-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
karlkani
aktív tag
Tudom, hogy van Hankook Kinergy 4S2 H750 mindkét méretben, csak ez a második generációs Nexen birizgálja a fantáziámat (Qru is többször ajánlotta már a fórumon).
#63840 focvis
Köszi, ránéztem a 185/55 R15-re, jóval drágább a 195/50 R15-nél.Ez biztos? Láttam már egy-két matricát itt a fórumon, ott a motorváltozatok is el voltak egymástól választva. Igaz, nálam a 185/55 R15 kétszer is fel van tüntetve... Egyetlen méret engedélyezett az egyes modellekhez...

-
saen
veterán
Amíg van igény addig gyártás is lesz, bár tény, hogy új autók már nem jönnek r14-gyel.
Egyébként a Conti pl még mindig nem gyárt allseason contact 2-ből azt a méretet ami az új Swiften és Jazz-en van, szóval nem csoda, hogy a mégkevésbé ismert méreten sincs.
Feltételezem nézik az eladásokat és oda fejlesztenek ahonnan jön a pénz. Kifutó méreteknél meg egy darabig gyártják a régit aztán ha már ott is kevés az eladás akkor abbahagyják.
-
angyalpc2
aktív tag
igen létezett kis motorral meg volt egy "eco" még francia gyártás 2006 facelift 3-as széria abba nem raktak csak extrába..meg ez egyébként is fapad
utána már szlovánban gyártották facelift 4-es abba került, meg előírás is volt már talán Téli hankook lett aztán nem csalódtam benne (mint a korábbi conti wintercont5-el)
Úgyhogy vacilálok
ezek az eco nekem indig a low budget hangzást adják.. de lehet tévedek -
Rick4
félisten
Nyilván saját szintemen ennyi lehet a véleményem, amikor te a saját szinteden voltál képes / hajlandó előadni az előzményeket. Arra nem reagálhatátl itt, mert arra ot tkellett volna reagálni, arra reagáltál ami itt törtét, de mindezt kérdezd meg másoktól is, mondják ők el neked, hogy ez egy fórum, vagy leírod, mi zajlik a fejedben, vagy ki fognak nevetni...
Mindenki a szent grált keresi, de kevesen találják meg!
2ozzmexy: Rengeteg ilyen vétel van, épp csak az nem mindegy, a neked megfelelő méretben van-e épp adot tpillanatban jó áron valami. Ha van, élni kell vele. De hogy mások miért a sokéves, félrekopott gumit azonosítják a használt gumi fogalmával, mikor ebben a topicban és a való életben is épp elég jó példát látnatnak, azt nem tudom, legyen ez az ő szegénységi bizonyítványuk!
-
Rick4
félisten
Ok, tényleg nem látod, hogy teljes mértékben vágom, ráadásul reagálni is csak arra reagáltam, hogy a használt gumi kérdést felesleges lesarkítania úgy, hogy neked a 8 éves 3mm-es gumi a használt gumi, se előtte, se utána nincs másik, mostmár meg belekevered a lenyalt, kagylósra koptatottat is....
Mint láthattad, másnak, pl nekem egész más az elképzelésem is, a tapasztalatom is, és még csak nem is vagyok egyedi példa, sőt, nálam se ez az első alkalom.És tudom még tetézni, autóalkatrészekkel foglalkozom lassan 20 éve, és ugyan nem a teljes spektrummal találkozom, hanem csak egy szűk réteggel, de itt is van 200 ezer forintos értéket képviselő autó, és az a 4 évente 40-60 ezer forint, amit ki kell csengetni egy méretben, dot számban, profilban megfelelő keveset használt, jó állapotú gumiért, egyre kevesebb embernek jelent terhet! Tehát nem a saját négy autommal kapcslatban nyilatkozok, hanem egy jó 2000 fős, kb 3000 autót tartalmazó, elég messzire visszanyúló, folyamatában is jól végigkövethető mintám van, kicsit más kategória, mint mikor a haverokkal beülünk a buszmegálló büfébe egy kólára, és szóba hozzuk, hogy milyen gumi volt akciósan a teszkóban...
Se itt nem látszik, hogy ne lenne jó alternatíva, se ott, amire te hivatkozol, mint előzmény...
De mint mindig, ez is szerencse kérdése, nem állnak hegyekben a nekem, neked megfelelő paraméterű használt gumik, ha nem vagy ezek között napi 10 órákat, azt hiheted, hogy nem is léteznek, viszont ekkor még mindig lehet alkalomszerűen vásárolni, mikor szembejön egy jó vétel.
Higgy nekem, nagyon sok eset van, mikor 5-10 ezer km-es hibátlan szetteket lehet megvenni félpénzért. -
Rick4
félisten
Azok ott használt gumik voltak, 21-es dotos gumit 22-ben tették fel, és mentek vele 7000km-t, én meg idén megvettem, felraktam, hibátlanok! Félpénz alatt vettem, boltban ugyanez demo gumiként is 260K lett volna, újonnan 280-320 közötti árakat láttam, nálam itt volt az udvaron 145 ezerből a 4 db. Szégyellnem kellene?


-
pècsimunkás
addikt
-
140 lovas autóra lesz. De ha sikerül Nexent venni, nem hiszem, hogy ez esetleg visszatartana. Nem minden a lóerő. Nem vagyok szakértő, de egy gumi teljesítménye sok minden máson is múlik. Meglátjuk, de ár-érték arányban messze ez a legjobb választás szerintem. Még a Continental abroncsa szimpatikus, viszont az már egy drágább árkategória.
-
Qru
MODERÁTOR
Jaja Nexen az itten talasztalatok szerint is nagyon jó.
Bubin CC van, de ott meg a 4WD jól elkeni a dolgokat, az a gondom hogy az meg olyan keveset fut, h előbb öregedett el mint sem elkopott volna... Szóval valami lágyabb/gyorsabbam kopó kéne ami nem rosszabb nyári tapadásban mint a CC, árban sem érdemben több (max 30k/db 205/55R16-ban) és nem is öregszik gyorsabban.
Egyelőre a CC+ a befutó de ha van tipp... Az A005-öt nem merem bevállalni mert gyorsan öregszenek a BS gumik eddigi tapasztalatom szerint. -
rbalint88
veterán
-
rbalint88
veterán
erről az egyik szomszédnak elfelejtettek szólni, 2012+ A4-en van neki 255/35R19 Quatrac 5
"full-full" az autó, s-line, szép felni, panorámatető, Quattro, aztán mégis jó neki a négyévszakos...hozzáteszem, itt a 2.kerületben szokott néha esni hó és meg is marad, az Apollo négyévszakossal ugyanaddig jutottam, mint a téligumis versenyzőtársak, illetve a Splash-sel is volt pár alkalom, amikor a max egy szezont futott Hankook W452-vel azt mondta a technika, hogy másik útvonal lesz a nyerő. de ez itt is 3 nap/év max, egyéb esetben meg ugye jobb a négyévszakos a télihez képest az itthoni "tél"-ben. persze aki napi szinten használja tényleg télies körülmények között, az jobban ár dedikált télivel, ha ugyanabban a szegmensben választ. tehát ha top szezongumit vesz a top négyévszakos helyett.
inkább azt mondom, hogy vezetési stílustól függ, hogy kinek való vagy nem való. aki km/h-ra méri a vezetési élményt, annak nem való, de ha adott esetben kielégít a meglévő setup határain egyensúlyozva "sportolni", akkor is jó tud lenni a négyévszakos. például az összes carsharinges cég a kisebb autókra négyévszakost rak (eUp-okon hankook-ot láttam, a miniken és bmw 1-eken barum quartaris 5-öt) és azokkal is tök jót lehet autózni - plusz azokat dominánsan nyomják is, mert percalapú, ezért mindenki siet velük, aztán nem a gumi miatt törnek, hanem mert rosszul mérik fel a helyzetet. -
Kornel
veterán
140 lovas S-cross-on a Michelin-nel biztosan rosszabb Kleber-el sem tudtam vészhelyzetbe kerülni, pedig ha más nem, akkor én lendületesen vezetek, ha adottak a körülmények.
Biztos mérettől, tömegtől, futóműtől is függ, meg sokan a gyári EC5-el is elégedettek, amivel én estem le az útról, pedig az dedikált nyári gumi.
-
dni
őstag
Köszönöm a hsz-ket. A méretet tekintve a 205-öst azért választottam annak idején, mert azt a tippet kaptam, hogy ez még váltóméret így jó lehet és mivel cca 20k-val olcsóbb gondoltam ez is megteszi. Biztosítós kalandom nem volt még szerencsére, gari sincs már az autóra (15 éves
), de ma már inkább abba az irányba megyek, hogy a gyári ajánlást követem, vélhetőleg nem véletlenül találták ki ezt a nyomi méretet, és egy fokkal jobban is fog kinézni a felnin, nem lesz olyan duci, bár nem emiatt nem lett szépségdíjas az autó
A Nexen N'Blue 4 Season gumiról elég vegyes értékeléseket olvasok tesztekben. Némelyikben teszt győztesnek írják, másik tesztben pedig utolsó helyen végzett és nyári körülmények között egy top téli szintjét tudja csak. Az ára nagyon szimpatikus, de teljesítménye kevésbé így egy kicsit hajlok a magasabb kategóriában lévő Michellin cc+ gumira, bár elég durva a különbség 20K vs 34k. Elöregedés tekintetében vannak erről a típusról már tapasztalatok?
(Időközben a Prius csoportban ajánlottak 2db ugyan ilyen 2016-os Dunlop, használt nyári gumit kb. 5,5mm profil mélységgel darabonként 10e Ft-ért, ami megoldás a mostani problémára, de a téli gumi cserét is figyelembevéve már nem biztos, hogy jobb ajánlat.
-
rbalint88
veterán
Ne ajanljunk gyaritol eltero gumimeretet legyszi. Nem csak neked szol, hanem mindenkinek, aki szokta. Szokjunk hozza ahhoz, hogy azt ajanljuk es azt vesszuk az autora, ami ra valo. Eleg ritka az, ami Magyarorszagon van, hogy a forgalmiba nincs beleirva a gumimeret. A P2-hoz CSAK a 195/55r16 a gyarto altal jovahagyott, tipusengedelyben szereplo meret, pont. Draga? Lehet. De sokkal olcsobb, mintha aztan az eltero gumimeret miatt kezdene el genyozni a biztosito az illetovel. Gondolom senki nem vallal anyagi felelosseget, ha valaki az itteni ajanlas alapjan rak fel mas meretet, mert az olcsobb/szebb/volt a padlason, aztan a biztosito erre hivatkozva nem akarja kifizetni a kart, legyen az okozott vagy elszenvedett.
Koszi -
Doki16
addikt
A 200 lóerőből napi szinten kb 30-at ha kihasználok :) De amúgy meg tökmindegy mit rakok rá. Az A005-öt is eltekeri a Passat könnyedén, pedig az nagyon jól tapad elvileg szárazon. Elsőkerék hajtás az ilyen sajnos.
De értem mit mondasz, azért fogok még egy összevetést csinálni :)
-
Doki16
addikt
Nyomatékban erősebb leginkább a GTE-nek. Nagy részben a 105 lovas villanymotor hajt. Köszi a linkeket
(#37187) Qru: CC+ lenne a legjobb. Lehet nekem is A005 lesz inkább, 24 körül már van. Nexen meg 19 körül már kapható. Valamit lépnem kell, mert nem tudom meddig fogom húzni nyári gumival

Amúgy most Continental ContiEcoContact 5 van rajta. Elől 2018/04 hátul pedig 2019/17. A hátsók szinte újak. Talán jó áron megtudok tőle szabadulni.
-
+1 most már az scross-on lévő Nexen 4 évszakos is látott havat. Jelentem a sok nyári gumis mazsolától (egyébként egyetértek velük ha szar a gumi akkor legalább óvatosan, én is vigyázok rájuk nagyon, ha nem tudnak megállni én is szívok, lásd elsőbbséghez ilyenkor kicsit sem ragaszkodunk) fogalmam sincs hol a határ, ment mint szép időben. 30-ról próbáltam nagyot fékezni ha éppen nem voltak mögöttem, még egy kis blokkolást sem sikerült előidézni. Helyszín Zugló, reggel 7.
-
athomi
veterán
Nézd meg az autónavigátoros teszt(ek)ben hogyan viszonyul egy CC+ a téli abroncsokhoz műgyantán, majd vesd össze az eredményeket az Autobild és ADAC tesztekkel. Egyből láthatod, hogy a műgyanta teljesen más eredményeket hoz, abroncstesztre alkalmatlan.
És akkor az egyéb dolgokról nem is beszéltem, amikkel torzítják a végeredményt.Az is elég intő jel, hogy a nonstopgumival együtt csinálják a teszteket. Neeee.
-
oszy
veterán
Én ezt a Nexen téli gumit néztem most ki. Nem ismerem a gyártót, de pár autónak gyári beszállítója ha jól olvastam. Auto-shop link.

-
gg72
veterán
Nekem is felkerültek csütörtökön 205/55R16 méretben a Nexen-ek, eddig nagyon keveset mentem csak velük, az én első benyomásaim (korábban Michelin CC-k voltak a kocsin) hasonlóak a tiédhez:
- a szerelő elsőre szintén azt mondta, hogy milyen furán vékony az oldalfaluk, de utána megnéztük a CCt és hát az sem tűnt vastagnak (pedig az erősített volt)
- a centírozásnál kevesebb súly kellett, mint a CC-nél
- tényleg halk
- komfortosabb, mint az XL-es CC
- kicsit maszatolósabbnak tűnik, de azt írják német fórumokon, hogy ez kb. 500km után eltűnik (gondolom ez a puhább keverék és nagyobb profilmélység miatt is van így)
- szintén frisebb DOT-tal érkeztek, mint ami a honlapon van
- Made in China (nem tudom milyen smiley-t tegyek) -
dj79
senior tag
Nos, a héten felkerültek a Golfra a Nexenek.
Első benyomások:
- az oldalfala puhábbnak tűnik, mint az eddigi általam használt négyévszakos gumiknak (Quatrac 5 és Apollo Alnac 4g, bár azok 195/65r15 méretben lettek vásárolva)
- jelentősen halkabb, mint a négy szezont futott nyári Ventus Prime2, pedig az sincs felkeményedve.
- kíváncsiságból felrakattam a centrírozógépre az üres felniket, majd a felszerelt gumikat, ugyanannyi súlyt kért mindkét esetben
- auto-stop frissebb DOT számot küldött, mint a honlapjukon szereplő
- kínai gyártás, bár nem tudom, hogy lesz-e ennek bármilyen jelentősége a jövőben
-
choco01
addikt
Ennek nagyon örülök, mert CC készlet hiányban lehet Quatrac 5 lesz nekem a héten.
Nyáron amikor ilyen 35 fokok voltak, egyáltalán nem volt instabil, nyúlós a gumi?
Mert olvastam olyan véleményeket hogy jó, de azért érezni hogy kicsit téli gumis, ami azért indokolt.És ebbe a nyálkás vizes hideg időkben amik most voltak a napokban hogy viselkedett?


motoflug: vélemények alapján mondtam a Polaris 3-t, és a W452-t.
Új hozzászólás Aktív témák
- ÚJ BONTATLAN Apple Macbook Air 15,3 M4 10C CPU/10C GPU/16GB/256GB - Égkék - HUN - mc7a4mg/a 3 év gar
- JURA Impressa F50 automata kávéfőző cappuccino fejjel eladó
- 0perces! Samsung Galaxy Book5 Pro 360 2in1 Core Ultra 7 256V 16GB 1TB 16" WQXGA+ AMOLED TOUCH 1évgar
- RAKTÁRKISÖPRÉS! Eladó szerverek!
- Lenovo ThinkPad P14s Gen 1 i7-10510U 32GB 1000GB Nvidia Quadro P520 14" FHD Gar.: 1 év
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi

utána már szlovánban gyártották facelift 4-es abba került, meg előírás is volt már talán

Ideje volt már befejezni, elég unalmasan adod elő, a topicrombolásról nem is beszélve. 

DOT2121 amúgy.




