- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Mr Dini: Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- plevips: Építkezünk 3. rész (2024)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Goose-T
veterán
válasz Ł-IceRocK-Ł #2425 üzenetére
Szerintem az autók között az az ökölszabály, hogy a faceliftes verzió mindig jobb, mert javítják a hibákat, de nem visznek bele nagy újdonságokat, amik hibaforrások lehetnének. A benzinessel nincsenek különösebb bajok, a Ti-VCT kicsit problémásabb, de olcsóbban javítható, mint egy dízeles, és utána már nem lesz gond vele. Vigyázz, hogy levetett rendőrautót ne vegyél, azok viseltesebbek.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
válasz Ł-IceRocK-Ł #2427 üzenetére
Úgy kötelező, mint minden használt autó vásárlásánál. Mondjuk amikor én vettem, akkor én pont nem cseréltem, mert az előző tulaj pár hónapja ejtette meg, amit az autószerelő is megerősített. Persze ez kivételes eset, jobb, ha cserélsz.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Atlantis
veterán
válasz Ł-IceRocK-Ł #2425 üzenetére
A ráncfelvarrt jobban ajánlható, esztétikailag is (bár szerintem a sima II-es sem csúnya manapság sem) és addigra már a Ti-VcT is kinőtte a gyerekbetegségeit.
Hogy eszi az olajat? Ez szerintem általánosságban nem jelenthető ki, legalábbis családban lévő nem ráncfelvarrt II-esek közül egyikre sem jellemző.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
DZs
senior tag
válasz Ł-IceRocK-Ł #2425 üzenetére
"mert eszi az olajat" - ez így nem igaz. Az az igaz, hogy a ford motorok a blokk felépítése miatt valamivel több olajat esznek, mint egy japán blokk.
-
SzlobiG
félisten
válasz Ł-IceRocK-Ł #2425 üzenetére
Faceliftest vedd, ha van rá mód. Általában azok mindig jobbak.
-
SzlobiG
félisten
válasz Ł-IceRocK-Ł #2432 üzenetére
A vezérlés cseréje megvan határozva hogy hány km után kell cserélni, amit nem illik elhanyagolni, mert a motor végét is jelentheti. Használt autó esetén mivel nem tudni mennyi a valós km benne ezért cserélni szokás és akkor onnantól indul az idő.
-
sutykuru
tag
válasz Ł-IceRocK-Ł #2434 üzenetére
55k a gyári szett. (ékszíj+vezérlés+vízpumpa)
-
SzlobiG
félisten
válasz Ł-IceRocK-Ł #2434 üzenetére
Ne.
Így számolj :
Vezérlés, olaj csere, levegő szűrő, pollen szűrő.
Ez a minimum egy ismeretlen eredetű autónál.
-
sutykuru
tag
válasz Ł-IceRocK-Ł #2437 üzenetére
3.5 óra ha jól emlékszem, de van fix áras motocraft szervíz is, lusta vagyok most megnézni, de 90k alatt van
-
patomi
őstag
válasz Ł-IceRocK-Ł #2485 üzenetére
Várj mondom a címem, de előtte gyorsan cascot kötök . Egy kollégámnak akkoriban a Swiftjét nyomták fel így. Halál lazán 40cm-t kihajtották a keretet. Nem volt túl boldog. Ha jól emlékszem nem is lehetett rendesen megjavítani.
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Ł-IceRocK-Ł #2485 üzenetére
Ezek már sok sok éve ismert eljárások.
Ha védeni akarod az autót lopás ellen akkor rakj bele egyedi indításgátlót.Benzinszivattyút legegyszerűbb megszakítani egy jó minőségű rejtett kapcsolóval. Ameddig nem kap áramot a szivattyú, a motor sem kap üzemanyagot.
⭐ Stella
-
DZs
senior tag
válasz Ł-IceRocK-Ł #2489 üzenetére
Az 1-es képest kényelmetlen. A lábtér elöl szűkebb.
-
Atlantis
veterán
válasz Ł-IceRocK-Ł #2489 üzenetére
Felmerül a kérdés, milyen szempontból kényelmetlen?
1., Nincs benne hely? Ez attól függ, milyen magas vagy, stb.,átlagos termettel szerintem elég hely van benne. Vállban is elférünk, nincsenek egymás szájában az utasok, középkonzol sincs útban, könyöklők is a helyükön, ergonómia rendben.
Csomagtér karosszériafüggő, az enyém szedán, akkora valaga van, mint Winnetou terhes lovának, elég sok minden bele tud férni. Más kérdés, hogy a csomagtér "buta", egyrészt kárpitozott, amibe minden tüske, szösz belegyógyul, másrészt egy darab kampó és egyéb praktikus térelválasztó nincs benne, amire pl.: egy szatyrot ráaggatnék.2., Kényelmetlen az ülés? Szerintem ez is felszereltségfüggő, az enyém Ghia, nincs rá panaszom. Persze deréktámasz, masszás, fingelszívó és elektromos herevakaró nincs benne, de ezek akkoriban még nem is voltak általánosak a kategóriában.
3., Zajkomfort nem elégséges? Ebben van igazság, lehetne halkabb, mérést ugyan nem végeztem, de pl.: az elöl ülők beszélgetését hátul már nehéz érteni.
Én sok minden miatt szidom a Fordot, de a kényelem pont nem olyan, amibe bele tudok kötni.
#2491: Haverod gondolom japán autókat kedveli jobban. Nos, van némi igaza, de nem véletlenül futkos sok fóka az utakon, vészes problémája nincs és alkatrész is akad bőven jó áron is.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
westcoastog
veterán
válasz Ł-IceRocK-Ł #2491 üzenetére
Melyik autó nem szerviz igényes?
-
Atlantis
veterán
válasz Ł-IceRocK-Ł #2498 üzenetére
Az enyémmel sok bosszantó hiba előjött, amiknek szerintem nem kellett volna, figyelembe véve a használatot, kort és futásteljesítményt. Nyilván nem a tökéletességet várom el, mert olyan nincs. Rosszul megválasztott beszállítók, hanyag összeszerelés, logikai hibák egyaránt jellemezhetik a márkát. Ár/érték tekintetében ettől függetlenül is elismerem, nem rossz választás a Ford, de nagyon bele kéne szeretnem, hogy újra a kék oválosoktól vegyek taligát. Hamarosan kiderül, terveim szerint pár hónapon belül lecserélem a fókát, de nem minden áron, csak ha találok valami értelmes alternatívát.
sky11: Szerintem jobban járt azzal a motorral, ha a vezérlését már rendbe rakták (vagy gyárilag vagy utólag), akkor nem rossz darab.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Ł-IceRocK-Ł #2506 üzenetére
Igen, ez II-es, facelift előtti, viszonylag korai gyártás.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
SzlobiG
félisten
válasz Ł-IceRocK-Ł #2506 üzenetére
Ezek tényleg jól néznek ki.
-
SzlobiG
félisten
válasz Ł-IceRocK-Ł #2515 üzenetére
Facelift általában pont azért jön, hogy a hibákat javítsák szóval ez így van.
Radi: Nekem bejön a hátulja is, de az eleje mindent visz úgy ahogy a mondeonal is főleg a Vignale.
-
Atlantis
veterán
válasz Ł-IceRocK-Ł #2520 üzenetére
Azt, hogy szar, nem jelenteném ki rá, pedig én tényleg kritikus természet vagyok. Rengeteg fóka van az utakon, a nagy számok törvénye alapján mindenféle véleményből akad szép számmal róla. Próbálj ki többet is belőle és a konkrét példányt próbáld leinfózni, mielőtt megveszed.
Nekem egyébként az újaknál inkább a belső tér nem tetszik, a középkonzol ronda azokkal a nagy függőleges légbeömlőkkel és a rengeteg gomb...mellé a hangyafülnyi kijelző, amit képesek multimédiának csúfolni...szerintem gáz. Ergonómiából visszalépés és ugye az Ecoboost motorok tartósságáról se tudni még sokat, persze van 1,6-os szívóval is még szerencsére.
hurenzon: ez benne van sajnos, némelyik márkánál gyakrabban, másoknál ritkábban. Csak kíváncsiságképpen, évjárat, motor, futott valós km?? Milyen jellegű a probléma vele, amit ennyi pénzből nem tudtak megcsinálni? És még számtalan kérdés felmerül...
patomi: majd megnézem az enyémet, látom ez az MkII szedán segge. Nem tűnik amúgy rossznak így elsőre.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Ł-IceRocK-Ł #2532 üzenetére
Alkatrésztől függ, minőségi utángyártott néha még jobb is tud lenni, mint a gyári, meg aztán szerintem néha egyszerűbb megvenni Ford embléma és az ezzel járó felár nélkül közvetlenül a beszállító termékét. Utána kell nézni, hogy az adott alkatrészből mi az ajánlott.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Ł-IceRocK-Ł #2582 üzenetére
Persze, a 2005-ös a legjobb, nekem is az van, hamarosan eladó lesz, bájdisznájszkár.
Viccet félretéve, szerintem az idő előrehaladtával nem romlani szokott a gyártási minőség ugyanabból a típusból, sőt, gondoljunk csak a gyerekbetegségekre. Fókánál pl.: a Ti-VcT motorok konstrukciós hibás vezérlésállítása és a korai szériák gyenge hátsó kerékcsapágyai is javítva lettek idővel, meg még sok más is, amit nem kötnek az ember orrára.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Ł-IceRocK-Ł #2585 üzenetére
Nem jobban, mint általában, ha használt autót vesz az ember.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Ł-IceRocK-Ł #2587 üzenetére
Már nem. Amelyikkel gond volt, azt mostanra kijavították, még a facelift előtti verzióknál is. Te meg újabbat akarsz, abban nem lesz vele gond, jó motor az.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Ł-IceRocK-Ł #2589 üzenetére
Melyik Mondeo, milyen motorral, stb.? Ha kb ugyanannyi, akkor gondolom a Mondeo öregebb.
Egyébként Mondeo-t nem szoktak benzinessel venni, mert egyszerűen kevés hozzá, az autó rohadt nagy, ahhoz dízel kell, hogy rendesen mozgassa vagy ha mégis benzines, akkor kizabál a vagyonodból. Amúgy sem hasonlítanám őket, más kategória a két autó, először azt kell eldönteni, mire is van szükség, kell-e a nagy kasztni, ami a mindennapokban inkább átok tud lenni, mint áldás.
A magyarok (egyik) népbetegsége, hogy rendre nagyobb kocsiban feszítenek, mint amire valóban szükségük van. Eddig én is szenvedtem ettől, de a gyógyulás útjára lépek talán...
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
SzlobiG
félisten
válasz Ł-IceRocK-Ł #2589 üzenetére
Mikorit néztél? 1.8, 2.0 benzin motor jó a mondeoba is. A dízel kerülendő hármas mondeoba.
MK4-be már jó a dízel is meg az eco boost is.
(#2594) kcsa Igen tudom jelen vagyok ott is, csak az MK4-be.
[ Szerkesztve ]
-
SzlobiG
félisten
válasz Ł-IceRocK-Ł #2595 üzenetére
Akkor mondi kilőve Mk3-ba nincs 1.6.
-
patomi
őstag
válasz Ł-IceRocK-Ł #2611 üzenetére
Ha van kapcsolat akkor jó is lehet akár.
Én meg magamévá tettem a c max-et. Rendben lévőnek tűnik.
[rvilike] (#2608) nekem majdnem új gumik vannak rajta[ Szerkesztve ]
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
-
tomiii.
aktív tag
válasz Ł-IceRocK-Ł #2675 üzenetére
Kijönnek elém, lekanyarodnak előlem, 30-cal mennek 50-nél, telefonálnak, helyi járat, távolsági járat, csak pár földöntúli dolog, ahol én pl előzni szoktam, gondolom a kollégánál is előfordul ilyesmi.
-
tomiii.
aktív tag
válasz Ł-IceRocK-Ł #2679 üzenetére
Akkor nem értem az előző kommentet az előzgetéssel kapcsolatban. Persze én is eljártam városban is az 1200-es ladával, szóval akkor emberfüggő mit nevezünk dinamikusnak.
-
nagyúr
válasz Ł-IceRocK-Ł #2675 üzenetére
tomiii leírta, én csak csatlakozom: Egyre ritkább, hogy normális tempóval lehet haladni a városban. Egyfolytában belefutsz olyan elemekbe (direkt nem írok rosszat senkiről csak gondolok) akik valamilyen számomra megmagyarázhatatlan okból nem indulnak el zöldnél, nem képesek normál dinamikus gyorsításra, ésszerű sávváltásra, (erre pont tegnap volt példa, kerepesi pillangó után elhagyjuk a róna felé kanyarodót, erre elém és az előttem lévő közé beszuszakolja magát egy egyén külsőből belsőbe. Kimegyek külsőbe, melléérek és ránézek, hogy ezt most vajon MIÉRT??? Mert biztos majd balra megy az örsnél, ami majd 1 km még ), haladni a forgalom ritmusával, stb stb. Ezeket mind ki kell kerülni, megelőzni, különben minimum 15 perccel is később érek haza vagy munkába. A fogalmatlanul kóválygókat már nem is említem, én is szoktam utcákat keresni, de azért előtte megnézem, hova megyek, nem úgy majdleszvalami alapon indulok el.
Ez az állandó elsőzés ez vicces, de nem erről van szó. Haladni szeretnék a célom felé, nem elindulni/megállni folyamatosan valami hibbant miatt, aki a szép szeméért ment át a forgalmin, nem azért, mert képes autót vezetni. A legjobban azt szeretem, amikor egy hasonló dinamikusabb sofőr mögé be tudok állni akár pályán akár városban, mert akkor nem nekem kell küzdeni a hülyékkel. Első legyen az, akinek ez a feladata (versenyző), én az egyenletes, folyamatos mozgás híve vagyok!
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
nagyúr
-
Clain
tag
válasz Ł-IceRocK-Ł #2724 üzenetére
Navigacio és fedélzeti computer kellene magyarositani
Ford mondeo 2015 új típus
Köszi -
westcoastog
veterán
-
Dorien
veterán
válasz Ł-IceRocK-Ł #3211 üzenetére
A Mk1 1.4, 1.6, 1.8 benzines Focusoknál használatos IB5 váltó szerintem teljesen rendben van, pontosan, finoman vált, közepes úton jár a kar, semmi gond vele. A 2.0 benzinesnél és dízeleknél használt MTX75-ről már hallottam rossz véleményt. (talán hogy nehezen jár) A Mk2, Mk3 Fókák váltóját nem ismerem.
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
DeFranco
nagyúr
válasz Ł-IceRocK-Ł #3214 üzenetére
mer' a barom nem ismeri a szinkronizált fokozat meg a dupla kupplungolás fogalmát azért, és amikor egyesből vállból rántja hátramenetbe és reccsen, akkor anyázik
szerintem a ford váltója jó. németes, katonás, taktakolod a sebességet (ezt billentyűzeten határozott nyomáspontnak hívnák szerintem), de betalálsz mindig, nincs tévedés. a hátramenet kapcsolása igényel odafigyelést (de az sem csak itt, más márkáknál is) mert az nem szinkronizált, tehát a fogaskereket szinkronba kell hoznod "kézzel" mielőtt beteszed rükibe. aka. kétszer kuplungolsz (kuplung 1-0 kuplung fel kuplung le 0-R) vagy előtte beteszed hármasba ami szinkronizált fokozat.
de van akinek a pug 206 tejfölösdoboza az ideális (próbáltam, tényleg vicces az a franciás cafkaság, hogy azt hiszed menthetetlenül félrekapcsoltál, de valahogy mindig beveszi, meg tudom érteni aki szereti, én a viccből is a németet preferálom), neki ez a links-zwo-drei-vier annyira nem gyere be.
japó megint más, az a kettő között van, elismerem, fasza az is, sőt, de ezzel is teljesen meg vagyok elégedve.
röviden: általában ha rákérdezel miért szar, akkor azt mondják mert recseg a rátra.
-
zack
nagyúr
válasz Ł-IceRocK-Ł #3211 üzenetére
Mondeo Mk3 2.5 V6 váltójának semmi baja.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
westcoastog
veterán
válasz Ł-IceRocK-Ł #3214 üzenetére
Az enyém pontos mint mint a svejci óra, hidegben elsőre dupla kuplung kell a ketteshez.
Egy olajcsere ráférne már. -
SzlobiG
félisten
válasz Ł-IceRocK-Ł #3211 üzenetére
Mk4 mondiba az Mmt 6-os váltó nen a legjobb nekem hidegen a hátra menetet nehezen veszi, de még az egyest is, csak ha bemelegedett utána veszi szépen őket. Típus hiba ugyanis sokan ezzel küzdenek nem egy jó konstrukció úgy látszik.
-
Martin97
aktív tag
válasz Ł-IceRocK-Ł #3211 üzenetére
Szia!
Focus MK1 (2004, 370k km, 1.6 benzines kombi) van egy kis holt játék jobbra-balra, de jól kapcsolható. Számomra egy kicsit hosszú úton jár.
Csoporttársamnak, aki valamilyen francia dízelen (talán citroen) szocializálódott kifejezetten tetszett.
Néhány saját probléma, amiket szeretnék megoldani. (Nagyon hosszú lesz, de kérlek olvasd végig, ha teheted.)
1.: A lambda szonda még régebben tönkrement, cserére nem volt pénzem, ezért ki lett iktatva katalizátorral együtt. Emiatt a check lamp folyton világít, bár eddig nem foglalkoztam vele. Viszont most járt le a műszaki, és nem tudom, hogy megpróbáljam-e így, vagy mindenképpen szereljem be a szükséges alkatrészt? Illetve az, hogy így használtam hosszabb távon az autót milyen hatással volt a motorra? A szerelő azt mondta, hogy teljesen veszélytelen, mert átáll a motor szerviz üzemmódba, és gyári adatokkal számol tovább a kiiktatott hibás szonda helyett. Igaza volt?
2.: Lukas a kipufogó, valószínűleg a középső rész, vagy a leömlő. Ehhez milyen nehéz hozzáférni, illetve cserélni? Illetve ha javíthatatlan a meglévő mennyibe kerül az új? Akna az adott, csak szakértelemmel állok kissé hadilábon.
3.: A benne lévő kazettás magnóhoz lehet cg-tárat csatlakoztatni? Ha igen mennyibe kerül egy ilyen?
4.: A fent említett javításokkal mekkora teljesítmény/erő növekedést lehetne elérni? Mert, bár alapból 100 LE, de ennyit a jelenlegi állapotában érzetre tuti nem ad le. Még 1,5 éve amikor ezek a hibák még nem álltak fent (és kevesebb volt benne, mint 300k KM) akkor érzetre jobban ment. Valahogyan azt az állapotot jó lenne visszaállítani.
Egyéb problémák, amik még nem annyira komolyak:
A kuplung kezd szarakodni, magasan fog, kevésbé gyorsul, de még felmegy Pécsnél a hegyre, szóval ez még várhat. (Eddig egyszer sem lett cserélve.) A fékek kicsit nyikorognak, de jól fognak, szóval ezekkel sincs nagy gond. A alap fordulatnál a motor rázza egy kicsit az egész autót, klímával még jobban, de nem igazán zavaró. Csomagtérajtó az alján rozsdásodik egy kicsit, illetve a nyitógomb nehezen kapcsol, legtöbbször másodszorra, harmadszorra, vagy hosszan nyomva tartás után. Az anyós oldalán nem lehet felhúzni az ablakot, egyszerűen nem kapcsol, sofőroldalon viszont még jó. A középkonzolnál a légkondinál a középső forgótárcsát nem lehet állítani (például szélvédőre), mert beragadt az első állásba. A hűtővíz kb a mérő 2/3-a körül áll be stabilan, az szerintem picit sok, bár a megvétele óta ilyen. Ezzel kezdenem kéne valamit?
Ezeknek a kisebb hibáknak lehet valami nem várt következménye? Mennyibe kerülne a javításuk?Helyzetleírás ás néhány kérdés az autóval és annak jövőjével kapcsolatban:
Használati mód: Ingázás Tata-Pécs között, csomagszállítás legtöbbször teljesen tele pakolva (egyhuzamban 600-900 KM), valamint városon belül személyszállítás, legtöbbször 2-3 utassal. Az utóbbi esetben mindig ügyelek arra, hogy üzem meleg legyen a motor, és csak akkor használom rövid távra.
Odafigyelek rá, hogy a lehető legjobban kíméljem. Legtöbbször 2000-2500 között váltok, csak pályán, hosszabb előzésnél, vagy néha emelkedőn engedem feljebb. Rendszeresen ellenőrzöm az olaj szintet, de szerencsére még nem eszi nagyon. 10k kilométerenként a maximumtól a pálca közepéig, 2/3-áig csökken a szint. Ez szerintem elfogadható egy ennyit futott motortól, vagy tévednék?Néha kiviszem kicsit kiszellőztetni a fejem. Ekkor kapja a fordulatot rendesen (4500-6000), ez nem tudom mennyire árt neki, de ha nagy mértékben, akkor felhagyok vele, bár eddig még nem adta jelét. Ilyenkor az ereje is megjön, ha rendesen pörgetve van, ugye szívó benzin.
Az autó rendszeresen karban volt tartva, az előző tulaj márkaszervizbe hordta, szépen van vezetve a szervizkönyv, amiből kiderül, hogy rendszeresen ~15k kilométerenként cseréltek benne olajat, mindig betartották az ékszíj cserét, stb... Én sajnos nem engedhetem meg mindig a márkaszervizet, ezért magamnak cserélem az olajat, szűrővel együtt kicsit sűrűbben, ~10k kilométerenként, 300k-nál ékszíjat (ezt márkaszervizben cserélték). Olajból mindig a gyári ford 5W-30-as olajat kapja, hidegen cserélem, hagyom sokáig, hogy kicsöpögjön. Ehelyett van jobb? Maradhat ez a fajta olaj, nem baj, hogy sokat futott a motor?
Szóval így állunk eddig. Ezek a motorok ilyen használat/karbantartás mellett, meddig üzemképesek? Mondjuk 600-700K KM-ig elketyegnek? Miben nyilvánul meg a motorkopás, mik a tünetei, jellegzetességei?
Ebbe az autóba utólag milyen extrákat lehet beépíteni? Jó volna bele néhány, mert szinte a 2. otthonom lett, annyi időt töltök benne. Mondjuk tempomatnak, multifunkciós kormánynak (amiről legalább a zenét tudom kapcsolni), és szervóknak örülnék legjobban, lehetséges ezeket utólag beépíteni?
Valamint a későbbiekben szeretnék sportos kinézetet, és kicsit, olcsón felpiszkálni a motort néhány lóval, és a futóművön javítani. Itt elsősorban valamilyen sport body kit-re gondoltam, sport légszűrőre, jóféle gyertyákra, új szilentekre és csillapítókra, esetleg chiptuningra gondoltam. Egyszóval szeretném kicsit egyedivé varázsolni. Ezekre is van valamilyen megoldás, vagy már nem éri meg költeni (ennyit) egy ilyen autóra? A fentebb leírt beavatkozások mekkora előrelépést jelentenének?Illetve Ti mit tanácsoltok, ajánlotok? Milyen dolgokat cseréljek ki, amik eddig még nem voltak, vagy milyen típushibákat ismertek, mik a véleményetek a fent leírtakról?
Nagyon szépen köszönöm, hogy végig olvastad és segítesz.
Szerk:
Az új fix trafi büntet, ha 1 hétig lejárt műszakival járkálok?
Holnap dobok be néhány képet az autóról, ha érdekel titeket.ÜDV
Martin[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz Ł-IceRocK-Ł #12388 üzenetére
Ha nincs fűtött garázsod, akkor várd meg a tavaszt, hogy ne legyen túl rideg a műanyag, és ne törjön el
-
kcsa
veterán
válasz Ł-IceRocK-Ł #12391 üzenetére
Kb. bármelyik szerintem. Már ha nem barmolós a szerelő, mert van olyan is bőséggel
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Ł-IceRocK-Ł #32200 üzenetére
Olajfogyasztás előfordul, gyűrű szett megoldja, ha súlyos.
-
troll81
addikt
válasz Ł-IceRocK-Ł #32287 üzenetére
Szerintem a 2 liter benzin az a 145 le verzió?
Itt nem hiszem h van valakinek ilyen típus.
A kasztni az be jön nekem, csak 2.5 motorral külsőre nagyon ott van,de többet fog enni mint az 1.6.
Miről cserélned, hol használod általában?
Mi az ok amiért cserben gondolkodsz? -
őstag
válasz Ł-IceRocK-Ł #32287 üzenetére
Ha jól látom az összefoglalót, akkor kcsa-nak van 2000-es benzinese, de csak itt lapul és nem szól hozzá
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
darvinya
titán
válasz Ł-IceRocK-Ł #32328 üzenetére
1.8m volt a mk 2.5-ös wrc edition.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
troll81
addikt
válasz Ł-IceRocK-Ł #32338 üzenetére
Ha kell intézek csk a forgalomba iratas otthon 500k azt ne felejtsük el
-
troll81
addikt
válasz Ł-IceRocK-Ł #32349 üzenetére
Vagy b opció vadászol egy hengerrepedt a példányt. 2000 körül. És jó vagy
-
troll81
addikt
válasz Ł-IceRocK-Ł #32360 üzenetére
Nem tudom
kB 1 éve foglalkozom ezekkel napi szinten. Én is tanulom mindig minden nap.
Lassan megy fejből sokminden. De nekem is sokat segítettek. -
sparta2
tag
válasz Ł-IceRocK-Ł #32536 üzenetére
Hát ja, de sajna a profit mindent felül ír! Egy barátom flottát kezel és 10 kínai Brembo tárcsából visszavetetett gariba 8-at és be is fejezte. Csak akkor szereltet be Brembo-t, ha nem Made In P.R.C..
-
oliwire
őstag
válasz Ł-IceRocK-Ł #32611 üzenetére
Nekem is rázott most a legutóbb, de én még nem kezdtem el elektromos hibára gyanakodni.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen