Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • _X10Dead_

    aktív tag

    válasz bLaCkDoGoNe #87 üzenetére

    A 2 km range nagyjából megvan 2,4 és 5,8 GHz-en is, itt az EU-ban is. Persze, nem a város közepén, hanem a réten, ideális körülmények között.
    Az élőkép viszont már 800-1000 m között elkezd szakadozni a pusztán is.
    Szerintem ez nagyon rendben van ettől a cucctól, csak tudomásul kell venni, hogy ezt nem arra szánták, hogy a Mavic Pro-t váltsa.
    Ez egy SPARK+++, ez már a bejelentés napján is nyilvánvaló volt. Aki eddig a Pro és a Spark között vacillált, annak tökéletesen elég lesz az Air is.
    A fent linkelt "tesztelő"-ről meg nem tudom eldönteni, hogy simán balf@sz, vagy direkt arra ment ki a játék, hogy fikázhassa (előre lehetett tudni, hogy a wifit túl fogja tolni, sőt, képes volt a mobilos videót berakni side-by-side... most komolyan?!?)

    [ Szerkesztve ]

    LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc

  • _X10Dead_

    aktív tag

    válasz Amarton #134 üzenetére

    A gyári garancia arra a régióra szól, ahonnan a gép származik. Ez esetben Ázsia.
    A DJI care meg arra a régióra szól, ahol a Care-t vetted. Ez esetben EU.
    Az utóbbinál két megkötés van:
    - A gép hivatalos forrásból származzon. Ez azonnal kiderül, ahogy regisztrálod a drónt, mert vagy elfogadja a rendszer a sorozatszámot, vagy nem.
    - Az első indítástól / regisztrációtól számított 48 órán belül élesíteni kell a Care-t.

    A gyári gari kapcsán fontos, hogy az egyes régiókra más szabályok vonatkoznak, emiatt a sokat szidott EU-s felár - részben legalábbis - indokolt.
    Tanulságos sorról sorra összevetni az egyes régiókra vonatkozó feltételeket, de már első blikkre is jól látható, hogy ha "itthon" veszed a cuccot, sokkal jobban védve vagy, mintha kintről rendeled, hiszen az EU gari 2 év, míg a kinti ennek csak a fele. (Sőt, még annyi se, tényleg érdemes a vonatkozó oldalakat átfutni...)

    A DJI Care szintén jóval drágább az EU-ban, de mivel pontosan arról szól, amiről a világ többi részén, a rólunk legombolt extra már nem védhető a fentihez hasonló mondatokkal, szóval akinek kell, annak le kell nyelni a békát.

    Vissza az eredeti kérdéshez: Az EU-s gari nagyságrendekkel jobban védi a felhasználót, így indokolt a felár is, szerény véleményem szerint gyakorlati előnye csak annyi van, hogy ha TÉNYLEG gyári hibás gépet kaptál, azt itthon ki tudod cseréltetni. A fent említett előnyök csak papíron léteznek, gyakorlati hasznuk - szerintem - nincs, mert baj esetén nem tudok olyan forgatókönyvet elképzelni, ahol a DJI ne tudná legalább részben felhasználói hibára visszavezetni a crash okát.
    - A szerkezeti hibák nem jellemzőek,
    - a szenzorok, a szoftver inkább tűnik idegesítően hisztisnek, mint figyelmetlennek,
    - ha meg sikerül őket kihozni a sodrukból, azonnal kapod a warningokat, hogy immár nálad a a labda, a cég mossa kezeit.
    A gép mindent logol, így biztos találnak valamit, amiből kiderül, hogy Te voltál a hülye...

    Én úgy látom, hogy a Care-t így is, úgy is meg kell venni, ha az ember nem akar feleslegesen stresszelni.
    Ez, illetve az a tény, hogy a gépek konfigurációja nem változik régiós szinten, - a Dead on Arrival esetet leszámítva - nincs valós érv a helyi beszerzés favorizálása mellett...
    ( Az meg nyilván nem kérdés, hogy ilyen cuccot magyar szürkétől nem veszünk ).

    Szerk: Ha Kínából hozattad és itthon kötöttél Care-t, akkor a Thai crash alatt a GYÁRI gari alapján tudsz veszekedni, hisz az az ázsiai régióra szól. Szóval, ha simán hülye voltál, és odaverted, akkor nem véd a Care sem, ha mégis valahogy gyári hiba a hunyó akkor viszont gariban javítják. Ha megvárod.
    Ha itthon vetted és itthon kötötted a care-t is, akkor semmid sincs.
    A világ-garancia jól hangzik, de oda kellene visszaküldeni, ahol vetted, ami egy ekkora doboznál komoly költség illetve időveszteség lehet. Hogy a helyi szervíz befogadja-e "gariban" az csak azon múlik, hogy jó arcok-e, mert egyáltalán nem kötelességük. Ilyen esetben célszerű a DJI supportal előzetesen egyeztetni on-line, elkerülendő a meddő vitát a helyi store-ban

    [ Szerkesztve ]

    LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc

  • _X10Dead_

    aktív tag

    válasz Geller72 #141 üzenetére

    A P4 nem csinál jobb képet, mint a Mavic (Pro). A Mavic "kamerája" a P4 technikájának kicsinyített mása, semmivel nem tud kevesebbet.
    A P4 Pro az igen, de nem is egy árban vannak. Szerintem, Te az utóbbiról beszélsz.
    Nem vitatkozom, inkább csak próbálom a Másik oldalt is bemutatni:

    Feltételezve, hogy az emberünk tudja, mit csinál, és ért az utómunkákhoz is, a Mavicből gond nélkül ki lehet préselni igényes feladatokra is alkalmas anyagokat. A Mavic a gyorsan, dinamikusan változó téma, illetve low-light körülmények között van érezhető hátrányban A P4Pro nyilván jobb felvételeket készít helyből, de az utómunka ott sem megúszható.

    Ahogy mondod, a P4 jobban bírja a szelet. Ez igaz, de ahol a Mavic már feladja, ott a P4-et sem szívesen küldöd fel. A Maviccel inkább az a probléma ilyen körülmények között, hogy a gimbal/kamera filigrán a nagytesóhoz képest és ugyanúgy ki van téve a széllökéseknek, így ott is glitch-elhet, ahol a P4 még nem tenné.

    Repidő: Pénteken, alkonyat előtt, moderált szélben, kábé 3 fokban 8958m-t futottam. Nem állatkodtam, csak krúzoltam 15m-en, 2300-on fordultam, majd el a másik irányba is aztán haza. Folyamatos 30 km/h-s repülés mellett a a repidő 21:24 volt, landolás 17%-os akkuval történt (elvileg 3:45 maradt vissza). Nem Platinum, gyári Go, gyári FW, mindenféle hack, booster vagy tükör nélkül. Szerintem ez rendben van. Visszafelé már RTH-val jöttem, mert 10-15 perc alatt úgy lefagytak az ujjaim, hogy nem éreztem merre és mennyire tolom a karokat.
    Lehet, hogy a P4 kábé 5 perccel többet tud, de az nagyon egyén illetve feladat függő, hogy ki tudod-e használni. Én biztos kékre fagytam volna, ha még öt percet kint kell állnom a szélben vagy tökölni kell a csomagolással...

    Ha e mellett azt is figyelembe vesszük, hogy a Mavic jóval kisebb, halkabb és sokkal gyorsabban felküldhető / elrakható, mint a P4, akkor bizony lesznek olyan szituk, amit a Mavic tud kezelni, a P4 meg nem. Élek a gyanú-perrel, hogy az esküvői fotózás pont ebbe a körbe esik.

    Igen, mindenki azt lesi, hogy mikor jön az utód. Látva a fejlődést, a másfél éves kameratechnika és repvezérlő sokaknak szúrja a szemét, és szenzorokból is lehetne több, de igazi gond most sincs vele.
    Az új vsz egy Mavic kasztniba bújtatott P4Pro lesz: nagyobb és drágább, mint a kifutó modell, így nem a saját vonalára jelent igazi veszélyt, hanem a pont a Phantomokat teszi végképp elavulttá..

    LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc

  • _X10Dead_

    aktív tag

    válasz kleinguru #148 üzenetére

    Jól érted.
    Jól érted.

    Ha gond van, egyből érdemes felvenni a DJI supporttal a kapcsolatot (a honlapon indítasz egy chat-et), lehet, hogy ők befogadják, de elvileg vissza kellene küldeni (a helyi árusok - hacsak nem ittak valamit - vsz elhajtanak a francba, vagy befogadják javításra, de szigorúan pénzezős alapon).

    Gyári hiba nem nagyon lesz, inkább akkor jellemző, ha a szállítás során sérült a cucc, de ezek jól be vannak csomagolva. Nyilván, ha már a csomagolás sincs rendben, akkor át sem veszed...

    Ha "kicsomagolás után nem működik" az DOA. Azonnal claimelni kell, és igen, visszaküldeni, vagy árleszállítást kérni, vagy fizettetni a javítás költségeit.DE!
    Ez estetben a visszaküldés díját nem Neked kell állnod. (A kínai azt mondja, hogy de, de addig vered a tamtamot, míg rá nem bólint, vagy mégy a PayPalhoz reklamálni).

    A DJI Care-t meg tudod venni a boltban is, a DJI shopban is, vagy más webshopban is, de alapvetően mindenütt ugyan annnyiba kerül, mert szolgáltatás (gyk. biztosítás) és régiós ára van.

    [ Szerkesztve ]

    LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc

  • _X10Dead_

    aktív tag

    válasz kisbancsa #151 üzenetére

    A Mavic Pro nem igazán high-fps videókra való. A9S procija van, a bitrate maximuma hardver oldalról 60k/s. 4k-ban 60, 2.7k-ban 45, fullHD-ban talán 40? mbit/s sávszélességgel rögzít. Plusz, a szenzor is egy kicsit zajos, szóval a tömörítés sem lesz tökéletes..

    High-fps-nél fel kellene kapcsoljon 60k-ra, de a 96fps az pont 4x annyi, mintha normál módban menne, szóval a lassított videónál már csak 60/4 azaz 15k bps-ed marad...
    Szóval, ha a kép jó része statikus (állsz egy helyben), és csak egy kis részlet mozog, akkor lehet értelme, de ha mozogsz is közben, különösen földközelben, akkor esélyed sincs.

    LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc

  • _X10Dead_

    aktív tag

    válasz Jackal2 #216 üzenetére

    Akkura vigyázni!

    Mindig csekkeld, hogy rendesen bepattant-e, ha nem hallod tisztán a klikket, inkább mozgassd meg kicsit.
    A hasán hordja a mocsok, és képes felszállni úgy, hogy az aksi nincs rögzítve. Elég ciki, ha fél perc repülés után Drezda felett érzi magát és megpróbálja lebombázni, majd kamikaze-be vált...
    (Tapasztalat egy két napos jószággal, a második felszállás egy burkolatcserébe került, és csak azért úsztuk meg ilyen olcsón, mert tőlünk 3m-re lebegett...)
    De amúgy tényleg király. Még azt is pozitívumnak gondolom, hogy LOS-on túl nem nagyon lehet vele csatangolni, mert kicsi a range-e.

    LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc

  • _X10Dead_

    aktív tag

    válasz Alabástrom #239 üzenetére

    Fátyolfelhős napsütésben 16-os ND-vel még mindig 1/200-zal filmezget a Mavic is ISO100 mellett...
    NINCS olyan, hogy a 4/8/16/32-es szettben ne találnál olyan filtert, amivel ne lenne jobb videózni, mint nélküle. Pontosabban van, valamikor naplemente után, pár percig. De akkor meg már egy aksit sem tudsz kirepülni mielőtt el kezd zajosodni a kép...

    LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc

  • _X10Dead_

    aktív tag

    válasz makszi #754 üzenetére

    Nem tudta rendesen írni a kártyát felvétel közben, Tapasztalataim szerint nem igazán lehet a sérült file-okat utólag rendbe rakni.

    Workaround: Ha leszedted a kártyáról az anyagot, a legközelebbi felszállás előtt formázd a kártyát a madárban. Ha így is botlik, akkor kártya csere valami bizonyítottan jó darabra. Ha ez sem oldja meg, akkor lehet veszekedni a supporttal

    LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc

  • _X10Dead_

    aktív tag

    válasz Tibcsi68 #752 üzenetére

    A O+ 5T-t is tölti..

    LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc

  • _X10Dead_

    aktív tag

    válasz NORBl #790 üzenetére

    A láb-hosszabbító nem sokat ér, max. szépen nyírt gyepen van értelme. Minden más esetben vagy kevés, vagy szükségtelen. Ráadásul plusz vitorla, így jobban belekapaszkodik a szél is.

    Mindenképpen szerezz be egy landing-pad-et, vagy keríts valami ládát, merev lapot a felszálláshoz, amivel le tudod nyomni a füvet. Így a port sem kavarja magára a gép és kicsit vízszintezni is tudod felszállás előtt. Nem kell túl nagy, A2-től felfelé minden jó.
    Leszálláshoz nagyobb kellene, de tanulj meg marokba leszállni, annál biztosabb nincs.

    Filterek: A mostani szikrázó napsütésben néha az ND32 is kevés, de még borús időben is jól jöhet egy ND4-es.
    A Mavicnek nem túl jó a dinamika-tartománya, érdemes törekedni arra, hogy golden-hour körül és/vagy borult időben repülj. Az UV szűrő max lencse védőnek jó, és a polár szűrőnek sincs sok értelme magában.

    Madarak. Az itthoni ragadozók inkább kíváncsiak, mint agresszívek. Ellenben mindent kerülj, ami rajban jár. A galambok különösen veszélyesek. Pro tip: ha bajban vagy, az ösztöneiddel szemben kell cselekedni. Gyorsabbak és jobban manővereznek, mint Te, csak egy dologban vagy jobb náluk: emelkedésben. Szóval, gázkar fel, aztán sipirc haza...

    Megbízhatóság: Ha nem vered oda, nehéz tönkre tenni. Én még propokat sem cseréltem, pedig majdnem 300 km van a gépben. Tartsd tisztán, ne feljtsd el lehúzni a gimbal-védőt indítás előtt, mindig a tereptárgyak felett repülj (villanydrót!) és nem lesz gond.
    Ja igen, ha emberek vannak körülötted, mindig szólj nekik, hogy mire készülsz. Látni, de minimum hallani fognak, de ha előre kéred a hozzájárülásukat és bevonod őket a mókába, nem fognak szívózni.
    Ha messzebbre kalandoznál, törekedj arra, hogy szembe fújjon a szél, hogy a hazaúton inkább toljon és ne kelljen birkózni vele. Nagyon ciki tud lenni, ha fáradt akkuval jönnél haza, de a gép csak araszol. Ha mégis ezt tapasztalod, gyere lejjebb. Föld-közelben általában nem olyan erősen fúj. Ha ez sem segít, próbáld meg letenni valami biztonságosnak látszó placcra, aztán ballagj el érte. Ha az akku kritikus szint alá merül, a gép magától landolni fog. Jobb ha Te mondod meg neki, hogy hova tegye...

    Légtér: a jelen szabályozás szerint NEM fogsz tudni szabályosan repülni, és azt sem fogod tudni, hogy ki van még a környéken rajtad kívül. Az eseti légtér-használat olyan macerás, hogy ha valaki megkéri, az általában több napra fogja az adott környéket, akár 10+ kilométeres körben. Hogy konkrétan mikor és hol repül, azt max abból látod, ha személyesen összefutsz vele. Úgyhogy marad a józan ész és a kalózkodás...

    LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc

  • _X10Dead_

    aktív tag

    válasz NORBl #801 üzenetére

    2 féle MavicII lesz, az egyik zoomos (Zoom), a másik nagy-szenzoros (Pro). 23-a az új időpontja az event-nek.
    Árban cca 20%-kal feljebb várják, mint ahogy a Pro stratolt, de ez már tényleg csak spekuláció

    LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc

Új hozzászólás Aktív témák