-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz South Velen #38318 üzenetére
Inkább előre tenném az új nyári gumit. A kormányzott/hajtott kerék elöl van, fékezéskor is előre terhel az autó...
#nincsbennetarcsi
-
dj79
senior tag
válasz South Velen #38321 üzenetére
Télen az újabb megy hátra, mert az autó hátulja törik ki könnyebben, nyáron pedig az új - legalábbis a gumiszerelő szerint.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz South Velen #38321 üzenetére
Télen csúszós úton igen, mert ha kitör a fara az autónak azt nehezebben lehet kezelni de ez nyáron nem jellemző.
Így legalább elöl lesz tapadásod. Én azt csinálnám, hogy vennék 2 újat előre és ha lesz megint lóvé akkor még kettőt. A KRESZ is csak tengelyenként ír elő egyforma gumit, tehát teljesen szabályos a dolog.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz South Velen #38321 üzenetére
Biztonság és vezetéstechnikai oka van, ami eléggé egyszerű:
Ha az autó eleje (váratlanul) elveszíti a tapadást egyenes úton, mit csinálsz? Elengeded a gázt és visszatapad.
Ha a hátulja veszíti el a tapadást hirtelen? Akkor pánik indul, kapkodás, aki kapkod dekoncentrált lesz és kész a baj... (Ha elmész ilyen vezetéstechnikai tréningre ott is ezt fogják elmondani, de nagyon megéri, mert a mai világban egy LED-es lámptest ára már bőven fedezi a tréning árát...)
Na ilyen egyszerű oka van hogy MINDIG a JOBB állapotú gumit tesszük hátulra. Elől a nagyobb terhelés miatt (orrmotor esetén) jobban kopik a gumi, ha előre teszed az újat, akkor mire vennél hátra vehetnél 4et, vagy cserélhetnéd meg, mert az első lesz jobban elkopva. A mára már klasszikusnak nevezhető (elhatárolódom ettől) orrmotor-fronthajtású autók esetében az első gumi jobban kopik, mindig, akár télen, akár nyáron, akár esőben, akár hóban."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
kenguru99
aktív tag
válasz South Velen #38318 üzenetére
Mi az, hogy "nem túl jók"? Kopott, repedezett? Szerintem egyben cseréld a négyet, feltéve ha a profilmélység nem indokolja az azonnali cserét. Egyébként pedig ha fontos neked a tapadás akkor ne ecogumit válassz. Bár ebben a méretben ez nem lesz könnyű.
[ Szerkesztve ]
-
kenguru99
aktív tag
válasz South Velen #38331 üzenetére
"gagyinak tűnik ez a kormoran úgy ahogy van "
Low budget gumi, nagy elvárásokat nem szabad támasztani ezekkel szemben. -
coolabácsi
tag
válasz South Velen #39003 üzenetére
Köszönöm mindenkinek !
Maradok a gyári méretnél (165/70 14)
A Nexen baráti áron lenne tényleg. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz South Velen #39361 üzenetére
"Nominálisan talán nem nagy a különbség" öhm, de:
[link] Infinity (Sebring, Kormorán, Kelly, stb. kategória)
[link] PC5
Azért hogy 80k vagy 200k egy garnitúra, az nem ugyanaz a difi mint 48k és 72k között...
Hogy plusz 24k vagy plusz 120k, amikor ki kell fizetni érzed rendesen... utóbbi egy fizetés néhány helyen...
De a KGFB, vagy a teljesítményadó is 20k nagyságrend, egy visszapillantó is 5ezer és akkor egy autó éves fenntartásában az 5 évente 24k földhöz vág!? Nem akarok én senki fölött pálcát törni, de akkor tankolni is fáj? Lehet nem engedheti meg magának ez a réteg hogy autózzon!?
Tudom, tudom, ő nem megy gyorsan, nem indul el esőben meg hóban, ezeket mind hallottam már én is, de mégis elgondolkodtató kinek mi mennyit ér meg...
A Nexxen egy jó példa, vagy egy Barum/Semperit/Uniroyal, nem sokkal drágább, de ezeknél a harmad/negyedvonalas brand-eknél nagyságrendekkel jobb...Nekem is Sebring Snow XL van és eddig pozitív a csalódás, majd 3-4 év múlva elmesélem megvenném egy mégegyszer. Sajna az autócserénél kiszaladtam a büdzséből és így spórolhattam 100k-t egy Yokohama-hoz képest, ami szintén nem no. 1, szóval... jah. Tudom kicsit bagoly mondja verébnek, de ha nincsen a trácádban plusz 100-120k, akkor nincsen, hiába tudod h nem lesz olyan... de ez messze van a 24k esetétől, vagy a Sörike által vázolt helyzettől...
Szerk.: Fuh, de hosszú lett...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz South Velen #39363 üzenetére
20/12-el nem lesz jobb, ezt aláírom. Két garnitúra Barum Brillantis-t jártam le 185/60R14 méretben, és abszolúte pozitívan tudok csak nyilatkozni róla.
Nem akartam kiforgatni a szavaidat, ne haragudj, nem ez volt a cél.
Arra szerettem volna kilyukadni, hogy ebben a méretben a "dobd el messzire" kategóriás gumi és a "vállalható minőség" között egy autóra vetítve van rossz esetben 10k difi (Infinity kontra Nexxen), amit ha leosztasz 5 évre, az évi 2ezer forint, akinek fáj évi 2ezer forint, az menjen busszal.
Egy nagyobb méretnél már markánsabb a különbség, mivel a kereseted nem nő mert drágább gumi kell a kocsidra, így már érted? Azért a 120k 5 évre osztva is 24ezer forint/év, az egy kötelező ára már, vagy éppen egy olajcsere díja. No de a 10ezer forint? Ennyire legyen senki sem skót.
A szüleim Kormorán 4évszakost használnak, mert amikor kiderült h tré van, akkor az volt a gumisnál (emberi áron), fater meg le akarja járni, mert "végig ki van fizetve"."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
noorbertt
őstag
válasz South Velen #39412 üzenetére
Műszaki nem lényeges, inkább az hogy ne menjen negatív irányba a teljesítmény/fogyasztás és a biztonság.
Van a topiknak gumisa? (BP-n[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz South Velen #39412 üzenetére
Én nem csak mondom, tapasztaltam is, ráadásul két helyen is. A harmadiknál meg csont nélkül átment a Jazz.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz South Velen #47413 üzenetére
Kleber Quadraxer2, a futóműnek és a kemény rugózásnak jobb az R16, de egyébként a gyári R17-es felni vagányabb.
Nekem 215/55 R17-ben volt Quadraxer2, összességében 8/10, a nyári teljesítménye miatt, 30-35 fok felett újan hajlamos "nyúlni", viszont kopással ez szépen eltűnik, 4 mm-es korára már nyárias 4S lesz belőle 85.000 km után
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz South Velen #47413 üzenetére
Kléber teljesen jó. A Nexen inkább keskeny méretekben működik jól.
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz South Velen #47413 üzenetére
Én Nexent használok az Ufón szeptember óta, igaz 225/45/R17-es méretben. Most vizsgázott kánikulában is. Egy szavam sem lehet rá. Egyelőre azt mondom, ha úgy van, ismét megvenném.
-
Qru
MODERÁTOR
-
rbalint88
addikt
válasz South Velen #61804 üzenetére
Vredestein Quatrac Pro+, mert azt eleve nagy autokra terveztek es nem V mintas, tehat nem fog ugy bugni.
Ja meg olcsobb egy tizessel darabja.A fenti triobol barmelyik, amelyik szimpatikusabb.
Új hozzászólás Aktív témák
- Háztartási gépek
- Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Disney+
- iPhone topik
- Honor Magic V2 - origami
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- A Play Áruházban is fellelhető a legjobb Samsung segédalkalmazás
- Vodafone mobilszolgáltatások
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest