-
Fototrend
FIGYELEM

A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Mostanában az elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlásokat legkésőbb a tranzakciót követő 15. napon téríti vissza automatikusan a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de egyes esetekben már a kilencedik napon elindul a visszatérítés. Ha 15 nap után sem történik semmi, érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható: az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de készülj arra, hogy kérni fognak valamilyen igazolást/bizonylatot arról, hogy a tranzakció sikertelen volt, és arra is, hogy képernyőmentéseket újabban nem fogadnak el elutasított internetes vásárlásokról. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
sb
veterán
válasz
pictigjis
#7667
üzenetére
@viktorhu
A paypalnál azért nincs gond, mert Magyarországon nincs paypal kártya, nem tudsz az aldiban fizetni vele, csak online.Ez nem lehet feltétel. Attól, hogy nincs fizikai kártya az online vásárlás tök ugyanazt a kockázatot képviseli. Ilyen szempontból nincs értelme megkülönböztetésnek.
@pictigjis
vagy azt várná, hogy a curve a tranzakció kódjában azt jelezze, hogy ez hitelesített tranzakció. egy kicsit mind a két oldal sáros, csak másképp: az erste izomból szívózik, a curve meg ugyanúgy reagál egy problémára, ahogy szokott: sehogy
A hosszú távú megoldás semmiképpen sem ez. Ezek ugye fizikai vásárlások online fizetéssel. Ahogy fentebb szó volt róla ugynaúgy mint a Paypal vagy Gpay. Ezeknél életszerűtlen, hogy 2. faktor legyen, épp az a lényegük, hogy egyszerű/érintésmentes fizetések. A lényegüket vesztik el.
Szóval a megoldás mindenképp a whitelist. Curve oldalról is ez lenne a jó hozzállás. Nem szabadkozni és megoldani a hibát - ami lehet, hogy nem is létező hiba csak egy nem kellően specifikált flag Erste általi direkt félreértelmezése.
A Curve kezdeményezi a whitelist-re kerülést, nyilván van mögöttük felügyelet, stb... így egyértelmű állásfoglalás kellene ez Erste részéről, hogy k*pják be ők és a userek is.Ill. lehet, hogy 2 faktorosnál tévedek: ha telefonnal fizetünk és egy biometrikus feloldás előzi meg az nem értem miért nem elég. Így a Curve megoldotta a hitelesítést, az Erste már bele se szóljon mögötte... a lényeg, hogy a fenti fizikai vs online ill. a két szolgáltatón keresztüli fizetés mindenképp egy ilyen extra helyzetet teremt amit fel kéne oldani a klasszikus fizetések mellett.
B. verzió: Nem világos felhasználóként miért nem lehet ezt befolyásolni. Megadom hol szeretnék és hol nem.
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- ÁRCSÖKKENTÉS Menő retró konfig: Q9550, Gigabyte P43, 4GB RAM, ASUS GT730
- Felújított laptopok számlával, garanciával! Ingyen Foxpost!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 Pro Max 64GB Midnight Green -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3253,100% Akkumulá
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 Pro Max 256GB Space Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3766, 100% Akksi
- Prémium PC házak akár 20-40% kedvezménnyel eladók garanciával, számlával! Upd. 11.15
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest



