-
Fototrend
FIGYELEM

A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Mostanában az elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlásokat legkésőbb a tranzakciót követő 15. napon téríti vissza automatikusan a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de egyes esetekben már a kilencedik napon elindul a visszatérítés. Ha 15 nap után sem történik semmi, érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható: az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de készülj arra, hogy kérni fognak valamilyen igazolást/bizonylatot arról, hogy a tranzakció sikertelen volt, és arra is, hogy képernyőmentéseket újabban nem fogadnak el elutasított internetes vásárlásokról. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
kapasz
tag
válasz
pictigjis
#17927
üzenetére
Nem tervezem Gbitelni, viszont így egyszerűbb követni a költéseket a Curve-ben, másrészt többen is tudtuk a telefonokkal ugyanazt a Cofidis hitelkeretet használni.
Volt egy reklamációm is útközben, amikor kifejezetten jól jött, hogy a Curve felületén, nagy betűkkel tudtam mutatni a kérdéses euró összeget. Az SMS-ben mutatott zárolt Ft-összeg több magyarázatot igényelt volna.
Bár fölösleges bonyolításnak tűnhet, de mivel a konstrukció megbízhatóan működött végig, ezért csak nyertem vele. (Meg az erősödő forinttal is.)
Az már csak hab a tortán, hogy az említett reklamáció abból állt, hogy egy fagyizóban véletlenül egy nullával többet ütöttek be euróban, amit csak később vettem észre, de visszamentem, és elnézéskérés után a különbözetet simán visszaadta készpénzben.
-
kapasz
tag
válasz
RoyalAirForc
#17920
üzenetére
Külföldön használva, mögötte Cofidis hk: sok-sok tranzakcióból nulla elutasítás.
(Éljen a jó kis 395 körüli árfolyam.)Hazaérve átállítva mögé a K&H hitelkártyát: kb. minden másodikat elutasítja, mint korábban is.
Valamit beállíthattak K&H-nál, hogy elüldözzék a Curve használatot? Valami időzítéses játékra gondolok, ami nem ad 100% decline arányt, csak kiszámíthatatlanná teszi a működést. Hogy elvegye a kedvét a usereknek.
A többi kártyával nem ilyen megbízhatatlan a Curve.
-
kapasz
tag
válasz
RoyalAirForc
#17358
üzenetére
Hogy tapasztalsz-e hibát, az nyilván a használat gyakoriságától is függ, tényleg mázlista vagy, ha nálad még sohasem volt elutasítás.
Nálunk az utóbbi időben 50% körül van a decline-ok aránya, ami már elég frusztráló. Sokszor harmadszorra vagy negyedszerre sikerül csak a fizetés a terminálon. Voltak már jobb időszakok, amikor csak hébe-hóba kellett megismételni a tranzakciót, de a POS-fizetés sohasem volt 100%-ig hibamentes.
Online fizetésnél viszont nem szokott gond lenni, kivéve a mostani 3DS-incidenst.
-
kapasz
tag
válasz
dredjudge84
#16549
üzenetére
Legfeljebb 30, de lehet kevesebb is. Mögöttes Cetelemnél könnyen lehet annyi, ők kb. záráskor refundolnak, egy K&H vagy Erste ennél sokkal gyorsabb.
-
kapasz
tag
válasz
koxkids
#16506
üzenetére
Igen, black csomagban az előfizetés jó része megtérül a visszatérítések révén, pláne ha akcióban sikerül vagy egy évre, kedvezményesen előfizetni.
Változó, hogy mikor mennyi az elutasított tranzakciók száma. Most épp jobb időszak van, de többször volt már, hogy úgy voltam vele, visszaadom a csudába, mert sok a decline, nyűgös a használat.
Az előfizetésesek általában heavy userek, nagyobb tranzakciószámmal és statisztikailag náluk jobban kijönnek a hibák. Több pénzért/több pénzzel több szenvedés is jár.

-
kapasz
tag
Egy mai tapasztalat: a Curve kb. 20 fillérrel jobban váltja a RON-t mint a Revolut.
-
kapasz
tag
válasz
pictigjis
#16180
üzenetére
Nálam is ma 01:24-kor ismételtek egy szerda estit.
Még az első ilyen zárolást sem oldotta fel a K&H, pedig az már 9 napos, tehát még a nagy K&H karbantartás előtti.
3 különböző kereskedőnél történt tranzakció duplázódott így és úgy tűnik, az ismételt tranzakciót könyvelik, az eredeti marad zárolásban.
Lehet, hogy a POS-ok mögötti bank lehet a közös ezekben?
-
kapasz
tag
válasz
pictigjis
#16148
üzenetére
Két olyan tranzakcióm is van az elmúlt napokból, amit a Curve mögött álló K&H-n pár nappal később bedupláztak. A K&H-tól kaptam újabb SMS-t, de a Curve-ben ez a tranzakció nem látszik.
Aztán a K&H a második tranzakciót könyvelte, az első pending maradt. A Curve-ben viszont az első látszik és engedne GBiT-et is.
-
kapasz
tag
Aszondja az SMS: "St. Louis US Curve Irish multi..." - nagy virtuális kirándulások vannak itt, kérem szépen.

-
kapasz
tag
Ma este egymás után 4 decline az Aldiban. Android NFC-vel és fizikai kártyával se működött, érintve és bedugva sem. 3 db 074 és 1 db 113-as hibakód. A pontokat viszont az elutasított tranzakciókra is megadta. Végül maradt a készpénzes fizetés.
-
kapasz
tag
Ha most upgrade-elek X-ről Blackre és később lesz egy chargebackem /refundom a megszűnt X-re, akkor az visszatalál majd hozzám?
-
kapasz
tag
Vilnius LT helyett már Dublin IE van a tranzakciós SMS-ben.
-
kapasz
tag
válasz
Oliverda
#13946
üzenetére
A társkártyák több esetben nem olcsóbbak mint a fõkártya.
A Curve deklaráltan a spórolásról szól (GBiT, ATM). Ők is jól járnak (előfizu) meg én is. Nem károsodik senki, csak formai hiba van. De így egy kézben vannak a család pénzügyei.
A központosítás más területeken is tud hatékony lenni.
-
kapasz
tag
válasz
Oliverda
#13940
üzenetére
Nekem 3+ éve 10-nél több kártya van benne, dupla Wise, dupla Revolut, dupla hk ugyanattól a banktól... Messziről sem logikus, hogy miért lenne mind saját.
Idáig még nem szóltak érte.
Szerintem a hosszú ideje fennálló problémamentes használat meg a potenciális ügyfélvesztés esélye valamelyest fékezi a szabályok precíz betartatását.
-
kapasz
tag
válasz
huliganboy
#13399
üzenetére
2. Igen, működik a fizetés egyszerre több telefonon is.
-
kapasz
tag
Akcijós a dollár...
-
kapasz
tag
válasz
Anathema67
#13144
üzenetére
Az OTP-nél virtuális limitnek hívják, amit emelni kell. Biztosan ezt emelted?
-
kapasz
tag
válasz
unicumnext
#12886
üzenetére
Korábban nekem is volt ilyen problémám, hogy egy konkrét telefonhoz (Google Paybe) sehogyan se sikerült a Curve-öt hozzáadni és erre a hibabejelentésemre azóta sem kaptam választ Curve-éktől. Gondolom, az is ilyen token probléma lehetett. Aztán magától rendbejött, gondolom, valamelyik frissítéssel.
Tegnap este gond nélkül regisztráltam az új Curve X kártyát 7 db mobilba (Google Wallet) és 2 db Xiaomi okoskarkötőbe (Xiaomi Pay).
-
kapasz
tag
Beaktiváltuk az új X-es kártyát, kb. fele arányban sikeresek ma a tranzakciók a fizikai kártyával, a másik fele decline. Chip and PIN is, 173-as kóddal.
Google Pay még csak ezután lesz, ha lesz.
-
kapasz
tag
válasz
HoldfenyLuna
#12773
üzenetére
Én is csak fizetésnél kapcsolom be az NFC-t, azonnal feléled.
Ha folyton be lenne kapcsolva, akkor állandóan "cimke begyűjtése" jellegű hibaüzeneteket kapok, mivel egy másik mobilt szoktam a közelében tartani, sokszor a kamerájukkal összefordítva, hogy védve legyenek a zsebemben.
-
kapasz
tag
válasz
dredjudge84
#12592
üzenetére
Nem az OTP-s kártyát tetted Google Paybe, hanem az OTP saját fizető appját választottad ki az NFC menüben Google Pay helyett.
Azért az nem ugyanaz.
-
kapasz
tag
Nem az ugyanaznapi, különböző bankok közötti árfolyamkülönbségről van itt szó, hanem ha a vásárlás óta eltelt idő alatt mondjuk lement az árfolyam, akkor utólag a Go Back In Time művelet során visszakaphatod a vásárláskori rossz árfolyam ellenértékét és kvázi megismételheted a vásárlást a jelenkori jobb árfolyamon.
A különbség adódhat a különböző bankok árfolyameltéréséből, de át lehet tenni a tranzakciót ugyanannak a banknak/szolgáltatónak a különböző kártyái között is.
A lényeg, hogy a különbözetet a hasznodra fordíthatod.
-
kapasz
tag
Igen, a helytakarékosság az egyik előnye.
A másik, hogy megválaszthatod, hogy külföldi vásárlásnál melyik kártya váltson pénzt neked. Pl. a hét eleji napközbeni forintgyengülésnél jól jött, hogy a Curve lustán követi az árfolyammozgásokat, így napközben Curve-vel váltottam a külföldi költéseket a Curve reggeli árfolyamán. (Aztán a gyors reagálású Revoluttal folytattam, amikor az lett a jobb.)
De a legjobb tulajdonsága, hogy a mögötte álló bankkártyák között akár hónapokkal később is átmozgathatod a költéseket, így nyerhetsz az árfolyamváltozáson vagy hitelkártya visszatérítésnél.
A rossz tulajdonsága, hogy nem mindig üzembiztos és ez szokatlan érzés a máshoz szokott nem-túl-tech ügyfeleknek. Adódnak adminisztratív teendők vele...
-
-
kapasz
tag
Most éppen fizikai kártyára is, GWalletre is sorozatos decline, sehogy sem működik. (tegnap még jó volt)
-
kapasz
tag
-
kapasz
tag
válasz
dredjudge84
#12427
üzenetére
Kb. havi 20e.
-
kapasz
tag
válasz
ZYARTY
#12394
üzenetére
Igen, ez így működik, nincs semmilyen más költsége.
Lehet, hogy először még csak kevesebbet enged kivenni, de azért minimum napi 75 ezret, jobb esetben 92 ezret (200 font), de vásárolni is kell a Curve kártyával és akkor idővel felemelik napi 370 ezer forintig.
A mindenkori ATM limit az applikációban, lent ACCOUNT, abban CARD LIMITS menüpontban látható.
-
kapasz
tag
válasz
pictigjis
#12391
üzenetére
No igen, mostában párszor jól jött a napi 370 ezer Ft ATM-ből, és semmi nyoma az appban...
A két kártya lejárata között 2 hónap van (2025-ben), de azért gondolom, egy idő után elveszettnek nyilvánítják majd az újat és letiltják.
Ha csomagot módosítanék felfelé, akkor még egy harmadikat is útnak indítanának, micsoda technika!

-
kapasz
tag
Én is ma kaptam meg az X-es új fizikait. Most épp jól működik a régi fizikai + Walletokban az ideiglenes virtuális, nem is tudom, hogy akarjam-e aktiválni az újat egy darabig.
Az aggaszt a leginkább, hogy kidobatja velem az 5 fölötti kártyáimat, ha már megszűnik ez a hibrid rendszer.
-
kapasz
tag
A köz tájékoztatására (FYI).
07.27. óta már X-ben vagyok 9 kártyával, melyekkel működik is, de már nem enged újat hozzáadni.
Azt mondja: módosítsak felfelé. Na még az kéne, még egy átállítási / nem működési mizéria. :)
-
-
kapasz
tag
válasz
pictigjis
#12167
üzenetére
JóGéza, pictigjis: köszönöm.
Az OTP-nél elég logikus az online limit, azt majd megemeljük.
A két Curve két különböző ATM-ben volt sikeresen használva és az OTP-s hátterű aztán más ATM-ben is volt próbálva. Ott szinte biztosan az online limit a gond.
De a Revolutnál nincsen ilyen, az appban ellenőriztem.
-
kapasz
tag
válasz
pictigjis
#12162
üzenetére
Az egyik Curve kártya esetében az appban is van üzenet: "The limit of your payment card has been reached". - Ezután már fizetni sem lehetett a Curve-vel, úgy, hogy OTP debit volt mögötte. Viszont a mögöttes OTP-s kártyával szólóban ez után is lehetett fizetni.
A másik Curve mögött Revolut volt és ott csak az Erste ATM írta ki, hogy limittúllépés, az appban nincsen semmi.
Mindkét esetben pontosan 100 ezret sikerült először kivenni ATM-ből, a további kísérleteknél a legkisebb összegre is azonnal kiadta az ATM a kártyát egy limittúllépéses üzenet kíséretében. (Az ATM pontos üzenetét nem tudtam feljegyezni.) Mindkét kártyánál nemrég volt csere magyar BIN-re és 370 ezer Ft az appban jelzett ATM limit. Még nem álltunk át Curve X csomagra.
Az appban válaszra vár a bejelentés, csak robottal tudtam chatelni, ő továbbította a threadet egy humán erőforrásnak.
-
kapasz
tag
Az miért lehet, hogy bár az app 370 ezer Ft napi ATM limitet ír, mégis csak 100-at enged kivenni? (Nem OTP ATM limitről van szó)
Limittúllépést ír, pedig a 100 ezer Ft se nem 200 font se nem 370 ezer Ft...
-
kapasz
tag
Akcijós lehetne az USD, de: Mastercard convert currency oldal: technical difficulties, try again later. Ténylegesen meg 403.74-ért váltotta

-
kapasz
tag
válasz
instantwater
#12127
üzenetére
Nekem még sosem számolt fel semmit hitelkártyára, Revolut feltöltéskor sem.
-
kapasz
tag
Sziasztok, ha egy tranzakciót GBIT után refundolnak, akkor az összeg az eredeti (GBIT előtti) vagy az áttett kártyára jön vissza?
-
kapasz
tag
válasz
madagaszkar
#11450
üzenetére
A PIN használat a lényeg. ATM is jó.
-
kapasz
tag
válasz
madagaszkar
#11448
üzenetére
Chip + PIN, azaz bedugós tranzakcióval kell aktiválni bármely bankkártyát.
A Xiaomi Mi Band 6 jól működik Curve-vel és K&H-val is.
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- ASIC Miner HW/SW/OC Optimalizálás (NerdQAxe++, Nerd Octaxe, Bitaxe, stb.)
- Apple IPhone 14 pro 256gb
- Jura Impressa F70 Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- DeLonghi Magnifica Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Apple iPhone 15 PRO MAX 256 GB White Titanium 1 év Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Dell D6000 univerzális dokkoló USB-C/ USB-A, DisplayLink & Dell WD15 (K17A) USB-C + 130-180W töltő
- Samsung Galaxy S21 Ultra 5G / 12/256GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- ÚJ HP Pavilion 16 - 16"IPS WUXGA - Ryzen 5 8540U 16GB - 512GB SSD - Win11 - 3 év garancia - MAGYAR
- Workstation bazár - Lenovo, HP, Dell - számla, 6 hó garancia
- ASUS TUF Dash F15 - 15.6"FHD 144Hz - i7-11370H - 16GB - 1,5TB SSD - RTX 3060 6GB - Win11
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest









