-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
1stVikman
senior tag
Sziasztok!
Adott egy VW golf MK7.
Téli szett egy Enzo G felnire van szerelve.
[kép1]
[kép2]Ehhez a kerékhez jók a gyári félgömb fejű (rádiuszos) csavarok, vagy a kúpos 60 fokos (kónuszos) csavarok kellenek hozzá? M14x1,5-ös csavarok kellenek hozzá, csak nem tudom melyik típusú.
Ilyen kúpos is van:
[kép]
A másik fajta még az autón tartja a gyári alufelnin a nyári gumikat.
Melyik csavarokkal tegyem fel?Illetve kerestem választ gugliban a csavarok kenése/ zsírozása/ olajozása/ szárazon felrakása témában, de kb. 50-50% a "Nekendmegsemmivell-lelazul-tilos" és a "Kendmeg-jótteszamenetnek-leszedéskorisjobb" válaszok aránya.
Grafitos vazelin, zsírspray, wd40, motorolaj, hhs2000 van itthon.
Nyomatékkulccsal 120Nm-re húznám a csavarokat.Segítséget előre is köszönöm, üdv: Vikman
[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz K Norbi #22539 üzenetére
Nem húztam utána semmivel.
Fabiamon kb. 5 éve 120Nm-re húzom a kerékcsavarokat, eddig még nem volt velük gond.
Nem lazultak fel, és leszedni sem volt extrém nehéz.
Kevésnek tűnik, de csak azért, mert a nyomatékkulcs hosszú, és nagyobb az erőkar.
Keresztkulccsal jobban érezhető lenne a kifejtett erő, de azzal ugye nem tudod, hogy mennyire húztad meg a csavarokat. -
1stVikman
senior tag
Sziasztok!
Nyárigumi vásárlásban kérnék segítség, több autóra:
1. Skoda Fabia 2, 2011-es, 77kW, 1.2tsi
195/55/r15 méretben kellene valami olcsó, de megbízható gumi, kevés éves futás, javarészt városi használat mellett, 60+ szülők a sofőrök. Valószínűleg előbb öregszik meg a gumi, mint lekopna a minta. "Rotalla"-t nézegették, meg szabad venni?2. Skoda Fabia 1, 2003, 74kW, 1.4 16v
195/50/r15 méretben keresnék, fenti paraméterek nagyjából ugyanazok. Barum bravuris 2 volt fent utoljára, minta még jó, de a kora miatt már nem tenném fel.3. VW Golf 7, 2014, 110kW 2.0 CRTDi
225/45/17 lenne a méret, itt viszont több éves futás, inkább országúti használat, tempósabb vezetés jellemző.
Falken Fk510-et nézegettem, de őrülnék, ha lenne olcsóbb alternatíva.A fabiakra a legolcsóbb vállalható gumi lenne a cél, a golfra meg valami megbízható erős középkategóriás. Persze az ár azért fontos mindegyik autónál.
Segítséget előre is köszönöm, üdv: Vikman
-
1stVikman
senior tag
+rbalint88
+molnarpeter
+focvis
Urak, köszönöm a tanácsokat.
Szülőknek továbbítom a dolgot, én meg kispekulálom mi legyen.
Hankook k125 ventus prime 3
Continental premiumcontact 6
Falken fk510 - erről az autóápolás topikban mondtak jókat
Ezek között gondolkozok.
Árban 62-80 € körül mozognak a fenti gumik a legolcsóbb árakat nézve a heureka.sk-n.Sógor T5 multivanra rakott tavaly Matador hectorra 3-t, ő nagyon meg van elegedve vele, emiatt került képbe ez is, no meg az ára miatt.
-
1stVikman
senior tag
Sziasztok!
Olvasgatom már egy ideje a téli gumi ajánlásokat, de kérdeznék egyet.
Golf 7, 150ló az alany, 205/55/16-os gumimérettel.
Vételkor kaptam mellé:
2 db Michelin Alpine 5 dt (dot 3816), 2 Pirelli Winter 210 Sottozero (dot 0912) gumit alufelnin.
Profilmélységet tekintve Michelin ~6mm, Pirelli ~4,5mm.Kérdés:
Hagyjam még egy szezont futni a Pirellit hátul, vagy tegyem hátra a Michelin-t, előre meg vegyek 2 újat?
A visszaolvasások alapján Kleber Krisalp HP 3 a best buy.
Bár senki nem tudja ez milyen lesz 2-3 év múlva, mikorra a Michelin is biztosan kuka lesz, de érdemes ezt venni?
Vagy van valami hasonló árban?
Vagy adjam el a Michelin-t, Pirelli kuka, és 4 újat? (Legkevésbé szeretném. )Előre is köszi: Vikman
u.i: Még tavasszal kérdeztem a nyári gumival kapcsolatban. Végül nem vettem új gumikat, kibírták a szezont a Contik. Jelenleg 2,2 és 3,2 mm-es profiljuk van, szóval jövőre viszont nem úszom meg.
-
1stVikman
senior tag
válasz focvis #28399 üzenetére
Végül is ez is egy megoldás, pláne a legolcsóbb.
Igazából aggódom, hogy a pirelli a kora és a mintája miatt már nem lesz elég a mostani szezonra.
Nem mellesleg nagyon búgnak a kerekek (nem tudom melyik, lehet mindegyik, lehet a Michelin a "v-minta" miatt, lehet a pirelli a kora miatt, de lehet csapágy is), emiatt is gondoltam, hogy akkor 2 új Kleber + 2 régi Michelin.
Aztán ha megszűnne, vagy enyhülne a búgás, akkor 2 év múlva mire lekopna a Michelin, addigra a Kleber is keményedne annyit, hogy menne a levesbe mind (Kleber piacra, másik kuka), és 4 új gumi.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz 1stVikman #28414 üzenetére
Sziasztok!
Na sikerült pontosabban lemérnem a profilokat.
Ha jól olvastam le, akkor a Michelin 5,8 mm, a Pirelli 4,6-4,7 mm körül van:
Michelin1
Michelin2
Pirellli1
Pirelli2Akkor ezt a szezont még kihúzhatom velük?
Bocs a képek minőségéért. Sötét padláson készültek, egyik kezemben telefon, másikban a mérő, számban elemlámpa.
-
1stVikman
senior tag
válasz Motion_Blur #28631 üzenetére
Hol szereltetted?
Tavaly a Móri út végén voltam (sokan dicsérték őket), de a Fehérvári topikban rákérdezve sem mondtak róluk új információt. -
1stVikman
senior tag
válasz Motion_Blur #28651 üzenetére
Utóbbi időben elég sok negatív visszajelzés jön róluk.
Kéne találni már valami normális gumist a városban...[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
Urak!
Lassan itt az idő, és vennem kell nyári gumit. 225/45/17 méretben.
Tavaly már kérdeztem, bár akkor még kihúzta a szezont, így nem vettem, de idén mindenképp kell új szett.
Akkor Hankook K125 Ventus Prime 3
Falken Azenis FK510
Continental PremiumContact 6 voltak a kiszemeltek emelkedő ár sorrendben.
Azóta változott valami ajánlott/ nem ajánlott téren?
Falken felé húz a szívem és a tárcám, talán márkásabb, mint a Hankook, de lehet ez csak a fejemben van így.
Mit ajánlotok? -
1stVikman
senior tag
-
1stVikman
senior tag
Nem szerpentinezek, néha kicsit jobban csapatok, de nem vagyok nagy kapartatós, fékezgetős.
Ha most rendelek, mekkora esélye van, hogy valami régebbi dot számmal kapom?
Érdemes várni, hogy idei gyártás legyen?
És a Falken-nel ennyire kevés a tapasztalat?
Árban nincs nagy difi, hankook 60€, falken 68€, Conti 76€ lenne / db szállítással a legolcsóbb helyen nézve. -
-
1stVikman
senior tag
válasz focvis #32129 üzenetére
Ebben a tesztben már legalább szerepel a Falken FK510 is. Viszont meglepően jó a Hankook S1 evo3 is.
Igazából még mindig a VP3 felé húz a szívem és a tárcám, de mozgatja a fantáziám a Falken meg a Conti PC6 is. Bár azt már kicsit drágállom.
Ventus Prime 3-ból érdemes Xl-es, erősített oldalfalút venni?
Igazából szerintem az lesz a befutó, amelyikből előbb kapok 2019-es gyártásút, és kedvező árú. -
1stVikman
senior tag
Urak!
Akkor most mi a helyzet a VP3-mal?
Olvasom itt, hogy puha, meg hangos, meg a most frissen gyártott egyedeket inkább kerülni kell.
Nem vagyok kanyarvadász, de néha sportosabban vezetek, illetve csendes gumira vágyom.Ha a fentiek igazak, akkor inkább a Falken FK510, ami meg állítólag vizes kanyarokban bizonytalan, de csendesnek mondják.
A Conti PC6 meg már jóval drágább, cserébe gyorsan kopik.
Eddig 3 helyen érdeklődtem DOT számok felől, 2 helyről vissza sem jeleztek, a harmadik meg annyit mondott, hogy 2018-as, de lehet 2019-es is. Kabaré
-
1stVikman
senior tag
Urak!
Felnire rakatás előtt mivel érdemes lekezelni az új gumikat?
Van itthon Wolf Black Out, Lidl-s W5 gumiápolóhab és ma szereztem gyógyszertárban glicerint is. -
1stVikman
senior tag
Autóápolás topikba írtam, így ide csak a linket teszem: [link]
A téma 3 hét, 3x önkiszolgálós mosás, ~1000km után a gumi oldalfalának kinézete Lidl W5 gumiápolóhab és Wolf Black Out használatával. Ha valakit érdekel. -
1stVikman
senior tag
válasz molnarpeter #33500 üzenetére
Még nem volt időm reagálni, de Köszi a választ!
Gondolkodom a Fabia-ra venni egyet, mert olyan keveset megy már, hogy idén eddig ~1,5K Km került csak bele.
Még azt kéne eldönteni, hogy a 14-es acél vagy a 15-ös alufelnire keressek majd valamit. -
1stVikman
senior tag
Van 15"-es gyári alufelnim, csak sajnos a nyári gumi 8 éves, hiába nincs lekopva. (2011-es gyártás Barum bravuris 2)
14“- es acélfelnin toyo snowpro, 2 db 2 éves, 2 db 6 éves. Így most ezeket koptatom, mivel tényleg alig van használva.
Aztán valamelyik felnire beruházok egy négyévszakosra, csak még nem tudom melyikre.
Amúgy rendesen karbantartott az autó, csak nincs használva annyit, mióta van a Golf.
Múlt héten volt műszakin, 2 db első gumifékcsövet kellett cseréltetnem, mert a külseje repedezett volt, és négy index izzót, mert nem volt elég sárga.
2003-as Skoda Fabia amúgy.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
Sziasztok Urak!
Tavaly már pedzegettem a témát, akkor aztán még nem váltottam le a téliket, de most már 2 biztos cserés.Inkább vennék 4et egyben, de azt mondjátok már meg nekem, hogyan lehet, hogy az egyik tesztben 3.-4 helyen vannak a Dunlop Winter Sport 5 és a Kleber Krisalp HP3, másik tesztben meg 15.-16.
Sőt Klebert egyik helyen a legjobb száraz fékutasnak írják, másiknál meg megnövekedett száraz fékút van.Na mindegy. Lényeg, hogy
Kleber Krisalp HP 3, (~46€)
Hankook W452 Winter i*Cept RS2 (~56€)
Dunlop Winter Sport 5 (~68€)
Goodyear Ultragrip 9 (~68€)
vannak versenyben, nyilván az első kettő nagyobb eséllyel száll versenybe az ára miatt.
Nyári is Hankook (VP3), az nekem bejött, de nem tudom téliben milyen. Kleber meg már tavaly is nagyon ajánlott volt. 205/55/16 a méret, 91H-ban gondolkodom.Autó Golf MK7, 110kW, 85% autóút, 15% város kb, és olyan 1200-1500km-t megyek/hó.
Szlovákia-Ausztria-Magyarország hármas játszik utak terén 50-40-10 arányban.Köszi előre is.
-
1stVikman
senior tag
válasz 1stVikman #35257 üzenetére
Visszaolvastam májusig Kleber -re keresve. Ahogy látom, nem csak én vagyok bizonytalan vele kapcsolatban. Valaki írta, hogy a Kleber meg a Hankook hamar felkeményedik, hangosodnak, tapadásuk is csökken, de mások nem tapasztaltak ilyet.
Nexen jött még képbe, de nem tudom mi legyen. Hankook egyik tesztben jobb, másikban rosszabb, emellett valamivel drágább, de írták, hogy annyival nem tud többet.
Az ára miatt lehet bevállalom a Klebert, tekintve, hogy a 4 gumi ~28 ezerrel olcsóbb, mint egy dunlop vagy goodyear szett. -
1stVikman
senior tag
válasz 1stVikman #35258 üzenetére
Na átolvasgattam pár tesztet, véleményt, itt is visszanéztem mindent Krisalp és W452 szavakra keresve.
Mindegyikre van pro és kontra tapasztalat.
Kollégámnak 2 szezont futott eddig a Hankook, kb.ugyanaz a vezetési stílusa, ugyanazokat az utakat járja nagy százalékban, mint én, eddig meg van elégedve a Hankook-kal. Ez nálam sokat nyom a dologba, így leszűkítettem a dolgot:
Kleber Krisalp HP 3 vagy
Hankook W452 Winter i*Cept RS2
lenne szeintetek a jobb megoldás?
Mintha egy hangyányit a Kleber szerepelt volna jobban, a Hankook talán csak száraz úton volt nála jobb.U.i.: Itt talán 2 negatív volt a Kleber ellen, valaki árokba vitte vele a kocsiját (persze most nem találom a hsz-t), és ez.
Hát nem tudom komolyan... -
1stVikman
senior tag
válasz 1stVikman #35719 üzenetére
Bár még esik, de képek itt:
Kleber krisalp HP3, 205/55/16
Profilmélység ~8 mm közepén, szélein 7,3 és 7,4 mm.
Reméljük hozza az elvártakat.
Köszönöm mindenkinek az ajánlást.
Tapasztalat amint lesz, megosztom.Más. Ha már tapasztalat:
Nyári gumik Hankook ventus prime 3, 225/45/17 méretben voltak fent, első szezonja volt, teljesen meg vagyok elégedve vele. Elég csendes, bár ez útfüggő. Valahol búgott, valahol szinte néma volt.
Tapadás számomra elég volt nagy tempónál is.
Egyszer éreztem kb. 10 cm-nyi oldalirányú megcsúszást, de mind a 4 kerékkel, éppen nedves aszfalton, kezdődő esőben, nagyobb sebességű éles kanyar bevétele során.
Sem elektronika, sem én nem avatkoztam közbe, szinte azonnal be is tapadt utána.
Szóval így egy szezon és ~12K Km után én továbbra is elégedett vagyok, ajánlott ebben az ársávban. -
1stVikman
senior tag
Sziasztok, Michelin Alpin 5, 205/55/16 91h, DOT 3816, profilmélység ~5,5mm, 2db mennyit érhet kb használtpiacon ?
-
1stVikman
senior tag
Sziasztok!
Ismerősnek keresek nyárigumit.
Az autó Skoda Rapid, 1,2 TSI, 66kW, 2015, kb.10-12000 éves futás.
Elvileg 185/60/15 kell rá és 88H az egyéb paraméterek, legalábbis a téli ez a méret.
Négy évszakosat ajánlottam, de mindenképpen akarnak normál nyári gumit.
Mit ajánlotok az olcsóbb szegmensből?
Hankook VP3-ra gondoltam, de csak 84H-val találtam. Ez mennyire lenne gond?
Más ajánlott, kedvező árú alternnatíva esetleg?
Előre is köszi: Vikman -
1stVikman
senior tag
válasz molnarpeter #38161 üzenetére
Bocsi srácok, hogy csak most reagálok.
Wheel-size-on néztem, ott 85H-t írnak, forgalmiban 88H van.(#38162) Chris0321
Szia! Igen arra a Hankookra gondoltam. Régebben itt nagyon ajánlották, teszteken is jól szerepelt, nekem is az van fent.(#38172) i-sti
Felette azért van pár, Michelin, Conti, Dunlop.
Alatta meg a sok idegen márka.
Középtájon meg a Matador hectorra 3, Barum.
De van egy csomó más márka is.Emiatt kérdem, hogy mi legyen nekik a jobb, mert nem akarnak gagyit venni, de drágát sem.
-
1stVikman
senior tag
Sziasztok!
Tanácsot kérnék.
Adott egy skoda fabia 1, 1,4 benzin. Tartalék autóként használva, utóbbi időben nagyon keveset futott, tavaly össz 2700km-t.
Anno vettem rá új nyári gumit alufelnin és téli gumi is külön acélfelnin van szerelve.
Mivel a nyári gumik elöregedtek, az autó meg keveset volt használva így télin futott az elmúlt 2 évben.
Viszont most lehet többet fogom használni, de nem sokkal, így nem tudom mi lenne a jobb megoldás.
Venni olcsó nyárit vagy inkább négyévszakosban gondolkozzak?
Télit azért nem akarom fent hagyni már bár egyformák (toyo snowprox ), mert nem egyforma a gyártási idejük. Ha jól emlékszem 2 db 3 éves a másik kettő viszont már 6 vagy 7. Hiába jó a minta, az idősebbet már nem szívesen hagynám fent.
Ti merre indulnátok el?[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz molnarpeter #38876 üzenetére
Alsó-Ausztria <-> Szlovákia Csallóköz <->Magyarország Nyugat-Dunántúl kb., majd ha szabadon lehet járni-kelni.
Nem tudom mennyit lesz használva, de nem hiszem, hogy 5-6000/év fölé menne. Nyaralásra nem tervezem, most is kényszerből megyek vele a Golf helyett.
Télen idén mentem kb.1200 km-t (tavaly novembertől). A lényeg, hogy osztrákoknál se legyen gond, mivel ott kötelező a téligumi.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
Nagy hóban, meg a hegyekben kötelező a hólánc. Az elmúlt 4 télen nem kellett, illetve hegyekbe sem járok.
Téli gumi Nov.1-től április 14ig kell, HA havas, hókásás vagy jeges az út, azaz télies útviszonyok vannak.
Nem értek a 4 évszakosokhoz, jó lenne, ha nyáron sem lenne gond vele, meg télen sem esnék le vele az útról. -
1stVikman
senior tag
Tehát akkor inkább 4évszakos felé induljak sima nyári helyett?
Olcsóbb szegmensben gondolkodom mindenképp, kicsit visszaolvasva a Nexen N'blue 4s, Apollo allnac 4g-t nézegettem.
Még el kéne először dönteni, hogy a acélfelnire menjen 185/60/14 vagy az alura 195/50/15 méretben!?
Szeretném lehetőleg olcsón megúszni, mostani helyzetben főleg.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz molnarpeter #38896 üzenetére
Minta mindegyiken van, csak hát az idejük lejárt 2 téli kivételével.
Hajlok az alu felé, szebb vele a kocsi , meg hát gyári szett, újonnan vettem anno.
Magasabb oldalfalat hogy érted? 13,5mm a magasság különbség, szerintem annyit nem számít sérülékenységben , ellenben nagyobb lesz az aszfalttal találkozó felület ha a 195/50/15 lesz.
Nexen N'blue 4s felé hajlok, tesztek totál ellentmondásosak, de ez van itt helyben a gumisnál.
Szerinted, szerintetek?[ Szerkesztve ]