-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #41746 üzenetére
Hátra vinni főbe lőni?
@tboldi: vagy a másik alternatíva, hogy ez volt a gumisnal, vazolom a párbeszédet:
Gumis: erre sajna most nincsen méretem
Ügyfél: akkor milyen van?
Gumis: 185/55R15,de az nem váltó...
Ügyfél : és? Nem megy rá?
Gumis: de, csak nem ajánlja a gyártó
Ügyfél : rendőr beleköt? Műszakin lesz probléma?
Gumis: nem és nem
Ügyfél: akkor jó lesz az is rá...KB ennyi a lényeg, vagy azt talált occson vagy az volt a gumisnal a többi meg úgy vett rá h megnezte mekkora van most rajta... Falusi módszer rulez.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Peter.70
őstag
-
őstag
válasz Kornel #41768 üzenetére
+1 Ez fog menni mind az scrossra mind a jazzre ha csere idő lesz (de tök jól bírja a nexen, a jazzen már 3-ik éve lassan igaz csak 24k kilométer, scrosson sem volt szörnyű az első nyár) és nem jön addig még jobb. Nekem már a téli rész kicsit hangsúlyosabb (CC+ nekem nem volt elég 2-ik télen) mint volt. De ez annyival jobb nyári részben úgy hogy a téli is jó...
-
TFSi
őstag
válasz Kornel #41775 üzenetére
Igen, ez nem vitás, itt talán nem mertek annyira radikálisnak lenni. Való igaz, hogy főleg városban, ritkán fordul élő komoly hókáosz, de azért esélyes minden évben, városon kívül jelentősebb mértékben.
Azért beszédes, hogy a CC2 is némileg téliesebb mintát kapott és a Goodyear sem szakadt el teljesen a téliesebb kialakítástól (azaz nem egy CC, vagy A005). A trend egyértelmű, a téli gumik mintázata is nyáriasodik, de probálják azért lefedni az esetlegesen bekövetkező, zimankósabb napokat is.
Az Allseason Contact viszont bár jó középszer, de igazi kakukktojás nekem. Inkább nyáriasabb V-profil, de nem igazán jó szárazon, vízen sem egy tipikus Conti, hóban viszont egesz jó, de megint nem csúcs. Mintha csak kötelező jelleggel, a piaci trendek miatt hoztálk volna létre..
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
veterán
válasz Kornel #41869 üzenetére
Van még 1 jó szezon a Nexen 4S-ben, régi sütést nem szeretnék. Aztán lehet, hogy lejárom ezt tavasszal, attól függően mennyit kopik a télen.
Nem tartom kizártnak, hogy mindkét Gen.-t gyártják párhuzamosan egy ideig.(Az autócsere is időszerű lesz jövőre - csak azt nem tudom még, hogy mire... ha összkerekes lesz, akkor jöhet 4S télire.)
-
-
sfefe
őstag
válasz Kornel #41955 üzenetére
Neha szokott ho lenni ( plusz koran megyek melozni akkor meg nem nappali homerseklet van ) es altalaban a takaritas nem vmi gyors nalunk, cegesen volt 4 evszakos es nem voltam meghalva tole.
En pl maradok a ket szett guminal...
ja meg a vizes/éatyakos tapadas is messze volt a telitol... ( cc volt amugy )[ Szerkesztve ]
Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...
-
TFSi
őstag
válasz Kornel #41957 üzenetére
A Gen2-vel az a baj, hogy drága és nyúlós szárazon, pláne melegben. Egyetlen, az ominózus 2017-es tesztben volt kiegyensúlyozott, amúgy teljesen igazad van, vízen és hóban bolondbiztos, kvázi téli gumi.
OPiiPO: viseld egészséggel, megelégedéssel és jelentést kérünk.
Kornel, van egy olyan gyanúm, hogy a Kleber is időközben kapott egy upgradet, ezért jobb hóban, mint 2017-ben. Mint egy + a CC-ben.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
KAMELOT
titán
válasz Kornel #41976 üzenetére
Én 2 évig használtam a télit (télen-nyáron). Vizes úton megfogott rendesen és nagy sebességnél is szépen tartja az úton a kocsit, pedig 2.1t a száraz súlya a kocsinak.
Ez a gumis dolog is amolyan egyéni. Kinek mi passzol![link] ilyesmi felniket hol lehet venni?
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
veterán
válasz Kornel #41988 üzenetére
A fékút teszten azért meglepődtem néhány márka viszonylag gyenge teljesítményén. Pl a Kleberen, az Nokian-on és főleg az Apollon. Főleg, hogy ezek mind drágábbak lettek volna, mint a Nexen. Az új Quatrac jól szerepelt, a Hankook pedig meglepett, lenyomta az új GY-t. Továbbra is úgy látom, a Nexennel jól jártam. Árban és teljesítményben is.
-
TFSi
őstag
válasz Kornel #41997 üzenetére
Gondolom a Quatrac Pro-ból indultak ki, de mellélőttek. A minap láttam az utcánkban egy Ford Fusion-t, zsír új Quatrac 5 papucsokkal. De van egy Focus is, Sebring All Seasonnal. Markáns formájú mintázata van, de alig van róla infó, erről a gyanúsan alsópolcos, de német nyelvterületről jövő gumiról.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
haris
őstag
válasz Kornel #42130 üzenetére
ez így van, de attól nem tértem el, az maradt a gyári méret.
Gondolkoztam annál is, hogy lecserélem a felnit is kisebbre 15-ösre, és 195/50 r15 gumit teszek fel, de épp az itt boncolgatott téma miatt, miszerint a biztosító vagy a vizsgabiztos beleköt, nem tértem el.
De a problémám a téligumi ügyben talán érthetőbb.
Magyarán, a gyárinál kisebb átmérőjű gumi miatt az óra szerint szabályosan haladva jelentősen kisebb a seességem, elvileg feleslegesen feltartom a forgamlat.De azt hiszem elengedem a témát.
Alszom még rá, de lehet hogy idén még visszateszem az öreg és kicsi téligumikat, és jövőre kitalálom hogy lesz. Talán egy szett 4évszakos lesz belőle és eladom a nyárikat.Bocs mindenkitől hogy rátok zudítottam a problémám
[ Szerkesztve ]
-
-
sfefe
őstag
válasz Kornel #42257 üzenetére
Mar ne haragudj de kb havonta egyszer lefujom az olyan marha nagy dolog... es igen adok a cuccaimra amit lehet azt ugy kezelem ahogy kell... ha mas nem hat nem...
Lakas ugyanolyan hasznalati eszkoz mint egy auto( nem keverek semmit semmivel az, hogy neked az auto annyit szamit amennyit az Te vagy ) A tuzhelyet nem csak vizes rongyal torlod le, butort sem mindig csak sima vizes rondjal toroljuk at... Legalabbis mi...
akkor az autot is ugy tisztitom mint a lakast, ennyi... nincs ebben semmi kulonos sok ismerosom szinten igy tesz...
De az egesz onnan indult, hogy neha le lehet fujni nem egy marha nagy dolog es nem is olyan nagy koltseg...
reszemrol ennyi a tema tobbet nem er...Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #42252 üzenetére
Csak Te hamarabb lejárod a mintát minthogy elöregedne, ne is foglalkozz vele, akkor tényleg felesleges kínlódni vele ha 3 év alatt ledarálod kopáshatárra, de ha hamarabb öregszik el minthogy lefogyna a minta (például az én esetemben), akkor érdemes, mert nálam az alsópolcos gumik is elmennek 5-6 szezont vígan, és már csak lelki megnyugtatásból cserélem őket..
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
MC Pite
veterán
válasz Kornel #42437 üzenetére
Utóbbival látatlanba is egytértek, előbbi azért gyanús, még úgyis hogy kisebb méretben működik jobban az EC5, és kisebb autókra való, ; a Suzuki mégis ezt pakolta gyári szerelésként. Bár most a 208on a Dynaxer sem egy túl erős eresztés...
Ettől függetlenül kb kétezerrel drágább a 4S2, A005 illetve a Quatrac, a Nexen a Kleber ársávjában van, és mindegyik stabilabb, inkább itteni időjárásra való. Ahogy linkelted is, szárazon, vizen és aquaplanningben kb sereghajtó.
Részemről ennyi, nem akarok tovább ezen rugózni, de sose értem mikor két szett helyett vesznek kompromisszumos gumit, és 80 helyett 90 ezer nem fér bele, hogy kisebb kompromisszumokra kényszerüljenek (átlag gumiméretről van most szó) pl egy Quadraxer2 és egy Quatrac viszonylatán. Lehet... Ehh, inkább semmi.
Szerk:
205/55R16-ban is kétezer a különbség.Vredestein Quatrac
Dry Braking 3rd +0.9 M
Dry Handling 2nd -0.2 Km/H
Wet Braking 2nd +1.3 M
Wet Handling 1st
Straight Aqua 1st
Snow Braking 8th +2 M
Snow Handling 6th -1.6 Km/H
Noise 10th +0.9 dB
Wear 1st
Value 6th +0.74 Price/1000
Price 13th +115
Rolling Resistance 9th +1.15 kg / tKleber Quadraxer 2
Dry Braking 13th +3.5 M
Dry Handling 12th -1.7 Km/H
Wet Braking 12th +6.2 M
Wet Handling 10th -3.1 Km/H
Straight Aqua 13th -6.3 Km/H
Snow Braking 2nd +0.6 M
Snow Handling 1st
Noise 4th +0.3 dB
Wear 7th -12340 Km
Value 5th +0.31 Price/1000
Price 4th +30
Rolling Resistance 7th +0.82 kg / t[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz Kornel #42440 üzenetére
Fentebb a
nem kiskülönbségek, mellesleg plusz kétezerért a Quatracban van még plusz egy éved, annyival kopásálóbb is. De hát ott vannak sok helyen a tesztek, a számokat már csak tudjuk értelmezni...Amúgy igen könnyű autó az S-Cross, 1,1t, plusz sok múlik a juzeren, meg az utakon is. De én sem azzal jövök, hogy ha az LPR fékbetét elől a Picassoban elment alattam 140ezret, akkor a világ legjobbja és ez a minimum amit várok; nyilván ez sok dolog függvénye. Pont ezért is tojom le hogy erőebben kopik a 4S2, a 208on alattunk nem fog túl hamar elkopni. Főleg ha be tudnám ezt is legalább dobogóra hozni spitmonitoron.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Kornel #42450 üzenetére
Ampera draga ha törik mert az auto sarkaiban vannak a draga cuccok (hutok, inverter, stb).
Jah es meg ugyan nem olyan kozismert mint a Prius kati lopasa de ebbol meg az invertert szeretik kilopni.Outlander szar, te eret vagsz magadon aki szeretsz sportosan menni mert semennyire sem partner benne.
GTE vagy V60 D6 phev.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz Kornel #42464 üzenetére
Ezekből csak az.
Vagy Mercedes C350e - kicsi az akkuja, de szép és RWD.
Jó szívvel ajánlom a Volvo V60-at, igényes, tartós autó, 5 henger, AWD, 6,1-et gyorsul. Ellenben kanyarvadászatra nem ez való. (Ugyebár egy ilyent birtoklok.)BTW a GTE-nek is kicsi az akkuja, viszont talán a legkönnyebb PHEV a piacon.
Az Amperat sem zárnám ki! Mint villanyautó, a legjobb a PHEV-ek közt. (Gyenge a benzinmotor, necces ha törik.)
El kell dönteni, hogy városra vagy autópályára szeretnél optimalizálni!
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Kornel #42469 üzenetére
50-60 kilométert a valóságban csak az Ampera tud villannyal. (Ha ebben az árkategóriában maradunk, mert 20-30 millió ellenében kitágulnak a lehetőségek.)
Újra tervezik szabályozni a zöld rendszámokat. Még nem tudni, hogy mely PHEV-ek lesznek rá jogosultak, ha egyáltalán. Ez az árakat is befolyásolja majd.
Három - számunkra lényeges - környezetvédelmi osztály létezik:
5E full elektromos
5P PHEV minimum 25 km elektromos hatótávval
5N PHEV 50 km.Tudtommal:
5P pl.: Prius PHEV, GTE, az iménti Mercedes
5N pl.: i3 REX (!), Ampera, V60 D6De lehet, hogy nem ez lesz a vízválasztó.
-
MC Pite
veterán
válasz Kornel #42445 üzenetére
Curb Weight : 1125 kg.
Annyi nyomatékhoz főleg nem azt raknám, de azt raksz fel amit szeretnél, csak van akiknek ér valamit a bemásolás/linkelés.
Én sok plugint nézegettem; de úgy hogy nekem nem elég oda vissza, plusz télen úgyis benzinből fűtenek; soha nem térül meg nálam a phev felár. Új autóknál meg nem is értem a 4m Ft felárat, kinek éri meg.
És akkor a GTE egyedi váltó, motor, turbó, az még bajosabb mint az alap 1.4 TSI(majd a nyolcadik motorkód magasságában közel megbízhatt lesz emberi árú alkattészekkel), az Amperákon rendberakni a típuhibákat(Prius PHEV hirtlen nem is tűnik hülyeségbek mellette), Outlander sem olcsón fenntartható épp... (plusz japánosan igénytelen belül, minden gombnyomásra csipog, akku nem tartós, ráz mint az ekhós szekér) V60nál is dízeles és inverteres nyűgök egybe vicces csomagtartóval - ha fogyasztás miatt merül fel, akkor két tucat autó üti.
És ezek a pluginek tipikusan nyírják a gumikat, mint a nyomatékkal, mind az 1,7-1,8 tonnával. Azért itt kevésbé vicces választás egy hó kivételvel gyenge versenyző.
Basszál a töltésre, próbálj ki egy Ioniq-ot.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
julius75
aktív tag
válasz Kornel #42471 üzenetére
Kérdezted a phev-t.....
Nos Outlander valóban hígfos, tapasztalat.
Amire én várok, az a RAV4 tölthetője, jövő tavasszal. Ára valahol 16 körül, de lehet valamivel több is sajnos.
18.1-es akku van benne, 70-72km tisztán ev-ben (nem gyári adat(!), tulajdonosi teszt), és azért egy legendás hibrid gyártóról van szó.... -
veterán
válasz Kornel #42553 üzenetére
A nyári méret gyakorlatilag a 17 colos alufelni, amit gyárilag adtak ilyen formában az autóhoz. Úgyhogy nem csak a szépség. Az utat is sokkal jobban fekszi a 17-es mérettel. Picivel jobban ráz az igaz, de ezekkel a Nexenekkel sokkal csendesebb lett az autó, meg amúgy is rázós a futómű a ballonosabb mérettel sem jobb annyival.
Új hozzászólás Aktív témák
- Erős asztalláb (Steelcase)
- AKCIÓ, BOLTI ÁR FELÉÉRT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen