Új hozzászólás Aktív témák
-
Robitrix
senior tag
Amúgy igazad van már kicsit messze esik tőlem a kémia. a sima hidrogént egy proton és egy elektron alkotja. Bár eddig esküdni mertem volna, hogy más anyagokhoz hasonlóan alapban megegyezik a proton és neutron szám és a protonok számával megegyező elektron alkotja, hogy kijöjjön a plusz minusz töltés. De olyan kicsi, hogy még egy neutront is megspórol amilyen sóher.
De tény, hogy mivel igen kicsi az atom maga sokkal nehezebb szigetelni, mint más gázokat. Ez persze kihat a tartály árára is. Persze azért a hidrogén kezelése sokkal nehézkesebb és ráadásul veszélyes. Azért az nem kellemes jelenség, mikor mondjuk egy üzemanyagot szállító tartály kocsi felrobban egy településen. Mínusz pár épület a környéken.... Na ha ugyan ezt egy hidrogén szállító tartály kocsi tenné, akkor mínusz egy egész település központ. Már pedig a hidrogént el kell valahogy jutattni az előállítás helyéről a töltőpontra. Persze ott se igen lennék szivesen, mikor valami hibás töltőből vagy tárolásból eredendőn berobban egy hidrogén töltő állomás. Ahogy berobban néha egy benzin kút vagy benzin szállító tartálykocsi a számoság elvén lenne balaset a hidrogénnel is. Amig 200 töltőpontra megy 20 hidrogén szállító tartálykocsi az egy dolog, da ha 5 millió töltőpontra kell 100 ezer tartály kocsinak szállítani a hidrogént az más statsiztikai valószínűség.
-
a hidrogén atom a legegyszerűbb elem a maga 1 protonjával,
1 neutronjávalés egy elektronjávalFTFY
Amiben ven neutron is, az már deutérium (és amúgy a hidrogén nem atomos formában, hanem H2 molekulaként szeret létezni). Ezzel együtt persze mind igaz az, amit írsz a szivárgási hajlamáról.
-
Robitrix
senior tag
egy hidrogén tartály jóval bonyolultabb és nehezebb eszköz, mint egy üzemenyag tartály. A kurva hidrogénnek meg van az a kellemetlen tulajdonsága, hogy szívesen szivárog tömítéseken, csöveken és egyéb eszközökön. Lévén a hidrogén atom a legegyszerűbb elem a maga 1 protonjával, 1 neutronjával és egy elektronjával. Olyan kicsi maga az atom, hogy olyan mint az egér az elefánt mellett. MOndjuk egy vas atom mellett. A kurva kis egér meg könyen átmegy az elefánt lábai közt.
Aztán együtt dübörögnek a hídon..
Szóval vastagabb tartályok ütősebb szigetelések és összekötő elemek kellenek magának a hidrogén tárolásához. Ráadásul nagy nyomás alatt.... Egy hidrogén tároló tartály költsége igen csak messze esik egy sima gázolaj tároló tartálytól és azt szállító rendszertől. Nem véletlen ám, hogy nem igen kultiválják egy hidrogén meghajtású jármű létét egy mélygarázsban mondjuk. A kiszivárgó hidrogén igen durva robbanó keveréket képes alkotni a levegő oxigénjével(durranó gáz)
-
Robitrix
senior tag
ráadásul magának a hidrogénnek az előállítása se túl olcsó eljárás. Vagy földgázból kell előállítani vagy vizet bontva elektromosan. Ami igen csak energia igényes folyamat. Illetve létezik kémiai vízbontás de az se olcsó. A legkörnyezetbarátabb megoldás ha napelemekkel és szélerőművekkel bontják a vizet.
-
Robitrix
senior tag
tömeg arányosan nem könnyebb, de energia hatékonysággal jobb. az üzemanyag cellában égetett hidrogén jó hatékonysággal szolgáltat energiát. egy apró gond van vele, ami miatt nem terjedt el úgy 60 év alatt sem. a költsége. igen baromi drága és ritka anyagtok kellenek az üzemanyag cellához, ami nagyon megdrágitja az árat. Amig néhány száz járműról van szó és akad aki hajlandó megfizetni az extra árat rendben, de ha 100 millió járművet kéne ellátni üzemanyagcellával az már gond lenne. Már mint az ahhoz szükséges ritka földfémek mennyisége. És hát a hidrogén töltő hálózat se igen létezik. 1000-szer ritkább, mint a lassan, de azért terjedő elektromos töltő hálózat.
-
Alaaf Pi
senior tag
Igen. De azt kell nézni, tank, nafta, FC6, karácsonyfa vs. Akku, akkutartó, karácsonyfa együttes tömegek hogy aránylanak egymáshoz, melyik esetén mekkora árukapacitást bukik a fuvar. Plusz melyikkel tud biztosabban tervezni a fuvarozásra vonatkozó korlátozásokkal. Pl. a kötelező pihenőt kivenni nem sikerül töltés/tankolás helyén megejteni, az mit jelent fuvarbiztonság szempontjából.
-
azbest
félisten
nem, sőt... azt hiszem a korábbi vezető - Trevor Milton - Nikola Badger pickup mesével is előállt. A Heavy D Sparks / Diesel Brothers próbálta a megvett kamu autókkal beindítani a mesét újra, új startupként, de azt hiszem túl nagy volt a csalásra figyelmeztető kampány velük szemben. [link]
-
nevemfel
senior tag
válasz
powerage76 #2 üzenetére
Én is azt hittem, hogy ezután a csalás után már rég lehúzták a rolót.
-
Jagon
tag
válasz
powerage76 #2 üzenetére
Ezen én is felvontam a szemöldökömet.
Én is azt hittem, hogy már rég kipukkant ez a Nikola lufi... -
BBorg
tag
72db kamion az nagyon kevés. https://wardsintelligence.informa.com/wi966978/us-bigtruck-sales-open-2023-with-186-gain
Year-on-year sales of big trucks begin 2023 strong with 36,475 units sold. (egy hónapra, ha jól értem)
72db-ból (a 36475-tel szemben) a kereslet tendenciáira vonatkozó következtetést levonni elég bizonytalan dolognak tűnik.
Néztem valami videót, hogy a hidrogéncellás technológia (termelés-tárolás-felhasználás) mennyivel kisebb hatékonyságú. Az akksist 90% körülinek mondta a hidrogénest 50% alattinak. A másik gond pedig, hogy a hidrogén 99%-át metánból gyártják és üvegházhatású gáz is keletkezik. -
Igen, kell bele az aksi, mert az üzemanyagcella teljesítménye csak lassan változtatható, ami önmagában alkalmatlanná teszi direkt meghajtásra, illetve valószínűleg a maximális teljesítménye se elég nagy, szóval tényleg úgy működik, hogy ez tulajdonképpen egy villanykamion, aminek van egy beépített üzemanyagcellás generátora.
-
powerage76
csendes tag
A Nikola
Ez az a banda, akik annak idején behazudták az elektromos kamiont, aztán kiderült, hogy még motor sem volt abban a szarban, amit legurítottak a lejtőn a reklámfilmhez? És akiknek az alapítója négy évet kapott csalásért? És most egyre nagyobb siker náluk az üzemanyagcellás kamion?
Érdekes.
-
Eclips21
őstag
de hát ezekben is van 2 bazi nagy akksi, én meg azt hittem fullba az üzemanyag cella szolgálja ki a meghajtást, gondolom ebben az esetben csak generátorként működik és hegyi menetbe megrakodva nem bírnák etetni a motorokat
kíváncsiságból megnéztem mennyi a hidrogén kilónkénti ára és egy full tank (70kg~800km) valami eszméletlen árban(15,427€/kg), hogy a fenébe éri meg ilyen kamionnal szállítani?
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone 14 Pro 128GB
- Asztali PC , R5 7600X , RX 6700 XT 12GB , 16GB DDR5 , 512GB NVME , 1TB HDD
- iPad Pro smart case tokok gyári!! iPad Pro és mini modellekhez
- Intel Core i9-9900K 8-Core 3.6GHz (16M Cache, up to 5.00 GHz) Processzor!
- Asztali PC , R5 8400F , RX 5700 XT , 16GB DDR5 , 512GB NVME , 500GB HDD
- LG 65B4 - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- Részletre elviheted akár 365 napra Bankmentes , azonnal elérhető ASUS ROG Strix G18 32GB/2TB
- Készpénzes / Utalásos Videokártya és Hardver felvásárlás! Személyesen vagy Postával!
- GYÖNYÖRŰ iPhone SE 2022 64GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3366
- Samsung Galaxy A04S 32GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest