-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
erik365
aktív tag
válasz focvis #55140 üzenetére
Teljesen véletlenül vettem észre, a bolt előtt álltam és kitekerve hagytam a kormányt.
Mikor mentem vissza a kocsihoz akkor tűnt fel. Amúgy 2,5-éves Nexen 4S 40ekm futással, igaz csak hajtott tengelyen volt, a hátsók még tök jók. Valószínűleg a melóhely udvarán belemehettem valami vasdarabba...1.4 T-jet M32
-
Brave_86
aktív tag
válasz focvis #55134 üzenetére
Évi kb 9-10e km-t megyek.
Michelin Primacy 4+ ára kb 39-40 körül mozog (szállítással)
Goodyear EfficientGrip Performance 2 maxigumin 33.250 csak ott előre kell fizetni. Így nem tudom onnan bevállaljam e a dot szám miatt, vagy inkább a Marositól 34.600. (utóbbinál is ingyenes a szállítás és ott fel van tüntetve, hogy 2022-es gumi) -
olomhuszar
csendes tag
válasz focvis #55432 üzenetére
Igen, a régi már II-es Octávia.
Annak az ajánlott mérete 6.5J ET50, az újnak 6J ET 48.
Jól értem, hogy így a kerék a 0.5 inch (12.7mm) felével (6.35mm) és a 2mm eltolással, tehát 8.35mm-el beljebb lógna, ami már egy hólánc felrakásakor túl sok lenne, anélkül viszont még elfogadható? -
pajav8
tag
válasz focvis #55467 üzenetére
Conti Sportcontact 7 sajnos 17 colosban nincs. Mivel félig meddig hétvégi autó és évi 10k km-re keresek gumit, így a kopás annyira nem szempont.
A Michelin-ről csak legjobbakat hallottam, de a Goodyear-ről is pozitívak a vélemények itt a topikban.
Ha már lúd legyen kövér, de azért így is van darabonként 8k különbség a Goodyear javára.Siemens A60->Sony Ericsson K300i->Nokia 6233->Nokia C5-00->HTC Wildfire S
-
pajav8
tag
válasz focvis #55470 üzenetére
Bízom benne hogy nem lesz túl széles. Az előző tulaj is 205/45 R17 gumival használta.
A gyári méret 195/45 r17 6 col széles felnin.
Ez egy ugyan ilyen felnin és típuson 195/45 r17 gumi, itt már kissé robbantott.
Köszi mindekinek a választ, eddig a Goodyear a befutó.Siemens A60->Sony Ericsson K300i->Nokia 6233->Nokia C5-00->HTC Wildfire S
-
tboldi
nagyúr
válasz focvis #55538 üzenetére
A Jazz OZ-i a mai napig hibátlanok. Igaz, nem annyira peresek a gumik, de azért vannak bőven olyan magas padkák, amikkel lehetne súlyos sérüléseket okozni.
A tojás alakúvá válástól jobban félek.
Hétfőn Győrben a Gesztenyefa utca felé volt dolgom, és hiába haladtam lassan, óvatosan (olykor 60 helyett 30-cal, meg is előztek többen), mégis felütött 2 teljes szélességű beszakadás nagyon durván. Kb. ilyenek lehettek, sírva fakadtam.[ Szerkesztve ]
-
p0lip
tag
válasz focvis #55554 üzenetére
Igen ezért kérdeztem, mert egy átlagos peremvédőnél többet ér, ha némileg "túl van gumizva" a felni, de itt lehet az sem segített volna.
A felni sérülésénél én óvatosan eltávolítanám a síktól kiálló elkenődött alumíníumot, az árkot meg feltölteném 5 perces kétkomponensű ragasztóval amennyire lehet szintbe húzva. Száradás után körbe ragasztanám cellux-szigszalaggal és szintbe csiszolnám, ezekután festeném, így szépre meglehet csinálni. -
p0lip
tag
válasz focvis #55556 üzenetére
Azzal csináltam ami volt itthon, nem olyan lényeges, aluhoz tapadjon és száradásig legyen annyi idő, hogy szintbe húzd. Azért is jó a ragasztó, mert könnyű csiszolni.
Megkerestem, ezzel csináltam, de szerintem egy általános epoxy jó.
Ami lemezesen kiáll, azt csavarhúzó, sniccer, estleg kis véső, persze nem ütve, látod, érzed majd, melyik a legügyesebb esetedben. A többit meg csiszolni. 800-as papír a durva részhez, utána 1500, majd 2000-es, ez utóbbi jó már a ragasztó csiszolásához is, festés előtt. -
p0lip
tag
válasz focvis #55559 üzenetére
Nincs mit! Nekem gumis ütött szét 4 új felniből kettőt, úgy, hogy az egyik felnin 2, a másikon 3 sérülés okozott, olyan 5-os alátét méretűeket, a küllők agy felőli részén. Illetve barátomnak vadonatúj felnik első felgumizásánál 4-ből 2-nek a peremét húzták le. Innen a tapasztalat ezeket mind így csináltuk meg.
Elfelejtettem írni, a ragasztásnál fontos az állaga, nagyon folyékony nem jó, kifolyik, terül mindenfele és homorúan tölti ki a sérülést. Szóval el kell találni az állagát, hogy ne vízszerű legyen, de lehessen is még vele dolgozni. Nem baj, ha híg, de akkor kicsit várni kell, amíg meghúz kicsit. Nekem szerencsém mert eleve nem túl folyós ez a ragasztó, plusz már jó régi volt, pont jóra sűrűsödött már.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz focvis #55932 üzenetére
Igen, meg jo aron sikerukt megcsipnem az emelesek elott. Most 25k-val lenne dragabb ugyanaz a szett.
'22 telre tervetem feltenni de kb sehol nem voltunk, ha voltunk is a frissen gumizott Jazz-el mentunk. Garazsban acsorogni meg jo az oreg gumi. A kerdes, hogy feltegyem most nyarra vagy varjak meg...
Most szakszeruen van tarolva szaraz pinceben szepen atforgatva ahogy kell.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
Morris
veterán
válasz focvis #56086 üzenetére
Nincs a kezelési útmutatóban. Tegnap este átnyálaztam.
De a tanksapka ajtóban sincs. Sőt, most végig nézegettem az autót és sehol nincs feltüntetve.
A gumi nyomásos terheléses matrica megvan, de azon nincs kerék és gumi méret.Nem lesz 18-as.
A 17-esre is húzom a számat. Kipróbálom aztán meglátjuk mit mutat.
Igyekeztem a legkisebb rugózatlan tömeget választani.
A Goodyear Eagle F1 8.99kg.
A felni (VW Dijon) 9.7 kg.[ Szerkesztve ]
-
Marchello19
tag
válasz focvis #56119 üzenetére
Köszi a segítséget. Még lenne egy másik kérdésem, ez viszont saját cucc:
195/55R15 gumikat kaptam ezekhez a felnikhez, már le vannak szerelve, mert magamnak fogom felrakni. Viszont az van, hogy nekem a kocsin a gyári méretek 185/60R14 és 185/55R15. A váltóméret kalkulátorok meg azt írják, hogy a 14-esről nem ajánlott váltani, mert majdnem +2cm az átmérő, a gyári 15-ös mérethez képest viszont még jónak írja.
Vegyek inkább egy 195/50-es vagy gyári méretű gumit, vagy felrakhatom ezt is? -
veterán
válasz focvis #56217 üzenetére
Hát, igen, határeset, lehet ehelyett kellene más, de a 2018-asok még bőven jók.
Amiket amúgy 2020 októberben adtak el újonnan, tehát még ez volt a harmadik szezonja.
Nem akarok abba esni, hogy mindig csak kettőt cserélgetek, aztán így mindig tök ugyan olyan gumim van, előző kocsimnál ez volt.https://tinyurl.com/rasoapro
-
mycso
veterán
válasz focvis #56241 üzenetére
Mondjuk ez nem tudom mitől függ, nekem ez volt a 4. (3.5) tele a gyári alunak, ami szintén szálhúzott.
Makulátlan.Van egy 3. szezonját futott dotz tupac is, az is szálhúzott, annál, ahol a lakk megsérült, ott kezdett el csúnyán kinézni.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen