Új hozzászólás Aktív témák

  • detroitrw

    addikt

    Sziasztok!

    Angliából vásárolt termék garanciáztatása miatt lenne pár kérdésem, remélem tudtok segíteni, tanácsot adni :U

    Röviden:
    Magyaro. -ról lett rendelve a termék UK-ból, a termék bizonyos funkciója meghibásodott (a gyártója által elismert és ismert "széria" hiba, tehát a javítását meg tudják oldani vagy akár cserealkatrészt is tudnak küldeni ...)
    A kínai gyártóval képviselőjével felvettem a kapcsolatot az adott hiba miatt s ő azt javasolta ha még garanciás akkor azzal a boltal vegyem fel a kapcsolatot ahonnan vásároltam (hozzáteszem a illető tájékoztatott, hogy az adott terméket nem az eu piacra gyártották ...)
    RMA ügyintézés gördülékenyen ment, készítettem videót a hibáról amit mellékeltem a bejelentéshez, amit gyorsan el is fogadtak, megküldték a címet (a csomag tartalmáról és a készülék állapotáról készítettem képeket amiket csatoltam a support levelezéséhez megadva a küldendő csomag azonosítóját)
    A csomagot megkapták, vissza is jeleztek, majd nem sokkal később jelezték hogy a javítást ideje hosszú lesz így inkább fogadjam el az értékcsökkentett visszatérítést, vagy egy bizonyos összeget amit náluk levásárolhatok, ill. hogy küldenek egy "hasonló" új terméket helyette.
    Ezeket az ajánlatokat nem fogadtam el és kértem a termék javítását ...
    Ez így ment heteken keresztül, hogy ők megírták hogy a javítás hosszú lesz ezért inkább fogadjam el a már fentebb felsorolt opciókat. Továbbra is ragaszkodtam a javításhoz :K
    Kb. egy hónappal a termék megérkezése után amikor ismét jöttek a sablon szöveggel, megkértem őket hogy tájékoztassanak a termék állapotáról, mi hibás benne, mi miatt ez a hosszadalmas előre nem látható javítási idő.
    Persze válaszként mindig jött a már említett sablon duma, előre nem látható hosszúságú a javítási idő ...

    Majd eljutottunk odáig, hogy a legutóbbi kérésemre, hogy adjanak valami információt a készülékről, az jött vissza, hogy a termék nem javítható és hogy fogadjam el a termék értékcsökkentett vételárának visszafizetését.

    Na most ilyenkor mi van? :F
    Van e arra valami jogszabály, hogy kötelesek a termék állapotáról valós információt szolgáltatni? akár jegyzőkönyv formájába, hogy a készülék xy alkatrésze hibás yx alkatrésze nem javítható ... (hozzáteszem a termék/széria hibáját a gyártó tudja javítani vagy akár cserealkatrészt is tud küldeni).

    Előre is köszönöm a véleményeteket.

    Persze azóta gugliztam párat és találtam egy Az Európai Fogyasztói Központ Magyarországon:
    Nemzeti Fejlesztési Minisztérium – Európai Fogyasztói Központ telszámot (+36 1 896 77 47), ami nyilván állandóan foglalt :)
    a keresés arra is felvilágosított, hogy 04.12 -ig van lehetőségem lépnem mert ha kilép az UK az EU-ból semmit nem tudnak tenni.
    Hozzáteszem hogy az eu-nak kis értékűnek számít az 5000 € alatti termék, az enyém meg cirka 250-300€ ...

Új hozzászólás Aktív témák