-
Fototrend
A kereshetőség érdekében a filmkritikát, ajánlót tartalmazó
hozzászólások #értékelés címkével vannak ellátva.
Bővebben erről és példa a keresésre.
A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
Új hozzászólás Aktív témák
-
paatrick
senior tag
válasz SunMount3r #143351 üzenetére
Nekem szinte az tetszett a legjobban
6 év "lelkes újonc", 4 év "kvázi-tag", 2 év "tag", 1 év "aktív tag", már senior tag. I'm doing my part. ¯\ ʕ•ᴥ•ʔ /¯
-
perempe
addikt
-
S e t h
nagyúr
Ha a Nobody bosszúpornó, akkor a Riders of justice ( dán címe: Retfærdighedens ryttere) annak evolúciós következő lépcsőfoka, mert amíg a Nobody sok mindent nem is akar mutatni a leszámoláson kívül, addig a Riders of justice felvezet, csúcsra járat és le is vezet.
Arról nem beszélve, hogy nálam nem volt oké Odenkirk mészárosként, Louis de Funest sem nagyon tudtam elképzelni master ninjaként, viszont Mads Mikkelsen már next lvl, főleg egy Death Stranding után.
Mikkelsen és Nikolaj Lie Kaas egy alkotásban pedig olyan hívószó, aminek nem is nagyon akarok ellenállni.
Az év eddigi legkellemesebb, minőségi szórakozást nyújtó meglepetése.This signature is completely useless! Don't waste any time by reading it!
-
válasz SunMount3r #143305 üzenetére
hardcore henry fent van netflixen de hanyagold. erdekesnek erdekes, de nem igazan mukodik a koncepcio.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz proci985 #143357 üzenetére
Na ez érdekes, nálam a Hardcore Henry nagyon működött.
Habár anno nekem a Life is bejött, aztán nemrég újranéztem, s kb 5-10 perc után elfogott az Oh God Why érzés.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Pitterix
őstag
Kicsit csalódás a nagyon gagyi CGI miatt.
Nemrég kezdtem el Jackie Chan életét olvasni és abban azt nyilatkozta, hogy nem igazán akar fegyveres -erőszakos filmeket csinálni, mert az nem ő. Erre ebben még emberre is lő. Meg, hogy nem igazán szeretne CGI túltolást, erre paff, tele van.
A harcok legalább jók benne."Persze hogy tudtam, csak nem sejtettem!"-----Angelo 'Snaps' Provolone
-
Miklós315
aktív tag
Ódák a nihilhez
Oslo, 31. august
A dán "vígjátékokon" felbuzdulva letudtam ezt is a listáról.
Mit mondjak, a szokásos, felhőtlen északi vidámság jellemzi (ez sem indul eséllyel az "év motivációs beszéde" díjért...).
30-as srác kimenőn a rehabról, jön-megy, császkál fel-alá, találkozgat, keres valamit, ilyesmi.
Közben narrálása jóvoltából megtudunk ezt-azt a városról (a norvégokról), a családjáról, stb.
Érdekes mozaik-adalék, de nem igazán ajánlanám (persze, aki vevő erre, tegyen egy próbát).101 Reykjavík
Ha már "hangulatban voltam", újráztam ezt is a többi mellé, hogy Izlandról is legyen egy "friss" benyomás e gyűjtés keretében. Anno, nem sokkal megjelenése után, tinóként láttam haverral, és meg voltunk győződve arról, hogy "most láttunk valamit". Annyiban igaz volt, hogy akkor is, most is durvának hatott: bár mára az ingerküszöb magasabbra kúszhatott, de mégis döbbenetes ez a sehová se tartó katyvasz-kutyulás, amit "hőseink" prezentálnak élet címszó alatt.
Ma, 2021-ben - aktualitása révén - a normalitás vágycéljával fellépő deviancia-propaganda erősíti a megrökönyödést, és erős - felkiáltójelként funkcionáló - kérdőjelként lüktet a hófödte tájon: jó ez nekünk?
Ez a film rendezésileg szórakoztatóbb, izgalmasabb (élettel telibb, nyüzsgőbb búvalba...ás, a többi északi "merengéshez" képest) - a zene, a kamerakezelés, a ritmusa mind lendületesebbé és kreatívabbá teszi. Tartalmilag azonban ugyanaz a zsákutca...Összegzés:
Dán, svéd, norvég, izlandi alkotók fel-felvetik a boldogtalan, csődtömeg egyén/közösség drámáját, ami rátapint egy fontos paradoxonra. Szokás a gazdag, fejlett, jóléti (pl. skandináv és nyugat-európai) társadalmak boldogságindexével érvelni ("lám, lám, bezzeg ők"), amit rendre szorosan összefűznek a felvilágosodott, modern, haladó, szekuláris szemlélettel, mint ikerérvvel. Nos, habár e filmek csak egyedi művész-megközelítések, nem tudományos statisztikai adatok és tények, mégis figyelemre méltó, hogy (szerzőik szerint) a gazdag társadalom sem immunis a drog, alkohol, infantilizmus, elveszettség és üresség kihívásaira.
Olyanoknak tűnnek e lefestett közösségek, mint a céltalanul tévelygő gazellák a mezőn (párkapcsolat, nevelés, életszemlélet, életcél, stb.).
Több szövegkönyvi utalás is felveti - és én ebben látom a probléma gyökerét -, a materializmussal vajon nyertek vagy elvesztettek valamit e közösségek és egyének? Oly elveszettnek, tehetetlennek, kiszolgáltatott-magányos kóbor "állatoknak" látszanak, akik az ön- és környezetpusztítás kényszerpályájára kényszerültek. Stabil kapaszkodók és célok híján mi marad az emberből? A (mindentől való) szabadság (ti. a teljes szubjektív relativitás) tényleg érték lenne vagy csupán eltúlzott délibáb, mely mind távolabb csal az oázistól...?#értékelés
[ Szerkesztve ]
"Szerintem."
-
Komplikato
veterán
válasz Bad Pritt #143361 üzenetére
Azért szerintem megengedhetjük a feltételezést, hogy egy nyugdíjas korban járó harcművész, aki az összes csontját eltörte már életében, nem megy annyira az ugribugri. És itt nem is annyira a harcra gondolok, hanem a néha veszélyesebb egyébb kaszkadör melóra. Szóval nem a pénzre tippelnék.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz Komplikato #143363 üzenetére
Nem is azt mondtuk, hogy tolja ugyanúgy, mint 30 éve, csak tényleg azt mondta nem is egyszer, hogy nem akar erőszakos filmekben szerepelni meg lövöldözni.
De amúgy öreg korára nyilván változhat a véleménye, nem ez az első film, amiben fegyvert ragad, nekem a Foreigner c. alkotásnál tűnt fel, mennyire nem a szokásos Jackie karaktert játssza, még a plakáton is pisztollya pózol.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
válasz Miklós315 #143362 üzenetére
skandinavoknal a drama/vigjatek kettosnek hagyomanya van, meg teljesen egyertelmu Bergman hatasa is. lazabbak kozott is vannak azert eleg kemeny jelenetek, ld Kopps vagy a Hundraåringen (100 eves ember, aki...).
vannak vegytiszta vigjatekok is, pl a Sound of Noise csak siman nagyon aranyos.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Miklós315
aktív tag
válasz proci985 #143366 üzenetére
Jó, hogy felhoztad Bergmant, én benne látom a probléma egyik(!) gyökerét. Hosszú, negatív, unalmasan előadott szétrombolása mindennek (a jótékony illúziótól a valós kötődésekig), ami előbbre mozdíthatná az egyént (és a közösséget). Olyan "modern realista", aki a világ helyett egy falanszterben tud gondolkodni, ahhoz képest pedig minden pohár félig üres, és ezt vesézi, nyiszálja, sír-kesereg, és terjeszti a nyomort, amit bőszen ünnepelnek a "műértők", és emiatt sokan fogyasztják (és szívnak közvetlenül vagy lassan-közvetve).
Nem tudok szó nélkül elmenni e jelenség mellett.Abszolút szubjektív véleményem.
"Szerintem."
-
nagyúr
válasz Miklós315 #143362 üzenetére
Ezeknek a filmeknek számos esetben kimondott célja rávilágítani arra, hogy nyugaton / északon sem fenékig tejfel az élet. Szerintem az említett paradoxon fő forrása ott van, hogy az emberek hajlamosak összekeverni az elégedettséget a boldogsággal. A jóléti kapitalista társadalmak képesek a többség számára biztosítani az alapokat a nyugodt, elégedett élethez - de a készen kapott komforttól boldog senki sem lesz. Sőt, egy idő után elégedett sem.
Olyanoknak tűnnek e lefestett közösségek, mint a céltalanul tévelygő gazellák a mezőn (párkapcsolat, nevelés, életszemlélet, életcél, stb.).
Hát igen. Az evidens, sokezer éve jelenlévő kihívásokat ezek a rendszerek kiveszik a képből, ami elvileg jó, mert időt / energiát biztosítanak arra, hogy a polgáraik "magasabb" dolgokkal foglalkozzanak - gyakorlatban viszont az emberek elég kis százaléka képes arra, hogy a felszabaduló időt értelmes, "magasabb" tennivalókra használja fel, és inkább pl. tv-t bámulnak naphosszat. Ezt a képességet nem ártana gyerekkortól fejleszteni / kialakítani.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Pitterix
őstag
válasz Bad Pritt #143365 üzenetére
Mondjuk nem hinném, hogy annyira nagyon dominálna nála még a pénz. Ha nyugdíjba vonulna is eléldegélne szépen a megtakarításaiból. De, mint rendező, producer is tud-tudna még némi aprót összeszedni.
Ha bírtad-bírod az öreget és még nem olvastad, olvasd el az életrajzi könyvét. Szerintem jó."Persze hogy tudtam, csak nem sejtettem!"-----Angelo 'Snaps' Provolone
-
Ace owner
addikt
válasz SunMount3r #143351 üzenetére
Nekem az első után az tetszett a legjobban. Tudni valamit a folytatásról? Lesz-e egyáltalán?
Borderlands film pedig ezerrel forog pomázon a Stern stúdióban, tegnap már leponyvazott ghurka szeru teherautókat cibaltak ki-be
Galaxy Fold 4
-
Miklós315
aktív tag
válasz gbors #143368 üzenetére
Azt nem tudhatom, mi az alkotók célja (bár tippelni tudok pl. a rendező/író többi műve alapján, kb. behatárolható a saját gyökere, múltja, érdeklődési-tapasztalási köre).
Ezért tartom izgalmasnak, hogy ennyien ennyi problémával tudnak foglalkozni a "csudaföldön" is (mert vannak).A másik, hogy ezért firtatom sokszor a nevelés mozzanatát (mint hiánycikket): valahogy automatizálást "várnak"(?) az emberek a gyereknevelés körül is (magától rájön, iskola megoldja, a haverokkal közösen majd felnő, stb.) - itt azért szerintem nagy gond a napi együtt tölthető időlimit is -, ami tk. egy csődmenedzsment. Zsákutca. Nagyon nagy mázli kell ahhoz, hogy ne rontsák el a kölyköket (pl. tanulmányi eredmény-->lehetőségek, stb.; moralitás/önpusztításra való hajlam/kapcsolatra való készségek, stb., stb.), vagyis pontosabban ahhoz, hogy a gyerek önmenedzselővé érjen (pozitív irányba haladjon).
A gyerek nem egy kiegészítő, ami jár, nem egy szórakoztató eszköz (tamagochi), nem egy kutya/macska-szintű társ, hanem egy "élethivatás" (min. két évtized), mely során meg kell ismertetned vele a világot (nem! az iskola csak pár adatot közöl, de hogy hogyan lásd, kezeld, használd, értelmezd, értsd, stb., a család feladata megtanítani: érték- és életszemlélet átadása), rendes és életképes egyénné kell érlelned őt tanítva és feladatokkal terhelve, hogy gyakoroljon, magabiztosabb legyen, és hogy az önmaga opcionális személyiségével összhangba tudja hozni a kapott csomagot. Ennek a megspórolását, hiányát vélem felfedezni minden olyan "karakterben", amely sem öndefinícióval, pozitív (alkotó-teremtő) céllal, értékekkel nem bír, csak "legel a prérin", meg ösztönből keres egy másik "lovat a kánikulában", aztán majd elmúlik... az élet.Azt érteném, hogy figyelemfelhívást jelenthetnek (azt pláne, hogy egyetemes, emberi kihívásokról van szó, melyek magasabb rendűek - mélyebben erednek - holmi lokális civilizációs dimenziónál), de kevés útmutatót, megoldási javaslatot, inkább egyfajta nyomorpornót (krimi, dráma tonnaszámra) kínálnak... Ez meg felemás érzést kelt.
"Szerintem."
-
eeXaa
addikt
Nobody (2021)
...ekkora sületlenséget rég láttam.
3/10 -
Miklós315
aktív tag
Samotári (Loners / Magányosok)
Tartalmát tekintve illik az előzőekhez: kereső-ténfergő alakok cirkálnak egymás körül, hogy lehetőleg révbe érjenek.
Hangulatát tekintve hozza a cseh-faktort (édesbús, néhol enyhén szürreális). Zeneileg nagyon bejött, de képileg is egész üdítő. A karakterek megragadóan furák. Összességében az északiaknál szórakoztatóbban tudja tálalni a nyűgöket (Jensen néha egész közel áll ehhez a módhoz, néha meg távolabb).
(A többi kapcsolódó gondolatomat már leírtam korábban.)#értékelés
"Szerintem."
-
nagyúr
válasz Miklós315 #143371 üzenetére
Az alkotók célja onnan pl. kideríthető, hogy mit mondanak interjúkban.
Amit a nevelésről mondasz, az nagyon szép, és nagyon idealista. Mint vízió, rendben van, érdemes ilyen irányba tartani, viszont amiket leírsz, azokat 18-20 éven keresztül minden nap kell kultiválni, hogy eredményre vezessenek - na ehhez sok sikert kívánok mindenkinek. Arról nem beszélve, hogy ha kicsit elvonatkoztatunk a jóltáplált északtól, akkor a taposómalomban üzemelő, (anyagilag) éppen túlélő szülőktől ilyesmit teljesen hiú remény várni, ehhez kell külső segítség, amiben pl. az iskola be tud segíteni (átvállalni nyilván nem) - csak ehhez kell rendes oktatási politika meg épeszű tanrend. Nehéz ügy...
A figyelemfelhívás, a problémák észrevétele és átélhető tálalása a megoldáshoz vezető út első lépése. Én nem vagyok benne biztos, hogy a művészetnek bármilyen szinten feladata lenne megoldásokat javasolni.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Miklós315
aktív tag
válasz gbors #143376 üzenetére
Ennyire viszont nem megyek utánuk, hogy az interjúikat kövessem. A műnek tudnia kell közvetítenie a "szándékot" (még rugalmas befogadhatóság esetén is - kivéve a szándékoltan többértelmű darabokat).
Nagyjából egyetértünk, de árnyalatokban mégsem. Számomra pl. nem evidens, hogy mindenkinek szülővé kell válnia, mert "joga van hozzá". Vannak erre alkalmatlanok (életkörülményektől a személyes dimenzióig sok, legtöbbször összetett okok miatt). Pont erre akartam utalni: ezt a "feladatterhet" előtérbe kell helyezni (szándék szerint), mert nem csak móka és kacagás, hanem a gyerek, a közösség, a társadalom felé is felelősséget jelent e "hivatás" (melyre jó lenne felkészültnek lenni - de ha csak a kb. semmit adják tovább generációról generációra...). Hány emberben tudatosulhat ez, szemben azzal, hogy "tök természetes, hogy gyereket vállalunk, ilyen az élet"?
[A politikára nem kívánok kitérni, de azt az egy szempont-analógiát idecibálnám, hogy a négy évenkénti ikszelést is természetesnek veszik sokan ("jár, mert demokrácia"), de a demokrácia eredeti lényegéből fakadó kötelezettségeket (polgár=tudatosan és nyilvánosan közügyekkel foglalkozó, a köz érdekében részben annak alárendelő egyedek közössége a város/állam) már magasról le..., pl. csak mert így egyszerűbb (meg sok más okból).
Örülnék egy nyilvános, átfogó alapozásnak - viták, definíciókeresés, közös nevező meghatározása, stb.: mi a politika számunkra, hogyan működtessük, stb. Ugyanígy lehetne rész-tematika az utódnevelés (család, oktatás, stb.). Meg sok más téma is adott.]Megoldás alatt nem az "ultimate tuti" megadására gondoltam, hanem arra céloztam, hogy pl. az olyan érfelvágós, öncélú darabok nem sokat tesznek hozzá a dolgokhoz, amik pl. úgy kezdődnek, hogy
...a srác öngyilkos akar lenni, de még nem megy neki, aztán egész film során erőt gyűjt, önigazolást, meg búcsúzgat, aztán a végén szándékoltan túllövi magát
Szerintem nem kötelező megoldást javasolnia, de a figyelemfelhívás is lehet kevésbé destruktív (más, ha felráz, mintha csak lehúz, és ez pont a tálalás módjától függ)."Szerintem."
-
paatrick
senior tag
imdb #32
Harakiri (1962)
Na ez is megvolt. Lassabbnál is lassabb folyású film a végén némi akcióval. Talán A vihar kapujában volt hasonló ehhez, gyakorlatilag a film nagy részében ülnek egy helyen és egy ember meséli a történetet.
Sajnos a fekete-fehérség itt is elvesz az élményből, hiába mondják hogy tűzvörös címer te csak egy szürke valamit látsz. Plusz a helyszínek is dobnának rajta színesben.
2 óra 13 perc, 1 óra után már mocorogtam hogy mennyi van még . Persze nem rossz film, de elég egyszer megnézni. A magas értékelést betudom valami szentimentális szeszélynek, világmegváltó dolgok nincsenek benne, A hét szamuráj engem sokkal jobban lekötött, azt talán majd valamikor újra is nézném.------
Imdb top50-ből ezennel csak a Schindler listája maradt hátra.6 év "lelkes újonc", 4 év "kvázi-tag", 2 év "tag", 1 év "aktív tag", már senior tag. I'm doing my part. ¯\ ʕ•ᴥ•ʔ /¯
-
HellGreg
őstag
SZiasztok! Szerintetek hol lehet hozzájutni a Post Mortem c. magyar horrorfilmhez, most azonnal, hivatalos forrásból?
-
brownus
veterán
válasz Miklós315 #143378 üzenetére
Az ilyen mélységű és meg kellene oldani az életemet témákra egy film nem elég, nem is nézek emiatt ilyen filmeket, pl amiket felsoroltál egyet se láttam ( bergman) , már csak azért sem mert szerinted is, de több barátom szerint is “nehéz” filmek, hosszúak, most mit kínozzam magam? nem-nem.
Gondolat ébresztőnek jó lehet, igen. szerk: de ha már ilyen filmet nézek mert előfordul akkor az legyen vicces is, és könnyed is egyszerre.Egy sorozat már inkább, lásd eufória, tales of the city, ez a kettő ugrik be hirtelen. Vagy a This is us első évada,
de most is csak azt mondom, hogy: könyv , olvasson az ember ha tud és van ideje.
es tetszik amit írsz ahogy a mai fiatalok mondják, adom![ Szerkesztve ]
-
válasz Miklós315 #143367 üzenetére
teljesen felreerted a helyzetet, mert kizarolag a jelenbol indulsz ki.
Skandinavia alapvetoen az utobbi 60 ev kivetelevel szegeny volt (par kiveteltol eltekintve, pl Visby kizarolag az 1400as evek elott). Bergmannek generaciojaban meg benne volt, hogy a tarsadalom joresze lelepett az orszagbol pl USAba, mert akkora szegenyseg volt. erre jon ra, hogy szemleletben protestansok annak nemetalfoldi ertelmeben, tehat individualistak, erre jon ra a termeszetet szeretete.
ha visszamesz meg egy evszazadot, akkor ott van Moberg (Kivandorlok) vagy Selma Lagerlöf (Portugalia csaszara). norveg es dan szepirodalmat annyira nem vagom.
ha ez igy absztrakt, akkor ajanlom Stockholmban a Nordiska (Nordic) muzeumot, eleg jol bemutatja a kontextust. nem egyszeru, de egy munkanap alatt meg lehet nezni a Vasa muzeummal ami amugy is a szomszed epuletben van.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
brownus
veterán
válasz proci985 #143383 üzenetére
Aha, ez nekik olyan mint a magyaroknak a trianon? Elég szomorú
bergman a 1900 évek elején született, szóval ő már majdnem a jólétbe érkezett. 30-40 éves korára meg már pláne abban élhetett!?nem volt bipoláris vagy mentális beteg?
érdekes, sokaknál (nemzeteknél is) nagyon jellemző a mai napig a ragaszkodás a múlthoz, nem engedik el, elnyomják, ahelyett hogy elfogadnák (uralnák!?). És akkor lehetne építeni a jövőt.
és akkor a vallást ne is említsem…. 2021 van emberek! (nincs ezzel baj, ha valaki vallásos! Nekem mindegy, de akkor ne válogasson! Ne csak a szépet és a jót, a kifelé jól mutató felszínes dolgokat tartsa be. Hanem mindent. És ne akarjon mást megtéríteni.
és ha már vallás, egy filmes topikban; minden idők legjobbja a témában a dogma (KS) .[ Szerkesztve ]
-
válasz brownus #143384 üzenetére
nem feltetlenul. ennek egy resze ugyanaz mint magyaroknal a 19.szazad vegi, 20.szazad eleji exodus volt, amit Trianon elnyom a kozos emlekezetben. az 56os exodus fennmaradt, bar filmen abban se vagyok biztos mennyire.
pont azt mondom, hogy az a joleti skandinavia ami itt felmerult, egyszeruen a 1960-70es evek elott nem letezett. ugyanugy Bergmannal is felmerul a kettosseg, hogy szigoru vallasos neveltetes ateistaknal meghasonlast erhet el, ennek a hatasa egyertelmu a muvein is.
felreerted a helyzetet: ez nem ragaszkodas a multhoz, ez a velunk elo mult*. egyebkent magyaroknal ott van Ottliktol az Iskola a hataron. filmkent meg Tarr siman van annyira nyomaszto, mint a skandinav vonal. a kulonbseg az, hogy Bergman utan mar altalaban van valamennyi humor is.
*pl ez az ami Budapestrol nem latszik, hogy a klasszicizmus mennyire eros es markans a varosban amig az ember ott el, hogy mennyire kulonleges a korut europai viszonylatban.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
brownus
veterán
válasz proci985 #143385 üzenetére
ok, akkor ezek szerint ő így dolgozta fel, és sikerült neki?
de a magyarok, direkt nem úgy írom, hogy "mi, magyarok" mert nekem ez nem fontos része az életemnek! már nem érdekel a múlt, nem ragaszkodom hozzá. míg sokaknak az. és görcsösen ragaszkodnak is hozzá.
a csillagos részt nem értem, Stockholmban?
éltem ott majd egy évig, a svédek furák, a sógorom svéd, odin a családneve. nem tapasztaltam semmi ilyesmit, igaz ez már 21-22 éve volt, kis suttyó koromban. húszas éveim elején...ez kicsit más, de lehet emiatt is van ilyen lenyomata a filmjeinek, nem csak bergmannak, hogy hidegebb, ridegebb népség.
bár te ott élsz régóta, lehet ez is változott!?!de magát a várost imádtam, az egyik legszebb város európában!! észak velencéje :)
[ Szerkesztve ]
-
LOTR
addikt
válasz thesound #143337 üzenetére
többek között ezt még elfelejtettem említeni:
Amerika legnagyobb felvételi botránya (2021)
Operation Varsity Blues: The College Admissions ScandalOne Ring to rule them all
-
oriic
HÁZIGAZDA
Live-Die-Respawn
-
mephi666
nagyúr
válasz oriic #143388 üzenetére
Only in movie theaters
...covid, indiai mutáns, 4. hullám: let there be carnage
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Miklós315
aktív tag
válasz brownus #143382 üzenetére
Nem is az életem megoldását vártam volna el, hanem a karakterekét: ebből - ha akarok - meríthetek nézőként, de legalább nem tűnik öncélúnak a mű (és akkor, ugye, ha nem is szórakoztat, meg ezt sem adja...).
#143383 proci985:
Ezt megérteném, de [1. akkor ne jöjjenek már emberek folyton ezzel a "bezzegottfennacsudavilágbannal" (mert necces érv)], 2. még mindig a filmen belüli nihil "létjogosultságát" firtatom, nem 'szociológiai tanulmányként' (egzakt tényként) használnám e darabokat (viszont a kultúra fogyasztása nyomot tud hagyni, ezért fogyasztóként "jogom van" kritizálni az "engem" - potenciálisan/opcionálisan - célzó termékeket (és előállítóit: ld. "netflix-propagandatrendiség" vagy pl. Gaspar Noé, stb.). Másrészt nézzük meg azt, hogy nincsenek okok, előzmények meghatározva: a Druk-ban karaktere egy befásult alak, ez érthető, de aMikkelsen mi van? Semmit nem tudunk róla, és a legnagyobb gebasz vele van. De a többiről se sokkal több az infónk (ami van, az arra vezethető vissza, hogy pl.tornatanárral ). A film végeminek család valakinek, ha nem bírja, nem tud örülni neki, stb. ezért alkoholba menekül , hurrá.sem pozitív, szóval kaptunk egy adag lehúzást
Tarrnál a Krasznahorkai-trilógiában nem a karakterek maguk keresik az önpusztulást, hanem valami külső nyomás vesz erőt rajtuk, de küzdenek a maguk módján, próbálnak túlélni, kikeveredni. A korai panel-filmjeinél viszont valóban ugyanaz az önsorsrontó nihil feszíti szét a karaktereket (ott is kívülről eredeztethető az alapgond, de még csak meg sem próbálnak nem elbukni - nincs ívük, nincs történetük, csak dagonyáznak a mocsárban)."Szerintem."
-
Pearce
aktív tag
válasz oriic #143388 üzenetére
Tipikus Sony képregényfilmnek néz ki, a Morbius-t mellé rakod és nincs különbség. Marha kíváncsi vagyok, hogy lesz-e Serkis rendezésének bármi egyedi stílusa vagy olyan szekvenciája, ami különleges, mert eddig ebből a 2 és fél percből konkrétan semmit nem lehet kiemelni.
-
brownus
veterán
-
Mik76
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
● A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
● A topikban tiltott a warez mindennemű formája!
● A kereshetőség érdekében lásd el #értékelés címkével a filmkritikát, ajánlást tartalmazó hozzászólásaidat!