-
Fototrend
FIGYELEM

A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Mostanában az elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlásokat legkésőbb a tranzakciót követő 15. napon téríti vissza automatikusan a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de egyes esetekben már a kilencedik napon elindul a visszatérítés. Ha 15 nap után sem történik semmi, érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható: az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de készülj arra, hogy kérni fognak valamilyen igazolást/bizonylatot arról, hogy a tranzakció sikertelen volt, és arra is, hogy képernyőmentéseket újabban nem fogadnak el elutasított internetes vásárlásokról. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
ImpersonatoR
#17589
üzenetére
nem volt gyors, de legalább megjött. azért jó tudni, hogy ilyen helyzetben is van megoldás

-
pictigjis
Topikgazda
válasz
ImpersonatoR
#17554
üzenetére
nagyszeru, majd ird meg, mi lett a vege. hamarabb, kesobb utaltak stb.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
ImpersonatoR
#17550
üzenetére
na, vegre valami pozitiv ugyintezesi tapasztalat. milyen devizaban utaljak? a visszateritesnek megfelelo penznemben?
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
ImpersonatoR
#17547
üzenetére
akkor azért mégis volt értelme a complaintsre írni. elég kínos, de kb. úgy kell elképzelni, hogy az a cím a priority support szint...
-
ACE-
addikt
válasz
ImpersonatoR
#17547
üzenetére
Én egyébként a kereskedőtöl is megkérdezném, hogy milyen jogon utalták vissza a pénzt olyan helyre, amihez nem járultál hozzá. Nincs ilyen szabály, hogy csak úgy utalhatják vissza, ahogy fizetted... szerintem meg kellett volna kérdezniük. Hiszen simán előfordulhat, hogy a bankszámládat is megszünteted. Sőt, egyáltalán nem használsz semmilyen bankszámlát. Még azt sem köthetik ki, hogy utalják, ha kéred, akkor kp-ben kell odaadniuk...
Mondjuk ilyen esetben szerintem a visszatérítésnek is "vissza kéne pattannia", ahogyan egy nem létező bankszámlára utalás is visszamegy az eredeti helyre. Én biztosan írnék a kereskedőnek, hogy rossz helyre térítették vissza, és utalják át AZONNAL az általad megadott bankszámlára.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
ImpersonatoR
#17545
üzenetére
akkor nem fogták fel, mi a probléma. sajnos írnod kell újra, mert ez a pénz akkor is a tiéd
-
válasz
ImpersonatoR
#17544
üzenetére
Oke korai volt az öröm szó nélkül lezárták ismét.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
ImpersonatoR
#17542
üzenetére
erdekes eset. mikor tortent a visszaterites? a "bankod" jelen esetben a curve, mert az o kartyajukrol van szo, irrelevans, milyen kartya volt a curve alatt kivalasztva. csak a curve-nel tudod keresni a penzt az ARN azonositoval
meg lehet probalni a complaintsre irni, igen
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- A legújabb iPhone kiegészítő egy zokni, amit magunkra akaszthatunk
- Allegro vélemények - tapasztalatok
- Kompakt vízhűtés
- Parfüm topik
- Asztrofotózás
- Eredeti játékok OFF topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- OLED TV topic
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3835, 100% Akksi
- ÚJ HP OmniBook Ultra Flip 14"OLED 2,8 K 120Hz - Ultra 7 256V - 16GB - 1TB - 2,5 év gari - MAGYAR
- BESZÁMÍTÁS! 4TB Western Digital RED Pro SATA HDD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- STANDARD Setup! Már kamatmentes rèszletre is! Èrdeklődj!
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i7 4790 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest



pictigjis
