-
Fototrend
FIGYELEM

A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 11. 17.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Mostanában az elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlásokat legkésőbb a tranzakciót követő 15. napon téríti vissza automatikusan a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de egyes esetekben már a kilencedik napon elindul a visszatérítés. Ha 15 nap után sem történik semmi, érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható: az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de készülj arra, hogy kérni fognak valamilyen igazolást/bizonylatot arról, hogy a tranzakció sikertelen volt, és arra is, hogy képernyőmentéseket újabban nem fogadnak el elutasított internetes vásárlásokról. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
madrac
senior tag
válasz
pictigjis
#7093
üzenetére
Azért erre a magától való feloldásra se vegyél mérget. Nekem csak most tűnt el az egyik CRV foglalási tranzakció a bankom számlatörténetéből ami december 1. dátumú volt, a másikra (nem foglalásra) pedig még akkor kaptam visszatérítést tőlük ugye. Nem tudom, hogy azért-e mert letelt volna egy ennyire hosszú végső határidő a foglalási tranzakciók automatikus feloldására, vagy azért mert már írtam a bankomnak is, hogy jó lenne, ha visszaszereznék a pénzemet. utóbbit valószínűsítem. Bár válaszolni nem válaszoltak ezirányú üzenetemre.
-
madrac
senior tag
válasz
pictigjis
#7019
üzenetére
Már több alkalommal írtam nekik, amivel annyit sikerült elérni, hogy az egyik tranzakció után kaptam visszatérítést, a másik után nem, hiába hívtam fel a figyelmüket, hogy mindkét tranzakciót térítsék vissza, mert a valódi fizetés a saját bankkártyámmal történt meg. Nyilván a saját bankom számlatörténetét is megszoktam nézni, hogy mi újság. Saját bankomnak is írtam már, hogy jó lenne, ha visszaszereznék a pénzemet, de így ünnepek alatt ők is csesztek reagálni. Egyelőre kivárok. Ha jövő hét végéig nem történik semmi érdemi, megint írok Curve-nek. Nem nagy összegről van szó, de akkor se nyúljanak már le...
-
madrac
senior tag
válasz
PitareNeyba
#6907
üzenetére
Nálam tökéletes, pedig ugyanúgy voltak elutasított tranzakcióim amiből nem is kaptam vissza mindent azóta sem. December 1. óta.
-
madrac
senior tag
válasz
vodrosjozsi
#6803
üzenetére
Nekem eszem ágában sem volt azóta használni, hál istennek van alternatíva. Nincs fölösleges pénzem, hogy azt is lenyúlják. Az idő előrehaladtával most már egyre kétségesebbnek is tartom, hogy a Curve házon belül rendezi a tranzakciókat és visszajuttatja mindenkinek amit idáig ellopott, bár ezért simán perelhető lehet elvileg... valahol...
Próbálok hadakozni az ügyfélszolgálattal azért, mert 1 tranzakció árával még mindig tartoznak. ugye 3 tranzakció volt összesen ehhez a vásárláshoz kapcsolódóan, az utolsónál a helyi kártyámmal sikerült fizetnem. Ezen kívül a bankomnál azóta is van 1 Curve által lezárt tranzakció, és egy ami azóta is függőben van. Ha más nem, írni fogok a helyi bankomnak is, hogy lopják a pénzemet. Hoci vissza!
-
madrac
senior tag
válasz
<Adamsky>
#6738
üzenetére
Nekem az egyes tranzakciókra írt üzeneteimre azóta se reagáltak, csak arra, hogy kezdeményeztem egy webes űrlapon egy charge back claim-et. Válaszukban azt állítják, hogy 2020.12.01.-én voltak tranzakciós problémák, de ezt elhárították, és a 2 Curve-ös tranzakcióból feloldották azt ami hibára futott szerintük, de a másikat nem, mutogatva az üzletre ami szerintük fogja a tranzakciót. Megírtam nekik, hogy ez csak fél megoldás amíg mindkét tranzakciót el nem engedik, mert a 2 hibás Curve tranzakció után a helyi bankos kártyámmal fizettem sikeresen és az a tranzakció már végelesítésre került, és egyébként is van róla blokkom. Megírtam azt is, hogy sokan szembesülünk ezzel a hibával azóta is itt.
-
madrac
senior tag
Erre most mit mondjak? Ennyit a fene nagy mítoszról, hogy biztonságban van az ember pénze akkor is, ha hibára futnak a vásárlási tranzakciók, mert az üzlet banki rendszere csak azért az 1 sikeres tranzakcióra tart igényt? Szerintem egyiküknél sincs, mert erről történetesen van blokkom. úgy gondolom, hogy a Curve-nél van az összeg, hiába ő csak egy közvetítő. Nem véletlen, hogy a másik vásárlásom után is külön tranzakcióban kaptam csak vissza a tévesen levont összeget, nem pedig az egyik kártya foglalás oldódott fel...
-
madrac
senior tag
Legyen szerencséd, de nekem az elutasított tranzakciók is véglegesítődtek egy idő után, és azóta is arra várok, hogy egyszer csak reagáljon a support az ezekhez a tranzakciókhoz írt üzeneteimre. Csak egyik üzlet esetén kaptam külön tranzakcióként visszatérítést, a másikra amit 3x vont le véglegesen, nem...
A gpay-es kártyás fizetés elutasítása egy dolog, de az, hogy lenyúlják a pénzt is, már sokkal meredekebb. Szerintem én innentől kezdve kerülni fogom a Curve-t. Ezek után simán elképzelhető, hogy nem csak gpay-es fizetésnél károsítanak meg, hanem ha mondjuk máshova akarok rajtuk keresztül feltölteni nagyobb összeget... -
-
madrac
senior tag
Hali!
ugyanígy jártam én is 12.01.-én és nekem nem 5574 4489-cel kezdődik a kártyaszámom.
én is futok a pénzem után. Lidl-ben 2x vonta le az összeget, ebből 1-et különálló tranzakcióként visszautaltak, ami azért érdekes eljárás, még nem láttam ilyet.
CBA-ban 3x terhelte be a vásárlást, 2x elutasított Curve 074-es hibával, 3. alkalom saját bankos kártyával sikerült fizetnem. Mindhárom tranzakció lezárt. Szerencsére erről van 1 hosszú blokkom vész esetére, de most már mindig elfogom kérni az elutasított tranzakciókról is a cetlit, csak Lidliben automatikusan összegyűri a pénztáros és megy a kukába...
Nekem is csesztek válaszolni még a tranzakcióknál írt üzenetemre azóta....
Azóta nem is mertem vásárolni vele. Ezzel nem erősítik a bizalmat maguk felé a Curve-nál az biztos... -
madrac
senior tag
Jó ötlet, de ha jobban belegondolok az eredeti tranzakciónak se nagyon lehet köze a Revolut-ban lévő kártyához, ha jól sejtem. Hisz a Revolut-ban csak a Curve kártya adatait kellett megadni, a Revolut kátya nem volt használva.. bár fene tudja, hogy ilyenkor, hogy megy technikailag a pénz bekérés a háttérben, mi a cél azonosító a felek között.. Mindenesetre Curve-ban az a 4 jegyű szám ami megjelent a tranzakciónál mint azonosító, az nem a kártya. Azért még mindig beleköthetnek, hogy ugyanaz lesz a fogadó és a forrás szolgáltató is...
Először kapjam meg az első tranzakció visszatérítését, akkor intézem ezt is, csak addig nem akarok elkiabálni semmit sem... -
madrac
senior tag
válasz
zerodot
#5454
üzenetére
Köszönöm
, közbe én is rátaláltam, kicsit ellentmondásosak az infók. Még a régi limiteket is megtalálni az oldalon. Ezek szerint ezért engedi, főleg hogy a korábbi tranzakció már 2 hétnél régebben történt, mert közbe az is kiderült, hogy 2 tranzakciónál is lesápoltak jó sokra...
Arra külön kíváncsi leszek, hogy majd a mai tranzakciónál engedni fogja-e, hogy az eredeti tranzakció szerint Curve-el Revolut-ra feltöltött összeget szintén Revolut-tal fizessem ki GBIT-ben módosítva a kártyát... -
madrac
senior tag
Ja. Nem esett le.
Akkor ha most rátöltök Revolut-ra forintot, ott váltom át ugyanannyi dollárra mint az eredeti Curve tranzakcióban van, és a Revolut-ot adom meg ehhez a tranzakcióhoz Curve-ben, akkor a Curve-ben mivel nemlesz deviza konverzió, ezért plusz díj nélkül fogja levonni Revolut-ról, az eredeti magyar bank kártya terhelést pedig visszatérítik?
Nem tudom jól értem-e.
Ezzel csak az a bibi, hogy az egyik tranzakció több mint 1000 font, ami elvileg a back in Time limite, de az opció aktív Curve-ben, a másik meg az, hogy a Revolut új deviza konverziós limite, amit még nem tudom mennyi.... Megnézem. -
madrac
senior tag
válasz
kgyurma
#5448
üzenetére
Nem nagyon értettem ezt. Már megtörtént a tranzakció Curve -> Revolut -> Trading 212 irányába és felhasználásra került. Nem tudom mit jelent ez a GBIT. Pont azért használtam a Curve-t mert egyből dollárt raktam Revolut-ra, és nem Revolut-ban váltottam át, mert már ugye ott is erősen limitáltak mindent, ezért én hülye inkább Curve-el váltottam.
(#5449) Oliverda: nem először használtam Curve-t, eddig nem volt vele gond. Valahogy nem számítottam arra, hogy az appban feltüntetett limiteken kívül van még más limit is ami ekkora plusz költséggel jár és figyelni kell rá, amire nem is hívják fel a figyelmet a tranzakció előtt.
-
madrac
senior tag
válasz
Oliverda
#5446
üzenetére
Nem tartom fejben a díjakat és nem szoktam az új ügyfeleknek szóló oldalt sem nézegetni, mikor frissítik. Az appban pedig ezt nem tüntetik fel (mint a többi limitet) vagy szólnak a tranzakció előtt a plusz díj miatt, így nem tartom korrektnek ezt az eljárást. Már csak az lesz a hab a tortán, ha tranzakció visszatérítést is beleszámolják ebbe a keretbe (hisz ott is van konverzió), mert ugye ez se derül ki innen... Sokkal jobban jártam volna, ha a magyar bankommal váltatok.
-
madrac
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Jövedelem
- Pánik a memóriapiacon
- GoodSpeed: Márkaváltás sok-sok év után
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Battlefield 6
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- E-book olvasók
- Némi kompromisszummal a megfizethető árért
- Videós, mozgóképes topik
- Minden PC-ből konzolt csinálna a Microsoft
- További aktív témák...
- HP 200W töltők (19.5V 10.3A) kis kék, kerek, 4.5x3.0mm, 928429-002
- AKCIÓ! Honor 200 Lite 8GB 256GB mobiltelefon garanciával hibátlan működéssel
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro Max 256GB Black Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS4042
- PlayStation 5 FAT Lemezes + kontroller 6 hó garancia, számlával!
- Apple iPhone 14 Pro 512GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest



A július eleje óta történt deviza árfolyam mozgás miatt még jobban is jártam
Revolut nagyon hurka lesz így.

