-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Azt írja grabber (#8315) ,hogy a /55 beleér a kaszniba. Ez kis túlzással életveszélyes, ilyen autóval nem mernék kimenni országútra.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
B@szki Ő írta, hogy beleér, nem én találtam ki. Ha beleér, akkor az gáz, ha nem ér bele, az nem gáz.
99-ben én is /55 télivel nyomtam 205/50 helyett, nem lett semmi bajom. De nekem nem ért bele (Astra g).
Szerk. Amúgy mikor szokott beleérni? Kanyarban berugózáskor.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
VW-n nem tőcsavarok vannak.
VW-n gyári alufelnihez tökéletesek a gyári lemezfelnihez való csavarok. Igaz ez Opelre is.
Nem gyári felnihez lehet, hogy hosszabb csavarok kellenek, mert máshogy fekszik fel, ill. más az anyagvastagság.Hondában sajnos nem tudok segíteni.
Szerk: Azért talán nem lemezcsavarral tette fel, hanem valami más, hasonló méretű csavarral, amit viszont nem kerékcsavarnak álmodott meg a gyártója, tehát gyengébb anyagból készült.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz EQMontoya #8462 üzenetére
+Qru
Akkor ebben nem értünk egyet biztos sznob vagyok, de előbb vennék Hankookot, mint Toyot. Hozzáteszem utóbbiak közül egyikkel sincs személyes tapasztalatom.
Szerk: csak semmi flame... , jut eszembe Ti japánautósok vagytok, így már érthető a Toyo a részetekről. Az nem az én világom
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz westcoastog #8950 üzenetére
[link] 185/65R15, azaz váltóméret, 15-ért Pirelli vagy Dunlop van.
-
veterán
válasz westcoastog #8958 üzenetére
Először azért nézd meg az autóhoz adott kezelési útmutatóban, hogy homológ-e (engedélyezett-e) ez a méret a Mondeohoz. A vége felé találod.
Váltóméret = (kis eltéréssel) megegyezik a két abroncs kerülete, azaz nem változik meg a geometria, nem csal a kilométeróra.
Szerk.: nem homológ [link] Ettől még váltóméret, megfontolnám.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
TaaT, itt vagy!
Gond lesz a téli felnivel, az 5 küllős gyári lemeznek nem jó az ET-je (6x16, vagy 6,5x16 ET 50), míg a gyári alu 7,5 széles ET 49.
Most 6.5x16 ET 42-es lemezt nézegetek, de abból nincs 5 küllős, csak a szokásos fazon.
Mit javasolsz? Dísztárcsa kizárva. Fessem le valami jó színre a lemezt?
molnárpeter tippje alapján találtam Caddy minimál dísztárcsát, de elég ronda. [link]
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz molnarpeter #8988 üzenetére
Köszönöm!
Találtam ilyent is. Igazából a G1/G2 kupak lenne az optimális, csak egyelőre nincs és az sem biztos, hogy méretben passzol.Mai elképzelésem szerint az 5 küllős lemez lesz, esetleg pogival, ha bután állna.
Más: milyen jó, hogy nem mondtam a kutyákra , hogy szinte testvérek.
Mind2 szép![ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Calogero #8990 üzenetére
Igen ismerem az Opel strukturált lemezfelnijét is, ez a kép amit betettem, az a VW Golf 6-osé. Én is VW-re teszem majd.
@molnarpeter: a régiek szerintem is a középfuratba mennek. Csak 5x112-est teszek rá, Opel felni így kilőve.
Köszönöm a szavazatot, efelé hajlok (VW 5 ágú).[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz molnarpeter #8994 üzenetére
Nem akartam teleírni felni témával a gumis topikot, bocs ha valakit zavartam vele!
Vélhetően dísztárcsával együtt veszem a struktúr felnit, de nem tervezem feltenni rá. Egyszerűen nem jön be, olyan mintha alut akartam volna, de mégis valami pótlék lett belőle. Inkább a fekete vas.
@Calogero: Opelnek hamarabb volt ; sajnos a VW már nem rakja új modellekre, Golf 6-on és talán Passat 7-en volt először és egyelőre utoljára.
-
veterán
Ma vettem (azaz rendeltem használtan) 4 db "strukturált" VW lemezfelnit, dísztárcsával 6,5x16 ET50 méretben.
Kis alkuval 50 k., fotók alapján nagyon baba állapotúak. Ennyiért már egész jó alufelnik vannakA következő kérdés amin lamentálok: Misi CrossClimate vagy rendes téli?
November végétől március elejéig-közepéig fogom használni, ha az időjárás is úgy akarja. A CrossClimate vélhetően jobban bírja a csapatást, hasonló ár mellett. Most pl. 23 ezerért láttam 205/55R16-ot. Csak még nincs senkinek téli tapasztalata vele.
-
veterán
válasz Declare #9014 üzenetére
Bizonyára igazad van és Halver fórumtársnak is.
Ami miatt mégis gondolkozom a CrossClimate-en:
1. Alapból V-s , míg a téliek ebben a méretben max. H-sok. Elvileg lesz kraft a gépben, és ha mondjuk Németo.-ban meg akarnám küldeni, akkor jól jönne a V.
2. Szerintem stabilabb a lamellaszerkezete egy kicsi csapatáshoz, mint egy agyon cikkcakkozott télinek - utóbbi persze ettől tapad jégen.
3. Gyermekes indok: rühellem a telet.
4. Szintén hülyeség: jobban néz ki.
5. Nagy hóban nem járok, de ez ugye nem csak rajtam múlik, így ez az érv nem ül.Tegnap írtam a Michelin Magyarországnak, kikértem az ő tanácsukat is, remélem válaszolnak.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Deathunter79 #9017 üzenetére
Huszonsok éves jogsival - hidd el - nem vagyok donorjelölt És igen, néha szeretem meghajtani a gépet; W-s gumi kéne, csak az végképp nincs.
@tboy: pofás lett!
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Declare #9040 üzenetére
Hát a Michelin válaszára még mindig várok. Amúgy konkrétan 246 kmh a gyári vége, a Performance pack itthon nincs, azzal 250.
Nyilván nem akarok 100 kilométereket menni nyélgázon, de néha ki kell kormolni a rendszert. H indexűvel nem mennék 220 fölé. (Hangsúlyozom, nem vagyok donorjelölt.)
Ma megyek a lemezfelnikért, a gumiban még nem döntöttem.Köszönöm szépen a tippeket! A reifendirektről korábban többször is rendeltem, itthon gumik.hu cím alatt fut, Németo-ban persze kedvezőbb az ár a szállítási költség miatt (is).
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz molnarpeter #9044 üzenetére
-
-
veterán
Akkor én a skót fejemmel a 185/60r15-öt tenném, az teljesen jó árban van [link] és a per-60 azért nem olyan nagyon ballonos. Felni is jobban lesz hozzá.
Declare mindjárt leszed a 20 körmömről , én tavaly nov. 21. és március 7. között használtam télit. Nekem akkurátusan közel egy óra az átszerelés, csak a gyári emelőm van.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Mennyi ideig tartod meg a gépet? Ha jövőre ismét csere, akkor én a 15"-re mennék, azt könnyebb lesz eladni.
Egyetértek, hogy sokkal dögösebb a 17", azt viszont ne feledd, hogy a 15" 100 ezres árában benne vannak a vasak is amik nem kopnak el.Volt 2 céges gépem 18"-cal, ott zsé kevésbé számított, mégis inkább a 16"-ot tetettem rá. Most várom az új (privát) Golfomat 18"-cal, elgondolkodtam a 17"-es télin/CrossClimate-on, de felesleges luxusnak érzem, Te is olvastad biztos, végül full józan 16-os vasakat vettem rá, pedig megtartom az autót 2-3-4 évig.
Te is, én is kibírom november végétől március elejéig a mínusz 2 collt.
@(#9115) t1: nincs, talán később lesz. [link]
[ Szerkesztve ]
-
veterán
1. Na azt nem gondoltam volna, hogy nem jó rá a mezei Stift kereke, hmmm... kellene szerezni valami jó ENKEI felnit, esetleg az Ignis Sportét, persze lövésem sincs annak az osztóköréről.
2. Ami még hátrány a szemeben, hogy ha a nyári felnire szereled a télit, akkor mindig mehetsz gumishoz szereltetni, centríroztatni. Időpont, sorban állás, pénz, gumi se szereti ha állandóan le- és felszerelik.
3. Szvsz nem VW logó lesz az.
-
veterán
Pár érdekes felni:
Swift Sport lemez
16" strukturált, ilyen létezik japóhoz???
Mazda alu, nekem tetszik
Ez a gyári Sport, nem vagyok biztos benne, 80-ért, gumivalSzerintem könnyebb helyzetben vagy felni keresést illetően a Stift Sporttal, mint én a népautó Golffal voltam.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Autós topik
- Elemlámpa, zseblámpa
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Ukrajnai háború
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Telekom T Phone és T Phone Pro - híg a leve
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen