Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • net84

    őstag

    válasz Csaba_20_ #2815 üzenetére

    Köszönöm! :R Most volt időm megnézni az üzenet (kicsit keresgélnem is kellett visszafelé).
    Időközben voltunk a "bútorboltban", kemény 19 nap gondolkodás és többszöri érdeklődés után úgy döntöttek, hogy megnézik mi is a pontos hiba. Igaz a srác egy kicsit el van varázsolva és kicsit máshogyan értelmezi a dolgokat, szerinte több mint 1 éves a kanapé, szerintem és a számla szerint még nincs egy éves, szerinte csak szavatosságot válaltak (ez nagy betükkel ki is van náluk írva: 2 év szavatosságot vállalunk minden bútorunkra"), a törvények szerint illetve a jegyzőkönyv szerint garanciát is. Nem baj, csütörtökön jönnek helyszíni szemlézni, hogy mi is legyen a sorsa. Ahogyan kinéz a dolog, lesz egy kissebb vitám vele.
    Közben többmindenkivel is megnézettem a kanapét, eddig mindenki az én sejtésemet erősítette meg, egyszerűen rossz gyártási konstrukció, nem olyan anyagot és nem olyan rögzítést használtak, ami kibírná az adott ponton felmerülő terhelést, csavarok helyett egyszerű U szegeket használtak az alsó merevítők felfogatására és még a faanyag minősége sem az, aminek egy ilyen ponton lennie kellene.

    Ariadne - küldtem privátot, meg tudtad nézni? esetleg van rá valami ötleted?

    [ Szerkesztve ]

    Read only...

  • tlac

    nagyúr

    válasz Csaba_20_ #2933 üzenetére

    ezzel kapcsolatban eszembe jutott egy gondolat

    ha garanciában ki lesz cserélve egy cucc, akkor az új szerződést jelent?
    és ha ez nem személyesen történt, akkor ismét van a 8 munkanap?

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz Csaba_20_ #2932 üzenetére

    A szerződéskötés tényét a számla aláírása, kézhezvétele jelenti. Személyes átvételnél, legalábbis abban a boltban, amiről most szó van, az átvételt megelőzően, fizikai jelenlétének teljes valójában írja alá a vásárló. A weboldalon csak rendelést ad le egy/több termékre, melyek beszerzése ez alapján történik. Sem nem fizet előre, sem nem tartózkodik különböző helyen a számlázáskor, áruátvételkor. Ez utóbbinál az árut megcsodálhatja, kibonthatja, esőtáncot járhat körülötte.

    Tehát ez így, hogy egy weboldalon keresztül rendel, még sem a céget, sem a vásárlót nem kötelezi, semmilyen módon.

    HGyu

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz Csaba_20_ #2944 üzenetére

    Sajnálattal olvastam tőled ezt a hozzászólást. Sajnálattal olvastam, tudván, hogy te is szakmabeli vagy (gondolok itt a tápokra), és tisztában vagy ezeknek a javíthatósági mutatóival, lehetőségeivel. Te is tudod, hogy egy mikrósütő, porszívó, mosógép, vagy bútor javítása, javítási problémáik jelentősen eltérnek egy számítástechnikai cikk javításától. Itt, most alapvetően nem általános, hanem számítástechnikai oldalról közelítettük a kérdéseket, épp ezért kár belekeverni a 7 éves gyereknek vett ajándékot.

    Én a 7 éves gyerekemnek kétlem, hogy hordozható DVD-lejátszót, vagy videokártyát, vagy netán embedded mikroszámítógépet vennék, stb. Egy olyan kategóriájú ajándék, mely egy 7 éves gyereknek megfelelő lehet, szerintem sem a produkált hibák, sem a javítás körülményessége tekintetében nem esik a fentebbi irányba elhúzott beszélgetés témakörébe. Mindamellett, igazad van, én sem örülnék.

    Másrészt, itt a haszonról szó nem esett, nem tudom, hol olvastad ki. Egy elmélkedés folyt csupán a jogszabályokról.

    Harmadrészt: a jótállás egy olyan dolog, mely kölcsönös kompromisszumra, bizalomra épül, mint minden az életben. A vevő várjon türelmesen, az értékesítő meg tényleg igyekezzen cserélni / javítani, s ne a vevőn próbálja lenyomni az egyértelmű hibát. A vevő meg legyen olyan gerinces, hogy ami tudja, hogy miatta ment tönkre, azt ne vigye vissza, jótállási igény értékesítése céljából. (Pl. leesett merevlemez, elgörbült lábú alaplap.)

    Negyedrészt: egy személyes tapasztalat. Ha tudom, hogy valaminek a megléte a napi tevékenységemhez elengedhetetlen, akkor azt redundánsra tervezem, főleg, ha egy alkatrész meghibásodása nagyfokú anyagi kárt okozna.

    HGyu

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz Csaba_20_ #2947 üzenetére

    "De ha nagyker nem, akkor ő sem. Ezt szokták feltételes garanciának nevezni...ez szerintem az üzleti kockázat a fogyasztókra történő áthárítása."

    Lehetséges, hogy ez így van, én csak egy dologról tudok nyilatkozni, hogy nálunk mi van. Először is, nézzük szigorúan a törvényt. Hoz az ember egy memóriakártyát, melynek a csomagolását nem őrizte meg, a kártya ezáltal nem azonosítható be (nincs sorozatszám), vehette akár tök máshol is. Ilyenkor a törvény szerint el lehetne küldeni. Én szerintem – egy a törvénytől pozitív irányban való eltérés ez – ha a disztribútor az azonosító elemek nélkül is kicseréli az alkatrészt, az a vevőnek jó. Mert fennáll a valószínűsége, hogy ki fogja.

    Továbbá egy módosított firmware-rel rendelkező alkatrészre rá lehet mondani, hogy garanciáját vesztette, vagy egy görbült lábú alaplapra. Én úgy érzem, egy feltételes ügyintézés ebben az esetben messze pozitív irányban tér el. Mert legtöbbször egy ilyen routernek, vagy alaplapnak javítható a gondja. Nem Magyarországon, hanem a gyártónál. Ez esetben, ha a törvényt betartanánk, vagy garvesztes, mert nem rendeltetésszerűen volt használva (lábgörbülés nem szerepel az alaplap specifikációi közt, és firmware módosítás sem a routeréi közt), vagy átvesszük garanciálisan. Nincs olyan ép eszű kisker, aki a nem rendeltetésszerű használatból eredő kárt hajlandó lenne lenyelni önként. A feltételes átvétellel ebben az esetben pedig még a vásárló is jól jár, hiszen az esetek 90%-ában működőképes, gyárilag javított terméket kap vissza.

    Egy statisztikai szám, csak nálunk, más kiskernél passz: az LGA foglalatos lapok kb. negyedét görbült lábbal hozzák vissza...
    A kattogó, nem olvasó merevlemezek kb. harmadán az öntött alumínium vázszerkezeten egyértelműen látszik a leejtés.

    "A jótállás nem kompromisszumokról szól és végképp nem bizalmi dolog. A szerződő felek a szerződés teljesítésének érdekében együttműködésre kötelezettek, de ez benne van a PTK-ban. A fogyasztónak olyan mértékig kell türelmesnek lennie, amennyit a jogszabályok meghatároznak számára. Azon felül mindenki maga dönti el, hogy meddig tolerálja a kötelezettek töketlenkedéseit."

    Valóban, igazad van, az együttműködési kötelezettséget illettem – tévesen – nem odaillő szinonimákkal.

    "A redundáns dologgal kapcsolatban pedig megjegyezném, hogy nem vehet egy 6 fős családanya azért két mosógépet, mert előfordulhat, hogy az egyik újonnan vett a jótállás ideje alatt elromlik és a forgalmazó töketlenkedik a kijavításával, illetve kicserélésével."

    Itt még mindig nem a mosógépről és az anyukáról van szó, hanem a számítástechnikáról. Jön a merevlemezzel az úriember, azonnali cserét követelve (bevizsgálás persze minek is :F ), hivatkozva arra, hogy neki a munkájához kell, és mekkora a kiesése. Persze a számla xyz kft. névre szól. Én erre értettem. Ha annyira fontos, hogy a munkája gördülékenyen folyjon, akkor reális mértékű befektetéssel alakítson ki olyan rendszert, melynek redundanciája elegendő a meghibásodás + javítási idő áthidalására.
    Tudtommal a fentebbi esetben már csak fogyasztónak sem minősül.

    HGyu

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • HUN]Repa

    aktív tag

    válasz Csaba_20_ #2961 üzenetére

    Semmilyen per NEM indult ! Nem rég volt kint a fgoyvéd is ellenőrizni és csak dicséret ért minket ! Amugy meg elárulom a magyar ember árérzékeny és kb nagyon kicsi az a réteg aki inkább a gariszonvonálra voksolna vagy az árrés megszavazására ! Amugy mindig nagyon szép és nagyon jó hogy irod ezeket a dolgokat ezek elméleti és papir alapú dolgok ,egy nyílt napot nagyon szívesen tartok neked bent a gyakorlat teljesen más gyere nézzd meg probáld meg és utána nézzük csak a dolgokat ! :R

    God save us from the arrows of the Hungarians.

  • HUN]Repa

    aktív tag

    válasz Csaba_20_ #2964 üzenetére

    Kint voltak két hete kb. egy hölgy és egy Úr , átolvasták a panaszkönyvet nem volt semmi kivetnivalójuk és örültek hogy az árukiadó felett kint van egy figyelmeztetés hogy ellenőrizzék még itt a boltba az átvett termékeket (ezt dicséretnek könyveltem el) !

    Változás : Sok harc árán lett saját garikészletünk és sokkal gyorsabb csere átfutási időnk, új szerződések határidővel külső szakszervízekkel , aztán plussz még egy ember igy már nem cask egyedül csinálom ,ha átnézel a Ipon topicba elég sokan a garink változásának előnyeit élvezik elég pozitiv szájízzel ! :R

    [ Szerkesztve ]

    God save us from the arrows of the Hungarians.

  • HUN]Repa

    aktív tag

    válasz Csaba_20_ #2979 üzenetére

    Nem vásároltál akkor honnan tudod milyen készletem van nekem , javitásos ...stb na ne már....;) ! Fogyvéd .: bocsi akkor lehet ittasan mentem dolgozni ,a telszámról meg annyit hogy én továbitottam az illetékeseknek nem én vagyok a tulajdonosa a cégnek ,csak egy alkalmazott !! :R :R

    God save us from the arrows of the Hungarians.

  • HUN]Repa

    aktív tag

    válasz Csaba_20_ #2997 üzenetére

    Na ne már , látom nem én vagyok a kedvenced ,de szinpátiád kölcsönös tehát szerintem első sorban hanyagoljuk egymást ha nem gond ;) ! A kákán is lehet csomót keresni ,vitatkozni és a feles energiámat inkább másra nem rád pazarolnám ! :R

    God save us from the arrows of the Hungarians.

  • HUN]Repa

    aktív tag

    válasz Csaba_20_ #3003 üzenetére

    :R :R Már volt változás ,és lesz is ! Az oldalon megprobálok szólni még hogy legyen valami ,de azt ne kérd tőlem számon pls ! A garancia pedig hozzám tartozik és javul/javulgat/javulgatni fog továbbra is ! Isten se egy nap alatt teremtette meg a földet ;) Nekem kicsit több kell ,de mondom az Ipon forumon is "jobb" már a helyzet szerintem ! :R :R

    God save us from the arrows of the Hungarians.

  • Ariadne

    őstag

    válasz Csaba_20_ #3003 üzenetére

    Szerintem a kezdetekhez képest sokat javultak. Én legalábbis mindig nagyon értékelem, ha egy üzletben normális módon szóba állnak a vásárlóval, és igenis próbálják megoldani a problémáját. Az elején én is nagyon leszóltam őket, ez tény, de akkoriban azért nem arról szólt a céges topik, mint mostanság... Jó ideje határozottan sokkal jobb a helyzet, és ez jó. Nem tökéletes, de sokkal jobb. :C De ez valahol a félig üres - félig teli pohár esete. ;)

    Csak gondolj arra a bizonyos cégre, akikkel gondjaim voltak régen - ha ott legalább így álltak volna a dolgokhoz, biztos nem megyek perre.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • net84

    őstag

    válasz Csaba_20_ #3015 üzenetére

    a garancia annyira még nem is nagy gáz, de az elállás joga rész, az kemény...kb. semmit nem hajlandóak visszavenni

    Read only...

  • bobsys

    addikt

    válasz Csaba_20_ #3008 üzenetére

    neharagudj, de nem talaltam meg a vitat indito hszeket
    elmondanad hogy miert zavar teged ez a tavollevok kozti resz? mert nem ertem

    Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel

  • bobsys

    addikt

    válasz Csaba_20_ #3037 üzenetére

    Na kezdem erteni a problemadat. Teljesen jo erveles, de ha en vallalkozo lennek, nem csinalnam meg hogy valaki befoglal egy termeket telefonon aztan szarok meghozni neki.
    Majd 2 evig csinaltam vallalkozokent rendszermernoki munkakat is (sajat cegemmel) eszembe nem jutott volna a telefonon megbeszelt dolgokat nem megcsinalni es nem elmenni, hiszen ok fizettek nekem.
    Vagyis teljesen igazad van, hogy a torveny maskepp szol es ok ezt nem igy hasznaljak, de ha valakivel eljatszak ezt az ugyis vagy felnyoimja oket a fogy vednel vagy a budos eletben nem vasarol naluk es ezt az osszes ismerosenek is elmondja.

    Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel

  • bobsys

    addikt

    válasz Csaba_20_ #3039 üzenetére

    ertesits, kivancsi vagyok

    Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel

  • Geza26

    senior tag

    válasz Csaba_20_ #3114 üzenetére

    Integrált hálókártya eltűnt az éterben, jobb első hangszóró recseg! (Ki van szűrve, az alaplap a ludas!)

    Géza

  • sasa311

    veterán

    válasz Csaba_20_ #3205 üzenetére

    A ROM-ok elvileg egyfajta kártyán tök egyformák, miért lenne érdeke a gyártónak, hogyha azzal bonyolítaná az eljárást, hogy minden egyes darabot különbözővé tesz azzal, hogy egyedi sorozatszámot kap?

    A sorozatszámmizériával úgyis kb csak a végjúzer tud szopni, az meg a gyárat nem érinti :)

    Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

  • net84

    őstag

    válasz Csaba_20_ #3227 üzenetére

    ...és MAC címet nem lehet átírni? Dehogynem...ez az eljárás kilőve.
    "A nem rendeltetésszerű használat alapból kizárja a jótálláson belüli intézést..." - igen? ehhez kell egy felfogás is, ugyanis a magyar ember először azt nézi, hogyan és miként tudja a dolgokat a saját előnyére fordítani - cég és magánember egyaránt.

    Az pedig még akkor sincs megoldva, ha az adott eszközt be sem lehet indítani, akkor a kisker hogyan oldja meg az azonoító kiolvasását - költeni biztos nem fog csak azért ilyen jellegű fejlesztésre, hogy a júzer leszedhesse a cimkét a kártyáról, ha pedig csak a gyártó képes rá, akkor mire onnan megfordul, akkorra a kedves júzer 50szer csakpott az asztalra és dobálózott a törvényekkel...ezt próbáltam felvetni az előző hozzászólásom végén - egyébként én is támogatnák egy új technikán alapuló azonosítási módszert, csak valami olyan egyszerű jelleggel, hogy a kereskedő is tudja azonosítani az eszközt. Pl. a pendrive-ok is teljesen beazonosíthatatlanok - a külső drive-okról már ne is beszéljünk, amik 2-3 év garos változatban annyi idősen már erősen kopottak, ha volt is korábban rajtuk azonosító, az is erősen kopottas.

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz Csaba_20_ #3230 üzenetére

    adjak címet, hogy hova küld az ötletet és a számlát, vagy megoldod egyedül? :DDD
    velem tényleg nem kell vitatkozni, sőt, támogatok bármilyen ötletet, ami segíthet bármit is ezen a jelenlegi kaotikus helyzeten...

    Read only...

  • johniee

    senior tag

    válasz Csaba_20_ #3240 üzenetére

    A monitor elment a szervízbe már 2 hete...a bolti papír elég volt a boltnak. De a boltos srác tegnap szólt h kéri a szervíz a gyárit is :U

    "Nekem a paszta szenvedély" by Tesco-Zsömle =)

  • harry

    veterán

    válasz Csaba_20_ #3282 üzenetére

    Mégis sikerült kicserélni (vagyis volt ugyanilyen cipő), erre már csak fél évet mondtak... No mindegy.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • Ariadne

    őstag

    válasz Csaba_20_ #3282 üzenetére

    Egyszerűen azért szoktam a 6 hónapot mondani, mert cipőnél gyakorlatilag sosem éri meg belemenni abba, hogy bizonyítom, hogy gyártási hibás. nincs értelme feleslegesen hergelni az embereket, hogy mennyi lenne...

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Csaba_20_ #3297 üzenetére

    :DDD

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • tlac

    nagyúr

    válasz Csaba_20_ #3354 üzenetére

    Cserekor nem a vételárat veszik alapul, hanem a készülék aktuális tudását. Vagyis a fogyasztó anyagilag rosszabbul jár, ha tudásra hasonlót, talán kicsit jobbat kap.

    ilyen alapon akkor is rosszabbul jár, ha ugyanolyat kap

    azt meg ne felejtsd el, hogy cserénél újraindul a gar, tehát hosszabb ideig lesz biztosítva, hogy használni tudja a készüléket, mint eredetileg

  • tlac

    nagyúr

    válasz Csaba_20_ #3358 üzenetére

    Mert mi a jótállás? Kijavítás, vagy kicserélés. Ha egyik se és a termék nem használható, akkor pedig a pénz vissza. Ezek közül pedig a fogyasztó egyiket se kaphatja meg, mert a szerződő felek egyikének ezt kívánják az érdekei. Méghozzá annak a félnek, aki erőfölényben van.

    jó esetben mindkét fél jól jár és én ebben nem látom, hogy hol a probléma, akkor sem, hogy a szerződéstől eltértek (a persze bolt jár igazán jól, mert nem kellett visszaadni a vételárat, amiből esetleg a vásárló vehetett volna akár kétszer jobbat is, főleg ha ezt másik helyen teszi meg)

    abban egyetértek, ha a fogyasztó ragaszkodik az eredetileg vásárolt típushoz, akkor ha azt nem akarják, nem tudják, javítani, akkor kapjon egy ugyanolyat, a probléma akkor van, ha ezeket nem tudják teljesíteni

    A fogyasztó semmivel nem lesz gazdagabb, hiszen csak a korábban kiadott pénzt kapja vissza, talán az infláció miatt még szegényebb is.

    viszont az inflációtól eltekintve ingyen használta a cuccot (ingyen bérelte, ingyen amortizálta, ingyen kapta a támogatást)

    [ Szerkesztve ]

  • Gyuri27

    félisten

    válasz Csaba_20_ #3354 üzenetére

    Ezzel a gondolat menttel baj van. Mert amig a vevőt védi valami (törvény, fogyvéd). Addig a kiskert nem védi semmi a nagykertől és a gyártótol. Privátban küldtem neked nagykeres garancia feltételeket (persze szerintem eddig is láttál már ilyet). Az meg mégsincs rendjén, hogy a kisker szopjon.
    Nyilván az ember valamit kifizet az a jótállás végéig müködjön rendesen.
    De amig nincs lereddezve az, hogy pl ilyen esetben a vissza adott összeg haszon részét az adómból leírjam. Ill az áfát az állam vissza adja (hiszen ha úgy nézzük pénzmozgás nem történt) addig itt jó nem lessz. Itt jön képbe az állam felelőssége. egyrészt, hogy minden pénzt lenyel. Másrészt meg hagyja, hogy a nagykerek bohócot csináljanak a kiskerekből. Mondhatod, hogy attól a nagykertől nem kell vásárolni. De egy kezemen megtudom számolni hány rendes, normális a törvényeket betartó nagyker van. Ha te tudsz dobj ide vagy püben linket. Ezen gondolatmeneten végig menve itthon nem lenne kisker.
    Azt is mondhatod, hogy egy cég a haszonból ezt finanszirozhatja. De lássuk be ez nem az az ország ahol haszonra szert lehetne tenni.
    Mondok példát. Ennek a lapnak ASROCK 945GCM-S 7990 a nagyker ára. Tehát áfával 9588 forint. Ha rászámolsz 1000 forint hasznot az 10588 forint. Ebből az 1000 forintból meg ki kell fizetni elég sok mindent. nem sorolom, mert holnapig írhatnám. Ha többet rak rá az ember meg nem veszi meg senki. Miért? Mert a itthon a vevő igen árérzékeny. Illetve mivel annyi kiskapu van a vevő olyan adó, áfa, tb és egyéb ügyeskedő, csaló céghez megy aki 500 forintal olcsóbban adja.
    Mondhatod megint, hogy akkor nem kell ezzel foglalkozni. De akkor mehetnénk az osztrákokhoz vásárolni esetleg a tescoba mert itthon nem maradna kisker. Csak az előbb emlitett kategória.

    Szóval jó dolog, hogy az állam a sok lehúzás után a vevőnek be akar nyalni. De az érme másik oldalát sem ártana megnézni.
    De ez csak az én véleményem tévedhetek is.

    [ Szerkesztve ]

    Amd - Radeon - Ryzen

  • tlac

    nagyúr

    válasz Csaba_20_ #3365 üzenetére

    De itt általában a forgalmazó erőszakolja rá a fogyasztóra a saját akaratát, hogy inkább szerez másik, hasonló tudású terméket, csak pénzt ne kelljen visszaadnia.

    sajnos igen
    de ha úgy érzem, hogy jobbat ad, akkor erőszakoljon, nem fogok ellenállni

    Én speciel pont olyan vagyok, hogy kifejezetten azért veszek meg egy terméket, mert ismerem annak előnyeit és nem akarnék másikat, ami hasonló képességű. Vegyük a számítógéptápokat, nem mindegy, hogy Codegen 400W-osat kapok-e az FSP GreenPower 400W helyett, vagy OCZ 400W-osat, vagy Spire 400W-osat.

    aktuális árak szerint szokták nézni szerintem, tehát nem kapnál a 400-as fsp-d helyett 400-as codegen-t

    egyébként előszokott fordulni, hogy ami egyszer meghalt, örülök neki, hogy nem olyat kell újra használnom, nem biztos, hogy tudnék benne bízni
    (pl. nekem pont a greenpower nem jött be, a csatlakozók nem fogtak eléggé, ez még vmi első szériás lehetett, pci-e tápkábel sem volt rajta)

    akkor árleszállítást kérhet

    ezt már megint nem tudom, hogy mit kell alatta érteni :B

    A forgalmazó meg a fogyasztó pénzét használta mindaddig.

    ez igaz

    Továbbá vállalta, hogy amennyiben tönkre menne a termék, akkor kijavítja, vagy kicseréli. Ha pedig nem tudja egyiket se, akkor visszaadja a pénzt.

    erre kíváncsi lennék, hogy mik lennének a válaszok, ha bemennék több véletlenül választott kiskerbe és megkérdezném, hogy, ha az adott garos cucc elromlik és nem tudják sem javítani, sem ugyanolyanra cserélni, vissza adnák-e a vételárat?

    gyanítom, írásban sem szokás ilyeneket leírni, a garanciajegyre sem (helyette a szokásos hülyeségek vannak, hogy fizikai sérülés automatikusan a garancia megszűnését jelenti)

    [ Szerkesztve ]

  • Gyuri27

    félisten

    válasz Csaba_20_ #3366 üzenetére

    "A garanciális ügyintézés ideje 30 nap.
    A garanciális ügyintézésre leadott termékek rendezési módjai:
     Eredeti termék visszaadása (amennyiben a feltüntetett hiba nem áll fenn)
     Csere javított termékre (értékarányosan)
     Csere új termékre (értékarányosan)
     Jóváírás (értékarányosan)
    A tétel rendezése során a szállító az aktuális piaci értéket veszi alapul. Amennyiben a
    termék nem kapható vagy piaci értéke nem állapítható meg, úgy az adott modellt követő
    legújabb modell ára alapján százalékos formában határozza meg.
    Megrendelő tudomásul veszi, hogy a garanciális ügyintézés során az eredeti vételárra
    nem hivatkozhat az iparágban tapasztalható folyamatos árcsökkenés miatt." Nagyker keret szerződés részlet."

    Szóval csak az van amit mondok. Amíg a nagykereket semmi nem szoritja a kisker is tehetetlen és a vevő szopik. Mint általában az életben akik legalul vannak.
    Itt viszont hibás a jogalkotó. Hiszen hagyja, hogy a kiskernél deficit keletkezzen.

    Példa. Vevő kiskernél vesz valami asus rog lapot vagy felsőkategóriás vga-t. Eltelik 2 szép év semmi baj. Majd elromlik a 60k-s cucc. Visszaviszi a kiskerbe. Ott látják nem az user a hülye, nagykerbe vissza. De ugye két év ebben a szegmensben nagy idő. A terméket már nem gyártják. Erre a nagyker a teljes vételár helyett fent leírtak alapján oszt szoroz. Jó esetben a kisker kap egy hasonlót 40k értékben. A vevőnek az nem kell. Miért? Az az ő dolga, hiszen törvény adta joga. Hiába tudd többet a cucc. Az árakat ő is látja és 60k-s terméket szeretne. Most a boltos megeggyezik valami 60k-s cuccba. Azt oda adja. majd eladja a 40k-s cuccot. Máris keletkezett 20000 forint hiány amit kénytelen benyelni. Holott nem hibázott. Nem ő gyártott rossz terméket. Nem ő nyerészkedett. de a bukó mégis az ővé. Hivhatjuk ezt üzleti kockázatnak, igen. Mégis aránytalan minden terhet és kiadást a kisker nyakába varni. A nagyker persze szarik rá. A gyártó szintén. Holott a nagy pénz nem a kiskereknél van, hanem a nagykernél, gyártónál.
    Megoldás az lenne, ha itthon csak olyan terméket lehetne kapni aminek van itthoni képviselete, vagy régiós képviselet (kelet-európai pl) kihelyezett irodája. A nagy kerek pedig csak onnan vásárolhatnának. Mert a leírt esetben a kisker bemegy az asus itthoni irodájába. Elmondja, hogy a nagyker milyen csúnyaságot csinált. Ott pedig (mivel a törvény kötelezi őket) szépen rászólnak a nagykerre, hogy srácok ha tőlünk akartok rendelni akkor lesztek szivesek nem rombolni a hirnevünket.
    Amúgy azt mondom lehessen itthon 5 fajta terméket kapni az 50 helyett (hülye példa tudom), de annak az eredete, háttere, garija legyen rendben és feleljen meg a jogszabályoknak.
    Mert így csak körbe szopatás megy ami a nagyker részéről indul. Véget pedig a fogyasztónál ér. Mert ilyen szituban a kisker biztosan tolja tovább az áldást. Ha nem sikerül neki, majd átver más vevőt. Szóval innentől pedig élhetetlen ez az ország.

    [ Szerkesztve ]

    Amd - Radeon - Ryzen

  • Gyuri27

    félisten

    válasz Csaba_20_ #3370 üzenetére

    10 magyar nagykerből ez alapján 8 bedőlne legalább. Amúgy nekik sem kéne messze menni. Fönn van minden a neten. Ember oda megy elolvassa és kész. De ha van itt valaki tőlük szivesen adok direkt linket.
    Nyilván a kisker vitatkozhat a nagykerrel. Szerintem hamar szerződés bontáshoz vezetne a vita. Át lehet menni másikhoz persze, de kb ott is ez a helyzet. Szóval akkor mit is kéne csinálni?
    Lehet, hogy karteleznek és ezt a sok okosságot együtt találták ki. :U

    Amd - Radeon - Ryzen

  • Gyuri27

    félisten

    válasz Csaba_20_ #3372 üzenetére

    Utolsó mondatra. Nyilván.
    Én nem akarom senkinek a jogait megnyirbálni. Csak rámutattam itthon mi müködik mostanság. Ill próbáltam azt is bemutatni sokszor nem a kisker a paraszt ill ha paraszt nem magától. Persze mistral, bluefish mindig volt is és lesz is.

    Amd - Radeon - Ryzen

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz Csaba_20_ #3372 üzenetére

    "...a jelenlegi jogszabályok EU irányelvek alapján lettek kialakítva..."

    EU-ban fogyasztó csak természetes személy lehet. Nálunk meg boldog, boldogtalan vesz mindent cégnévre, az ÁFÁT meg persze szépen leírja utána. És csak akkor nem minősül fogyasztónak, ha a vásárolt termék használati köre a jogi személy tevékenységi körébe vág.

    Ilyenkor hol vannak az EU irányelvek? Mert hogy ez nem valami korrekt lépés...

    HGyu

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • HUN]Repa

    aktív tag

    válasz Csaba_20_ #3381 üzenetére

    Szia !

    Te valamit szerintem félreértettél ,mi még mindig azon akadunk fent ,hogy ha nem tudsz ugyan olyat adni (mert nincs , kifutott..stb) akkor teljes vétel ár vissza ! Ariedné szerintem egy nagyon ésszerű és logikus ,és én is szerintem egy vásárló barát megoldást írtunk le. Mivel én is fogyasztó vagyok nyilván tisztába vagyok evvel. Erre te írtál mindenfélét ,mire 04ahgy mondta ,hogy ők még az áfát is vissza tudja igényelni meg ...stb nem igazán fer lenne még így is egy teljes összeget visszakapnia, sajnos nem értek egyet még mindig evvel a jogszabállyal és szerintem nem fer és kész ,most mondhatsz rá akármit ,tényleg sérti az igazságérzetemet.

    God save us from the arrows of the Hungarians.

  • HUN]Repa

    aktív tag

    válasz Csaba_20_ #3383 üzenetére

    De miért sérti ,ha kap egy jobbat ????? érted mondjuk nekem volt olyan példám több is ,hogy 2gb pendrive helyett kiadtam 4gb-sat nekem is olcsóbban jött ki ügyfél is kapott egy nagyobbat. Ebbe mi a baj ? hol van probléma a rendszerbe...olvasd el légyszi azt a hozzászolásom ahol leírtam ,hogy a gyártónak kéne eldönteni-e a kifutott típusok helyett mi lenne a kiváltó termék (pl.: 8800gt helyett 9800gt ...stb) :R :R

    God save us from the arrows of the Hungarians.

  • CsodaPOK

    senior tag

    válasz Csaba_20_ #3404 üzenetére

    Olyanom van, hogy garanciajegy, melyen 12 hónap garancát vállalnak rá.

    Utazás: csütörtökön nem stoppolok, hanem szigorlatozok. Nem lesz ingyen az utazás, de ekkor mindenképp fel kell menjek BP-re.

    [ Szerkesztve ]

  • tlac

    nagyúr

    válasz Csaba_20_ #3404 üzenetére

    a továbbítási költség alatt nem azt kell érteni, hogy a bolt szállítja tovább pl. a szervizbe?

  • CsodaPOK

    senior tag

    válasz Csaba_20_ #3406 üzenetére

    Mire gondolsz?

    Van olyan, hogy termék név, mennyiség, garancia: 12 hónap, cseregarancia: nem.

    Aztán apróbetűvel az alján sokminden. Ami ide vonatkozhat:
    nettó 1000 ft alatti termékekre nincs gari (nettó 1000 felett van)
    a garancia a telephelyen érvényesíthető

    Ezen kívül van még pár dolog, de az talán nem számít most (összesen 9 pont).

  • CsodaPOK

    senior tag

    válasz Csaba_20_ #3409 üzenetére

    A garilevelen ezek vannak: Kép1 Kép2

    Ennyi információm van, a többi már csak aláírás, vevő, eladó adatok.

    Ultraweb mintha most kicsit vacakolna, reggelre remélhetőleg meggyógyul.

  • Eszeveszett

    csendes tag

    válasz Csaba_20_ #3422 üzenetére

    Nah :/ szép kilátások....

    Biztos vagy benne hogy a vásárlás napja nem számit bele? Mert még ezen a forumon is mást lehet olvasni.

    Szerinted annak menyi az esélye hogy nem kérem kifizetésre a pénzt hanem levásárlom, akár még rá is fizeteka vérel árra?

  • tlac

    nagyúr

    válasz Csaba_20_ #3414 üzenetére

    minek az? :D

    A szavatossági kötelezettség teljesítésével és a szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos költségek — ideértve különösen az anyag-, munka- és továbbítási költségeket — a kötelezettet terhelik.

    én eddig úgy tudtam, ha nem helyben vettem vmit, az az én problémám, én költségem
    miért terhelné ez a boltot?
    tehát szerintem az, amit te mondasz, akkor úgy lenne fogalmazva, hogy a továbbítási költség helyett szállítási költség lenne

  • Gyuri27

    félisten

    válasz Csaba_20_ #3430 üzenetére

    Nézd tudatosan kellene vásárolni. Most mivan? Ahol olcsóbb 2-3k-val oda megyünk vásárolni. Tudomásul kéne venni, hogy ez ember nem egy pohár vizet vásárol hanem egy terméket és szolgáltatást.
    Tehát először meg kéne nézni a bolt megadja-e a gyártói gart. Azután van-e lehetőség, gari időtartamára csere terméket kapni. Majd szétnézni mit írnak a volt vásárlók. Azután pedig az árat.
    Én kb így szoktam. Meg mondjuk ha van 30k-m akkor inkább egy jó helyen pl veszek egy 4770-t, mint szar helyen egy 4850-t.
    Nem véletlenül dolgoztak olyan áron annó a mustár, meg a kék hal.
    Szóval akinek 2-3k-t megér ez az egész az vásároljon ilyen helyeken. Aki meg okos jó helyen vásárol!

    Amd - Radeon - Ryzen

  • Gyuri27

    félisten

    válasz Csaba_20_ #3457 üzenetére

    Azért könnyű a másik oldalról. Mikor a vevőnek csak jogai vannak. Én voltam/vagyok vevő. Te vagy/voltál eladó? Ha nem akkor nem nagyon van miről beszélni. ;)
    Amúgy meg a 200 forintért lepippantom magam mentalitás vezet ide. Ezért meg a vevő a felelős. Kimondom bátran. Aki csak az ár alapján választ meg is érdemli, hogy szopjon adott esetben.
    Szerinted nálam mekkora a kereslet a drágább ám, de 3 év garival adott procik után? Elárulom semmi, nulla, zéró. Mert drágább egy 1000 forintal. De tudom emiatt is én a mocskos, burzsuj kereskedő vagyok a hibás.
    Tudom mit ír a törvény, de azt is tudom mi az élet. Te sokszor ezt elfelejted!
    Maradjunk a példánál. User vesz majd 3 évvel ezelőtt egy 40k-s 7600gt. Meghal neki. Cserélek egy 4830-ra, esetleg egy 4850-re. Miért vertem át a vevőt? Azért mert nem kap egy alavult, használhatatlan szart? Vagy azért mert amit annó vett 40k-volt, a mostaninak meg 33k az ára? Na itt kéne felnőni szvsz, de nagyon és talán a törvényt nem betüröl betüre nézni. Pont emiatt van az, hogy a kiskerek többsége csökkenti a garancia időt 12 hónapra. Ennyit lehet ezzel a hozzáállassal elérni.
    Amúgy meg hangsulyozom nem a kisker ill az esetek többségében nem tőlük indul a szar. Hanem a gyártótol, nagykertől. De ezt könnyü elintézni azzal, hogy nem kell leszerzödni velük. Csak tudod roppant nehéz egy zsebkendönyi országból valamit is kezdeni akkora cégekkel akik komplett kelet-európát megveszik ha kell.
    Meg ugye össze lehet rugni a port az asussal, meg az msivel is. Akkor aztán vehet mindenki, mindenből giga cuccot.

    Most pedig beülök az egyik 30 millás verdámba és megyek kispénzű usert nyúzni.

    [ Szerkesztve ]

    Amd - Radeon - Ryzen

  • Gyuri27

    félisten

    válasz Csaba_20_ #3459 üzenetére

    Vegyük a magyar átlag usert. Nincs vagy nem szán elég pénzt erre az egészre. Mit csinál? Elmegy a mistralba és olcsóért vesz valmit.
    Aztán elkezd tuningolni. Arra szarik, hogy a proci dobozára az van írva 1,35v. Ő simán tolja 1,45v valóssal. A ramra szintén rá van írva, hogy max 1,9v. Ő 2.1v-n tolja. A vga hangos a szentemnek ezért a venti gyári fordulatát a felére csökkenti + még tuningol is.
    Ezekután ha meghal valami természetesen a kisker a hibás. Holott a garanciáról már akkor lemondott mikor tuningolni kezdett. Csak ezt itt nincs leírva. Mert a gyártó bizonyos feltételek teljesülése mellett vállalja a garanciát. Szóval amig nálunk arról szól a történet, hogy rossz alaktrészekből, amit olcsón veszünk, tré helyen a maximumot hozzuk ki nem kevés feszültséggel addig mutogathaszt a jogszabályokra. Felesleges. Az user nem tartja be a játékszabályokat a boltos miért tartsa be? Azért max mert a boltost lehet basztatni. Ha ilyen esetben a bolt nem sajnálná a pénzt, energiát és szakértöt fogadna. Majd biróságra vinné az űgyet és az user fizetne (1-2 százezer forintot). Sok ugribugri pistike vissza venne az arcából.

    Azért mégis van köze annak, hogy te látod-e a másik oldalt, meg a harmadikat.
    Azért mert láttam, hogyan fejik a tehenet és láttam már egyáltalán tehenet. Nem vagyok tehenész.
    Az magyar felhasználók nem szentek. Talán én vagyok egyedül az az állat aki úgy tuningol, hogy nem rossz alkatrészt veszek és azt alapfeszen, vagy az alatt használom.

    Érdekes, hogy ilyet el lehet hitetni a vásárlóval. De aki elhiszi, hogy egy krémmel bekeni az arcát és reggelre ő lesz Cindy Crawford az megérdemli. Megérdemli a hülye user is. Ne tartsunk már az usa szintjén, hogy a mikróra rá kell írni, hogy kis állatot nem száritunk benne. Aki felnőtt ember az cselekvőképes, gondolkodásra alkamas (kivéve ha a tv máshogy nem rendelkezik) az döntse el mi a reális, mi a jó. Ha meg gyereke van, ne hagyja, hogy a hüjegyerek vásárolgasson össze vissza.
    Azt nem lehet velül elhitetni, hogy ami fizetnek (ár) nem reális mert 1000 forint bevétel van belőle.

    Szerinted akkor a 3 év jótállásra nincs is szükség. Hiszen úgyse tudja a boltos ugyanolyanra cserélni.
    Pont erről beszéltem eddig. Ha nem tudok ugyan olyat adni (hiszen nem egy pótolhatatlan egyedi műtárgyról volt szó) kap egy hasonló (természetesen jobb) terméket.
    Példa. E2180 helyett e5200. Nem látom be mi ezzel a baj?
    Persze lehet mondani, hogy nem teljesitettem a kötelezettségemet. De nem én gyártom a procit. Tehát az intel nem teljesitette az. Csak én ezt nem tudom érvényesiteni.
    Ha vesz az user egy procit. Maradjunk a példánál vesz egy e2180-t. Kap egy év garit. Meghal a proci az egy év után. Emberünk vissza küldi az intelnek, mivel tudja 3 év a jótállás van rá. Az intel mivel már nem gyártja azt a procit küld egy e2220-t. Akkor az usert miért nem veri a víz, hogy nem ugyanazt kapta?

    A törvény nem rossz. Itt-ott hiányos és nem életszerű. Ennyi.
    Az user mivel gondolkodó lény és tud olvasni egy-egy bolt hírére rá tud keresni. Meg vannak saját tapasztalatai. Így tud dönteni, hogy hol kell vásárolni. A boltost kivédi meg Pistikétől? Mert hiába tudom, hogy az ember egy kókler és már több terméket is tönkretett a hozzáértésével, mégis ki kell szolgálni. Persze szerinted ez is beletartozik az üzleti kockázatba, hiszen mi mint nagy pénzeket keresünk.

    Soha nem írtam azt ha a vételárat kéri vissza akkor azt nem kell vissza adni. Itt most te nem olvastál vissza. Azt mondtam korrektebb ha nem a vételárat, hanem a termék teljesitményét, sajátosságait nézzük.
    Nem a kisker nem adja tovább a jogokat. Hanem a nagyker, disztributor. Mivel én is 1 évet kapok a 3 helyett. Ezért mondom ismerni kellene ezt az oldalt is. Mert leírva szépen hangzik. Ilyen esetben a gyártónak kéne fellépnie és azzal a nagykerrel, disztributorral nem leszerzödni vagy az orrára koppintani. De itt is egyszerübb a kiskeren elverni a port.
    Abban az esetben ha a gyártó nem tudja javitani a saját termékét (pl proci) megint a kisker a ludas. Nevetséges az egész. Szóval nagyon messze álsz te a valóságtól.

    A ptk 311-l megint kitörölhetem a seggem ha jó nagy papirra írták. Elvileg müködik gyakorlatban meg te sem álsz neki a Klicsko fivérekkel boxolni mert neked van igazad. Ugyanis nem így müködik az élet. Hidd el nem miattam.

    94 óta van pc-m. Azóta meghalt egy hdd, egy asus lap, egy abit lap, egy egér, és megint egy hdd. Ebből ami garizni kellett mert rossz volt az utolsó hdd. A többinél aktivan vagy passzivan, de hozzájárultam az elhalálozásához. De egyikkel sem mentem a boltoshoz. Tudtam mi a pálya. De amig az userek 90% nem tart itt addig a boltosok úgy védekeznek ahogy tudnak. Természetesen a boltosok között is van szarházi. De vannak fórumok amire lehet irogatni és így megakadályozni a bajt.

    [ Szerkesztve ]

    Amd - Radeon - Ryzen

  • Gyuri27

    félisten

    válasz Csaba_20_ #3467 üzenetére

    A magyar átlag kisker szintén, lop, csal és hazudik, hogy a kedves tissztességes usert lenyulja. Én is értem. :K
    Ez a baj a biróság. Az usernek elsőfokon nem oda kell fordulnia elég a fogyvéd. Ez is aránytalan.
    Itthon jó pár törvény van ami ugyan le vagyon irva csak nem tudsz vele mit kezdeni. Nem ez az első és nem is az utolsó. Az is érdekes itthon ez miért így van kitalálva. Tőlünk nugyatabbra ezt máshogy mívelik.
    Nem mondtam, hogy fabatkát sem ér. Te vagy aki a minden user tisztességes és minden boltos szarházi felállásból indulsz ki. Azt hangsúlyoztam, hogy amig az user védelmére van törvény. A kiskereskedőkére nincs. Jelzem a hibás teljesités nem az! Persze perelhetem a nagyker. Mire másodfokon ítélet születik belőle (5-6 év) addigra vagy megszünnek, vagy átalakulnak. De lényeg hogy éljen a magyar jogalkotás és jogalkalmazás. Röhej tárgya ma magyarorzságon a bírók 90%. Egyrészük korrupt, másrészük szarik a világra. Megteheti, hisz jó állás, előjogaik vannak. Plussz poén a döntésük jóformán szent írás. Még mielőtt megkérdezed egy-néhány példát tudnék rá mondani. Tesznek ők a kis emberre. Persze ha őket vágják pofán mást se hallani a tv-ben.
    Nem tudom mit tettél. Ezért kérdeztem, hogy csak mint gyakorlott vevő vagy mint eladó (kis-nagyker) részéről is van rálátásod. Mert abban azért eggyezünk meg az éremnek mindig két oldala van.
    Amúgy meg ha hiszed ha nem az ügyeskedőket, átverősőket, tolvajokat mindig elítéltem. Legyen az bárki.

    Érdemi vita meg azért nincs mert írok valamit és elmagyarázod a törvény szerint miért rossz. Így nem lehet érdemben vitatkozni már ne is haragudj. Szerinted ez a törvény szentírás és első betütől az utolsóig be kell tartani. Ezzel nem lehet vitatkozni.
    Annyit tehetek én is, hogy betartom és le írom miért, mi rossz. Persze ettől változás nem lesz. ;)

    Amd - Radeon - Ryzen

  • Gyuri27

    félisten

    válasz Csaba_20_ #3469 üzenetére

    Miért a kiskeren vered el a port?
    Tudomásul vettem a vevő mind szent és úgy használja a terméket ahogy a nagykönyvben le van írva.
    De a procit nem én gyártom. Ha tönkre megy a proci én visszaviszem a nagykerbe. A nagyker meg a gyártónak. A gyártó ad egy közel hasonló procit e5200 (mivel 2180 nincs) a nagykernek. A nagyker meg adja nekem. Mégis én vagyok a szarházi? Holott nekem kb 1000 forint bevételem volt, a nagykernek 5, a gyártónak 10.
    De ezzel a nagy tudással az intelt, amd-t kéne perelni. Tegyél igazságot.

    A vevő meg annó a 2180-l vett egy teljesitményt. Mikor cserélek neki (5200) kap egy x + teljesitményűt.
    A vételár visszaadással mi a gond? Hogy az annó 40k-s proci-t annó én kb 32330 (+áfáért) hoztam el a nagykerből. Erre raktam 1000 forint + áfát. Most meg adjak vissza 40k-t. Ezzel az a baj, hogy ha a gyártó, nagyker ad egy 5200-t azt 16k-ért lehet eladni. Tehát nagyságrendileg buktam 23k-t. Ez mitől helyes?
    Tudom üzleti kockázat. Csak érdekes, hogy a gyártónak, a nagykernek nincs üzleti kockázata. Ezt nem tartod furcsának?

    Nem állstatisztika ez barátom, hanem saját tapasztalat. :K
    Igen engem meg lehet birságolni. Az ökör usert a fogyvéd (bármilyen szerv) miért nem birságolja? Visszafelé miért nem müködik?

    A számtech világa te is tudod teljesen más. A 3 éves gar idő végére nem hogy azt a procit, vga-t nem gyártják hanem annak az utodját sem.
    Nem látok én ügyeskedőt senkiben, nem hogy mindenkiben. Csak sokat olvasok ph-t ahol a + feszültségek, moddolások, tákolások csak úgy röpködnek. Azt meg sehol nem látom, hogy gyerekek meghalt a cucc mert tehetségtelen vagyok és vettem másikat. Azt igen, hogy elviszem garizni.

    [ Szerkesztve ]

    Amd - Radeon - Ryzen

  • Gyuri27

    félisten

    válasz Csaba_20_ #3469 üzenetére

    Amúgy megtaláltam a megoldást. :K
    Ha maradunk a procinál. Kéne egy szerket amivel az emlegetett 5200-s prociban letilthatom az l2 egyrészét. Átírhatom az órajelet, adott esetben az fsb-t. Akkor a kedves vevő kapna egy ugyan olyan procit mint ami volt.
    De tudom most mindenki azzal jön, hogy az nem ugyanaz mert a csíkszélesség nem ugyanaz. :O

    Amd - Radeon - Ryzen

  • sasa311

    veterán

    válasz Csaba_20_ #3472 üzenetére

    Azt az egy dolgot magyarázd meg nekem, hogy a júzer miért bukik azon, hogyha vett egy 100 pont teljesítményű processzort ami tönkremegy és csereként egy 110 pont teljesítményűt kap?
    Az olyan baromságokat, hogy átlátszó háza van és csak a rózsaszín venti mutat benne jól, meg 0,7W-al többet fogyaszt, mert ez kb. a userek 1%-át érinti.

    Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

  • sasa311

    veterán

    válasz Csaba_20_ #3475 üzenetére

    Az első mondatodat egyáltalán nem értem (szerintem nem vagyok egyedül...)

    A másodikat se nagyon.... Kicsit mintha szét lennél esve.

    Gyuri előbb írta le teljesen érthetően. Ha ad egy jobb procit a rossz helyett, akkor a kiskeres kevesebbet bukik, mintha visszaadná a vételárat. A vevő meg jóljár, mert jobbat kapott.

    Szerintem pihenj most le, várd meg, amíg kimegy belőled az alkohol aztán holnap válaszolj valami értelmeset ;]

    Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

  • sasa311

    veterán

    válasz Csaba_20_ #3477 üzenetére

    Teniszedző vagyok, számtechboltba csak vásárolni járok :)

    És nekem júzerként meg se fordul a fejemben garanciális ügyintéznésnél az, hogy át lennék verve, mikor beviszem a [random alkatrész]-t mert elromlott és kapok helyette egy jobbat.
    Te azt nem akarod megérteni, hogy ha én vettem x éve egy akkori csúcsalkatrészt mondjuk 50K-ért ami most elromlott akkor nem az aktuális csúcsalkatrészt akarom megkapni helyette, mert az kerül annyiba, hanem egy ugyan olyan teljesítményűt. És ha jobbat kapok - én úgy érzem - még jobban is jártam.
    Pont az a nyerészkedés, amit te mondasz, hogy semmilyen alternatívát nem fogadok el, csak a pénzt, mert ugye azzal nyilván jól járok, mert egy dupla teljesítményű cuccot vehetek helyette.

    Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

  • Gyuri27

    félisten

    válasz Csaba_20_ #3472 üzenetére

    A proci esetében pedig egy teljesitményt vett. Egy utasitás készletet. Itt nem hivatkozhat senki, hogy nem jó a nyák szine, vagy nem tetszik egy hűtés mint a vga-n. Azért lássuk be ez az ipar földünkön az egyik leggyorsabban változó iparága. Ahol a kereskedő vajmi keveset tehet. A gyártó azt teheti, ha a magyar törvényekből indulunk ki, hogy gyárt bizonyos számú "nyers" processzort. Aztán igény esetén olyan utasitáskészletet, órajelet, fsb-t engedélyez azon amire szükség van.
    Nem akarok én a fogyasztóra háritani semmit. De az is elfogadhatatlan, hogy a gyártó helyett a kisker szivjon. Ráadásul ezt aprópénzért. Nem játszok én össze senkivel. A gyártókkal meg főleg nem. De lássuk be, hogy magyarország összes kiskere együtt sem képes semmit tenni pl az intellel. Nézd meg mennyi időbe telt az eunak mire szakcionálni tudta az ms-t is meg az intelt is. Extrém esetben az intel simán veszni hagyhatja a magyar usereket. A céges és vállalati fronton tovább tevékenykedhet, úgyis abban van a pénz.

    Milyen törvényekre gondolok. Elöször is a nagykereket kell megzabolázni. Ne spórolják le a garit. Második, ha nekem ugyan olyan terméket kell biztositanom, akkor ők ne adhassanak mást, vagy a teljes vételárat fizessék ki, ahogyan és a vevőnek. Így a nagykrek tehetnének valamit a gyártókkal. Mert az már feltünne a gyártónak is mikor itthon egy nagyker sem rendel tőlük. Ill a teljesitési kötelezettség eljutna a gyártók hoz.

    #3477: nem a kisker teljesit hibásan. Ezt kellene megérteni. Hanem a gyártó. Csak a hiányos törvények miatt. Meg a magyar birók lassúsága miatt ezt nem lehet érvényesiteni. Ha egy ilyen per a 311 alapján egy hónap alatt meg lenne, a nagyker is máshogy álna hozzá. De amig ez éveket vesz igénybe remény nincs.
    A gondolotmenet oda vezet, hogy akkor mindent egy év garival árukunk (ahogy eddig sokan). Ha az nem jó, hogy valami tönkremegy és helyette kap egy jobbat. legyen az jó, hogy valami tönkre megy és nem kap semmit egy év után.

    #3479: a bútorok és autók pont nem illenek rá erre a példára. Autót lehet javitani, butort újra lehet gyártani. Processzort nem. Ezt kellene felfognia a törvény alkotónak is.
    Az meg hogy az user mindent teljesitett vagy így van vagy nincs. Ugyanis az, hogy nem rendeltetésszerüen, gyári órajeleken és feszültségen használta szinte bizonyithatatlan.

    Majd jövöre milyen sirás lesz. Mert ugye az ember a nyáron (tavaly) a nagy olcsóságba megvette a cuccot 20k-ért. Jövöre tönkre megy. Addig az euró árfolyam is mozogni fog felfelé. Plussz áfa emelés, meg egyebek amiket a nagyker ezáltal a kisker beépit a vételárba. Így ha visszaadom neki a pénzt, nagyvalószinüség szerint nem hogy hasonlót, hanem rosszabbat tud csak venni. De majd akkor is a boltos lesz a köcsög.

    zolka78: miért van az, hogy 2003-s jogszabályokra alapszik ez az egész. Korszerütlen. De ennyierővel a halálbüntetés is maradhatot volna, meg a nyilvános kerékbetörés. Hiszen a törvényt betartani kell. Ez az abszurdum amit csabának se lehet elmagyarázni. A törvényeket időnként aktualizálni kell. Ami pedig a legfontosabb, persze ne szopjon a vásárló, de ne szopjon a kiskeres sem. Tehát, kell szabályozás arra hogy a trutyi szépen a gyártó felé csorogjon.

    A mistral a bluefish is nagy volt. Szóval erre ne alapozzunk. Ott vannak még az tesco, auchan akik jobbára szemetet forgalmaznak. Meg vannak az elektronikai áruházak akiket az intel megvett kilóra. Tehát te vásárolj nyugodtan ezen a helyeken, mert megérdemled. Amúgyis ezeken a helyeken a lekes, szolgálatkész eladó mindenhez ért.

    Tudod nekem annó (több mint 10 év) egy vidiki kisvárosban volt egy boltosom. Nem fogorvosom, gyógyszerészem, mosogépszerelőm. Hanem egy számtech boltosom. Pista bácsi (és alkalmazottja Balázs). Bármikor gondom volt mindig mehettem, segitett ingyen!
    Meghalt a ramom csere ram érkezésig kaptam másikat. Valami kellett a gépbe és nem volt nálam annyi lé másnap bevittem. Igaz az árak drágábbak voltak mint a megyeszékhelyen. De az öreg sokkal többet adott. Aztán jött ez a 200 forintért lepippantom mentalitás. A bolt tönkre is ment. Tehát köszönjük a kedves vevőnek, hogy 500 forintal olcsóbban a mistralba és a bluefishbe vásároltak. Akik annyira lenyomták az árakat, hogy a rendes kisboltos ma már nem versenyképes. Te/ti pedig nyugodtan vásároljatok tovább ilyen helyeken. Mert olcsó és mert nagyok.
    Aztán meg gyertek ide, hogy a kiskeres köcsög és a törvényeket nem tartja be. Én annak idején is röhögtem az összes ökörön akik fent emlitett két boltban vásároltak. Pedig lehetett tudni, hgy baj van velük. Mert a lényeg akkor is az volt, hogy 500 forintal ólcsóbb.

    [ Szerkesztve ]

    Amd - Radeon - Ryzen

Új hozzászólás Aktív témák