Új hozzászólás Aktív témák

  • _X10Dead_

    aktív tag

    válasz NORBl #790 üzenetére

    A láb-hosszabbító nem sokat ér, max. szépen nyírt gyepen van értelme. Minden más esetben vagy kevés, vagy szükségtelen. Ráadásul plusz vitorla, így jobban belekapaszkodik a szél is.

    Mindenképpen szerezz be egy landing-pad-et, vagy keríts valami ládát, merev lapot a felszálláshoz, amivel le tudod nyomni a füvet. Így a port sem kavarja magára a gép és kicsit vízszintezni is tudod felszállás előtt. Nem kell túl nagy, A2-től felfelé minden jó.
    Leszálláshoz nagyobb kellene, de tanulj meg marokba leszállni, annál biztosabb nincs.

    Filterek: A mostani szikrázó napsütésben néha az ND32 is kevés, de még borús időben is jól jöhet egy ND4-es.
    A Mavicnek nem túl jó a dinamika-tartománya, érdemes törekedni arra, hogy golden-hour körül és/vagy borult időben repülj. Az UV szűrő max lencse védőnek jó, és a polár szűrőnek sincs sok értelme magában.

    Madarak. Az itthoni ragadozók inkább kíváncsiak, mint agresszívek. Ellenben mindent kerülj, ami rajban jár. A galambok különösen veszélyesek. Pro tip: ha bajban vagy, az ösztöneiddel szemben kell cselekedni. Gyorsabbak és jobban manővereznek, mint Te, csak egy dologban vagy jobb náluk: emelkedésben. Szóval, gázkar fel, aztán sipirc haza...

    Megbízhatóság: Ha nem vered oda, nehéz tönkre tenni. Én még propokat sem cseréltem, pedig majdnem 300 km van a gépben. Tartsd tisztán, ne feljtsd el lehúzni a gimbal-védőt indítás előtt, mindig a tereptárgyak felett repülj (villanydrót!) és nem lesz gond.
    Ja igen, ha emberek vannak körülötted, mindig szólj nekik, hogy mire készülsz. Látni, de minimum hallani fognak, de ha előre kéred a hozzájárülásukat és bevonod őket a mókába, nem fognak szívózni.
    Ha messzebbre kalandoznál, törekedj arra, hogy szembe fújjon a szél, hogy a hazaúton inkább toljon és ne kelljen birkózni vele. Nagyon ciki tud lenni, ha fáradt akkuval jönnél haza, de a gép csak araszol. Ha mégis ezt tapasztalod, gyere lejjebb. Föld-közelben általában nem olyan erősen fúj. Ha ez sem segít, próbáld meg letenni valami biztonságosnak látszó placcra, aztán ballagj el érte. Ha az akku kritikus szint alá merül, a gép magától landolni fog. Jobb ha Te mondod meg neki, hogy hova tegye...

    Légtér: a jelen szabályozás szerint NEM fogsz tudni szabályosan repülni, és azt sem fogod tudni, hogy ki van még a környéken rajtad kívül. Az eseti légtér-használat olyan macerás, hogy ha valaki megkéri, az általában több napra fogja az adott környéket, akár 10+ kilométeres körben. Hogy konkrétan mikor és hol repül, azt max abból látod, ha személyesen összefutsz vele. Úgyhogy marad a józan ész és a kalózkodás...

    LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc

Új hozzászólás Aktív témák