-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
athomi
veterán
válasz Kornel #23075 üzenetére
Ha az árrést a nettó eladási ár és a nettó beszerzési ár különbségének tekintjük, akkor én ennél az 5-10%-nál többről tudok. Mondjuk konkrét számokat nem akarok elárulni, mert nem publikus.
Mondjuk a tegnapi Crossclimate+ magyarországi beszerzési árát pont ismerem, annyit mondok brutál ár volt azon a nettó 8.600,-Ft-os áron, nagy felháborodás is van miatta a hazai gumisok körében.
[ Szerkesztve ]
-
athomi
veterán
válasz Prodidzsáj #23093 üzenetére
Alpin 5-ben azért van egy kis kockázat hogy régit kapsz, amivel nincs is feltétlen nagy gond, csak bestbuy topikban többen panaszkodtak black friday idején, hogy minden kerék más gyártásidőből van, valamint valami folyadék volt rájuk szikkadva.
Ennyiért mondjuk megkockáztatnám, max nem veszem át.
[ Szerkesztve ]
-
athomi
veterán
válasz LurkerSheik #23106 üzenetére
Nem pár tucat Michelin gumi kiszórásáról van szó, szóval ne parázz, majd sorra kerülsz... amúgy 4217-esek ha valakit érdekel.
[ Szerkesztve ]
-
athomi
veterán
-
athomi
veterán
Szerintem hazaiak lehetnek, de majd megnézem vagy megnézi más.
Amúgy annyi történt, hogy az emag jól bevásárolt a Michelin gumikból black friday előtt (ezért írtam hogy gyaníthatóan a többi is 4217 vagy a körüli dot lesz), de nem mehetett túl jól az értékesítés és raktáron maradhatott nekik rakásszámra. Az nekem így kívülről érthető, hogy az Alpin 5-től nekiálltak szabadulni, azt már kevésbé értem, hogy a Crossclimate+ -tól miért kezdtek el ilyen hirtelen, de nyilván megvan az okuk. Viszont innen kikövetkeztetheti mindenki, hogy nem pár tucat gumiról volt szó.
Azt ugye írtam fentebb, hogy ismerem ezeknek a gumiknak a hazai beszerzési árát. Nyilván a hazai gumisok is ismerik és emiatt úgy felháborodtak, hogy rohantak a Michelinhez kiverni a balhét, meg perrel fenyegetőzni, merthogy az emag visszaél a gazdasági erőfölényével, meg tisztességtelen piaci magatartást mutat, stb.
Nyilván túlfújták a dolgot, egyrészt két gumitípust érintett a kiárusítás, másrészt 1-1 rövid ideig tartó akcióról volt szó, ráadásul közel nem akkora készlettel, hogy ekkora hisztire adjon okot. Szerintem a jogászaik már lehiggasztották őket.[ Szerkesztve ]
-
athomi
veterán
válasz focvis #23216 üzenetére
Ha megnézed a kommentek között a tesztelő Katona Mátyás kommentjeit, akkor rájössz hogy butaságokat hord össze, de azért gumiteszteket gyárt...
"A CrossClimate kapcsán szerelői tapasztalat is, hogy van, hogy már 30 ezer kilométer után cserélni kell."
Hát hogyne. Úgy tűnik valaki nagyon szeretne továbbra is gumit cserélgetni mindenki autóján.De lássunk egy fincsibb kommentjét, miután valaki beírta, hogy a CC-n 8800 km után 6.6mm-es volt az átlagos profilmélység.
"A profil kapcsán elmondható, hogy a 6,6 mm 9 ezer km után elég sovány. Nyáron írtunk e témában, a nyári gumik átlagos újkori profilja 9 mm körüli."
Fail[ Szerkesztve ]
-
athomi
veterán
válasz focvis #23245 üzenetére
ADAC-nál amúgy jégen is elég jól szerepelt a CC, a műgyantás teszt egy baromság.
A kopást meg azért húzta le Matyi, mert az a kiinduló gondolata van, hogy a nyári gumik átlagos újkori profilmélységük 9 mm körül van, amiből megállapította, hogy a CC baromira elkopott. Csak ugye a CC gyári állapotában is messze a 9 mm-től, tehát baromságot állapított meg.
Arról nem beszélve, hogy szerintem a 9 mm-es átlag profilmélység sem igaz a nyárik gumiknál, de nem kezdek el utánanézni guminként. Ő sokat szerel biztos tudja. -
athomi
veterán
válasz LurkerSheik #23350 üzenetére
Nem tudom mit vártál tőlük, nagyban hozzájuk köthető az a télinek szánt gumis teszt, amit fagypont feletti hőmérsékleten végeztek el műgyantás úton, ami szerintük hasonlóan viselkedik a jéghez, amiből megállapították hogy az abroncs nem alkalmas havas úttesten való közlekedésre. Remélem érted a logikát, mert én sem.
Megnyugtatlak, külföldi teszteken jól szerepelt jégen és hóban sem teljesített rosszul. Bár aki sokat megy hóban, hegyes dombos vidéken, annak nyilván egy prémium téli a legjobb megoldás.
[ Szerkesztve ]
-
athomi
veterán
válasz BigBlackDog #23572 üzenetére
Dehogy mondott ilyet a Michelin, hogy hóban nem ajánlja a használatát. A prezentációk során azt kommunikálta, hogy azoknak akik rendszeresen téli körülmények között, hóban használják a gépjárműveiket, azoknak továbbra is a prémium téli gumiabroncsait ajánlja.
Ahogy elnéztem a gumiteszteket hóban 40 km/h-ról kb. +2m a CC fékútja a prémium téliekhez képest. Bár ez nem elenyésző különbség, de még nem vészes.
[ Szerkesztve ]
-
athomi
veterán
válasz HussarF #23710 üzenetére
"Utólag mindenki okosabb."
Ne viccelj, ez nem az a sztori volt... Bocs, de ez szimplán butaság és felelőtlenség volt a részedről, felelősségteljes, épen gondolkodó ember egy csavarral a gumiban nem gurul ki a pályára, főleg nem kiló hússzal. És nem csak magadat veszélyeztetted ezzel, hanem másokat is.
[ Szerkesztve ]
-
-
athomi
veterán
válasz #81556480 #24964 üzenetére
Öregszik az álltában is, csak nem olyan mértékben. Ellenkező esetben a 10 éves, jól tárolt, használatlan gumi is vadi újnak számítana.
Az a gond, hogy nem lehetsz biztos benne a tárolást illetően. Láttam már gumisnál napon tárolva, szabad ég alatt is átmenetileg tárolva gumit helyhiány miatt (bár ez valószínűleg szélsőséges eset), de olyat nem ritkán, hogy fektetve tárolták a gumikat egymáson, akár 1-2 évig is.
[ Szerkesztve ]
-
athomi
veterán
Ma végre a hátam mögött tudtam a kölcsönkocsis időszakom és új fejezetet nyitottam a saját kocsival.
Anyagi megfontolásból ma gyorsan berendeltem 4 db Hankook Ventus Prime 3 gumit, mert Autobild 2018 teszten szárazon kifejezetten jól szerepelt, nedvesen közepesen. Viszont most akadtam az ADAC 2017 tesztre, amiben nedves útfelületen eléggé lehúzták.
Valakinek esetleg tapasztalat? Tényleg ennyire gyenge nedves körülmények között?
[ Szerkesztve ]
-
athomi
veterán
Olyan tesztet tud valaki, amikor két ugyanolyan típusú gumit vetnek összes más-más méretben? Azon gondolkodtam mennyit jelent vajon 195/65 R15-ről 205/55 R16-ra váltani.
[ Szerkesztve ]
-
athomi
veterán
válasz Motion_Blur #25232 üzenetére
Aki az olvasottakat jól értelmezi az nem fog megvenni több éve gyártott gumiabroncsot.
[ Szerkesztve ]
-
athomi
veterán
válasz grizlisandor #25262 üzenetére
Nekem kettesével voltak csomagolva, a gumi külső részei pedig lefóliázva.
[ Szerkesztve ]
-
athomi
veterán
Egy 5-ösért ma felpattintották a felnikre a nyári gumikat centrírozással együtt. Egész baráti ár. És ahogy elnéztem egyre többen kezdik, szóval szerintem jövő héten már tumultus lesz a gumisoknál.
[ Szerkesztve ]
-
-
athomi
veterán
Havas emelkedős teszt (1 nyári, 2 négyévszakos, 1 téli). Elég meggyőző a Crossclimate.
-
athomi
veterán
A Crossclimate+ -nak elvileg csak az élettartalmát növelték (mind kopásban, mind az eredeti tulajdonságai megőrzésének tekintetében az idő és kopás teltével), egyéb tulajdonságai nem változtak, bár találtam olyan forrást is, ami szerint téli körülmények között is jobban teljesít.
[ Szerkesztve ]
-
athomi
veterán
válasz athomi #26080 üzenetére
Michelin-től az alábbi választ kaptam.
"A két gumiabroncs teljesítménye nagyon hasonló.
Különbségként a MICHELIN CrossClimate+ jobban teljesít havon, tehát jobb a tapadása, míg a MICHELIN CrossClimate egy kicsit jobb nedves úton való fékezésben."Élettartamra vonatkozó információkat nem is közöltek, úgyhogy kértem kiegészítést, amire jött a válasz.
"A MICHELIN gumiabroncsok átlag élettartama 30 - 40.000 km, ami igaz az Ön által említett két gumiabroncsra is.
Arról, hogy a két gumiabroncs élattartama különböző lenne, nincs információnk."[ Szerkesztve ]
-
athomi
veterán
válasz athomi #26085 üzenetére
Chat Józsival beszéltem a Michelin oldalán, szerintem csak összeollózta valahonnan az adott infókat. Próbálok majd helytállóbb információkat szerezni, a 30-40.000 km-es élettartam szerintem baromság, de majd ha rámérsz a tiedre akkor kiderül. Biztos csak megtalálta az autónavigátoros tesztet.
[ Szerkesztve ]
-
athomi
veterán
-
athomi
veterán
Eddig nagyobb méretekben tesztelték (195/65 R15, 205/55 r16, stb.), a mostani tesztben viszont 175-ös kisautós méretben. Kis méretben lehet máshogy viselkedik a minta, vagy a keverék sem egészen ugyanaz. Ettől függetlenül érthetetlen miért a kifutó CC-t tesztelték és miért nem a CC+-t.
[ Szerkesztve ]
-
athomi
veterán
Úgy látom nemrég a Bridgestone is előrukkolt újfajta négyévszakossal: Weather Control A005
[ Szerkesztve ]
-
athomi
veterán
válasz kenguru99 #26625 üzenetére
Ahogy elnézem a CC+ -t is vették célba.
Igen, a Bridgestone is a V mintázatot választotta, de szélesebb és több a vízelvezető csatornája a CC+ -hoz képest. Valószínűleg vizes körülmények között jól fog szerepelni. Ez az abroncstesztek végelszámolásánál jól fog nekik jönni, mert a vizes eredményeket elég súlyozottan veszik mindenhol. A lamellái viszont nem szélesednek ki kopás során úgy, mint a CC+ -nak. Megnéztem volna a kis összehasonlításukat 4 mm-es profilmélységgel is, de olyat nyilván nem akartak.[ Szerkesztve ]
-
athomi
veterán
Bár csak sima Crossclimate akció (195/65 R15), de nagyon rajta a kezem a ravaszon hogy megrendeljem. Mondjuk kérdés mikori dot. Csak az a baj hogy a nyárikban még 3000 km van és nem jönnék ki jól az eladásukból, mondjuk ott a téli szett is amit elpasszolhatok, ami már 5 éves, szóval csereérett lesz, de még jó állapotú.
Szerk.: 1 db volt, így lemondtam róla. Amúgy 13.500,-Ft-ért volt.
[ Szerkesztve ]
-
athomi
veterán
válasz Kornel #27078 üzenetére
Lehet tél, lehet nyár, lehet hideg, lehet meleg, náluk mindig születik egy cikk
valamelyik gumizós cég támogatásávalarról, hogy a négyévszakos abroncsok nem megfelelők. A CC kifejezetten ellenség számukra, az mindig leszerepel náluk minden szempontból.[ Módosította: Intruder2k5 ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek