-
Fototrend
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlást a tranzakciót követő nyolcadik napon automatikusan visszatérít a Curve rendszere, ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines). Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
ACE-
addikt
válasz
zerodot #17644 üzenetére
Az Erste-nél azt mondták, hogy a Revolut-nál ill. Curve-nél van a gond, mert ők a rossz lejárati dátummal kapják a terhelést, és így el kell utasítaniuk, és az üfsz. azt mondta hogy azonos kartyaszámnál néha "beakad" a régi lejárati idő.
A Revolut egyébként megjavult, de nem tudom hogy magától vagy a kb. 1 napig elhúzódó supportos beszélgetéstől... De mivel az Erste semmit nem csinált, úgy gondolnám hogy nem az ő hibájuk. -
pictigjis
Topikgazda
válasz
zerodot #17499 üzenetére
volt időszak, amikor nálam rendszeresen volt ilyen. előbb-utóbb bekerülnek az appba az ilyen sikeres tranzakciók, de pár nap is lehet
tegnap nálam egy gbit közben volt furcsaság. elvileg sikeres volt az erstés hitelkártyára való átrakás, jött a push is az erstétől, de nem sokkal utána egy üzenetmódosítás is arról, hogy terhelés nem történt. ezt a kérdéses tranzakciót az app most "pending" szöveggel mutatja a célkártyán, de azt is jelzi, hogy a kártyaváltoztatás sikeres volt. amióta volt egy frissítés, ezek a pending szövegek is megszaparodtak nálam, ezen az erstés kártyán egy csomó régebbi tranzakció is pending jelöléssel fut jelenleg, de azok is, amik garantáltan sikeresek es könyveltek voltak. érthetetlen
az a legnagyobb baja ennek a szolgáltatásnak, hogy mindig valami más meglepetést tartogat, aztán én meg figyelhetem, hogy mi lesz ennek a talán sikeres, talán nem tételnek a visszatérítésével
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
zerodot #17412 üzenetére
oliverda otlete alapjan nekem volt egy ilyen javaslatom korabban, sajnos erre erdemben nem reagalt a ceo
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
zerodot #16715 üzenetére
köszi, akkor jól emlékeztem, hogy tényleg van rajta szám. és igen, ez a bizonyos küldemény is UR536-tal kezdődik, szóval akkor ez a kérdés eldőlt, jól éreztem
ez a magyar posta új szintje, hogy a bankkártyámért levelezhetek velük, mára mindenki elmegy a pi--ba. egy másik ügy miatt éppen nagyon ideges vagyok, ez a fa--ág hiányzott még nekem, mint púp a hátamra
gondolom, akkor a feleségem kártyáival is a vámon fociznak, de neki még levelet írni is b--tak. nagyszerű nap, de tényleg
-
Oliverda
titán
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
zerodot #16016 üzenetére
mindenesetre jó ideje sejtem, hogy egyáltalán nem véletlenül romlott el. a curve valószínűleg azzal próbál pénzt keresni, hogy jó eséllyel a gbit napján történő újabb váltást is levonják a havi keretből. az eredeti működés volt a logikus, ebben valami trükközési szándék van, különben nem változott volna meg
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
zerodot #15919 üzenetére
en ugy ertelmezem, hogy a weekend fee a mogottes kartya penznemetol fuggetlenul szunik meg, ha maga a vasarlas EUR, USD vagy GBP. ez az uj szoveg mar nem ugy ir a payment source-rol, mint korabban
es a szoveg alapjan, ha ujra mennenk dubajba, ott maradna a weekend fee a helyi AED penznem miatt
mar ha a gyakorlat is visszaigazolja majd az elmeletet
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
zerodot #15918 üzenetére
szamtalan vallalhatatlan benasag gyult ossze az elmult honapokban. ezzel egyutt a tobbsegnek, akik HUF-os kartyakat hasznalnak, valoban kedvezobb az uj szabalyzat, csak hat velemenyes, hogy sikerul-e majd pontosan ugy beallitani, ahogy akartak. hetvegen lesz egy karbantartas, talan pont ezeket csinaljak majd
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
zerodot #15916 üzenetére
ebben talan igazad van, talan nincs. mondjuk szerintem az eredeti szandek az volt, hogy ahogy regen, csak ezen harom devizaban valo koltes eseten ne legyen fee akkor, ha a forraskartya is ezen harom deviza egyikere van allitva. csak nem ezt sikerult leirni. azert elkepeszto, hogy eddig nem vettek eszre... ez egyebkent magyarazza, hogy miert nem mukodott soha automatikusan, a sok refund utan nezhettek meg, hogy bazmeg, de hulyek vagyunk
ugyanakkor eu-s allampolgarkent nem feltetlenul elonytelen, hogy mostantol nyugodtan vasarolhatunk euroban hetvegen HUF-ra allitott kartyaval, nem lesz fee a mastercard arfolyamhoz kepest (ha tenyleg mukodni is fog)
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
zerodot #15744 üzenetére
...es az eredeti logika biztosan az volt, hogy mivel gbit eseten alapvetoen mar rendszeren beluli penzmozgasok tortennek, az esetleges valtasi plusz/minuszok hosszu tavon, statisztikailag ugyis kiegyenlitik egymast
ahogy most van, az biztosan nagyon nem jo, de legalabb mukodik a funkcio
-
pictigjis
Topikgazda
-
ddsteel
aktív tag
válasz
zerodot #15514 üzenetére
Közben beállítottam a módszeredet és működik jól, köszi a tippet. Igen, meghaladtam a limitet, ezért volt a fee. Várnom kell még, hogy ne legyen fee. De legalább így látom, mi van. Mondjuk ezt akár ötletnek le is írhatta volna a support (ha egyáltalán reagálnának érdemben a user kérdéseire). Nem baj, működik, így csinálom, köszi.
-
ddsteel
aktív tag
válasz
zerodot #15503 üzenetére
A szokásos csigabiga lassúságra számits. Egy hete képtelenek válaszolni arra, mikor van a fordulónapom, mikor nullazodik a 250EUR limit a fee miatt. A 4. napon jött egy teljesen bullshit válasz arról, hogy bocsánat, hogy ilyen lassúak és linkelik az általános tájékoztatót a díjakról. Köszi. Egy szerencsétlen dátum megírása, aminek kiderítése, feltételezem, 2 kattintás, már 1 hete húzódik.
-
ddsteel
aktív tag
válasz
zerodot #15459 üzenetére
Köszi. Hát nem tudom, nálam meg, ahogy hónap közepén a Plutus átrakott az ingyenesbe és rögtön betelt a PLU keretem, nyilván azonnal leálltam a Plutus fizetésekkel (így a Curve váltással is.) A legutolsó (kb nov. 17-i) váltásos fizetésemen még nem volt fee, most pedig, (a Plutus dec 1-i nullázódásával újra Curve-vel fizettem) rögtön az első vásárlásomra rárakta a feet. Nem gondolnám, hogy egészen teljesen véletlenül pont a nov 17-i váltásom volt az utsó ingyenes Curve váltás, a dec 1-jei meg pont az első fizetős, így inkább arra gondolok, hogy már a nov 17-i is fee-s lett volna, csak akkor még bug-ként nem terhelték rá, most meg már kapcsoltak.
Az egyébként, hogy business-nek jelölök meg egy tételt, mit jelent a gyakorlatban, mire jó, mivel jár? Még sose jelöltem meg ilyet, de az ötlet jó, amit ajánlottál. -
pictigjis
Topikgazda
válasz
zerodot #15242 üzenetére
egyébként este írtam a supportnak pontosan megjelölve a hiányzó refundokat, ha ma estig sem jönnek meg és választ sem kapok, akkor írok a complaintsre. hat számjegyű hiányzó összegnél azért már nem vagyok türelmes és jó fej sem (és a reddites kommentek alapján van olyan, akinek 3000 eurója kóvályog a semmiben)
-
ddsteel
aktív tag
válasz
zerodot #15213 üzenetére
Amúgy kb. februártól már havi 7 euró lesz a mostani ingyenes Plutus is, onnantól már a 10 eurós Everyday jobban megéri a +1 perk miatt. (Lesz egy teljesen ingyenes új tier is, de az zéró jutalmat ad.)
Most is tanultam valamit, köszi. Ilyeneket honnan tudsz, ez is ott van a Plutus oldalán? Nem találkoztam vele. Akkor februártól átmegyek Everydayba megint, addig ingyenessel bűvészkedek. Igen, tudom, hogy szinkronban lesznek, a kérdés csak az, ha mindkét helyen "gördülő" hónap van, akkor hogy jönnek ki ezek a limitek, legrosszabb esetben fél hónapom lesz elkölteni a keretet, bár ilyen kis keretnél az nem nagy cucc. Na akkor, ahogy eddig is, Curve-t használok, így terveztem, köszi a megerősítést.
-
pictigjis
Topikgazda
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
zerodot #15202 üzenetére
commercial kártyákra van egy külön limit jelenleg, a commercial funding card fee. most 1000 euró blackben, de holnaptól ez is nulla lesz, vagyis egyből másfél százalék díja lesz az ilyen mögöttes kártya használatának
a zen moneyback kártya pedig a curve-vel átrakott tranzakciókra is megadta mostanában az egy százalékot, mint "internetes vásárlás". ez érdekes viselkedés egyébként, mert kezdetben gyorsan kizárták az ilyen tranzakciókat, aztán valahogy "visszacsinálódott"
de most még gyorsan átraktam kb. 1000 eurónyi költést, működött még
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
zerodot #15192 üzenetére
nem, nem fog változni
és igen, valószínűleg hiba: ahogy a képemen is látszik, "different currencyről" hablatyol az app, szóval valójában mintha összekeverné éppen a rendszer, hogy melyikről melyikre történt a váltás
ez alapján, hogy nálad hétvégi gbit-nél is visszajött a fee, inkább ez lehet a háttérben. köszönjük, ez a hiba maradhat, erről nem írok tíz bekezdéses levelet
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
zerodot #15185 üzenetére
pont ez a lenyeg, hogy szerintem nem mindegy. a gbit dija ugy tunt el, hogy huf-huf gbit volt hetkoznap. a vasarnapi autokolcsonzos koltes x+2800 huf volt, gbit utan a celkartyara x huf osszeg ment terhelesnek, refundkent az x+2800 jott az eredeti kartyara
akar hiba is lehetett, de amikor a most hetvege sorra kerul, biztosan ki fog derulni
ami meg magyarazhatja a viselkedest, hogy vasarnap egy pre-auth tortent, a vegleges tenyleges osszeget kesobb terhelte be a kolcsonzo. esetleg ezt (hogy igy a weekend fee valojaban nem volt "jogos", megsem volt ra torlesi korrekcio - mert korrekcio amugy volt, de csak a vegleges osszeghez igazitva csokkent a fee is) kompenzalta utolag az eleg esetlegesen programozott rendszer
de itt tenyleg barmi megtortenhet mar
-
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
zerodot #15180 üzenetére
akcios jellegu dolgokat nem szamolom ide, mert azokbol nem lehet pontos kovetkezteteseket levonni
amikor meg normalis arfolyamokat hasznalt a curve, a hetvege akkor sem volt sajnos ingyenes - hirdetmeny szerint
az 1,28 huf pontatlansag az egesz forintra kerekitesek miatt jon ki. a mastercard szamologepkent szamolja ki a masfel szazalekot, de elobb van az atvaltas (ott rogton kerekitessel), a masfel szazelekot pedig kulon szamolja a curve rendszere (ujabb kerekites egeszre a mogottes kartyan)
-
ddsteel
aktív tag
válasz
zerodot #15145 üzenetére
Köszi, akkor az elég rosszul hangzik. Lehet, hogy így nem fogja megérni Plutust használni, bár akkor ezek szerint eddig is fizettem 1000EUR felett 2% extra díjat (észre sem vettem), ami most 250 felett lenne 2,5%. Hogy 1000 felett legyen csak a 2,5%, most elő kellene fizetnem Curve Xre...
-
ddsteel
aktív tag
válasz
zerodot #15141 üzenetére
Erre gondolok, ami a linkben van.
[link]
De most figyelmesebben megnézve ez a KÜLFÖLDI fizetésekre vonatkozik csak. Viszont, mivel én Plutus kártyát használok, ott váltani kell, nem tudom, hogy ez minek számít, külföldi fizetésnek-e, hiszen ez EUR alapú kártya és HUFfal fizetek amire a Curve vált. Kicsit zavar van a fejemben ez ügyben. Ha Magyarországon az EUR alapú Plutus kártyámmal vásárolok, akkor az minek minősül? Illetve ha ugyanígy elutazom mondjuk HR-ba és ott a Curve mögötti EUR alapú Plutussal fizetek, az mi? Eddig itthon fizetve Curve alatt Plutussal nem volt ez az 1000EUR limit, de nem tudom, ez most akkor mire vonatkozik... -
pictigjis
Topikgazda
válasz
zerodot #15132 üzenetére
ez mondjuk konkrétan jogi szempontból megfoghatatlan, mert olyan átlagos válaszadási időket generálnak le, amilyeneket akarnak, vagyis kihozhatják könnyedén, hogy a black és metal userek korábban kapnak választ
én inkább onnan fognám meg, hogy minek olyat ígérni, aminek a betartására még csak halvány esély sincs?
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
zerodot #15098 üzenetére
sejtettem
egyszerűen hülyét kapok már attól, hogy olyan decline-jaim vannak, ami az app szerint felkiáltójeles "something went wrong", mégis zárolja őket az istenverte rendszerük. így két hétig görgethetem ezeket zárolásban, mert az ilyen hard decline-okra nem jön az automatikus refund, számomra érthetetlen, hogy tudják ezeket a tételeket zárolni a mögöttes kártyán
és a legrosszabb, hogy teljesen kiszámíthatatlan az egész, egyszer működik, egyszer nem. a következő decline után egyből megnyomom a replace card gombot, mert ennél szarabb úgyse lehet már
-
zerodot
aktív tag
válasz
zerodot #14978 üzenetére
+14979
Na leteszteltem, nem megy...A forráskártya kidobása után már nem engedi a GBIT-et.
Persze aztán ha itt rábökök, akkor a "Kifutottál a GBIT időlimitből, upgrade-elj, és akkor jó lesz" bullshit szöveget rakja elém...
A kártya visszarakása után szerencsére újra aktív lesz a GBIT. -
pictigjis
Topikgazda
válasz
zerodot #14978 üzenetére
így konkrétan nem próbáltam, de olyan már volt, hogy áttettem valamit A-ról B-re, A-t pedig rögtön az átrakások után töröltem. így visszajöttek a refundok, de nálad gondolom, az lenne a cél, hogy pont arra a kártyára raknál át valamit, amit a forráskártya helyett beraksz. nem tudom, úgy működik-e egyáltalán a GBIT, ha a forráskártya nincs éppen bent, lehet, ezt te fogod letesztelni
-
vnorbi
aktív tag
válasz
zerodot #14774 üzenetére
Nem mernék megesküdni rá, de nekem is úgy rémlik, hogy az első fizikai kártya előtt már javában használtam a GPay-t, és miután a megjött a fizikai, nem kellett semmit módosítani, működött tovább a mobil fizetés*.
Tegnap végül pont az lett, amit vártam a beszámolók alapján, nem csináltam semmi módosítást, és nem is tudtam fizetni a Garmin órával ("206 NINCS ILYEN U" hibával).
Ma utánakérdeztem, a fizikai kártya pénteken megérkezett a postázási címre, így bár még nincs nálam, de az aktiválást megcsináltam a Curve appban (amire megváltozott a lejárati dátum és a CVV kód), töröltem a korábbi beállításokat a Garmin és a Google rendszeréből, és sikeresen felvettem az új kártyát mindkettőbe. Elvileg ezzel kész, újra működik a mobil fizetés.
Szerk:
*Jó, nem csak rémlik, dokumentáltam itt, tényleg nem csináltam semmit a GPay-jel akkor.
-
Capella
senior tag
válasz
zerodot #14667 üzenetére
Az oké, hogy egyszer terhelődik be. Attól nem tartok, hogy odalesz a pénzem. Amúgy sem egy nagy összeg volt, és legrosszabb esetben egy hónap múlva felszabadítja a bank.
Egyébként a CRV...Vilnius a még függőben lévő tranzakciónál jelent meg, az azonnali terhelésnél ugyanaz jelent meg, mint eddig a Raiffeisen appal vagy kártyával való fizetésnél volt.Amúgy a Curve app cache törlés és újratelepítés azért sem oldhatja meg, mert az tulajdonképpen részt sem vett a tranzakcióban. Az órával és a Google Wallettel fizettem, a Curve app csak annyiban játszott, hogy a virtuális kártyát hozzáadtam az órán lévő Wallethez.
No meg, mint mondtam, ez nem megjelenítési probléma, de ezt már az első levélben is írtam nekik, mert a banknál is duplán látszik.Újabb mailre még nem válaszoltak, de mégis az lesz, hogy próbálok majd több vásárlást. Ha dupla tranzakció, akkor dupla lesz.
Van elég nagy hitelkeretem, ha egy hónap múlva szabadítja is fel a bank a zárolást.
Azért nem ártana tudni, mi okozhatta. Esetleg fizetés közben elmoccant az óra? -
-
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Autós topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Milyen egeret válasszak?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- EAFC 25
- Milyen légkondit a lakásba?
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Android játékok topikja
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- DELL PowerEdge R640 rack szerver - 2xGold 6138 (20c/40t, 2.0/3.7GHz), 64GB RAM,4x1G, H730 1GB, áfás
- Intel Core 2 Quad Q9550 2.83GHz LGA775 Processzor
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ProArt Z790-CREATOR WIFI alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Laptop felvásárlás , egy darab, több darab, új , használt ! Korrekt áron !
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest