-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
solport
újonc
A Firestone és a Vredestein is a látókörömben van (vagy lenne).
A Winterhawk3 is tetszene a lelkemnek, az utóbbiról meg olyan értesüléseim vannak, hogy a nálunknál keményebb telekhez optimálisabb.
Amit én kifizetnék ebben a kategóriában, ezek a felső határértékeken mozognak, tényleg egy jól kifogott akció elcsípése kell hozzájuk.
Köszönöm a javaslataid, és a linket!Amúgy Liana 1.6-os az autóm, váltóméretes felniket/gumikat nem használnék hozzá. Kezesbárány a futóműve, útfekvése, partner az eltúlzott kanyarsebességeknél, hirtelen manővereknél, persze mindehhez kell (elengedhetetlen) a korrekt, idényeknek megfelelő abroncsgarnitúra is.
Nem utolsó sorban a lehiggadt vezető is... -
neduddki
nagyúr
-
giigz
veterán
-
solport
újonc
A meglátásaid jók, egy olcsóbb kategóriás gumival is tökéletesen el lehet közlekedni, csak nem ralizni kell.
A Barum Polaris 3 egy jó gumi, nem kompromisszummentes, de mindenféleképpen használható. 13.000 Ft-tól van.
A régi Matador-hoz képest egy új gumi annyival lesz jobb, amivel bármelyik új gumi jobb lenne, viszont ebben a kategóriában számottevő különbség nincs, egyik egy picit ebben jobb, a másik egy picit másban, de nagyjából hasonló a tudásuk, ráadásul minden autón máshogy viselkedik egy adott abroncs. Ha a Matador márka bevált, akár az MP52 is jó vétel lehet 13.200 Ft-tól kezdődik.
Én személy szerint nem szimpatizálok a Hankook gumikkal, de egyrészt nem vagyok szakmabeli, másrészt elismerem, hogy egész jó gumikat tudnak csinálni. A W442 13.500 Ft-tól kezdődik, én személy szerint a Barum és Matador helyett ezt a Hankook-ot választanám.
Szintén jó gumi a Fulda KM3, 14.400-tól kezdődik.
Ami talán kiemelkedik ezen kategóriás gumik közül az a Nokian WRD3, szintén egy nagyon jó gumi, viszont az ára is már "borsos" 16 ezer Ft fölött van.Nem emlékszem, tettem-e már valaha ilyet, de ebben a helyzetben kiemelten ajánlom a Hankook W442 gumit, azért a 13.500 Ft-ért talán a legjobb vételnek lehet nevezni. A Barum és Matador-nál jobb, talán a Fuldánál is, a Nokian viszont jobb, de az ugye egyértelmű, hogy mindig lesz egy jobb és jobb. Az a kérdés, hogy melyik az ami már elegendő. Ez szerintem a Hankook, nem azért, mert a Barum vagy Matador nem lenne tökéletesen használható, de az árban olyan jelentéktelen különbség van, hogy akkor már inkább a Hankook legyen.
Üdv!
Kösz' a válaszod!
Megfogtad a kérdést: "...melyik az, ami már elegendő..."
Amit kerülnék, alul méretezni minőségben, és ezzel potya pénzt kiadni valami vacakra. (na jó, finomítok: marketinges kitüntetéssel címkézett, két szezont sem kibíró használhatatlanra)Ezért vadászok egy kategóriával fentebb, ahol már a vezetési stílusomhoz és az autó sajátságos elvárásaihoz lehetőségeim szerint legjobban közelítenek az igények.
A Barum Polaris3 lenne az, amivel számolnék még.
De...előtte van viszont a Hankook, és még a Fulda Kristall M3 is (ha realizáltak az akciók)Igazad van, a megtett kilométerek tekintetében a Matador is kiszolgálna, de megnyugtatóbb egy minimális szinten felül "feszíteni".
Ha néhány száz forint/db az árkülönbség, ehhez beszámítva a tesztmutatókat is, talán nem tűnök dőzsölőnek a szabott határomig.
Jelenleg a Hankook, Firestone és a Barum trióra szűkítettem a kiemelt érdeklődési kört. -
rob83
aktív tag
Az miért van,hogy a gyári méretű gumim 165/65 R14 drágább 1500 ft-al mint a 175/65 R14?
Használat szempontjából van jelentősége?
"Bízok Istenben,mindenki mást megfigyelek!"
-
veterán
Vélhetően azért mert a 175/65 R14 elterjedtebb méret, korabban sok autón ez volt a gyári méret (pl. a 14-essel szerelt {nem alapfelszereltségű} Astra F-en is).
Van jelentősége, meg kell nézni a kezelési könyvben, hogy engedélyezett méret-e az autódra, mert valamivel nagyobb lesz az átmérője.
[ Szerkesztve ]
-
solport
újonc
Városban elkéri a 8,2-8,6 litert, sztrádán (120-140 között) 7 liter/100 km alá vihető, igazán a 90-120-as sebességtartományban spórolós (5,8-6,5 100 km/liter)
Ennél érezhetőbb értéke, hogy 11 év alatt egyetlen fillért nem költöttem rá a benzinen túl és szerviz-díjakon (bár azok is ritkábbak az utóbbi években), s a beavatkozásokat mellőző műszaki vizsga alapdíjakon kívül...
Na jó, egyszer cserélték a légszűrő betétet, meg egy aksicsere alatt kinyírta a szerelő a gyári rádiót.Szinte szokatlan, hogy most gumivásárlás költsége fenyeget...
De itt az idő, hogy gyertyát cseréljek, váltómű olajat, talán a klímát is ellenőrizni kéne, stb...Sok jobb gép fut már ennél, tudom... de ez valahogy amolyan "hozzám mért". (az ötödik autóm)
Megőrizném a gépet mindvégig, gyermekeimnek, unokáimnak.
Egy évtized és kultikus (minimum retro) cucc lesz nálunk, nincs belőle tömegautónyi mennyiség. -
neduddki
nagyúr
válasz solport #6412 üzenetére
HI!
aszt akrod mondni, hogy 11 szezont hasnzlatad a matadort es nincs neki semmi aja??? mond vcsak mivelapoltad???:- )))
udv
neduddki
p.s. anyam borogasss
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
solport
újonc
válasz neduddki #6408 üzenetére
Üdv, neduddki!
Nálam lassabban öregszik az abroncs, mint az általában ki van találva.
Amennyire rajtam múlik, nem teszem ki a gumikat passzív elhasználódásnak, napfény okozta uv elől garázsba menekítem a verdát, a kavicsszemcséket is kipiszkálom a bordázat közül évente, vagy kétszer, s télen a fűtött garázsban korrodál a lemez, miután slaggal leverettem a sós trutymóval áldott gumikat, kerekeket.
Felnik cseréje után is próbálok ügyelni a helyes tárolásra, igaz, nem forgatom őket a következő cseréig.
Szilikon helyett "tuskós" gumiápolót is bevetek, jókedvem szerint évente kétszer-háromszor.(persze, előfordul, hogy tévedek, és belelépek valami nem kívántba )Aktívan pedig tényleg szedált módon közlekedem, kerülöm a kipörgető indulásokat, aszfaltszaggató fékezéseket, járdaszegélyeket, murvás parkolókat.
Mindezekhez meg eléggé szerény az éves futásom, 8-10 ezer km alatt kijövök télen-nyáron összesen.Ezért nem izgat különösebben a kopás és az öregedés, de tény, hogy az miatt valóban szégyellem magam, hogy 11 év elteltével cserélem a gumigarnitúrákat.
A Firestone, ha jellemzője is anyagának az idő előtti öregedés, nem tántorítana el jó vétel esetén a vásárlástól.
Hat évet csak kibírna (ha már a Matador 11-et eltűrt velem) közelemben, és ennyit a jelen igényeim összetevőinek okán előre aláírnék.A választ, a jelzést köszönöm és figyelembe veszem, amennyiben ez a szempont lesz a mérleg nyelve egy másik, hasonló adottságú gumi kiválasztásakor.
Üdv
-
neduddki
nagyúr
válasz solport #6414 üzenetére
HI!
sarga rettentenel jobbgrumiapolt meg nem lattam, de bizony erzem a 3 ev kulomseget a joev 7+okon, es ezek nem matadorok:- ) termeszeteen uv-tol es oxigentol si elzarva /amennyir elehet/
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
solport
újonc
válasz neduddki #6413 üzenetére
Tizenegy télen át át volt felrakva, igen.
(ezt nem a büszkeség mondja belőlem, hidd el)Nem írtam, hogy nincs semmi baja. Éppen a kora a problémája, profilmérete szerint még könnyedén megfelelne a rendőrszemnek.
Tény, hogy 6-8 év után elvesztik az abroncsok a rendeltetés szerinti tulajdonságaik javát, bármennyire is egyben vannak ránézésre. Nem a futófelület látványa minősíti a gumi használhatóságát.
Ennek ellenére, az elmúlt télen is ez az elaggott garnitúra volt szerelve az autómra, és a röpke, pár hetes havas és mínuszos időszakban is hozta azt, ami több volt, mint ami a nyári gumival lett volna.
Azt nem állítom, hogy különösebb próbáltatásoknak volt kitéve, de ennek az lájtos télnek még megtette.
Megismétlem: az éves (arányosan beleértve a téli időszakot is) átlagos futásszint alatt használom az autót.A továbbiakban már valóban nem használnám, váltanom kell, éppen ezért kértem véleményeteket, de inkább tapasztalataitokat a lehetőségeim engedte kategóriában a felsorolt termékekről.
Köszönöm mindenkinek, aki véleményt, ötletet adott, Neked is, amiért felhívtad a figyelmem a W3 egyik jellemzőjére. -
neduddki
nagyúr
válasz solport #6416 üzenetére
hI!
ey teli gumink a legnagyobb ellensege a vizes aszfalt, /es ha amr az elejn cska ozepes.../ es a mi klimankra nem ok nelkul mongyak, hogy a viz a lenyeg, tehat nekm ez az elsodleges prioritas es nagyon sokszor nem csak magamtol fugg hogy mikor es hogyan kell meglalani, nekm a legfontosabb a biztosang amit em azon az 1-2-3-etc tizezresen mulik
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
giigz
veterán
válasz neduddki #6417 üzenetére
Csak azt kellene már megérteni neked, és a sok nagytudásúnak, hogy a gumi tapadása egy autó fékezésekor/kanyarodásakor csak egy tényező, viszont ennél sokkal több tényező van jelen az adott esetben.
Tehát most mondok egy példát, a Matador 35m alatt áll meg, míg mondjuk egy "fullos" conti 32m alatt. Ez a 3m ugye rengeteg lehet, viszont ez minden?
Adott X autó, a Matador gumin 35m alatt áll meg. Adott Y autó, a Matador gumin 32m alatt áll meg...
Hmm?!!! (Remélem ennyiből le lehet vonni a következtetéseket, nem kell ezt is szarrá ragozni)
-
solport
újonc
válasz neduddki #6417 üzenetére
Ezzel teljesen egyetértek.
Tisztában vagyok vele, hogy az öreg gumik kemények (évről évre keményebbek lesznek összetételüktől függetlenül is, mert a múló idő ezt teszi velük...), és fokozatosan elveszítik mindazt a várt és remélt hatásukat, amiért alkalmazzuk őket.Nem példamutatásnak szántam, hogy túlhasználtam egy garnitúrát... ez így adódott nálam, ezen a helyen érdektelen okból. Még csak nem is reklámnak szántam X márka "kitartását", korábbi jegyzetemben meg is említettem jól bevált gumiszerelőm fejcsóválását ezügyben.
Az is tény, hogy aki ügyel saját gépkörnyékét, mozgását biztonságosra alakítani, rosszallóan tekint azokra, akik elhanyagolják az alapvetőt is, amivel veszélyeztetik a figyelmesebb felkészültebbeket.
Amúgy a Kumho KW 23 és a Kleber Krisalp HP2-ről tudnál valami gyakorlati pluszt, vagy mínuszt megemlíteni? Nedves útfelület, havas talajon kapaszkodás, fékezési jellemzők, stb... ezeken.?
-
neduddki
nagyúr
válasz solport #6419 üzenetére
I!
nem, szamomar a tavajji tesztzonalapjan van a ts850, es igen dramai volt GumisPeterunk commingoutja is:- ) ezenkivul szamolok meg az aktualsi ug-vel /klaszikusan: komfort es viz/, micslen /kimegyen a vialgbol es komfort/, dunlop /de nekme tul kemeny/ es neha felkapom a fejem a nokian-ra es semperit-re, ill. meg szende szuzlyam koromban kialakult az ereteti p4 okan a pirelli-re is odafigyelkek /nem mintha az uj nem eltt volna egy baba/, valamint tudom ertekelni a hankook utobbi idei erofesziteseit
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
solport
újonc
Bár nem hozzám szólt a kérdés...
Fontos, de nem gyakran hangoztatott szempontokról írtál.
Valóban, sokkal több tényezőt is lehet (üdvös lenne!) mérlegelni az összevetések terén.Éppen ezért voltam kissé bőbeszédű, amikor első bejegyzésemben (18:07) arról is írtam, milyen kategóriájú az autó, mekkora a saját tömege..., később még az eltalált konstrukciójú futóművet, s magát a vezetési stílust is emlegettem.
S még számtalan aspektus létezik, ahonnan értékelhetünk egy gumimárkát/típust minőség, tulajdonság, cél, autó, környezeti időjárási jellemzők, földrajzi viszonyok..., és ember harmóniájában a mindennapok használatakor...
A költséghatárokat ezúttal nem említem -
giigz
veterán
válasz solport #6422 üzenetére
Természetesen azért is nem neked írtam, és nem rád értettem, mert rajtad látszik, hogy nem csak a hülyeségeket lököd magadból kényed kedved szerint, hanem a realitások talaján maradva gondolkozol.
Én nem vagyok a témában szakértő, csak szeretek olvasgatni a gumikról, adott típusokról, felhasználói véleményeket, teszteket, stb., és ez alapján mondtam neked a Hankook gumit, de pl. a Barum, Matador, Nokian, Fulda, stb. is jó választás, nem csak mindig a legdrágább, legsztároltabb.
Ettől függetlenül tény és való, a Conti TS850 nagyon jó gumi, de nem csak abból áll a világ.
[ Szerkesztve ]
-
neduddki
nagyúr
válasz solport #6424 üzenetére
HI!
ha megvettd akkor ellenben ne sajnald a pizt a jo apolor aha maegint on es kozveszejesse kivansz valni:- )
akorabban emegettet sargarettent pokolian jo szer, de itthon nehezkesebb hozzajutni, habar Atilla ad kisebb kiszerelest is, masik jeloltem pedig trimcoat, errol is van egyt erdekes infoudv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Viszlát
addikt
válasz GumisPeter #6385 üzenetére
Szia! Run-flat 245/45 R18 gyári méretű gumi 225-ös szélességű váltóméretében (talán 225/50 R18) mit tudsz ajánlani? Téli és nyári is érdekelne, 250-es sebességindexxel. Köszi!
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
hdman
őstag
Vajon az Alpin A5-ös megéri a többletet a 4-hez képest?
Sopron city :)
-
giigz
veterán
csak kiproblalom mijen leet duddukkinek leinn, de beavlomm nagyon jo, rejtotorokszltn
tisztelomegalazo leszek mostntol neha en siprsze cska ott ahun duddukki is irsogat
-
Nordik
őstag
Meddig érdemes várni téli gumi vásárlással? Egyrészt az árak miatt kérdezem, hogy hátha csúsznak még lejjebb illetve, hogy friss gyártású gumikat kapjak.
-
-
Tomics
addikt
Idei adac teligumi teszt mikor lesz? Lehet megvarnam a vasarlas elott
PH! addikt since 2004
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest