártyán miért nem látszik a foglalási kísérlet?
) -
zerodot
aktív tag
Ma hajnalban jött egy email, ami szerint Black-hez végtelen fee-free FX és €1000 ATM limit tartozik. Miközben az eddigi irományok szerint ezek a limitek €2000 ill. €500...
Tényleg volt változás vagy csak képtelenek a Curve-nél egy emailt hiba nélkül kiküldeni?
-
zerodot
aktív tag
válasz
ddsteel
#15214
üzenetére
Igen ott van az oldalukon: [link]
Can you clarify what the official pricing is?
Starter Plan
Price: £/€6.99/month
Rewards: Earn £/€17.50 in PLU per month (calculated at 3% rewards).
Bonus: New customers receive a complimentary free Starter plan for the first 3 months. Afterward, customers must subscribe to a paid plan or be downgraded to the Standard plan, which offers no benefits. Existing customers will receive one month of the new Starter plan upon the launch of our updated plans.
Tehát meglevő userek 1 hónapot kapnak ingyen, vagyis ha januárban indul az új árazás, akkor februártól már fizetős. Persze a januári indulás se biztos még, annyit mondtak csak, hogy 30 nappal előtte jelentik majd be.A Plutusnál tudtommal nem gördülő hónap van, nálam legalábbis mindig 1-én nullázódik a havi keret. Jobban örülnék neki, ha a Curvenél is így lenne, főleg hogy képtelenek egy fx számlálót berakni az appba...
-
zerodot
aktív tag
válasz
ddsteel
#15210
üzenetére
Curve MC árfolyamon vált, Plutus pedig Visa+2.5%, úgyhogy gyakorlatilag Curve nélkül nem is éri meg használni nem-eurós fizetésekhez.
Ha mindkettőben az ingyenesben maradsz, akkor havi 250 euróig tudod majd használni; szinkronban van a két limit
Amúgy kb. februártól már havi 7 euró lesz a mostani ingyenes Plutus is, onnantól már a 10 eurós Everyday jobban megéri a +1 perk miatt. (Lesz egy teljesen ingyenes új tier is, de az zéró jutalmat ad.) -
zerodot
aktív tag
válasz
pictigjis
#15190
üzenetére
Nos, akkor itt a slusszpoén: nekem is visszaadta a fee-t!
Annak ellenére, hogy vasárnap gbiteltem
Most néztem meg a tegnapi gbit eredményét, és tényleg visszaküldte a teljes összeget, az újra pedig fee nélkül terhelte be. Hihetetlen
Szerintem ez hiba lehet náluk... 
Annyi, hogy az új kártyán még nincs könyvelve, de gondolom ott már nem kellene az összegnek változnia.
-
zerodot
aktív tag
válasz
pictigjis
#15186
üzenetére
Aha. Hát ez így tényleg fura
Lehet valóban a pre-auth miatt működött így... Ha most volt "normál", nem autókölcsönzős tranzakciód is, kíváncsi vagyok azt hogyan gbiteli.
Amúgy én pont ma gbiteltem egy október 22-i hétvégi tranzakciót fx fee-vel együtt. Kár hogy épp vasárnap van
Ha tudtam volna, megvárom vele a holnapot a teszt kedvéért
De szinte biztos vagyok benne, hogy ugyanez lett volna, lekönyvelt tranzakciónál már nem változik se az árfolyam, se az fx fee gbitkor. -
zerodot
aktív tag
válasz
pictigjis
#15183
üzenetére
A curve-nek amúgy mindegy, hogy mikor gbitelsz. Az számít, hogy az eredeti tranzakció pénznemére állított kártyára gbitelj. Esetedben ugye euróra. Így a curve sztornózza a váltást (célkártyára beterheli az eredeti eurós összeget, eredeti kártyára refundolja a forintot feestül mindenestül).
Ha a gbit célkártyádon már van euró (vagy nem számít fel díjat hétvégi váltásért), akkor nyugodtan gbitelhetsz hétvégén is, ugyanúgy eltűnik a curve fee.
(Ha viszont egy ilyen tranzakciót forintos kártyára gbitelsz, úgy már nem jön vissza a fee, hétköznap sem.) -
zerodot
aktív tag
válasz
TrollBalint
#15156
üzenetére
Én is utánaszámoltam, nekem az jött ki, hogy akár 216 eurót is meg tudok spórolni!
-
zerodot
aktív tag
válasz
ddsteel
#15142
üzenetére
Ahogy írtam is feljebb, a pénzváltásra (FX) vonatkozik az a limit és a díj. Vagyis amikor a Curve vált: azaz amikor a tranzakció eredeti pénzneme (amiben a kereskedő terhel) és a mögöttes kártya pénzneme különböznek. Tehát pl. ha HUF-ban fizetsz és a mögöttes kártya EURós Plutus. Ez mindig is így volt. A Curve néha külföldi fizetésnek nevezi, de ez nem számít (mindegy melyik országban fizetsz éppen), az a lényeg, hogy a Curve által történt-e pénzváltás vagy sem.
Amit belinkeltél, az még a mostani szabályzat, de jön az új, azt nézd meg, mert változnak a limitek és díjak. Free-ben pl. csak havi 250 eur FX lesz ingyenes, fölötte 2.5% fee.
-
zerodot
aktív tag
válasz
ddsteel
#15139
üzenetére
Nem a kiesés miatt nem tudtál most fizetni? (feletted levő poszt...)
Mire gondolsz az 1000 eur feletti 2%-kal? Mert az fx fee az amúgy 2,5% lesz... Illetve az ugye csak pénzváltásra vonatkozik, szóval ha te forintban akarsz fizetni, forintos mögöttes kártyával, ott nincs váltás, így váltási díj sem. Simán használhatod az ingyenes tiert is, ha csak arra kell, hogy a magnetbankot NFC-sítsd...
-
zerodot
aktív tag
válasz
zerodot
#14978
üzenetére
+14979
Na leteszteltem, nem megy...
A forráskártya kidobása után már nem engedi a GBIT-et.
Persze aztán ha itt rábökök, akkor a "Kifutottál a GBIT időlimitből, upgrade-elj, és akkor jó lesz" bullshit szöveget rakja elém...
A kártya visszarakása után szerencsére újra aktív lesz a GBIT. -
zerodot
aktív tag
válasz
Doky1988
#15025
üzenetére
Nem hiszem hogy rajtad kívül bárki meg tudná mondani, kihasználod-e a Blacket vagy nem...

Viszont nov. 15-től az X-nek kevés értelme lesz, főleg hogy a Black éves előfizetéssel csak kb. havi 2.33 euróval lesz drágább, amit akár már a cashbackkel is elég könnyen ki lehet termelni. Inkább Free vs Black a kérdés a legtöbb usernek...
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Battlefield 6
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- PlayStation 5
- Gaming notebook topik
- Menekül a HEVC licencdíja elől a HP és a Dell
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Ne már! Drágább lesz a GPU a memóriapánik miatt?
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- További aktív témák...
- 174 - Lenovo Legion Pro 7 (16IAX10H) - Intel Core U9 275HX, RTX 5070Ti (ELKELT)
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 Pro 64GB Space Grey-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3668, 100% Akkumulátor
- 2db x Green Cell UPS 2000VA 1200W teljesítményálló tartalék tápegység 2000VA 1200W
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B450M R5 5600X 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700 XT 8GB Thermaltake VersaH17 ADATA 650W
- HP 24" IPS LED FULL HD monitor 24fh 4HZ37AA
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest





